Vkey
Επιφανές μέλος
Έχω εξηγήσει ήδη το λόγο.... αν δεν έγινα κατανοητή λυπάμαι....
Και αρνούμαι να επαναληφθώ....
Όσο για το σύστημα που σας φταίει...σας την δίνει και θέλετε να αλλάξει κάντε κάτι κι εσείς και μην τα περιμένετε όλα από εμάς.... Πιέστε με οποιοδήποτε τρόπο μπορείτε... και όχι να καθόμαστε όλοι εμείς και να ασκούμαι ένα κατηγορώ και να περιμένουμε όλα να λυθούν ως διαμαγείας....και να τρέμουμε την μέρα που το παιδί πάει σχολείο....
Ακόμα υποκλίνομαι στους γονείς των ΑμΕΑ που έκαναν σύλλογο, άσκησαν πιέσεις και δεν έμειναν λεπτό με σταυρωμένα χέρια...
Το τι προτεραιότητες θα θέσει το παιδί και κάθε παιδί είναι δικαίωμα του γονέα και μόνο...
Το αν θα σεβαστεί ή όχι το σχολείο επίσης...
Αν θα το γράψει τελειώς ή όχι...
Οι βάσεις μπαίνουν από το σπίτι...
Τα παιδιά είναι δικά σας και εσείς ορίζεται το τι θα κάνουν ή όχι...
Αν θέλετε να περάσετε τις δικές σας επαναστατημένες ιδέες ή όχι στα παιδιά σας κι αυτό είναι στο χέρι σας....
Το αν θα ενσωματωθεί στο σχολικό περιβάλλον....θα κοινωνικοποιηθεί ή θα περιθωριοποιηθεί είναι επίσης δικιά σας ευθύνη σε μεγάλο βαθμό...
Εσείς αποφασίζεται...εσείς είστε οι γονείς του....
Εγώ έχω άλλο ρόλο που διαχωρίζεται σαφέστατα....
Αν θέλετε το σέβεσται...αν όχι είναι δικαίωμα σας να το αψηφίσεται...
Κάνω αυτή την δουλειά γιατί την αγαπώ και όχι για να ακούσω μπράβο...
Τα δικά μου κίνητρα επίδοσης τα έχω βρει όσο καιρό δουλεύω και μου δίνουν δύναμη κάθε πρωί να πηγαίνω και να κάνω το έργο μου...
Καλή σχολική χρονιά μας και την Πέμπτη κάναμε τον αγιασμό....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
........Όσο για το σύστημα που σας φταίει...σας την δίνει και θέλετε να αλλάξει κάντε κάτι κι εσείς και μην τα περιμένετε όλα από εμάς.... Πιέστε με οποιοδήποτε τρόπο μπορείτε...
Μα κάνουμε κάτι. Αυτο ακριβώς συζητάμε. Γιατί ίσως το θέμα δεν είναι ποιούς θα πιέσουμε αλλα τί μπορούμε να αποφύγουμε . Αν αποφύγουμε το γκρεμό φορές φορές ειναι ίσως πιο αποτελεσματικο (και ίσως πιο σύντομο) απο το να τονε μπαζώσουμε ...
Θέλουμε, μας βλέπεις να μη θέλουμε; . Ομως διερευνούμε και τα πιθανά αποτελέσματα της επανάστασης, σε δεκαπέντε χρόνια απο τωραΤα παιδιά είναι δικά σας και εσείς ορίζεται το τι θα κάνουν ή όχι... Αν θέλετε να περάσετε τις δικές σας επαναστατημένες ιδέες ή όχι στα παιδιά σας κι αυτό είναι στο χέρι σας....
Όλα εν τέλει δική μας ευθύνη είναι. Αρα δεν το σκέφτομαι και τόσο άστοχα πως ότι κάνουμε, με τα παιδιά μας, για να αποφύγουν ενα λανθασμένο σύστημα, δικη μας πρωτοβουλία θα είναι και μόνοι μας θα το κάνουμε...Το αν θα ενσωματωθεί στο σχολικό περιβάλλον....θα κοινωνικοποιηθεί ή θα περιθωριοποιηθεί είναι επίσης δικιά σας ευθύνη σε μεγάλο βαθμό... Εσείς αποφασίζεται...εσείς είστε οι γονείς του....
Τα αλφα γιωτα τα υπογραμμισμένα έπρεπε να είναι έψιλον... Δασκαλε που διδασκες και λόγο δεν εκράτεις...Εγώ έχω άλλο ρόλο που διαχωρίζεται σαφέστατα.... Αν θέλετε το σέβεσται...αν όχι είναι δικαίωμα σας να το αψηφίσεται...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vkey
Επιφανές μέλος
Με συζήτηση δεν κάνεις κάτι...Μα κάνουμε κάτι. Αυτο ακριβώς συζητάμε. Γιατί ίσως το θέμα δεν είναι ποιούς θα πιέσουμε αλλα τί μπορούμε να αποφύγουμε . Αν αποφύγουμε το γκρεμό φορές φορές ειναι ίσως πιο αποτελεσματικο (και ίσως πιο σύντομο) απο το να τονε μπαζώσουμε ...
Το να αλλάξεις την εκπαίδευση με το να την μειώνεις...να την αποφεύγεις ή να τρομοκρατείς το παιδί γι' αυτήν δεν είναι λύση...
Αν νομίζεις ότι έτσι κάνεις επανάσταση ή αλλάζεις το σύστημα πάω πάσο....
Θες πραγματικά να απαντήσω τι βλέπω; (εννοώ εκτός φόρουμ)Θέλουμε, μας βλέπεις να μη θέλουμε; . Ομως διερευνούμε και τα πιθανά αποτελέσματα της επανάστασης, σε δεκαπέντε χρόνια απο τωρα
Η οποία επανάσταση περιέχει τι;
Δεν είδα καμία λύση...Όλα εν τέλει δική μας ευθύνη είναι. Αρα δεν το σκέφτομαι και τόσο άστοχα πως ότι κάνουμε, με τα παιδιά μας, για να αποφύγουν ενα λανθασμένο σύστημα, δικη μας πρωτοβουλία θα είναι και μόνοι μας θα το κάνουμε...
Είδα αποχή...ο γονέας δάσκαλος....
Ο δάσκαλος απλά ένας αποτυχημένος όπως το σύστημα δηλαδή
Είδα καταστροφολογία κι ένα σωρούς κινδύνους....
'Οχι αυτό δεν είναι λύση...είναι φυγή....
Το αν το θεωρείται επανάσταση...πάω επίσης πάσο....
Ξέχασα ότι ο δάσκαλος κρίνεται συνέχεια...Τα αλφα γιωτα τα υπογραμμισμένα έπρεπε να είναι έψιλον... Δασκαλε που διδασκες και λόγο δεν εκράτεις...
Τα κακά του επαγγέλματος...
Αλλά όταν γράφεις γρήγορα σου ξεφεύγουν λάθη όπως όλων
Οπότε φιλική συμβουλή...ας τσεκάρουμε όλοι τα ποστ μας δύο φορές....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lugar
Πολύ δραστήριο μέλος
Το σχολείο δεν άρεσε στον κ. Διευθυντή
Οι πρωτοβουλίες για ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών διεκόπησαν με «άνωθεν εντολή»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΟΤΑ ΤΡΙΓΚΑ, ΑΧ. ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ
«Καλέ θεούλη, εμείς είμαστε καλά.
Κάνε καλέ θεούλη, να χουν όλα τα παιδάκια ένα ποταμάκι γάλα μπόλικα αστεράκια μπόλικα τραγούδια.
Κάνε καλέ θεούλη, να ναι όλοι καλά έτσι που κι εμείς να μη ντρεπόμαστε για τη χαρά μας».
Τ ο απόσπασμα αυτό από το ποίημα «Πρωινό Άστρο» του Γιάννη Ρίτσου, δεν ακούγεται πια τα πρωινά από τις φωνούλες των μικρών μαθητών στην αυλή του 132ου Δημοτικού Σχολείου της Γκράβας. Οι δάσκαλοί τους το είχαν επιλέξει ως πρωινή προσευχή, καθώς η πλειονότητα των παιδιών που μάθαιναν γράμματα στο σχολείο αυτό ήταν αλλοδαποί και το κάθε ένα από αυτά πίστευε στον δικό του... Θεό. Το ποίημα αντί της κλασικής προσευχής ένωνε τα παιδιά με διαφορετικές εθνότητες και θρησκείες και τα έκανε να νιώθουν ίδια μεταξύ τους· και να μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες... Το... όνειρο όμως δεν κράτησε πολύ. Στις τελευταίες κρίσεις που έκανε το υπουργείο Παιδείας για νέα στελέχη της εκπαίδευσης, η διευθύντρια του σχολείου κυρία Στέλλα Πρωτονοτάριου απομακρύνθηκε από τη θέση της και ο νέος διευθυντής θεώρησε ότι οι καινοτόμες δράσεις του σχολείου για την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα δεν χρειάζεται να συνεχισθούν. Και έτσι καταργήθηκαν. Όπως και το ποίημα του Ρίτσου ως πρωινή προσευχή...
Χθες, οι δάσκαλοι του σχολείου αποφάσισαν να προσφύγουν στον Συνήγορο του Παιδιού για να βρουν το δίκιο τους και το βράδυ διοργάνωσαν και ειδική ημερίδα στο κέντρο της Αθήνας, για να επισημάνουν ότι οι καινοτομίες και οι ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες έχουν θέση στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και φέρνουν αποτελέσματα.
Ένα σχολείο για όλους
«Οι δάσκαλοι του 132ου Δημοτικού Σχολείου Αθήνας ανησυχώντας έντονα για τις εξελίξεις στο σχολείο μας επιθυμούμε να ενημερώσουμε τον Συνήγορο του Παιδιού στα εξής» αναφέρουν στην καταγγελία τους. Και προσθέτουν: «Οι παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια στο σχολείο μας και στηρίζονταν σε διεθνώς κατοχυρωμένα δικαιώματα έχουν βίαια καταπατηθεί τη σχολική χρονιά που διανύουμε με την ευκαιρία της αλλαγής της διεύθυνσης. Η πολυετής εργασία πάνω σε θέματα σεβασμού δικαιωμάτων των μαθητών μας είδαμε να αναστέλλεται βίαια και αυτό να δημιουργεί ζητήματα σοβαρά σε όλους τους παράγοντες της σχολικής κοινότητας».
Και δεν ήταν λίγα αυτά που έκαναν κατά τη διάρκεια μιας σχολικής χρονιάς οι αποφασισμένοι να μάθουν γράμματα στα παιδιά δάσκαλοι. Το σχολείο σεβόμενο το δικαίωμα του κάθε παιδιού στη θρησκευτική του ελευθερία αποφάσισε για δύο χρόνια περίπου την αλλαγή της πρωινής προσευχής και την αντικατάστασή της από ένα ποίημα, με απώτερο στόχο να μπορούν να προσεύχονται αλλόθρησκοι μαθητές οι οποίοι αποτελούν και την πλειοψηφία των μαθητών. Επιπλέον το σχολείο οργάνωσε και εφάρμοσε επί πέντε συνεχή χρόνια μαθήματα μητρικής γλώσσας στους μετανάστες μαθητές. Παράλληλα με τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας οργάνωσε και μαθήματα ελληνικής γλώσσας για τους γονείς-μετανάστες ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με τους δασκάλους και να ενημερώνονται για την πρόοδο των παιδιών τους.
Σε συνδυασμό με τις δράσεις αυτές, ο σύλλογος διδασκόντων προχώρησε όλα αυτά τα χρόνια και σε άλλες ενέργειες που αφορούν τη γενικότερη στήριξη των οικογενειών των μαθητών και τη διεκδίκηση καλύτερων συνθηκών για τη λειτουργία του σχολείου, όπως η βάρδια και η βελτίωση του κτιριακού προβλήματος.
«Με την έλευση του νέου διευθυντή είδαμε ότι όλες αυτές οι δραστηριότητες αναστάλθηκαν και μάλιστα με βίαιο τρόπο» σημειώνουν σήμερα οι δάσκαλοι και προσθέτουν: «Ο νέος διευθυντής τα έκοψε όλα μόλις ανέλαβε καθήκοντα και μάλιστα προτού ενημερωθεί από τον σύλλογο διδασκόντων για τις πρωτοβουλίες που είχε αναπτύξει, διέκοψε όλες τις δραστηριότητες επικαλούμενος “άνωθεν εντολές”. Θέλουμε να τονίσουμε ότι αυτό έγινε την πρώτη ημέρα άφιξής του και με τρόπο που σόκαρε γονείς, δασκάλους και μαθητές». Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι με τη διακοπή των προγραμμάτων καταπατούνται αυτονόητα δικαιώματα των μαθητών και καλούν τον Συνήγορο του Παιδιού να παρέμβει για να τα προστατεύσει.
«Πριν, ήμασταν σαν μια οικογένεια»
Το πρόγραμμα, το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται πριν από εννέα χρόνια, υποστηριζόταν από γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς και φυσικά από τη διευθύντρια του σχολείου κυρία Στέλλα Πρωτονοτάριου. Είχε κύριο στόχο την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών καθώς πάνω από το 70% είναι παιδιά μεταναστών από διάφορες χώρες (Αλβανία, Μολδαβία, Βουλγαρία, Σουδάν κ.λπ.). Από τα πολύ σημαντικά αποτελέσματα της λειτουργίας του ήταν, σύμφωνα με γονείς και εκπαιδευτικούς, η παντελής απουσία κρουσμάτων βίας μέσα στο σχολείο και το πολύ καλό εκπαιδευτικό κλίμα ανάμεσα σε διδάσκοντες, μαθητές και γονείς. «Οι μαθητές μας δεν μπήκαν ποτέ σε συμμορίες και έδειχναν ενδιαφέρον ο ένας για τον άλλο» ανέφερε η δασκάλα του σχολείου κυρία Πολυξένη Μάστορα.
Όπως δήλωσε προς «Το Βήμα» η πρώην διευθύντρια του σχολείου, οι δράσεις χρηματοδοτούνταν αρχικά από το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας. Όταν αυτό σταμάτησε, υπήρξε αυτοχρηματοδότηση από τους γονείς, οι οποίοι παρά το πενιχρό τους εισόδημα πλήρωναν 10 ευρώ τον μήνα για να συνεχισθεί το πρόγραμμα. «Όλοι οι δάσκαλοι εργάζονταν εθελοντικά και πολλές δράσεις γίνονταν εκτός σχολικού προγράμματος» σημειώνει η κυρία Πρωτονοτάριου.
«Δεν είμαστε πλέον ευχαριστημένοι» λέει στο «Βήμα» η κυρία Μαρία Κουκλοβίτσκα, ουκρανικής καταγωγής, από τον Σύλλογο Γονέων του σχολείου. «Πριν ήμασταν σαν μια οικογένεια. Τώρα το κλίμα είναι πολύ δύσκολο».
ΤΟ ΠΡΟΣΧΗΜΑ
Καταγγελίες ή κατασκευές
Τ ο κατάλληλο κλίμα για τη διακοπή των καινοτόμων προγραμμάτων δημιουργήθηκε μετά την εμφάνιση δημοσιευμάτων, σύμφωνα με τα οποία στο σχολείο γινόταν διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας με ανθελληνικό περιεχόμενο και μάλιστα σύμφωνα με την αλβανική οπτική και ερμηνεία των ιστορικών γεγονότων. «Το εκπαιδευτικό σύστημα και κυρίως το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής ύλης δεν είναι υπόθεση του κάθε Διευθυντή Σχολείου, είναι θέμα εθνικής πολιτικής, καθορίζεται μέσα από νόμιμες διαδικασίες μέσα από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και όλοι οι λειτουργοί της εκπαίδευσης οφείλουν να παρακολουθούν αυτό το πρόγραμμα» είχε δηλώσει πριν από λίγο καιρό ο υπουργός Παιδείας κ. Ευρ. Στυλιανίδης, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα. Και πρόσθεσε: «Το ίδιο το πρόγραμμα αφήνει μία ζώνη στην οποία μπορούν να εφαρμοστούν καινοτομίες διαφόρων τύπων και εφόσον αποδώσουν να αξιοποιηθούν. Σε καμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να αφήσουμε το κάθε σχολείο και τον κάθε Εκπαιδευτικό να κάνει τη δική του πολιτική. Αυτό να μην παρερμηνεύεται από ορισμένους και να μη δημιουργούνται εντυπώσεις εκεί που δεν υπάρχουν ζητήματα».
Αλλά και οι εκπαιδευτικοί δεν έκαναν τίποτε διαφορετικό από αυτό που είπε ο υπουργός. Τα υπόλοιπα, λένε, είναι απλώς απόπειρα διασυρμού και κατασυκοφάντησης του έργου του σχολείου. «Πρόκειται για κατασκευασμένη ιστορία. Τα παιδιά ποτέ δεν διδάχθηκαν Ιστορία αλλά τη μητρική τους γλώσσα» λέει η κυρία Πρωτονοτάριου. Η αφορμή βρέθηκε στην επίσκεψη πριν από δύο χρόνια του Αλβανού υπουργού Παιδείας, μαζί με την Ελληνίδα τότε υπουργό κυρία Μαριέττα Γιαννάκου. Ο Αλβανός υπουργός είχε φέρει τότε μαζί του και «μια σακούλα με βιβλία τα οποία ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκαν και έμειναν κλεισμένα στις αποθήκες». Από εκεί ξεθάφτηκαν για να δικαιολογηθεί ο... άθλιος ρόλος που έπαιζε το σχολείο μας, λέει ένας από τους εκπαιδευτικούς. «Πρόκειται για ευθεία και μεθοδευμένη προσπάθεια για να χτυπηθεί η δουλειά στο σχολείο» προσθέτει ο συνάδελφός του, δάσκαλος στο σχολείο, κ. Κλ .Βουλαλάς. Μόνον που «όταν δεν υπάρχουν ανάλογα προγράμματα στα σχολεία, τα παιδιά καταλήγουν στο πεζοδρόμιο χωρίς προοπτική» λέει, ελπίζοντας κάποιος να ακούσει...
https://www.132grava.net/node/257
Αυτό που πραγματικά θα βοηθαγε το σχολείο είναι όλοι οι γονείς να είναι ενεργοί στις διαδικασίες των συλλόγων γονέων έτσι ώστε να μπορέσουμε όλοι μαζί να κάνουμε κάτι για τα παιδιά μας αλλά και να μάθουμε τα παιδιά μας ότι η συμμετοχή, η ενασχόληση με την αλλαγή των πραγμάτων και η ενότητα μετράει.
Δάσκαλοι υπάρχουν και καλοί και κακοί, διευθυντές το ίδιο, γονείς το ίδιο ... αλλά χωρίς να προσπαθήσουμε όλοι μαζί δεν θα γίνει τίποτα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μια χούφτα ηλίθιοι τα χαλάνε όλα... Μια χούφτα ανεγκέφαλοι αδιάφοροι αρτηριοσκληρωτικοί αλαζόνες σε θέσεις εξουσίας, νομίζουν ότι έχουν δίκιο...
Κι ύστερα σου λεει μη φοβάσαι την εκπαίδευση. Εκπαίδευση σε τι;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lugar
Πολύ δραστήριο μέλος
Κατ'αρχήν κούνελε έβαλες τα πράγματα αρκετά στην θέση τους με αυτή σου τη φράση:
"Το δημοτικο ειναι θαυμάσιο ειδικά αν πετύχεις καλούς δασκάλους ( που στην συντριπτική τους πλειοψηφία εγώ απ'οτι θυμάμαι είχα) . Μαθαίνεις πράγματα απαραίτητα για κάθε είδους μελοντική εκπαίδευση. Διαβασμα, γράψιμο, στοιχειώδη μαθηματικά όμως και πολλές βασικές αξίες απαράιτητες επίσης σε κάθε μελλοντική εκπαίδευση οπως πειθαρχία στο διάβασμα, υπομονή, επιμονή, αγωνιστικότητα, φιλότιμο και φυσικά βασικές επίσης κοινωνικές δεξιότητες, όπως αρμονία, σεβασμός του συνόλου, συνύπαρξη, ταξη, εκτίμηση των κανόνων. "
Γιατί όπως το είχες ξεκινήσει το θέμα έρεπε λίγο προς την καταστροφολογία που έλεγε και η VKey. Επίσης μόλις πήρες 6 χρόνια αναβολή...
Από την μια συμφωνώ από την άλλη ξέρω πολλούς "ανεπάγγελτους" ή χειρωνάκτες από οικογένειες που δεν είχαν πολλά να προσφέρουν σε ακαδημαϊκό επίπεδο που έχουν απίστευτο λεξιλόγιο, διαβάζουν φιλοσοφία (δεν εννοώ Λιακόπουλο ) και δεν θα τους έπαιζα σε τέτοια συζήτηση με τίποτα. Γιατί όταν έχεις ανησυχίες διαβάζεις... διαβάζεις... διαβάζεις...Το μονο σιγουρο ειναι οτι λυση δεν ειναι το να ορμηνεψουμε τα παιδια "να γραψουν το σχολειο στα παλια τους τα παπουτσια"...
Ειναι απαραδεκτο να εχει καποιος τελειωσει το λυκειο και να μην εχει βασικες γνωσεις σε ολους του τομεις και ακομα βασικοτερο να μην μπορει να συνταξει 5 προτασεις...
Και τραστ μι, συμβαινει αυτο....φαντασου να μην ειχε παει καν στο γυμνασιο και αργοτερα στο λυκειο...
Επίσης θα'θελα να πω ότι για μένα το σχολείο ήταν τεράστιο κίνητρο για την αισθητική μου αναβάθμιση... κάθε φορά που είχα εξετάσεις διάβαζα με μανία ... ποίηση!
Για το πρώτο έβαλα το προηγούμενο post μου. Προσπάθειες γίνονται, ας τις ενισχύουμε ο καθένας από το πόστο του.....Ακριβώς γι' αυτόν το λόγο το σχολείο είναι αυτό που είναι. Αν το σχολείο προσπαθούσε να αλλάξει την τρέχουσα νοοτροπία της κοινωνίας, αντί να την ενισχύει, θα ήταν απαγορευμένο και όλοι θα παρακαλούσαμε το φεγγαράκι το λαμπρό να οδηγεί τα βήματά μας προς το "κρυφό σχολειό" της αυτοπραγμάτωσης.
Το διάβασα συγκλονισμένος. Απόλυτος σκοταδισμός, φασισμός εν μέσω ενός, καθ'όλα διαφημιζόμενου, δημοκρατικου πολιτευματος. Κι ύστερα λέμε για τον προβληματισμο μας, ή μήπως καλύτερα την αναγκαιότητα, να πάρουμε τον νόμο, εννοώ την εκπαίδευση, στα χέρια μας. Αφού ο νομος απουσιάζει ή, εμφανίζεται μονο για να χαλάσει όσα όλοι οι άλλοι αγωνίζονται για να φτιάξουν.
Μια χούφτα ηλίθιοι τα χαλάνε όλα... Μια χούφτα ανεγκέφαλοι αδιάφοροι αρτηριοσκληρωτικοί αλαζόνες σε θέσεις εξουσίας, νομίζουν ότι έχουν δίκιο...
Κι ύστερα σου λεει μη φοβάσαι την εκπαίδευση. Εκπαίδευση σε τι;
Το αστείο είναι ότι όλα αυτά τα προγράμματα για τα χρόνια που χρηματοδοτούνταν είχαν πάρει βάβαια έγκριση (μετά από κατάθεση του τι θα γινόταν σε αυτά!) από το ίδιο υπουργείο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
....Γιατί όπως το είχες ξεκινήσει το θέμα έρεπε λίγο προς την καταστροφολογία ...
Έχεις δίκιο, γι'αυτό και έκρινα απαραίτητη την διευκρινηση. Το πρόβλημα όμως ΚΑΙ στο δημοτικό, έγκειται ίσως σ'αυτό που έγραψες. Δηλαδή το στυλ, η αύρα, που αυτοι οι σκοτεινοί εγκέφαλοι καταφέρνουν να επιβάλλουν με το στανιό και στο δημοτικο. Η θεωρία δηλαδη, περί κανόνων, αρμονίας, κοινωνικοποίησης κλπ αρετές καλή, και η ύλη τουδημοτικού απαράιτητη. Ομως αλλο θα θεωρούσε κανόνες, αρμονια και κοινωνικοποίηση ο Χιτλερ και άλλο ο Νέλσον Μαντέλα π.χ.
Το σχολείο αντανακλά την ουσία μιας κοινωνίας ότι και αν η κοινωνία αυτή διαφημίζει ότι ειναι. Ας πόυμε μόλις είδα ότι 9000 υπολογιστές στην Ελβετία αποφασίστηκε να τρέχουν ΜΟΝΟ Λαινουξ, εκεί που πρίν έτρεχαν και τα δυο λειτουργικά. Γιατί; Επειδή η Ελβετική κυβέρνηση τρέχει υπο το μοτο “Long Live Free Software.” H δική μας (ή μήπως θα έπρεπε να πώ οι δικές μας ) τρέχουν ακόμη υπο το μοτο "Long Live the King". Kι αυτό, μαζί με όλα τα πλεονεκτήματα του Δημοτικού, ενπεριέχει και τον κίνδυνο μιας πιθανής "Εκπαίδευσης στην υποταγή" που ειναι άκρως επικίνδυνη...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος
Το αστείο είναι ότι όλα αυτά τα προγράμματα για τα χρόνια που χρηματοδοτούνταν είχαν πάρει βάβαια έγκριση (μετά από κατάθεση του τι θα γινόταν σε αυτά!) από το ίδιο υπουργείο.
Και μονο που διαβασα το αρθρο, εκνευριστηκα...
Απο το ιδιο υπουργειο, ναι... αλλα κυβερνηση ηταν η ιδια? Ο υπουργος?....Ξερω οχι...αλλα τοσο μυαλο εχουμε, τετοια κανουμε...
Θα κρατησω το εξης παρακατω, το οποιο με εκφραζει απολυτα:
"Αυτό που πραγματικά θα βοηθαγε το σχολείο είναι όλοι οι γονείς να είναι ενεργοί στις διαδικασίες των συλλόγων γονέων έτσι ώστε να μπορέσουμε όλοι μαζί να κάνουμε κάτι για τα παιδιά μας αλλά και να μάθουμε τα παιδιά μας ότι η συμμετοχή, η ενασχόληση με την αλλαγή των πραγμάτων και η ενότητα μετράει.
Δάσκαλοι υπάρχουν και καλοί και κακοί, διευθυντές το ίδιο, γονείς το ίδιο ... αλλά χωρίς να προσπαθήσουμε όλοι μαζί δεν θα γίνει τίποτα."
Έχεις δίκιο, γι'αυτό και έκρινα απαραίτητη την διευκρινηση. Το πρόβλημα όμως ΚΑΙ στο δημοτικό, έγκειται ίσως σ'αυτό που έγραψες. Δηλαδή το στυλ, η αύρα, που αυτοι οι σκοτεινοί εγκέφαλοι καταφέρνουν να επιβάλλουν με το στανιό και στο δημοτικο. Η θεωρία δηλαδη, περί κανόνων, αρμονίας, κοινωνικοποίησης κλπ αρετές καλή, και η ύλη τουδημοτικού απαράιτητη. Ομως αλλο θα θεωρούσε κανόνες, αρμονια και κοινωνικοποίηση ο Χιτλερ και άλλο ο Νέλσον Μαντέλα π.χ.
Σε ποιους σκοτεινους εγκεφαλους ρε συ Μπαγκς αναφερεσαι? Καλα το πηγαινες και αρχισες παλι τις υπερβολες...
Και το τελευταιο που τονισα τι ειναι...? Υποννοεις οτι μπορει και να επικρατει κεθεστως Χιτλερ στα σχολεια μας?
Δλδ, με αυτα που γραφεις, με τρομαζεις.... Που να προσπερασουμε το δημοτικο και να ασχοληθουμε με τη δευτεροβαθμια εκπαιδευση...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Κι οσο για το Χιτλερ, η κοινωνικοποιηση, η τάξη και η αρμονία όπως την εννοούσε εκείνος, προφανώς θα ήταν διαφορετική απο αυτες του Μαντέλα. Χωρίς παραδείγματα, ενας εθνικόφρων, φασίστας αρχομανιακός αλαζονικός παράφρων, βλέπει διαφορετικά τα ζητήματα αυτά απο εναν που τον ενδιαφέρει πραγματικά η αρμονία και η τάξη μεταξύ των πολιτών, οποιουδήποτε χρώματος θρησκείας ή καταγωγής.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος
@ Great Chaos....
Έχω εξηγήσει ήδη το λόγο.... αν δεν έγινα κατανοητή λυπάμαι....
Και αρνούμαι να επαναληφθώ....
Όσο για το σύστημα που σας φταίει...σας την δίνει και θέλετε να αλλάξει κάντε κάτι κι εσείς και μην τα περιμένετε όλα από εμάς.... Πιέστε με οποιοδήποτε τρόπο μπορείτε... και όχι να καθόμαστε όλοι εμείς και να ασκούμαι ένα κατηγορώ και να περιμένουμε όλα να λυθούν ως διαμαγείας....και να τρέμουμε την μέρα που το παιδί πάει σχολείο....
Ακόμα υποκλίνομαι στους γονείς των ΑμΕΑ που έκαναν σύλλογο, άσκησαν πιέσεις και δεν έμειναν λεπτό με σταυρωμένα χέρια...
Το τι προτεραιότητες θα θέσει το παιδί και κάθε παιδί είναι δικαίωμα του γονέα και μόνο...
Το αν θα σεβαστεί ή όχι το σχολείο επίσης...
Αν θα το γράψει τελειώς ή όχι...
Οι βάσεις μπαίνουν από το σπίτι...
Τα παιδιά είναι δικά σας και εσείς ορίζεται το τι θα κάνουν ή όχι...
Αν θέλετε να περάσετε τις δικές σας επαναστατημένες ιδέες ή όχι στα παιδιά σας κι αυτό είναι στο χέρι σας....
Το αν θα ενσωματωθεί στο σχολικό περιβάλλον....θα κοινωνικοποιηθεί ή θα περιθωριοποιηθεί είναι επίσης δικιά σας ευθύνη σε μεγάλο βαθμό...
Εσείς αποφασίζεται...εσείς είστε οι γονείς του....
Εγώ έχω άλλο ρόλο που διαχωρίζεται σαφέστατα....
Αν θέλετε το σέβεσται...αν όχι είναι δικαίωμα σας να το αψηφίσεται...
Εσύ δεν ήσουν που μας έλεγες παραπάνω ότι το τι θα μάθει το παιδί και πώς είναι δική σου ευθύνη; Τώρα έγινε δική μας;
Ακόμη και η ενσωμάτωση στο σχολικό περιβάλλον είναι δουλειά των γονιών, ενώ το περιβάλλον καθορίζεται πρωτίστως από τους δασκάλους;
Φυσικά! Όλα είναι δική μας δουλειά. Το διάβασμα που κάνουν κάθε απόγευμα οι γονείς στα παιδιά τους, ώρες ατελείωτες, μετά από εξοντωτικές ατελείωτες ώρες εργασίας ή δουλειάς (συνηθέστερα) κατά τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όπως έχω την ευκαιρία να γνωρίζω από πρώτο, δεύτερο και τρίτο χέρι, είναι ενδεικτικό του πώς νοείται η παιδεία σήμερα.
Πολλές φορές έχω σκεφτεί ότι το σχολείο αποτελεί έναν χώρο "παρκαρίσματος" των παιδιών κι εξέτασης του αν οι γονείς κάνουν καλό μάθημα στο σπίτι. Τον μόνο ρόλο που βρίσκω ότι το σχολείο εξακολουθεί να παίζει είναι αυτός της κοινωνικοποίησης των μαθητών, όμως κι αυτή εντάσσεται σε κοινωνικά πρότυπα που διαπνέονται από ανταγωνισμό, λατρεία της μετριότητας, συμβατικότητα ως προς τα ήθη, επιφανειακή ευγένεια και μικροαστική κατά συνθήκην υποκρισία. Ένα σχολείο που προσπαθεί να συντηρήσει την κοινωνική παθογένεια του στάτους, αντί να φιλοδοξεί να την αλλάξει.
Ξέρεις ποια είναι η διαφορά μεταξύ "επαναστατικού" κι "επαναστατημένου", ώστε να χαρακτηρίζεις έτσι τις απόψεις μας; Σωστά λοιπόν έχει πει κάποιος, ότι στις μέρες μας, το αυτονόητο είναι το πλέον επαναστατικό. Τα παιδιά μας θα βγουν απ' το σχολείο απλά επαναστατημένα, χωρίς ίχνος επαναστατικής σκέψης ή αμφισβήτησης στα πλαδαρά από την αποστήθιση μυαλά τους. Βλέπω ήδη μια γενιά που έχει ξεχάσει ν' αμφισβητεί. Πιο συμβατική κι από τη γενιά των παππούδων της. Άραγε τι θα γίνει με την επόμενη;
Τι γίνεται τελικά, όταν οι βάσεις μπαίνουν απ' το σπίτι, αλλά γκρεμίζονται απ' το σχολείο της συσσωρευόμενης απογοήτευσης;
Δυστυχώς αγαπητή μου, όσο κι αν αρνείσαι να επαναληφθείς, τελικά επαναλαμβάνεις αυτά που τόσες φορές έχω ακούσει από εκπροσώπους του κλάδου σου, ώστε τελικά φτάνουν να μη με σοκάρουν πλέον...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Great Chaos
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Tsipouro
Διάσημο μέλος
Δεν διαφωνώ με όσα λες. Αναμφίβολα, σε κάθε ελληνικό πανεπιστήμιο η ποιότητα σπουδών είναι πολύ χαμηλότερη της αντίστοιχης των φτασμένων ξένων πανεπιστημίων. Η σύγκριση που έκανα στο αρχικό μου ποστ ήταν ανάμεσα στη δευτεροβάθμια και την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα.Δεν είμαι σίγουρος εάν η τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι και τόσο διαφορετική, όσο νομίζεις αγαπητέ μου. Αλλά ακόμη κι αν είναι έτσι, όπως τα λες, ας μην ξεχνάμε πως οι φοιτητές πηγαίνουν στο πανεπιστήμιο, ήδη διαμορφωμένοι από το απαράδεκτο σχολικό σύστημα του Παυλώφ. Εκεί πιστεύω πως είναι ήδη αργά για τη διαμόρφωση πραγματικά ελεύθερων και αυτεξούσιων μυαλών, που θα προωθούν την εξέλιξη της επιστήμης και όχι την τυφλή υποταγή στην εξουσιαστική αυθεντία των καθηγητάδων και των φρικτών συνήθως συγγραμμάτων τους. Η προσωπική μου εμπειρία (κι εμπιστεύσου με, είναι μακρόχρονη) μου έχει δείξει πως τα λιγοστά μυαλά που κατάφεραν να περάσουν αλώβητα την προκρούστεια κλίνη της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο πανεπιστήμιο προσκρούουν κυριολεκτικά σε τοίχο. Δεν είναι τυχαίο πως έχουμε πλέον μόνο ένα πανεπιστήμιο μέσα στα 500 καλύτερα του κόσμου, μάλιστα σε πολύ χαμηλή θέση, με προοπτική την επόμενη πενταετία να μην έχουμε κανένα. Αντίθετα, τα καλύτερα μυαλά μας επιλέγουν την πικρή οδό της ξενιτιάς, από την Ελλάδα που τρώει τα παιδιά της. Διαπρέπουν στα ξένα πανεπιστήμια, ενώ κρίθηκαν άχρηστοι από τα δικά μας. Κι όμως, πρόκειται για σπουδαία ξένα πανεπιστήμια που είναι πολύ ψηλά στην ίδια λίστα, λόγω ακριβώς και της συνεισφοράς των δικών μας ανθρώπων στην παραγωγή έρευνας και καινοτόμου γνώσης.
Σε κάθε ελληνικό πανεπιστήμιο μπορείς να βρεις καθηγητές που το παίζουν αυθεντίες βγάζοντας το ένα βιβλίο μετά το άλλο και αντιμετωπίζοντας τους μαθητές απλά σαν αριθμούς ανάμεσα στο μηδέν και το τεσσεράμιση, όμως μπορείς να βρεις και καθηγητές με υπευθυνότητα και αίσθημα.Εκεί πιστεύω πως είναι ήδη αργά για τη διαμόρφωση πραγματικά ελεύθερων και αυτεξούσιων μυαλών, που θα προωθούν την εξέλιξη της επιστήμης και όχι την τυφλή υποταγή στην εξουσιαστική αυθεντία των καθηγητάδων και των φρικτών συνήθως συγγραμμάτων τους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Για τις κατώτερες τάξεις υπάρχει μόνο εκπαίδευση και αποχαύνωση. Για τις ανώτερες υπάρχει ίσως παιδεία, έτσι ώστε να μπορούν και οι απόγονοι να εξασκούν την "ανωτερότητά" τους αυτοδικαίως...
Συγγραφικά έχω εκφράσει την άποψη ότι το συστημα είναι οι νέοι να αναγκάζονται να εκπαιδεύονται διαρκώς, εχοντας έτσι την εκπαίδευση σαν κύρια ασχολία τους για οσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο αφού δεν πρόκειται να βρούνε δουλειά έτσι κι αλλιώς. Φυσικα όπως καταλαβαίνετε δεν έγινα ιδιαίτερα αγαπητός στο εκδοτικο κύκλωμα με τέτοιες απόψεις αφού τα βιβλία, είναι ο κύριος τομέας εφαρμογής αυτού που λές Χάος...
Ο στόχος είναι να μην μαθαίνει κανείς, αυτά που πραγματικά αξίζουν, αυτά που πραγματικά θα του χρησίμευαν. Η κοινωνική εκπαίδευση, ορατή (στα σχολεία) όπως και αόρατη (στα βιβλία τα ΜΜΕ και το εκδοτικο σύστημα) περιορίζεται συστηματικά στην τετριμένη "εγκυκλοπαιδική" γνώση. Και πάλι καλά να λέμε που επιτρέπεται να γνωρίζουμε ότι η γή είναι στρογγυλή και η θάλλασα δεν είναι μια τεράστια πισίνα που κάπου χάνεται στην άβυσσο. Κάποτε τα πράγματα ήταν τόσο ασχημα.
Ομως και τώρα η διαφορά δεν είναι τόσο μεγάλη όσο νομίζουμε. Γιατί το software που θα αλλαζε εναν ηλίθιο κόσμο που σκέφτεται την θαλασσα πισίνα, δεν κυκλοφορεί, ούτε στα σχολεία ούτε πουθενά. Και μην νομίζουμε εδώ ότι οι αμερικανοί είναι πιο μπροστα σ'αυτό. Ο Τσόμσκυ που δίνει την εντύπωση νέου software δίνει σε αρκετά σημεία την εντύπωση του πιο πυρηνικου οπλοστάσιου του όλου συστηματος: Θέλεις δηλαδή να αποφύγεις μια επανάσταση στα σίγουρα; Κανε τους να πιστέψουν ότι έχει ήδη γίνει. Οτι την κάνει ο Τσόμσκυ, ή, επι το ελληνικοτερο, ο Τριανταφυλόπουλος, ο Κωστόπουλος, ο Αναστασιάδης, ο Τράγκας κλπ
Σε κάθε ελληνικό πανεπιστήμιο μπορείς να βρεις καθηγητές που το παίζουν αυθεντίες βγάζοντας το ένα βιβλίο μετά το άλλο και αντιμετωπίζοντας τους μαθητές απλά σαν αριθμούς ανάμεσα στο μηδέν και το τεσσεράμιση, όμως μπορείς να βρεις και καθηγητές με υπευθυνότητα και αίσθημα.
Αυτό που θα πρέπει ίσως ναμας απασχολεί είναι: Φταίει το σύστημα που προωθεί τους πρώτους, ή αναγκαζει τους φιλότιμους να γίνουν τελικά αφιλότιμοι; Ή μήπως φταίμε εμείς που τους ανεχόμαστε; Μου έτυχε καθηγητής φυσικής που μου είπε σε διαγώνισμα "η λύση σου δεν αντικρούεται, φαίνεται να στέκει, όμως δεν είναι αυτή που έχω στο βιβλίο μου". Μου ειχε βάλει πέντε, όταν τον είπα μ@λ@κ@ και οτι θα έπρεπε καλύτερα να δουλεύει στη Φυλής, το έκανε μηδέν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Neraida
Επιφανές μέλος
Μου έτυχε καθηγητής φυσικής που μου είπε σε διαγώνισμα "η λύση σου δεν αντικρούεται, φαίνεται να στέκει, όμως δεν είναι αυτή που έχω στο βιβλίο μου". Μου ειχε βάλει πέντε, όταν τον είπα μ@λ@κ@ και οτι θα έπρεπε καλύτερα να δουλεύει στη Φυλής, το έκανε μηδέν.
Οκ λαθος το πως σε αντιμετωπισε ο καθηγητης, αλλα πιστευεις οτι εσυ κατοπιν ορθα επραξες?
Η ισοπεδωση ολων δεν ειναι μαγκια, αλλα ουτε και βρισκουμε το δικιο μας με αυτον τον τροπο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Οκ λαθος το πως σε αντιμετωπισε ο καθηγητης, αλλα πιστευεις οτι εσυ κατοπιν ορθα επραξες?
Η ισοπεδωση ολων δεν ειναι μαγκια, αλλα ουτε και βρισκουμε το δικιο μας με αυτον τον τροπο...
Δεν ισοπέδωσα όλους, ισοπέδωσα αυτόν. Κι αυτός ύστερα ισοπέδωσε εμένα. Δε βαριέσαι όμως έτσι ειναι αυτά τα πράγματα, οι μάχες. Αλλιώς δεν τις δίνεις, το καταπίνεις και τέρμα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lugar
Πολύ δραστήριο μέλος
Εσύ δεν ήσουν που μας έλεγες παραπάνω ότι το τι θα μάθει το παιδί και πώς είναι δική σου ευθύνη; Τώρα έγινε δική μας;
Ακόμη και η ενσωμάτωση στο σχολικό περιβάλλον είναι δουλειά των γονιών, ενώ το περιβάλλον καθορίζεται πρωτίστως από τους δασκάλους;
Φυσικά! Όλα είναι δική μας δουλειά. Το διάβασμα που κάνουν κάθε απόγευμα οι γονείς στα παιδιά τους, ώρες ατελείωτες, μετά από εξοντωτικές ατελείωτες ώρες εργασίας ή δουλειάς (συνηθέστερα) κατά τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, όπως έχω την ευκαιρία να γνωρίζω από πρώτο, δεύτερο και τρίτο χέρι, είναι ενδεικτικό του πώς νοείται η παιδεία σήμερα.
Πολλές φορές έχω σκεφτεί ότι το σχολείο αποτελεί έναν χώρο "παρκαρίσματος" των παιδιών κι εξέτασης του αν οι γονείς κάνουν καλό μάθημα στο σπίτι. Τον μόνο ρόλο που βρίσκω ότι το σχολείο εξακολουθεί να παίζει είναι αυτός της κοινωνικοποίησης των μαθητών, όμως κι αυτή εντάσσεται σε κοινωνικά πρότυπα που διαπνέονται από ανταγωνισμό, λατρεία της μετριότητας, συμβατικότητα ως προς τα ήθη, επιφανειακή ευγένεια και μικροαστική κατά συνθήκην υποκρισία. Ένα σχολείο που προσπαθεί να συντηρήσει την κοινωνική παθογένεια του στάτους, αντί να φιλοδοξεί να την αλλάξει.
Δεν θα συμφωνήσω απολύτως, εγώ νομίζω ότι υπάρχει πολύ μπέρδεμα σε αυτήν την υπόθεση.Εγώ πάλι φίλε Buggs νομίζω ότι αυτοί στους οποίους αναφέρεσαι, νοιάζονται ιδιαίτερα: Ακριβώς να πετύχουν την πλήρη απαξίωση του εκπαιδευτικού συστήματος, πράγμα στο οποίο επιδίδονται με μεγάλη συνέπεια εδώ και αρκετά χρόνια. Η παιδεία είναι ταξική. Για τις κατώτερες τάξεις υπάρχει μόνο εκπαίδευση και αποχαύνωση. Για τις ανώτερες υπάρχει ίσως παιδεία, έτσι ώστε να μπορούν και οι απόγονοι να εξασκούν την "ανωτερότητά" τους αυτοδικαίως...
Οι πιό μοντέρνες "αρχές" στην εκπαίδευση, το χαρούμενο σχολείο που θες να πας που δεν σου βάζουν δουλειά για το σπίτι (στο δημοτικό) που προτείνεται από τα σχολικά προγράμματα (ναι δεν το ξέρατε) αντικρούεται πάραυτα από την ποσότητα της ύλης σε συνδυασμό με παλιούς γονείς που νομίζουν ότι τα παιδιά πρέπει να δίνουν άψογα τετράδια και με παλιούς εκπαιδευτικούς που δεν έχουν χρόνο στην τάξη να διορθώσουν τετράδια, από την έλλειψη υποδομών, από την έλλειψη χώρου για παιχνίδι κλπ κλπ κλπ Αυτά μου θυμίζουν περισσότερο τσαπατσουλιά και λόγους πολιτικούς παρά πρόθεση.
Οι ώρες που περνάμε εμείς διαβάζοντας τα παιδιά μας δεν είμαι σίγουρη ότι βρίσκεται στο σωστό δρόμο ούτε ότι είναι αποκύημα μόνο κακών δασκάλων, και σίγουρα αν συνεχίσει μετά από κάποια ηλικία δείχνει την αδυναμία και την δική μας να μάθουμε στο παιδί τις ευθύνες του ή να δεχτούμε ότι αν δεν είναι αρκετά καλός ακαδημαϊκά δεν χαλάει την εικόνα την δική μας και την δική του.
Το σχολείο είναι σαφώς ταξικό ή ακόμα και γίνεται ταξικό από εμάς τους γονείς (οι υποδομές πολύ συχνά γίνονται από το συλλογο γονέων) αλλά οι δάσκαλοι και οι καθηγητές ανήκουν στην δική μας τάξη, δεν στέλνουν τα παιδιά τους στο Κολλέγιο γι'αυτό και πολλοί από αυτούς ενδιαφέρονται να δουν την εκπαίδευση με άλλο μάτι. Όμως ανήκουν και αυτοί στην κοινωνία μας, έχουν τα ίδια ελαττώματα και προτερήματα με μας, και κυριαρχεί και σε αυτούς τα ίδια ποσόστα ιδεολογιών όπως και στους υπολοίπους.
Το σχολείο είναι επίσης και κομματικό, μια διευθύντρια που ασχολείται με τα κοινά στον δήμο ή στο κόμμα θα καταφέρει πιό εύκολα να κερδίσει κάποια πράγματα που θα ζητήσει για το σχολείο της.
Φαντάζομαι τέλος ότι συμφωνείς ότι ναι και οι γονείς παίζουν ρόλο στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.