Η
πληροφορική σαν επιστήμη είναι παρακλάδι της βασικής επιστήμης, των μαθηματικών, όπως είναι η
χρηματοοικονομία και τραπεζική παρακλάδι της βασικής επιστήμης, της οικονομίας. Συνεπώς ένας καλός προγραμματιστής δεν αρκεί μόνο να γνωρίζει την "γραμματική" και την "σύνταξη" ενός κώδικα αλλά και επιμέρους μαθήματα μαθηματικών ώστε να μπορεί να αντιμετωπίζει πολύπλοκα προβλήματα οικονομίας, μαθηματικών, φυσικής,...κτλ από πλευράς σκέψης, ανάλογα με το είδος των εφαρμογών που θα ασχοληθεί όταν προσληφθεί σε κάποια θέση εργασίας. Μην ξεχνάμε σήμερα ότι ο προγραμματισμός είναι το "όχημα" αν θέλει κάποιος να ασχοληθεί επαγγελματικά ή ερευνητικά με εφαρμοσμένα μαθηματικά (π.χ. αριθμητική επίλυση ενός μοντέλου όπως ένα σύστημα διαφορικών εξισώσεων που να περιγράφει το πρόβλημα του θυρεοειδή αδένα) ή με οικονομικά, στατιστική, ιατρική φυσική,...κτλ. Όμως ένα οποιοδήποτε μοντέλο για να "φτιαχτεί" απαιτεί μια αρκετά καλή γνώση κάποιων θεωριών (μαθηματικών, φυσικών, ιατρικών,...κτλ) εκ μέρους του προγραμματιστή ώστε ο προγραμματιστής να είναι σε θέση να ξεχωρίζει ποιες είναι οι μεταβλητές και ποιες οι σταθερές του προβλήματος, αν το πρόβλημα έχει λύση (γιατί υπάρχουν πολλά προβλήματα στα μαθηματικά ή στην φυσική,..κτλ που δεν επιλύονται με κάποιες μεθόδους),...κτλ. Όλα αυτά miro2 απαιτούν καλά μαθηματικά για το υπολογιστικό μέρος. Τώρα για τις εφαρμογές εκεί πάμε σε άλλα μονοπάτια πέρα από τα μαθηματικά. Όμως για να διευκρινήσω την ασάφεια, πριν με ρώτησες αν αναφέρομαι:
αλλα με τη λογικη τη δικια σου αφετηρια ολων 8α επρεπε να ειναι το μα8ηματικο...κατι το οποιο δεν ειναι ουτε εφικτο ουτε απαραιτητο(προφανως)...
Απαντάω ότι δεν εννοώ τις οποιεσδήποτε εφαρμογές αλλά τις
μαθηματικές εφαρμογές. Η κάθε επιστήμη
της φύσης επιδέχεται μαθηματική γλώσσα, μια διατύπωση δηλαδή, φορμαλιστική σύμφωνα με αξιώματα, θεωρήματα κτλ. Αυτά δεν είναι σε καμία περίπτωση παράλογες θεωρητικούρες απλά κάθε επιστήμη για να σταθεί εκτός από το πείραμα και τις μετρήσεις, χρειάζεται και μια αξιωματική θεμελίωση (λογικά συμπεράσματα) την οποία προσφέρουν τα μαθηματικά, που χωρίς αυτά θα ήταν παραμύθια της χαλιμάς και όχι επιστήμη. Κάποιες επιστήμες έχουν μαθηματικοποιηθεί όπως η φυσική, η οικονομία, η πληροφορική, η αστρονομία, η στατιστική, η ψυχολογία,...κτλ και δίνουν ποιοτικές/ ποσοτικές απαντήσεις σε μεγάλα προβλήματα των ομώνυμων επιστημών που εκπροσωπούν. Σ' αυτόν τον αιώνα που διανύουμε, γίνεται προσπάθεια μαθηματικοποίησης μέσω τρέχουσων ερευνών για την βιολογία, για την ιατρική και την χημεία με βάση τα αποτελέσματα των ερευνών πάνω στην μαθηματική οικονομία, μαθηματική φυσική, μαθηματική στατιστική,...κτλ. Συνεπώς, ένα άλλο μέρος κάθε επιστήμης έχει
εφαρμογές που δεν μπορούν να μελετηθούν μόνο μέσω μαθηματικών και επιδέχεται την συνύπαρξη και άλλων εφαρμοσμένων επιστημών όπως χημεία, βιολογία,..κτλ. Αυτές οι εφαρμογές miro2 δεν απαιτούν μόνο μαθηματικές σπουδές αλλά ελάχιστα μαθηματικά ή διεπιστημονική συνεργασία σε ερευνητικά πλαίσια με μαθηματικούς. Για να μην κουραζόμαστε, η έννοια μαθηματικός και εφαρμοσμένος μαθηματικός είναι συνώνυμη, γιατί εξαρτάται υπό ποια σκοπιά μελετάει και μαθαίνει κανείς μαθηματικά. Άρα ένας μαθηματικός είναι εφαρμοσμένος μαθηματικός, αφού τα εφαρμοσμένα μαθηματικά είναι υποσύνολο των μαθηματικών ή και τα ίδια τα μαθηματικά (υπάρχουν πολλές απόψεις για το τι είναι εφαρμοσμένα μαθηματικά). Έτσι ένα Τμήμα Μαθηματικών του 21ου αιώνα και στην Ελλάδα, δεν είναι φορέας γνώσης μόνο θεωρητικών μαθηματικών (του κλασικού πυρήνα των μαθηματικών ως ανθρώπινο δημιούργημα) αλλά φορέας και των εφαρμοσμένων μαθηματικών αλλά και της γενικότερης μαθηματικής παιδείας και σκέψης. Από εκεί και πέρα ο καθένας επιλέγει εκείνο που τον εκφράζει αλλά η αλήθεια είναι μια: μαθηματικά εκτός μαθηματικού δεν μαθαίνεις και δεν εννοώ τον τρόπο λύσης ασκήσεων ή εκμάθησης θεωρημάτων...αλλά τον γενικότερο τρόπο σκέψης ή αλλιώς αυτό που αποκαλούμε κουλτούρα.