riemann80
Εκκολαπτόμενο μέλος
εδω κολαει και το γνωστο ανεκδοτο:
οταν ο θεος ηθελε να φτιαξει τον κοσμο εφτιαξε εναν μαθηματικο.οταν θελησε να τον χαλασει εφτιαξε αλλον εναν!
καλο πασχα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
manos66
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lostG
Εκκολαπτόμενο μέλος
Μάνο σε παρακαλώ πάρε την άσκηση πάνω σου.Με δυσκολεύει αρκετά το latex.Παιδιά, πρέπει κάποιος να τη λύσει.
Το βλέπω δύσκολο να ξαναπροτείνω άσκηση στα μαθηματικά
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Undead
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΗΣΙΟΔΟΣ
Νεοφερμένος
Για παράδειγμα:
g(x) = f(x) + x/2 -1
Από g(1) = 0 βρίσκουμε f(1) = 1/2
Από g(2) = 3 βρίσκουμε f(2) = 3
Η αρχική σχέση για x_1 = 2 και x_2 = 1 δίνει 5 < 1 !
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lostG
Εκκολαπτόμενο μέλος
Είσαι βέβαιος ότι μπορεί να συμβαίνει αυτό και μάλιστα στα σημεία που παίρνεις αυθαίρετα?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mostel
Πολύ δραστήριο μέλος
Γιάννη,
Χρόνια και ζαμάνια !
Πολύ ωραία λύση, αλλά δε ξέρω κάτα πόσο τα παιδιά του λυκείου είναι εξοικειωμένα με τη χρήση του διαφορικού dx και τη μετατροπή του σε άλλη μορφή (στην ουσία είναι απλώς μια παράγωγος, αλλά αυτό δε νομίζω πως διδάσκεται στο λύκειο!)
Στέλιος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΗΣΙΟΔΟΣ
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mostel
Πολύ δραστήριο μέλος
Δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πεις. Τα δεδομένα χρησιμοποιώ ή κάνω λάθος;
Δεν κάνεις κάποιο λάθος.
Αν ισχύει , τότε προκύπτει ότι
Αντίστοιχα, αν , τότε προκύπτει ότι
Απ' την αρχική σχέση, θα έχουμε πως για κάθε , θα ισχύει:
Αν όπου θέσουμε το και όπου θέσουμε το , θα έχουμε:
!
Άτοπο.
Φιλικά,
Στέλιος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lostG
Εκκολαπτόμενο μέλος
Εύχομαι καλή Ανάσταση σε όλους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lostG
Εκκολαπτόμενο μέλος
Να πω εδώ ότι η άσκηση δεν είναι δική μου αλλά από κάποιο φροντιστήριο στο οποίο είχα δουλέψει παλιότερα και επειδή είχε λάθος στην εκφώνηση η ομάδα των μαθηματικων εκεί, τρέχω τώρα εγώ να διορθώσω τις..μαμακίες τους.Θα σας δώσω το link εν ευθέτω χρόνω αφού όμως πρώτα την προσπαθήσουν τα παιδιά.
Και πάλι καλό Πάσχα.
==========================================
Έστω συνάρτηση f : R-->R παραγωγίσιμη με γιά κάθε x1, x2 με και
Θεωρούμε τη συνάρτηση
i) Να δείξετε ότι η F είναι παραγωγίσιμη και να βρείτε την F'.
ii) Να μελετήσετε την F ως προς την κυρτότητα.
iii) Έστω g: R-->R με g(R)=(R) όπου g(x)=F'(x). Να δείξετε ότι η g αντιστρέφεται και ότι η είναι γνησίως αύξουσα.
iv) Αν η γραφική παράσταση της g(x) διέρχεται από τα σημεία Α(0,1) και Β(3,2) να βρείτε το εμβαδόν τού χωρίου
που περικλείεται από τη γραφική παράσταση της , τον άξονα x'x και τις ευθείες x=1 και x=2.
==========================================
@ΗΣΙΟΔΟΣ
Γιατί στάθηκες μόνο στο 25% της άσκησης? Το λέω αυτό γιατί εγώ άμα δω ότι ένας συνάδελφος έχει λάθος στην εκφώνηση, του στέλνω προσωπικό μήνυμα γιά να το διορθώσει.Ακριβώς γιά να μη βλέπουν δημόσια οι μαθητές και απογοητεύονται τις τυχόν διενέξεις των καθηγητών ειδικά ένα μήνα πριν τις εξετάσεις.
Και το έχω κάνει κάμποσες φορές.
Καί γιά να ευθυμήσουμε λιγάκι.
Όλοι οι δρόμοι οδηγούν εκεί!!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kvgreco
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mostel
Πολύ δραστήριο μέλος
Από το δεν προκύπτει και ένα 2 ή κάνω λάθος?
Πάρε την παράγωγο (αυτό είναι ουσιαστικά το διαφορικό d, πολύ χοντρικά) και δες πόσο κάνει
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kvgreco
Εκκολαπτόμενο μέλος
1. Πιστεύω ότι την έχω καταλάβει την έννοια του διαφορικού γενικώς και όχι μόνο την έννοια του dx αλλά όταν παραγωγίσουμε δεν βγαίνει ένα 2 στον αριθμητη? Η παραγωγος του χ^2 ?Πάρε την παράγωγο (αυτό είναι ουσιαστικά το διαφορικό d, πολύ χοντρικά) και δες πόσο κάνει
2. Και μιά ερώτηση ακόμη. Στο συμβολΙσμό γιά την παράγωγο(του Leibnitz νομίζω δεν ήταν ιδέα?) μπορώ να χειριστώ τα διαφορικά σαν ποσότητες που υπακούουν στον συνήθη λογισμό των πράξεων?Να κάνω δηλαδή χιαστί έτσι? df/dx=f '=>df=f'dx ?
Ο μαθηματικός στο φροντιστήριο μας είπε ότι δεν είναι πρέπον.(Ακριβώς αυτη τη λέξη είπε).
3. Καί ένα τελευταίο
Η παράγωγος του τοξημχ είναι η 1/τετραγωνική ρίζα του 1-χ^2 ? Και ποιά ρίζα με το + ή με το - ?
4.Ε δεν παλεύομαι.Ένα-ένα μούρχονται.Το dx μπορεί να είναι αρνητικό μέσα στα ολοκληρώματα?Γενικά είναι "ποσότητα" μονίμως θετική?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Undead
Εκκολαπτόμενο μέλος
,π.χ. στα ολοκληρώματα όταν θέσουμε
τότε ισχύει
3)Η παράγωγος του τόξου ημιτόνου όπως πολύ σωστά ανέφερες είναι
και αντιστίχος έχουμε , με x ανήκει σε κατάλληλο διάστημα
4) Το dx είναι παράσταση και δεν έχει νόημα να μιλάμε για πρόσημο
Φιλικά
Γιάννης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
riemann80
Εκκολαπτόμενο μέλος
ο κανονας της αλυσιδας μας επιτρεπει να μεταχειριζομαστε το συμβολο dy/dx ως "κλασμα" σε ορισμενες περιπτωσεις.
δεν εχει νοημα επομενως ηερωτηση για το προσημο.ειναι σα να ρωτας αν στην εκφραση f(x) το συμβολο f μπορει να ειναι αρνητικο.
επισης η εκφραση που γραφεις df/dx=f '=>df=f'dx ειναι απολυτως σωστη και τυχαινει να αναγνωριζουμε σ αυτον μια ιδιοτητα των κλασματων.
θα μπορουσα να σε ρωτησω αν η σχεση (df/dx) dx=df ειναι σωστη.τι θα ελεγες?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kvgreco
Εκκολαπτόμενο μέλος
Το dx έχει την έννοια μιάς ποσότητας που τείνει στο μηδέν.Και αυτό όπως ξέρουμε από τα όρια μπορείνα γίνει είτε μέσω θετικών είτε μέσω αρνητικών τιμών.Προσωπικά ασπάζομαι τη θέση του καθηγητή μου γιατί κατάφερε με κάποια τρυκ να με πείσει.
Αλλά τι λέμε τώρα!Μπήκα στο mathematica και είδα γνωστά ονόματα μαθηματικών να σκοτώνονται γιά τις αντίστροφες!
edit:
Γιά σωστή την κόβω.Αυτό επιβεβαιώνει ότι το dx είναι ποσότητα που τείνει στο μηδέν άρα δεν μπορεί να έχει ότι πρόσημο γουστάρει που λέει πιό κάτω ο Στέλιος.θα μπορουσα να σε ρωτησω αν η σχεση (df/dx) dx=df ειναι σωστη.τι θα ελεγες?
Κύριε Χρήστο δεν μίλησα γιά το σύμβολο d αλλά γιά το dx ενώ εσείς μού αντιστοιχίσατε νοηματικά το σύμβολο f της συνάρτησης καί όχι τη τιμή f(x).
Δεν θέλω να κάνω τον έξυπνο αλλά κάποτε είχα διαβάσει γιά τους τελεστές κάπου.Το σύμβολο d όπως και το σύμβολο f της συνάρτησης είναι τελεστές που υπαγορεύουν ότι πρέπει να γίνει μιά διαδικασία.Μιά μεταβολή στην ανεξάρτητη μεταβλητή(dx) ή η εύρεση μιάς τιμής της συνάρτησης f(x).
Ο ίδιος ο συμβολισμός του Leibnitz (d/dx) είναι ένας τελεστής που δηλώνει την παραγώγιση.
Εκεί είχα δεί και ένα άλλο τελεστή σαν ανάποδο Δ αλλά δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό.
Ελπίζω να μην με παρεξηγήσετε.
Καλή Ανάσταση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Undead
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
mostel
Πολύ δραστήριο μέλος
1. Πιστεύω ότι την έχω καταλάβει την έννοια του διαφορικού γενικώς και όχι μόνο την έννοια του dx αλλά όταν παραγωγίσουμε δεν βγαίνει ένα 2 στον αριθμητη? Η παραγωγος του χ^2 ?
2. Και μιά ερώτηση ακόμη. Στο συμβολΙσμό γιά την παράγωγο(του Leibnitz νομίζω δεν ήταν ιδέα?) μπορώ να χειριστώ τα διαφορικά σαν ποσότητες που υπακούουν στον συνήθη λογισμό των πράξεων?Να κάνω δηλαδή χιαστί έτσι? df/dx=f '=>df=f'dx ?
Ο μαθηματικός στο φροντιστήριο μας είπε ότι δεν είναι πρέπον.(Ακριβώς αυτη τη λέξη είπε).
3. Καί ένα τελευταίο
Η παράγωγος του τοξημχ είναι η 1/τετραγωνική ρίζα του 1-χ^2 ? Και ποιά ρίζα με το + ή με το - ?
4.Ε δεν παλεύομαι.Ένα-ένα μούρχονται.Το dx μπορεί να είναι αρνητικό μέσα στα ολοκληρώματα?Γενικά είναι "ποσότητα" μονίμως θετική?
1) Δεν έχω χρόνο να κάτσω να δω τη λύση. Για να το λές, έτσι θα 'ναι.
2) Δεν έχεις καταλάβει την έννοια του διαφορικού . Δεν ισχύει αυτό που γράφεις, είναι προσεγγιστικά ίσο. Αυτό που έγραψες στην ουσία είναι το διαφορικό της συνάρτησης, όχι η παράγωγός της. Στην ουσία δηλαδή μια γραμμική προσέγγιση της συνάρτησης σε μια περιοχή γύρω από ένα σημείο xo,yo. Τώρα, μπακαλέ, όσο το Δx τείνει στο 0, (δηλαδή η μεταβολή της συνάρτησης), τόσο η σχέση αυτή που έγραψες πιο πάνω, προσεγγίζει τη συνάρτησή μας. Γενικώς, άλλο διαφορικό και άλλο παράγωγος.
3) Λοιπόν. Από τη γνωστή σχέση:
Θα έχουμε:
4) To dx μπορεί να 'ναι ό,τι γουστάρεις.
Στέλιος
-----------------------------------------
Ο καθηγητής στο φροντιστήριο μας είπε ότι το dx θεωρείται πάντα θετικό.Αν το θεωρούσμε αρνητικό τότε ο ορισμός του εμβαδού ως ολοκλήρωμα μιάς συνάρτησης >=0 δεν θα έδινε εμβαδόν.
Το dx έχει την έννοια μιάς ποσότητας που τείνει στο μηδέν.Και αυτό όπως ξέρουμε από τα όρια μπορείνα γίνει είτε μέσω θετικών είτε μέσω αρνητικών τιμών.Προσωπικά ασπάζομαι τη θέση του καθηγητή μου γιατί κατάφερε με κάποια τρυκ να με πείσει.
Αλλά τι λέμε τώρα!Μπήκα στο mathematica και είδα γνωστά ονόματα μαθηματικών να σκοτώνονται γιά τις αντίστροφες! τΙ να λέμε κι εμείς τώρα?
Το dx δεν έχει κατασκευαστεί για ολοκληρώματα μόνο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
riemann80
Εκκολαπτόμενο μέλος
χοντρικα οι τελεστες ειναι συναρτησεις που παιρνουν για ορισμα οχι αριθμους αλλα συναρτησεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 286 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
- Hased Babis
- thepigod762
- akis_95
- Mariosm.
- Maynard
- infection54
- Jesse_
- topg
- eukleidhs1821
- bill09876
- Debugging_Demon
- mali
- ggl
- Joji
- Ness
- Helen06
- Scandal
- synthnightingale
- arko
- BillyTheKid
- Magigi
- nearos
- Paragontas7000
- Unboxholics
- just some guy
- george777
- Wonderkid
- IceCream05
- Abiogenesis
- GeorgePap2003
- katia.m
- giannhs2001
- paul
- Praxis
- Apocalypse
- shezza94
- desp1naa
- rempelos42
- Sherlockina
- oups
- Dimgeb
- spring day
- KingOfPop
- mpapa
- Chrisa
- Physicsstudent
- tsiobieman
- P.Dam.
- persi
- Euge.loukia
- theodoraooo
- PanosBat
- kost28
- mikriarchitectonissa
- BILL KEXA
- Drglitterstar
- Eleftheria2
- Athens2002
- bruh_234
- Miranda32
- SlimShady
- kallikd
- nucomer
- alpha.kappa
- Eeeee
- J.Cameron
- Marple
- Kitana
- F1L1PAS
- sophiaa
- VFD59
- papa2g
- το κοριτσι του μαη
- srg96
- Hopeful22
- Φινεύς
- Phys39
- Anta2004
- fairyelly
- Pharmacist01
- jYanniss
- Panagiotis849
- Kokro
- augustine
- Nikoletaant
- Mashiro@Iberan
- margik
- Mammy Nun
- Pastramis
- Σωτηρία
- Appolon
- panosveki
- Nickt23
- igeorgeoikonomo
- Steliosgkougkou
- QWERTY23
- Ameliak
- aladdin
- nimbus
- Φωτεινη Τζα.
- marian
- Georgekk
- xrisamikol
- the purge
- Theodora03
- Machris
- s93060
- Nikitas18
- Stif6
- stav.mdp
- damn
- aekaras 21
- Anthropaki
- Angelos12345
- ioannam
- Μάρκος Βασίλης
- skyway
- Nick2325
- Nala
- Manolo165
- Ryuzaki
- T C
- Devilshjoker
- El_
- George9989
- TonyMontanaEse
- globglogabgalab
- constansn
- barkos
- katerinavld
- fenia
- An_uknown_world
- Jimmis18
- maria2001
- KingPoul
- Xara
- thecrazycretan
- abcdefg12345
- Κλημεντίνη
- ale
- panagiotis G
- mechaniceng
- Giii
- calliope
- Tequila
- natalix
- Cortes
- Alexecon1991
- pepsoula
- Mariaathens
- Lia 2006
- 1205
- παιδι για κλαματα
- Alexandros36k
- alexd99
- chembam
- Specon
- Dr House
- panagiotis23
- Johnman97
- rhymeasylum
- Αννα Τσιτα
- KaterinaL
- Libertus
- LeoDel
- iminspain
- den antexw allh apotyxia
- Λαμπρινηη
- Mendel2003
- Ijt
- drosos
- Κορώνα
- JohnGreek
- Αρχηγος_β3
- alexandra_
- ΘανάσοςG4
- Dimitris9
- Birtjan
- george7cr7
- NickT
- Bgpanos
- JKTHEMAN
- nicole1982
- χημεια4λαιφ
- Stroka
- Kostakis45
- charmander
- leo41
- EiriniS20
- Αριάνα123
- MarilynSt
- iManosX13
- Nefh_
- Viedo
- Βλα
- suaimhneas
- george pol
- kristinbacktoschool
- fearless
- Rene2004
- Steffie88
- Slytherin
- jimnikol21
- Unseen skygge
- cel123
- jul25
- Thanos_D
- Ireneeneri
- tasost
- Mukumbura
- xxxtolis
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.