methexys
Τιμώμενο Μέλος
Αυτό το "μαθαίνω απ'έξω" στην έκθεση δεν μου αρέσει καθόλου για να πω την αλήθεια Εντάξει, εννοείται πως θα μάθεις απ'έξω κάποιες κεντρικές ιδέες, αλλά αν παπαγαλίζεις προτάσεις μπορεί να μπερδευτείς και να γράψεις κάτι διαφορετικό από αυτό που ήθελες. Επιπλέον, γιατί η έκθεσή σου να είναι πανομοιότυπη με κάποιου άλλου; Εμάς ο καθηγητής μας δίνει κάποιες ιδέες πριν γράψουμε μια έκθεση, τη γράφουμε, και μετά τη συζητάμε μέσα στη τάξη. Μετά μας δίνει έναν πρόλογο για το θέμα, ιδέες για το κύριο μέρος, επίλογο. Δεν τα μαθαίνουμε απ'έξω, αλλά όσο τα διαβάζουμε, τόσο περισσότερο μας μένουν στο μυαλό και τα εκφράζουμε με δικό μας τρόπο.Με αφορμη το οτι αυριο γραφω και εκθεση σε οτι θεματα εχουμε κανει, ηθελα να ρωτησω , πως τα πατε στην εκθεση ; στο φροντιστηριο που πηγαινω εχω κανει πολυ καλη δουλεια αν και η καθηγητρια μας βαζει να μαθαινουμε τα θεματα απ'εξω. Για αυριο εχω να διαβασω 30 θεματα και ασχετως αν και ειναι παπαγαλια, βοηθαει αρκετα. Η δικια σας μεθοδολογια; επισης για το τελος ειναι πιστευω αν μου κατσει το θεμα. Τι λετε να βαλουν φετος; εγω ψηφιζω ή ελγινεια ή τουρισμο.
Εγώ στην έκθεση γράφω καλά γενικά, αλλά όταν αγχώνομαι δεν μπορώ να συγκεντρωθώ, ούτε καν να γράψω καλή περίληψη δεν μπορώ. Οπότε φοβάμαι κυρίως το άγχος Aντί να σκέφτομαι τι να γράψω, σκέφτομαι ότι περνάει ο χρόνος και θα αργήσω... Τέλος πάντων,εδώ (στον Βόλο),απ'οσα έχω ακούσει, λένε πως μπορεί να πέσει θέμα για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή τον λαικισμό, αλλά και εμένα μου φαίνεται πιθανό ένα θέμα για τα μάρμαρα του Παρθενώνα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SonnY
Εκκολαπτόμενο μέλος
Και γιατί πήρες βιολογία αφού τη μισείς; Ας έπαιρνες μαθηματικά ή φυσική!
Δεν ήταν και τόσο πολύ επιλογή μου. Πάω σε μικρό σχολείο βλέπεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 712911
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VeeM
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SonnY
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
jj!
Τιμώμενο Μέλος
So what?Δεν ήταν και τόσο πολύ επιλογή μου. Πάω σε μικρό σχολείο βλέπεις.
Στο σχολείο σου κάνετε όλα τα μαθήματα, πιστεύω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Emilouko
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SonnY
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
transient
Πολύ δραστήριο μέλος
Δεν είναι ηθικό απέναντι στον ίδιο σου τον εαυτό.Η αποστήθιση ενοτήτων στην έκθεση μπορεί να μην είναι ηθικό από παιδαγωγικης άποψης
Το να πουλάς τις ιδέες σου για να γράφεις απόψεις τρίτων και για να πάρεις ένα 19 (που σπανίζουν τέτοιοι βαθμοί) είναι προσβολή απέναντι στην ίδια σου την ευφυία.
Πάντα πίστευα πάντως ότι στην έκθεση ο πραγματικά καλός αδικείται.
Οι εκτενείς αποδεικτικοί συλλογισμοί των ιδεών εκλαμβάνονται συχνά ως φλυαρίες από τους άσχετους φιλολόγους.
Η πρωτοτυπία των ιδεών δεν έχει χώρο στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ειδικά στην έκθεση οπού κάθε έκθεση έχει τα must της και αν παραλείψεις κάποιο σε τσεκουρώνουν. Πολύ πιθανό να μη πέσεις σε άνθρωπο που να χει τη διάθεση να ασχοληθεί και πολύ για να καταλάβει την πρωτότυπη σκέψη σου.
Σαφώς υπάρχουν και εξαιρέσεις. Αλλά δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στους φιλολόγους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SonnY
Εκκολαπτόμενο μέλος
Δεν είναι ηθικό απέναντι στον ίδιο σου τον εαυτό.
Το να πουλάς τις ιδέες σου για να γράφεις απόψεις τρίτων και για να πάρεις ένα 19 (που σπανίζουν τέτοιοι βαθμοί) είναι προσβολή απέναντι στην ίδια σου την ευφυία.
Πάντα πίστευα πάντως ότι στην έκθεση ο πραγματικά καλός αδικείται.
Οι εκτενείς αποδεικτικοί συλλογισμοί των ιδεών εκλαμβάνονται συχνά σαν φλυαρία από τους άσχετους φιλολόγους.
Η πρωτοτυπία των ιδεών δεν έχει χώρο στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ειδικά στην έκθεση οπού κάθε έκθεση έχει τα must της και αν παραλείψεις κάποιο σε τσεκουρώνουν. Πολλές φορές δε θα πέσεις σε άνθρωπο που να χει τη διάθεση να ασχοληθεί και πολύ για να καταλάβει την πρωτότυπη σκέψη σου.
Σαφώς υπάρχουν και εξαιρέσεις. Αλλά δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στους φιλολόγους.
Με βρίσκεις σύμφωνο σε όλα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
cha0s
Περιβόητο μέλος
4 ατομα σε ολο το λυκειο. Keep talkin'.
Που μένεις; Σε νησί;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SonnY
Εκκολαπτόμενο μέλος
Ναι.Που μένεις; Σε νησί;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DumeNuke
Τιμώμενο Μέλος
Δεν είναι ηθικό απέναντι στον ίδιο σου τον εαυτό.
Το να πουλάς τις ιδέες σου για να γράφεις απόψεις τρίτων και για να πάρεις ένα 19 (που σπανίζουν τέτοιοι βαθμοί) είναι προσβολή απέναντι στην ίδια σου την ευφυία.
Πάντα πίστευα πάντως ότι στην έκθεση ο πραγματικά καλός αδικείται.
Οι εκτενείς αποδεικτικοί συλλογισμοί των ιδεών εκλαμβάνονται συχνά ως φλυαρίες από τους άσχετους φιλολόγους.
Η πρωτοτυπία των ιδεών δεν έχει χώρο στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ειδικά στην έκθεση οπού κάθε έκθεση έχει τα must της και αν παραλείψεις κάποιο σε τσεκουρώνουν. Πολύ πιθανό να μη πέσεις σε άνθρωπο που να χει τη διάθεση να ασχοληθεί και πολύ για να καταλάβει την πρωτότυπη σκέψη σου.
Σαφώς υπάρχουν και εξαιρέσεις. Αλλά δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στους φιλολόγους.
Θα συμφωνήσω απόλυτα. Αλλά θα ρωτήσω και το εξής:
Πόσο ηθικό, προς τον ίδιο σου τον εαυτό, θεωρείς την αποστήθιση ολόκληρου του βιβλίου του ΑΟΔΕ, χωρίς να γνωρίζεις τι περιέχει, τι πραγματεύεται, τι λέει? Να μην έχεις ιδέα περί τίνος πρόκειται, αλλά να ξέρεις, στεγνά και ξερά, τι "λέει", για να πας να το γράψεις στις εξετάσεις και να τελειώσεις.
Δυστυχώς, στην έκθεση δεν καλείσαι να παραθέσεις άποψη, επ' ουδενός θέματος. Καλείσαι να γράψεις για να αξιολογηθείς. Θα σε ρωτήσουν αν είναι θετική ή όχι η εξειδίκευση της εργασίας, της στιγμή που δεν έχεις εργαστεί (πιθανώς) ούτε μία μέρα στη ζωή σου. Πόσο σημαντικό κομμάτι της κουλτούρας μας αποτελεί η παράδοση, τη στιγμή που δεν έχουμε καμία επαφή με αυτή. Τι ηθικά διλήμματα προκύπτουν από την διαδικασία της κλονωποίησης, άσχετα που δεν γνωρίζεις καλά-καλά τι ακριβώς γίνεται κατά την διαδικασία αυτή. Θα σε ρωτήσουν, υποκριτικά, τι άποψη έχεις για ένα θέμα και εσύ θα παραστήσεις (πάλι υποκριτικά) ότι, όχι μόνο γνωρίζεις 5-10 πράγματα, άλλα έχεις ολοκληρωμένη άποψη,στα 18 σου, ακόμα και για το αν υπάρχει ζωή μετά το θάνατο.
Για μένα, η παραπάνω τακτική (αποστήθιση εκθέσεων) δεν είναι ξεπούλημα ιδεών. Το σύστημα σε κοροϊδεύει κατάμουτρα και εσύ, απλώς, ανταποδίδεις τη χάρη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
transient
Πολύ δραστήριο μέλος
Θεωρώ αθέμιτη κάθε μορφή άκριτης αποδοχής πληροφοριών.Πόσο ηθικό, προς τον ίδιο σου τον εαυτό, θεωρείς την αποστήθιση ολόκληρου του βιβλίου του ΑΟΔΕ, χωρίς να γνωρίζεις τι περιέχει, τι πραγματεύεται, τι λέει? Να μην έχεις ιδέα περί τίνος πρόκειται, αλλά να ξέρεις, στεγνά και ξερά, τι λέει, για να πας να το γράψεις στις εξετάσεις και να τελειώσεις.
Εκεί πάνω στηρίζονται όλοι οι μηχανισμοί προπαγάνδας, παραπλάνησης.
Αν δε μάθει ο νέος να σκέφτεται τα εισερχόμενα και να τα αξιολογεί κριτικά και λογικά, αργά η γρήγορα θα γίνει υποχείριο τρίτων. Και δυστυχώς έχουμε συνηθίσει σε τέτοιες καταστάσεις αβουλίας, από το σχολείο κιόλας (ΑΟΔΕ, παπαγαλιά γενικά).
Ένα μεγάλο κομμάτι της ευθύνης το έχουν οι καθηγητές.
Δεν πιστεύω ότι για να διατυπώσεις άποψη επι ενός θέματος πρέπει να το έχεις ζήσει.Δυστυχώς, στην έκθεση δεν καλείσαι να παραθέσεις άποψη, επ' ουδενός θέματος. Καλείσαι να γράψεις για να αξιολογηθείς. Θα σε ρωτήσουν αν είναι θετική ή όχι η εξειδίκευση της εργασίας, της στιγμή που δεν έχεις εργαστεί (πιθανώς) ούτε μία μέρα στη ζωή σου. Πόσο σημαντικό κομμάτι της κουλτούρας μας αποτελεί η παράδοση, τη στιγμή που δεν έχουμε καμία επαφή με αυτή. Τι ηθικά διλήμματα προκύπτουν από την διαδικασία της κλονωποίησης, άσχετα που δεν γνωρίζεις καλά-καλά τι ακριβώς γίνεται κατά την διαδικασία αυτή. Θα σε ρωτήσουν, υποκριτικά, τι άποψη έχεις για ένα θέμα και εσύ θα παραστήσεις (πάλι υποκριτικά) ότι, όχι μόνο γνωρίζεις 5-10 πράγματα, άλλα έχεις ολοκληρωμένη άποψη,στα 18 σου, ακόμα και για το αν υπάρχει ζωή μετά το θάνατο.
Μία βιωματική προσέγγιση κινδυνέυει να γίνει συναισθηματική.
Ο ορθολογισμός εφαρμόζεται από όλους (τους νοήμονες) ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν βιώματα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
DumeNuke
Τιμώμενο Μέλος
Δεν πιστεύω ότι για να διατυπώσεις άποψη επι ενός θέματος πρέπει να το έχεις ζήσει.
Μία βιωματική προσέγγιση κινδυνέυει να γίνει συναισθηματική.
Ο ορθολογισμός εφαρμόζεται από όλους (τους νοήμονες) ακόμα κι όταν δεν υπάρχουν βιώματα.
Άμα δεν το έχεις ζήσει όμως, πώς θα διατυπώσεις άποψη? Αφού οι απόψεις δεν θα προέρχονται από προσωπική εμπειρία, τότε από πού? Η μόνη άλλη λύση είναι η αναμετάδοση "γνωστών" γνώσεων, κάτι που ισχύει και τώρα. Δεν έχουμε ιδεά για περισσότερο από 50% των θεματικών κύκλων της έκθεσης και καταφεύγουμε, οι περισσότεροι, στις έτοιμες ιδέες από σχολεία,φροντιστήρια και λυσάρια. Άμα η "προσωπική βίωση" δεν είναι απαραίτητη και η "αναμετάδοση γνώσεων από τρίτους" δεν είναι επιθυμητή, από πού αλλού μπορούμε να αντλήσουμε στοιχεία για πάρουμε 30-35 από τις 40 αυτές τις ρημάδες τις μονάδες?
@nPb: Προσωπικά, και με ένα 18,5 στην έκθεση, ΠΟΛΥ καλά θα ήμουν. Το 19,5 είναι για λίγους καλούς της Θεωρητικής.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
transient
Πολύ δραστήριο μέλος
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε τα εξής:Άμα δεν το έχεις ζήσει όμως, πώς θα διατυπώσεις άποψη? Αφού οι απόψεις δεν θα προέρχονται από προσωπική εμπειρία, τότε από πού?
Δεν γίνεται να έχεις ζήσει όλες τις καταστάσεις πάνω σε αυτόν εδώ τον πλανήτη.
Επίσης το βίωμα δεν είναι από μόνο του επαρκές, αλλά ούτε και αναγκαίο για το σχηματισμό άποψης.
Πιστεύω ότι η σωστή άποψη είναι αυτή που βασίζεται στον ορθολογισμό.
Έχεις κάποια δεδομένα, κάποια τεκμήρια, κάποιες θεωρητικές αξίες και αρχές, πάνω στις οποίες χτίζεις απόψεις.
Δε χρειάζεται να χω ζήσει τον πόλεμο για να περιγράψω τις ολέθριες επιπτώσεις που αυτός έχει.
Δε χρειάζεται να έχω υπηρετήσει ως εθελοντής για να περιγράψω την προσφορά του εθελοντισμού.
Δε χρειάζεται να έχω πετάξει σκουπίδια στο ποτάμι για να περιγράφω τις συνέπειες αυτού.
Δε χρειάζεται να έχω δεθεί σε μία σφαίρα που κυλίεται σε κεκλιμένο επίπεδο για να αποδείξω ποια θα είναι η επιτάχυνσή της.
Η άντληση στοιχείων που θα χρησιμεύσουν ως δεδομένα για συλλογισμούς και επιχειρήματα γίνεται από την ενημέρωση. Η ενημέρωση σου δείχνει ποια είναι η πραγματικότητα (ας ελπισουμε δλδ) και συ, με βάση ένα αξιακό σύστημα που έχεις χτίσει και το οποίο βασίζεται στη λογική, αξιολογείς τα δεδομένα.
Και επίσης, η λογική, σε αντίθεση με το συναίσθημα, μπορεί να γινει κατανοητή και από τρίτους.
Το βίωμα είναι προσωπικό αίσθημα που δύσκολα γίνεται απτό από κάποιον άλλο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
transient
Πολύ δραστήριο μέλος
Κανείς δεν είπε ότι η βιωματική εμπειριά είναι κακή και οτι οι μαθητές πρέπει να ζουν σε μια γυαλα. Γι αυτό πρέπει το σχολείο να λειτουργεί κι εκτός των ορίων της τάξης.Νομίζω ότι είναι παράλογο να ζητάμε από τους μαθητές να έχουν βιωματική εμπειρία.
Ίσα ίσα η βιωματική εμπειριά μπορεί να χρησιμεύσει και ως ένα αξιόπιστο υλικό, το οποίο, υπο αρκετές προυποθέσεις, οδηγεί στη δημιουργία λογικών απόψεων.
Παρ' όλα αυτά το βίωμα δεν είναι το μόνο υλικό προς αξιοποίηση για μια παραγωγική σκέψη. Δεν είναι δηλαδή αναγκαίο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ξαφνικά έχει αρχίσει να μου αρέσει το στερεό.Περίεργο!
Και εμένα μου αρέσει αλλά μισώ τις ταλαντώσεις!!!
Στην έκθεση μου την δίνει που δε μπορούμε να επιλέξουμε με ποιά πλευρά θέλουμε να είμαστε!!!
Ευχαριστώ πολύ για την δημοκρατία που μας προσφέρει το Κράτος!!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 32 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.