SCULLY
Πολύ δραστήριο μέλος
φυσικα και αν κατι καλο προκυψει που και θα βελτιωσει την ελληνικη παιδεια ,θα την κανει ανταξια αλλων χωρων και εξυπηρετει τους νεους ειναι καλοδεχουμενο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
tolisman
Δραστήριο μέλος
Κατα τ' άλλα, συμφωνώ με την SCULLY και τον djimmakos..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
raster
Νεοφερμένος
Πάντως στην ουσία δεν βρίσκω και μεγάλη διαφορά. Ανταγωνιστικό είναι το τωρινό σύστημα, ανταγωνιστικό θα είναι και το επόμενο. Όσο οι θέσεις στις καλές σχολές είναι λιγότερες από τη ζήτηση πάντα θα υπάρχουν κάποιοι που θα περνάνε και κάποιοι που δεν θα περνάνε, πάντα θα υπάρχουν μαθητές του 19 που θα προσπαθούν να το κάνουν 19,5, πάντα θα υπάρχουν φροντιστήρια. Τώρα, αν η επιλογή γίνεται στη Γ Λυκείου ή στη Δ, αν οι εξετάσεις λέγονται Πανελλήνιες, Πανελλαδικές ή Προπαρασκευαστικό έτος, αν τα μαθήματα είναι τα μισά απʼ ό,τι τώρα, αν έχουν διπλάσια- τριπλάσια ύλη, δεν το βρίσκω και τόσο σημαντικό. Το βασικό για μένα είναι να διατηρηθούν κάποια minimum στοιχεία αξιοπιστίας του συστήματος (κοινά θέματα σε κάθε εξεταζόμενο μάθημα για όλους, βαθμολόγηση με κλειστά τα στοιχεία των υποψηφίων κτλ.). Αν αλλάξει κάτι σʼ αυτά φοβάμαι ότι θα επιστρέψουμε στην περίοδο πριν καν θεσπιστούν οι Πανελλήνιες (απʼ ό,τι μου έχουν πει έπαιζε κυρίως φακελάκι, μέσο κτλ).
Τελικά μάλλον θα πρόκειται για μία ακόμα μεταρρύθμιση στα λόγια, που στην πράξη ούτε πρόκειται να βελτιώσει, ούτε να χειροτερέψει τίποτα. Βελτίωση για μένα θα ήταν να αυξηθούν οι θέσεις στις περιζήτητες σχολές ώστε να σπάσει κάπως ο ανταγωνισμός. Χειροτέρευση θα ήταν να αρχίσουν να μπαίνουν στη μέση και παράγοντες όπως το βύσμα. Το πιθανότερο είναι πως τίποτε από τα δύο δεν θα γίνει, οπότε οι ίδιοι που περνάνε τώρα, θα περνάνε και τότε. Όχι Γιάννης, Γιαννάκης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Crookshanks
Διάσημο μέλος
Για την κατάργηση της ΣΤ' Δημοτικού, νομίζω πως δε θα χαλούσε τον κόσμο. Το πρόβλημα της προσαρμογής των παιδιών του Δημοτικού στην Β' θμια δεν έγκειται στην ηλικία, αλλά στον τρόπο με τον οποίο διεξάγεται το μάθημα τόσο στο Δημοτικό όσο και στο Γυμνάσιο. Εδώ βλέπεις καλά καλά και παιδιά Λυκείου που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν μάθημα. Στην ουσία θα έπρεπε να υπάρχει ένα σύστημα περισσότερο φιλικό προς το μαθητή, που θα του προσφέρει την ευκαιρία να εκτονώνεται με ευχάριστες και οργανωμένες δραστηριότητες, επιτρέποντάς του αργότερα να αφοσοιωθεί και στα πιο "σοβαρά" μαθήματα. Γιατί όλοι σνομπάρουν το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής ή της Γυμναστικής και πολλοί καθηγητές παίρνουν ώρες από αυτά για να ολοκληρώσουν την ύλη άλλων μαθημάτων. ΛΑΘΟΣ. Μέγα λάθος. Το παιδί, ακόμη και ασυνείδητα, επαναστατεί. Δεν μπορεί να παρακολουθήσει μάθημα. Δε μπορεί να συγκεντρώνεται για πάντα. Και προπάντων, όταν το παιδί μαθαίνει πως στο σχολείο το μόνο πράγμα που κάνει είναι να μαθαίνει ένα ξερό μάθημα με έναν ξερό καθηγητή (δε μιλάω για όλους, υπάρχουν και πολύ αξιόλογοι καθηγητές και δάσκαλοι αλλά οι μισοί κάνουν τη δουλειά τους όχι γιατί αγαπούν τα παιδιά και έχουν επικοινωνία μαζί τους αλλά γιατί έχει δουλειά λιγότερων από 30 ωρών εβδομαδιαίως, και 4 μήνες διακοπές. Χωρίς να υπολογίσουμε τις αργίες), σε μια ξερή αίθουσα, με έναν ξερό πίνακα χωρίς ζωγραφιές, και με έναν ξερό δάσκαλο έκτης δημοτικού που λέει στα παιδιά: "Μεγαλώσατε, γιατί λοιπόν να ζωγραφίζετε; Έχετε και πιο σοβαρά πράγματα να μάθετε.", τότε στην ουσία μαθαίνει να μισεί το σχολείο. Και ένα σχολείο το οποίο είναι μισητό από τους μαθητές του, και το οποίο τρώει τον μισό και βάλε από το χρόνο τους στο σπίτι, δεν πρόκειται να επιτύχει ποτέ το στόχο να μορφώσει τους αυριανούς πολίτες και να τους εντάξει στην κοινωνία.
Με άλλα λόγια, ένα σχολείο που σε κάνει να βαριέσαι, και στο οποίο δε θες να πας, θα σε κάνει αύριο μεθαύριο να μη θες να πας στη δουλειά σου, είτε γιατί έχεις κρατήσει αυτή τη νοοτροπία είτε γιατί η δουλειά που κάνεις δε σου αρέσει, ως αποτέλεσμα του κακού επαγγελματικού προσανατολισμού που λειτουργεί στα σχολεία.
Αυτό που θα έπρεπε να γίνει πρώτα από οτιδήποτε άλλο στο Δημοτικό είναι: 1) παράταση της σχολικής ημέρας έως τις 5 για Δημοτικό-Γυμνάσιο και έως τις 4 ή 4:30 -θα μου πείτε, δεν έχει και μεγάλη διαφορά- για το Λύκειο, 2) εισαγωγή στο Δημοτικό μαθημάτων δημιουργικής δραστηριότητας, είτε αυτό λέγεται ζωγραφική, ξυλογλυπτική, κηπουρική, ραπτική, εξερεύνηση και σύνταξη εργασιών, συγγραφή ιστοριών, χορός, τραγούδι, υποκριτική, ανάλογα με την προτίμηση των μαθητών, σε ημερήσια βάση, στο Δημοτικό αλλά και στο Γυμνάσιο, 3) έλεγχος της ψυχολογίας, τρόπου διδασκαλίας και της γενικότερης συμπεριφοράς των καθηγητών, ακόμα κι αν αυτό σημάνει την παρακολούθηση της τάξης με κρυφές κάμερες χωρίς προειδοποίηση του καθηγητή πρωτύτερα - προέχει η διαπαιδαγώγηση και η μόρφωση των μαθητών από τα όποια προσωπικά δεδομένα, 4) κατανομή της πλειοψηφίας και ει δυνατόν του συνόλου των ασκήσεων για επίλυση στο σχολείο.
Θεωρώ πως αν διορθωθεί ο αντιπαιδαγωγικός χαρακτήρας που έχει λάβει το Δημοτικό, τότε μόνο θα μπορέσει να βελτιωθεί και η ποιότητα της εκαπίδευσης στις επόμενες βαθμίδες.
Για τις εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια πιστέυω ότι το καλύτερο θα ήταν η σύνταξη θεμάτων και ο καθορισμός διαβαστέας ύλης από την κάθε σχολή ξεχωριστά, και η διεξαγωγή εξετάσεων και η διόρθωσή τους από έναν ανεξάρτητο φορέα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
!Βάλια!
Πολύ δραστήριο μέλος
Θετικά:
Θα δώσει ένα τέλος στα φροντιστήρια που μόνο στην Ελλάδα συνεχίζουν να υπάρχουν.
Θα βοηθήσει τα παιδιά που δεν έχουν οικονομικές δυνατότητες να έχουν την ίδια προετοιμασία με τα άλλα παιδιά.
Αρνητικά:
Δεν θα μπορέσω να γίνω δασκάλα()
Θα μπαίνει ο καθένας στο πανεπιστήμιο.
Δεν θα τελειώσουν τα "βάσανα" στο λύκειο αλλά θα συνεχιστούν και αργότερα.
Δεδομένου αυτώς διαφωνώ με το μέτρο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Anarki
Διάσημο μέλος
Και τώρα μπαίνουν πολύ περισσότεροι απο όσοι χρειάζονται σε πανεπιστήμια, έχουμε πήξει στους άνεργους πτυχιούχους.Αυτό για μένα, έχει και τα θετικά και τα αρνητικά του:
Θετικά:
Θα δώσει ένα τέλος στα φροντιστήρια που μόνο στην Ελλάδα συνεχίζουν να υπάρχουν.
Θα βοηθήσει τα παιδιά που δεν έχουν οικονομικές δυνατότητες να έχουν την ίδια προετοιμασία με τα άλλα παιδιά.
Αρνητικά:
Δεν θα μπορέσω να γίνω δασκάλα()
Θα μπαίνει ο καθένας στο πανεπιστήμιο.
Δεν θα τελειώσουν τα "βάσανα" στο λύκειο αλλά θα συνεχιστούν και αργότερα.
Δεδομένου αυτώς διαφωνώ με το μέτρο...
Τα "βάσανα" κανονικά δεν τελειώνουν στο λύκειο, η λεγόμενη "φοιτητική ζωή" ή αλλιώς "τουριστική ζωή" είναι ελληνική εφεύρεση, σε όλες τις άλλες χώρες το πανεπιστήμιο θέλει πιο πολύ διάβασμα απο το σχολείο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
!Βάλια!
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
chris_90
Διάσημο μέλος
Λιγο οφφτοπικ, αλλα συμφωνω με αυτο που λες. Ομως στις πανελληνιες ειναι ψυχολογικο το θεμα κυριως. Πνιγεσαι απιστευτα. Ενα λαθος σου κοστιζει τη σχολη σου και πρεπει να χασεις αλλον ενα χρονο απο τη ζωη σου. Στο πανεπιστημιο και να κοπεις σ' ενα μαθημα δεν τρεχει τιποτα, το ξαναδινεις στο επομενο εξαμηνο.σε όλες τις άλλες χώρες το πανεπιστήμιο θέλει πιο πολύ διάβασμα απο το σχολείο.
Σαφως και απο πλευρας γνωσεων το πανεπιστημιο ειναι πολυ απαιτητικοτερο και χρειαζεται περισσοτερο διαβασμα, ομως πιστευω οτι δεν εχεις την ασφυκτικη πιεση των πανελλαδικων... Ετσι θελω να πιστευω τουλαχιστον, δεν εχω εμπειρια...
Αν θες εναν αξιοπρεπη βαθμο και να μπορεσεις να βγαλεις τη σχολη σου σε ευλογο χρονικο διαστημα (οχι σε 7-8 χρονια πχ) πρεπει να πιεστεις λιγο...Εγώ δεν θα ήθελα να είμαι υπό πίεση και ως φοιτήτρια
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
!Βάλια!
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
chris_90
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Anarki
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
!Βάλια!
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Crookshanks
Διάσημο μέλος
Εγώ δεν θα ήθελα να είμαι υπό πίεση και ως φοιτήτρια
Βασικά ούτε κι εγώ θα ήθελα να πιεστώ ως φοιτητής. Αλλά αν κάνω κάτι που μου αρέσει, δε θα πιεστώ. Πρώτον αυτό. Δεύτερον, το ότι θα έπρεπε να συμβαίνει ακριβώς το αντίστροφο: Να πιεζόμαστε περισσότερο στο πανεπιστήμιο παρά στην Α'θμια και τη Β'θμια εκπαίδευση. Δεν ξέρω αν διαβάσετε το κατεβατό που έγραψα, αλλά το συμπέρασμα αυτού είναι ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα όπως είναι τώρα δεν αφήνει τα παιδιά να είναι παιδιά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanosmylo
Δραστήριο μέλος
Φτάνει πια! Αγανακτήσαμε!Και η δυσκολία δεν είναι μόνοσ το Δημοτικό. Τα βιβλία του Γυμνασίου τα είδατε;;; Η αδερφή μυο θα πάει τρίτη Γυμνασίου και όταν μου ζητά βοήθεια (συνέχεια, έτσι όπως τα καταφέρανε) τρελένομαι. Ύλη που την έκανα στην Α Λυκείου ή στην Τρίτη Γυμνασίου τη βλέπω στη Δευτέρα τάξη του Γυμνασίου και τρελένομαι. Λέω πάτε καλά; Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι στα μαθηματικά. Της κάνω: Πριν ένα χρόνο τα έκανα. Πάρε το βιβλίο μου και δες τα... Αφήστε...
Γενικά πρέπει αν γίνει ανθρωπιστική η εκαπίδευση. Όχι τεχνοκρατική. Και με σύστημα εξετάσεων στα πανεπιστήμια. Και φυσικά με ένα καλό επαγγελματικό προσανατολισμό. Και όχι κενό όπως τώρα. Και φυσικά όχι ΣΕπ με τη γυμνάστρια. Δηλαδή έλεος. Καλύτερο μάθημα κάνω από αυτή!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
AlexanderV
Νεοφερμένος
Πως να γίνει μάθημα υπό τέτοιες συνθήκες (άγχος,ύλη,κτηριακές εγκαταστάσεις,μη εκπαιδευμένοι σωστά κι βαρεμένοι από το καθησιό καθηγητές,ατιμορισία,κακά βιβλία,έληψη χρημάτων,εληψη εξοπλισμού κι εξηχρονισμού κι ο κατάλογος δεν τελιώνει ποτέ...)
Για τις πανελλαδικές κι τα πανεπιστήμια ουδεν σχόλιο...
Αν όλα αυτά θα φτιάξουν με μια μικρή αλαγή στο σύστημα όπως π.χ. αυτήν την πρόταση τότε οι χώρες που αναφέρατε (αγγλία,γαλλία,γερμανία...) είναι χαζές που ρίχνουν τόσο ιδρώτα και χρήμμα στην εκπαίδευση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Crookshanks
Διάσημο μέλος
Χρήματα υπάρχουν, αλλά τα τρώνε οι μεσάζοντες...έλλειψη χρημάτων
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
raster
Νεοφερμένος
Πάντως το βασικό είναι η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στη ζήτηση για καλές πανεπιστημιακές σπουδές και στην προσφορά αντίστοιχων θέσεων. Οπότε αναγκαστικά όλες οι «μεταρρυθμίσεις» αφορούν κυρίως το σύστημα εισαγωγής. Κάθε νέα φουρνιά υποψηφίων πάει καλύτερα προετοιμασμένη από τις προηγούμενες που σημαίνει ότι απαιτούνται όλο και δυσκολότερα θέματα για τη διατήρηση των βάσεων στα ίδια επίπεδα (και αντίστροφα, ίδιο επίπεδο δυσκολίας = άνοδος βάσεων).
Ακόμη και με το τωρινό σύστημα υπάρχουν σχολές που τα 19000 μόρια δεν είναι αρκετά, ακριβώς επειδή υπάρχουν πολλοί που καταφέρνουν να βγάλουν περισσότερα. Αν τα πράγματα χαλάρωναν από πλευράς δυσκολίας, θα παρατηρούνταν ακόμα μεγαλύτερος συνωστισμός στις βαθμολογίες κοντά στο 20 και άντε μετά το υπουργείο να σου εξηγήσει ότι τα 19500 μόρια δεν είναι αρκετά.
Με το φημολογούμενο νέο σύστημα απλά θα αυξηθεί η ύλη και το επίπεδο δυσκολίας των θεμάτων. Όσοι νομίζουν ότι θα καταργηθούν οι εξετάσεις ή ότι θα μπαίνουν στο πανεπιστήμιο ευκολότερα, ίσως βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις. Εγώ βλέπω επιστροφή στις Δέσμες, καμία άλλη διαφορά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
AlexanderV
Νεοφερμένος
Σωστά, ένας κύριος λόγος είναι αυτός ,καθώς κι η φοροδιαφυγή των "εκατομυριούχων"...Χρήματα υπάρχουν, αλλά τα τρώνε οι μεσάζοντες...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
thanosmylo
Δραστήριο μέλος
Το μόνο περίεργο στην υπόθεση όλη είναι ότι η ύλη που κάνει ένας Έλληνας μαθητής στο Γυμνάσιο την κάνει ο Ευρωπαίος και ο Αμερικανός στο Λύκειο.
Παράδειγμα ένα κορίτσι που είναι Ελληνοκαναδέζα, μετακόμισαν στην Ελλάδα και όταν πήγε για να εγγραφεί σε ελληνικό σχολείο πήγε στην Γ Γυμνασίου όταν αντίστιχα στον Καναδά ήταν Β Λυκείου γιατί πολύ απλά η ύλη της Β Λυκείου εκεί την κάναμε εμείς στη Γ Γυμνασίου.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
raster
Νεοφερμένος
Ποια θα ήταν όμως η διαφορά αν το ποσοστό ήταν μεγαλύτερο? Στην Ελλάδα οι περισσότεροι (προφανώς όχι όλοι) βλέπουν το δημόσιο σαν άραγμα (βλέπε βάσεις σε παιδαγωγικά, στρατιωτικές σχολές κτλ). Σε άλλες χώρες οι μισθοί των δασκάλων πχ είναι πολύ καλύτεροι, όμως λέξεις όπως μονιμότητα, άραγμα κτλ είναι άγνωστες. Εδώ, οι συνδικαλιστές διαμαρτύρονται μόνο για το πρώτο σκέλος, αυτό των μισθών, το άλλο το ξεχνάνε. Και μόνο η λέξη "αξιολόγηση" είναι αιτία πολέμου. Οπότε ακόμη κι αν αυξηθεί το ποσοστό για την παιδεία, τα περισσότερα θα πάνε για να αγοραστούν τσουγκράνες, έτσι ώστε κάθε νεοπροσλαμβανόμενος να ξύνεται καλύτερα.Μα αν δίνουν το 3% του ΑΕΠ για την εκπαίδευση τι περιμένεις?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.