Ποια τα χαρακτηριστικά της σημερινής νεολαίας;

Kansas Rocks!

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Δέσποινα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 1,237 μηνύματα.
...εγώ γιατί την ανυπακοή την βλέπω σαν προτέρημα στην νεολαία? αμφιβάλω ότι υπάρχει σήμερα αφού όπως ξαναείπα το "βόλεμα" είναι μάλλον το χαρακτηριστικό της γνώρισμα...

Το θράσος είναι προτέρημα, όχι η ανυπακοή... Η ανυπακοή, δεν προσφέρει κάτι, το θράσος όμως, είναι αναγκαίο, σήμερα ειδικά. Επιβάλλεται να εχεις θράσος, αν θες να πας μπροστά. Με την έννοια ότι δεν κάθεσαι στ'αυγά σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
ρε παιδια μην τρελαθουμε ...η νεολαια εχει και κωλοπαιδα που απλα καταστρεφουν κ.α. (αν και παλι αυτο οφειλεται σε λογους οπως παιδεια κοινωνια οικογενεια) αλλα και ατομα που εχουν αποψη για ολα αυτα και ασχολουνται με τετοια προβληματα.....δεν μπορουμε να τσουβαλιαζουμε μαζι τα παντα....και αν αυτος ο κυριος θεωρει την νεολαια σε τετοια καταντια δεν μπορει να καταλαβει οτι αυτη δε φταιει για τον τροπο που εμαθε να ζει...παιδεια κρατος μμε οικογενεια μαζοποιηση λαικισμος ολα συνεβαλλαν ....και ναι θα επρεπε μια μερα να το παρουμε χαμπαρι ολοι οι νεοι να ανυπακοησουμε τελειως στο συστημα και να το γκρεμισουμε συνεθεμελα... δεν ειναι συστημα αυτο....και καλυτερα που ενας τετοιος ανθρωπος εφυγε απο το χωρο της εκπαιδευσης γιατι απο οτι φαινεται τελικα δεν ειχε την ορεξη αλλα και τις γνωσεις να μεταλαμπαδευσει την ανθρωπιστικη μορφωση και τις αξιες της στα παιδια, να τα μαθει να αγωνιζονται, να τα αντιμετωπισει για να βγαλει απο μεσα τους ολη αυτη τη δημιουργικη ενεργεια που κρυβει καθε παιδι και να τα αγαπησει.... ευτυχως ομως υπαρχουν και καθηγητες που πραγματικα προσπαθουν να διαμορφωσουν την κριτικη σκεψη στη νεολαια...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Φιλιον_Τερας

Διάσημο μέλος

Ο Φιλιον_Τερας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,031 μηνύματα.
Το θράσος είναι προτέρημα, όχι η ανυπακοή... Η ανυπακοή, δεν προσφέρει κάτι, το θράσος όμως, είναι αναγκαίο, σήμερα ειδικά. Επιβάλλεται να εχεις θράσος, αν θες να πας μπροστά. Με την έννοια ότι δεν κάθεσαι στ'αυγά σου.

πως στηριζεις οτι η ανυπακοη δεν προσφερει κατι;

η ανυπακοη μπορει να προσφερει, οπως επισης μπορει να εχει και επιπτωσεις.
οπως ειπες, δεν καθεσαι στα αυγα σου. δεν κανεις αυτο που σου επιτασσουν, ζητουν να κανεις. η αμφισβητηση και η ανυπακοη ειναι οι γενέτειρες της προοδου. κατι που πολυ δυσκολα μπορει να σου προσφερει ο ατομικος δρομος, δηλαδη το οτι πρεπει να εχεις "θρασσος" για να πας "μπροστα" εσυ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
πως στηριζεις οτι η ανυπακοη δεν προσφερει κατι;

η ανυπακοη μπορει να προσφερει, οπως επισης μπορει να εχει και επιπτωσεις.
οπως ειπες, δεν καθεσαι στα αυγα σου. δεν κανεις αυτο που σου επιτασσουν, ζητουν να κανεις. η αμφισβητηση και η ανυπακοη ειναι οι γενέτειρες της προοδου. κατι που πολυ δυσκολα μπορει να σου προσφερει ο ατομικος δρομος, δηλαδη το οτι πρεπει να εχεις "θρασσος" για να πας "μπροστα" εσυ

Ανυπακοή εκεί που πρέπει, όχι εκεί που σου υπογραμμίζουν και σου υποδεικνύουν. Και για να βρεις αυτό ακριβώς το όριο χρειάζεται η ατομικότητα γιατι δεν ειναι κοινό για όλους. Επίσης ζωτικής σημασίας ειναι όσα κερδίζεις με την ανυπακοή να κοιτάς να τ'αξιοποιείς, ανυπακοή στα πάντα χωρίς αντιπροτάσεις και σχέδιο σημαίνει μαλάκυνση και στατικότητα. Αναιρείται λοιπόν, όπως είναι, όποια πρόοδος υπάρχει στις δύο έννοιες, που λες κι εσύ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΦοιτητήςΕΜΠ

Νεοφερμένος

Ο ΦοιτητήςΕΜΠ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 34 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει μόλις ένα μήνυμα.
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.



“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τολμηρος

Νεοφερμένος

Ο Τολμηρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 106 μηνύματα.
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.



“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης



Συμφωνώ απόλυτα φίλε μου! Νομίζω ότι μετά και από αυτό ο "καθηγητής" έλαβε την απάντηση που έψαχνε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Μαρουλάκι

Δραστήριο μέλος

Η Χρονοκράτωρ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 526 μηνύματα.
Αν αυτός ο καθηγητής έβγαζε τις παροπίδες του και έβλεπε και πέρα από τις απόλυτες απόψεις του νομίζω ότι θα έδινε το καλό παράδειγμα και για όλους τους ομοίους του. Όλοι αυτοί οι καθηγητές που είναι έτσι απόλυτοι στο θέμα των νέων αυτοί συμβάλουν στην ακόμα μεγαλύτερη διάβρωση της παιδείας. Αν ένας καθηγήτης δεν αποφασίζει να κάνει το μάθημά του με μεράκι και να ασχοληθεί τότε να πάει να δουλέψει αλλού. Αν ο καθηγητής δεν τραβάει σε αυτό που διδάσκει πώς περιμένει να τραβήξουν τα παιδιά;;;; Αν ο καθηγητής δεν αγαπάει αυτό που κάνει πώς περιμένει να το αγαπήσουν τα παιδιά;;;; Δεν γίνεται κάτι τέτοιο.
Επίσης. Όσον αφορά την συμπεριφορά των παιδιών μέσα στην τάξη αλλά και γενικότερα. Έχει σκεφτεί ποτέ κανένας καθηγητής ότι όλα αυτά μπορεί να είναι από αντίδραση των παιδιών; Έχει κάνει ποτέ κάτι γι'αυτό; Έχει προσπαθήσει να κατανοήσει το παιδι και να το βοηθησει; Δεν νομίζω.
Αν αυτός ο καθηγήτης δοκίμαζε να έρθει ποτέ στη θέση μας νομίζω ότι τότε θα καταλάβαινε γιατί αντιδράμε έτσι και τότε ίσως θα άξιζε να λέγεται καθηγητής. Γιατί τώρα εγώ δεν τον χρίζω "Καθηγητή".
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Fata Morgana

Δραστήριο μέλος

Η Fata Morgana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 518 μηνύματα.
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.

“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης
Καλα, ολα ειναι τελειως μαυρα; Δεν υπαρχει ουτε ενα τοσοδα καλο σ αυτο τον κοσμο; Γιατι τετοια απαξιωση;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanous18

Περιβόητο μέλος

Ο thanous18 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 4,131 μηνύματα.
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


Ξεκινώντας από το πρώτο post της κουβέντας.
Γιατί ένας νέος να είναι υπάκουος;
Γιατί ένας νέος να είναι πειθαρχημένος;
Είδαμε και εσάς τους ήσυχους. Πώς τα καταφέρατε. Τι έχετε πετύχει.
Οι νέοι δεν μπορούν να είναι ήρεμοι. Πώς να είναι; Έχουνε λόγους να είναι; Όχι, έχουν λόγους να μην είναι. Και γι΄αυτούς ακριβώς τους λόγους όχι απλά δεν πρέπει να είναι ήρεμοι, αλλά πρέπει να κινητοποιηθούν.
Σχολικός ανταγωνισμός. Μαθαίνουν να ζουν ανταγωνιζώμενοι αυτούς που θα έπρεπε να είναι δίπλα τους. Μαθαίνουν να κυνηγούν τους βαθμούς.
Το άγχος των πανελλαδικών, που καμία σχέση δεν έχουν με επίπεδο γνώσης, παρά μόνο με την αποστήθιση μεθοδολογιών που καλούνται να θυμηθούν σε μια στιγμή και που θα κρίνει το μέλλον τους. Εξετάσεις με μόνο σκοπό τους να αφήσουν κόσμο έξω από τα πανεπιστήμια. Κόσμο που θα γίνει πελάτης στα ΚΕΣ (ιδιοτικά κολέγια).Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.
Θα περάσουν πόσα χρόνια σπουδάζοντας, χόρια τα χρόνια που πέρασαν σαν μαθητές, για να βγούν άνεργοι. Με ένα χαρτί, που ακόμα και αυτό θα το αμφισβητεί η αγορά εργασίας, προτιμώντας τον εξειδικευμένο απόφοιτο των ιδιωτικών.
Θα βρούν δουλειά, αν βρουν, και θα ξέρουν ότι όχι απλώς δεν θα έχει σχέση με το αντικείμενο που έχουν σπουδάσει, αλλά θα είναι σε καθεστός μεσαίωνα. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχουν ασφάλιση, ή θα έχουν ασφάλιση σε άδεια ταμία. Δεν θα έχουν τα μέχρι πριν λίγο αδιαμφησβήτητα δικαιώματα του ωχταώρου, του σταθερού οραρίου, της μονιμότητας, των πληρωμένων υπερωριών κ.α. Δικαιώματα που εσείς οι ήσυχοι και υπάκουοι αφήσατε να αρθούν, επικροτώντας μάλιστα το ξύλο και τα δακρυγόνα που τρώγαμε εμείς οι φοιτητές και μαθητές. Καταστολή που βιώναμε και δεχόμαστε ακόμα, κάθε φορά που μιλάμε, κάθε φορά που διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες ζωής, μια πιο ανθρώπινη κοινωνία.
Σε μια κοινωνία ακαλαίσθητη, που τίποτε όμορφο δεν έχει να αναδείξει. Καμία αξία. Κανένα έργο. Κανένα όραμα και κανένα όνειρο.
Σε ένα καθεστός που ζητά υπακοή στους νόμους που το ίδιο φτιάχνει, κομμένους και ραμμένους στα μέτρα του, και που ακόμα και το ίδιο καταπατά. Σε μια κοινωνία που συμψηφίζει την αξία της ζωής ενός 15χρονου με σπασμένες βιτρίνες.
Σε μια πολιτεία που μιλά με τα γκλοπ, τις σφαίρες, τα δακρυγόνα,την παρακολούθηση, τη καταστολή, τη καταπάτηση των δικαιωμάτων του πολίτη.
Σε μια καθημερινότητα που απαιτεί ολοένα και μεγαλύτερη παραγωγικότητα, παραγωγικότητα που δημιουργεί ακόμα περισσότερο πλούτο που τελικά πηγαίνει στις τσέπες κάποιων. Στις τσέπες αυτών που φτιάχνουν τους νόμους.
Που μεταφράζει τα όνερα, τη φιλία, την αγάπη, τον έρωτα, τα πάντα σε χρήμα.
Σχολείο, εκκλησία, στρατός, ΜΜΕ διδάσκουν το ίδιο δόγμα. Ότι δηλαδή για να είσαι καλός πολίτης, πιστός, οπλίτης, άνθρωπος, πρέπει να είσαι υπάκουος καταναλωτής της ιδεολογίας και των προιόντων τους. Να τους δίνεις τα λεφτά σου, την εργασία σου, τη πίστη σου, και αν είσαι τυχερός μπορεί και να σου φαίξει και να πας και στον παράδεισο.
Κοινωνική απαίτηση έχει γίνει πια η κατανάλωση, το life style, η εκτίμηση του ανθρώπου ανάλογα με τα λεφτά του, η ψύχρανση των σχέσεων γενικά. Ποιός έχει φτιάξει το facebook; Ποιός έχει καλιεργήσει την κουλτούρα της κατανάλωσης όποιας ανοησίας προσφέρει το καθεστός και που αποχαυνώνουν τον άνθρωπο; Ποιός προωθεί το δόγμα του αόρατου κινδύνου; Το οποίο εκτός από αποξένωση των ανθρώπων φέρνει και περισσότερη αστυνομία στις γειτονιές. Ποιός διδάσκει ότι “πας μη έλλην βάρβαρος”; Ποιός αντιμετωπίζει σαν δεδομένη και αναγκαία την εκμετάλευση του ανθρώπου από άνθρωπο;
Είναι σαφές νομίζω “τοις πταίει” και απέναντι σε ποιόν πρέπει να ξεσηκωθούμε.



“Νέος θα πει να αλλάζεις τον κόσμο”
Ν. Καζαντζάκης
καλα ε...εγραψες φιλε:no1: "πιασε το πρεπει απο το Ι και γδαρε το ισαμε το ΠΙ." Ο. Ελυτης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

miv

Επιφανές μέλος

Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
Καλα, ολα ειναι τελειως μαυρα; Δεν υπαρχει ουτε ενα τοσοδα καλο σ αυτο τον κοσμο; Γιατι τετοια απαξιωση;


Γιατί πρέπει και τα emo να έχουν συμπαράσταση...Επί της ουσίας κουβέντες, όμως, παπάρια μάντολες, λογοτέχνης αν θέλω μπορώ να γίνω κι εγώ και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία. Ζητείται λογογράφος για κόμμα. Με τις υγείες σας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,162 μηνύματα.
ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ


Εντατικοποίηση των σπουδών. Μαθήματα που γίνονται με τέτοι τρόπο που αρνούνται το διάλογο, επιβάλοντας μια αυθαιντία, που όπως θα καταλάβετε ίσως αργότερα μόνο αυθαιντία δεν είναι.

...έπεα πτερόεντα...

Πρώτα ας αλλάξουμε τον εαυτό μας και μετά ας προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την κοινωνία...Λίγη αυτογνωσία δεν βλάπτει. Ας φροντίσουμε να γίνουμε καλοί-καγαθοί πολίτες όπως λέει ο Καζαντζάκης...:)

Επειδή πέφτει πολύ μπλα-μπλα...που το έχω ξανακούσει από κάποιες κομματικές παρατάξεις (και με νευριάζει) εδώ και 5 χρόνια στο Πανεπιστήμιο και ειδικά στα χρόνια της ψευτοεπανάστασης του καναπέ για το άρθρο 16, θα ήθελα να κάνω τις εξής ερωτήσεις:
  • Ποιος φταίει για την κατάντια των Πανεπιστημιακών Σπουδών στην Ελλάδα;
  • Ποιος φταίει για το χάλι των μαθημάτων που αρνούνται το διάλογο και φαλκιδεύουν την σκέψη στο Πανεπιστήμιο...όταν μπουκάρουν κάθε λίγο και λιγουλάκι, οι μαχόμενοι νέοι (του Καζαντζάκη) - φοιτητοπατέρες στο αμφιθέατρο και διακόπτουν την διδακτική διαδικασία χωρίς ίχνος σεβασμού και αξιοπρέπειας;
  • Ποιος φταίει όταν οι περισσότεροι καθηγητές Πανεπιστημίων της χώρας μας που διδάσκουν την παπαγαλία και νωχελικότητα ήταν οι "αγωνιστικοί" νέοι πριν κάτι χρόνια (βλ. γενιά Πολυτεχνείου) με τα ουτοπικά όνειρα, τότε που δεν είχαν "πιάσει" τις καρέκλες των ακαδημαϊκών δασκάλων-"ερευνητών";
Πέντε χρόνια τώρα, είδα ένα μόνιμο καρκίνωμα στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο, το οποίο κάποια στιγμή στο μέλλον θα το πληρώσουμε ακριβά ως πολίτες...την κομματικοποίηση των πάντων. Μην ψάχνουμε φταίχτες από το υπερπέραν...Ας δούμε την καμπούρα μας:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top