[Παλιό Σύστημα] Ελεύθερο/Γραμμικό Σχέδιο

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

daniel

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Πρόγραμμα Σπουδών των μαθημάτων των Α΄, Β΄, Γ΄ τάξεων του Ενιαίου Λυκείου

Άρθρο 42

Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Σχέδιο Ελεύθερο (Επιλογής της Β΄ τάξης Ενιαίου Λυκείου).


Α. Σκοποί διδασκαλίας του μαθήματος

Με τη διδασκαλία του μαθήματος επιδιώκεται:
·[FONT=&quot] [/FONT]Να καλλιεργήσει ο μαθητής οπτική αντίληψη και να οξύνει την παρατηρητικότητά του.
·[FONT=&quot] [/FONT]Να ευαισθητοποιηθεί απέναντι στο φυσικό κόσμο και στο περιβάλλον του.
·[FONT=&quot] [/FONT]Να καλλιεργήσει την επαγωγική, την αναλυτική και τη συνθετική σκέψη.
·[FONT=&quot] [/FONT]Να καλλιεργήσει τη δεξιοτεχνία και τη δημιουργικότητά του.
·[FONT=&quot] [/FONT]Να εκλεπτύνει την αισθητική εμπειρία απέναντι στο έργο της τέχνης.
·[FONT=&quot] [/FONT]Να αντιληφθεί ότι καθετί που κατασκευάζει ο άνθρωπος είναι προϊόν σχεδίου και ότι το σχέδιο είναι η βάση για τις περισσότερες μορφές των Εικαστικών Τεχνών.

Β. Διδακτέα Ύλη

1.[FONT=&quot] [/FONT]Εισαγωγή
·[FONT=&quot] [/FONT]Εισαγωγικές έννοιες

2. Παρατήρηση
·[FONT=&quot] [/FONT]Παρατήρηση φυσικών προτύπων
·[FONT=&quot] [/FONT]Μελέτη της μορφής
·[FONT=&quot] [/FONT]Στοιχεία προοπτικής
·[FONT=&quot] [/FONT]Κεντρική προβολή

3. Ανάλυση
·[FONT=&quot] [/FONT]Ανάλυση των επιμέρους στοιχείων των φυσικών προτύπων
·[FONT=&quot] [/FONT]Αναλογίες και μετρήσεις

4. Πλαστικά στοιχεία
·[FONT=&quot] [/FONT]Σχέση και θέση των μερών στο φυσικό χώρο
·[FONT=&quot] [/FONT]Συγκριτική διαδικασία μεγεθών και ποσοτήτων
·[FONT=&quot] [/FONT]Πλαστικά στοιχεία όπως σημεία, γραμμές, σχήματα, επίπεδα, μορφές και άλλα

5. Σύνθεση
·[FONT=&quot] [/FONT]Διευθέτηση και οργάνωση των πλαστικών στοιχείων

6. Έγχρωμο σχέδιο
·[FONT=&quot] [/FONT]Σχέση σχεδίου και χρώματος
·[FONT=&quot] [/FONT]Ελαφρά υλικά και μέσα

7. Εφαρμοσμένες τέχνες
·[FONT=&quot] [/FONT]Στοιχεία βιομηχανικού σχεδίου (ντιζάιν)
·[FONT=&quot] [/FONT]Ντιζάιν αντικειμένων, εσωτερικών και εξωτερικών χώρων και άλλα

8. Τεχνικές και υλικά
·[FONT=&quot] [/FONT]Μολύβια, κάρβουνα, μελάνια, παστέλ, χαρτιά και άλλα

9. Αισθητική της εικόνας
·[FONT=&quot] [/FONT]Στοιχεία ανάλυσης και αξιολόγησης του Ελεύθερου Σχεδίου και των Εικαστικών Έργων γενικότερα
·[FONT=&quot] [/FONT]Τοποθέτηση, αναλογίες, τονικές διαβαθμίσεις, γενική εικόνα
·[FONT=&quot] [/FONT]Αξιολόγηση των έργων του μαθητή από τον ίδιο

Γενική μεθοδολογία
Πρακτικές ασκήσεις των μαθητών σε όλες τις ενότητες, κυρίως με σχέδιο εκ του φυσικού αλλά και με σχέδιο από μνήμης, φανταστικό, αντιγραφή - μελέτη και άλλα.
Θεωρητικές προσεγγίσεις και διδασκαλία με χρήση παραδοσιακών και σύγχρονων εποπτικών μέσων. Δημιουργία συνθηκών εργαστηρίου.

Γραπτές προαγωγικές εξετάσεις:
[FONT=&quot]1.Στο [FONT=&quot]Ελεύθερο Σχέδιο[/FONT] η γραπτή εξέταση συνίσταται στη γραφική αναπαράσταση ενός φυσικού αντικειμένου ,το οποίο τοποθετείται σε ορατό σημείο εντός του χώρου εξέτασης. Οι μαθητές σχεδιάζουν με ελεύθερο τρόπο και σε συνθήκες διάχυτου φωτισμού το αντικείμενο. Πρέπει να διακρίνουν στο θέμα τους τις αναλογίες των αντικειμένων και τις αναλογίες σε σχέση με το όλο και να τις παραστήσουν στο χαρτί τους αρμονικά, έτσι ώστε να έχουν σαφήνεια και συμμετρία με τα πραγματικά αντικείμενα. Επίσης να προσέξουν την αρμονία μέσα στη σχεδιαστική επιφάνεια. Να αποδώσουν επίσης απλοποιημένα σε λίγους τόνους τις φωτεινές και σκοτεινές επιφάνειες και τους όγκους που συνθέτουν το θέμα. Οι μαθητές μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο μαύρα μολύβια ή άλλα υλικά.[/FONT]
[FONT=&quot]Η βαθμολόγηση του Ελεύθερου Σχεδίου γίνεται με κριτήρια:[/FONT]
[FONT=&quot]α) Τη δυνατότητα για οργάνωση της σχεδιαστικής επιφάνειας, δηλαδή την τοποθέτηση του θέματος και τη σύνθεσή του.[/FONT]
[FONT=&quot]β) Τη σχεδιαστική ακρίβεια των αναλογιών και των κλίσεων του θέματος.[/FONT]
[FONT=&quot]γ) Τις τονικές διαβαθμίσεις του θέματος.[/FONT]
[FONT=&quot]δ) Τη γενική εικόνα του θέματος.[/FONT]

[FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Ελπίζω να βοήθησα παιδιά..Οποιαδήποτε απορία έχετε ρωτήστε..
[/FONT]
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xrusa!

Νεοφερμένος

Η xrusa! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 95 μηνύματα.
Δε μπαίνω πολύ συχνά κ τώρα είδα την απάντηση. Ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

daniel

Νεοφερμένος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 53 ετών και Καθηγητής. Έχει γράψει 18 μηνύματα.
Παρακαλώ Χρύσα, και ότι άλλο χρειαστείτε να με ρωτησετε.. Αν ξέρω θα σας πω και αν δεν ξέρω θα μαθω.. ;)
(Ουτε και γω μπαινω συχνά πια, μη νομίζεις..:( Απλά έτυχε να μπω, να δω το θέμα και απάντησα να βοηθήσω..)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

olgalicious97

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η olgalicious97 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 281 μηνύματα.
Βλέπω πως αυτό το θέμα έχει πιάσει σκόνη... :P Όπως και να 'χει, είναι εφικτό να περάσει κάποιος γραμμικό και ελεύθερο (στις Πανελλαδικές πάντα) χωρίς φροντιστήριο, αλλά με σχετικά βοηθήματα και καλό χέρι;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Status
Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top