dimosgr
Εκκολαπτόμενο μέλος


Έχεις γιατρούς που δεν ήθελαν να γίνουν γιατροί, μηχανικούς που δεν ήθελαν να γίνουν μηχανικοί, αστυνομικούς που δεν ήθελαν να γίνουν αστυνομικοί και δασκάλους (με την ευρύτερη έννοια) που δεν ήθελαν ποτέ να γίνουν δασκάλοι....
Πως μπορεί λοιπόν να πάει μπροστά αυτή η χώρα όταν οι περισσότεροι πολίτες της δεν κάνουν το επάγγελμα που θα τους άρεσε να κάνουν, ή το επάγγελμα για το οποίο έχουν τα περισσότερα προσόντα - ταλέντα;
Απλές απορίες ενός ανθρώπου που πάντα ακολουθουσε αυτό που του έλεγε η καρδιά του...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
NeedNoEducation
Νεοφερμένος
Orestis Dosti
Νεοφερμένος


Γενικα ομως:Ταλαντωσεις=Πολυ ευκολες...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Kostas1991
Νεοφερμένος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
NeedNoEducation
Νεοφερμένος


ο γενικός τύπος του φορτίου είναι q=Qημ(ωt+Φο) (1) (Αντιστοίχιση q με χ). Όμοια για το i=Iσυν(ωt+Φο) ( Αντιστοίχιση u με i)
Λυπάμαι, αλλά τους 2 τύπους που αναφέρεις δεν τους έχει στο σχολικό βιβλίο, άσχετα εαν είναι σωστοί. Ακολουθώ το σχολικό βιβλίο, διότι σε αυτό εξετάζονται οι μαθητές της Γ΄Λυκείου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Kostas1991
Νεοφερμένος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
NeedNoEducation
Νεοφερμένος


Ας μιλήσει κάποιος ειδήμων καλύτερα να δούμε!!!
Ας λύσουμε λοιπόν την άσκηση 1.49/σχ.βιβλ/σελ.41 (η οποία έχει αρχική φάση) και με τους 2 τρόπους, το δικό σου και το δικό μου οπότε θα μπορέσουμε να βγάλουμε συμπέρασμα.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aliki_s
Εκκολαπτόμενο μέλος


Λάθος είναι η λύση που δίνεις!! Είναι Φο=π/3 rad. Ισχύει η αντιστοιχία των τύπων μεταξύ ηλεκτρικής και μηχανικής ταλάντωσης και ο γενικός τύπος του φορτίου είναι q=Qημ(ωt+Φο) (1) (Αντιστοίχιση q με χ). Απλά όταν έχεις την t=0 μέγιστο θετικό φορτίο στον πυκνωτή είναι σαν ο ταλαντωτής να βρίσκεται την t=0 στη θέση +Α οπότε εχεις Φο=π/2 rad. Έτσι αντικαθιστώντας στην (1) οπου Φο=π/2 προκείπτει ο τύπος του σχολικού!! Όμοια για το i=Iσυν(ωt+Φο) ( Αντιστοίχιση u με i) με Φο=π/2 προκείπτει ο τύπος του σχολικού δηλαδή i=-Iημωt .
Ακριβώς.
Απο κει και πέρα οι υπόλοιποι τύποι προκύπτουν με παραγώγιση ως προς χρόνο της (1).
Το βιβλίο αναφέρει ξεκάθαρα τις αντιστοιχίες, οι οποίες ισχύουν σε κάθε περίπτωση.
Οι τύποι με τα Bold είναι οι γενικοί και αυτούς χρησιμοποιούμε οταν εχουμε αρχικη φάση. Ετσι εδω προκύπτει Φο=π/3 rad!!
Οι τύποι αυτοί δεν αναφέρονται στο σχολικό, όντως. Γι αυτό και δεν έχεις δικαίωμα να τους χρησιμοποιείς έτοιμους. Στις εξετάσεις αν τους χρειαστείς, καλό θα ήταν να αντιμετωπίσεις το θέμα όπως έκανες πριν. (συμφωνα με τις αντιστοιχίες μπλα μπλα μπλα....) και μετα με παραγωγισεις κλπ βγάζεις ό,τι θες
Λυπάμαι, αλλά τους 2 τύπους που αναφέρεις δεν τους έχει στο σχολικό βιβλίο, άσχετα εαν είναι σωστοί. Ακολουθώ το σχολικό βιβλίο, διότι σε αυτό εξετάζονται οι μαθητές της Γ΄Λυκείου.
Οι μαθητές εξετάζονται στη θεωρία του σχολικού βιβλίου η οποία δεν έχει τους συγκεκριμένους τύπους, αναφέρει όμως στη θεωρία τις γνωστές αντιστοιχίες τις οποίες μπορούν να επικαλεστούν όποτε θέλουν στις εξετάσεις. (Στην αντίστοιχη παράγραφο δεν τίθεται από το συγγραφέα κάποιος περιορισμός στην εφαρμογή τους)
Ας λύσουμε λοιπόν την άσκηση 1.49/σχ.βιβλ/σελ.41 (η οποία έχει αρχική φάση) και με τους 2 τρόπους, το δικό σου και το δικό μου οπότε θα μπορέσουμε να βγάλουμε συμπέρασμα.![]()
Ναι αλλά το σχολικό βιβλίο έχει πολλά λάθη στις ασκήσεις (ακόμα και στη θεωρία δυστυχώς), θα το γνωρίζετε καλύτερα και εσείς, ως καθηγητής.
Εν πάσει περιπτώσει πέρισυ που έδινα πανελλήνιες και το χα κοιτάει αρκετά το θέμα αυτό από διάφορες πηγές, βρήκα πιο επαρκή (που να ακολουθεί το σχολικό και ορθή επιστημονικά, όσο αυτό είναι δυνατό) για εμένα τουλάχιστον, αυτή που αναφέρω παραπάνω.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
dimosgr
Εκκολαπτόμενο μέλος


Θα συμφωνήσω σε όλα με την aliki_s απλά θέλω να προσθέσω ότι τα μαθηματικά έχουν ήδη βρεί λύση στο πρόβλημα!Ακριβώς.
Απο κει και πέρα οι υπόλοιποι τύποι προκύπτουν με παραγώγιση ως προς χρόνο της (1).
Το βιβλίο αναφέρει ξεκάθαρα τις αντιστοιχίες, οι οποίες ισχύουν σε κάθε περίπτωση.
Οι τύποι αυτοί δεν αναφέρονται στο σχολικό, όντως. Γι αυτό και δεν έχεις δικαίωμα να τους χρησιμοποιείς έτοιμους. Στις εξετάσεις αν τους χρειαστείς, καλό θα ήταν να αντιμετωπίσεις το θέμα όπως έκανες πριν. (συμφωνα με τις αντιστοιχίες μπλα μπλα μπλα....) και μετα με παραγωγισεις κλπ βγάζεις ό,τι θες
Οι μαθητές εξετάζονται στη θεωρία του σχολικού βιβλίου η οποία δεν έχει τους συγκεκριμένους τύπους, αναφέρει όμως στη θεωρία τις γνωστές αντιστοιχίες τις οποίες μπορούν να επικαλεστούν όποτε θέλουν στις εξετάσεις. (Στην αντίστοιχη παράγραφο δεν τίθεται από το συγγραφέα κάποιος περιορισμός στην εφαρμογή τους)
Ναι αλλά το σχολικό βιβλίο έχει πολλά λάθη στις ασκήσεις (ακόμα και στη θεωρία δυστυχώς), θα το γνωρίζετε καλύτερα και εσείς, ως καθηγητής.
Εν πάσει περιπτώσει πέρισυ που έδινα πανελλήνιες και το χα κοιτάει αρκετά το θέμα αυτό από διάφορες πηγές, βρήκα πιο επαρκή (που να ακολουθεί το σχολικό και ορθή επιστημονικά, όσο αυτό είναι δυνατό) για εμένα τουλάχιστον, αυτή που αναφέρω παραπάνω.![]()

Απο την στιγμή που εισάγουμε την έννοια της αρχικής φάσης, μπορούμε να γράφουμε είτε ημιτονικές είτε συνημιτονικές σχέσεις με την ίδια ευκολία και για τις ίδιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα η σχέση της απομάκρυνσης είναι y=Aημ(ωt+φ0) μπορεί εύκολα να γραφθεί y=Aσυν(ωt+(φ0+3π/2)). Δηλαδή μπορούμε να χρησιμοποιούμε είτε ημιτονικές είτε συνημιτονικές σχέσεις με την επιλογή της κατάλληλης αρχικής φάσης!

Τώρα το τι γράφει το σχολικό στο συγκεκριμένο θέμα... Χρησιμοποιεί το γνωστό σε όλους θεώρημα της προφάνειας!!!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aliki_s
Εκκολαπτόμενο μέλος


Θα συμφωνήσω σε όλα με την aliki_s απλά θέλω να προσθέσω ότι τα μαθηματικά έχουν ήδη βρεί λύση στο πρόβλημα!
Απο την στιγμή που εισάγουμε την έννοια της αρχικής φάσης, μπορούμε να γράφουμε είτε ημιτονικές είτε συνημιτονικές σχέσεις με την ίδια ευκολία και για τις ίδιες περιπτώσεις. Για παράδειγμα η σχέση της απομάκρυνσης είναι y=Aημ(ωt+φ0) μπορεί εύκολα να γραφθεί y=Aσυν(ωt+(φ0+3π/2)). Δηλαδή μπορούμε να χρησιμοποιούμε είτε ημιτονικές είτε συνημιτονικές σχέσεις με την επιλογή της κατάλληλης αρχικής φάσης!
Τώρα το τι γράφει το σχολικό στο συγκεκριμένο θέμα... Χρησιμοποιεί το γνωστό σε όλους θεώρημα της προφάνειας!!!!
Ευχαριστώ πολύ!:no1:
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
stratos_man
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σωμα Α μαζας m=4kg αφηνεται ελευθερο να παει απο υψος h=0.6m πανω απο σωμα Β ιδιας μαζας, που ηρεμει στερεωμένο στο πανω άκρο ελατηριου.Ο άξονας του ελατηριου ειναι κατακορυφος,το κατω ακρο του ειναι στερεομενο σε οριζοντιο επιπεδο και η σταθερα του ελατηριου ειναι Κ. (δεν δινει) Η κρουση των δυο σωματων ειναι μετωπικη-πλαστικη.Η αποσταση που διανυει το συσσωματωμα μετα την κρουση μεχρι η ταχυτητα του να μηδενιστει στιγμιαια για πρωτη φορα ειναι ψ=20cm Να υπολογισετε
α) την σταθερα Κ
β) το μετρο της μεγιστης ταχύτητας που αποκτα το συσσωματωμα
Δινεται g=10
Μπορει καποιος να με βοηθησει :thanks::thanks::thanks::thanks::thanks:
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Donald
Νεοφερμένος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
stratos_man
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Donald
Νεοφερμένος


Mετά ΑΔΟ και βγαίνει η κοινή ταχύτητα ρίζα3
Mετά ΣF=0 για την ΑΘΙ και βγαίνει χ=40/κ
Mετά ΘΜΚΕ και βγαίνει το κ=1000Ν/m μάλλον κάνεις λάθος στο WFελ είναι 1/2κχ^2 - 1/2κ(χ+y)^2
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vimaproto
Πολύ δραστήριο μέλος


ΘΜΚΕ για το m και βγαίνει η ταχύτητα πριν την κρούση 2ρίζα3
Mετά ΑΔΟ και βγαίνει η κοινή ταχύτητα ρίζα3
Mετά ΣF=0 για την ΑΘΙ και βγαίνει χ=40/κ
Mετά ΘΜΚΕ και βγαίνει το κ=1000Ν/m μάλλον κάνεις λάθος στο WFελ είναι 1/2κχ^2 - 1/2κ(χ+y)^2
Δες στο αρχείο τη λύση
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συνημμένα
stratos_man
Εκκολαπτόμενο μέλος



Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vimaproto
Πολύ δραστήριο μέλος


Για την δευτερη ασκησηΔες στο αρχείο τη λύση
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συνημμένα
blinky2
Νεοφερμένος


Ειναι επειγον!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lostG
Εκκολαπτόμενο μέλος


Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
blinky2
Νεοφερμένος


Τωρα μπορει να ειναι μπροστα μου και να μην το βλεπω!
Τ χρειαζομαι...Ειναι αναγκη...
Μπορεις να μου δωσεις το λινκ αν εχεις την καλοσυνη?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 11 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 41 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.