Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
koyote
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vaggelis1984
Νεοφερμένος
μεγαλύτερη...την γνώση". Το μόνο που με έχει "ενοχλήσει" κατά καιρούς είναι ότι από εκεί που "κλαίγονταν" αρχικά για τα ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα τώρα προσπαθούν να κάνουν διακρίσεις σε μαθηματικούς/φυσικους 4 και 5 ετών, κάτι που το θεωρώ αστείο.
Να απαντήσω λοιπόν σε μερικά μηνύματα...
@exc
Τελικά επέλεξα Φυσικό. Όσο και αν ακούς για το πόσο καλή είναι η ΣΕΜΦΕ, αν θέλεις να γίνεις Φυσικός καλύτερα θα είναι να πας στο ομώνυμο τμήμα.
Θα συμφωνήσω μαζί σου.
Παρά τα διάφορα προβλήματα που παρουσιάζουν σαν σχολές (π.χ κακή οργάνωση,καταλήψεις κτλ.)έχουν αρκετά καλά προγράμματα σπουδών και παρέχουν σπουδές υψηλού επιπέδου.Ειδικά για το Φυσικό ΑΘηνών την άποψη μου την έχω γράψει εδώ
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1219040&postcount=33
Ενημερωτικά και τα υπόλοιπα τμήματα δεν είναι 4ετους φοίτησης στην πράξη (ενδεικτικό του βαθμού δυσκολίας τους).@solid snake
το θεμα που με προβληματιζει ειναι το εξης...η σεμφε λογω του οτι ειναι στ εμπ μ φαινεται πως υπερτρει του φυσικου...
επισης ειναι 5ετης φοιτηση που σημαινει πως βγαινοντας ειναι σαν ν εχεισ μαστερ... και επειδη ειναι καινουριο τμημα οι υποδομες του θ ναι καλυτερες και τ ερευνητικο του εργο καλυτερο...
Όσον αφορά το ότι ανήκει στο ΕΜΠ να ξεκαθαρίσω ότι δεν έχουν "δικαίωμα υπογραφής" (αφού δεν είναι στο ΤΕΕ) αν και συνεχίζουν να το προσπαθούν...
https://www.alfavita.gr/anakoinoseis/anak20080124a.php
Σχετικά με το θέμα του "μάστερ" μπορώ να πω ότι το ΣΕΜΦΕ "βολέυτηκε" από σπόντα από τη στιγμή που αυτό αφορούσε όλες τις σχολές του ΕΜΠ και όχι λόγω των ιδιαίτερων επιδόσεων του (μην ξεχνάμε ότι πρόκειται
για ένα σχετικά νεο τμημα χωρίς μεγάλη ιστορία).
Επίσης η ιστορία του "μάστερ" αφορά κατά 99% τη μισθολογική και ιεραρχική εξέλιξη στο χώρο εργασίας (χωρίς αυτό να
σημαίνει ότι είναι ασήμαντο) και όχι την ουσία που είναι η ποιότητα σπουδών και η αναγνώριση του στο εξωτερικό. Για το θέμα του μάστερ στη σελίδα του ΣΕΜΦΕ διαβάζω τα εξής:
Η επαναλαμβανόμενη διακήρυξη των διοικήσεων του Ε.Μ.Π., των μελών ΔΕΠ και των φοιτητών περί ισοτιμίας των διπλωμάτων μας προς τα M.Sc και M.Eng των Αγγλοσαξονικών Πανεπιστημίων δεν οδήγησε μέχρι σήμερα σε συγκεκριμένες αποφασιστικές ενέργειες.
...
Είναι δε γεγονός ότι πολλοί τελειόφοιτοι του Ε.Μ.Π. εγγράφονται
σε Πολυτεχνεία του εξωτερικού για την απόκτηση M.Sc ή M.Eng και για λόγους καλύτερης μισθολογικής και ιεραρχικής εξέλιξης
...
Το Ε.Μ.Π. χορηγεί μέχρι σήμερα στους αποφοίτους του, μετά από αίτησή τους, ένα απλό πιστοποιητικό στο οποίο αναφέρεται ότι «τα από το Ε.Μ.Π. χορηγούμενα διπλώματα θεωρούνται από το Ίδρυμα ως πλήρως ισότιμα με τα πτυχία Master΄s των αναγνωρισμένων από αυτό ως ομοταγών Αγγλοσαξονικών Πανεπιστημίων». Είναι,βέβαια, προφανές ότι αυτό το ασθενές πιστοποιητικό δεν έχει ουσιαστική επίδραση στους μελλοντικούς εργοδότες, δεδομένου ότι δεν αναφέρει τίποτα περί της εξειδίκευσης των αποφοίτων μας, δεν στηρίζεται από ανάλογες ενέργειες του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και επιπλέον η όλη σύνθεση και παρουσίασή του δεν είναι πειστική.
...
Με τις κατάλληλες κοινές προσφυγές Ε.Μ.Π. και Τ.Ε.Ε., στα αρμόδια δικαστικά όργανα θα επιδιωχθεί η συμμόρφωση του ελληνικού ευρύτερου δημόσιου τομέα στην ουσία της αναγνώρισης της ισοτιμίας των πτυχίων του Ε.Μ.Π. με τα Μ.Sc και M.Eng και το Ελληνικό Μ.Δ.Ε., και η συνακόλουθη διόρθωση των σχετικών αποφάσεών του κατά τις προσλήψεις και μισθολογικές ή ιεραρχικές κατατάξεις.
Οδηγός Σπουδών ΣΕΜΦΕ 2008-2009 (σελ.20-21)
https://www.physics.ntua.gr/pdf_doc_files/odhgos_spoudon/Odigos_Spoudon_2008-2009.pdf
Επομένως μου δίνει μια θολή εικόνα στο τι επικρατεί προς το παρόν.
Σχετικά τις εργαστηριακές εγκαταστάσεις και τις αίθουσες μαθημάτων του ΣΕΜΦΕ δεν βλέπω κάτι ιδιαίτερο αφού χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες υποδομές των υπόλοιπων τμημάτων του ΕΜΠ (και επομένως δεν έχει αυτονομία σαν σχολή κάτι που το θεωρώ σημαντικό)
π.χ εργαστηρια και μαθήματα διδάσκονται στη σχολή Ναυπηγών Μηχανικών, σχολή Ηλεκτρολόγων,
στη σχολή Αγρονόμων - Τοπογράφων κτλ.
Αντίθετα τα τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών έχουν τους δικούς τους χώρους.
Επίσης με την πάροδο του χρόνου έχουν αποκτήσει εξοπλισμό και υποδομές που χρησιμοποιείται στις προπτυχιακές και μεταπτυχικές σπουδές που δεν υπάρχει στο ΣΕΜΦΕ
π.χ στο Φυσικό της Αθήνας υπάρχει στη σχολή το "Γεροσταθοπούλειο Πανεπιστημιακό Αστεροσκοπείο"
https://www.phys.uoa.gr/observatory/greek-education.html
https://www.cc.uoa.gr/physics/sections/astrophysics/hellenic/asterosk.html
https://www.cc.uoa.gr/physics/sections/astrophysics/hellenic/astergr.html
https://www.dailymotion.com/video/x2ag5a_school
Υποθέτω ότι σαν τμήμα του ΕΜΠ θα έχει μια αξιόλογη υποδομή σε laser πιθανώς καλύτερη από άλλα τμήματα για να είμαι δίκαιος στην κριτική μου.
@Semfer
Βασικά, exc, αν μπορείς πες μου σε παρακαλώ πόσα συνολικά μαθήματα διδάσκεστε στο Φυσικό Αθηνάς
και συγκεκριμένα τα μαθήματα κορμού και της κατεύθυνσης "Πυρηνική Φυσική και Στοιχειώδη Σωματίδια"
(απ' όσο κατάλαβα παίρνεται μόνο μια κατεύθυνση) για να τα συγκρίνουμε με τα μαθήματα κορμού και τις ροές
"Πυρηνική Φυσική και Στοιχειώδη Σωματίδια" + "Υπολογιστική και Θεωρητική Φυσική" της Σεμφε (στη Σεμφε παίρνουμε δυο ροές).
@Semfer
Εγω με τον ιδιο τροπο σου λεω οτι η Σεμφε ειναι καλυτερη επιλογη
γιατι εκει διδασκονται περισσοτερα μαθηματα, το επιπεδο σπουδων ειναι παρα πολυ υψυλο και ειναι σχολη του ΕΜΠ,
το οποιο ειναι αναγνωρισμενο στο εξωτερικο, με αποτελεσμα οι Σεμφιτες
να προτιμουνται απο τα πανεπιστημια του εξωτερικου για μεταπτυχιακες σπουδες.
Προσωπικά η ποσοτική σύγκριση δεν μου λέει τίποτα. Βλέποντας το πρόγραμμα σπουδών εντοπίζω πολλά εισαγωγικά προπτυχιακά μαθήματα που από τη μια προσπαθούν να διαφοροποιήσουν το ΣΕΜΦΕ από τα υπόλοιπα τμήματα αλλά δεν βλέπω κάποιο ουσιαστικό πλεονέκτημα πάνω στο γνωστικό αντικείμενο (Φυσική/Μαθηματικά) με το να κάνεις μαθήματα (χωρίς παρεξήγηση ) π.χ
Εισαγωγή στη Φιλοσοφία
Μικροοικονομική Θεωρία
Κοινωνιολογία
Ιστορία Οικονομικών Θεωριών
Αγγλικά
κτλ.
άρα αυτά μπορώ να τα αφαιρέσω από το σύνολο των 61 μαθημάτων
επίσης το θέμα των ροών (κατευθύνσεων για μας) μπορώ να σου πω ότι δεν είναι τόσο διαφορετικα αφού έχουν αρκετά κοινά μαθήματα με τα υπόλοιπα τμήματα Φυσικής(άρα μου κάνεις μια σύγκριση στην εξειδίκευση και όχι στον βασικό κύκλο σπουδών). Σημαντικό είναι ότι ενώ έχετε ροές:
Υπολογιστική και Θεωρητική,Πυρηνική Φυσική και Στοιχειώδη, Οπτοηλεκτρονική και Λέιζερ ,Φυσική των Υλικών & Μηχανική των Υλικών
όπου αντίστοιχες υπάρχουν και στο Φυσικό της ΑΘήνας (αλλά με λιγότερα μαθήματα) και στα άλλα τμήματα
https://www.cc.uoa.gr/physics/hellenic/sections.htm
δεν έχετε άλλες κατευθύνσεις και επομένως επιλογές
π.χ Αστροφυσική,Μετεωρολογία και Εκπαίδευση
(οπότε σε αυτό το σημείο υπερτερούμε εμείς )
και όπως τελικά γραφεις και εσύ
@Semfer
Τεσπα οπως και να εχει τα μαθηματα που κανετε ειναι λιγοτερα.
Αλλα το θεμα δεν ειναι η ποσοτητα αλλα η ποιοτητα των μαθηματων
Επίσης να τονίσω ότι έχουμε και εργαστήρια που συμψηφίζονται με τα αντίστοιχα μαθήματα που δεν έχουν ξεχωριστό βαθμό (π.χ παρατηρησιακή αστροφυσική ) κάτι που έχει επισημάνει και ο @exc.
@Semfer
Μέτα, στα μαθήματα ροών υπάρχουν αρκετά μαθήματα εφαρμοσμένης φυσικής
(πχ. Πυρηνική Τεχνολογία, Πυρηνική Φυσική και Εφαρμογές, Υπολογιστική Φυσική Ι,ΙΙ, Εφαρμογές Ιοντιζουσών Ακτινοβολιών
στην Ιατρική και τη Βιολογία κ.α). Δεν θα τα γράψω όλα εδώ γιατί είναι πάρα πολλά (+τα μαθήματα επιλογής) και σίγουρα πιο πολλά απ΄ ότι στο Φυσικό τμήμα.
Αντίστοιχα μαθηματα "εφαρμοσένης φυσικής" υπάρχουν και στα υπόλοιπα τμήματα και σε κάθε περίπτωση μιλάμε για εισαγωγικά προπτυχιακά μαθήματα που δεν παρέχουν καμία "τρελή" εξειδίκευση και γνώση. Ενδεικτικά για την υπολογιστική φυσική δες το αντίστοιχο μάθημα
στο Φυσικό Κρήτης
https://ph351.edu.physics.uoc.gr/notes.php
(Επίλογος)
Το πως δημιουργήθηκε το ΣΕΜΦΕ και ποιες σκοπιμότητες εξυπηρετουσε μπορεί κανείς να το ψάξει στο internet
https://www.polytexneio.gr/forum/viewtopic.php?f=13&t=10937&sid=d914a026da4fac8dae8bbea43fcee3a9
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=18&t=124&sid=2p1rl0n9ou9oi3m5dsv7danhe7
https://www.atopo.gr/?p=251
https://koblopoulos.blogspot.com/2008/03/blog-post_13.html
και στον τρόπο που οι κυβερνήσεις δημιουργούν τμήματα
(χωρίς πλάνο & προγραμματισμό). Το πόσο πρόχειρα δημιουργήθηκε φάνηκε και από τα ανύπαρκτα επαγγελματικά δικαιώματα που είχε στην αρχή και που χρειάστηκε ύστερα από αντιδράσεις να αποκτήσουν δικαιώματα διδασκαλίας και δικαίωμα συμμετοχής στον ΑΣΕΠ (προσωπικά δεν διαφωνούσα να αποκτήσουν τα συγκεκριμένα δικαιώματα εφόσον έχουν παραπλήσια προγράμματα με τις υπόλοιπες φυσικομαθηματικές σχολές),αλλά αυτός ήταν ο σκοπός του ΣΕΜΦΕ;
Το θέμα με το ΣΕΜΦΕ είναι ότι δεν ανταποκρίνεται στον αρχικό του
ρόλο που είναι η κάλυψη του οικονομικου και τεχνολογικού τομέα (π.χ βιομηχανία,πληροφορική κτλ.) από πτυχιούχους εκπαιδευμένους στις βασικές επιστήμες(φυσική/μαθηματικά) αλλά δυστυχώς μετατράπηκε σε μια ακόμη καθηγητική σχολή,με την πλειοψηφία των αποφοίτων της να εργάζεται σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα.Βέβαια ούτε την εποχή που δημιουργήθηκε ούτε και τώρα δεν βλέπω να υπάρχει ανάγκη στην Ελλάδα από τέτοιους πτυχιούχους (δεν υπάρχουν όυτε μεγάλα ερευνητικά κέντρα ούτε βιομηχανία).Επίσης ο χώρος της εκπαίδευσης και της έρευνας ήταν και είναι κορεσμένος. Αυτά για την Ιστορία...:no1:
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
στεφγκολ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Αρχικά να αναφέρω ότι έχω βαρεθεί την διαμάχη ΣΕΜΦΕ vs Μαθηματικού ή ΣΕΜΦΕ vs Φυσικού αφού μου θυμίζει συζητήσεις επιπέδου "ποιος την έχει
μεγαλύτερη...την γνώση".
Τώρα όμως εσύ ο ίδιος συνεχίζεις τη διαμάχη...
Και από αυτά που γράφεις βλέπω ότι δεν ξέρεις και πολλά πράγματα για τη ΣΕΜΦΕ.
Σχετικά τις εργαστηριακές εγκαταστάσεις και τις αίθουσες μαθημάτων του ΣΕΜΦΕ δεν βλέπω κάτι ιδιαίτερο αφού χρησιμοποιεί τις υπάρχουσες υποδομές των υπόλοιπων τμημάτων του ΕΜΠ (και επομένως δεν έχει αυτονομία σαν σχολή κάτι που το θεωρώ σημαντικό)
π.χ εργαστηρια και μαθήματα διδάσκονται στη σχολή Ναυπηγών Μηχανικών, σχολή Ηλεκτρολόγων,
στη σχολή Αγρονόμων - Τοπογράφων κτλ.
Αντίθετα τα τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών έχουν τους δικούς τους χώρους.
Επίσης με την πάροδο του χρόνου έχουν αποκτήσει εξοπλισμό και υποδομές που χρησιμοποιείται στις προπτυχιακές και μεταπτυχικές σπουδές που δεν υπάρχει στο ΣΕΜΦΕ
Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η ΣΕΜΦΕ έχει δικούς της χώρους (εργαστήρια, αμφιθέατρα κτλ.).
Μάλιστα, κάποιες άλλες σχολές του ΕΜΠ χρησιμοποιούν τα εργαστήρια και τα αμφιθέατρα της ΣΕΜΦΕ ενώ το αντίθετο, απ' όσο γνωρίζω, δεν γίνεται.
(https://www.semfe.ntua.gr/ergosxoles.htm)
Αντίστοιχα μαθηματα "εφαρμοσένης φυσικής" υπάρχουν και στα υπόλοιπα τμήματα και σε κάθε περίπτωση μιλάμε για εισαγωγικά προπτυχιακά μαθήματα που δεν παρέχουν καμία "τρελή" εξειδίκευση και γνώση. Ενδεικτικά για την υπολογιστική φυσική δες το αντίστοιχο μάθημα
στο Φυσικό Κρήτης
https://ph351.edu.physics.uoc.gr/notes.php
Το αντίστοιχο μάθημα της Κρήτης δεν μου λέει και πολλά. Στη Σεμφε τα μαθήματα της υπολογιστικής φυσικής (Ι και ΙΙ) είναι υποχρεωτικά της ροής. Επιπλέον στο 4ο εξάμηνο, από φέτος, θα διδάσκεται ένα μάθημα που θα είναι κάτι σαν εισαγωγή και προετοιμασία για τα μαθήματα της υπολογιστικής φυσικής. Επομένως βλέπεις ότι το μάθημα της υπολογιστικής φυσικής της Σεμφε είναι αρκετά "σοβαρό" και δεν γίνεται επιφανειακά όπως στην Κρήτη ή σε άλλα τμήματα.
Αρχική Δημοσίευση από στεφγκολ:κατ' αρχήν σας χαιρετώ σαν καινούργιος στο forum. από εδώ και πέρα να ξεκαθαρίσουμε αυτό το θέμα (καραμέλα) με την δήθεν φήμη του Ε.Μ.Π στο εξωτερικό..Το ΕΚΠΑ είναι πλέον στα 200 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, ανέβηκε περίπου 48 θεσεις απο πέρυσι, το Ε.Μ.Π δεν βρίσκεται ούτε στην λίστα με τα 400..μην κρίνετε λοιπόν τα πανεπιστήμια μονο με κριτήριο τη βάση εισαγωγής. Παρ΄όλα αυτά φυσικά το Ε.Μ.Π στο σύνολό του είναι ένα άξιο ίδρυμα
Βλέπω στο www.topuniversities.com ότι το ΕΚΠΑ στα Natural Sciences ήταν στην 477η θέση το 2007 ενώ το ΕΜΠ στην 389η θέση. Για το 2009 δεν μπορώ να πω κάτι γιατί στα Natural Sciences το ΕΜΠ δεν έχει αξιολογηθεί. Άλλα πράγματι, σαν σύνολο το ΕΚΠΑ φαίνεται να είναι μπροστά από το ΕΜΠ...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
στεφγκολ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vaggelis1984
Νεοφερμένος
@Semfer
Βλέπω στο www.topuniversities.com ότι το ΕΚΠΑ στα Natural Sciences ήταν στην 477η θέση το 2007 ενώ το ΕΜΠ στην 389η θέση.
Για το 2009 δεν μπορώ να πω κάτι γιατί
στα Natural Sciences το ΕΜΠ δεν έχει αξιολογηθεί. Άλλα πράγματι, σαν σύνολο το ΕΚΠΑ φαίνεται να είναι μπροστά από το ΕΜΠ...
Αφου αναφέρεις το www.topuniversities.com εγώ βλέπω για το ΕΚΠΑ στα Natural Sciences τα εξής:
ετος συνολο(ΕΚΠΑ)Natural Sciences
2009 177 257 (!!!)
2008 200 -
2007 248 477
https://www.topuniversities.com/university/32/university-of-athens
ετος συνολο(ΕΜΠ) Natural Sciences
2009 - -
2008 - -
2007 356 389
https://www.topuniversities.com/university/31/national-technical-university-of-athens
από τα παραπάνω δεν μπορώ να καταλάβω πώς μπορεί να κάνει κάποιος
σοβαρή σύγκριση για ΕΚΠΑ και ΕΜΠ.
Εντύπωση μου κάνει ότι δεν έχουν αναρτήσει ούτε τα προγραμματα του ΕΜΠ σε αντίθεση με το ΕΚΠΑ (οπότε τι θα μπορούσε να υποθέσει κανείς; )
Αν όμως κάποιος θέλει να κοιτάξει για σοβαρή αξιολόγηση σχολών μπορεί να ψάξει για εξωτερικές εκθέσεις αξιολόγησης σαν αυτή που παρουσιάζω για το Φυσικό Κρήτης
https://www.adip.gr/news_gr.html
https://www.adip.gr/files/UnivCrete_PD_200811_gr.pdf
ή και την εσωτερική αξιολόγηση
https://www.physics.uoc.gr/files/adip2008/report_omea.pdf
Δεν γνωρίζω αν αντίστοιχη αξιολόγηση υπάρχει για το ΣΕΜΦΕ ώστε να κάνουμε μια σύγκριση.
@Semfer
Το αντίστοιχο μάθημα της Κρήτης δεν μου λέει και πολλά.
Στη Σεμφε τα μαθήματα της υπολογιστικής φυσικής (Ι και ΙΙ) είναι υποχρεωτικά της ροής.
Επιπλέον στο 4ο εξάμηνο, από φέτος, θα διδάσκεται ένα μάθημα που θα είναι κάτι σαν εισαγωγή και προετοιμασία για τα μαθήματα της υπολογιστικής φυσικής.
Επομένως βλέπεις ότι το μάθημα της υπολογιστικής φυσικής της Σεμφε είναι αρκετά "σοβαρό" και δεν γίνεται επιφανειακά όπως στην Κρήτη ή σε άλλα τμήματα.
Δεν υποτίμησα τον τρόπο που γίνεται το μάθημα (κάτι που το κάνεις εσύ για την περίπτωση του Φυσικού Κρήτης) αλλά αυτό που λέω είναι
i) ότι μαθήματα εφαρμοσμένης φυσικής (π.χ υπολογιστική φυσική,οπτικοηλεκτρονική, βιοηλεκτρονική,ιατρική φυσική,κβαντική οπτική &lasers ,πυρηνική φυσική & τεχνολογία κτλ.) υπάρχουν και στα υπόλοιπα τμήματα Φυσικής
ενδεικτικά δες τον οδηγό σπουδών του Φυσικού Αθηνών
https://www.cc.uoa.gr/physics/hellenic/ODHGOS 2009-10.doc
ii) ότι εαν κάνεις π.χ Υπολογιστική Φυσική Ι & ΙΙ δεν γίνεσαι ειδικός στην
Υπολογιστική Φυσική και δεν ανακαλύπτεις τον "τροχό" , εκτός εαν πιστεύεις το αντίθετο;
Πρέπει δηλαδή να καταλάβουμε ότι ο τρόπος που γίνεται ένα μάθημα δεν είναι ανακάλυψη του ΣΕΜΦΕ και οποιουδήποτε ελληνικού πανεπιστημίου αλλά αντίστοιχα μαθήματα υπάρχουν παντού π.χ
https://www.cmth.ph.ic.ac.uk/angus/Lectures/compphys/
iii) το επίπεδο των μαθημάτων στα άλλα τμήματα άσε να το κρίνουν αυτοί που τα έχουν παρακολουθήσει.
Θα μπορούσε όμως το ΣΕΜΦΕ να είχε ροες/κατευθύνσεις που δεν έχουν άλλα τμήματα ώστε να μπορέσω να το δω σαν μια σοβαρή εναλλακτική επιλογή (με έμφαση στις εφαρμογές)
π.χ κατεύθυνση/ροη Βιοιατρικής
γιατί όμως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο και ποιος ευθύνεται;
Οι ενστάσεις μου με το ΣΕΜΦΕ δεν αφορούν το επίπεδο σπουδών αλλά
i)ότι αφήνουν εσκεμμένα τους μελλοντικούς φοιτητές του να πιστεύουν ότι μόνο με το πτυχίο έχουν αλλά επαγγελματικα δικαιώματα από αυτους των υπόλοιπων φυσικομαθηματικών σχολών, ξεχνώντας ότι δημιουργήθηκαν από το κράτος χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και ότι μόλις πρόσφατα απέκτησαν δικαιώματα διδασκαλίας (και σε αυτό δεν διαφωνω αλλά για να είμαι δίκαιος πρέπει να πω ότι τα δικαιώματα διδασκαλίας τα μοιράζει το υπουργείο παρα-παιδείας αφειδώς).
ii)ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα η ανάγκη μιας σχολής για φυσικούς ή μαθηματικούς εφαρμογών αφού ούτε μεγάλα ερευνητικά κέντρα έχουμε ούτε βιομηχανία (αν έχεις στοιχεία που να δείχνουν το αντίθετο θα ήθελα να μου τα αναφέρεις)
iii)δεν έχουν καταλάβει οι ΣΕΜΦΙΤΕΣ οτι στην Ελλάδα οι επιλογές τους είναι λιγότερες από αυτές ενός μηχανικού
------------------------------------------------------------------
Μερικές συζητήσεις σχετικά με την επαγγελματική αποκατάσταση του ΣΕΜΦΕ (από τους ίδιους)
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=18&t=2243
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=18&t=512
https://www.semfe.gr/forum/viewtopic.php?f=15&t=2571
Και μερικά στατιστικά στοιχεία
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΝΤΑΞΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ ΣΕΜΦΕ
https://www.semfe.ntua.gr/docs/apofoitoi-ereuna 2008.pdf
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
i)ότι αφήνουν εσκεμμένα τους μελλοντικούς φοιτητές του να πιστεύουν ότι μόνο με το πτυχίο έχουν αλλά επαγγελματικα δικαιώματα από αυτους των υπόλοιπων φυσικομαθηματικών σχολών, ξεχνώντας ότι δημιουργήθηκαν από το κράτος χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα και ότι μόλις πρόσφατα απέκτησαν δικαιώματα διδασκαλίας (και σε αυτό δεν διαφωνω αλλά για να είμαι δίκαιος πρέπει να πω ότι τα δικαιώματα διδασκαλίας τα μοιράζει το υπουργείο παρα-παιδείας αφειδώς).
Δεν έχουμε περισσότερα δικαιώματα άλλα στο μέλλον θα μπούμε στο ΤΕΕ ως εφαρμοσμένοι φυσικοί και μαθηματικοί...
ii)ότι δεν υπάρχει στην Ελλάδα η ανάγκη μιας σχολής για φυσικούς ή μαθηματικούς εφαρμογών αφού ούτε μεγάλα ερευνητικά κέντρα έχουμε ούτε βιομηχανία (αν έχεις στοιχεία που να δείχνουν το αντίθετο θα ήθελα να μου τα αναφέρεις)
Από τη στιγμή που υπάρχει ανάγκη για μηχανικούς υπάρχει και για εφαρμοσμένους μαθηματικούς και φυσικούς. Εξ' άλλου η ΣΕΦΜΕ είναι μόνο μια σε αντίθεση με τα φυσικομαθηματικά τμήματα τα οποία υπάρχουν σχεδόν σε κάθε πόλη. Θες να μου πεις ότι έχουμε ανάγκη τόσων πολλών "καθαρών" φυσικών ή μαθηματικών?
iii)δεν έχουν καταλάβει οι ΣΕΜΦΙΤΕΣ οτι στην Ελλάδα οι επιλογές τους είναι λιγότερες από αυτές ενός μηχανικού
Το έχουμε καταλάβει πολύ καλά όλοι μας. Αυτό δυστυχώς ισχύει και για όλα τα άλλα επαγγέλματα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vaggelis1984
Νεοφερμένος
@Semfer
Δεν έχουμε περισσότερα δικαιώματα άλλα στο μέλλον θα μπούμε στο ΤΕΕ ως εφαρμοσμένοι φυσικοί και μαθηματικοί...
Μακάρι αλλά σε αυτό το θέμα ξέρεις πολύ καλά ποιοι αντιδρούν και γιατί (είναι σχήμα οξύμωρο αν το σκεφτείς).
@Semfer
Από τη στιγμή που υπάρχει ανάγκη για μηχανικούς υπάρχει και για εφαρμοσμένους μαθηματικούς και φυσικούς. Εξ' άλλου η ΣΕΦΜΕ είναι μόνο μια σε αντίθεση με τα φυσικομαθηματικά τμήματα τα οποία υπάρχουν σχεδόν σε κάθε πόλη. Θες να μου πεις ότι έχουμε ανάγκη τόσων πολλών "καθαρών" φυσικών ή μαθηματικών?
Θα διαφωνήσω και σε αυτό γιατί δεν βλέπω ότι η ανάγκη σε μηχανικούς είναι τόσο μεγάλη (οπότε "επαγωγικά" δεν βλέπω και την ανάγκη για φυσικούς/μαθηματικούς εφαρμογών )
Όσο για τα "καθαρά" τμήματα φυσικης/μαθηματικών η προσωπική μου γνώμη είναι ότι δεν χρειαζόμαστε τόσα πολλά, αλλά ακόμα και αν χρειαζόμασταν θα έπρεπε να είχαν και την ανάλογη χρηματοδότηση και τους μισούς φοιτητές από αυτούς που έχουν σήμερα. Αυτό όπως καταλαβαίνεις έχει πολύ συζήτηση και αφορά κυρίως το "σχέδιο" με το οποίο ιδρύονται οι διάφορες σχολές (ΑΕΙ & ΤΕΙ)...
Να δεις τι έχει να γίνει όταν θα "δίνουν" αντίστοιχα πτυχία και τα ιδιωτικά "πανεπιστήμια" στην Ελλάδα
Αυτό όμως δεν το λύνεις ιδρύοντας ένα ακόμα τμήμα που συμπεριφέρεται σαν ημι-φυσικο/μαθηματικό, γιατί προς το παρόν έτσι αντιμετωπίζεται από το κράτος και τον ιδιωτικό τομέα.
Στην Ελλάδα ο φυσικός εφαρμογών είναι κάτι σαν τον πυρηνικό υδραυλικό (για να χαλαρώσουμε λίγο... )
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=X2pQ5l7HO6M[/ame]
Και πάντα ότι γράφω με φιλική διάθεση
για να μην παρεξηγούμε:no1:
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Πάντως αν θέλεις τη γνώμη μου στον πυρήνα του θέματος, να σου πω πχ. ότι στο δικό μου τομέα το τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του ΠΑΜΑΚ ασχολείται πιο πολύ με εφαρμογές υπολογιστών, πληροφοριακά συστήματα (ΙΤ) και θέματα διοίκησης και οικονομίας και δίνει αρκετά λιγότερο βάρος στην Πληροφορική ως επιστήμη (CS) απ'οτι τα τμήματα αμιγώς Πληροφορικής. Φαντάζομαι κάτι παρόμοιο θα συμβαίνει και με την Εφαρμοσμένη Φυσική και τα Μαθηματικά. Όσον αφορά την καριέρα και το γνωστικό πεδίο, μην έχεις αυταπάτες, ένας Φυσικός ειναι Φυσικός είτε απ'το Φυσικό, είτε απ'το ΣΕΜΦΕ και προφανώς ένας πτυχιούχος Εφ. Πληροφορικής πάνω-κάτω μπορεί να διεκδικήσει τις ίδιες δουλειές με κάποιον απ'την Πληροφορική, συνάδελφοι είναι στο κάτω-κάτω. Να κοιτάζετε με βάση τα προγράμματα σπουδών, εμένα γενικά αν και τα ενδιαφέροντά μου έχουν να κάνουν αρκετά με IT και βάσεις δεδομένων σε επιχειρήσεις κι οργανισμούς, δεν θα ήθελα να έχω τόσα πολλά υποχρεωτικά μαθήματα σε διοίκηση και οικονομία και γι'αυτό δεν επέλεξα εφαρμοσμένη. Ένας άλλος λόγος ήταν οτι μου αρέσουν και τα Δίκτυα που δεν ασχολούνται τόσο στην Εφαρμοσμένη. Αν μου άρεσαν τα μαθήματα, θα πήγαινα εκεί.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Επίσης... από φέτος υπάρχει ένα ΑΤΕΙ (βασικά μετονομάστηκε έτσι με την έγκριση του ΥΠΕΠΘ) "Μηχανικών Βιοσυστημάτων"...
Γενικώς... χμ χμ... ξεφεύγουμε!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Δεν ξεφεύγουμε καθόλου απ'το θέμα, απλά θέλω να δώσω τη δική μου οπτική όσον αφορά το με ποια κριτήρια επιλέγεις ένα εφαρμοσμένο τμήμα από ένα θεωρητικό ή το αντίστροφο και για μένα το μόνο κριτήριο ειναι το πρόγραμμα σπουδών. Η επιστήμη, ούτως ή άλλως, ειναι ενιαία, είτε κάποιος τη σπουδάσει θεωρητικά, είτε εφαρμοσμένα. Για καθαρά υποκειμενικούς λόγους, εγώ θα προτιμούσα τα τμήματα μαθηματικών, φυσικής ή πληροφορικής και όχι τα αντίστοιχα εφαρμοσμένα αλλά αυτό είναι κάτι που αφορά αυστηρά εμένα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Ναι...ήταν μέχρι το 1994 (σε διορθώνω), αλλά εγώ μπήκα το 2009 με εντελώς διαφορετικό πρόγραμμα σπουδων που ανταποκρίνεται πλήρως στο "Πληροφορική" (σκέτο). Οπότε δε μου λες κάτι ουσιαστικό ή νέο...Δεν σπουδάζω σε κανένα τμήμα "εφαρμοσμένης" πληροφορικής.
Δεν ξεφεύγουμε καθόλου απ'το θέμα, απλά θέλω να δώσω τη δική μου οπτική όσον αφορά το με ποια κριτήρια επιλέγεις ένα εφαρμοσμένο τμήμα από ένα θεωρητικό ή το αντίστροφο και για μένα το μόνο κριτήριο ειναι το πρόγραμμα σπουδών. Η επιστήμη, ούτως ή άλλως, ειναι ενιαία, είτε κάποιος τη σπουδάσει θεωρητικά, είτε εφαρμοσμένα. Για καθαρά υποκειμενικούς λόγους, εγώ θα προτιμούσα τα τμήματα μαθηματικών, φυσικής ή πληροφορικής και όχι τα αντίστοιχα εφαρμοσμένα αλλά αυτό είναι κάτι που αφορά αυστηρά εμένα.
Ναι το 1994... αναφερόμουν στους πρώτους εισακτέους με το "νέο τίτλο" στο μηχανογραφικό... αυτό έγινε το 1997 (μεσολαβεί συνήθως μια διετία η μετονομασία ενός τμήματος μέχρι να "φανεί" στο μηχανογραφικό).
Παρεπιπτόντως, για σκέψου όμως οι 17ρηδες του 1995 και 1996 να επιλέγουν Εφαρμοσμένης Πληροφορικής ΟΠΑ στο μηχανογραφικό και μετά το Σεπτέμβριο να βλέπουν τμήμα Πληροφορικής ΟΠΑ (σκέτο)... Ενδιαφέρουν άραγε αυτές οι "διαφορές" την επίσημη πολιτεία? χμμμμμ....
Εσύ όντως, δεν φοιτάς σε "Εφαρμοσμένη Πληροφορική", αλλά από την Πληροφορική ΟΠΑ υπάρχουν απόφοιτοι ανάμεσά μας με αυτό το πτυχίο... Μήπως αυτοί στο ΤΕΕ μόνο (που έλεγες)? Αστειάκι...
Όχι παρεξήγησες. Το "ξεφεύγουμε" που ανέφερα στο προηγούμενο ποστ μου, δεν εννοούσα ότι ξεφεύγουμε από το θέμα συζήτησης, αλλά αποτελούσε συνέχεια στη δική σου συλλογιστική περί επιστήμης-μηχανικοί-ΤΕΕ-5ετία ή 4ετία κ.λ.π. Που με τόσα τμήματα και λεπτές διαφορές μεταξύ τους δεν ξέρουμε τί είναι ο καθένας... Περί ταμπέλας γενικώς!
Γενικότερα δεν διαφωνώ μαζί σου...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Από κει και πέρα τι να μου λέει το γεγονός οτι υπάρχουν πτυχιούχοι ρε φίλε μου; Πρώτος είπα οτι τις ίδιες θέσεις διεκδικούν είτε οι θεωρητικοί, είτε οι εφαρμοσμένοι και δεν σπουδάζουν διαφορετικές επιστήμες. Αν νομίζει κάποιος ΣΕΜΦίτης οτι θα μπορεί να κάνει κάτι παραπάνω ή κάτι πολύ διαφορετικό από έναν του Φυσικού επειδή θα είναι γραμμένος στο ΤΕΕ, τότε γελιέται. Οι ΣΕΜΦίτες δεν έχουν κανένα δικαίωμα εγγραφής στο ΤΕΕ γιατί δεν είναι Μηχανικοί, όχι οτι μ'ενδιαφέρει προσωπικά το τι θα κάνει το ΤΕΕ, απλώς με τη λογική αυτή να βάλετε μέσα και τους απόφοιτους Φαρμακευτικής που είναι σχολή 5ετούς φοίτησης, άλλωστε μεταξύ μας, δεν έχουν καμία διαφορά απ'τους ΣΕΜΦίτες. Είναι και οι δύο πολύ περισσότεροι επιστήμονες παρά μηχανικοί.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
τα υπόλοιπα περί πτυχιούχων-ΤΕΕ κλπ έκανα "χιουμοράκι", για να δείξω ότι έχει χαθεί κάπως η μπάλα με τις τόσες αλλαγές...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Θα διαφωνήσω και σε αυτό γιατί δεν βλέπω ότι η ανάγκη σε μηχανικούς είναι τόσο μεγάλη (οπότε "επαγωγικά" δεν βλέπω και την ανάγκη για φυσικούς/μαθηματικούς εφαρμογών)
ο κλάδος των μαθηματικών εφαρμογών είναι χρήσιμος στην ακαδημαϊκή μελέτη των μαθηματικών στα τεταρτοετή Τμήματα Μαθηματικών μέσω των επιστημονικών περιοχών
- εφαρμοσμένη ανάλυση (διαφορικές εξισώσεις και μαθηματική φυσική)
- μαθηματικά βελτιστοποίησης
- στατιστική και επιχειρησιακά μαθηματικά
- προγραμματισμός και υπολογιστικά μαθηματικά
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
giorgos_1992
Νεοφερμένος
επίσης το θέμα των ροών (κατευθύνσεων για μας) μπορώ να σου πω ότι δεν είναι τόσο διαφορετικα αφού έχουν αρκετά κοινά μαθήματα με τα υπόλοιπα τμήματα Φυσικής(άρα μου κάνεις μια σύγκριση στην εξειδίκευση και όχι στον βασικό κύκλο σπουδών). Σημαντικό είναι ότι ενώ έχετε ροές:
Υπολογιστική και Θεωρητική,Πυρηνική Φυσική και Στοιχειώδη, Οπτοηλεκτρονική και Λέιζερ ,Φυσική των Υλικών & Μηχανική των Υλικών
όπου αντίστοιχες υπάρχουν και στο Φυσικό της ΑΘήνας (αλλά με λιγότερα μαθήματα) και στα άλλα τμήματα
https://www.cc.uoa.gr/physics/hellenic/sections.htm
δεν έχετε άλλες κατευθύνσεις και επομένως επιλογές
π.χ Αστροφυσική,Μετεωρολογία και Εκπαίδευση
(οπότε σε αυτό το σημείο υπερτερούμε εμείς )
Δηλαδη αν εχει καποιος σκοπο να παει μετεωρολογια πρεπει να επιλεξει σχολη Φυσικης κ οχι ΣΕΜΦΕ ?:xixi:
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.