Πάω Β' Λυκείου: δίλημμα για σχολές θεωρητικής

Hemiaemus

Νεοφερμένος

Ο Hemiaemus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 16 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Γειά σας, είμαι μαθητής που θα φοιτήσει στην Β' Λυκείου απο τον Σεπτέμβρη με κατεύθυνση Θεωρητική. Γενικά μου άρεσει η ιστορία, η γεωγραφία, η γεωπολιτική, οι ξένες γλωσσες κτλ. και έτσι έχω μεγάλη έφεση στα μαθήματα αυτής της κατεύθυνσης (τουλάχιστον απ'ό,τι γνωρίζω μέχρι τωρα που τέλειωσα και θερινά αρχαίων για την Β'). Σε έναν ιδανικό κόσμο θα με ενδιέφεραν σχολές όπως Ιστορικό-Αρχαιολογικό, Αγγλική Φιλολογία, και κυρίως το Διεθνών-Ευρωπαϊκών έχοντας δει και τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών. Ταυτόχρονα όμως θέλω να βρω και δουλειά κάποτε και δεν θα έκανα αξιόλογο καθηγητή κατά την γνώμη μου όποτε το έχω απορρίψει αυτό που είναι ο κύριος δρόμος των πρώτων δύο. Έτσι σκέφτομαι να πάω για Νομική, αφού πιστεύω εχω τις δυνατότητες να την φτάσω, και γενικά θέλω να έχω υψηλούς στόχους για τον εαυτό μου. Το θέμα όμως είναι πως δεν ξέρω σχεδόν τίποτα για αυτην την σχολή και δεν βοηθάει και πολύ το πρόγραμμα σπουδών μόνο από τα ονόματα των μαθημάτων. Επίσης δεν έχω κανέναν μεγαλύτερο νομικό εκτός απο την ξαδέρφη μου που και αυτή από το μηδέν ξεκίνησε. Το όνειρο μου είναι να δουλέψω σε έναν τομέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε μια Πρεσβεία, που είναι και ο λόγος που σκέφτομαι το Διεθνών-Ευρωπαϊκών, ωστόσο δεν έχω καταλάβει πολλά για την αποκατάσταση του και δεν συμφέρει και πολύ που δεν βγαίνεις κάτι ουσιαστικό από αυτήν την σχολή. Πάντως δεν είναι πως θέλω σώνει και ντε να σπουδάσω κατί απο τα πρώτα 3 και πως αναγκάζομαι από κοινωνική πίεση να στοχεύσω για νομική, είμαι ανοιχτός στα πάντα και απλά θα ήθελα να ξέρω την ιδανικότερη σχολή προς τον στόχο που είπα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Joji

Επιφανές μέλος

Η Ιωάννα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 21 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης & Κοινωνικής Εργασίας Πατρών και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 8,031 μηνύματα.
Μου φαίνεσαι αρκετά μπερδεμένος. Για εμένα δώσε, συγκέντρωσε την μεγαλύτερη βαθμολογία που μπορείς και από εκεί και πέρα αποφασίζεις ευκολότερα. Και μη σκοτίζεσαι τόσο με το τι θα ακολουθήσεις από τώρα. Έχεις αρκετά ενδιαφέροντα το οποίο συνεπάγεται κίνητρο. Καλή τύχη!
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,969 μηνύματα.
Γειά σας, είμαι μαθητής που θα φοιτήσει στην Β' Λυκείου απο τον Σεπτέμβρη με κατεύθυνση Θεωρητική. Γενικά μου άρεσει η ιστορία, η γεωγραφία, η γεωπολιτική, οι ξένες γλωσσες κτλ. και έτσι έχω μεγάλη έφεση στα μαθήματα αυτής της κατεύθυνσης (τουλάχιστον απ'ό,τι γνωρίζω μέχρι τωρα που τέλειωσα και θερινά αρχαίων για την Β'). Σε έναν ιδανικό κόσμο θα με ενδιέφεραν σχολές όπως Ιστορικό-Αρχαιολογικό, Αγγλική Φιλολογία, και κυρίως το Διεθνών-Ευρωπαϊκών έχοντας δει και τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών. Ταυτόχρονα όμως θέλω να βρω και δουλειά κάποτε και δεν θα έκανα αξιόλογο καθηγητή κατά την γνώμη μου όποτε το έχω απορρίψει αυτό που είναι ο κύριος δρόμος των πρώτων δύο. Έτσι σκέφτομαι να πάω για Νομική, αφού πιστεύω εχω τις δυνατότητες να την φτάσω, και γενικά θέλω να έχω υψηλούς στόχους για τον εαυτό μου. Το θέμα όμως είναι πως δεν ξέρω σχεδόν τίποτα για αυτην την σχολή και δεν βοηθάει και πολύ το πρόγραμμα σπουδών μόνο από τα ονόματα των μαθημάτων. Επίσης δεν έχω κανέναν μεγαλύτερο νομικό εκτός απο την ξαδέρφη μου που και αυτή από το μηδέν ξεκίνησε. Το όνειρο μου είναι να δουλέψω σε έναν τομέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε μια Πρεσβεία, που είναι και ο λόγος που σκέφτομαι το Διεθνών-Ευρωπαϊκών, ωστόσο δεν έχω καταλάβει πολλά για την αποκατάσταση του και δεν συμφέρει και πολύ που δεν βγαίνεις κάτι ουσιαστικό από αυτήν την σχολή. Πάντως δεν είναι πως θέλω σώνει και ντε να σπουδάσω κατί απο τα πρώτα 3 και πως αναγκάζομαι από κοινωνική πίεση να στοχεύσω για νομική, είμαι ανοιχτός στα πάντα και απλά θα ήθελα να ξέρω την ιδανικότερη σχολή προς τον στόχο που είπα.
Το ελληνικο κατεστημενο τριπτυχο... δικηγορος-μηχανικος (πολιτικος μηχανικος) και γιατρος καλα κρατει. Οι δασκαλοι βγηκαν ομως.
Γιατι ομως πιστευεις οτι μια πρεσβεια και η ΕΕ θελουν μονο τους των Διεθνών-Ευρωπαϊκών σπουδων...Εγω πιστευω οχι.
Η ΕΕ ειναι ενας τεραστιος οργανισμος με πολλα φραγκα και εχει τα παντα..
οικονομικους , μηχανικους, πληροφορικους ,νομικους, διερμηνεις, λογιστες ,μαθηματικους , περιβαλλοντολογους,πολιτικης επιστημης ,κοινωνιολογους και οτι σκεφτεις...
Και η πρεσβεια ως μικρογραφια της εχει και αυτη διαφορα.
 

Hased Babis

Δραστήριο μέλος

Ο Μπάμπης Παπαθανασίου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Καστοριά (Καστοριά). Έχει γράψει 519 μηνύματα.
Και να στραβώσει το όνειρο, υπάρχουν διέξοδοι στα οικονομικά, ελπίζω να το ξέρει αυτό το παιδί.
 

gpgp

Νεοφερμένος

Ο gpgp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Γειά σας, είμαι μαθητής που θα φοιτήσει στην Β' Λυκείου απο τον Σεπτέμβρη με κατεύθυνση Θεωρητική. Γενικά μου άρεσει η ιστορία, η γεωγραφία, η γεωπολιτική, οι ξένες γλωσσες κτλ. και έτσι έχω μεγάλη έφεση στα μαθήματα αυτής της κατεύθυνσης (τουλάχιστον απ'ό,τι γνωρίζω μέχρι τωρα που τέλειωσα και θερινά αρχαίων για την Β'). Σε έναν ιδανικό κόσμο θα με ενδιέφεραν σχολές όπως Ιστορικό-Αρχαιολογικό, Αγγλική Φιλολογία, και κυρίως το Διεθνών-Ευρωπαϊκών έχοντας δει και τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών. Ταυτόχρονα όμως θέλω να βρω και δουλειά κάποτε και δεν θα έκανα αξιόλογο καθηγητή κατά την γνώμη μου όποτε το έχω απορρίψει αυτό που είναι ο κύριος δρόμος των πρώτων δύο. Έτσι σκέφτομαι να πάω για Νομική, αφού πιστεύω εχω τις δυνατότητες να την φτάσω, και γενικά θέλω να έχω υψηλούς στόχους για τον εαυτό μου. Το θέμα όμως είναι πως δεν ξέρω σχεδόν τίποτα για αυτην την σχολή και δεν βοηθάει και πολύ το πρόγραμμα σπουδών μόνο από τα ονόματα των μαθημάτων. Επίσης δεν έχω κανέναν μεγαλύτερο νομικό εκτός απο την ξαδέρφη μου που και αυτή από το μηδέν ξεκίνησε. Το όνειρο μου είναι να δουλέψω σε έναν τομέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε μια Πρεσβεία, που είναι και ο λόγος που σκέφτομαι το Διεθνών-Ευρωπαϊκών, ωστόσο δεν έχω καταλάβει πολλά για την αποκατάσταση του και δεν συμφέρει και πολύ που δεν βγαίνεις κάτι ουσιαστικό από αυτήν την σχολή. Πάντως δεν είναι πως θέλω σώνει και ντε να σπουδάσω κατί απο τα πρώτα 3 και πως αναγκάζομαι από κοινωνική πίεση να στοχεύσω για νομική, είμαι ανοιχτός στα πάντα και απλά θα ήθελα να ξέρω την ιδανικότερη σχολή προς τον στόχο που είπα.
Καλημέρα και καλώς ήρθες στο φόρουμ. Εύλογοι όλοι οι προβληματισμοί σου. Πρέπει να συλλέξεις πληροφορίες για όλες τις σχολές που σε ενδιαφέρουν κι όχι μόνο από τα προγράμματα σπουδών αλλά και για την επαγγελματική τους αποκατάσταση εδώ και στο εξωτερικό. Μην το αφήσεις τελευταία στιγμή γιατί θα πελαγώσεις. Έχεις μπροστά σου δύο χρόνια στην διάθεση σου για όλα αυτά. Ρώτησε αποφοίτους, ψάξε στο διαδίκτυο (ειδικά για την νομική υπάρχει μπόλικο υλικό από άρθρα κτλ).
Σε κάποιες πάντως από τις σχολές που ανέφερες υπάρχουν και άλλοι επαγγελματικοί διέξοδοι πέραν της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό με κατάλληλη μετεκπαίδευση θα μπορούσες να γίνεις αδειούχος ξεναγός που από ότι έμαθα πρόσφατα εδώ στο φόρουμ έχουν τρελή ζήτηση, ειδικά στην Αθήνα.
Στην Αγγλική Φιλολογία επίσης με το κατάλληλο μεταπτυχιακό θα μπορούσες να ασχοληθείς πχ με την μετάφραση και την διερμηνεία.
Μην νομίζεις ότι η νομική θα σου εξασφαλίσει οπωσδήποτε μια εύρωστη ζωή στο μέλλον. Θα βοηθούσε πολύ αν είχες έτοιμο δικηγορικό γραφείο από το στενό οικογενειακό περιβάλλον. Ρώτησε και την δικηγόρο ξαδέρφη σου για τα θετικά και τα αρνητικά του επαγγέλματος. Επίσης ψάξε και για άλλες εναλλακτικές πχ Ναυτιλιακό Δίκαιο κτλ
Όσο για την Διεθνών Ευρωπαϊκών σπουδών, είσαι διατεθειμένος να μείνεις μόνιμα στο εξωτερικό; Και πόσους άραγε μελλοντικούς αποφοίτους θα μπορέσει να απορροφήσει πια η ΕΕ; Για τις πρεσβείες ούτε λόγος αφού θέλει γερό "δόντι".
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,817 μηνύματα.
Θα σου πω μερικές αλήθειες, (πιθανέ) συνάδελφε.

  • Καλό θα είναι κάποια πράγματα να τα ξεχωρίσεις στο μυαλό σου, που μέχρι στιγμής (δικαιολογημένα) σε μπερδεύουν: άλλο πράγμα το κάτι να με ενδιαφέρει γενικά και αόριστα, και άλλο πράγμα το κάτι να είμαι διατεθειμένος να το καταστήσω μόνιμή μου ασχολία σε σοβαρό επίπεδο για 4+ χρόνια. Τούτων λεχθέντων, πάμε λίγο να τα δούμε.
  • Ιστορικό-Αρχαιολογικό: η επιτομή της "θεωρητικής" σχολής. Έχεις μαθήματα ιστορικού χαρακτήρα, τα διαβάζεις, βάζεις σάλτσες και περνάς. Βγαίνεις απόφοιτος ιστορικός, με οτιδήποτε αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Χαμηλά-μεσαία μόρια. Άκρως ενδιαφέρουσα από άποψη προγράμματος σπουδών.
  • Αγγλική φιλολογία: δεν έχω ιδέα.
  • Νομική: καμία σχέση με τα παραπάνω.

    Η νομική είναι η πιο θετική σχολή των θεωρητικών. Απαιτεί στα περισσότερα σημεία της αυστηρή μαθηματική συλλογιστική πορεία που είναι εντελώς ξένη στα παιδιά που δίνουν πανελλήνιες και νομίζουν π.χ. πως το αστικό δίκαιο είναι μια μετεξέλιξη της παπαγαλίας των λατινικών ή των αρχαιοελληνικών.

    Για αυτό και έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά εγκατάλειψης μεταξύ των θεωρητικών σχολών.

    Αν είσαι προετοιμασμένος να κάνεις ένα τεράστιο άλμα στη προσωπική σου αντίληψη, η νομική είναι το πιο δυνατό σου στοίχημα. Και μάλιστα είναι και το πιο πλήρες, καθώς κυριολεκτικά μπορείς να κάνεις τα πάντα.

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Σε κάποιες πάντως από τις σχολές που ανέφερες υπάρχουν και άλλοι επαγγελματικοί διέξοδοι πέραν της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό με κατάλληλη μετεκπαίδευση θα μπορούσες να γίνεις αδειούχος ξεναγός που από ότι έμαθα πρόσφατα εδώ στο φόρουμ έχουν τρελή ζήτηση, ειδικά στην Αθήνα.
Ρε παιδιά, καλό είναι άμα δε ξέρουμε να μη μιλάμε.

Αν σόνι και καλά ήθελε να γίνει ξεναγός, δεν υπήρχε καν λόγος να δώσει πανελλήνιες ούτε να μπει στη διαδικασία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Με ένα googleάρισμα προκύπτει πως στη σχολή ξεναγών μπαίνουν κυρίως απόφοιτοι λυκείου γιατί θεωρείται μεταδευτεροβάθμιο τμήμα.


Μην αναπαράγετε χαζομάρες.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Στην Αγγλική Φιλολογία επίσης με το κατάλληλο μεταπτυχιακό θα μπορούσες να ασχοληθείς πχ με την μετάφραση και την διερμηνεία.
Πάλι λάθος.

Με βάση το ελληνικό σύστημα αξιολόγησης προσόντων, δικαιώματα μετάφρασης διερμηνείας έχουν μόνο: οι απόφοιτοι του τμήματος αυτού και οι δικηγόροι με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Asha

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Asha αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 238 μηνύματα.
Θα σου πω μερικές αλήθειες, (πιθανέ) συνάδελφε.

  • Καλό θα είναι κάποια πράγματα να τα ξεχωρίσεις στο μυαλό σου, που μέχρι στιγμής (δικαιολογημένα) σε μπερδεύουν: άλλο πράγμα το κάτι να με ενδιαφέρει γενικά και αόριστα, και άλλο πράγμα το κάτι να είμαι διατεθειμένος να το καταστήσω μόνιμή μου ασχολία σε σοβαρό επίπεδο για 4+ χρόνια. Τούτων λεχθέντων, πάμε λίγο να τα δούμε.
  • Ιστορικό-Αρχαιολογικό: η επιτομή της "θεωρητικής" σχολής. Έχεις μαθήματα ιστορικού χαρακτήρα, τα διαβάζεις, βάζεις σάλτσες και περνάς. Βγαίνεις απόφοιτος ιστορικός, με οτιδήποτε αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Χαμηλά-μεσαία μόρια. Άκρως ενδιαφέρουσα από άποψη προγράμματος σπουδών.
  • Αγγλική φιλολογία: δεν έχω ιδέα.
  • Νομική: καμία σχέση με τα παραπάνω.

    Η νομική είναι η πιο θετική σχολή των θεωρητικών. Απαιτεί στα περισσότερα σημεία της αυστηρή μαθηματική συλλογιστική πορεία που είναι εντελώς ξένη στα παιδιά που δίνουν πανελλήνιες και νομίζουν π.χ. πως το αστικό δίκαιο είναι μια μετεξέλιξη της παπαγαλίας των λατινικών ή των αρχαιοελληνικών.

    Για αυτό και έχει από τα μεγαλύτερα ποσοστά εγκατάλειψης μεταξύ των θεωρητικών σχολών.

    Αν είσαι προετοιμασμένος να κάνεις ένα τεράστιο άλμα στη προσωπική σου αντίληψη, η νομική είναι το πιο δυνατό σου στοίχημα. Και μάλιστα είναι και το πιο πλήρες, καθώς κυριολεκτικά μπορείς να κάνεις τα πάντα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Ρε παιδιά, καλό είναι άμα δε ξέρουμε να μη μιλάμε.

Αν σόνι και καλά ήθελε να γίνει ξεναγός, δεν υπήρχε καν λόγος να δώσει πανελλήνιες ούτε να μπει στη διαδικασία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Με ένα googleάρισμα προκύπτει πως στη σχολή ξεναγών μπαίνουν κυρίως απόφοιτοι λυκείου γιατί θεωρείται μεταδευτεροβάθμιο τμήμα.


Μην αναπαράγετε χαζομάρες.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Πάλι λάθος.

Με βάση το ελληνικό σύστημα αξιολόγησης προσόντων, δικαιώματα μετάφρασης διερμηνείας έχουν μόνο: οι απόφοιτοι του τμήματος αυτού και οι δικηγόροι με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.

Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Ρε παιδιά, καλό είναι άμα δε ξέρουμε να μη μιλάμε.

Αν σόνι και καλά ήθελε να γίνει ξεναγός, δεν υπήρχε καν λόγος να δώσει πανελλήνιες ούτε να μπει στη διαδικασία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Με ένα googleάρισμα προκύπτει πως στη σχολή ξεναγών μπαίνουν κυρίως απόφοιτοι λυκείου γιατί θεωρείται μεταδευτεροβάθμιο τμήμα.


Μην αναπαράγετε χαζομάρες.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:


Πάλι λάθος.

Με βάση το ελληνικό σύστημα αξιολόγησης προσόντων, δικαιώματα μετάφρασης διερμηνείας έχουν μόνο: οι απόφοιτοι του τμήματος αυτού και οι δικηγόροι με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος.


Όσον αφορά τις σχολές ξεναγών και το ιστορικό αρχαιολογικό, στη σχολή ξεναγών για να μπει κάποιος χρειάζεται απαραίτητα Γ2 σε δύο ξένες γλώσσες. Οι απόφοιτοι Ιστορικού αρχαιολογικού μπορούν να παρακολουθήσουν δίμηνο ταχυρρυθμο σεμινάριο και να αποκτήσουν από εκεί τα δικαίωματα του ξεναγού (και παρόλο που βοηθούν στην μοριοδοτηση, δεν απαιτούνται δύο ξένες γλωσσες σε Γ2).

Για κάποιον που θα δώσει πανελλήνιες και πιθανότατα δεν έχει Γ2 σε δύο ξένες γλώσσες, το ιστορικό αρχαιολογικό είναι μια καλή επιλογή, αν και δεν είναι βέβαιο πως τα σεμινάρια θα συνεχίσουν. Αν πάλι μπορεί όντως να περάσει και σε μια σχολή ξεναγών και ξέρει πως θέλει αυτό, τότε σαφώς είναι καλύτερη επιλογή


Όσον αφορά τη μετάφραση, οι απόφοιτοι του μεταφραστικού και οι δικηγόροι έχουν τη σφραγίδα και μπορούν να υπογράψουν επίσημες μεταφράσεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως και κάποιος άλλος που έχει κάνει απλά ένα μεταπτυχιακό δεν μπορεί να κάνει μια λογοτεχνική μετάφραση ή γενικότερα να δουλέψει πάνω στον κλάδο. Και τυχαίνει να γνωρίζω παραδείγματα που μια χαρά δουλεύουν και χωρίς το προπτυχιακό.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,969 μηνύματα.
Όσον αφορά τις σχολές ξεναγών και το ιστορικό αρχαιολογικό, στη σχολή ξεναγών για να μπει κάποιος χρειάζεται απαραίτητα Γ2 σε δύο ξένες γλώσσες. Οι απόφοιτοι Ιστορικού αρχαιολογικού μπορούν να παρακολουθήσουν δίμηνο ταχυρρυθμο σεμινάριο και να αποκτήσουν από εκεί τα δικαίωματα του ξεναγού (και παρόλο που βοηθούν στην μοριοδοτηση, δεν απαιτούνται δύο ξένες γλωσσες σε Γ2).

Για κάποιον που θα δώσει πανελλήνιες και πιθανότατα δεν έχει Γ2 σε δύο ξένες γλώσσες, το ιστορικό αρχαιολογικό είναι μια καλή επιλογή, αν και δεν είναι βέβαιο πως τα σεμινάρια θα συνεχίσουν. Αν πάλι μπορεί όντως να περάσει και σε μια σχολή ξεναγών και ξέρει πως θέλει αυτό, τότε σαφώς είναι καλύτερη επιλογή


Όσον αφορά τη μετάφραση, οι απόφοιτοι του μεταφραστικού και οι δικηγόροι έχουν τη σφραγίδα και μπορούν να υπογράψουν επίσημες μεταφράσεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως και κάποιος άλλος που έχει κάνει απλά ένα μεταπτυχιακό δεν μπορεί να κάνει μια λογοτεχνική μετάφραση ή γενικότερα να δουλέψει πάνω στον κλάδο. Και τυχαίνει να γνωρίζω παραδείγματα που μια χαρά δουλεύουν και χωρίς το προπτυχιακό.
ε καλα που το βαζεις αυτο ..οι δικηγοροι ντιπ ασχετοι με τα αγγλικα σφραγιζουν μεταφρασεις και οι λογοτεχνες αγγλικων οχι... ημαρτον
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,817 μηνύματα.
Αυτό όμως δεν σημαίνει πως και κάποιος άλλος που έχει κάνει απλά ένα μεταπτυχιακό δεν μπορεί να κάνει μια λογοτεχνική μετάφραση ή γενικότερα να δουλέψει πάνω στον κλάδο. Και τυχαίνει να γνωρίζω παραδείγματα που μια χαρά δουλεύουν και χωρίς το προπτυχιακό.
Ναι, δε διαφώνησα.

Εμείς μιλούσαμε για τη σφραγίδα όμως, όχι για μια απλή λογοτεχνική μετάφραση.
 

gpgp

Νεοφερμένος

Ο gpgp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Αγγλικής Γλώσσας & Φιλολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 81 μηνύματα.
Ναι, δε διαφώνησα.

Εμείς μιλούσαμε για τη σφραγίδα όμως, όχι για μια απλή λογοτεχνική μετάφραση.
Αρχικά ξεκαβάλα λίγο, δεν κομίζεις την απόλυτη αλήθεια. Και μίλα λίγο καλύτερα γιατί δεν είμαστε και φιλαράκια. Ποιος λέει μπούρδες και ποιος όχι, ας το κρίνουν άλλοι.
Λοιπόν παραθέτω κάποια χρήσιμα στοιχεία από το μεταπτυχιακό της μετάφρασης και διερμηνείας του ΑΠΘ:
"Αντικείμενο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) είναι η ανάπτυξη της γνώσης και της έρευνας στο πεδίο της Διερμηνείας και της Μετάφρασης σύγχρονων γλωσσών μέσω της άριστης κατάρτισης επιστημόνων με εξειδικευμένη επιστημονική γνώση και δεξιότητες ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου για να καλύψει τις υπάρχουσες και προβλεπόμενες κοινωνικές και αναπτυξιακές ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΕΣ και διερμηνευτικές ανάγκες στο ΔΗΜΟΣΙΟ και ιδιωτικό τομέα.
Το σχετικό λινκ https://intrans.phil.auth.gr/about/
 

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,817 μηνύματα.
Αρχικά ξεκαβάλα λίγο, δεν κομίζεις την απόλυτη αλήθεια. Και μίλα λίγο καλύτερα γιατί δεν είμαστε και φιλαράκια. Ποιος λέει μπούρδες και ποιος όχι, ας το κρίνουν άλλοι.
Λοιπόν παραθέτω κάποια χρήσιμα στοιχεία από το μεταπτυχιακό της μετάφρασης και διερμηνείας του ΑΠΘ:
"Αντικείμενο του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) είναι η ανάπτυξη της γνώσης και της έρευνας στο πεδίο της Διερμηνείας και της Μετάφρασης σύγχρονων γλωσσών μέσω της άριστης κατάρτισης επιστημόνων με εξειδικευμένη επιστημονική γνώση και δεξιότητες ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου για να καλύψει τις υπάρχουσες και προβλεπόμενες κοινωνικές και αναπτυξιακές ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΙΚΕΣ και διερμηνευτικές ανάγκες στο ΔΗΜΟΣΙΟ και ιδιωτικό τομέα.
Το σχετικό λινκ https://intrans.phil.auth.gr/about/
Εγώ σου παραθέτω το νομο:

Όλα τα άλλα λόγια να αγαπιόμαστε.

Έχεις άδικο.
 

archaios19

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βαγγέλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών και Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας ΑΠΘ. Έχει γράψει 975 μηνύματα.
@Panzerkampfwagen, δεν ξέρω γιατί σε ερεθίζει τόσο πολύ να μειώνεις οτιδήποτε άλλο πλην της Νομικής, γιατί βεβαίως εκεί εισήχθης με κατατακτήριες και σε καλή σειρά κλπ κλπ.

Μάθε λοιπόν ότι το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας δεν είναι απλά παπαγαλία, σαλτσούλες και περάσαμε. Θα σε απογοητεύσω, αλλά σε αρκετά μαθήματα Ιστορίας απαιτείται η συνθετική και κριτική ικανότητα των φοιτητών. Ναι, καλά άκουσες, δεν μιλάω για τη Νομική...
Η Αρχαιολογία δε είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Εκεί χρειάζονται και άλλες δεξιότητες, για να μπορείς να περιγράφεις αντικείμενα, να χρονολογείς, να ταξινομείς κλπ κλπ.

Υπάρχει ξέρεις και η επιλογή του να μην εκφέρεις άποψη για πράγματα που δεν γνωρίζεις. Δοκίμασε το, για όλα υπάρχει η πρώτη φορά.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Panzerkampfwagen

Διάσημο μέλος

Ο Panzerkampfwagen αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΑΠΘ. Έχει γράψει 2,817 μηνύματα.
@Panzerkampfwagen, δεν ξέρω γιατί σε ερεθίζει τόσο πολύ να μειώνεις οτιδήποτε άλλο πλην της Νομικής, γιατί βεβαίως εκεί εισήχθης με κατατακτήριες και σε καλή σειρά κλπ κλπ.

Μάθε λοιπόν ότι το τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας δεν είναι απλά παπαγαλία, σαλτσούλες και περάσαμε. Θα σε απογοητεύσω, αλλά σε αρκετά μαθήματα Ιστορίας απαιτείται η συνθετική και κριτική ικανότητα των φοιτητών. Ναι, καλά άκουσες, δεν μιλάω για τη Νομική...
Η Αρχαιολογία δε είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Εκεί χρειάζονται και άλλες δεξιότητες, για να μπορείς να περιγράφεις αντικείμενα, να χρονολογείς, να ταξινομείς κλπ κλπ.

Υπάρχει ξέρεις και η επιλογή του να μην εκφέρεις άποψη για πράγματα που δεν γνωρίζεις. Δοκίμασε το, για όλα υπάρχει η πρώτη φορά.
Με παρεξήγησες!

Λατρεύω την ιστορία και θεωρώ το ιστορικό αρχαιολογικό μια από τις καλύτερες σχολές της θεωρητικής.
 

Hemiaemus

Νεοφερμένος

Ο Hemiaemus αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 16 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 4 μηνύματα.
Το ελληνικο κατεστημενο τριπτυχο... δικηγορος-μηχανικος (πολιτικος μηχανικος) και γιατρος καλα κρατει. Οι δασκαλοι βγηκαν ομως.
Γιατι ομως πιστευεις οτι μια πρεσβεια και η ΕΕ θελουν μονο τους των Διεθνών-Ευρωπαϊκών σπουδων...Εγω πιστευω οχι.
Η ΕΕ ειναι ενας τεραστιος οργανισμος με πολλα φραγκα και εχει τα παντα..
οικονομικους , μηχανικους, πληροφορικους ,νομικους, διερμηνεις, λογιστες ,μαθηματικους , περιβαλλοντολογους,πολιτικης επιστημης ,κοινωνιολογους και οτι σκεφτεις...
Και η πρεσβεια ως μικρογραφια της εχει και αυτη διαφορα.
Δεν είπα ακριβώς αυτό, ρώτησα αν υπάρχει και αυτή η δυνατότητα από την Νομική που πιστεύω έχει λίγο περισσότερο κύρος από μια σχολή που δεν βγαίνεις κάτι συγκεκριμένο οταν την τελειώνεις, γιάτι η οικογένεια μου ας πούμε μου λέει πως από την Νομική θα μπορώ να κάνω το πάντα και ότι κανένας δεν έχει ακούσει το άλλο.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Καλημέρα και καλώς ήρθες στο φόρουμ. Εύλογοι όλοι οι προβληματισμοί σου. Πρέπει να συλλέξεις πληροφορίες για όλες τις σχολές που σε ενδιαφέρουν κι όχι μόνο από τα προγράμματα σπουδών αλλά και για την επαγγελματική τους αποκατάσταση εδώ και στο εξωτερικό. Μην το αφήσεις τελευταία στιγμή γιατί θα πελαγώσεις. Έχεις μπροστά σου δύο χρόνια στην διάθεση σου για όλα αυτά. Ρώτησε αποφοίτους, ψάξε στο διαδίκτυο (ειδικά για την νομική υπάρχει μπόλικο υλικό από άρθρα κτλ).
Σε κάποιες πάντως από τις σχολές που ανέφερες υπάρχουν και άλλοι επαγγελματικοί διέξοδοι πέραν της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα στο Ιστορικό-Αρχαιολογικό με κατάλληλη μετεκπαίδευση θα μπορούσες να γίνεις αδειούχος ξεναγός που από ότι έμαθα πρόσφατα εδώ στο φόρουμ έχουν τρελή ζήτηση, ειδικά στην Αθήνα.
Στην Αγγλική Φιλολογία επίσης με το κατάλληλο μεταπτυχιακό θα μπορούσες να ασχοληθείς πχ με την μετάφραση και την διερμηνεία.
Μην νομίζεις ότι η νομική θα σου εξασφαλίσει οπωσδήποτε μια εύρωστη ζωή στο μέλλον. Θα βοηθούσε πολύ αν είχες έτοιμο δικηγορικό γραφείο από το στενό οικογενειακό περιβάλλον. Ρώτησε και την δικηγόρο ξαδέρφη σου για τα θετικά και τα αρνητικά του επαγγέλματος. Επίσης ψάξε και για άλλες εναλλακτικές πχ Ναυτιλιακό Δίκαιο κτλ
Όσο για την Διεθνών Ευρωπαϊκών σπουδών, είσαι διατεθειμένος να μείνεις μόνιμα στο εξωτερικό; Και πόσους άραγε μελλοντικούς αποφοίτους θα μπορέσει να απορροφήσει πια η ΕΕ; Για τις πρεσβείες ούτε λόγος αφού θέλει γερό "δόντι".
Ευχαριστώ για τις συμβουλές. Ρώτησα κυρίως για την Νομική διότι πρόσεξα πως έχει μεταπτυχιακά για Διεθνείς και Ευρωπαικές Νομικές Σπουδές κτλ. και υπέθεσα πως θα ήταν προτιμότερος στην ΕΕ ένας απόφοιτος νομικής που παράλληλα μπορεί να ακολουθήσει και πολλές άλλες πορείες από ένας απόφοιτος ΔΕΣ που είναι πολύ γενική σχολή και παρόλο που έχω ψάξει πολύ δεν έχω βρει απόφοιτο που να ασχολείται με κάτι παρόμοιο.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Και να στραβώσει το όνειρο, υπάρχουν διέξοδοι στα οικονομικά, ελπίζω να το ξέρει αυτό το παιδί.
Το ξέρω πως το ΔΕΣ έχει και μαθήματα οικονομικών, αλλά προσωπικά απλά σιχαίνομαι τα μαθηματικά και δεν θα μπορούσα να αφοσιωθώ με κάτι παρακλαδικό τους όποτε είναι και ένας λόγος που το έχω βάλει λίγο στην άκρη και σκέφτομαι κυρίως για Νομική που έχει μόνο νομικά μαθήματα. Ρώτησα κυρίως, γιατί πρόσεξα πως η νομική έχει και μεταπτυχιακά σε Διεθνείς και Ευρωπαικες Νομικές Σπουδες, και γενικά μου φαίνεται πιο γερή σχολή από το ΔΕΣ που έχει μαθευτεί τα τελευταία χρόνια.
 
Τελευταία επεξεργασία:

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,552 μηνύματα.
Το ΔΕΣ είναι μια καλή επιλογή. Γνωρίζω άτομα που τελείωσαν αυτή τη σχολή και ασχολούνται με διαφορετικούς τομείς ο καθένας όπως operations, business analyst κλπ
Επίσης και με το μάρκετινγκ μπορείς να ασχοληθείς.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Δεν είπα ακριβώς αυτό, ρώτησα αν υπάρχει και αυτή η δυνατότητα από την Νομική που πιστεύω έχει λίγο περισσότερο κύρος από μια σχολή που δεν βγαίνεις κάτι συγκεκριμένο οταν την τελειώνεις, γιάτι η οικογένεια μου ας πούμε μου λέει πως από την Νομική θα μπορώ να κάνω το πάντα και ότι κανένας δεν έχει ακούσει το άλλο.

Καλά δε νομίζω το 2024 κάποιος δίνει ιδιαίτερη σημασία στο κύρος. Αν κύρος = λεφτά, τότε η πληροφορική είναι η 1η επιλογή. Senior Software Engineers που τελείωσαν τα πρώην ΤΕΙ (που θα έλεγε κάποιος το ΤΕΙ δεν έχει κύρος) στα 35 τους βγάζουν πάνω απο 4000 το μήνα (remote από Ελλάδα για εξωτερικό και περίπου 2500 σε ελληνικές εταιρίες σε καλές θέσεις όμως), ενώ ένας απόφοιτος νομικής, αν δεν έχει κάποιον στο σόι να τον βολέψει στο γραφείο, θα αργήσει να δει τα χρήματα αυτά ξεκινώντας από το μηδέν (αν τα δει ποτέ). Στον ιδιωτικό τομέα σε μεγάλες εταιρίες/πολυεθνικές στην Ελλάδα, οι υπάλληλοι στα legal dept παίρνουν γύρω στα 800 οι junior και μετά 1500 με τον καιρό. Τώρα αν είσαι ο διευθυντης του νομικού τμήματος, εκεί παίζουν άλλα ποσά, αλλά σε τι ηλικία θα φτάσεις για να γίνεις;
Πολυτεχνείο πέρα από τους ΗΜΜΥ, βλέπεις οι άλλες σχολές να έχουν άμεση αποκατάσταση με καλά λεφτά; Ή σε καμία βιομηχανία να τους πάρουν με 1000 ευρώ (εκτός αν έχεις βύσμα σε καμία μεγάλη κατασκευαστική) ή θα ανοίξουν τεχνικό γραφείο και θα περιμένουν καμια δουλειά (βλέπεις να χτίζονται πολλές οικοδομές σήμερα;), αντε κανένα εξοικονομώ να κάνουν, κανένα πιστοποιητικό για σπίτι/κατάστημα κλπ
Γιατροί τελειώνουν τα 6 χρόνια σπουδών, μετά στρατός, μετά ειδικότητα αλλα 5 χρόνια και μετά ξεκινούν εργασία. Ειδικευόμενοι γύρω στα 1300 παίρνουν που ανεβαίνει με τις εφημερίες.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,184 μηνύματα.
Για ακόμα μια φορά βλέπουμε ένα περίτεχνο παιχνίδι λέξεων & εντυπώσεων, με προκλητικό ύφος, το οποίο δικαιολογείται με την πρόφαση της "αληθούς και ακριβούς πληροφόρησης". Θα πω απλά πως : 1) Κουράζει, 2) Δεν βοηθάει κανέναν, 3) Δεν συνάδει με το κλίμα του ischool, και απλώς εύχομαι να αλλάξει σύντομα.
 

Κάμπια

Διάσημο μέλος

Η Κάμπια αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 19 ετών, Φοιτήτρια του τμήματος Ξένων Γλωσσών Μετάφρασης & Διερμηνείας Ιονίου και μας γράφει απο Κέρκυρα (Κέρκυρα). Έχει γράψει 2,107 μηνύματα.
Νομίζω είναι νωρίς ακόμα για να το σκέφτεσαι. Μέχρι να πας Γ' λυκείου μπορεί να έχεις αλλάξει γνώμη 50 φορές. Αν και έτσι όπως σε βλέπω, φαίνεται να τείνεις παραπάνω προς το Διεθνών και Ευρωπαϊκών σπουδών
 

Guest 991508

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γειά σας, είμαι μαθητής που θα φοιτήσει στην Β' Λυκείου απο τον Σεπτέμβρη με κατεύθυνση Θεωρητική. Γενικά μου άρεσει η ιστορία, η γεωγραφία, η γεωπολιτική, οι ξένες γλωσσες κτλ. και έτσι έχω μεγάλη έφεση στα μαθήματα αυτής της κατεύθυνσης (τουλάχιστον απ'ό,τι γνωρίζω μέχρι τωρα που τέλειωσα και θερινά αρχαίων για την Β'). Σε έναν ιδανικό κόσμο θα με ενδιέφεραν σχολές όπως Ιστορικό-Αρχαιολογικό, Αγγλική Φιλολογία, και κυρίως το Διεθνών-Ευρωπαϊκών έχοντας δει και τα αντίστοιχα προγράμματα σπουδών. Ταυτόχρονα όμως θέλω να βρω και δουλειά κάποτε και δεν θα έκανα αξιόλογο καθηγητή κατά την γνώμη μου όποτε το έχω απορρίψει αυτό που είναι ο κύριος δρόμος των πρώτων δύο. Έτσι σκέφτομαι να πάω για Νομική, αφού πιστεύω εχω τις δυνατότητες να την φτάσω, και γενικά θέλω να έχω υψηλούς στόχους για τον εαυτό μου. Το θέμα όμως είναι πως δεν ξέρω σχεδόν τίποτα για αυτην την σχολή και δεν βοηθάει και πολύ το πρόγραμμα σπουδών μόνο από τα ονόματα των μαθημάτων. Επίσης δεν έχω κανέναν μεγαλύτερο νομικό εκτός απο την ξαδέρφη μου που και αυτή από το μηδέν ξεκίνησε. Το όνειρο μου είναι να δουλέψω σε έναν τομέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή σε μια Πρεσβεία, που είναι και ο λόγος που σκέφτομαι το Διεθνών-Ευρωπαϊκών, ωστόσο δεν έχω καταλάβει πολλά για την αποκατάσταση του και δεν συμφέρει και πολύ που δεν βγαίνεις κάτι ουσιαστικό από αυτήν την σχολή. Πάντως δεν είναι πως θέλω σώνει και ντε να σπουδάσω κατί απο τα πρώτα 3 και πως αναγκάζομαι από κοινωνική πίεση να στοχεύσω για νομική, είμαι ανοιχτός στα πάντα και απλά θα ήθελα να ξέρω την ιδανικότερη σχολή προς τον στόχο που είπα.
Γιατί δεν απευθύνεσαι σε έναν Σύμβουλο Επαγγελματικών Σπουδών, να συζητήσεις τις σκέψεις σου και να δεις τι έχει να σου προτείνει; :flowers:
 

SlimShady

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κωνσταντίνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Μελίσσια (Αττική). Έχει γράψει 900 μηνύματα.
Η Νομική σε πληθώρα μαθημάτων χρειάζεται και παπαγαλία, καθώς δεν ειναι λίγες οι φορές που το πραγματικό ενός κανόνα δικαίου, δηλαδή οι προυποθέσεις που πρέπει να συντρέξουν για να εφαρμοσθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση, είτε δεν αναγράφεται στη διάταξη του νόμου, είτε υπάρχει διχασμός μεταξύ θεωρίας, νομολογίας και εν τοις πράγμασι ορθής γνώμης. Η νομική είναι επιστήμη που απαιτεί πειθαρχημένο και συστηματικό διάβασμα, οχι ακραία κριτική ικανότητα. Κουράζει φοιτητές νομικής να νομίζουν οτι είναι real life Harvey Specters.
 

Guest 030894

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Η Νομική σε πληθώρα μαθημάτων χρειάζεται και παπαγαλία, καθώς δεν ειναι λίγες οι φορές που το πραγματικό ενός κανόνα δικαίου, δηλαδή οι προυποθέσεις που πρέπει να συντρέξουν για να εφαρμοσθεί στη συγκεκριμένη περίπτωση, είτε δεν αναγράφεται στη διάταξη του νόμου, είτε υπάρχει διχασμός μεταξύ θεωρίας, νομολογίας και εν τοις πράγμασι ορθής γνώμης. Η νομική είναι επιστήμη που απαιτεί πειθαρχημένο και συστηματικό διάβασμα, οχι ακραία κριτική ικανότητα. Κουράζει φοιτητές νομικής να νομίζουν οτι είναι real life Harvey Specters.
Κατα τη μαλλον κρατουσα στη θεωρια και νομολογια... αλλα τη μειοψηφουσα και μαλλον ορθη του Πανταζοπουλου περι αναγκαστικης ομοδικιας στη προσεπικκληση του δικονομικου εγγυητη και πιπες μπλε:whatever:

insert αποψη Δεληκωστο: Οποιος λεει οτι δεν καθισταται αυτοματα διαδικος ο δικονομικος εγγυητης ειναι τελειως τρομπας
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Η νομική είναι η πιο θετική σχολή των θεωρητικών. Απαιτεί στα περισσότερα σημεία της αυστηρή μαθηματική συλλογιστική πορεία που είναι εντελώς ξένη στα παιδιά που δίνουν πανελλήνιες και νομίζουν π.χ. πως το αστικό δίκαιο είναι μια μετεξέλιξη της παπαγαλίας των λατινικών ή των αρχαιοελληνικών.
Νταξει μη νομιζεις τωρα, θελει οντως μαθηματικη σκεψη ειδικα οταν αποτυπωνεις το δικανικο συλλογισμο αλλα δεν απαιτει και καμια ιδιαιτεη νοημοσυνη η σχολη σε επιπεδο προπτυχιακου τουλαχιστον. Το μεσο iq να χεις, να ξερεις να χειριζεσαι κωδικα, να στρωνεσαι στο διαβασμα σε περιοδο εξεταστικων ωστε να αφομοιωνεις τη θεωρια και κατι λεπτομεριουλες, και βγαινει στα 4(χρονια) με ανεση. Αν δε δουλευεις ετσι ή δε το κωλοβαρας.

Το μαθηματικο που εβγαλες το θεωρω 10χ φορες πιο δυσκολο αλλα μπορει να φταιει το οτι ειμαι θεωρητικος.
 
Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top