Πανεπιστήμια vs TEI

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Τα αποτελέσματα σε ευρύτερο κοινωνικό επίπεδο είναι, ενδεικτικά (σου αναφέρω τα τρια πιο γενικά που μου ήρθαν πρώτα στο μυαλό):

Η αύξηση της εξειδίκευσης και άρα, η προσέλκυση όλο και περισσότερων εργοδοτών στην εκάστοτε χώρα, μιας και αυτοί ξέρουν ότι θα βρουν πρόσφορο έδαφος για να κάνουν την δουλειά τους. Άμεσο αποτέλεσμα αυτού, η μείωση της ανεργίας, η αύξηση της καταβολής εισφορών στο ασφαλιστικό σύστημα, η αύξηση της κατανάλωσης, άρα η μεγέθυνση του κύκλου εργασιών όλων των επιχειρήσεων, και γενικότερα η τόνωση της οικονομίας.

Η επιμήκυνση του αξιοποιήσιμου χρόνου εργασίας ενός εργαζομένου, τόσο ποσοτικά (εκεί δεν τους λείπουν αυτά τα 2-5 χρόνια στα οποία ο δικός μας απόφοιτος ψάχνεται), όσο και ποιοτικά (μιας και αυτά τα χρόνια είναι από τα πιο παραγωγικά χρόνια στη ζωή ενός ανθρώπου). Και όχι, 2-5 χρόνια δεν είναι σταγόνα στον ωκεανό των χρόνων εργασίας μέχρι να βγεις στην σύνταξη.

Η προσέλκυση αλλοδαπών φοιτητών (πχ Ελλήνων) για να σπουδάσουν στις χώρες αυτές, πράγμα που σημαίνει εισροή χρημάτων, με αντίστοιχα οφέλη.

Καταλαβαίνω αυτά που λες, αλλά δυστυχώς δε μπορώ να συμφωνήσω. Καθαρά από την προσωπική μου εμπειρία, κρίνω ότι τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζεις είναι εντελώς αμελητέα στην πράξη.
Αλλά να σου πω και κάτι ακόμα; Θέλουμε να έχουμε δωρεάν 3βάθμια εκπαίδευση; Γιατί μια επιχείρηση να μπλέξει με τα παν/μια; Το κόστος εκπαίδευσης εκατοντάδων φοιτητών θα είναι μεγαλύτερο από την παροχή μιας μικρής περιόδου προσαρμογής στους καινούριους εργαζόμενους. Άσε που στην Ελλάδα ο μισθός των καινούριων εργαζομένων για κάποιο διάστημα μπορεί υπό προϋποθέσεις -καλώς ή κακώς- να καλύπτεται κι από τον ΟΑΕΔ.


Για άλλες χώρες οι οποίες έχουν βαριά βιομηχανία και εταιρείες υψηλής τεχνολογίας, το πτυχίο από τα ελληνικά ΑΕΙ-ΤΕΙ προφανώς είναι κουρελόχαρτο.
Από που προκύπτει αυτό;
Οι Έλληνες που βρίσκουν δουλειά σε top εταιρίες με τι προσόντα το καταφέρνουν; Και μη μου πεις ότι αυτοί είναι η εξαίρεση. Γιατί όσο εξαίρεση είναι ένας Έλληνας που δουλεύει πχ στη google, αναλογικά άλλο τόσο εξαίρεση είναι και ένας Γερμανός ή ένας Γάλλος που δουλεύει στη google.

Νομίζω ότι η βιομηχανία στην Ελλάδα υστερεί "ποσοτικά" -δεν υπάρχουν δουλειές-, και όχι ποιοτικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Αυτό ακριβώς το "με όρεξη για ψάξιμο για να τον βοηθήσουν να βρει τον δρόμο του" μου θυμίζει το Σύνταγμα, στο σημείο που μιλάει για το φιλότιμο και τον πατριωτισμό των Ελλήνων. Δεν μπορείς να αφήνεις ένα τόσο σοβαρό θέμα στο φιλότιμο του πολίτη. Είναι παράλογο. Όσο για τον χρόνο που χάνεται μέχρι να γίνει αυτό, δες και τα προηγούμενα που λέω στον aergos.

Μιλάς για τα στάνταρτς της ελληνικής αγοράς. Η ερώτηση μου είναι η εξής: Γιατί να μην τα ανεβάσουμε; Γιατί να βολευτούμε με αυτά;

Οτι και να γίνει στην Ελλάδα όσο θα ζώ εγώ πάντα θα υστερούμε σε σύγκριση με τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες. Υστερούμε και οικονομικά και ποιοτικά. Τα standarts θα αργήσουν να ανέβουν γιατί οι περισσότεροι υστερούμε σε παιδεία την οποία την λαμβάνουμε από το σπίτι και τους γονείς μας σε αντίθεση με την εκπαίδευση που την παίρνουμε από το σχολείο. Σε μια τέτοια χώρα που ο καθένας κάνει οτι θέλει, οτι δήλώσει είναι, κοιτάει να βολευτεί, που ανθεί η διαφθορά και από αυτά δεν θα εξαιρέσω ούτε τον εαυτό μου γιατί δεν είμαι άγιος, δεν περιμένω καμιά αύξηση των standarts στα επίπεδα χωρών όπως ΗΠΑ, Γερμανία, Σκανδιναβικές. Μπορεί όντως να υπάρξει οικονομική ανάπτυξη και να ανεβούμε την επόμενη δεκαετία, αλλά να αγγίξουμε άλλες ανεπτυγμένες χώρες ξεχάστε το άπαξ και δια παντώς. Τώρα στο αν θα αφήσω εγώ τα προβλήματα του συστήματος στο φιλότιμο των άλλων..... τα προβλήματα της παιδείας και του κράτους αναλαμβάνουν να τα επιλύσουν οι πολιτικοί που εμείς ψηφίζουμε στις εκλογές, εγώ δεν μπορώ να κάνω τίποτα από μέρους μου εκτός από τον να είμαι προσεκτικότερος στο τι ψηφίζω στις εκλογές και στο να κάνω την αυτοκριτική μου. Όλα τα υπόλοιπα είναι απλά για να τα λέμε και να υπάρχουν κάπου γραμμένα στο web για να τα διαβάζει ο κόσμος.

Μίλησα για έναν μηδενισμό που βλέπω τουλάχιστον όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τον μηδενισμό αυτό τον έβλεπα κυρίως ως φοιτητής και μας τον μετέδιδαν φοιτητές από αριστερές παρατάξεις που έμπαιναν μέσα στις αίθουσες εν ώρα μαθήματος για να κάνουν κύρηγμα, τον μετέδιδαν μέσω διαδικτύου από ιστοσελίδες, οτι τα πάντα είναι μπάχαλο και όλοι στους δρόμους για καταλήψεις να τα σπάσουμε όλα κτλ. Αργότερα ως απόφοιτος και κάνοντας την αυτοκριτική μου διαπίστωσα απλά οτι δεν φταίει απαραίτητα η σχολή ή το σύστημα επειδή δεν βρίσκει ο άλλος δουλειά και αυτό το λέω ασχέτως των προβλημάτων στις σχολές. Άμα ο άλλος είναι της λογικής "τα πτυχία copys κτόνται" και "κουράζομαι μόνο όταν διαβάζω", και μετά όταν τελειώσεις την σχολή κοιτάς την αγορά και δεν βλέπεις στον ήλιο μοίρα, σόρρυ αλλά δεν σου φταίει ούτε η σχολή ούτε τίποτα παρά μόνο εσύ, και τέτοια παραδείγματα υπάρχουν άπειρα, δεν χρειάζεται να επεκταθώ.

Σε πληροφορώ ότι βρήκα δουλειά, και οι κατηγορίες προς την σχολή μου δεν είναι για αυτόν τον λόγο. Θέλω να γίνει καλύτερη. Δεν είμαι ένας άνθρωπος που δεν έχει βγει στην αγορά εργασίας, είμαι 10 χρόνια μέσα σε αυτήν. Αν ο ξερολισμός αναφέρεται σε μένα λοιπόν, μάλλον είναι άκυρος. Όσο για το ενδιαφέρον του να ψάξεις μόνος σου και αν θες ο καθηγητής να στα βάλει στο κεφάλι σου, σου απάντησα και πιο πάνω. Δεν είναι αυτό που εννοώ, προφανώς και δεν γίνεται έτσι στο εξωτερικό.

Την αυτοκριτική μου, πίστεψε με, την έχω κάνει πριν γράψω όσα γράφω. Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι πως, ακόμη και αν διόρθωνα τα λάθη που έκανα εγώ ο ίδιος, όλα όσα λέω θα παρέμεναν ως προβλήματα. Η ουσία των προβλημάτων είναι ότι η εκπαίδευση μας δεν συμβαδίζει με την σύγχρονη κοινωνία. Όσο για τα οικονομικά θέματα, δεν κατάλαβα ακριβώς την σύνδεση με το θέμα μας που προσπαθείς να θίξεις.

Καταρχήν δεν μιλάω προσωπικά για εσένα, μιλάω γενικά. Ξερολισμός υπάρχει στην Ελλάδα γενικά σε όλους διότι έχουμε άποψη για όλα και θέλουμε να είναι και σωστή, μίλησα συγκεκριμένα για το σύστημα εκπαίδευσης και είπα οτι υπάρχουν πάρα πολλοί φοιτητές κυρίως αυτοί των υψηλόβαθμων σχολών που πάσχουν από ξερολισμό πρωτού βγούν στην αγορά εργασίας και μετά όταν βλέπουν πως δεν τα ξέρουν όλα και οτι θέλει υπομονή και εμπειρία για να μάθουν κάτι καλά, κατηγορούν τις σχολές τους.
Είναι καλό να κάνεις την αυτοκριτική σου, εγώ πιστεύω οτι ο βασικότερος πυλώνας για να πάμε μπροστά είναι να κάνουμε την αυτοκριτική μας. Δεν είπα πουθενά οτι δεν πρέπει να νοιάζεσαι για να γίνει η σχολή σου καλύτερη, προς θεού. Συμφωνώ με αυτό που λές οτι και να διορθώσεις τα δικά σου λάθη πάλι δεν θα βελτιωθεί κάτι γενικώς και αυτό είναι που με απογοητεύει περισσότερο στην Ελλάδα οτι δεν θα αλλάξει κάτι, βλέπεις τον εαυτό σου ή έναν άνθρωπο να διορθώνει κάποια από τα λάθη του και από την άλλη άλλους 100 που δεν το κάνουν. Για τα οικονομικά ανέφερα γενικά πώς υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που υποστηρίζουν οτι έχει χειροτερέψει σε σχέση με πρίν το 2009 το σύστημα εκπαίδευσης από τις μισθολογικές περικοπές στους εκπαιδευτικούς, αλλά εγώ διαπιστώνω οτι και τότε '''στους καλούς καιρούς'' πάλι γκρινιάζαμε για το σύστημα.

Από που προκύπτει αυτό;
Οι Έλληνες που βρίσκουν δουλειά σε top εταιρίες με τι προσόντα το καταφέρνουν; Και μη μου πεις ότι αυτοί είναι η εξαίρεση. Γιατί όσο εξαίρεση είναι ένας Έλληνας που δουλεύει πχ στη google, αναλογικά άλλο τόσο εξαίρεση είναι και ένας Γερμανός ή ένας Γάλλος που δουλεύει στη google.

Νομίζω ότι η βιομηχανία στην Ελλάδα υστερεί "ποσοτικά" -δεν υπάρχουν δουλειές-, και όχι ποιοτικά.

Οτι να ναι. Συγκρίνεις δηλαδή τον απόφοιτο από ένα πολύ καλό Γερμανικό ή Γαλλικό πανεπιστήμιο που θα στείλει βιογραφικό εκεί με έναν από το ΑΠΘ ή το ΕΜΠ π.χ που είναι πολύ ποιό κάτω στις λίστες. Μίλα με έλληνες που εργάζονται στο εξωτερικό για το κατά πόσο επαρκούν τα ελληνικά πτυχία ενός νέου αποφοίτου για τις top εταιρείες στις χώρες που βρίσκονται και μετά τα λέμε. Πρόσφατα μου είπε έλληνας που μένει Ελβετία οτι εκεί αν δεν έχεις τελειώσει το ΕΜΠ και δεν έχεις 5 χρόνια εμπειρίας δεν δέχονται κανέναν άλλο.
Όσοι βρίσκουν δουλειά σε τέτοιες εταιρείες ή τουλάχιστον η συντριπτική πλειοψηφία θα έχουν αρκετές σπουδές σε πτυχία ή και εμπειρία, μπορεί να πήραν το πρώτο τους πτυχίο στην Ελλάδα και μετά να έκαναν master σε καλό πανεπιστημίο της χώρας που πήγανε. Σε κάθε περίπτωση ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Μου φέρνεις ως παράδειγμα την google, δεν ξέρω αν έχεις ιδέα πόσες χιλιάδες άτομα μαζεύονται στις συνεντεύξεις τους οτι περνάς από 3-4 interview και σου βάζουν και εξετάσεις την ώρα της συνέντευξης, ένας έλληνας νέος απόφοιτος αν δεν είναι φαινόμενο δεν θα περάσει εκεί αλλά μπορεί να βρεί δουλειά σε μικρότερες εταιρείες.

Επίσης μπορώ να σου πώ παράδειγμα και απο τον δικό μου κλάδο, που στην Ελλάδα ο νέος μηχανικός το μόνο πράγμα που ασχολείται είναι η διεκπεραίωση γραφειοκρατικών υποθέσεων τύπου έκδοσης ενεργειακών πιστοποιητικών έκδοσης πιστοποιητικών ηλεκτροδότησης και τακτοποίηση αυθαιρέτων και άλλων τέτοιων ελληνικών μαργαριταριών, αυτά αν πας και πείς στο εξωτερικό οτι είχα εμπειρία 2 χρόνια σε τέτοια βάζουν τα γέλια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Οτι να ναι. Συγκρίνεις δηλαδή τον απόφοιτο από ένα πολύ καλό Γερμανικό ή Γαλλικό πανεπιστήμιο που θα στείλει βιογραφικό εκεί με έναν από το ΑΠΘ ή το ΕΜΠ π.χ που είναι πολύ ποιό κάτω στις λίστες. Μίλα με έλληνες που εργάζονται στο εξωτερικό για το κατά πόσο επαρκούν τα ελληνικά πτυχία ενός νέου αποφοίτου για τις top εταιρείες στις χώρες που βρίσκονται και μετά τα λέμε. Πρόσφατα μου είπε έλληνας που μένει Ελβετία οτι εκεί αν δεν έχεις τελειώσει το ΕΜΠ και δεν έχεις 5 χρόνια εμπειρίας δεν δέχονται κανέναν άλλο.
Όσοι βρίσκουν δουλειά σε τέτοιες εταιρείες ή τουλάχιστον η συντριπτική πλειοψηφία θα έχουν αρκετές σπουδές σε πτυχία ή και εμπειρία, μπορεί να πήραν το πρώτο τους πτυχίο στην Ελλάδα και μετά να έκαναν master σε καλό πανεπιστημίο της χώρας που πήγανε. Σε κάθε περίπτωση ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος.
Μου φέρνεις ως παράδειγμα την google, δεν ξέρω αν έχεις ιδέα πόσες χιλιάδες άτομα μαζεύονται στις συνεντεύξεις τους οτι περνάς από 3-4 interview και σου βάζουν και εξετάσεις την ώρα της συνέντευξης, ένας έλληνας νέος απόφοιτος αν δεν είναι φαινόμενο δεν θα περάσει εκεί αλλά μπορεί να βρεί δουλειά σε μικρότερες εταιρείες.

Δεν έχω δικό μου γνωστό που να εργάζεται στο εξωτερικό σε εταιρία επιπέδου google, αλλά από γνωστούς γνωστών τα ξέρω αυτά που λες. (btw, πολλαπλές συνεντεύξεις και εξετάσεις την ώρα της συνέντευξης είναι κάτι που θα το δεις και σε πολλές εταιρίες στην Ελλάδα, σίγουρα δε συγκρίνω με το επίπεδο της google, απλά λέω ότι σαν διαδικασία υπάρχει κι εδώ)

Μόνο αυτό που λες για Ελβετία με ξαφνιάζει κάπως αν και δε το πολυκατάλαβα. Ο φίλος σου αναφερόταν σε κριτήρια πρόσληψης για συγκεκριμένη θέση ή γενικά; Γιατί θέσεις εργασίας σε σοβαρές εταιρίες με αυστηρά κριτήρια πρόσληψης (μεγάλη προϋπηρεσία, πολύ εξειδικευμένες γνώσεις) υπάρχουν και στην Ελλάδα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Δεν έχω δικό μου γνωστό που να εργάζεται στο εξωτερικό σε εταιρία επιπέδου google, αλλά από γνωστούς γνωστών τα ξέρω αυτά που λες. (btw, πολλαπλές συνεντεύξεις και εξετάσεις την ώρα της συνέντευξης είναι κάτι που θα το δεις και σε πολλές εταιρίες στην Ελλάδα, σίγουρα δε συγκρίνω με το επίπεδο της google, απλά λέω ότι σαν διαδικασία υπάρχει κι εδώ)

Μόνο αυτό που λες για Ελβετία με ξαφνιάζει κάπως αν και δε το πολυκατάλαβα. Ο φίλος σου αναφερόταν σε κριτήρια πρόσληψης για συγκεκριμένη θέση ή γενικά; Γιατί θέσεις εργασίας σε σοβαρές εταιρίες με αυστηρά κριτήρια πρόσληψης (μεγάλη προϋπηρεσία, πολύ εξειδικευμένες γνώσεις) υπάρχουν και στην Ελλάδα.

Αναφερόταν για το επάγγελμα του μηχανικού στην Ελβετία, οτι εκεί η μεγαλύτερη πλιεοψηφία μηχανικών που έρχεται από την Ελλάδα είναι απόφοιτοι του ΕΜΠ και αν πάει ο άλλος από το ΑΠΘ π.χ ή το πολυτεχνείο Ξάνθης δεν θα τον δεχτούν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
«Τελεσίγραφο» υπουργού προς Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για τους Οργανισμούς

«Μέχρι στις αρχές Μαΐου τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει το θέμα με τους Οργανισμούς. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση».
Τη δήλωση αυτή έκανε ο υπουργός Παιδείας Κ. Aρβανιτόπουλος, κατά τη σημερινή συνέντευξη τύπου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos.

Πηγή: https://www.esos.gr/arthra/tritovath...ros-panepisthmia-kai-tei-gia-toys-organismoys
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Κ. Αρβανιτόπουλος: Νέα "Αθηνά" για πανεπιστήμια - παράρτημα της αγοράς

Νέο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολών και τμημάτων αναμένεται να χτυπήσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως προκύπτει από χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας. Ο Κ. Αρβανιτόπουλος, σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου, με αφορμή την ολοκλήρωση της εξωτερικής αξιολόγησης των ΑΕΙ, ανακοίνωσε ότι η επόμενη δράση θα είναι πιστοποίηση όλων των προγραμμάτων των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, με στόχο την «αντιστοίχηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των σπουδών με τις δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας»!
Πρόκειται για μια βόμβα στα θεμέλια της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, καθώς είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο θα οδηγήσει όχι μόνο στη συρρίκνωση του Πανεπιστημίου, αλλά και σε αλλαγή του ρόλου του, με παράλληλο αφανισμό όλων εκείνων των γνωστικών αντικειμένων που θα κριθεί ότι δεν «αντιστοιχούνται» με τις δεξιότητες της αγοράς.
Ήδη έχει ξεκινήσει ο διωγμός των ανθρωπιστικών σπουδών από τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, μέσω της δραματικής μείωσης του αριθμού των εισακτέων. Με την πιστοποίηση των προγραμμάτων θα δοθεί το τελειωτικό χτύπημα, καθώς, όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, στόχος μας είναι η αντιστοίχηση των παρεχόμενων από τα ιδρύματα γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων με τις δεξιότητες που ζητά η αγορά εργασίας.
Με βάση τα παραπάνω, τι πιστοποίηση θα λάβει τα τμήμα Αρχαιολογίας, καθώς, όπως είναι γνωστό, η αγορά όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για την επιστήμη της Αρχαιολογίας, αλλά ενδεχομένως να την αντιμετωπίζει και εχθρικά, όταν πρόκειται για παράδειγμα να θέλει άδεια δόμησης πάνω ή κοντά σε αρχαιολογικό χώρο.
Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι η αγορά, στην Ελλάδα της κρίσης και της παρακμής, βρίσκεται πολύ πίσω από τα «μαθησιακά αποτελέσματα" που παράγουν τα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Είναι σαφές ότι η αναντιστοιχία αυτή θα λυθεί υπέρ της αγοράς μετατρέποντας τα ιδρύματα σε εκπαιδευτήρια παραγωγής αποφοίτων μίας χρήσεως.
Την ανάγκη ύπαρξης μιας νέας «Αθηνάς» τονίζει στην έκθεσή της και η Αρχή Αξιολόγησης (ΑΔΙΠ). Η ΑΔΙΠ υποστηρίζει ότι «παρά τις σχετικές διακηρύξεις, το εν λόγω σχέδιο δεν κατάφερε να εισαγάγει την απαιτούμενη γενναία μεταρρυθμιστική τομή στον χάρτη των ΑΕΙ της χώρας» και ζητάει ως θεραπεία των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης «ένα συνολικό σχέδιο προοπτικής με βάση τα κριτήρια που έχουν τεθεί, το οποίο θα μπορεί να εφαρμοστεί σε φάσεις, εάν αυτό κριθεί αναγκαίο».

"Απεξάρτηση από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα"

Προϋπόθεση για την επιβολή του πανεπιστημίου - παράρτημα της αγοράς είναι η απόσυρση της κρατικής χρηματοδότησης, ώστε τα ίδια τα ιδρύματα να αναγκαστούν να αναζητήσουν πόρους από τρίτους, προσαρμόζοντας αναλόγως και τα προγράμματά τους. Ο υπουργός Παιδείας μάλιστα μίλησε για «απεξάρτηση από την κρατικοδίαιτη κουλτούρα», ενώ ανακοίνωσε και το διαζύγιο της κυβέρνησής του με το δημοκρατικό Πανεπιστήμιο, κάνοντας λόγο για απαλλαγή από «τα ιδεολογήματα της δεκαετίας του '80».
Κομβικό σημείο γι' αυτόν τον σκοπό είναι η εφαρμογή των νόμων 4009 και 4076, για τους οποίους ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι δεν πρόκειται να αλλάξουν, αν δεν εφαρμοστούν στην πράξη τουλάχιστον για μια πενταετία. Συνήγορος του υπουργού Παιδείας είναι και πάλι η ΑΔΙΠ, η οποία εμφανίζει ως αιτία των προβλημάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης την «υπερβολική καθυστέρηση στην εφαρμογή του νόμου 4009".
Τέλος, ο υπουργός Παιδείας επέμεινε στον διωγμό των φοιτητών που έχουν υπερβεί τα προβλεπόμενα από τον νόμο έτη σπουδών, ενώ κάνοντας τον «λαγό» η ΑΔΙΠ του πρότεινε να μειώσει τον αριθμό των εισακτέων.

Πηγή: https://www.avgi.gr/article/2287487/k-arbanitopoulos-nea-athina-gia-panepistimia-parartima-tis-agoras
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Giorgos1987

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Giorgos1987 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 122 μηνύματα.
Με βάση τα παραπάνω, τι πιστοποίηση θα λάβει τα τμήμα Αρχαιολογίας, καθώς, όπως είναι γνωστό, η αγορά όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται για την επιστήμη της Αρχαιολογίας, αλλά ενδεχομένως να την αντιμετωπίζει και εχθρικά, όταν πρόκειται για παράδειγμα να θέλει άδεια δόμησης πάνω ή κοντά σε αρχαιολογικό χώρο.https://www.avgi.gr/article/2287487/k-arbanitopoulos-nea-athina-gia-panepistimia-parartima-tis-agoras

Δεν είμαι αντίθετος με συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολών, πάντως πιστεύω οτι κάποια άκρη θα βρούνε και δεν θα κλείσουν τμήματα όπως αρχαιολογίας. Μια χώρα σαν την δική μας να μην έχει τέτοια σχολή και μόνο η λέξη ντροπή να πώ είναι λίγη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

AL7

Νεοφερμένος

Ο AL7 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 84 μηνύματα.
Αθήνα, 02-05-2014
Παραμένει το χρόνιο αίτημα της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ για κατάργηση των Νόμων 4633/30 & 6422/34

Με αφορμή την έντονη παραφιλολογία που έχει αναπτυχθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα, σχετικά με τις διατάξεις του ν.4254/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις», που αφορούν στην άσκηση του επαγγέλματος του Διπλωματούχου Μηχανικού, επισημάνουμε τα εξής:
Παρά τα όσα ακούγονται από διάφορες κατευθύνσεις, δεν προκύπτει από τις διατάξεις αυτές, που τροποποιούν το ν.4663/30 ότι τα επαγγέλματα εν γένει του Πολιτικού Μηχανικού, Αρχιτέκτονα Μηχανικού και Τοπογράφου Μηχανικού/Αγρονόμου Μηχανικού απελευθερώθηκαν.
Οι τροπολογίες που επέφερε ο Υπουργός Παιδείας και ψηφίστηκαν τελικά δεν αλλάζουν την ουσία των νόμων της δεκαετίας του '30, δεδομένου ότι εξακολουθούν να αφορούν διπλωματούχους Μηχανικούς όπως ρητά αναφέρεται στις ίδιες τις διατάξεις.
Οι αντιδράσεις του Τ.Ε.Ε (για εσωτερική κατανάλωση) στις εν λόγω τροπολογίες είναι προφανές ότι στόχο έχουν να αποτρέψουν τυχόν περαιτέρω τροποποιήσεις του νόμου 4663/30 και την είσοδο σ'αυτόν και άλλων Μηχανικών Ανώτατης Εκπαίδευσης μιας και οι ειδικότητες που καλύπτονται από τον εν λόγω νόμο είναι οι ισχυρότερες μέσα στο Τ.Ε.Ε.
Επισημαίνουμε εξάλλου ότι, ο Νόμος 6422/1934 για τους Ηλεκτρομηχανολόγους, δεν τροποποιήθηκε καν, όπως έγινε, ανεπιτυχώς έστω, για το νόμο 4663/30.
Η λύση παραμένει μία και μοναδική:
Η πλήρης κατάργηση των αναχρονιστικών Νόμων 4633/30 και 6422/34 και η θέσπιση επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλους τους Μηχανικούς Ανώτατης Εκπαίδευσης, σύμφωνα με το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.


https://www.eetem.gr/index.php?optio...icle&id=593:-425414-&catid=53:flash&Itemid=78


Τα λεγα εγώ αλλα εσείς με κοροϊδεύατε και με λέγατε εμπαθή.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

antis

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο antis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής σε Biomedical Engineering. Έχει γράψει 1,850 μηνύματα.
01\01\2015 αντε και καλη συνεχεια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Άμεση απογραφή σε όλα τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Αθηνά Νο 2 από Σεπτέμβριο σε Πανεπιστήμια

Το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας κήρυξε στάση πληρωμών. Άρχισαν τα όργανα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
Αθηνά Νο 2 από Σεπτέμβριο σε Πανεπιστήμια

Το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας κήρυξε στάση πληρωμών. Άρχισαν τα όργανα!

προβλεπεται θερμος Σεπτεμβρης...(βαλε και τις διαγραφες των αιωνιων μεσα) ...εκρηκτικη ατμοσφαιρα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Jack of Spades αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,214 μηνύματα.
προβλεπεται θερμος Σεπτεμβρης...(βαλε και τις διαγραφες των αιωνιων μεσα) ...εκρηκτικη ατμοσφαιρα
Εεε καλά τώρα στην Ελλάδα ζεις,πότε είδες Σεπτέμβρη μήνα με παγωνιές και κρύο;:whistle:

Το χρονοδιάγραμμα είναι γνωστό και τηρείται ευλαβικά κάθε χρόνο:
-Μάϊος = κρατική παραπληροφόρηση,αποπροσανατολισμός και καταστολή (και ενίοτε ελεημοσύνη λόγω εκλογών)
-Ιούνιος,Ιούλιος,Αύγουστος = διακοπές και μπάνια για τον "περήφανο" λαό
-Σεπτέμβριος = ΔΑΧΤΥΛΟΣΚΟΠΗΣΗ για τον "περήφανο" λαό!;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Το χρονοδιάγραμμα είναι γνωστό και τηρείται ευλαβικά κάθε χρόνο:


Φεβρουάριος-Μάϊος = άσχετα θέματα επικαιρότητας για να φεύγει ο καιρός
Ιούνιος-Αύγουστος = εξεταστικές, πανελλήνιες και διακοπές, μπάνια, greek kamaki για τον "περήφανο" λαό
Σεπτέμβριος-Ιανουάριος = τηλεοπτικό καρναβάλι εσωτερικής καταναλώσης

...και έτσι περνούν οι τετραετίες, τα χρόνια ...και οι αγωνιστές των 20 ετών γίνονται 80 ετών με εγγόνια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Οδηγούμαστε με τη βούλα σε ιδιωτικά ΑΕΙ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

ZETAXA

Δραστήριο μέλος

Η ZETAXA αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών. Έχει γράψει 695 μηνύματα.
Καταλαβα ο Σεπτεμβρης με καταληψεις θα μας βρει. Αυτη η εξεταστικη του Σεπτεμβρη δε μπορει μια χρονια να γινει κανονικα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Καταλαβα ο Σεπτεμβρης με καταληψεις θα μας βρει. Αυτη η εξεταστικη του Σεπτεμβρη δε μπορει μια χρονια να γινει κανονικα

Μην ξεχνάμε ότι ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε ότι αρχές Σεπτεμβρίου θα διεξαχθεί η ψηφοφορία για την έγκριση αναθεώρησης του Συντάγματος. Αυτό προϋποθέτει να μην πέσει η κυβέρνηση μέχρι τότε. Επειδή το θέμα έχει άμεσες πολιτικές προεκτάσεις, θα επιχειρήσω μια "μικρή" ανάλυση. Το αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών θα είναι καθοριστικό για την κυβερνητική πολιτική καθώς ερμηνεύεται ως πρόθεση ψήφου για τις εθνικές εκλογές. Οι εξελίξεις δείχνουν ότι η δημοτικότητα της ΝΔ πέφτει και όσο περνάει ο καιρός χάνει ψηφοφόρους. Αυτό το γεγονός αναμένεται να αποτυπωθεί και στο αποτέλεσμα των ευρωεκλογών. Για να τους προσελκύσει πίσω, ο Αντώνης Σαμαράς έχει ήδη βάλει σε εφαρμογή ένα επικοινωνιακό παιχνίδι το οποίο τα προηγούμενα χρόνια απέδιδε. Μόλις 3 εβδομάδες πριν τις ευρωεκλογές ανακοίνωσε την πρόθεση του να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα. Σε αυτό συμφωνούν και τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα και είναι πάγιο αίτημα της κοινωνίας. Έτσι προσπαθεί να τραβήξει με το μέρος του το λαϊκό αίσθημα. Η αναθεώρηση του Συντάγματος θα μπορούσε να είχε ψηφιστεί από τον Ιούνιο του 2013, καθώς τότε συμπληρώθηκε πενταετία από την δημοσίευση σε ΦΕΚ του Συντάγματος του 2008. Όμως δεν το έκανε τότε γιατί ξέρει πολύ καλά ότι τώρα τον συμφέρει περισσότερο. Ο Σαμαράς θα φροντίσει μέσα στο Σεπτέμβρη να γίνει η ψηφοφορία για έγκριση της αναθεώρησης του Συντάγματος. Για να κατοχυρωθεί η έγκριση πρέπει να ψηφιστεί από τουλάχιστον 180 βουλευτές. Μετά από την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας θα έχει ολοκληρωθεί το επικοινωνιακό παιχνίδι του Σαμαρά και θα προκηρύξει πρόωρες εθνικές εκλογές, οι οποίες εκτιμώ ότι θα γίνουν εντός του 2014. Αυτό τον συμφέρει ώστε να μην έχει παρέλθει αρκετός χρόνος από την ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της αναθεώρησης του Συντάγματος, καθώς η επόμενη βουλή που θα σχηματιστεί θα είναι αναθεωρητική και θα αναλάβει το επίπονο έργο της αναθεώρησης του Συντάγματος. Έτσι θα έχει δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις και ευελπιστεί οι απώλειες να είναι όσο το δυνατόν λιγότερες. Εξάλλου ξέρει πολύ καλά ο Πρωθυπουργός ότι το Μάρτιο του 2015 θα γίνει η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τους Βουλευτές. Για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας που θα προτείνει η κυβέρνηση απαιτείται να ψηφίσουν θετικά τουλάχιστον 180 βουλευτές και η συμπολίτευση δεν έχει τόσους. Οπότε αν τουλάχιστον 121 βουλευτές καταψηφίσουν τον υποψήφιο Πρόεδρο της Δημοκρατίας που θα προτείνει ο Πρωθυπουργός, η κυβέρνηση θα πέσει και θα οδηγηθούμε αυτόματα σε εθνικές εκλογές. Επομένως τον Σαμαρά τον συμφέρουν οι πρόωρες εκλογές. Οι πολίτες απλά δεν πρέπει να πέσουν σε αυτήν την επικοινωνιακή παγίδα και να ψηφίσουν κατά συνείδηση αξιολογώντας το συνολικό έργο της κυβέρνησης.

Να κάνω και ένα σχόλιο για το άρθρο 16 του Συντάγματος. Σύμφωνα με αυτό η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα ΑΕΙ τα οποία είναι ΝΠΔΔ και η παροχή ανώτατης εκπαίδευση από ιδιωτικά ιδρύματα απαγορεύεται. Αν από το 2008 επιτρεπόταν η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ σκεφτείτε πόσα παιδιά δεν θα εγκατέλειπαν την Ελλάδα για να σπουδάσουν στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα τα χρήματα που δαπάνησαν οι οικογένειές τους για να σπουδάσουν να διοχετευόντουσαν στην ελληνική οικονομία (ενοικίαση διαμερισμάτων, εστιατόρια, καφετέριες, σούπερ μάρκετ κλπ.). Άρα λοιπόν έχει αποβεί εις βάρος της ελληνικής οικονομίας η απαγόρευση ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων για 6 τουλάχιστον χρόνια. Επιπλέον τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, για να είναι ανταγωνιστικά, θα παρείχαν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στους φοιτητές τους και θα ήταν άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας καθώς από αυτήν θα αναζητούσαν πόρους για την επιβίωσή τους (π.χ. ερευνητικά προγράμματα). Κατά συνέπεια θα εξανάγκαζαν τα δημόσια ΑΕΙ να αναπτυχθούν και να δραστηριοποιηθούν περισσότερο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς που απευθύνονται στα ΑΕΙ για εκπόνηση ερευνητικών προγραμμάτων θα προτιμούσαν τα ιδιωτικά ΑΕΙ.

Για να μη μακρηγορώ (λες και δε μακρηγόρησα τόσην ώρα), προβλέπεται ιδιαίτερα θερμός ο φετινός Σεπτέμβρης. Ας ελπίσουμε να μην γίνουν καταλήψεις ή απεργίες, γιατί το μόνο που θα κάνουν είναι να βλάψουν τα ΑΕΙ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Να κάνω και ένα σχόλιο για το άρθρο 16 του Συντάγματος. Σύμφωνα με αυτό η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα ΑΕΙ τα οποία είναι ΝΠΔΔ και η παροχή ανώτατης εκπαίδευση από ιδιωτικά ιδρύματα απαγορεύεται. Αν από το 2008 επιτρεπόταν η ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ σκεφτείτε πόσα παιδιά δεν θα εγκατέλειπαν την Ελλάδα για να σπουδάσουν στο εξωτερικό, με αποτέλεσμα τα χρήματα που δαπάνησαν οι οικογένειές τους για να σπουδάσουν να διοχετευόντουσαν στην ελληνική οικονομία (ενοικίαση διαμερισμάτων, εστιατόρια, καφετέριες, σούπερ μάρκετ κλπ.). Άρα λοιπόν έχει αποβεί εις βάρος της ελληνικής οικονομίας η απαγόρευση ίδρυσης ιδιωτικών πανεπιστημίων για 6 τουλάχιστον χρόνια. Επιπλέον τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, για να είναι ανταγωνιστικά, θα παρείχαν υψηλού επιπέδου εκπαίδευση στους φοιτητές τους και θα ήταν άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά εργασίας καθώς από αυτήν θα αναζητούσαν πόρους για την επιβίωσή τους (π.χ. ερευνητικά προγράμματα). Κατά συνέπεια θα εξανάγκαζαν τα δημόσια ΑΕΙ να αναπτυχθούν και να δραστηριοποιηθούν περισσότερο, καθώς σε αντίθετη περίπτωση οι δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς που απευθύνονται στα ΑΕΙ για εκπόνηση ερευνητικών προγραμμάτων θα προτιμούσαν τα ιδιωτικά ΑΕΙ.
Πας να ανοίξεις μεγάλο θέμα το οποίο έχει συζητηθεί πάλι και πάλι. Πρώτον ανταγωνισμός μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν υφίσταται, και δε ξέρω γιατί έχουν πολλοί αυτοί την εντύπωση. Ειδικά σε αυτή τη χώρα όπου ψάχνουν αφορμές να υποβαθμίζουν τις δημόσιες υπηρεσίες για να τις βγάζουν μετά ζημιογόνες και να τις ξεπουλάνε για ψίχουλα. Κι άλλο που δε θέλει το κράτος να χει λιγότερα κεφάλια να χρηματοδοτεί. Δείτε τι γίνεται με τα σχολεία και τα νοσοκομεία. Με τα πανεπιστήμια είναι ακόμη χειρότερο. Έτσι και αρχίσει να πέφτει χρήμα πού νομίζετε πως θα πάει όλη η έρευνα;

Αυτοί που θα πάνε εξωτερικό ( και μπορούν να το κάνουν πάνω απ' όλα ) είναι μια μικρή μειονότητα σε σχέση με τους υπόλοιπους. Και αντί να φροντίσουμε να χτίσουμε ένα σωστό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα / σύστημα κατάρτισης με ίσες ευκαιρείες για όλους και καταμερισμένο όπως πρέπει, κοιτάμε να τους χώσουμε όλους σε από ένα supermarket πτυχίων για να μη μένει κανείς παραπονεμένος;

Δηλαδή τι είδους προβλήματα θα λυθούν έτσι; Αυτός που θα πάει εξωτερικό να σπουδάσει πιθανότατα θα κάτσει κι εκεί, αυτός είναι ο μισός λόγος ποιυ προτιμούνται. Γιατί να μείνει Ελλάδα κάποιος αν έχει τη δυνατότητα να φύγει; Ξέρεις ποιος θα κάτσει εδώ να πάει σε ιδιωτικό; Αυτός που έδωσε πανελλήνιες ( όσο ακόμα θα έχουν αξία ), έχασε την Ιατρική για 300 μόρια ( μα ένα πράγμα όλοι από μικροί έχουν standard ονειρα ) και θα πει μαλάκας είμαι να σκάσω άλλα τόσα σε φροντιστήρια; ας πάω στο ιδιωτικό να τους δείξω εγώ. Και πάρε ακόμα πιο κορεσμένη αγορά εργασίας.
Κι όλα αυτά, για να λέμε πως έχουμε "ανοιχτή αγορά εργασίας στα πρότυπα ανεπτυγμένων χωρών".

Για να μη μακρηγορώ (λες και δε μακρηγόρησα τόσην ώρα), προβλέπεται ιδιαίτερα θερμός ο φετινός Σεπτέμβρης. Ας ελπίσουμε να μην γίνουν καταλήψεις ή απεργίες, γιατί το μόνο θα κάνουν είναι να βλάψουν τα ΑΕΙ.

Όχι θα κάτσουμε να τρώμε το αγγούρι στη μούρη και να βλέπουμε τα ΑΕΙ να ξεφτιλίζονται. Πόσο μ' αρέσει όταν βλέπουμε τέτοιες ειδήσεις και αντί να λέμε τι μαλακίες πάνε να κάνουνε πάλι να πηγαίνει το μυαλό μας στις αντιδράσεις των φοιτητών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Πρώτον ανταγωνισμός μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν υφίσταται, και δε ξέρω γιατί έχουν πολλοί αυτοί την εντύπωση.

Τα ιδιωτικά δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια δεν ανταγωνίζονται τα αντίστοιχα δημόσια; Ανέπτυξε μου λίγο το σκεπτικό σου, αλλά χωρίς βρισιές αν έχεις την καλοσύνη.

Τα ιδιωτικά σχολεία επιχειρούν να παράσχουν υψηλότερου επιπέδου εκπαίδευση στους μαθητές τους, που επιθυμούν να τους αποσπάσουν από τα δημόσια σχολεία. Είτε έχουν λίγους μαθητές, είτε πολλούς τα δημόσια σχολεία δεν βγάζουν περισσότερα χρήματα καθώς δε λειτουργούν ως επιχειρήσεις. Αν εννοείς αυτό τότε συμφωνούμε. Αλλά όσον αφορά την έρευνα, οι επιχειρήσεις θα απευθυνθούν στους καλύτερους, λαμβάνοντας υπόψη και τον οικονομικό παράγοντα, είτε είναι δημόσια είτε είναι ιδιωτικά ΑΕΙ. Εκεί είναι θέμα ανταγωνισμού καθώς από την έρευνα τα ΑΕΙ μπορούν να αυξήσουν τα έσοδά τους. Επιπλέον τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα δώσουν δουλειά σε δεκάδες ή και εκατοντάδες νέους επιστήμονες με μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Από την στιγμή που επιτρέπεται να λειτουργούν στην Ελλάδα ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, είναι πολύ λογικό να επιτραπεί η λειτουργία ιδιωτικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,984 μηνύματα.
Πας να ανοίξεις μεγάλο θέμα το οποίο έχει συζητηθεί πάλι και πάλι. Πρώτον ανταγωνισμός μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν υφίσταται, και δε ξέρω γιατί έχουν πολλοί αυτοί την εντύπωση. Ειδικά σε αυτή τη χώρα όπου ψάχνουν αφορμές να υποβαθμίζουν τις δημόσιες υπηρεσίες για να τις βγάζουν μετά ζημιογόνες και να τις ξεπουλάνε για ψίχουλα. Κι άλλο που δε θέλει το κράτος να χει λιγότερα κεφάλια να χρηματοδοτεί. Δείτε τι γίνεται με τα σχολεία και τα νοσοκομεία. Με τα πανεπιστήμια είναι ακόμη χειρότερο. Έτσι και αρχίσει να πέφτει χρήμα πού νομίζετε πως θα πάει όλη η έρευνα;

Για ποιο λόγο δεν υφίσταται ανταγωνισμός; Ο ανταγωνισμός των ειδών σε ένα σύστημα συνεπάγεται την εξέλιξή τους ειδάλλως τα είδη "πεθαίνουν". Όχι φίλε μου. Στη χώρα μας ο δημόσιος τομέας προσφέρει κακές υπηρεσίες αν λάβουμε υπ' όψιν τη φορολογία του μέσου πολίτη για τις παροχές που τελικά λαμβάνει. Πληρώνουμε πολλά για το κοινωνικό συμφέρον και την ευημερία των πολιτών αλλά τελικά κάπου χάνονται...στο δρόμο και το αποτέλεσμα είναι αξιολύπητο. Δεν με ενδιαφέρει η ανασκόπηση των γνωστών αιτιών. Όλοι κρινόμαστε και κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Η απάθεια στη μη-αλλαγή του συνεπάγεται συνενοχή στο πρόβλημα εκτός και αν η λιμνάζουσα κατάσταση εξυπηρετεί συμφέροντα. Δεν με νοιάζει τι και ποιους εξυπηρετεί. Με νοιάζει ότι πληρώνουμε πολλά, για δημόσιες παροχές και επί της ουσίας βυζαίνουμε το δάκτυλο. Η έρευνα έχει εξ' ορισμού σχέση με την επιχειρηματικότητα, διότι προάγει την τεχνολογία και κατ' επέκταση χρηματοδοτείται για να καταναλωθεί σε οποιαδήποτε μορφή (υπηρεσιών ή προϊόντων). Δεν ζούμε στην εποχή του θεωρητικού Newton που απλά σε ακαδημαϊκό πλαίσιο διατύπωσε κάποια πράγματα και όλα καλά.

Η Microsoft όταν χρηματοδοτεί έδρα στο Πανεπιστήμιο του Cambridge στην Computational Intelligence με ερευνητικό έργο στο Cloud Computing, αναγκαστικά θα δημιουργηθεί Τομέας έρευνας και διδασκαλίας: πρόσληψη νέων μελών ΔΕΠ, διδακτόρων, ερευνητών και ...προσέλκυση μεταπτυχιακών φοιτητών. Τα μέλη ΔΕΠ, οι διδάκτορες και οι ερευνητές θα δημιουργήσουν ερευνητική βάση με νέες δημοσιεύσεις, νέα βιβλιογραφία και νέες μονογραφίες σε περιοδικά ή φυλλάδες. Εμμέσως βοηθούν την επιστήμη. Μέρος του οφέλους θα το έχει η Microsoft. Όμως το όφελος έχει και κοινωνικό αντίκρισμα. Η Microsoft επενδύει ως κεφαλαιοδότης με στόχο την πρόοδο της επιστήμης! Μήπως πρέπει να πάψουμε να βλέπουμε κάποια πράγματα τόσο δαιμονοποιημένα;

Αυτοί που θα πάνε εξωτερικό ( και μπορούν να το κάνουν πάνω απ' όλα ) είναι μια μικρή μειονότητα σε σχέση με τους υπόλοιπους. Και αντί να φροντίσουμε να χτίσουμε ένα σωστό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα / σύστημα κατάρτισης με ίσες ευκαιρείες για όλους και καταμερισμένο όπως πρέπει, κοιτάμε να τους χώσουμε όλους σε από ένα supermarket πτυχίων για να μη μένει κανείς παραπονεμένος;

Ας πάνε όπου θέλουν. Ελεύθερη αγορά έχουμε. Όποιος έχει τα πτυχία, την θέληση και είναι εργασιομανής αντέχει στο χρόνο. Θα ήταν φασιστικό να υποχρεώνουμε τον κάθε πολίτη που θα σπουδάσει και με τι όρους να σπουδάσει. Ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέγει αυτό που θέλει και που τον συμφέρει για τα x προσωπικά σχέδια που έχει στο μυαλό του.

Δηλαδή τι είδους προβλήματα θα λυθούν έτσι; Αυτός που θα πάει εξωτερικό να σπουδάσει πιθανότατα θα κάτσει κι εκεί, αυτός είναι ο μισός λόγος ποιυ προτιμούνται. Γιατί να μείνει Ελλάδα κάποιος αν έχει τη δυνατότητα να φύγει; Ξέρεις ποιος θα κάτσει εδώ να πάει σε ιδιωτικό; Αυτός που έδωσε πανελλήνιες ( όσο ακόμα θα έχουν αξία ), έχασε την Ιατρική για 300 μόρια ( μα ένα πράγμα όλοι από μικροί έχουν standard ονειρα ) και θα πει μαλάκας είμαι να σκάσω άλλα τόσα σε φροντιστήρια; ας πάω στο ιδιωτικό να τους δείξω εγώ. Και πάρε ακόμα πιο κορεσμένη αγορά εργασίας.

Μπράβο του. Ας πάει όπου θέλει.


Κι όλα αυτά, για να λέμε πως έχουμε "ανοιχτή αγορά εργασίας στα πρότυπα ανεπτυγμένων χωρών".

Ενώ με την πολιτική των τόσων χρόνων στα πρότυπα ποιας χώρας έχουμε αγορά εργασίας; Της Ουγκάντας; της Κούβας; :hmm:


Όχι θα κάτσουμε να τρώμε το αγγούρι στη μούρη και να βλέπουμε τα ΑΕΙ να ξεφτιλίζονται. Πόσο μ' αρέσει όταν βλέπουμε τέτοιες ειδήσεις και αντί να λέμε τι μαλακίες πάνε να κάνουνε πάλι να πηγαίνει το μυαλό μας στις αντιδράσεις των φοιτητών.

Να ξεφτυλίζονται τα Ελληνικά ΑΕΙ και πρέπει να ξεφτυλίζονται διότι μάθαμε τόσα χρόνια με υποχθόνιες πολιτικές της καρέκλας, να κοιτάμε το ατομικό συμφέρον χρησιμοποιώντας το δημόσιο αγαθό (όχι δωρεάν όμως) της παιδείας για πολιτικά και όχι μόνο ανταλλάγματα. Το κομματικό καρκίνωμα έφερε τα Ελληνικά Πανεπιστήμια παρά το αξιόλογο έργο που προσφέρουν έστω και υπό αυτές τις συνθήκες, σε αυτό το επίπεδο. Είναι άδικο να κατηγορούμε πάντα ότι φταίνε οι άλλοι και να μην αναλαμβάνουμε ατομικές ευθύνες με όποιο κόστος συνεπάγονται αυτές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top