Πιθανή μια συγχωνεύση ΗΜΜΥ και Μηχανολόγων τα επόμενα χρόνια;

Hased Babis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Μπάμπης Παπαθανασίου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Λαμία (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 367 μηνύματα.
Μέχρι την δεκαετία του '70 τα τμήματα Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων αποτελούσαν ένα τμήμα. Όμως οπώς αναφέρει και η σελίδα των Μηχ.μηχ του ΕΜΠ "κατά τη δεκαετία του 1960 αρχίζει ήδη να διαφαίνεται η ανάγκη διαχωρισμού των δύο περιοχών, πράγμα που κατέστησε αναγκαίο, η μεγάλη και συνεχής τεχνολογική πρόοδος." Όποτε έπρεπε να αλλάξει αυτό. Οπότε τα τμήματα αυτά διαχωρίστηκαν. Σήμερα όμως βλέπω οτι και πάλι λόγω των τεχνολογικών εξελείξεων είναι πιθάνη (και ίσως απαραίτητη) μία συγχώνευση των δύο αυτών τμημάτων στα ΑΕΙ της χώρας (στην περιπτώση του ΕΜΠ τρίων γιατί μαζί με ΗΜΜΥ και ΜΜ είναι και το Ναυπηγών.) και την δημηουργία τμημάτων ΗΜΜΥΜΜ.

Εσείς πώς το βλέπετε; (Περιμένω απάντηση του @Samael .)
 
Τελευταία επεξεργασία:

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,911 μηνύματα.
Μέχρι την δεκαετία του '70 τα τμήματα Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων αποτελούσαν ένα τμήμα. Όμως οπώς αναφέρει και η σελίδα των Μηχ.μηχ του ΕΜΠ "κατά τη δεκαετία του 1960 αρχίζει ήδη να διαφαίνεται η ανάγκη διαχωρισμού των δύο περιοχών, πράγμα που κατέστησε αναγκαίο, η μεγάλη και συνεχής τεχνολογική πρόοδος." Όποτε έπρεπε να αλλάξει αυτό. Δεν γινόταν αυτός που ήθελε να κάνει μελέτες για τον ΟΤΕ να βρισκέται στην ίδια σχολή με αυτόν που ήθελε να φύγει Ιταλία για να σχεδιάσει τις Φερράρι της εποχής. Οπότε τα τμήματα αυτά διαχωρίστηκαν. Σήμερα όμως βλέπω οτι και πάλι λόγω των τεχνολογικών εξελείξεων είναι πιθάνη (και ίσως απαραίτητη) μία συγχώνευση των δύο αυτών τμημάτων στα ΑΕΙ της χώρας (στην περιπτώση του ΕΜΠ τρίων γιατί μαζί με ΗΜΜΥ και ΜΜ είναι και το Ναυπηγών.) και την δημηουργία τμημάτων ΗΜΜΥΜΜ.

Εσείς πώς το βλέπετε; (Περιμένω απάντηση του @Samael .)
Απλά δεν υπάρχει περίπτωση για κάτι τέτοιο (φιλικός τόνος)

Κάτι τέτοιο θα έδινε υπερ-δικαιώματα υπογραφής στους αποφοίτους του τμήματος, ενώ η πολιτική των τελευταίων ετών είναι "περισσότερη εξειδίκευση-λιγότερα δικαιώματα".

Αυτή τη στιγμή η πολιτική είναι όλοι να αρχίσουν να εισάγονται σε μια ΚΟΙΝΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, και από εκεί, με συνδυασμούς μαθημάτων που θα κάνουν οι ίδιοι, να επιλέγουν την κατεύθυνσή τους.
 

hl_amhxanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος Κούκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Απόφοιτος λυκείου και μας γράφει απο Αγία Παρασκευή (Αττική). Έχει γράψει 803 μηνύματα.
Απλά δεν υπάρχει περίπτωση για κάτι τέτοιο (φιλικός τόνος)

Κάτι τέτοιο θα έδινε υπερ-δικαιώματα υπογραφής στους αποφοίτους του τμήματος, ενώ η πολιτική των τελευταίων ετών είναι "περισσότερη εξειδίκευση-λιγότερα δικαιώματα".

Αυτή τη στιγμή η πολιτική είναι όλοι να αρχίσουν να εισάγονται σε μια ΚΟΙΝΗ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, και από εκεί, με συνδυασμούς μαθημάτων που θα κάνουν οι ίδιοι, να επιλέγουν την κατεύθυνσή τους.
Μου φαίνεται πολύ σωστό να μπαίνεις σε μία σχολή και μετά να επιλέγεις εσύ τις κούρσες που θέλεις, είναι πολύ περιοριστικό να έχεις ξέρω γω το 20% του αριθμού των συνολικών μαθημάτων για πτυχίο ως μαθήματα επιλογής (και οι επιλογές είναι συγκεκριμένες και περιορισμένες επίσης)

Μέτα βέβαια τίθεται το ζήτημα με τα δικαιώματα που θα μπορεί να παίρνει ο κάθε απόφοιτος αλλά οκ και αυτά λίγο/πολύ νιώθω ότι εμείς στην Ελλάδα τα θεωρούμαι τόοοσο σημαντικά και οι προϋποθέσεις λήψης τους είναι τόσο αυστηρές. Εξάλλου και στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια υπάρχει μεγάλη ελευθερία επιλογών
 

Ryuzaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Lost in Infinity αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών ΑΠΘ (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,911 μηνύματα.
Μου φαίνεται πολύ σωστό να μπαίνεις σε μία σχολή και μετά να επιλέγεις εσύ τις κούρσες που θέλεις, είναι πολύ περιοριστικό να έχεις ξέρω γω το 20% του αριθμού των συνολικών μαθημάτων για πτυχίο ως μαθήματα επιλογής (και οι επιλογές είναι συγκεκριμένες και περιορισμένες επίσης)

Μέτα βέβαια τίθεται το ζήτημα με τα δικαιώματα που θα μπορεί να παίρνει ο κάθε απόφοιτος αλλά οκ και αυτά λίγο/πολύ νιώθω ότι εμείς στην Ελλάδα τα θεωρούμαι τόοοσο σημαντικά και οι προϋποθέσεις λήψης τους είναι τόσο αυστηρές. Εξάλλου και στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια υπάρχει μεγάλη ελευθερία επιλογών
Αποτελεί, κατά την άποψή μου, το μόνο που σε προστατεύει, από το μια ήδη χιλιομοιρασμένη πίτα να μην μοιραστεί σε επιπλέον χίλια κομμάτια.
Αφενός δηλαδή μια -κάποια- εργασιακή ασφάλεια, αφετέρου μια διασφάλιση ποιότητας για το παραγόμενο έργο σου, αφού έχεις εντρυφήσει σε κάποιον απαιτούμενο και ορισμένο συνδυασμό γνώσεων.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,691 μηνύματα.
Μέχρι την δεκαετία του '70 τα τμήματα Ηλεκτρολόγων και Μηχανολόγων αποτελούσαν ένα τμήμα. Όμως οπώς αναφέρει και η σελίδα των Μηχ.μηχ του ΕΜΠ "κατά τη δεκαετία του 1960 αρχίζει ήδη να διαφαίνεται η ανάγκη διαχωρισμού των δύο περιοχών, πράγμα που κατέστησε αναγκαίο, η μεγάλη και συνεχής τεχνολογική πρόοδος." Όποτε έπρεπε να αλλάξει αυτό. Οπότε τα τμήματα αυτά διαχωρίστηκαν. Σήμερα όμως βλέπω οτι και πάλι λόγω των τεχνολογικών εξελείξεων είναι πιθάνη (και ίσως απαραίτητη) μία συγχώνευση των δύο αυτών τμημάτων στα ΑΕΙ της χώρας (στην περιπτώση του ΕΜΠ τρίων γιατί μαζί με ΗΜΜΥ και ΜΜ είναι και το Ναυπηγών.) και την δημηουργία τμημάτων ΗΜΜΥΜΜ.

Εσείς πώς το βλέπετε; (Περιμένω απάντηση του @Samael .)
Έχεις υπόψιν κάποια συγκεκριμένη τεχνολογική εξέλιξη που θα αιτιολογούσε την ανάγκη συγχώνευσης των δυο επιστημών σε ένα τμήμα ;

Το ηλεκρολογικό κομμάτι σε έναν βαθμό, αρκετά μικρό βαθμό το διδάσκονται και οι μηχανολόγοι πάντως. Κάνουν π.χ.ηλεκτρικά κυκλώματα, βασική ηλεκτρονική, ηλεκτρικές μηχανές και ηλεκτρονικά ισχύος και λίγο προγραμματισμό. Τι άλλο θα μπορούσαν να κάνουν και γιατί ;
 

Hased Babis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Μπάμπης Παπαθανασίου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Λαμία (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 367 μηνύματα.
Έχεις υπόψιν κάποια συγκεκριμένη τεχνολογική εξέλιξη που θα αιτιολογούσε την ανάγκη συγχώνευσης των δυο επιστημών σε ένα τμήμα ;

Το ηλεκρολογικό κομμάτι σε έναν βαθμό, αρκετά μικρό βαθμό το διδάσκονται και οι μηχανολόγοι πάντως. Κάνουν π.χ.ηλεκτρικά κυκλώματα, βασική ηλεκτρονική, ηλεκτρικές μηχανές και ηλεκτρονικά ισχύος και λίγο προγραμματισμό. Τι άλλο θα μπορούσαν να κάνουν και γιατί ;
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αεροπλάνα και πλοία.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,161 μηνύματα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αεροπλάνα και πλοία.
Σωστα τα λες μαθητη αλλα το αντικειμενο των ηλεκτρολογων ειναι απεραντο
Οι καθηγητες μας λενε οτι για να πεις οτι ψιλοστεκεσαι σαν ηλεκτρολογος θα πρεπει να παρεις και αλλα 10-15 μαθηματα περα απο τα περιπου 60.
Οποτε πως να κανουν μιξη και τους μηχανολογους?...δεν χωραει.
Βεβαια ισχυει αυτο το που λεει ο Ryuzaki , ενα ποτπουρι απο διαφορα και στο τελος τιποτα.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,691 μηνύματα.
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αεροπλάνα και πλοία.
Σε αυτές τις περιπτώσεις απλώς τα συστήματα προώθησης γίνονται ηλεκτρικά. Ένας μηχανολόγος με κατάλληλη εκπαίδευση μπορεί να εργαστεί πάνω σε αυτά θεωρώ, δεν υπάρχει λόγος να πάρει ένα σωρό άλλα άσχετα μαθήματα των ηλεκτρολόγων τα οποία πιθανότατα να μην τον ενδιαφέρουν όπως αλγόριθμοι ή επικοινωνίες. Βέβαια δεν θα έχει το εύρος που θα έχει ένας ηλεκτρολόγος που πάνω κάτω θα έχει πάρει μια ιδέα στην σχολή για κάθε είδους ηλεκτρική μηχανή και τις εφαρμογές της σε διάφορα πεδία( π.χ. ιατρική, παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, οχήματα, βιομηχανία κτλπ.). Αλλά αυτό είναι το κόστος σε υπόβαθρο που πληρώνει κανείς ανάλογα τι προπτυχιακό επιθυμεί να παρακολουθήσει.

Γενικά ο βασικός κορμός των γνώσεων έχει κοινά. Και οι δυο ασχολούνται(όπως όλοι οι μηχανικοί) με συστήματα και αυτόματο έλεγχο. Και οι δύο κάνουν προσομοιώσεις και μαθαίνουν πανομοιότυπες ή ίδιες τεχνικές για να προσομοιώνουν φυσικά φαινόμενα. Αλλά έχουν και σημαντικές διαφορές οι δύο ειδικότητες.

Στην εργασία δεν αρκεί κάποιος να έχει γενικές και σφαιρικές γνώσεις. Αυτές αφορούν τον ίδιο τον μηχανικό και τον βοηθούν στο να έχει μια καλή αντίληψη των πραγμάτων ώστε να μπορεί να κάνει πιο εύκολα την δουλειά του. Χρειάζονται όμως και πιο εξειδικευμένες γνώσεις. Εξαρτάται βέβαια και το που δουλεύεις, τι θέση έχεις, πόση εμπειρία έχεις, και τι απαιτήσεις έχει το project πάνω στο οποίο δουλεύεις.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κανείς στην πράξη σήμερα είναι πολλά και πολύπλοκα. Και ο λόγος είναι οτι οι μηχανικοί προσπαθούν πάντα να βελτιώσουν τα υπάρχοντα συστήματα ώστε να καταφέρουν πράγματα που πριν δεν ήταν δυνατό. Αυτό καθιστά αναγκαίο να είναι χωρισμένες αυτές οι δύο ειδικότητες ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη εμβάθυνση. Άλλωστε τα ηλεκτρικά οχήματα είναι μόνο ένα απο τα άπειρα πράγματα με τα οποία μπορεί να ασχοληθεί η καθεμία απο τις δύο ειδικότητες.

Για προβλήματα που απαιτούν διεπιστημονική προσέγγιση υπάρχουν τα μεταπτυχιακά πάνω σε σχετικούς τομείς ρομποτικής/μηχατρονικής/αυτόματου ελέγχου. Στην πράξη αυτός είναι ο λόγος που μια εταιρία θα προσλάβει μηχανικούς απο όλες τις ειδικότητες. Για να κάνει ομάδες με αυτούς και οι διαφορετικοί μηχανικοί να συνεργαστούν μεταξύ τους για να λύσουν ένα καινούριο πρόβλημα.

Το να έχεις μηχανικούς που ξέρουν λίγο απο το ένα και λίγο απο το άλλο, χωρίς να ξέρουν κανένα απο τα δύο καλά, δεν θα σε οδηγήσει πουθενά. Εαν έχεις όμως μηχανικούς που έχουν πάρα πολύ καλή γνώση και αρκετή εμπειρία σε ένα πεδίο, και σφαιρικές γνώσεις στα υπόλοιπα σχετιζόμενα με την δουλειά τους πεδία... και τους βάλεις σε ομάδες, και δεδομένου οτι μπορούν να συνεργαστούν καλά...τότε θα λύσουν οποιοδήποτε πρόβλημα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,083 μηνύματα.
Mακάρι να συγχωνευόταν με την Ιατρική και το Μαθηματικό ώστε όλοι να έμεναν ικανοποιημένοι. :ermm:
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,691 μηνύματα.
Mακάρι να συγχωνευόταν με την Ιατρική και το Μαθηματικό ώστε όλοι να έμεναν ικανοποιημένοι. :ermm:
Η ΣΕΜΦΕ το έχει επιχειρήσει κάπως αυτό και έχει κάνει φυσικομαθηματικομηχανικό.
Ίσως κάποια στιγμή να τουμπάρουν και την ιατρική και να γίνει φυσικομαθηματικομηχανικοιατρικο τμήμα. Έτσι θα είναι όλοι ικανοποιημένοι :hehe:.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,083 μηνύματα.
Mη σου πω και Φιλολογία. Δηλαδή, έχω ικανό το κράτος να ρίξει τέτοια τρολλιά γιατί ξέρει τι απελπισία υπάρχει για την κάψα του τίτλου μηχανικού και γιατρού, σαν συσκευασία, δυο σε ένα. Δώρο και ένα πλυντήριο για τις πλύσεις εγκεφάλου. :shifty: Πέρα από την πλάκα, είχα ακούσει τον Δασκαλάκη να αναφέρει ότι γενικά στο εξωτερικό δεν συνηθίζεται το Τμήμα ΗΜΜΥ να είναι όλο μαζί γιατί λόγω πολλών αντικειμένων χάνεται ο χρόνος και η αντοχή. Έτσι προτιμάται η μέθοδος των ειδικοτήτων και με καλύτερη έμφαση σε ένα πράγμα. Και εσείς εδώ λέτε να ενωθεί και με τους Μηχανολόγους. :laugh: Δηλαδή, αντί για καλύτερη εκπαίδευση στις ανθρώπινες αντοχές να πάμε στο πασάλειμμα με καλύτερες μεθόδους.
 

VFD59

Νεοφερμένος

Ο VFD59 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 19 ετών, Φοιτητής του τμήματος Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΕΚΠΑ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 72 μηνύματα.
Mη σου πω και Φιλολογία. Δηλαδή, έχω ικανό το κράτος να ρίξει τέτοια τρολλιά γιατί ξέρει τι απελπισία υπάρχει για την κάψα του τίτλου μηχανικού και γιατρού, σαν συσκευασία, δυο σε ένα. Δώρο και ένα πλυντήριο για τις πλύσεις εγκεφάλου. :shifty: Πέρα από την πλάκα, είχα ακούσει τον Δασκαλάκη να αναφέρει ότι γενικά στο εξωτερικό δεν συνηθίζεται το Τμήμα ΗΜΜΥ να είναι όλο μαζί γιατί λόγω πολλών αντικειμένων χάνεται ο χρόνος και η αντοχή. Έτσι προτιμάται η μέθοδος των ειδικοτήτων και με καλύτερη έμφαση σε ένα πράγμα. Και εσείς εδώ λέτε να ενωθεί και με τους Μηχανολόγους. :laugh: Δηλαδή, αντί για καλύτερη εκπαίδευση στις ανθρώπινες αντοχές να πάμε στο πασάλειμμα με καλύτερες
Τμημα ΗΜΜΥ και Μηχανολογιας θα γινοταν σιγουρα οτι πιο μουρατο στην θετικη.
 

Guest 831328

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τμημα ΗΜΜΥ και Μηχανολογιας θα γινοταν σιγουρα οτι πιο μουρατο στην θετικη.
Πίστεψε με η μούρη είναι ότι πιο ασήμαντο υπάρχει. Θεωρώ πολύ τραβηγμένη την άποψη ότι τα τμήματα ημμυ και μηχανολόγων μηχανικών θα συγχωνευθούν. Κι αυτό γιατί έτσι θα χαθεί η εξειδίκευση που ζητείται από την σημερινή αγορά εργασίας. Οι πολυτεχνικές σχολές έχουν στόχο την ειδίκευση σε έναν τομέα μηχανικών, παλαιότερα τα όρια μεταξύ ημμυ και μηχανολόγων μηχανικών ήταν πιο αχνά όμως σήμερα μιλάμε για δύο διαφορετικές μηχανικές ειδικότητες. Η συγχώνευση τους πιο πολλά προβλήματα θα δημιουργούσε στους αποφοίτους-εργαζομενους παρά θα έλυνε.

Εδώ κάποτε (2013 νομίζω διορθώστε με οποίοι ξέρουν) έλεγαν για
συγχώνευση του δικού μου τμήματος με τους ημτυ της Πάτρας σε μία ενιαία σχολή ημμυ αλλά δεν έγινε, λόγω της ειδίκευσης που πρέπει να προσφέρει κάθε τμήμα στον τομέα του αλλά και επειδή είχε όνομα το ceid
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,691 μηνύματα.
Για του λόγου το αληθές, θα μπορούσε να αποσκιστεί το τμήμα που αφορά το ηλεκτρολογικό σκέλος του επαγγέλματος και να συνενωθεί με των μηχανολόγων. Θα προσέφερε καλύτερα επαγγελματικά δικαιώματα και κάπως καταλληλότερο background σε όποιον ήθελε να ασχοληθεί με τον ενεργειακό και κατασκευαστικό τομέα.

Εαν και όπως έχω εξηγήσει, υπάρχει αλληλεπίδραση μεταξύ του κομματιού των ηλεκτρονικών και των ενεργειακών υπό την έννοια οτι και οι ενεργειακοί χρειάζονται κάποιες γνώσεις που εμπίπτουν στο κομμάτι του ηλεκτρονικού. Και αντίστροφα για ηλεκτρονικούς που δουλεύουν με τροφοδοτικά υψηλής ισχύς ή τηλεπικοινωνιακούς μηχανικούς που δουλεύουν με πομπούς υψηλής ισχύος. Θα μπορούσε βέβαια κανεις να υποστηρίξει οτι και άλλες επιστήμες χρειάζονται πράγματα όπως ο προγραμματισμός κτλπ. και καλύπτουν στο πρόγραμμα τους οτι χρειάζεται απο άλλες επιστήμες, δεν υπάρχει ανάγκη για κάποια συγχώνευση.

Απο επιστημονικής άποψης, αυτός ο διαχωρισμός ίσως να είχε οφέλη. Όπως επίσης θα είχε τρομερά οφέλη η κατάργηση του πενταετούς προγράμματος σπουδών. Αλλά απο άποψη δικαιωμάτων και οργάνωσης, ξεκάθαρα δεν συμφέρει ο κατακερματισμός των επιστημών σε τέτοιο επίπεδο για τα δεδομένα της χώρας μας.

Πάντως το κακό είναι οτι στην χώρα πλέον δεν υπάρχουν αυτούσια τμήμα ηλεκτρονικής μετά τον αφανισμό των ΤΕΙ. Έχουν μείνει τα τμήματα μηχανικών πληροφορικής/υπολογιστών, και εαν και πρόκειται για ένα τεράστιο πεδίο με φοβερές προοπτικές, εξακολουθούν να είναι μια εξειδίκευση μόνο της πολύ ευρύτερης επιστήμης της ηλεκτρονικής. Με αποτέλεσμα τα εκάστοτε προγράμματα σπουδών να μην δίνουν καλό background σε σχέση με αυτό που έδιναν τα πρώην ΤΕΙ ηλεκτρονικής, πάνω στο επιστημονικό πεδίο της ηλεκτρονικής.

Απο την άλλη τα τμήματα ημμυ λόγω της συνένωσης και συνύπαρξης με τον ενεργειακό τομέα, καθυστερούν σημαντικά έναν νεο ημμυ απο το να αποκτήσει γνώσεις σε όλο το φάσμα της επιστήμης της ηλεκτρονικής, και εννοείται οτι τον βγάζουν εντελώς άσχετο στην αγορά εργασίας(βάσει πάντα τι θέλει η αγορά).
 
Τελευταία επεξεργασία:

Arvacon

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Arvacon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων Αιγαίου και μας γράφει απο Αμαλιάδα (Ηλεία). Έχει γράψει 853 μηνύματα.
Πάντως το κακό είναι οτι στην χώρα πλέον δεν υπάρχουν αυτούσια τμήμα ηλεκτρονικής μετά τον αφανισμό των ΤΕΙ. Έχουν μείνει τα τμήματα μηχανικών πληροφορικής/υπολογιστών, και εαν και πρόκειται για ένα τεράστιο πεδίο με φοβερές προοπτικές, εξακολουθούν να είναι μια εξειδίκευση μόνο της πολύ ευρύτερης επιστήμης της ηλεκτρονικής. Με αποτέλεσμα τα εκάστοτε προγράμματα σπουδών να μην δίνουν καλό background σε σχέση με αυτό που έδιναν τα πρώην ΤΕΙ ηλεκτρονικής, πάνω στο επιστημονικό πεδίο της ηλεκτρονικής.

Απο την άλλη τα τμήματα ημμυ λόγω της συνένωσης και συνύπαρξης με τον ενεργειακό τομέα, καθυστερούν σημαντικά έναν νεο ημμυ απο το να αποκτήσει γνώσεις σε όλο το φάσμα της επιστήμης της ηλεκτρονικής, και εννοείται οτι τον βγάζουν εντελώς άσχετο στην αγορά εργασίας(βάσει πάντα τι θέλει η αγορά).

Αυτην ακριβως την απορια εχω τα τελευταια χρονια.. Γιατι καποιος που θελει να ασχοληθει αποκλειστικα με την ηλεκτρονικη δηλαδη, να πρεπει να φαει στη μαπα ολα τα ενεργειακα και οχι μονο, μαθηματα? Δεν το καταλαβαινω αυτο... Μια χαρα ηταν τα ΤΕΙ ηλεκτρονικης, εμβαθυναν στο συγκεκριμενο τομεα που ειναι απο μονος του τεραστιος και δε χρειαζοταν κατα τη γνωμη μου αυτη η συνεννωση με τους ηλεκτρολογους.

Θα ηταν πιο λογικο για μενα, αν η ηλεκτρονικη αυτουσια, ειχε συγχωνευτει με τους μηχανικους υπολογιστων, ωστε να εχουν δημιουργηθει τμηματα ΗΜΜΥ, αλλα οχι ηλεκτρολογων μηχανικων, παρα ηλεκτρονικων μηχανικων και μηχανικων υπολογιστων, οπως δηλαδη ηταν καποτε η σχολη στο πολυτεχνειο Χανιων. Αυτος κατα τη γνωμη μου θα ηταν ο ιδανικος συνδιασμος.

Τωρα, θες να μην αφησεις μονους τους ηλεκτρολογους μηχανικους και παραπονιουνται? Καν τους συγχωνευση με τους μηχανολογους μηχανικους και φτιαξε ΗΜ-ΜΜ σχολες στην τελικη (χωρις Μηχανικους Υπολογιστων μεσα πλεον), μιας και οι δυο επιστημες ασχολουνται κυριως με τη βιομηχανια και η ενεργεια ειναι κατι που τις συνδέει.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,691 μηνύματα.
Αυτην ακριβως την απορια εχω τα τελευταια χρονια.. Γιατι καποιος που θελει να ασχοληθει αποκλειστικα με την ηλεκτρονικη δηλαδη, να πρεπει να φαει στη μαπα ολα τα ενεργειακα και οχι μονο, μαθηματα? Δεν το καταλαβαινω αυτο... Μια χαρα ηταν τα ΤΕΙ ηλεκτρονικης, εμβαθυναν στο συγκεκριμενο τομεα που ειναι απο μονος του τεραστιος και δε χρειαζοταν κατα τη γνωμη μου αυτη η συνεννωση με τους ηλεκτρολογους.
Θα έλεγα οτι όντως δεν χρειαζόταν, αλλά απο την άλλη υπάρχει το εξής θέμα. Στην Ελλάδα οι σχολές κυνηγάνε όσα περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα γίνεται παρά να δώσουν όντως δεξιότητες και γνώσεις στους αποφοίτους που βρίσκουν αντίκρισμα στην αγορά εργασίας.

Ειδικά για τα δεδομένα της Ελλάδας όπως είπα δύσκολα θα βρει κάποιος δουλειά ως σοβαρός ηλεκτρονικός. Γιατί θέλει πολύ μεράκι. Οι περισσότεροι κοιτάνε να βολευτούν στο δημόσιο ή να δουλεύουν με μελέτες που είναι easy money.

Σε ένα επιλογής μάλιστα θυμάμαι καθηγητή να πηδάει στα γρήγορα slides με την πρόφαση πως "η πλειοψηφία δεν θα σχεδιάσει ποτέ κάτι, θα κληθεί κυρίως να διαλέξει ένα έτοιμο σύστημα". Το οποίο είναι αλήθεια, να τα λέμε αυτά. Ωστόσο σαν νοοτροπία δεν την θεωρώ σωστή. Όταν όμως αυτή είναι η νοοτροπία ακόμα και σε επίπεδο εκπαίδευσης, πως να αναμένουμε να παρθεί σοβαρά η ανάγκη να υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα ηλεκτρονικής ; Διότι όπως είπες είναι τεράστιο πεδίο. Μπορεί να σταθεί εντελώς μόνο του και απο τους ηλεκτρολόγους και απο τους μηχανικούς υπολογιστών.
Θα ηταν πιο λογικο για μενα, αν η ηλεκτρονικη αυτουσια, ειχε συγχωνευτει με τους μηχανικους υπολογιστων, ωστε να εχουν δημιουργηθει τμηματα ΗΜΜΥ, αλλα οχι ηλεκτρολογων μηχανικων, παρα ηλεκτρονικων μηχανικων και μηχανικων υπολογιστων, οπως δηλαδη ηταν καποτε η σχολη στο πολυτεχνειο Χανιων. Αυτος κατα τη γνωμη μου θα ηταν ο ιδανικος συνδιασμος.
Πιστεύω ναι, αυτός θα ήταν ο πιο ιδανικός συνδυασμός. Απλά οι ηλεκτρολόγοι είχαν χρονολογικά προβάδισμα και θεωρείται πιο κλασσικό τμήμα απο τους μηχανικούς υπολογιστές.
Τωρα, θες να μην αφησεις μονους τους ηλεκτρολογους μηχανικους και παραπονιουνται? Καν τους συγχωνευση με τους μηχανολογους μηχανικους και φτιαξε ΗΜ-ΜΜ σχολες στην τελικη (χωρις Μηχανικους Υπολογιστων μεσα πλεον), μιας και οι δυο επιστημες ασχολουνται κυριως με τη βιομηχανια και η ενεργεια ειναι κατι που τις συνδέει.
Βασικά νομίζω οτι κατά τις συνενώσεις είχαν επιτρέψει σε καθηγητές απο το τμήμα μηχανολόγων και ενεργειακών μηχανικών να μπορού ννα πάνε στους ηλεκτρολόγους και αντίστροφα. Ρεαλιστικά δυστυχώς δεν θα μπορούσε να γίνει αυτή η συνένωση though γιατί θα αντιδρούσαν όλα τα υπόλοιπα τμήματα ημμυ της χώρας και μετά δεν θα υπήρχε απολύτως καμία πιθανότητα να αντιστοιχηθούν και να αποκτήσουν επαγγελματικά δικαιώματα τα νέα πανεπιστημιακά/πολυτεχνειακά τμήματα
 

Arvacon

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Arvacon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων Αιγαίου και μας γράφει απο Αμαλιάδα (Ηλεία). Έχει γράψει 853 μηνύματα.
Σε ένα επιλογής μάλιστα θυμάμαι καθηγητή να πηδάει στα γρήγορα slides με την πρόφαση πως "η πλειοψηφία δεν θα σχεδιάσει ποτέ κάτι, θα κληθεί κυρίως να διαλέξει ένα έτοιμο σύστημα".

Πωωω, θα ξενερωνα άσχημα αν ήμουν παρόν σε κάτι τέτοιο...
Όσο και αλήθεια να είναι, η δουλειά του καθηγητη είναι να μεταδώσει τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να αποκτήσουν οι φοιτητές τα εφοδια, που θα τους κάνουν ικανούς να κρίνουν αυτοί αν οι συγκεκριμένες πληροφορίες τους είναι χρήσιμες ή μη, και όχι ο καθηγητής! Έστω και έναν αν ενδιέφερε αυτό το κομμάτι της ύλης, θα έπρεπε να τον σεβαστεί και να το διδάξει, είναι υποχρέωση του, αλλιώς τον χαντακωνει...

Πάντως σχετικά με τις συγχωνεύσεις, δεν είμαι υπέρ αυτών γενικά και θα προτιμούσα να ήταν μικροτερης διάρκειας και μεγαλυτερης - πιο στοχευμένης εμβάθυνσης ο κάθε τομέας, ώστε αν πχ τελειωνες στα 3 χρόνια την ηλεκτρονική, θα είχες τη δυνατότητα μετά αν σε ενδιεφερε η ηλεκτρολογία ή η πληροφορική, να συνεχίσεις τις σπουδές σου αλλαζοντας κατεύθυνση.

Έτσι στα 6 χρόνια θα έβγαινες με δύο διαφορετικά πτυχία, τα οποία όμως θα είχαν φουλ εξειδίκευση στους κλάδους που θα εμπλέκονταν κ έτσι δε θα ήσουν απλά ένας φοιτητής που μαθαίνει λίγο απ' όλα, και που στο τέλος μπουχτιζει και καταριέται που πέρασε σε μια σχολή ΗΜΜΥ...

Δώσε μου τη δυνατότητα να κάνω εγώ τις επιλογές μου, όχι όταν θα χω ξενερώσει τρώγοντας στη μάπα όλα τα άσχετα μαθήματα όμως, αλλά εξ αρχής. Πχ. θέλω να ασχοληθώ με την ηλεκτρονική, άσε με να κάνω αυτό, μη με μπλέκεις με ενέργεια και χίλια δυο και μετά από τέσσερα χρονια μου λες, οκ τώρα ήρθε η ώρα να δεις αυτό που θες...

Επίσης το προπτυχιακό πρόγραμμα θα πρεπε να σε βγάζει έτοιμο για την αγορά εργασίας. Αν θες να ασχοληθείς μετα με έρευνα, ναι, κάνε μεταπτυχιακό, αλλά το να βγαίνεις απ' τη σχολή χωρίς την απαραίτητη εμβάθυνση και να χρειάζεσαι απαραιτήτως μεταπτυχιακό για να σταθείς αντάξια στον ανταγωνισμό, δείχνει πως κάπου το πράγμα έχει ξεφύγει λίγο...
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,083 μηνύματα.
Eδώ είχαμε μάθημα κατεύθυνσης στο προπτυχιακό του Μαθηματικού με αναφορές σε μαθηματικές εξισώσεις ειδικού τύπου που περιγράφουν για παράδειγμα ροή θερμότητας σε κύλινδρο και ήταν εκτός ύλης ενώ ο οδηγός σπουδών τα περιείχε κανονικά. Θυμάμαι είχαμε ρωτήσει τον καθηγητή φέρνοντας τον οδηγό σπουδών στην αίθουσα αν η ύλη είναι μέχρι την τάδε ενότητα, και εκείνος απόρρησε και μας έλεγε, δεν έχει ιδέα. Οι καθηγητές στο Μαθηματικό Πατρών δεν είχαν καμία ενημέρωση για τον οδηγό σπουδών που οι ίδιοι έφτιαχναν. :ermm:
 

Guest 201209

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Δεν ξερω αν αυτό πραγματοποιηθεί λόγω των minor πτυχίων που σιγά σιγά θα εφαρμόζονται στα Ελληνικά Πανεπιστήμια.

Είναι και ένας τρόπος κατά κάποιο τρόπο να κλείσουν σχολές, οι οποίες στη χώρα μας, υπερβαίνουν κατά πολύ το σύνολο των αναγκών της αγοράς εργασίας, αλλά και κυρίως ένα "κόλπο" του Ελληνικού κράτους να παίρνει λιγότερους στα Πανεπιστήμια.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,691 μηνύματα.
Eδώ είχαμε μάθημα κατεύθυνσης στο προπτυχιακό του Μαθηματικού με αναφορές σε μαθηματικές εξισώσεις ειδικού τύπου που περιγράφουν για παράδειγμα ροή θερμότητας σε κύλινδρο και ήταν εκτός ύλης ενώ ο οδηγός σπουδών τα περιείχε κανονικά. Θυμάμαι είχαμε ρωτήσει τον καθηγητή φέρνοντας τον οδηγό σπουδών στην αίθουσα αν η ύλη είναι μέχρι την τάδε ενότητα, και εκείνος απόρρησε και μας έλεγε, δεν έχει ιδέα. Οι καθηγητές στο Μαθηματικό Πατρών δεν είχαν καμία ενημέρωση για τον οδηγό σπουδών που οι ίδιοι έφτιαχναν. :ermm:
Εμάς οι περισσότεροι δεν ξέρουν καν το πρόγραμμα σπουδών και τι περιέχει πέρα απο το μάθημα τους :) .
Πωωω, θα ξενερωνα άσχημα αν ήμουν παρόν σε κάτι τέτοιο...
Και θα ξενερώσεις πολύ πιο άσχημα γιατί αυτό είναι απλά το κερασάκι.
Όσο και αλήθεια να είναι, η δουλειά του καθηγητη είναι να μεταδώσει τις απαραίτητες γνώσεις, ώστε να αποκτήσουν οι φοιτητές τα εφοδια, που θα τους κάνουν ικανούς να κρίνουν αυτοί αν οι συγκεκριμένες πληροφορίες τους είναι χρήσιμες ή μη, και όχι ο καθηγητής! Έστω και έναν αν ενδιέφερε αυτό το κομμάτι της ύλης, θα έπρεπε να τον σεβαστεί και να το διδάξει, είναι υποχρέωση του, αλλιώς τον χαντακωνει...
Είναι περίπλοκη η κατάσταση. Απο την μια εαν σου δώσει full ακαδημαικό υπόβαθρο μετά θα βγεις στην αγορά εργασίας και θα αντιληφθείς οτι το 95% αυτών που έμαθες είναι άχρηστο και θα λες, α δεν μου κάνανε πιο πρακτικά πράγματα.

Απο την άλλη εαν είσαι καλός και συνεπής φοιτητής με φιλοδοξίες θα έχεις παράπονο που δεν μπαίνουν σε λεπτομέρεις του επαγγέλματος όπως γίνεται στην πράξη. Οι οποίες έχουν τρομερό ενδιαφέρον btw και εκεί φαίνεται η αξία ενός έμπειρου μηχανικού.

Απλά καταλαβαίνω και την δική τους θέση αρκετές φορές. Π.χ. εαν το ακροατήριο δεν τραβάει, όπως γίνεται σε πολλές σχολές, ο καθηγητής δεν μπορεί να κάνει το μάθημα σε υψηλό επίπεδο για τους δυο-τρεις που ενδιαφέρονται. Θα το πάει Δημοκρατικά και θα προσαρμόσει το επίπεδο σε αυτό της πλειοψηφίας.
Πάντως σχετικά με τις συγχωνεύσεις, δεν είμαι υπέρ αυτών γενικά και θα προτιμούσα να ήταν μικροτερης διάρκειας και μεγαλυτερης - πιο στοχευμένης εμβάθυνσης ο κάθε τομέας, ώστε αν πχ τελειωνες στα 3 χρόνια την ηλεκτρονική, θα είχες τη δυνατότητα μετά αν σε ενδιεφερε η ηλεκτρολογία ή η πληροφορική, να συνεχίσεις τις σπουδές σου αλλαζοντας κατεύθυνση.
Δεν θα διαφωνήσω, το ιδανικό θα ήταν 4 έτη για εμένα(μιας που είμαστε Ελλάδα και η οργάνωση είναι μπουρδέλο πάντα),καθώς 2 έτη χρειάζονται μόνο για τα βασικά, και απο εκεί και πέρα, αποφάσισε μόνος σου σε τι θες να εξειδικευτείς με κατάλληλο μεταπτυχιακό. Αλλά όπως είπαμε, στην Ελλάδα αυτό δεν θα σύμφερε ορισμένους.
Έτσι στα 6 χρόνια θα έβγαινες με δύο διαφορετικά πτυχία, τα οποία όμως θα είχαν φουλ εξειδίκευση στους κλάδους που θα εμπλέκονταν κ έτσι δε θα ήσουν απλά ένας φοιτητής που μαθαίνει λίγο απ' όλα, και που στο τέλος μπουχτιζει και καταριέται που πέρασε σε μια σχολή ΗΜΜΥ...
Νταξ κοίτα καταστροφή δεν είναι απλά για εμένα π.χ. το γεγονός οτι κάποιος τελειώνει ημμυ ή μηχανικός υπολογιστών και δεν έχει παρακολουθήσει ξεχωριστά μαθήματα φυσικής στερεάς κατάστασης/ημιαγωγών ή ακόμα και ένα εισαγωγικό κβαντικής φυσικής, παρά μόνο κάποιοι ως επιλογής, για εμένα είναι ολίγον τι ξευτίλα.

Στα πρώην ΤΕΙ ηλεκτρονικής αυτό το μάθημα, μεταξύ πολλών άλλων ήταν υποχρεωτικό, και έτσι πρέπει.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top