Guest 875331
Επισκέπτης
Δεν είμαι κατά του να υπάρχουν προαιρετικά ή μη workshops που να μαθαίνουν τέτοια πράγματα, αλλά σε κάθε περίπτωση να μην είναι κεντρικός τομέας της εκπαίδευσης, καθώς μπορεί κάποιος να τα μάθει μόνος ή από την οικογένεια. Δεν είναι το ίδιο με τα υπόλοιπα μαθήματα.Το ίδιο βέβαια θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς για όλες γνώσεις που δίνει σήμερα το σχολείο. Αν είσαι αρκετά τυχερός ώστε να έχεις γονείς έξυπνους, μορφωμένους που έχουν και την διάθεση να ασχοληθούν μαζί σου, τότε δεν έχει καν νόημα να πηγαίνεις στο σχολείο. Αλλά αυτό δεν είναι το average case. Πως ακριβώς θα διδάξει έστω και βασικές οικονομικές αρχές ο average joe Έλληνας γονιός όταν ο ίδιος δεν τις κατέχει?
Γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι ότι είναι να μάθουν, θα το μάθουν στα σχολικά κελιά. 'Ετσι ήταν, είναι και θα είναι. Δε θα μάθεις ποτέ τη διαφορά του καπιταλισμού με το κομμουνισμό μόνος σου, στατιστικά μιλώντας θα έλεγα πως ένα 70-80% ανήκει εδώ. Μπορείς να το πεις πως δεν το θέλουν, αλλά εγώ πιστεύω ότι είναι κάποιας μορφής έλλειψης αυτοσεβασμού. Όπως και να χει δε μπορείς να περιμένεις από τόσο πελώριες μερίδες πληθυσμού να κάνουν προσωπική ενδοσκόπηση.Φυσικά και όλοι λένε πως θα ήθελαν να ξέρουν παραπάνω πράγματα για την ιστορία, την τέχνη, την οικονομία, τις επιστήμες κ.ο.κ. Τι σημαίνει αυτό, πως το θέλουν πραγματικά? Αν το θέλουν γιατί δεν κάθονται να μάθουν αυτά τα παραπάνω πράγματα, πλέον στο διαδίκτυο υπάρχει κάθε είδους γνώση άμεσα διαθέσιμη και τζάμπα. Το ότι δεν κάθονται λοιπόν να την αποκτήσουν σημαίνει πως δεν θέλουν. Κι εγώ θα ήθελα να ξέρω κινέζικα και ζωγραφική και μπορώ να μάθω αν αφιερώσω 2000 ώρες στο καθένα, αλλά δεν πρόκειται να το κάνω, διότι υπάρχουν πιο σημαντικά πράγματα στα οποία θα αφιερώσω το χρόνο μου.
Sorry αλλά για να μπορείς να φτιάξεις μια ιστοσελίδα δεν χρειάζεσαι γραμμική άλγεβρα και αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις από το γεγονός πως ο μέσος developer στην Ελλάδα είναι το άτομο που τελείωσε μια σχολή πληροφορικής με 5,5 και στην άλγεβρα πέρασε με αντιγραφή. Η καλλιεργημένη λογική που σου προσφέρουν τα μαθηματικά (γιατί οι actual γνώσεις μπορεί να μην χρησιμοποιηθούν ποτέ στην καριέρα σου) αρχίζουν να βοηθάνε (τουλάχιστο σε βαθμό τέτοιο που να δικαιολογεί την σπατάλη χρόνου για την απόκτησή τους) όταν πας να σχεδιάσεις αρκετά πολύπλοκα λογισμικά όπως για παράδειγμα λογισμικά που βασίζονται στην υλοποίηση βαρβάτων αλγορίθμων. Το μέσο e-shop ή web app που κρατάει πληροφορίες για μια επιχείρηση και παραγγελίες δεν βρίσκεται σε αυτή τη κατηγορία, ιδιαίτερα σήμερα όπου οι γλώσσες υψηλού επιπέδου απομακρύνουν συνεχώς τον προγραμματιστή από το μέταλλο και είναι πιο αφαιρετικές από ποτέ.
Ναι δεν είπα ότι χρειάζεται, αλλά ότι αν δεν υπάρχει μια πολύ βασική επιστημονική κατάρτιση οδηγούμαστε σε συλλογική άγνοια. Γνώμη μου πως αυτό έχει καταστροφικά αποτελέσματα.
Για το σύνολο λόγων που ανέφερα. Δεν είναι πως δεν το θέλουν. Κάθε μέρα μπαίνω στο μετρό και βλέπω ανθρώπους αγύμναστους και καμπουριασμένους, οι περισσότεροι απ' αυτούς θα ήθελαν να έχουν καλύτερη σωματική κατάσταση, αλλά δεν κάνουν τίποτα. Δε μπορείς να το δικαιολογήσεις λέγοντας απλά πως δεν το θέλουν, υπάρχουν πολλά πράγματα που συμβάλλουν. Αναλόγως και για τις γνώσεις από το σχολείο. Εσύ καταλαβαίνεις πως μπορείς να μάθεις τα περισσότερα πράγματα μόνος σου, αλλά μην περιμένεις να σκεφτεί έτσι ένας σχεδόν οποιοσδήποτε άλλος.Και γιατί δεν πάνε πίσω στο σχολείο τότε? Ή δεν κάθονται να μάθουν αυτά που διδάσκονται εκεί? Η απάντηση είναι πάλι η ίδια και την έδωσα πιο πάνω. Μην υποτιμάς τα 2-3 χρόνια εμπειρίας από τέτοιες δουλειές. Δεν μαθαίνεις μόνο να βάφεις και να σερβίρεις σε μία δουλειά, μαθαίνεις να αναλαμβάνεις ευθύνες, να είσαι τυπικός και στην ώρα σου, να συνομιλείς με πελάτες και να διαπραγματεύεσαι, να δουλεύεις σε ομάδα, να σέβεσαι τις ιεραρχικές δομές που υπάρχουν σε μια δουλειά και πάρα πολλά άλλα πράγματα τα οποία αν τα μάθεις στα 15 αλλάζουν την πορεία της ζωής σου. Επίσης το να βγάζεις ένα 800άρι από τα 15 σου (ο μέσος μισθός ενός μπογιατζή βοηθού) ιδιαίτερα αν έχεις κάποια οικονομική παιδεία είναι η διαφορά μεταξύ άνετης ζωής και φτώχειας σε σύγκριση με τον σημερινό 23 απόφοιτο που δεν έχει κανένα skill από τα παραπάνω και έχει χρεώσει και 50 χιλιάρικα για τις σπουδές του.
Σκέψου πως ένας 15χρονος μπογιατζής θα κάνει τη δουλειά του για 50 χρόνια. Θα κάνουν διαφορά τα 3 μέχρι να αποφοιτήσει από το λύκειο; Αντιθέτως, θα το χει πάντα κάημο αν δεν τελειώσει.
Αναφέρομαι στη μετριότητα ως στόχο, όχι ως αποτέλεσμα. 'Εχει διαφορά να πεις σε κάποιον να είναι μέτριος από το να του πεις να ζοριστεί για το κάτι παραπάνω και ό,τι καταφέρει, καλώς.Η μετριότητα είναι κακή μόνο όταν έχεις τα γενετικά προσόντα να είσαι άριστος και παραμένεις μέτριος λόγω επιλογών. Η πραγματικότητα είναι πως ο μέσος Έλληνας με IQ 92 δεν θα γίνει ποτέ στην ζωή του Ellon Musk, ούτε γιατρός, ούτε δικηγόρος και είναι σαδιστικό και άδικο να του επιβάλεις τέτοια άφταστα πρότυπα. Ο μέσος Έλληνας θα έχει ζήσει μια επιτυχημένη ζωή αν καταφέρει να έχει μια δουλειά σε όλη τη ζωή του, να κάνει μια μη δυσλειτουργική οικογένεια, να μην χρεοκοπήσει οικονομικά και να μην ψηφίζει το κάθε λαμόγιο που του υπόσχεται δωρεάν καρβέλι.
Εσένα μια τέτοια ζωή μπορεί να σου φαίνεται αφάνταστα βαρετή γιατί έχεις τα προσόντα να κάνεις πολύ παραπάνω πράγματα, αλλά ανήκεις απλά σε μια μικρή μειοψηφία. Αυτό που θεωρείς εσύ αβάσταχτο μαρτύριο είναι μια αρκετά ευτυχισμένη ζωή για το μέσο άνθρωπο.
Δε μου φαίνεται βαρετή αυτή η ζωή, αλλά πιστεύω πως είτε είσαι ναύτης, είτε είσαι ράφτης, θα ζήσεις καλύτερη ζωή αν τελειώσεις το σχολείο. Βεβαίως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να δικαιολογηθεί με επιστημονικό τρόπο, αλλά αυτό το συμπέρασμα έχω βγάλει παρατηρώντας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 209912
Επισκέπτης
Γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι ότι είναι να μάθουν, θα το μάθουν στα σχολικά κελιά. 'Ετσι ήταν, είναι και θα είναι. Δε θα μάθεις ποτέ τη διαφορά του καπιταλισμού με το κομμουνισμό μόνος σου, στατιστικά μιλώντας θα έλεγα πως ένα 70-80% ανήκει εδώ. Μπορείς να το πεις πως δεν το θέλουν, αλλά εγώ πιστεύω ότι είναι κάποιας μορφής έλλειψης αυτοσεβασμού. Όπως και να χει δε μπορείς να περιμένεις από τόσο πελώριες μερίδες πληθυσμού να κάνουν προσωπική ενδοσκόπηση.
Αν ο μέσος άνθρωπος μπορεί μονάχα να μάθει στα σχολικά κελιά και μετά το μυαλό κατεβάζει διακόπτη, πράγμα με το οποίο διαφωνώ, τότε αυτό είναι επιχείρημα υπέρ εμου, καθώς αφού έχεις μόνο 12 χρόνια τουλάχιστο μάθε του real life skills και όχι θεωρίες καθώς αυτά εν τέλει θα κάνουν την ζωή του χειροπιαστά καλύτερη.
Ναι δεν είπα ότι χρειάζεται, αλλά ότι αν δεν υπάρχει μια πολύ βασική επιστημονική κατάρτιση οδηγούμαστε σε συλλογική άγνοια. Γνώμη μου πως αυτό έχει καταστροφικά αποτελέσματα.
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο έχεις πολλές βαθμίδες επαγγελματιών σε μια εταιρία. Είναι πιο παραγωγικό να αναλάβει το δύσκολο κομμάτι μιας εφαρμογής ένας προγραμματιστής με συγκεκριμένο υπόβαθρο και οι άλλοι να κάνουν τη χαμαλοδουλειά. Ουσιαστικά αυτό ακριβώς γίνεται δηλαδή. Έχεις δυο καλούς προγραμματιστές και οι άλλοι είναι code monkeys που δεν μπορούν να αναλάβουν δυσκολότερα tasks και παίρνουν και τα ανάλογα χρήματα. Η μόνη διαφορά είναι πως τώρα αυτοί σπατάλησαν αρκετά χρόνια σε μια σχολή, χωρίς ουσιαστικό αντίκτυπο.
Για το σύνολο λόγων που ανέφερα. Δεν είναι πως δεν το θέλουν. Κάθε μέρα μπαίνω στο μετρό και βλέπω ανθρώπους αγύμναστους και καμπουριασμένους, οι περισσότεροι απ' αυτούς θα ήθελαν να έχουν καλύτερη σωματική κατάσταση, αλλά δεν κάνουν τίποτα. Δε μπορείς να το δικαιολογήσεις λέγοντας απλά πως δεν το θέλουν, υπάρχουν πολλά πράγματα που συμβάλλουν. Αναλόγως και για τις γνώσεις από το σχολείο. Εσύ καταλαβαίνεις πως μπορείς να μάθεις τα περισσότερα πράγματα μόνος σου, αλλά μην περιμένεις να σκεφτεί έτσι ένας σχεδόν οποιοσδήποτε άλλος.
Σωστά, δεν είναι πως δεν το θέλουν. Είναι πως δεν το θέλουν αρκετά. Όταν κάποιος είναι χοντρός δεν είναι πως δεν θέλει τα χάσει βάρος, απλά θέλει τη σοκολάτα περισσότερο. Πάλι όμως γυρνάμε πίσω στην θέληση. Εγώ πάντως όσους ανθρώπους έχω γνωρίσει που έχουν ελάχιστες γνώσεις, είναι γιατί πιστεύουν πως δεν χρειάζονται άλλες και συνεπώς δεν κάνουν καμία ενέργεια να αποκτήσουν. Και όλοι οι παραπάνω φυσικά έχουν τελειώσει τουλάχιστο γυμνάσιο. Δεν γνώρισα ποτέ άνθρωπο που να είχε περιέργεια να μάθει και να μην έμαθε.
Σκέψου πως ένας 15χρονος μπογιατζής θα κάνει τη δουλειά του για 50 χρόνια. Θα κάνουν διαφορά τα 3 μέχρι να αποφοιτήσει από το λύκειο; Αντιθέτως, θα το χει πάντα κάημο αν δεν τελειώσει.
Ναι, αν το δεις έτσι τα 3 χρόνια στα 50 δεν είναι μεγάλο πράγμα. Αλλά η πραγματικότητα είναι ένα παιχνίδι χιονοστιβάδας, όχι γραμμικής εξέλιξης. Όσο πιο νωρίς αποκτάς κάποιες ικανότητες, τόσο μεγαλύτερο εκθετικά όφελος έχεις στο τέλος της ζωής σου. Τα παραδείγματα είναι πολλά, όπως το αποτελέσματα του compound interest στις αποταμιεύσεις, η υγεία, οι σχέσεις κτλ.
Επίσης κάτι που δεν μπορεί να αγνοηθεί είναι πως η δουλειά σε μικρή ηλικία είναι ιδιαίτερα ευεργετική σε άτομα χαμηλής ευφυίας καθώς αυτά τα άτομα μαθαίνουν πολύ καλύτερα κάνοντας πράγματα παρά ακούγοντας διαλέξεις, αλλά και τα κρατάει απασχολημένα και συνεπώς μακριά από το έγκλημα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Kirdou
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Indiana Jones
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γουλιέλμος
Νεοφερμένος
Περιττό να υπογραμμισθεί ότι η ελληνική είναι από τις απειροελάχιστες γλώσσες του κόσμου που μετρά μια παράδοση περίπου τριών χιλιετιών με συνεχή πορεία τόσο στον προφορικό όσο και στον γραπτό λόγο. Όταν λοιπόν γίνεται πράξη η κατάργηση της εξέτασης των αρχαίων, καταργείται αυτομάτως και η αποδοχή της ενιαίας φύσης και της συνέχειας της ελληνικής γλώσσας, με αποτέλεσμα να μη γίνεται αντιληπτός ο πλούτος του ελληνικού πολιτισμού, καθώς η γλώσσα αποτελεί αναμφίβολα το βασικότερο στοιχείο της πολιτιστικής ταυτότητας κάθε λαού.
Κρίνεται όμως απαραίτητη η διαφοροποίηση της διδασκαλίας και προσέγγισης του μαθήματος. Οι απόψεις περί αποβολής του άγχους της εξεταστέας ύλης με αποτέλεσμα να μπορούν να εκπονούνται διάφορες ερευνητικές εργασίες κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, είναι σωστές. Όμως, είναι απαραίτητο να σημειωθεί ότι όταν ένα μάθημα αφαιρείται (όπως έγινε με τα Θρησκευτικά και με άλλα μαθήματα) από την εξεταστική διαδικασία θεωρείται αυτομάτως δευτερεύον στη νοοτροπία των μαθητών και των γονιών, που έχει ως αποτέλεσμα την σταδιακή του υποβάθμιση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 190013
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γουλιέλμος
Νεοφερμένος
Πράγματι, είναι εύκολο στα λόγια και όχι στην πράξη. Συμφωνώ απόλυτα με τη χρήση δοκίμων μεταφράσεων, ειδικότερα στις πρώτες τάξεις. Είστε υπέρ της κατάργησης όλων των εξεταζόμενων μαθημάτων σε όλο το γυμνάσιο, αν κατάλαβα καλά; Αν επιτρέπεται, γιατί το πιστεύετε αυτό;Τι θα πει διαφοροποίηση της διδασκαλίας; Εύκολο στα λόγια. Υπάρχει μια πρόταση κατατεθειμένη και επιστημονικά γραμμένη: Διδασκαλία των Αρχαίων από δόκιμες μεταφράσεις. Όσον αφορά τις εξετάσεις, όντως δε μπορεί άλλα μαθήματα να εξετάζονται και άλλα όχι. Εγώ είμαι υπέρ του να μην εξετάζονται ούτε τα Αρχαία ούτε τίποτα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 190013
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Η αποψη μου ειναι οτι οι μαθητες πρεπει να διδασκονται καποια αρχαια κειμενα απο μεταφραση και καποια απο το πρωτοτυπο ωστε να ερχονται σε επαφη τοσο με την αρχαια ελληνικη γλωσσα -χωρις τις υπερβολες που υφιστανται στο σημερινο εκπαιδευτικο συστημα- οσο και με τον αρχαιοελληνικο πολιτισμο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δημοσιοκαφρος-γραφος
Διακεκριμένο μέλος
Γιατί;
Γιατί επιβαρύνουν και τον κρατικό προϋπολογισμό ανούσια γιατί στα δημόσια σχολεία πληρώνουμε το κόστος σε ανούσια μαθήματα (όπως και οικιακή οικονομία) και επιβαρύνονται και από τους φόρους μας και γιατί στο Γυμνάσιο είναι στο Λύκειο τα αρχαία ναι στο Γυμνάσιο οχι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
American Economist
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δημοσιοκαφρος-γραφος
Διακεκριμένο μέλος
Όχι σε όλο τον κόσμο στα σχολεία κάνουν αρχαία και θα τα καταργήσει η χώρα που τα έφτιαξε;
εγώ τι ειπα να καταργηθούν μόνο στο Γυμνασιο στο Λύκειο οχι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 190013
Επισκέπτης
Επίσης, θα έβαζα το οικονομικό κόστος που ανέφερες σαν τελευταία προτεραιότητα, όταν πρόκειται για το περιεχόμενο της παιδείας που προσφέρει μια κοινωνία, ειδικά για κάτι τόσο οικονομικά ασήμαντο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 749981
Επισκέπτης
Λίγο απόλυτο. Απλώς το σχολείο περιορίζεται σε θεωρητικά πράγματα και αυτά που θα σου χρησιμεύσουν στις Πανελλήνιες λίγο πολύ. Δεν θα σου μάθει να αλλάξεις λάμπες ή να κάνεις ένα βιογραφικό. Τουλάχιστον μέχρι και στο γυμνάσιο υπάρχει χρησιμότητα έστω και σε κάποια μαθήματα. Γενικώς, έχει να κάνει με τον σκοπό του σχολείου.εγω που παω γ γυμνασιου θελω να σας πω οτι τιποτα απο αυτα που μας διδασκει το σχολειο δεν χρησιμευει
Είναι πλασματικοί. Δεν δείχνουν τι αξίζει κάποιος. Μεγάλη αλήθεια. Υπάρχει γενικώς λάθος νοοτροπία γύρω από την αξιολόγηση.......δεν λεω οτι ειναι κακο να τα ξερεις αλλα στην πραγματικοτιτα στην ενηλικη ζωη σου δεν θα τα χρειαστεις......οι βαθμοι που μας βαζουν ειναι πλασματικοι και δεν δειχνουν το τι αξειζει καποιος.......πως στον πουτσο μπορει ενας καθηγητης να ξερει τι γνωσεις εχει ο καθεενας και να μπορει να τις αξιολογει με ενα βαθμο.......αυτο ειναι σκετη μαλακια........
1) Όπως και σχεδόν τα πάντα στον κόσμο.1) επισης το σχολειο ειναι ένα μπουρδελο 2) που το μονο που κανει ειναι να σε απασχολει για 12 χρονια με ηλιθιοτητες....... 3) να μην μιλησω για τους κομπλεξικους καθηγητες..... 4) η για της πανελληνιες που ποιος ξερει ποσα παιδια εχουν αυτοκτωνησει απο το αγχος.......αυτο ειναι το σχολειο ενα μεγαλο μπουρδελο......
2) Γι' αυτό είπα πριν.
3) Κόμπλεξ υπάρχει παντού. Απλώς εδώ δεν ασχολούμαστε και τόσο και το κράτος δεν έχει και καμία ιδιαίτερη "διάθεση" να προχωρήσει σε απόλυση των κομπλεξικών που προκαλούν και προβλήματα. Κομπλεξικοί όμως είμαστε και εμείς - ή πολλοί από μας. Σε άλλες χώρες με το παραμικρό παράπτωμα (κοπάνες π.χ.) είσαι ένα βήμα πριν την αποβολή από το σχολείο.
4) Εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙ χωρίς εξετάσεις δεν γίνεται. Το άγχος είναι άλλο θέμα.
Για Ιλιάδες και τα λοιπά συμφωνώ απόλυτα, αφού δεν γίνεται σε τέτοια ηλικία να διαχειριστείς το μάθημα και καταλήγει να είναι άχρηστο. Για τα Αρχαία από πρωτότυπο όχι όμως.Τα αρχαία Ιλιαδα και Οδύσσεα ναι.
Γιατί;
Γιατί επιβαρύνουν και τον κρατικό προϋπολογισμό ανούσια γιατί στα δημόσια σχολεία πληρώνουμε το κόστος σε ανούσια μαθήματα (όπως και οικιακή οικονομία) και επιβαρύνονται και από τους φόρους μας και γιατί στο Γυμνάσιο είναι στο Λύκειο τα αρχαία ναι στο Γυμνάσιο οχι
Σε λιγοστές χώρες κάνουν Αρχαία. Απλώς σε εμάς είναι αναγκαία. Μην το βλέπουμε όμως τόσο εθνικιστικά.Όχι σε όλο τον κόσμο στα σχολεία κάνουν αρχαία και θα τα καταργήσει η χώρα που τα έφτιαξε;
Μμμμ... Αυτό δε θα δυσκόλευε την ύλη; Ίσως λιγότερες απαιτήσεις θα ήταν το καλύτερο.εγώ τι ειπα να καταργηθούν μόνο στο Γυμνασιο στο Λύκειο οχι
1) Δεν είναι άχρηστο μάθημα. Απλώς ίσως το έχουμε παρακάνει λίγο.1) Σωτήρη, θεωρείς και τη Λογοτεχνία ανούσιο μάθημα; 2) Τα Ομηρικά Έπη διδάσκονταν ήδη από την αρχαία Ελλάδα και διδάσκονται ακόμη και σήμερα στα περισσότερα σύγχρονα κράτη. Πρόκειται για την απαρχή της λογοτεχνίας, με όλα τα στοιχεία που μας δίνει η λογοτεχνία: Ιστορικές πληροφορίες, λαογραφικές περιγραφές, ήθη και συναισθήματα εκείνων των χρόνων και κυρίως την αισθητική απόλαυση που έχει κάθε έργο τέχνης. Είναι μια καλή και ομαλή εισαγωγή των παιδιών στον Αρχαίο Πολιτισμό. 3) Ο ιστορικός και φιλόσοφος Ζαν Πιερ Βερνάν έγραψε σχετικά σε ένα έργο του για την Οδύσσεια πως "είναι μια μεγάλη πληροφοριακή πύλη όπου, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, μαθαίνουμε ότι ο άνθρωπος είναι ιστορία, πολιτισμός, κουλτούρα, κατασκευή, επινόηση, ανοιχτό πνεύμα και μετασχηματισμός, καθώς και προσωπικές δυστυχίες και ευτυχίες, είναι κοινωνία και άτομο μαζί".
4) Επίσης, θα έβαζα το οικονομικό κόστος που ανέφερες σαν τελευταία προτεραιότητα, όταν πρόκειται για το περιεχόμενο της παιδείας που προσφέρει μια κοινωνία, ειδικά για κάτι τόσο οικονομικά ασήμαντο.
2) Ποια σύγχρονα κράτη; Ξέρεις κάποιο;
3) Την οποία πληροφοριακή πύλη ένας 13χρονος (χωρίς να τον υποτιμώ, είναι απλώς η πραγματικότητα) ΔΕΝ γίνεται να συλλάβει. Στο Λύκειο γιατί όχι.
4) Δεν είναι οικονομικά ασήμαντο. Αλλά το μεγαλύτερο θέμα είναι ότι δεν έχει πολύ απλά κάτι να προσφέρει στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δημοσιοκαφρος-γραφος
Διακεκριμένο μέλος
Σωτήρη, θεωρείς και τη Λογοτεχνία ανούσιο μάθημα; Τα Ομηρικά Έπη διδάσκονταν ήδη από την αρχαία Ελλάδα και διδάσκονται ακόμη και σήμερα στα περισσότερα σύγχρονα κράτη. Πρόκειται για την απαρχή της λογοτεχνίας, με όλα τα στοιχεία που μας δίνει η λογοτεχνία: Ιστορικές πληροφορίες, λαογραφικές περιγραφές, ήθη και συναισθήματα εκείνων των χρόνων και κυρίως την αισθητική απόλαυση που έχει κάθε έργο τέχνης. Είναι μια καλή και ομαλή εισαγωγή των παιδιών στον Αρχαίο Πολιτισμό. Ο ιστορικός και φιλόσοφος Ζαν Πιερ Βερνάν έγραψε σχετικά σε ένα έργο του για την Οδύσσεια πως "είναι μια μεγάλη πληροφοριακή πύλη όπου, χωρίς να το καταλαβαίνουμε, μαθαίνουμε ότι ο άνθρωπος είναι ιστορία, πολιτισμός, κουλτούρα, κατασκευή, επινόηση, ανοιχτό πνεύμα και μετασχηματισμός, καθώς και προσωπικές δυστυχίες και ευτυχίες, είναι κοινωνία και άτομο μαζί".
Επίσης, θα έβαζα το οικονομικό κόστος που ανέφερες σαν τελευταία προτεραιότητα, όταν πρόκειται για το περιεχόμενο της παιδείας που προσφέρει μια κοινωνία, ειδικά για κάτι τόσο οικονομικά ασήμαντο.
Είπα ποια μαθήματα θεωρώ ανούσια στο Γυμνασιο
- Ελένη
- Ιλιάδα
- Οδύσσεια
- Αρχαία
Όσο για το κόστος εκατομμύρια δίνουμε σύνολο καθε χρονο στα μαθήματα αυτά
- Κοστος Βιβλίων
- Μισθοι Καθηγητων
- Μεταφορα βιβλιων
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Unseen skygge
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 190013
Επισκέπτης
Σωτήρη, διάβασες μήπως τι έγραψα; Έχεις να πεις κάτι πάνω σε αυτά ή απλά "να φύγει η Οδύσσεια, μου το πανε και 2 καθηγητές"; Πρόκειται για ένα βιβλίο ανάμεσα στους 100+ τίτλους που εκτυπώνουμε κάθε χρονιά ενώ οι μισθοί των καθηγητών κατά συντριπτική πλειοψηφία παραμένουν καθώς κάνουν και άλλα φιλολογικά μαθήματα. Είναι φθηνό επιχείρημα το οικονομικό, ελλείψει φαντάζομαι άλλων σοβαρότερων.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 6 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 11 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.