Πανελλήνιες: Χάνω μονάδες επειδή δεν μου φτανει ο χρόνος. Τι να κάνω;

kwstasloul

Νεοφερμένος

Ο kwstasloul αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 14 μηνύματα.
Δεν μιλάω εδώ για ένα δύο υπό ερωτήματα, αλλά για ολόκληρα θέματα που δεν προλαβαίνω να να κοιτάξω καν στα διαγωνίσματα.(πχ μισό θέμα Γ και ολόκληρο Δ) Άσε που γενικα και γράφω αργά, και σκέφτομαι αργά(οχι απαραιτητα αργα αλλα θα εχω αμφιβολιες). Δηλαδή στα Α θέματα θα κάτσω να αλλάξω όλη την κοσμοθεωρια μου σε κάποια πολλαπλής που δεν είναι μπαμ ή που θέλουν μαθηματικά και δεν καταλαβαίνω καν που ο χρόνος φεύγει. Καταλαβαίνω φράσεις του τύπου αν δεν σου βγαίνει πήγαινε στο επόμενο, μην χάσεις την ώρα. Αλλά δεν είναι ότι δεν βγαίνει κάτι, είναι ότι μπορώ να το βρω και ξέρω ότι θα το βρω αλλά, έχω θέμα αυτοπεποίθησης και θα κάνω second guess ο,τι γράφω(το οποίο όπως ειπαμε θα το γράφω και αργά). Ε και μετά αγχώνομαι επειδή ξέρω ότι δεν έχω πολλή ώρα, θολώνει το μυαλό κτλ... βοήθεια
 

Guest 203117

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Το είχα και εγώ αυτό στην τρίτη και μου έφυγε με τον καιρό. Από την δική μου εμπειρία μπορώ να πω ότι είναι καθαρά εμπειρικό και η λύση είναι υποκειμενική, ο μόνος τρόπος να την βρεις είναι αν κάνεις practice διαγωνίσματα με όριο χρόνου.

Πχ εγώ για την έκθεση είχα βρει ότι με βολεύει να επενδύω αρκετό χρόνο στην περίληψη, ενώ οι καθηγητές μου έλεγαν να την ξεπετάω, και το έκανα στο τέλος και έγραψα καλά. Ο τρόπος σκέψης του κάθε ατόμου λειτουργεί διαφορετικά και για αυτό η μόνη λύση είναι η εξάσκηση.
 

constansn

Δραστήριο μέλος

Η constansn αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 579 μηνύματα.
Δεν μιλάω εδώ για ένα δύο υπό ερωτήματα, αλλά για ολόκληρα θέματα που δεν προλαβαίνω να να κοιτάξω καν στα διαγωνίσματα.(πχ μισό θέμα Γ και ολόκληρο Δ) Άσε που γενικα και γράφω αργά, και σκέφτομαι αργά(οχι απαραιτητα αργα αλλα θα εχω αμφιβολιες). Δηλαδή στα Α θέματα θα κάτσω να αλλάξω όλη την κοσμοθεωρια μου σε κάποια πολλαπλής που δεν είναι μπαμ ή που θέλουν μαθηματικά και δεν καταλαβαίνω καν που ο χρόνος φεύγει. Καταλαβαίνω φράσεις του τύπου αν δεν σου βγαίνει πήγαινε στο επόμενο, μην χάσεις την ώρα. Αλλά δεν είναι ότι δεν βγαίνει κάτι, είναι ότι μπορώ να το βρω και ξέρω ότι θα το βρω αλλά, έχω θέμα αυτοπεποίθησης και θα κάνω second guess ο,τι γράφω(το οποίο όπως ειπαμε θα το γράφω και αργά). Ε και μετά αγχώνομαι επειδή ξέρω ότι δεν έχω πολλή ώρα, θολώνει το μυαλό κτλ... βοήθεια
Εξάσκηση με χρονομέτρηση. Είναι η μόνη λύση. Σημειώνεις πόσο χρόνο αφιερώνεις σε κάθε ερώτημα. Η ταχύτητα γραφής σε γενικές γραμμές αυξάνεται με την εξάσκηση. Εγώ είμαι της θεωρητικής και θα σου μιλήσω μόνο για έκθεση αν και κάποια ισχύουν για όλα τα μαθήματα. Στην έκθεση ο χρόνος είναι οριακός. Χρειάζονται 2,5 ώρες μίνιμουμ για να πει κάποιος ότι απάντησε ικανοποιητικά σε όλα τα θέματα. Μόνο η εξάσκηση εξασφαλίζει επάρκεια χρόνου και φυσικά καλή γνώση της θεωρίας για να μην χάνεται χρόνος στις αιτιολογήσεις. Όταν αμφιβάλλεις για κάτι πας παρακάτω. Και φυσικά την ώρα της εξέτασης πρέπει να υπάρχει ρεαλισμός. Ζυγίζεις τι πιάνει τις περισσότερες μονάδες. Πχ. Στην έκθεση, συνειδητοποιεί κάποιος ότι δεν προλαβαίνει να γράψει τα πάντα. Είναι προτιμότερο να γράψει μια έκθεση με πρόλογο κυρίως μέρος και επίλογο ώστε και με ελλιπή επιχειρήματα παρά να μείνει η έκθεση μισή. Στην δεύτερη περίπτωση χάνονται μόρια και από το περιεχόμενο και από τη δομή, ενώ στην πρώτη μονο από το περιεχόμενο.
 

Ness

Νεοφερμένος

Η Ness αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 101 μηνύματα.
Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετοί μαθητές στην τρίτη λυκείου. Προσπάθησε εκτός από τα καθιερωμένα διαγωνίσματα του Φροντιστηρίου, όποτε έχεις το χρόνο να κάνεις εξάσκηση μόνος σου. Θα δεις ότι θα συνηθίσεις την χρονική πίεση και μετά από λίγο καιρό θα αποδίδεις καλύτερα.
 

Κάμπια

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ελευθερία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Βριλήσσια (Αττική). Έχει γράψει 1,656 μηνύματα.
Αυτό είναι σοβαρό και θα σου κοστίσει στις πανελλήνιες. Όπως είπαν και οι υπόλοιποι, κάνε ασκήσεις και άρχισε να λύνεις διαγωνίσματα που μπορείς να βρεις στο διαδίκτυο. Μην το αφήσεις γιατί γίνεται συνήθειο.

Αυτό συνέβαινε και σε προηγούμενες τάξεις ή μόνο φέτος;
 

damn

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο damn αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 1,771 μηνύματα.
Nα ξεκινας να γραφεις αυτα που ξερεις πρωτα ωστε να παρεις σιγουρα καποιες μοναδες.Αυτο που σου λεω ισχυει και για αργοτερα που θα περασεις στο πανεπιστημιο
 

Joji

Διακεκριμένο μέλος

Η Τζότζι αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών και Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 7,260 μηνύματα.
Ως άνθρωπος που είχα το ίδιο θέμα, σε καμία περίπτωση μην το αφήσεις ή πιστέψεις ότι θα βελτιωθεί μόνο του. Δούλεψέ το.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,727 μηνύματα.
Ως άνθρωπος που είχα το ίδιο θέμα, σε καμία περίπτωση μην το αφήσεις ή πιστέψεις ότι θα βελτιωθεί μόνο του. Δούλεψέ το.
Ειναι και αυτο μια αλλη παραλογη παραμετρος των πιο ηλιθιων εξετασων του κοσμου..Η τυχυτητα σκεψης και εκφρασης και γραψιματος..
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,902 μηνύματα.
Αλλά δεν είναι ότι δεν βγαίνει κάτι, είναι ότι μπορώ να το βρω και ξέρω ότι θα το βρω αλλά, έχω θέμα αυτοπεποίθησης και θα κάνω second guess ο,τι γράφω(το οποίο όπως ειπαμε θα το γράφω και αργά). Ε και μετά αγχώνομαι επειδή ξέρω ότι δεν έχω πολλή ώρα, θολώνει το μυαλό κτλ... βοήθεια
Μάλλον έχεις παρεξηγήσει την φράση . "Πήγαινε στο επόμενο εαν δεν γνωρίζεις αυτό" , σημαίνει πως εκτός εαν ξέρεις κάτι 100% και ξέρεις ακριβώς πως θα βγει ( όλα τα βήματα ) , μην το αντιμετωπίσεις πρώτο γιατί θα χάσεις χρόνο και βαθμό απο όσα σίγουρα ξέρεις , και μπορεί εν τέλει να μην τα γράψεις γιατί δεν θα σου περισσέψει χρόνος . Τώρα εαν απο όλα τα προβλήματα δεν είσαι σίγουρος ποιο μπορείς σίγουρα να λύσεις και δεν έχεις ακριβώς στο μυαλό σου πως θα βγουν , τότε θέσε προτεραιότητες . Ποιο θεωρείς οτι έχεις τις περισσότερες πιθανότητες να το βγάλεις ; Ξεκίνα με αυτό .

Σχετικά με το θέμα αυτοπεποίθησης τώρα...ποιος είπε οτι δεν δικαιούσαι να ελέγξεις το γραπτό πάλι αργότερα ; Λύσε τα προβλήματα όπως νομίζεις , προχώρα και στο τέλος πέρνα τα ξανά πριν τα παραδώσεις . Είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπίσεις λάθη κοιτώντας τα θέματα όντας πιο ήρεμος , εφόσον ξέρεις οτι τα έχεις γράψει όλα , παρά μέσα στο άγχος επειδή έχεις αφήσει 1.5-2 θέματα . Δεν πρόκειται υπό τέτοια πίεση να ελέγξεις ούτε τα 2 θέματα που έχεις γράψει .

Υ.Γ.
Θεωρώ οτι ο λόγος που πολλοί κάνουν απρόσεκτα λάθη που τους στοιχίζουν είναι οτι απλώς δεν ελέγχουν το γραπτό στο τέλος γιατί δεν φροντίσουν να αφιερώσουν χρόνο για αυτό . Και πιστεύω πως αυτό ξεχωρίζει αυτόν που γράφει καλά με αυτόν που γράφει μέτρια λόγω απροσεξίας . Δεν είναι οτι ο ένας κάνει λάθος και ο άλλος όχι...απλώς ο ένας εξασφαλίζει πως θα δώσει στον εαυτό του την ευκαιρία να διορθώσει τα όποια λάθη κάνει , ελέγχοντας πριν παραδώσει για τυχόν λάθη , και έχοντας μια πιο φρέσκια ματιά στο τέλος απο οτι στην αρχή . Το μυαλό βρίσκει λύσεις πιο εύκολα σε ένα πρόβλημα όταν κάνεις ένα βήμα πίσω και δεν ασχολείσαι με αυτό . Αντίθετα όταν η επιμονή γίνεται σχεδόν "εμμονική" επίθεση του προβλήματος , τότε αυτό ΔΕΝ συνεισφέρει στην λύση του . Πρέπει λοιπόν να ξεκαθαρίσεις πότε προσπαθείς όντως , και πότε αρχίζεις να επιτίθεσαι εμμονικά στο πρόβλημα έχοντας μπουχτίσει το μυαλό σου και κανοντας το "κουβάρι" χειρότερο με τις προσπάθειες σου .
 
Τελευταία επεξεργασία:

iiTzArismaltor_

Νεοφερμένος

Ο Άρης αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Απόφοιτος λυκείου. Έχει γράψει 60 μηνύματα.
Δεν μιλάω εδώ για ένα δύο υπό ερωτήματα, αλλά για ολόκληρα θέματα που δεν προλαβαίνω να να κοιτάξω καν στα διαγωνίσματα.(πχ μισό θέμα Γ και ολόκληρο Δ) Άσε που γενικα και γράφω αργά, και σκέφτομαι αργά(οχι απαραιτητα αργα αλλα θα εχω αμφιβολιες).

Νομίζω ότι το θέμα δεν είναι τόσο η διαχείριση χρόνου, αλλά το ότι ίσως δεν έχεις εξοικειωθεί αρκετά με τους τύπους των ασκήσεων. Πολλές φορές το να ξέρεις καλά τη θεωρία δεν επαρκεί, επειδή πολλές ασκήσεις, είτε απαιτούν συγκεκριμένη μεθοδολογία είτε είναι λίγο πρωτόγνωρες στο μαθητή (πχ, τα Β' θέματα της φυσικής ή οι ποσοτικές ασκήσεις στη Χημεία). Στα μαθηματικά, πάλι, υπάρχουν κάποιες φράσεις που κάνουν "κλικ" το τι συμφέρει να εφαρμόσεις (όρια με ημίτονο - κριτήριο παρεμβολής, "ένα τουλάχιστον" - Bolzano, δοσμένη ανισοϊσότητα - Fermat κλπ.).

Για αρχή, λοιπόν, θα πρότεινα να αφιερώσεις χρόνο στο να εξοικειωθείς με τις εκφωνήσεις και τους τύπους των ασκήσεων και όχι να σε απασχολεί τόσο ο χρόνος. Αν σε μπερδεύει κάτι στο Σ' θέμα ή θολώνει το μυαλό σου σε κάτι που αφορά τη θεωρία, καλύτερα να ρωτήσεις τον καθηγητή σου, ώστε να στο ξεκαθαρίσει 👍.
 
Top