Απάντηση σε @Dr Doom
Αν και η κριτική μου αφορά περισσότερο πράγματα που γνωρίζω (δηλ. το κομμάτι της φυσικής) και ίσως παρασυρθήκαμε μεταφέροντας μια συζήτηση που είχε ξεκινήσει αλλόύ
https://ischool.e-steki.gr/showthread.php?t=52636
θα προσπαθήσω να απαντήσω πάλι σε μερικά θέματα (χωρίς να είμαι ειδικός και όσο μπορώ χωρίς να βγω εκτος θέματος). Η διαφωνία μου δεν αφορά το επίπεδο σπουδών του ΣΕΜΦΕ αλλά τη δημιουργία εντυπώσεων που συστηματικά διαβάζω για τις δυνατότητες (π.χ εύκολη πρόσβαση σε PHD),την αξιολόγηση της σχολής (από τους ίδιους) και τις επαγγελματικές προοπτικές (αγνοώντας την Ελληνική πραγματικότητα). Η συστηματική πλύση εγκεφάλου που γίνεται σε πολλές σχολές οδηγεί το μέσο Έλληνα φοιτητή να κρίνει ο ίδιος πόσο γαμτη είναι η Σχολή του και να πιστεύει ότι οι σπουδές του είναι επιπέδου 2-3 μεταπτυχιακών μαζί και ότι τελειώνοντας τη σχολή θα τον περιμένει έξω μια διευθυντική θέση με 3000-10000euro (δυστυχώς όμως η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική...). Αυτό γίνεται σε πολλές σχολές απλά στο ΕΜΠ ίσως να είναι μια τάξη μεγέθους παραπάνω.
Χαρακτηριστικό ίσως είναι το μήνυμα του @στεφγκολ
@στεφγκολ
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1773751&postcount=80
παιδιά το σάλιο σας χαλάτε, το να προσπαθήσετε να πείσετε φοιτητή πολυτεχνείου οτι δεν είναι ο καλύτερος και στα 10^78 σύμπαντα σε οποιονδήποτε τομέα είναι μάταιο
Να ξεκινήσω λοιπόν απο τα σημεία που σκοπό έχουν να δημιουργήσουν μόνο εντυπώσεις.
@Dr Doom
παραθετω επισης και ολοκληρο το bullet
Με βάση τις μέχρι σήμερα εμπειρίες του το 87% των διπλωματούχων θα επέλεγε να σπουδάσει ξανά το ίδιο αντικείμενο ως προς το επιστημονικό ενδιαφέρον, ενώ το 31% θα επέλεγε να σπουδάσει ξανά το ίδιο αντικείμενο ως προς τις επαγγελματικές προοπτικές.
Θα συμφωνούσα μαζί σου για το 87% και δεν είχα καμία απολύτως πρόθεση να το κρύψω αλλά δεν απαντά σε καμια περιπτωση στην ερώτηση που απάντησα με το 31% και η οποία ήταν ...(
για να την θυμηθούμε)
@Μιχάλης-Νάξος
για τα επαγγελματικα δικαιωματα δεν ειπατε τιποτα ομως....
Μα γι'αυτό δεν είπε, γιατί κατά τα άλλα έχει δικαιώματα "απλού" μαθηματικού
Μπορείς να κοιτάξεις όμως και στο site του ΣΕΜΦΕ.
Στην επίσημη σελίδα της σχολής σχετικά με τους διπλωματούχους της αναφέρονται τα παρακάτω:
"Το 51% των διπλωματούχων εργάζεται,το 40% είναι ανενεργοί, κυρίως λόγω Μεταπτυχιακών Σπουδών ή στρατιωτικών υποχρεώσεων (για τους άνδρες), και το 9% είναι άνεργοι "
"31% θα επέλεγε να σπουδάσει ξανά το ίδιο αντικείμενο ως προς τις επαγγελματικές προοπτικές."
https://www.semfe.ntua.gr/DIPLOMATOUXOI.htm
Αν εσύ κρίνεις ότι στην ερώτηση που αφορά τις επαγγελματικές προοπτικές μιας σχολής πρέπει να απαντήσω με το πόσο ενδιαφέρον ήταν το πρόγραμμα σπουδών...
No Comment
Επίσης είμαι σίγουρος ότι πολύ μεγαλύτερα ποσοστά από το 87% θα συναντήσεις και σε άλλες σχολές για το συγκεκριμένο θέμα, ενδεικτικά:
Τέλος, η μεγάλη πλειοψηφία των φοιτητών-φοιτητριών σε ποσοστά
94.87% και 91.33% δήλωσε ότι η επιστήμη των μαθηματικών τους έχει βοηθήσει να αναπτύξουν κριτική σκέψη και ότι το πτυχίο του μαθηματικού πιστεύουν πως θα τους βοηθήσει στην επαγγελματική τους εξέλιξη, αντίστοιχα.
Μαθηματικό Αθηνων
https://thales.math.uoa.gr/pps/genikes-draseis/4.3-Aksiologisi-mathimaton-didaskonton-***-toys/
Προχωράμε...
@Dr Doom
Επισης μαθηματα που στη ΣΕΜΦΕ διδασκονται σε προπτυχιακο επιπεδο, στο μαθηματικο (της Αθηνας παντα, για τα υπολοιπα τμηματα δεν γνωριζω) διδασκονται στο μεταπτυχιακο η δεν διδασκονται καθολου, η απλα δεν ειναι υποχρεωτικα.
Παραθετω μερικα : Θεωρια Μετρου και Ολοκληρωσης
Συναρτησιακη αναλυση 1-2
Στοχαστικες Διαφορικες Εξισωσεις
Θεωρια Πιθανοτητων
Μη Γραμμικη Αναλυση
Τοπολογια
και πολλα αλλα
Οσων αφορα τα επαγγελματικα δικαιωματα, παλιωτερα οι αποφοιτοι της ΣΕΜΦΕ δεν μπορουσαν να συμμετεχουν στους διαγωνισμους του ΑΣΕΠ ως μαθηματικοι. Πλεον ομως μπορουν
Συνεπως δεν μπορω να καταλαβω που υπερτερει το μαθηματικο οσων αφορα την επαγγελματικη αποκατασταση (διαφωτιστε με)
εκτος απο το οτι καποιος απο το μαθηματικο μπορει να γινει καθηγητης 2-βαθμιας εκπαιδευσης με 36 μαθηματα
ενω καποιος ΣΕΜΦιτης με πολυ περισσοτερα
(χωρις φυσικα να θελω να μειωσω το επαγγελμα μιας και μεγαλωσα με 2 γονεις καθηγητες)
Καταρχήν στο πολύ πρόσφατο παρελθόν η κατεύθυνση μαθηματικών του ΣΕΜΦΕ δεν έδινε το δικαίωμα της διδασκαλίας(οπότε μέχρι τότε τα "απλά" μαθηματικά είχαν ένα
+ ). Αξίζει να αναφέρω όμως ότι τα δικαιώματα αυτά τα μοιράζει το υπουργείο παρα-παιδείας αφειδώς οπότε δεν μπορώ να το θεωρήσω κατάκτηση. Αντίθετα μπορώ να πω ότι όταν μια σχολή δεν έχει καμία άλλη προοπτική τότε περιστρέφεται γύρω από τον χώρο της εκπαίδευσης και με λίγη πίεση το υπουργείο παιδείας είναι διατεθιμενο να του δώσει οποιοδήποτε δικαίωμα για να μην στεναχωρήσει τους μελλοντικούς ψηφοφόρους και δεν του κοστίζει και κάτι να κάνει τον "καλό"(αγνοώντας όμως ότι επέτρεψε τη δημιουργία μιας σχολής με μηδενικό σχεδιασμό για τις επαγγελματικές προοπτικές).
Χαίρομαι όμως ότι αναγνωρίζεις ότι
μιλάμε για μια ακόμα "καθηγητική σχολή" (την οποία τελικά είχαμε ανάγκη;

)
Όσο για τη "
Διεθνή Εμπειρία" που θεωρουσε απαραίτητο κάτι τέτοιο για την Ελλάδα (στο κομμάτι που αφορά τους φυσικούς εφαρμογών) έχω απαντήσει εδώ:
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1774925&postcount=96
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1767446&postcount=31
Όσον αφορά τα παραπάνω μαθήματα σε ποιο σημείο θεωρείς ότι θα σε βοηθήσουν στην μέση εκπαίδευση;
Δεν νομίζω να μπουν ποτέ έστω και ψήγματα από μαθήμάτα όπως "Διαφορικες Εξισωσεις,Μη Γραμμικη Αναλυση ή Τοπολογια" αντίθετα
πιο χρήσιμο θα ήταν να υπάρχουν κάποια (υποχρεωτικά) παιδαγωγικά μαθήματα για κάποιον που θα ασχοληθεί με το χώρο της εκπαίδευσης ή
θα κάνει κάποιο μεταπτυχιακό στα παιδαγωγικά/εκπαίδευση.Όσον αφορά την ειδικότητά μου μπορώ να σου πω ότι τα 2 πρώτα έτη σπουδών υπερκαλύπτουν τις γνώσεις που χρειάζεται κάποιος για τη μέση εκπαίδευση (σε σχέση πάντα με τα θέματα φυσικής που ασχολούνται στα σχολεία).
Στο συγκεκριμένο σημείο επίσης σου απάντησαν και οι
@exc
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1776617&postcount=100
@nPb
https://ischool.e-steki.gr/showpost.php?p=1779622&postcount=101
:bravo:
@Dr Doom
Συνεπως δεν μπορω να καταλαβω που υπερτερει το μαθηματικο οσων αφορα την επαγγελματικη αποκατασταση
Ακριβώς το ίδιο μπορώ να πω και για όσους τελειώνουν το ΣΕΜΦΕ παρά τα 30,40,... 100 μαθήματα παραπάνω.
Που υπερτερούν έναντι των "απλών" σχολών επαγγελματικά;:mad2:
Αντίθετα μπορώ να σου πω ότι ένα 4ετες τμήμα που θα ήταν και στην πράξη 4 έτη θα το θεωρούσα πλεονέκτημα αφού θα σε οδηγουσε νωρίτερα στο πτυχίο και επομένως στο μεταπτυχιακό που σε ενδιαφέρει ή στην όποια επαγγελματική επιλογή θα ήθελες να κάνεις (π.χ φροντιστήρια,ΑΣΕΠ,τράπεζες κτλ.) χωρις την οποιαδήποτε έκπτωση στο επίπεδο & πρόγραμμα σπουδών.
@Dr Doom
Επισης θα συμφωνησω με το συναδελφο SEMFEr οσων αφορα την αναγνωριση της ΣΕΜΦΕ στο εξωτερικο,
καθως γνωριζω αποφοιτους της σχολης μας που εγινα δεκτοι κατευθειαν σε PHD
Αυτό όμως ισχύει και για τις υπόλοιπες φυσικο/μαθηματικές σχολές και γινόταν πολύ πριν δημιουργηθεί το ΣΕΜΦΕ. Συγκεκριμένα έχω φίλους μου που έφυγαν έξω για Phd με πτυχίο μόνο Φυσικής.
Αλλά στην Ελλάδα είναι απίθανο να σε δεχτούν χωρίς μεταπτυχιακό για εκπόνηση διδακτορικου ακόμα και από το ΣΕΜΦΕ. Αν πιστεύεις το αντίθετο θα ήθελα να μου αναφέρεις
1 περίπτωση που απόφοιτος του ΣΕΜΦΕ (μαθηματικής ή φυσικής κατεύθυνσης) έγινε δεκτός για εκπόνηση διδακτορικού στην Ελλάδα.
Συνεχίζουμε...
@Dr Doom
O Vaggelis1984 αναφερει :
Όσον αφορά τη μαγική διαφορά των "10 μαθημάτων" που αναφέρεις μπορώ να στην εξηγήσω αν προσθέσεις κάποια μαθήματα σαν αυτά:
Εισαγωγή στη Φιλοσοφία
Μικροοικονομική Θεωρία
Κοινωνιολογία
Ιστορία Οικονομικών Θεωριών
Αγγλικά
κτλ.
σίγουρα έχουν ενδιαφέρον αλλά δεν αποτελούν και "ακρογωνιαίο λίθο" στο βασικό σας αντικείμενο
ΣΙΓΟΥΡΑ, ομως απο ολα αυτα τα μαθηματα, που δεν ανηκουν στον τομεα μαθηματικων της ΣΕΜΦΕ, αλλα σε αλλο τομεα (Ανθρωπιστικων.και.Κοινωνικων.Επιστημων.και.Δικαιου)
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ :
3ο Εξαμηνο : - Εισαγωγη στη Φιλοσοφια / Ιστορια Οικονομικων Θεωριων / Εισαγωγη στην Ιστορια επιστημων και Τεχνολογιας (ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ενα απο τα τρια, οχι παραπανω)
4ο εξαμηνο : - Αγγλικα (Ορολογια)
- Κοινωνιολογια της επιστημης / Φιλοσοφια της επιστημης / Οικονομικη Αναλυση 1 (ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ενα απο τα τρια επισης)
ΣΥΝΟΛΟ λοιπον 3 μαθηματα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ που δεν αποτελουν "ακρογωνιαιο λιθο" του αντικειμενου της σχολης ! Φυσικα υπαρχουν αναλογα μαθηματα και στα επομενα εξαμηνα, ομως αυτα δεν ειναι υποχρεωτικα.
Φανταζομαι επισης οτι αναλογα μαθηματα θα υπαρχουν και στο μαθηματικο.
το μήνυμα μου ήταν αυτό ...
(οπότε πάλι παρέλειψες κάτι

)
Όσον αφορά τη μαγική διαφορά των "10 μαθημάτων" που αναφέρεις μπορώ να στην εξηγήσω αν προσθέσεις κάποια μαθήματα σαν αυτά:
Εισαγωγή στη Φιλοσοφία
Μικροοικονομική Θεωρία
Κοινωνιολογία
Ιστορία Οικονομικών Θεωριών
Αγγλικά
κτλ.
σίγουρα έχουν ενδιαφέρον αλλά δεν αποτελούν και "ακρογωνιαίο λίθο" στο βασικό σας αντικείμενο
και επιπλέον έχετε δυο κατευθύνσεις/ροές αντι για μια (που σημαίνει 6-7 μαθήματα της 2ης κατεύθυνσης παραπάνω)
οπότε καλύπτουμε την διαφορά και με το παραπάνω.
και αφορούσε
κυρίως το θέμα
"Φυσικό VS ΣΕΜΦΕ" όπου ξεκαθαρίζω ότι πολλά από τα παραπάνω μαθήματα είναι 6-7 μαθήματα και της 2ης κατεύθυνσης και κάποια μαθήματα τύπου "κοινωνιολογία"(δηλ. εκτός του βασικού αντικειμένου),που
δεν αφορά το βασικό κύκλο σπουδων και δεν δίνει κάποιο + στην 1η κατεύθυνση (απλά παρατείνουμε
τον προπτυχιακό κύκλο σπουδών με προπτυχιακά μαθήματα κατευθύνσεων γιατί κάποιος
γκουρου:boom: έκρινε ότι πρέπει να έχουμε 5ετες φυσικο/μαθηματικό).
Το πόσο καλός μαθηματικός/φυσικός θα γίνεις δεν έχει να κάνει με πόσες κατευθύνσεις παραπάνω έκανες ή πόσα παραπάνω κατ'επιλογή μαθήματα έχεις παρακολουθήσει.Και σε καμία περίπτωση η
ΠΟΣΟΤΗΤΑ δεν έχει να κανει με τη ΠΟΙΟΤΗΤΑ οταν μιλάμε για εκπαίδευση.Βέβαια ότι μαθαίνει κανείς καλό είναι για να μην πάμε και στην άλλη άκρη.
@Dr Doom
ΣΥΝΟΛΟ λοιπον 3 μαθηματα ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ που δεν αποτελουν "ακρογωνιαιο λιθο" του αντικειμενου της σχολης ! Φυσικα υπαρχουν αναλογα μαθηματα και στα επομενα εξαμηνα, ομως αυτα δεν ειναι υποχρεωτικα.Φανταζομαι επισης οτι αναλογα μαθηματα θα υπαρχουν και στο μαθηματικο.
Από αυτά όμως που γράφεις καταλαβαίνω ότι
το λάθος μου είναι ότι έχετε 3 αντι για 4 υποχρεωτικά μαθήματα Ανθρωπιστικων & Κοινωνικων Επιστημων και Δικαιου αλλά
δεν μου λες πόσα μπορείτε να δηλώσετε από αυτά συνολικά(οπότε να υποθέσω ότι κάποιος μπορεί να έχει περάσει πολύ περισσότερα από 3)!
Όσον αφορά το Φυσικό Αθηνών τέτοια μαθήματα δεν υπάρχουν.
@Dr Doom
Εν κατακλειδη σαφως και πιστευω οτι η ΣΕΜΦΕ ειναι ανωτερη του μαθηματικου απο πολλες αποψεις, και μεχρι στιγμης
δεν βλεπω καποιος απο τους προλαλησαντες να εχει παραθεσει καποιο λογικο επιχειρημα που να με διαψευδει. . .
Εν κατακλειδη
- Το ΕΜΠ είναι αναγνωρισμένο για τις καλές πολυτεχνικές σχολές του αλλά ΌΧΙ για τις φυσικο/μαθηματικές (αυτό θα το δείξει ο χρόνος και ακόμα είναι ΝΩΡΙΣ αφού μιλάμε για μια σχετικά νεα σχολή). Ειδικά για το κομμάτι των φυσικών εφαρμογών μπορώ να σου αναφέρω πολλά σημεία Φυσικής που παρά τα παραπάνω μαθήματα του ΣΕΜΦΕ τα αντιμετωπίζουνε ως "black box"
:
π.χ αστροφυσική,φυσική ατμόσφαιρας κτλ. (
ΔΕΝ αναφέρομαι σε εξειδικευμένα αλλά σε μαθήματα γενικών & βασικών γνώσεων πάνω στο αντικείμενό μας)
μάλιστα μου κάνει εντύπωση ότι θα προστεθούν στο πρόγραμμα του Φυσικού Αθηνών υποχρωτικά μαθήματα που κανονικά θα έπρεπε να τα συναντάς πρώτα ως υποχρεωτικα στο ΣΕΜΦΕ
π.χ Υπολογιστική Φυσική
"ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ "
https://www.cc.uoa.gr/physics/hellenic/anakoinoseis/grammateia.htm
επίσης υπάρχουν περισσότερες κατευθύνσεις/επιλογές :
https://www.cc.uoa.gr/physics/hellenic/sections.htm (ΦΥΣΙΚΟ Αθηνών)
https://www.semfe.ntua.gr/proptyx.htm (ΣΕΜΦΕ)
- Σε ένα αμιγές τμήμα φυσικής ή μαθηματικών τα μαθήματα από τα πρώτα εξάμηνα διδάσκονται ξεκάθαρα ανάλογα με το αντικείμενό σου,
π.χ αλλιώς θα γίνει η Φυσική Ι σε ένα τμήμα Φυσικής και διαφορετικά σε ένα τμήμα Μαθηματικών ή η Ανάλυση Ι σε ένα τμήμα Μαθηματικών από ένα τμήμα Φυσικής κτλ.
στο ΣΕΜΦΕ που δίνετε βάρος στα εισαγωγικά μαθήματα των πρώτων εξαμήνων; φυσική ή μαθηματικά;
ενδεικτικά μπορείς να κοιτάξεις την ύλη της Φυσικής Ι στα δυο τμήματα
https://www.cc.uoa.gr/~ctrikali/fysiki_i/fysiki_1.htm(Φυσικό Αθηνών)
https://www.physics.ntua.gr/~yorgos/phys1/ (ΣΕΜΦΕ)
και να κρίνεις μόνο σου
- Αν θέλει κάποιος να μας παρουσιάσει πόσο μαματη είναι η σχολή του ας δείξει μια εξωτερική εκθεση αξιολόγησης
π.χ Φυσικό Κρήτης
https://www.adip.gr/news_gr.html
https://www.adip.gr/files/UnivCrete_PD_200811_gr.pdf
και να μην κρίνουμε μόνοι μας τους εαυτούς μας γιατί είναι λίγο ναρκισσιστικό.
- Σχετικά με τα μεταπτυχιακά & διδακτορικά μπορείτε όπως παρουσιάζετε τους προπτυχικούς & μεταπτυχιακούς φοιτητές του ΣΕΜΦΕ
https://www.physics.ntua.gr/gr/proptyxiakoi_foithtes.htm
https://www.physics.ntua.gr/gr/metaptyxiakoi_foithtes.htm
να παρουσιάσετε και αυτούς που έγιναν δεκτοί σε μεταπτυχικά/διδακτορικά άλλων σχολών ή στο εξωτερικό
κάτι που έχει γίνει σε άλλες σχολές π.χ στο Φυσικό Κρήτης
https://alumni.physics.uoc.gr/index.php
μερικά ακόμα στοιχεία
https://www.physics.uoc.gr/menu/masters.php
https://www.physics.uoc.gr/files/uoc_masters_gr.jpg
ώστε να κρίνουμε με κάποια δεδομένα και όχι με φήμες.
- Σχετικά με την έρευνα θα ήθελα να δω κάτι τέτοιο
https://www.liaisonoffice.uoa.gr/addmore.php?mod=oe&langId=1&cid=9&ccid=114 (Φυσικό Αθηνών)
https://www.cc.uoa.gr/fasma/
https://wireless.phys.uoa.gr/
https://www.cc.uoa.gr/physics/hellenic/research.htm
και όχι κάτι γενικό
https://www.semfe.ntua.gr/ereyna.htm (ΣΕΜΦΕ)
- Αν όμως δεχτώ αξιωματικά ότι το ΣΕΜΦΕ είναι πολύ καλύτερη σχολή από οποιαδήποτε φυσικομαθηματική σχολή (που δεν είναι προς το παρόν) θα ήθελα να μάθω ακριβώς και όχι γενικόλογα τι είδους εξειδίκευση προσφέρουν τα παραπάνω μαθήματα και ΠΟΙΑ ΚΟΙΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥΣ (φυσική ή μαθηματικά) ΕΧΟΥΝ ΠΟΥ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΤΜΗΜΑΤΑ (έτσι όπως το έγραψα μου θυμίζει γρίφο...
).
Και γιατί όχι αν κάποια από αυτά που θα αναφέρεις και θα έπρεπε να υπάρχουν οπωσδήποτε σε κάποια σχολή να μην τα διεκδικήσουν
οι φοιτητές και των υπόλοιπων τμημάτων για να μπουν στη σχολή τους.
Μέχρι να γίνουν όλα αυτά θα μιλάμε απλά για ένα είδος
μεσσία ή σουπερμαν των θετικών επιστημών.