jj!
Τιμώμενο Μέλος
Πολύ μ'αρέσει όταν πυροδοτείς τη συζήτησηΓιατί πολύ απλά, η γλώσσα είναι ένας ζων και αενάως μεταβαλλόμενος οργανισμός.
Κάθε μορφή παρεμβατισμού και προστατευτισμού μιας γλώσσας, είναι ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΜΕΝΗ σε αποτυχία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 565231
Επισκέπτης
οι γλώσσες χάνονται, μπορει να κρατήσουν στον χρόνο αρκετά αλλά οχι αεναώς. Οι γλώσσες χάνονται μαζί με πολιτισμούς και θρησκείες. Μένουν μονάχα απομεινάρια, λέξεις, που τίποτα δε θυμίζουν την μαμά γλώσσα της. Για παράδειγμα, πόσοι ξέρετε ότι η λέξη παράδεισος είναι "ινδικής καταγωγής" και όχι ελληνικής.
(αντίθετα, τα μαθηματικά μένουν αθάνατα στο χρόνο. Ναι υπάρχουν και θα υπάρξουν περίοδοι οπου η εξελιξή τους θα σταματάει, αλλά πάντα θα αρχίζει ξανά)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιάννης94
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nik1403
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
_fairygirl_
Διακεκριμένο μέλος
Μαλλον εχεις μπερδεψει το τι μαθαινει ενα παιδι στο Γυμνασιο με αυτα που θα μαθει σε μεγαλυτερες ταξεις(Λυκειο). Στην πρωτη γυμνασιου απλως κανεις καποια πολυ στοιχιωδη πραγματακια και απλα. Δεν ειναι αυτα που βλεπει καποιος αργοτερα (ανωμαλα ρηματα κλπ κλπ). Επισης δυστυχως ή ευτυχως το ξερω οτι δεν ειναι για ολους ενα ευχαριστο μαθημα αλλα μην περιμενετε να βγει (οπως πολλοι ευχεστε).Ειναι λαθος να βαζουν σε παιδια πρωτης γυμνασιου τοσες ωρες την εβδομαδα αρχαια, που παρα το γεγονος πως εκει εχουν τις ριζες τους οι περισσοτερες νεοελληνικες λεξεις, για ενα παιδι αυτης της ηλικιας φαινεται σαν να μαθαινει μια ξενη γλωσσα, κι επειδη υπαρχει αρκετη συγχυση στο κεφαλι ενος 13χρονου, θεωρω σωστο στην πρωτη γυμνασιου τα αρχαια να περιοριστουν στον Ομηρο, και σιγα σιγα να μπαινουν στο προγραμμα ωστε πχ στην τριτη γυμνασιου να κανουν 2 ωρες αρχαια γλωσσα κι αλλες τοσες γραμματεια. Το να μαθαινει ενα παιδι που ακομα δν κατεχει καλα την μητρικη του, απεξω παπαγαλια ρηματα, ουσιαστικα και μεταφρασεις το βρισκω ανουσιο. Εγω προσωπικα τελειωσα φετος το σχολειο και θυμαμαι ελαχιστα απο οσα εμαθα στο γυμνασιο...
Αν ενα πραγμα επρεπε να γινει ηταν δε με ενδιαφερει με ποιον τροπο αλλα πρεπει να αλλαξουν την εντυπωση που εχουν ολοι οι μαθητες για τα Αρχαια που τα θεωρουν μια δυσκολη και αχρηστη γλωσσα. Θεωρω απαραδεκτο το γεγονος οτι χωρες σαν τη Γαλλια να τα εντασουν στο σχολικο προγραμμα και'μεις επειδη ειναι ετσι τα βιβλια και για πολλους ακομη λογους τα μισουμε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nik1403
Νεοφερμένος
Μαλλον εχεις μπερδεψει το τι μαθαινει ενα παιδι στο Γυμνασιο με αυτα που θα μαθει σε μεγαλυτερες ταξεις(Λυκειο). Στην πρωτη γυμνασιου απλως κανεις καποια πολυ στοιχιωδη πραγματακια και απλα. Δεν ειναι αυτα που βλεπει καποιος αργοτερα (ανωμαλα ρηματα κλπ κλπ). Επισης δυστυχως ή ευτυχως το ξερω οτι δεν ειναι για ολους ενα ευχαριστο μαθημα αλλα μην περιμενετε να βγει (οπως πολλοι ευχεστε).
Αν ενα πραγμα επρεπε να γινει ηταν δε με ενδιαφερει με ποιον τροπο αλλα πρεπει να αλλαξουν την εντυπωση που εχουν ολοι οι μαθητες για τα Αρχαια που τα θεωρουν μια δυσκολη και αχρηστη γλωσσα. Θεωρω απαραδεκτο το γεγονος οτι χωρες σαν τη Γαλλια να τα εντασουν στο σχολικο προγραμμα και'μεις επειδη ειναι ετσι τα βιβλια και για πολλους ακομη λογους τα μισουμε.
εγω προσωπικα δεν ευχομαι να βγει, απλα να γινει η διδασκαλια του λιγο πιο χαλαρη. Η αδερφη μου ειναι τωρα πρωτη γυμνασιου και την βλεπω πως ζοριζεται αρκετα με τα αρχαια σε μια ηλικια που δεν ξερει καν τελεια τη δημοτικη. Ισως το προβλημα ειναι η διδασκαλια, πχ σε μεγαλυτερες ταξεις εχεις να μαθεις απ'εξω μεταφρασεις που 9/10 μαθητες τις μαθαινουν παπαγαλια οπως μαθαινουν το Πατερ Ημων, χωρις πραγματικα να μπορουν να μεταφρασουν το αρχαιο κειμενο, που στο κατω κατω αυτο θα ηταν σημαντικο. Τους δινει ο καθηγητης μια φωτοτυπια και μετα την παπαγαλιζουν, αυτο για εμενα ειναι ανουσιο και για αυτο πιστευω πως πρεπει να αλλαξει ο τροπος διδασκαλιας της Αρχαιας Γλωσσας
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
_fairygirl_
Διακεκριμένο μέλος
Κοιτα, αν απο α' γυμνασιου που θεωρειται μια πολυ ευκολη και απλη ταξη ζοριζεται τοτε στην γ' γυμνασιου για παραδειγμα τι θα κανει? Που εκει αρχιζουν και μπαινει και το συντακτικο σιγα-σιγα? Νομιζω οτι οταν αποφοιτεις στο δημοτικο θεωρειται οτι γνωριζεις τα στοιχιωδη της Δημοτικης Γλωσσας. Με αποτελεσμα να πηγαινεις στο Γυμνασιο και το Λυκειο που εκει αρχιζεις και προσθετεις και καποια αλλα στοιχεια και φυσικα καλλιεργεις περισσοτερο το γραπτο σου λογο.εγω προσωπικα δεν ευχομαι να βγει, απλα να γινει η διδασκαλια του λιγο πιο χαλαρη. Η αδερφη μου ειναι τωρα πρωτη γυμνασιου και την βλεπω πως ζοριζεται αρκετα με τα αρχαια σε μια ηλικια που δεν ξερει καν τελεια τη δημοτικη. Ισως το προβλημα ειναι η διδασκαλια, πχ σε μεγαλυτερες ταξεις εχεις να μαθεις απ'εξω μεταφρασεις που 9/10 μαθητες τις μαθαινουν παπαγαλια οπως μαθαινουν το Πατερ Ημων, χωρις πραγματικα να μπορουν να μεταφρασουν το αρχαιο κειμενο, που στο κατω κατω αυτο θα ηταν σημαντικο. Τους δινει ο καθηγητης μια φωτοτυπια και μετα την παπαγαλιζουν, αυτο για εμενα ειναι ανουσιο και για αυτο πιστευω πως πρεπει να αλλαξει ο τροπος διδασκαλιας της Αρχαιας Γλωσσας
Συμφωνω μαζι σου στο να αλλαξει η τροπος διδασκαλιας του μαθηματος και να αλλαξει και η φιλοσοφια για το μαθημα αυτα εξαλλου ειναι που το κανουν τοσο μισητο πιστευω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kwstasIdealism
Πολύ δραστήριο μέλος
Τι πατε και μπλεκετε,προσπαθειτε να συγκρινετε την γλωσσα με τα μαθηματικα αν ειναι δυνατον ρε παιδια ας σοβαρευτουμε λιγο και οι 2 αυτες επιστημες ειναι σημαντικες και κανονικα θα επρεπε να τις καλλιεργουμε εξισου,ασχετως που χρειαζεται να επιλεξουμε μιααεναώς; ποια η γλώσσα; ούτε καν...
οι γλώσσες χάνονται, μπορει να κρατήσουν στον χρόνο αρκετά αλλά οχι αεναώς. Οι γλώσσες χάνονται μαζί με πολιτισμούς και θρησκείες. Μένουν μονάχα απομεινάρια, λέξεις, που τίποτα δε θυμίζουν την μαμά γλώσσα της. Για παράδειγμα, πόσοι ξέρετε ότι η λέξη παράδεισος είναι "ινδικής καταγωγής" και όχι ελληνικής.
(αντίθετα, τα μαθηματικά μένουν αθάνατα στο χρόνο. Ναι υπάρχουν και θα υπάρξουν περίοδοι οπου η εξελιξή τους θα σταματάει, αλλά πάντα θα αρχίζει ξανά)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
amaliaxd
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Sans-culotte
Εκκολαπτόμενο μέλος
Πιστεύω ακράδαντα πως η αρχαια μας γλώσσα αποτελεί μέρος της ιστορίας μας και γι'αυτό χρειάζεται να την μαθαίνουμε. Επισης, οι αρχαιοι φιλοσοφοι καλο θα ηταν να διδασκονται στο λυκειο για μια πιο σφαιρικη ακαδημαικη εκπαιδευση. Η μελετη καλο θα ηταν να γινει στην αρχαια γλωσσα. Στα αμερικανικα πολυτεχνεια, σημαντικό μερος των μαθηματων των πρωτων χρονων σπουδων αφορα την ελληνική φιλοσοφια. Αρα, δεν ειναι υποστηριξιμη κατα τη γνωμη μου η αποψη πως οι θετικοι σπουδαστες πρεπει να μη διδασκονται την αρχαια ελληνικη που βοηθά σε αυθεντικότερη μελέτη των φιλοσόφων και την πιστή κατανόηση του τρόπου σκέψης τους.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Επισης δεν πρεπει να ξεχναμε πως αν καταργηθουν τα αρχαια απο το γυμνασιο,δεν θα διδασκονται ουτε στο λυκειο, οποτε πως θα μαθαινουμε αρχαια ελληνικα για τις εξετασεις η για την εισαγωγη μας σε πανεπιστημια τα οποια εχουν ως βαση την αρχαια και συνεπως την νεα ελληνικη γλωσσα;
γιατί;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Demlogic
Πολύ δραστήριο μέλος
Θεωρω πως ειναι χασιμο χρονου το να μαθαινουμε δηθεν αρχαια στο σχολειο...ειναι οπως ακριβως μας μαθαιναν γαλλικα και αγγλικα...
Αν θελαμε να διατηρησουμε την "κληρονομια" μας να μην αλλαζαμε καθολου τα αρχαια ελληνικα, και να τα διατηρουσαμε ως βασικη μας γλωσσα.....
γλωσσα που δεν μιλιεται γρηγορα ξεχνιεται.. οποτε αυτο που γινεται αυτη τη στιγμη ειναι μια γραφικη ηλιθιοτητα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Λιβία Αυγούστα
Δραστήριο μέλος
το οτι διδασκομαστε αρχαια δε σημαινει οτι ξερουμε αρχαια...... @@ αρχαια ξερουμε.. ΟΙ θεωρητικοι θα επρεπε να μιλανε κανονικα στα αρχαια!
Θεωρω πως ειναι χασιμο χρονου το να μαθαινουμε δηθεν αρχαια στο σχολειο...ειναι οπως ακριβως μας μαθαιναν γαλλικα και αγγλικα...
Αν θελαμε να διατηρησουμε την "κληρονομια" μας να μην αλλαζαμε καθολου τα αρχαια ελληνικα, και να τα διατηρουσαμε ως βασικη μας γλωσσα.....
γλωσσα που δεν μιλιεται γρηγορα ξεχνιεται.. οποτε αυτο που γινεται αυτη τη στιγμη ειναι μια γραφικη ηλιθιοτητα
Μα τα Αρχαια δεν τα μαθαινεις για να συζητησεις στα Αρχαια με τον κολλητο σου ή για να ζητησεις απο το μαναβη 2 κιλα ντοματες.Αλλους σκοπους εξυπηρετουν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
aggressive
Πολύ δραστήριο μέλος
Μα τα Αρχαια δεν τα μαθαινεις για να συζητησεις στα Αρχαια με τον κολλητο σου ή για να ζητησεις απο το μαναβη 2 κιλα ντοματες.Αλλους σκοπους εξυπηρετουν.
Σωστά. Μαθαίνουμε αρχαία για να επικοινωνήσουμε με τον Βρετανό που τα μαθαίνει στην χώρα του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Deutsch... Lover
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιάννης94
Εκκολαπτόμενο μέλος
γλωσσα που δεν μιλιεται γρηγορα ξεχνιεται.. οποτε αυτο που γινεται αυτη τη στιγμη ειναι μια γραφικη ηλιθιοτητα
ΟΜΗΡΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ
αυδή = φωνή ΣΗΜΕΡΑ: άναυδος
αλέξω = αποτρέπω ΣΗΜΕΡΑ: αλεξίπτωτο, αλεξίσφαιρο, αλεξικέραυνο, Αλέξανδρος κτλ.
τηλέ = μακριά ΣΗΜΕΡΑ: τηλεόραση, τηλέφωνο, τηλεπάθεια, τηλεπικοινωνίες κτλ
λάας = πέτρα ΣΗΜΕΡΑ: λατομείο, λαξεύω κτλ.
πέδον = έδαφος ΣΗΜΕΡΑ: στρατόπεδο, πεδινός κτλ.
λέχος = κρεβάτι ΣΗΜΕΡΑ: λεχώνα
πόρος = η διάβαση ΣΗΜΕΡΑ: πορεία, εύπορος & άπορος (μεταφορικά)
φρην = λογική ΣΗΜΕΡΑ: φρενοκομείο, φρενοβλαβής, εξωφρενικός, άφρων κτλ
δόρπος = δείπνο ΣΗΜΕΡΑ: επιδόρπιο
λώπος = το ρούχο ΣΗΜΕΡΑ: λωποδύτης
ύλη = τόπος με δέντρα ΣΗΜΕΡΑ: υλοτόμος
άρουρα = χωράφι ΣΗΜΕΡΑ: αρουραίος
νόστος = επιστροφή ΣΗΜΕΡΑ: παλινόστηση, νοσταλγία
άλγος = πόνος ΣΗΜΕΡΑ: αναλγητικό
άχθος = βάρος ΣΗΜΕΡΑ: αχθοφόρος
ρύπος = ακαθαρισία ΣΗΜΕΡΑ: ρύπανση, ρυπογόνος
αιδώς = ντροπή ΣΗΜΕΡΑ: αναιδής
βρύχια = βαθιά νερά ΣΗΜΕΡΑ: υποβρύχιο
πέδη = το δέσιμο ΣΗΜΕΡΑ: πέδιλο, χειροπέδες
Αυτά και πολλά άλλα είναι από την Ομηρική γλώσσα που θεωρείται από πολλούς «νεκρή».
Αν πιάσουμε και την Αττική διάλεκτο....... !!!!
Η ελληνική γλώσσα είναι ενιαία και αδιαίρετη χρονικά. Πάρτε το χαμπάρι..... Εξελίσσεται ΝΑΙ. Αλλάζει ΟΧΙ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
_fairygirl_
Διακεκριμένο μέλος
Πρεπει να καταλαβετε οτι οσο και αν δε το πιστευετε. Τα Αρχαια ηταν η βαση πολλων ευρωπαικων γλωσσων τις οποιες τωρα διδασκομαστε πολλοι στα φροντηστηρια. Δεν ειμαι απο αυτους που χαιρονται για το γεγονος οτι ειναι Ελληνιδα αλλα νομιζω στους Αρχαιους Ελληνες η Ευρωπη χρωσταει πολλα.Σωστά. Μαθαίνουμε αρχαία για να επικοινωνήσουμε με τον Βρετανό που τα μαθαίνει στην χώρα του.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kwstasIdealism
Πολύ δραστήριο μέλος
Τα αρχαια δεν ειναι η βαση καμμιας ευρωπαικης γλωσσας ελεος με αυτο το παραμυθι δηλαδηΠρεπει να καταλαβετε οτι οσο και αν δε το πιστευετε. Τα Αρχαια ηταν η βαση πολλων ευρωπαικων γλωσσων τις οποιες τωρα διδασκομαστε πολλοι στα φροντηστηρια. Δεν ειμαι απο αυτους που χαιρονται για το γεγονος οτι ειναι Ελληνιδα αλλα νομιζω στους Αρχαιους Ελληνες η Ευρωπη χρωσταει πολλα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ποιός είναι ο σκοπός που εξυπηρετεί η κάθε γλώσσα; Μήπως η επικοινωνία με τους άλλους; Τα αρχαία Ελληνικά ναι, είναι νεκρή γλώσσα.Gays, σε ξένα Πανεπιστήμια διδάσκονται τα αρχαία ελληνικά για την όξυνση του πνεύματος των φοιτητών. Αυτό από μόνο του κάτι λέει.
Όσο για το μάθημα των αρχαίων, το νόημα είναι αυτό που πρέπει να πάρουμε κι όχι να ψάχνουμε να βρούμε τι λόγο βαράει η δοτική εκεί πέρα!
H ομηρική γλώσσα ναι είναι νεκρή!! Για την ακρίβεια... δεν ήταν και ποτέ ζωντανή!Αυτά και πολλά άλλα είναι από την Ομηρική γλώσσα που θεωρείται από πολλούς «νεκρή».
Αν πιάσουμε και την Αττική διάλεκτο....... !!!!
Η ελληνική γλώσσα είναι ενιαία και αδιαίρετη χρονικά. Πάρτε το χαμπάρι..... Εξελίσσεται ΝΑΙ. Αλλάζει ΟΧΙ.
Η εξέλιξη αλλαγή δεν είναι; Όχι Γιάννης, Γιαννάκης...
Yπάρχουν εκατομμύρια αλλαγές σε διαφορα επίπεδα -μορφολογικά, συντακτικά, μορφοσυντακτικά, φωνολογικά κτλ κτλ και αυτό όχι μόνο στην Ελληνική αλλά και σε όλες τις γλώσσες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
georgia.94
Δραστήριο μέλος
Ποιός είναι ο σκοπός που εξυπηρετεί η κάθε γλώσσα; Μήπως η επικοινωνία με τους άλλους; Τα αρχαία Ελληνικά ναι, είναι νεκρή γλώσσα.
Όσο για το μάθημα των αρχαίων, το νόημα είναι αυτό που πρέπει να πάρουμε κι όχι να ψάχνουμε να βρούμε τι λόγο βαράει η δοτική εκεί πέρα!
για την ακριβεια το να ψαχνουμε γιατι καπου μπαινει η δοτικη βοηθαει παρα πολυ στην οξυνση του νου..τα ξενα πανεπιστημια οπου διδασκονται αρχαια ελληνικα κατι παραπανω ξερουν(οπως το ειπε και καποιος πριν απο μενα)....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 7 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 12 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.