fockos
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dreamer_SW
Διάσημο μέλος


Καλέ όχι και κυρία!![]()
Θα σχολιάσω βεβαίως! Και μπορώ να σας πω σχόλια και από την άποψη του δημοσίου πανεπιστημίου και από την άποψη του κολλεγίου και από την άποψη του Ανοιχτού Πανεπιστημίου...
Να πω φυσικά ότι δεν είμαι μέλος ΔΕΠ (πρέπει να περιμένω κάποιους μήνες ακόμα), είμαι διδακτικό προσωπικό αλλά διδάσκω στο πανεπιστήμιο μόνη μου μαθήματα εδώ και 10 χρόνια.

Έχετε επαγγελματική εμπειρία και από τα 3 (Δημόσιο, κολλέγιο, ΕΑΠ) να υποθέσω έτσι;

Ωχ κατάλαβα, επιστημονική συνεργάτης, είναι αγχωτικό από όσο ξέρω γιατί στο τμήμα μας και λογικά στα άλλα κάθε χρόνο ζούμε με το άγχος εμείς οι φοιτητές εάν θα έχουμε καθηγητές, και οι καθηγητές αν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους.
Πόσα μαθήματα έχετε, γενικά τι έχετε να πείτε για την εμπειρία σας με τους φοιτητές;

Εγώ πιστεύω ότι φοιτητές και καθηγητές θα έπρεπε να είναι σαν φίλοι. Να πηγαίνουν συχνά στο γραφείο και να βγαίνουν για καφέ καμιά φορά. Γενικά οι φοιτητές θα πρέπει να αυτοοργανώνονται και να οργανώνονται μαζί με τους καθηγητές οι οποίοι θα βοηθάνε σε αυτό το κομμάτι. Να φτιάχνουν σχήμα και να κατεβαίνουν μαζί με τις παρατάξεις στις εκλογές.
Γιάννη θα συμφωνήσω μόνο σε ότι αφορά το καθαρό κομμάτι των φιλικών σχέσεων και ως εκεί. Πιστεύω πως δεν είναι απαραίτητο οι φοιτητές να ανήκουν σε κάποιο κόμμα ή σχήμα και ούτε απαραίτητο οι καθηγητές, να συμμετέχουν σε αυτά. Εάν θέλουν φυσικά και να είναι και να κατεβαίνουν, απλά μην γίνεται κάτι τέτοιο αυτοσκοπός. Θέλω να πω ότι φιλικές σχέσεις καθηγητών φοιτητών μπορούν να υπάρχουν χωρίς να τους συνδέει κάποια κομματική σχέση απαραίτητα. Θεωρώ επίσης αναγκαίο να αποσυνδεθεί ο φοιτητικός σύλλογος, από τις κομματικές παρατάξεις. Δεν πρέπει οι τελευταίες να παρεμβαίνουν στον πρώτο. Ο πρώτος θα έπρεπε να κάνει καθαρά με τα φοιτητικά θέματα (στα οποία ναι οι καθηγητές θα μπορούσαν να βοηθήσουν) ενώ οι κομματικές παρατάξεις θα έπρεπε να αποκλειστικά να μένουν στα πολιτικά τους θέματα χωρίς να επηρεάζουν τις σχολές με καταλήψεις πχ κλπ κλπ. Εννοείται όσοι συμμετέχουν σε αυτές μπορούν να λαμβάνουν μέρος στις συνελεύσεις του συλλόγου αλλά να αφήνουν πίσω συγκρούσεις και κομματικές αντιπαραθέσεις να κοιτάνε το γενικό καλό των φοιτητών. Να αποχρωματιστούν οι φοιτητικοί σύλλογοι, από τα κόμματα είναι κάτι διαφορετικό. Είναι σαν τα 5μελές και 15μελές που είχαμε στα σχολεία όχι συσπείρωση κομμάτων που αποφασίζουν για την σχολή μόνα τους. Για αυτό δεν πατάνε φοιτητές στις συνελεύσεις όπως και εγώ (σε μία του φοιτητικού συλλόγου είχα πάει τσακώνονταν τα κόμματα μεταξύ τους για το ποιος είχε δίκιο στην επίλυση του προβλήματος, και όχι για το καλό όλων, μέσα σε 10 λεπτά είχαν φύγει οι φοιτητές και εγώ που δεν μας ενδιέφερε η πολιτική κόντρα, θέλαμε λύση καθαρά στο φοιτητικό θέμα χωρίς κομματικές παρεμβάσεις.
@Samael πάνω κάτω όλο στο μυαλό μου είσαι, τι θα γίνει με εσένα ;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


![]()
Έχετε επαγγελματική εμπειρία και από τα 3 (Δημόσιο, κολλέγιο, ΕΑΠ) να υποθέσω έτσι;
Ωχ κατάλαβα, επιστημονική συνεργάτης, είναι αγχωτικό από όσο ξέρω γιατί στο τμήμα μας και λογικά στα άλλα κάθε χρόνο ζούμε με το άγχος εμείς οι φοιτητές εάν θα έχουμε καθηγητές, και οι καθηγητές αν θα ανανεωθούν οι συμβάσεις τους.
Πόσα μαθήματα έχετε, γενικά τι έχετε να πείτε για την εμπειρία σας με τους φοιτητές;(άρχισα να την ανάκριση ..)
Ναι, έχω και από τα τρία είδη "πανεπιστημίου" εμπειρία ως διδάσκουσα.
Το κάθε ένα έχει τη χάρη του και διαφορετικούς τύπους φοιτητών. Διαφορετικός τρόπος λειτουργίας, διαφορετική αντιμετώπιση φοιτητών, διαφορετικές ανάγκες.
Μπορώ να πω πραγματικά πάρα πολλά, είναι άπειρα αυτά που έχω δει κατά καιρούς. Κάποια σημεία ίσως για να αρχίσει κουβέντα:
-Ο σεβασμός κερδίζεται, δεν χαρίζεται. Το να είναι απέναντί σου κάποιος καθηγητής, αυτό δεν τον καθιστά και άξιο σεβασμού πέρα από το "βασικό" το ότι έχει διαβάσει πολύ στη ζωή του. Εκεί σταματά το προβάδισμά του όμως. Το λειτούργημα του καθηγητή είναι πολύ βασικό, γιατί μπορεί να αλλάξει ζωές, ειδικά για τις ηλικίες που μιλάμε.
-Το πραγματικό πρόσωπο των καθηγητών θα το δείτε στα "μικρά" μαθήματα και όχι στα μεγάλα ακροατήρια. Όταν έχεις 300 άτομα από κάτω δεν μπορείς να είσαι όπως θέλεις, πρέπει να κάνεις άλλη διαχείριση δυνάμεων και χρόνου.
-Καθηγητές και φοιτητές πρέπει να είναι κοντά, αλλά όχι φίλοι. Εύκολα χάνεται η μπάλα..
-Υπάρχουν καθηγητές που θέλουν να δώσουν πραγματικά πολλά πράγματα. Αλλά δεν υπάρχουν φοιτητές να τα πάρουν. Εμένα με ικανοποιεί αφάνταστα να με έχουν στις ευχαριστίες στις εργασίες τους ή να μου στέλνουν μετά μηνύματα να με ρωτάνε τη γνώμη μου για μεταπτυχιακά και δουλειά. Εκεί είναι η "επιτυχία μου", όχι στο να πάρουν ένα 9 ή ένα 10.
-Οι καθηγητές αντιλαμβάνονται πότε κάποιος τους πλησιάζει με μη ειλικρινείς σκοπούς. Επίσης, ξέρουν ποιοι αντιγράφουν, ποιοι δίνουν ξένες εργασίες. Απλά πολλές φορές επιλέγουν να μην το δημοσιοποιούν.
αα, ξέχασα: Σε προπτυχιακό κάνω μαθήματα για social media, στρατηγικές επικοινωνίας κλπ. Στο μεταπτυχιακό κάνω μαθήματα περί ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, επικοινωνίας μη κερδοσκοπικών οργανισμών, κοινωνικής αλληλεγγύης. Στο Κολλέγιο κάνω τα παραπάνω αλλά και γενικά μαθήματα δημοσιογραφίας, επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων. Στο ΕΑΠ έκανα Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία. Αυτά!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dreamer_SW
Διάσημο μέλος


Ναι, έχω και από τα τρία είδη "πανεπιστημίου" εμπειρία ως διδάσκουσα.
Το κάθε ένα έχει τη χάρη του και διαφορετικούς τύπους φοιτητών. Διαφορετικός τρόπος λειτουργίας, διαφορετική αντιμετώπιση φοιτητών, διαφορετικές ανάγκες.
Μπορώ να πω πραγματικά πάρα πολλά, είναι άπειρα αυτά που έχω δει κατά καιρούς. Κάποια σημεία ίσως για να αρχίσει κουβέντα:
-Ο σεβασμός κερδίζεται, δεν χαρίζεται. Το να είναι απέναντί σου κάποιος καθηγητής, αυτό δεν τον καθιστά και άξιο σεβασμού πέρα από το "βασικό" το ότι έχει διαβάσει πολύ στη ζωή του. Εκεί σταματά το προβάδισμά του όμως. Το λειτούργημα του καθηγητή είναι πολύ βασικό, γιατί μπορεί να αλλάξει ζωές, ειδικά για τις ηλικίες που μιλάμε.
-Το πραγματικό πρόσωπο των καθηγητών θα το δείτε στα "μικρά" μαθήματα και όχι στα μεγάλα ακροατήρια. Όταν έχεις 300 άτομα από κάτω δεν μπορείς να είσαι όπως θέλεις, πρέπει να κάνεις άλλη διαχείριση δυνάμεων και χρόνου.
-Καθηγητές και φοιτητές πρέπει να είναι κοντά, αλλά όχι φίλοι. Εύκολα χάνεται η μπάλα..
-Υπάρχουν καθηγητές που θέλουν να δώσουν πραγματικά πολλά πράγματα. Αλλά δεν υπάρχουν φοιτητές να τα πάρουν. Εμένα με ικανοποιεί αφάνταστα να με έχουν στις ευχαριστίες στις εργασίες τους ή να μου στέλνουν μετά μηνύματα να με ρωτάνε τη γνώμη τους για μεταπτυχιακά και δουλειά. Εκεί είναι η "επιτυχία μου", όχι στο να πάρουν ένα 9 ή ένα 10.
-Οι καθηγητές αντιλαμβάνονται πότε κάποιος τους πλησιάζει με μη ειλικρινείς σκοπούς. Επίσης, ξέρουν ποιοι αντιγράφουν, ποιοι δίνουν ξένες εργασίες. Απλά πολλές φορές επιλέγουν να μην το δημοσιοποιούν.
αα, ξέχασα: Σε προπτυχιακό κάνω μαθήματα για social media, στρατηγικές επικοινωνίας κλπ. Στο μεταπτυχιακό κάνω μαθήματα περί ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, επικοινωνίας μη κερδοσκοπικών οργανισμών, κοινωνικής αλληλεγγύης. Στο Κολλέγιο κάνω τα παραπάνω αλλά και γενικά μαθήματα δημοσιογραφίας, επικοινωνίας, δημοσίων σχέσεων. Στο ΕΑΠ έκανα Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία. Αυτά!![]()
Ποιο σας άρεσε περισσότερο ή τουλάχιστον ποιο έχετε περισσότερη προτίμηση; Ναι για τον σεβασμό, ισχύει απόλυτα και σίγουρα είναι μερικοί που προκαλούν με την συμπεριφορά τους, οπότε αναγκαστικά "δεν μπορείς" να δείξεις τον ίδιο σεβασμό με αυτόν που θα δείξεις σε έναν πραγματικά εκπαιδευτικό. Και εγώ θεωρώ ότι πρόκειται για λειτούργημα σε οποιαδήποτε βαθμίδα της εκπαίδευσης. Καλά ναι στα 50+ άτομα επικρατεί βαβούρα οπότε σίγουρα χάνεται και η υπομονή του καθηγητή ακόμα και εάν είναι και ο πιο ήρεμος άνθρωπος του κόσμου. Φιλικές σχέσεις πιστεύω ότι περισσότερο αναπτύσσονται ανάμεσα σε καθηγητές που κάνουν μαζί την πτυχιακή είτε πχ συνεργάζονται σε συνέδρια, εκδηλώσεις κλπ κλπ. Ναι καταλαβαίνω πως το λέτε, αυτό με τους βαθμούς και την "σχέση σας" έξω από τους βαθμούς, απλά πολλοί φοιτητές ίσως για την εκπλήρωση απωθημένων προσδοκιών να κυνηγάνε και αυτούς. Αλλά σίγουρα θα συμφωνήσω ότι είναι πιο όμορφο να ζητάνε συμβουλές σε κάτι που αφορά περισσότερο το μέλλον τους. Βέβαια ναι, υπάρχει σίγουρα και κάποια μερίδα φοιτητών που κλείνει πόρτες και δεν θέλει να πάρει. Στο τελευταίο bullet ισχύει απόλυτα.

Ενδιαφέροντα όλα τα αντικείμενα

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Μετά βάζω το Κολλέγιο, είναι άλλη εμπειρία καθώς δουλεύεις με σύστημα εξωτερικού.
Τελευταίο είναι το ΕΑΠ. Περίεργο υβρίδιο διδασκαλίας, όχι βολικό για όλους, σίγουρα όχι πολύ δημιουργικό..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
The Mountain
Πολύ δραστήριο μέλος


Επίσης σπάνια παράγουν οι ίδιοι τη γνώση που διδάσκουν και αυτοί με σοβαρό ερευνητικό έργο και όρεξη για δουλειά είναι ελάχιστοι και ξενερώνουν αμέσως λόγω του τοξικού περιβάλλοντος του ελληνικού πανεπιστημίου.
Γνώμη μου είναι, από μακριά και αγαπημένοι, η γνώση υπάρχει στο ιντερνετ και στις βιβλιοθήκες, σιγά μην περιμένετε από τον καθηγητή. Ούτε τα βιβλία τους μην παίρνετε διότι απλούστατα μεταξύ ελληνικού εγχειριδίου και ξένου επιστημονικού συγγράμματος με 10 αναδημοσιεύσεις σε πολλές γλώσσες η επιλογή είναι προφανής.
Σημασία έχει να παίρνετε πάνω από 5, να μαθαίνετε μόνοι και να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


-Οι καθηγητές αντιλαμβάνονται πότε κάποιος τους πλησιάζει με μη ειλικρινείς σκοπούς. Επίσης, ξέρουν ποιοι αντιγράφουν, ποιοι δίνουν ξένες εργασίες. Απλά πολλές φορές επιλέγουν να μην το δημοσιοποιούν.
Θυμάμαι προγραμματισμο 1ου εξαμήνου που ολοι αντιγράφανε στο ΕΜΠ τις σειρές ασκήσεων εγώ καθόμουν να τα φτιάξω όλα τα project μόνος μου. Ήταν τόσο πολύ ο όγκος της δουλειάς που δεν προλάβαινες να τα κάνεις μόνος σου. Δεν είχα φτιάξει κάτι μαγικά τετράγωνα (όσοι είστε ΗΜΜΥ ΕΜΠ καταλαβαίνετε την εννοώ).
Ήμουν από τους ελάχιστους που πήγαινα εργαστήριο και ενας βοηθός μου έλεγε ότι τα καταφέρνω. Όταν έβλεπε ότι δεν προλάβαινα να κάνω τη τελευταία σειρά ασκήσεων μου έιπε να την αντιγράψω γιατί οι άλλοι είχαν ακριβώς τις ίδιες λύσεις (αντιγραφή) και είναι άδικο να χάσω πόντους από αυτό.
Τελικά έγραψα εξεταστική αρχίζοντας από το -1. :p. Αφού ξέρετε τι συμβαίνει γιατί το δέχεστε;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Θυμάμαι προγραμματισμο 1ου εξαμήνου που ολοι αντιγράφανε στο ΕΜΠ τις σειρές ασκήσεων εγώ καθόμουν να τα φτιάξω όλα τα project μόνος μου. Ήταν τόσο πολύ ο όγκος της δουλειάς που δεν προλάβαινες να τα κάνεις μόνος σου. Δεν είχα φτιάξει κάτι μαγικά τετράγωνα (όσοι είστε ΗΜΜΥ ΕΜΠ καταλαβαίνετε την εννοώ).
Ήμουν από τους ελάχιστους που πήγαινα εργαστήριο και ενας βοηθός μου έλεγε ότι τα καταφέρνω. Όταν έβλεπα ότι δεν προλάβαινα να κάνω τη τελευταία σειρά ασκήσεων μου έιπε να την αντιγράψω γιατί οι άλλοι είχαν ακριβώς τις ίδιες λύσεις (αντιγραφή) και είναι άδικο να χάσω πόντους από αυτό.
Τελικά έγραψα εξεταστική αρχίζοντας από το -1. :p. Αφού ξέρετε τι συμβαίνει γιατί το δέχεστε;
Αυτή είναι μια αρκετά περίπλοκη συζήτηση...
Αρχικά δεν μπορείτε να μένετε για πάντα στα μαθήματα...

Μετά υπάρχει μια ανοχή σε ορισμένα θέματα... Κάποιοι δεν έχουν πρόβλημα σε μια ελαφριάς μορφή αντιγραφή. Εγώ ας πούμε, δεν δέχομαι καμία και δεν θα το έλεγα ποτέ αυτό το πράγμα που σου είπαν. Ειδικά σε θέματα λογοκλοπής, είμαι υπέρ της διαγραφής του φοιτητή, όπως στο εξωτερικό. Αλλά λειτουργούμε σε ένα σύνολο και δεν μπορείς να πας από το 1 στο 10 κατευθείαν..βηματάκι-βηματάκι...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος


Αυτή είναι μια αρκετά περίπλοκη συζήτηση...
Αρχικά δεν μπορείτε να μένετε για πάντα στα μαθήματα...Και ναι, μπορεί να είναι τόσο τραγικό το πράγμα.
Μετά υπάρχει μια ανοχή σε ορισμένα θέματα... Κάποιοι δεν έχουν πρόβλημα σε μια ελαφριάς μορφή αντιγραφή. Εγώ ας πούμε, δεν δέχομαι καμία και δεν θα το έλεγα ποτέ αυτό το πράγμα που σου είπαν. Ειδικά σε θέματα λογοκλοπής, είμαι υπέρ της διαγραφής του φοιτητή, όπως στο εξωτερικό. Αλλά λειτουργούμε σε ένα σύνολο και δεν μπορείς να πας από το 1 στο 10 κατευθείαν..βηματάκι-βηματάκι...
Στο εξωτερικό που, σε δημόσια ή σε ιδιωτικά πανεπιστήμια; Και στα δημόσια υπάρχει η παντοτινή νομιμότητα των καθηγητών, ή αυτοί ελέγχονται και αξιολογούνται για το έργο τους και μπορεί να χάσουν τη δουλειά τους αν δεν την κάνουν σωστά;
Στην Ελλάδα έχουμε πολλά πράγματα να αλλάξουμε πρώτα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Εγώ ήμουν στο LSE, οπότε ναι, έχανε τη δουλειά του όποιος δεν έπαιρνε καλούς βαθμούς στις αξιολογήσεις. Και το ίδιο γίνεται και εδώ στα ιδιωτικά κολλέγια να ξέρετε, όσα τουλάχιστον ελέγχονται από το εξωτερικό.
Στο δημόσιο πανεπιστήμιο, από σοβαρούς επαγγελματίες, γίνονται αξιολογήσεις και λαμβάνονται υπόψη. Αλλά έχουμε δρόμο ακόμα..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
akikos
Επιφανές μέλος


Ψάχνουν για σκάνδαλα (Τζοχατζόπολους, Siemens, Βατοπαίδι, Energa) όταν εκατομμύρια ευρώ χάνονται λόγο πολιτικών αποφάσεων.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Αν δεν φύγει ο δημόσιος χαρακτήρας του πανεπιστημίου από την Ελλάδα σωτηρία δεν θα υπάρχει. Έχουμε φτάσει στο σημείο Έλληνες να φεύγουν εξωτερικό και να δίνουν πολλές χιλιάδες ευρώ σε Βουλγαρία, Σλοβακία, Κύπρο και εδώ για πολιτικούς λόγους απαγορεύουμε σε ιδιωτικούς φορείς να ιδρύσουν πανεπιστήμια.
Ψάχνουν για σκάνδαλα (Τζοχατζόπολους, Siemens, Βατοπαίδι, Energa) όταν εκατομμύρια ευρώ χάνονται λόγο πολιτικών αποφάσεων.
Συμφωνώ, είμαι και εγώ υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Και περισσότερες επιλογές θα υπάρχουν (με τον κατάλληλο έλεγχο ποιότητας βέβαια) και τα δημόσια πανεπιστήμια θα "αναγκαστούν" να βελτιωθούν.
Πάντως, να βάλω έναν αστερίσκο. Ο τρόπος που βλέπει την εκπαίδευση και τη γνώση το δημόσιο πανεπιστήμιο είναι ξεχωριστός. Αυτό χάνεται όταν το πανεπιστήμιο είναι ιδιωτικό. Ο φοιτητής γίνεται πελάτης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος


Συμφωνώ, είμαι και εγώ υπέρ της ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων. Και περισσότερες επιλογές θα υπάρχουν (με τον κατάλληλο έλεγχο ποιότητας βέβαια) και τα δημόσια πανεπιστήμια θα "αναγκαστούν" να βελτιωθούν.
Πάντως, να βάλω έναν αστερίσκο. Ο τρόπος που βλέπει την εκπαίδευση και τη γνώση το δημόσιο πανεπιστήμιο είναι ξεχωριστός. Αυτό χάνεται όταν το πανεπιστήμιο είναι ιδιωτικό. Ο φοιτητής γίνεται πελάτης.
Το θέμα δεν είναι να χαθεί το δημόσιο, αλλά έχουμε γίνει ένα failed state. Τα θετικά του δημόσιου χαρακτήρα που λες καλύπτονται πολλαπλάσια από την κατάντια του ελληνικού δημοσίου. Και η Αυστρία έχει δημόσια πανεπιστήμια. Όμως μιλάμε για τεράστιο χάσμα νοοτροπίας, όχι μόνο μέσα στα πανεπιστήμια, αλλά της ζωής, της οικονομίας, τη κοινωνίας από τους πολίτες. Όσο έχω φιλοσοφήσει και συζητήσει, δε βλέπω να υπάρχει σημαντική αλλαγή σε αυτήν την νοοτροπία γιατί το σύστημα της Ελλάδας πλέον είναι ανατροφοδοτούμενο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


Το θέμα δεν είναι να χαθεί το δημόσιο, αλλά έχουμε γίνει ένα failed state. Τα θετικά του δημόσιου χαρακτήρα που λες καλύπτονται πολλαπλάσια από την κατάντια του ελληνικού δημοσίου. Και η Αυστρία έχει δημόσια πανεπιστήμια. Όμως μιλάμε για τεράστιο χάσμα νοοτροπίας, όχι μόνο μέσα στα πανεπιστήμια, αλλά της ζωής, της οικονομίας, τη κοινωνίας από τους πολίτες. Όσο έχω φιλοσοφήσει και συζητήσει, δε βλέπω να υπάρχει σημαντική αλλαγή σε αυτήν την νοοτροπία γιατί το σύστημα της Ελλάδας πλέον είναι ανατροφοδοτούμενο.
Αυτή είναι μια κοινωνική και φιλοσοφική συζήτηση (περί κράτους, κοινωνίας κλπ) που δεν βγάζει ποτέ, πουθενά.
Έχεις δίκιο, ναι, είναι θέμα νοοτροπίας, συμφωνώ κι εγώ απολύτως. Αλλά επειδή αυτό δεν μπορεί να αλλάξει με τον ουτοπικό τρόπο που θέλουμε (ούτε η κρίση δεν το έκανε), τότε πρέπει να πορευτούμε με τα μέσα που έχουμε και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε με αυτά, στην καθημερινότητά μας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος


Αυτή είναι μια κοινωνική και φιλοσοφική συζήτηση (περί κράτους, κοινωνίας κλπ) που δεν βγάζει ποτέ, πουθενά.
Έχεις δίκιο, ναι, είναι θέμα νοοτροπίας, συμφωνώ κι εγώ απολύτως. Αλλά επειδή αυτό δεν μπορεί να αλλάξει με τον ουτοπικό τρόπο που θέλουμε (ούτε η κρίση δεν το έκανε), τότε πρέπει να πορευτούμε με τα μέσα που έχουμε και να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε με αυτά, στην καθημερινότητά μας.
Ποτέ μου δεν έχω ψάξει ουτοπικές και μαγικές λύσεις (όπως το σκίσιμο των μνημονίων του πρωθυπουργού μας) αλλά πάντα πίστευα ότι η αλλαγή θα έρθει μέσα από τους πολίτες. Αυτό που με λυπεί, είναι ότι η μάζα με τη δυνατότερη φωνή (ή αλλιώς οι φωνακλάδες), ανατροφοδοτούνται και δίνουν νόημα στην ύπαρξη τους, μέσα από το διπολικό σύστημα νοοτροπίας που κυριαρχεί στην Ελλάδα. Και υπάρχει και η άλλη, η μικρότερη ντροπαλή και ήρεμη μάζα, που δεν μπορεί να εκφράσει θα θέλω της με καταλήψεις, με φωνές και με απεργίες γιατί έχει καταλάβει ότι δεν είναι αυτό το πρόβλημα της Ελλάδας και ότι αυτό τροφοδοτεί πάλι το ίδιο σύστημα, οπότε προτιμά να μένει στην αφάνεια, να φεύγει στο εξωτερικό και να συνεχίζει τη ζωή του με τα δικά του πρότυπα και αξίες, χωρίς να μπαίνει σε διαμάχες με τους υπόλοιπους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 982117
Επισκέπτης


Ούτε με glamour ούτε με απρόσωπη φάση.
Ούτε ηλιθιότητες με μαιλ.
Άμα ενδιαφέρεσαι θα ενδιαφερθούν για την πάρτη σου.
Αν όχι θα σαι όπως όλοι.
Το πιο χαζό είν' αυτό τ στυλ "γλιψ" τα περί αξιότιμε κύριε καθηγητά... Μπλα μπλα μπλα.
Και μετά ο καθηγητής σου απανταει στα γκρικλισ..

Εεε λογικο το βρισκω.
Επίσης δεν νομίζω να τραβάς θετικά την προσοχή όταν είσαι το "ξερολακι"
Σίγουρα μια καλή επικοινωνία και μια εύστοχη απορία.
Αλλά πάνω από όλα σεβασμός.
Αυτό βοηθά.
Θεωρώ όμως όπως όλοι ελπιζω ότι δεν είμαστε σε σχολικό περιβάλλον.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Unseen skygge
Πολύ δραστήριο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
meetmeinmontauk
Τιμώμενο Μέλος


Ούτε ηλιθιότητες με μαιλ.
πέρα από το τέλος του μαθήματος, ποιος άλλος τρόπος υπάρχει για να μιλήσεις με τον καθηγητή; δηλαδή αν έχεις κάποια απορία για το μάθημα/ μια εργασία/ την ύλη/ δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, πως αλλιώς θα ρωτήσεις;

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Revekka
Τιμώμενο Μέλος


πέρα από το τέλος του μαθήματος, ποιος άλλος τρόπος υπάρχει για να μιλήσεις με τον καθηγητή; δηλαδή αν έχεις κάποια απορία για το μάθημα/ μια εργασία/ την ύλη/ δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο, πως αλλιώς θα ρωτήσεις;![]()
Υπάρχουν και ώρες γραφείου!

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 11 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.