Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;

Να καταργηθούν τα Αρχαία στο Γυμνάσιο;
Η ψήφος σας θα προβάλεται δημόσια.

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 528)

Miss Brightside

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ahri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,696 μηνύματα.
Και το τραίνο γαλλικό δάνειο είναι, ένα παράδειγμα τώρα μέσα σε τόσα άλλα, αλλά δε νομίζω να θεωρείς απαραίτητο να μάθεις γαλλικά (ηλίθια γλώσσα, ούτε μένα μ' αρέσει :P).

Απαραίτητο όμως είναι να μάθεις ελληνικά, γιατί για την ελληνική γλώσσα μιλάμε, όχι για τα κινέζικα, ούτε για κάτι με το οποίο δεν έχεις ουδεμία σχέση/επαφή.
Το θεωρώ τουλάχιστον αστείο, 18 χρονών άνθρωποι να μη ξέρουν να γράψουν σωστά μια φράση που τη χρησιμοποιούμε καθημερινά στη νέα ελληνική, έχει τις ρίζες της στα αρχαία και στηρίζεται σε απλούστατους γραμματικούς κανόνες(οι προθέσεις εν και συν πάντα με δοτική, στην πρώτη γυμνασίου το μάθαμε).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Libertus

Συντονιστής

Ο Libertus αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 10,729 μηνύματα.
Προτείνω να φτιάξουμε κι άλλα παρόμοια θέματα του τύπου :
-Να καταργηθεί η λογοτεχνία στο γυμνάσιο;
-Να καταργηθεί η Χημεία στο γυμνάσιο;
-Να καταργηθούν τα μαθηματικά στο γυμνάσιο;
-Να καταργηθεί η Ιστορία στο γυμνάσιο;
....
-Μήπως να καταργηθεί και το σχολείο;
Είμαι σίγουρος πάντως πως για όλα τα μαθήματα θα έχουν κάποιοι επιχειρήματα υπέρ της κατάργησης τους.
(Θα 'χει να γίνει χαμός στο ischool. :P )

Και βεβαίως αστειεύομαι για την πρόταση μου για όσους δεν το κατάλαβαν. :look:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnnaousa

Επιφανές μέλος

Ο Johnnaousa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 18,241 μηνύματα.
Προτείνω να φτιάξουμε κι άλλα παρόμοια θέματα του τύπου :
-Να καταργηθεί η λογοτεχνία στο γυμνάσιο;
-Να καταργηθεί η Χημεία στο γυμνάσιο;
-Να καταργηθούν τα μαθηματικά στο γυμνάσιο;
-Να καταργηθεί η Ιστορία στο γυμνάσιο;
....
-Μήπως να καταργηθεί και το σχολείο;
Είμαι σίγουρος πάντως πως για όλα τα μαθήματα θα έχουν κάποιοι επιχειρήματα υπέρ της κατάργησης τους.
(Θα 'χει να γίνει χαμός στο ischool. :P )

Και βεβαίως αστειεύομαι για την πρόταση μου για όσους δεν το κατάλαβαν. :look:
και εγω ετσι το κοβω..πολλοι εδω θελουν να καταργησουν και το σχολειο!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Ρε παιδιά όσοι δε γουστάρετε μη μπαίνετε. Γιατί να κλείσει το θέμα. Εγώ προτείνω να κλείσετε εσείς την καρτέλα να τελειώνουμε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnnaousa

Επιφανές μέλος

Ο Johnnaousa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 18,241 μηνύματα.
Ρε παιδιά όσοι δε γουστάρετε μη μπαίνετε. Γιατί να κλείσει το θέμα. Εγώ προτείνω να κλείσετε εσείς την καρτέλα να τελειώνουμε.
μηπως γιατι ειναι ανουσιο?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Άρα άλλο είναι το πρόβλημα και φαντάζομαι το 'χουν αναφέρει ήδη: μπερδεύουμε τα νέα με τα αρχαία ελληνικά.

Αναβάθμιση της διδασκαλίας των νέων στα σχολεία. Ορίστε, λύθηκε το πρόβλημά σου, έτσι γενικόλογα βέβαια όπως πολλοί εδώ μιλάνε για αλλαγή νοοτροπίας και προσέγγισης και και, πράγματα που όντως μαθαίναμε στην έκθεση στο γυμνάσιο.

Πράξεις θέλουμε, πάνε οι πανελλήνιες πάει κι έκθεση.

Κακώς νομίζετε ότι τα ελληνικά πρέπει να εξεταστούν ως ενιαίο σώμα από όλους. Όπως κι ο γιατρός που θα σου θεραπεύσει το σπασμένο πόδι ΔΕ θα ασχοληθεί με την εξέλιξη όλων των ανθρωπιδών για να εξειδικευτεί στην ανθρώπινη ανατομία έτσι και ο μέσος μαθητής ΔΕΝ είναι απαραίτητο να μπλέξει με εξειδικευμένες γνώσεις τη στιγμή που μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα με κόπο που θα πιάσει τόπο.

Γιατί δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά περνάμε σε εξειδικευμένες γνώσεις τώρα. Το τι ακολουθεί τις συγκεκριμένες προθέσεις μπορεί να μείνει κι εμπειρικά μέσα από τη χρήση. Ο μέσος μαθητής μπορεί να αγνοήσει τη δοτική, hell, δεν τον νοιάζει η δοτική απ' τη στιγμή που μπορεί να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα του σωστά.

Κι αν θες να το γενικεύσουμε ακόμα πιο πολύ, κυρίως γιατί κλαίνε κάποιοι για την αδικία των θετικών, είμαι της ίδιας άποψης ΓΙΑ ΟΛΑ τα μαθήματα. Δε χρειάζεται ο μέσος μαθητής να ασχοληθεί με όλα τα ένζυμα που συμμετέχουν στην αντιγραφή του DNA γιατί στην τελική ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑΙ αύριο. Οφείλει ωστόσο να έχει έστω και την ελάχιστη ΣΩΣΤΗ επαφή με την εξέλιξη αν θέλει να λέει ότι ασχολήθηκε με βιολογία στο λύκειο.

Απ' τα αρχαία λοιπόν δεν ψάχνουμε αρχικούς χρόνους, πτώσεις κι εγκλίσεις αλλά ΝΟΗΜΑΤΑ στην καλύτερη των περιπτώσεων. Γιατί και στο εξωτερικό που το φέρνετε ως παράδειγμα η προσοχή θα εστιάζεται εκεί, σ' αυτά που μπορεί να πάρει και να ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ, πάντα, ο μέσος μαθητής. Και γραμματικά φαινόμενα, OK, αλλά όχι ΜΟΝΟ αυτά όπως, well, εδώ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Or3st1s SOAD

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Ορεστης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει απο Άγιος Ιωάννης Ρέντης (Αττική). Έχει γράψει 125 μηνύματα.
Εγω προτεινω να αλλαξει ο τιτλος του θεματος σε χρησιμοτητα των αρχαιων γενικοτερα για να μην εχουμε παρεξηγησεις.Το να καταργησεις ενα μαθημα βασικου κορμου δεν εχει νοημα να συζητιεται ακομα και αν αυτο ειναι βαρετο και πιστευεις οτι δεν σου προσφερει τιποτα.Υπαρχουν αλλα ατομα εδω που φαινονται να κερδιζουν κατι απο τα αρχαια.(εγω δεν ειμαι αυτος)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
μηπως γιατι ειναι ανουσιο?

το 1/3 των θεμάτων του ischool θεωρώ εγώ ανούσια, πολύ περισσότερο από το συγκεκριμένο μάλιστα, τι λες να αρχίσουμε να κλείνουμε;
αν δεν ενδιαφέρεσαι ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙΣ.
το ότι υπάρχουν άτομα που γράφουν σημαίνει πως μάλλον δεν συμμερίζονται όλοι την άποψή σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

alexacker

Νεοφερμένος

Ο alexacker αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Απόφοιτος. Έχει γράψει 110 μηνύματα.
Over and over and over and over and over and over and over again. Ιησούς γαμώ Χριστός. Το θρεντ θέλει να πεθάνει και εσείς δεν το αφήνετε!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
μηπως γιατι ειναι ανουσιο?
Βασικά και είναι και δεν είναι. :P
Δεν είναι ανούσιο από την άποψη ότι (πόσες φορές το είπα) υπάρχουν κάποιοι-μεταξύ των οποίων και φιλόλογοι- που θέλουν την κατάργηση. Άρα το θέμα συζητιέται και μπορεί κάποια στιγμή να γίνει. Α και ναι, υπάρχουν και χειρότερα θέματα :P

Από την άλλη όμως είναι ανούσιο γιατί κανείς δεν θα λογαριάσει το τι λέγεται σε ένα μαθητικό φόρουμ. Εμείς είμαστε ένα μέρος μόνο, τι μπορούμε να κάνουμε; Αλλά και πάλι, όλο αυτό δεν βλέπω να μας οδηγεί κάπου. Δλδ δεν είναι δυνατόν να δώσουμε εμείς την λύση για τα όσα κουλά συμβαίνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Συνεπώς γιατί να κλείσει; Συζήτηση να γίνεται (σε θεωρητικό πάντα επίπεδο, γιατί στην πράξη νομίζω έχει γίνει κατανοητό τι συμβαίνει) Αλλά να γίνεται συζήτηση!! Αυτό είναι το θέμα μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Ε καλά, δε νομίζω να περιμένει και κανείς αποτελέσματα απ' αυτό το θέμα, όπως και από οποιοδήποτε θέμα σε κάποιο φόρουμ κάπου στο internet. Απλά έτσι να λέμε τίποτα. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Ναι αυτό είναι το θέμα μας. Αλλά κανένας δεν ακούει την άποψη του άλλου. Έχει πει χιλιάδες φορές να καταργηθούν τα αρχαία από την Β και Γ Λυκείου, και το έχω στηρίξει.

Απλά το μόνο που να κάνετε είναι να επαναλαμβάνεστε. Για αυτό ζητάμε να κλείσει το θέμα. Έχει καταντήσει κουραστικό κάθε μισή ώρα που μπαίνω να βλέπω να λογομαχούν 2-3 με ακριβώς τον ίδιο τρόπο που γινόταν και πριν από μερικές ώρες...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Miss Brightside

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ahri αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Ιρλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,696 μηνύματα.
Άρα άλλο είναι το πρόβλημα και φαντάζομαι το 'χουν αναφέρει ήδη: μπερδεύουμε τα νέα με τα αρχαία ελληνικά..
Ναι, αφού να φανταστείς στην πρώτη γυμνασίου που κάναμε το "εγώ ειμί η άμπελος η αληθινή" μπερδέυτηκα μετά και όπου είμαι, έβαζα ειμί :P. Επαναλαμβάνω, δε μιλάμε για ηλικίες 9-.

Αναβάθμιση της διδασκαλίας των νέων στα σχολεία. Ορίστε, λύθηκε το πρόβλημά σου, έτσι γενικόλογα βέβαια όπως πολλοί εδώ μιλάνε για αλλαγή νοοτροπίας και προσέγγισης και και, πράγματα που όντως μαθαίναμε στην έκθεση στο γυμνάσιο.

Πράξεις θέλουμε, πάνε οι πανελλήνιες πάει κι έκθεση.
Αναθάθμιση, ωραία, δεν έχω αντίρρηση, αλλά για να γίνει αυτή η αναβάθμιση πρέπει να έχεις ήδη κάποιες γνώσεις της αρχαίας, γιατί τα νέα στηρίζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό που μπορείς να φανταστείς πάνω της.

Κακώς νομίζετε ότι τα ελληνικά πρέπει να εξεταστούν ως ενιαίο σώμα από όλους. Όπως κι ο γιατρός που θα σου θεραπεύσει το σπασμένο πόδι ΔΕ θα ασχοληθεί με την εξέλιξη όλων των ανθρωπιδών για να εξειδικευτεί στην ανθρώπινη ανατομία έτσι και ο μέσος μαθητής ΔΕΝ είναι απαραίτητο να μπλέξει με εξειδικευμένες γνώσεις τη στιγμή που μπορεί να έχει το ίδιο αποτέλεσμα με κόπο που θα πιάσει τόπο.

Γιατί δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά περνάμε σε εξειδικευμένες γνώσεις τώρα. Το τι ακολουθεί τις συγκεκριμένες προθέσεις μπορεί να μείνει κι εμπειρικά μέσα από τη χρήση. Ο μέσος μαθητής μπορεί να αγνοήσει τη δοτική, hell, δεν τον νοιάζει η δοτική απ' τη στιγμή που μπορεί να χρησιμοποιήσει τη γλώσσα του σωστά.

Κι αν θες να το γενικεύσουμε ακόμα πιο πολύ, κυρίως γιατί κλαίνε κάποιοι για την αδικία των θετικών, είμαι της ίδιας άποψης ΓΙΑ ΟΛΑ τα μαθήματα. Δε χρειάζεται ο μέσος μαθητής να ασχοληθεί με όλα τα ένζυμα που συμμετέχουν στην αντιγραφή του DNA γιατί στην τελική ΔΕ ΘΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑΙ αύριο. Οφείλει ωστόσο να έχει έστω και την ελάχιστη ΣΩΣΤΗ επαφή με την εξέλιξη αν θέλει να λέει ότι ασχολήθηκε με βιολογία στο λύκειο.

Απ' τα αρχαία λοιπόν δεν ψάχνουμε αρχικούς χρόνους, πτώσεις κι εγκλίσεις αλλά ΝΟΗΜΑΤΑ στην καλύτερη των περιπτώσεων. Γιατί και στο εξωτερικό που το φέρνετε ως παράδειγμα η προσοχή θα εστιάζεται εκεί, σ' αυτά που μπορεί να πάρει και να ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ, πάντα, ο μέσος μαθητής. Και γραμματικά φαινόμενα, OK, αλλά όχι ΜΟΝΟ αυτά όπως, well, εδώ.
Κάνεις έναν τελείως άτοπο παραλληλισμό κατά τη γνώμη μου. Αυτό που ανέφερα πιο πάνω, είναι ένας από τους πιο γνωστούς κανόνες της αρχαίας ελληνικής, πρώτη γυμνασίου το μάθαμε, ήταν το πρώτο πράγμα που έγραφε σε εκείνες τις μπλε σελιδούλες μετά τα κείμενα, δε νομίζω ότι πρόκειται για κάτι τόσο εξειδικευμένο κι περίπλοκο :P
Σαφώς από ένα σημείο και μετά μαθαίνεται εμπειρικά, αλλά καλό θα ήταν πιστεύω να ξέρεις πως και γιατί γράφεις κάτι τέτοιο όπως το γράφεις, τέλοσπάντων..
Επιπλέον, εδώ δεν κάνουμε λόγο για βιολογία και για ένζυμα, αλλά για τη γλώσσα που μιλάμε και την οποία οφείλουμε να ξέρουμε να χειριζόμαστε σωστά. Όποια δουλειά και να κάνεις στο μέλλον, είτε ασχολείσαι με ένζυμα είτε με delivery, αν θέλεις να σε παίρνουν στα σοβαρά και να σέβονται αυτά που λες και γράφεις, πρέπει να τα λες και να τα γράφεις σωστά, χωρίς γραμματικά και συντακτικά λάθη. Στο εξωτερικό, τα ελληνικά δεν είναι η μητρική τους γλώσσα, άρα καλά κάνουν και παίρνουν μόνο τα νοήματα. Στην Ελλάδα όμως, τα ελληνικά είναι η μητρική μας γλώσσα, και είτε το θες είτε όχι μέχρι να μεταναστεύσεις με αυτά θα συννενοείσαι, άρα καλό θα ήταν να τα χειρίζεσαι σωστά, αν θέλει κάποιος να τον παίρνουν στα σοβαρά ξαναλέω, και γι'αυτό χρειάζονται και οι αρχικοί χρόνοι του λύω, και η κλίση των ουσιαστικών και τα πάντα (αρκεί να μη μένεις στην παπαγαλία, αλλά να εμβαθύνεις). Αλλά ναι, ξέχασα, μιλάμε για το μέσο μαθητή του σημερινού σχολείου, που σαφώς επιδεικνύει αδιαφορία σε ότι δε σχετίζεται με την κατεύθυνσή του (και μετά παραπονιέται για τη μονοδιάστατη παιδεία που προσφέρεται).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnnaousa

Επιφανές μέλος

Ο Johnnaousa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Νάουσα (Ημαθία). Έχει γράψει 18,241 μηνύματα.
Βασικά και είναι και δεν είναι. :P
Δεν είναι ανούσιο από την άποψη ότι (πόσες φορές το είπα) υπάρχουν κάποιοι-μεταξύ των οποίων και φιλόλογοι- που θέλουν την κατάργηση. Άρα το θέμα συζητιέται και μπορεί κάποια στιγμή να γίνει. Α και ναι, υπάρχουν και χειρότερα θέματα :P

Από την άλλη όμως είναι ανούσιο γιατί κανείς δεν θα λογαριάσει το τι λέγεται σε ένα μαθητικό φόρουμ. Εμείς είμαστε ένα μέρος μόνο, τι μπορούμε να κάνουμε; Αλλά και πάλι, όλο αυτό δεν βλέπω να μας οδηγεί κάπου. Δλδ δεν είναι δυνατόν να δώσουμε εμείς την λύση για τα όσα κουλά συμβαίνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Συνεπώς γιατί να κλείσει; Συζήτηση να γίνεται (σε θεωρητικό πάντα επίπεδο, γιατί στην πράξη νομίζω έχει γίνει κατανοητό τι συμβαίνει) Αλλά να γίνεται συζήτηση!! Αυτό είναι το θέμα μας.
οχι μαρια σε ενα φορουμ που το μεγαλυτερο ποσοστο γραφει απλα για να προκαλεσει νομιζω πως η συζητηση ειναι παντελως ασκοπη ειδικα σε ενα τετοιο θεμα...εχει καταντησει και αυτο θεωρητικη εναντιον θετικη! ο ενας μπαινει λεει δεν με νοιαζουν τα αρχαια ο αλλος δεν με νοιαζει η φυσικη! και οσο για τους φιλολογους ειναι μετρημενοι στα δαχτυλα και δεν προκειται ποτε να καταργηθουν τα αρχαια ουτε τα μαθηματικα...να αλλαξει ο τροπος διδασκαλιας ισως! κοιτα τις τελευταιες 5 σελιδες..αν βρεις πανω απο 5 μηνυματα που να αφορουν το θεμα ειμαστε καλα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ερις

Περιβόητο μέλος

Η Ερις αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 4,955 μηνύματα.
Ε καλά, δε νομίζω να περιμένει και κανείς αποτελέσματα απ' αυτό το θέμα, όπως και από οποιοδήποτε θέμα σε κάποιο φόρουμ κάπου στο internet. Απλά έτσι να λέμε τίποτα. :P
Ακριβώς. Τίποτα ουσιώδες όμως, σχετικά με το θέμα, που για εμένα τουλάχιστον έχει πολύ ενδιαφέρον. Όχι να ξεφεύγουμε... σε άτοπες προσωπικές επιθέσεις πχ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Παναγιώτης_Σ

Νεοφερμένος

Ο Παναγιώτης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 40 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Ξάνθη (Ξάνθη). Έχει γράψει 88 μηνύματα.
Όχι, δε πρέπει να τα καταργήσουν τα αρχαία από το γυμνάσιο, ούτε από το λύκειο. Τα αρχαία Ελληνικά χρειάζονται στους μαθητές τώρα περισσότερο από ποτέ. Έχω κατα καιρούς δει τον τρόπο έκφρασης των μαθητών, την ορθογραφία τους, το πάμφτωχο λεξιλόγιο τους και με λυπεί βαθύτατα το γεγονός οτι είναι ελλειπή, αν και βλέπω οτι υπάρχει μέσα στα λεγόμενα τους ή στα γραπτά τους αυτή η νεανική φρεσκάδα, όλες οι όμορφες ιδέες που μπορούν να κάνουν τον σημερινό άνθρωπο να προχωρήσει, να διευρυνθεί νοητικά κτλ. Σκέφτομαι πόσο ανεβασμένο θα ήταν το νοητικό επίπεδο αν κατείχαν καλά την Ελληνική γλώσσα. Δε θα χρειάζονταν όλες αυτές τις άχρηστες και χυδαίες Πανελλήνιες, εξετάσεις που στόχο έχουν το απόλυτο μηδέν φτιασιδωμένο σε 20. Το αποτέλεσμα αν καταργηθούν τα αρχαία Ελληνικά θα' ναι το εξής τραγικό, να μη μιλάνε οι νέοι Έλληνες Ελληνικά.

Από την άλλη, έχουν ένα δίκαιο οι μαθητές γυμνασίου να διαμαρτύρονται για τη διδασκαλία των αρχαίων στα γυμνάσια, γιατί η ύλη που αντιστοιχεί, η ζήτηση, οι απαιτήσεις είναι τεράστιες. Νομίζω οτι δεν μαθαίνονται τα αρχαία από την πρώτη γυμνασίου, όταν σε αυτή την τάξη η πρώτη σελίδα του βιβλιου των αρχαίων έχει ένα ολόκληρο αρχαίο κείμενο. Είναι εξωφρενικό και είναι ένας λόγος που όλοι μας (Και γω μαζί) σιχαθήκαμε τα αρχαία. Γιατί δε μας τα δίδαξαν καλά. Μας πέρασαν για μηχανές που νόμισαν οτι μπορούν να τις ανοίξουν και να παραγεμίσουν πληροφορίες μέσα τους. Τέλος πάντων, μεγάλη συζήτηση. Απαιτήστε σωστή και βήμα βήμα διδασκαλία των αρχαίων. Πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτό τον χυδαίο αγώνα "Ποιος θα πάρει το 20". Αυτά :-)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

xdf21

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο xdf21 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 191 μηνύματα.
Το ίδιο πράγμα λέτε. ΛΟΛ
Δεν λεμε το ιδιο πραγμα. Απλα εγινε λαθος και η παραθεση ηταν απο αλλη δημοσιευση και οχι σε αυτην που αναφερομουν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Shadowfax

Διάσημο μέλος

Ο Shadowfax αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Φοιτητής. Έχει γράψει 3,622 μηνύματα.
Ωχ, έπρεπε να μείνω στο trolling. Ποιος απαντάει τώρα και ΤΙ απαντάει κυρίως, τα ίδια... :/:

Εντάξει μη χαίρεστε, δεν είπα να κλείσει (ακόμα).

Ναι, αφού να φανταστείς στην πρώτη γυμνασίου που κάναμε το "εγώ ειμί η άμπελος η αληθινή" μπερδέυτηκα μετά και όπου είμαι, έβαζα ειμί :P.

Ε, όταν μιλάμε έχουμε λόγο που το κάνουμε. Υπάρχουν και πρακτικά προβλήματα λοιπόν που δεν είχα σκεφτεί, αντί είμαι ειμί, πόσο fail πια.

Τώρα βλέπω το έμαθες, πάλι καλά να λέμε δηλαδή.

Αναθάθμιση, ωραία, δεν έχω αντίρρηση, αλλά για να γίνει αυτή η αναβάθμιση πρέπει να έχεις ήδη κάποιες γνώσεις της αρχαίας, γιατί τα νέα στηρίζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο από αυτό που μπορείς να φανταστείς πάνω της.

Συγκεκριμένα παραδείγματα θέλω, αλλά ναι, είπαμε, έκθεση. :P

Υποστηρίζεις ότι για τη νέα χρειάζεται οπωσδήποτε η αρχαία κι εγώ λέω ότι η δεύτερη δεν είναι απαραίτητη. Δεν ήμουν θεωρητική, προφανώς, και βασίζομαι καθαρά στην εμπειρία της νέας σε αντίθεση με σένα που ξέρεις καλά και τις δύο. Αν με έβαζες να αξιολογήσω τον εαυτό μου όμως θα σου έλεγα τα εξής.

Πιο ολοκληρωμένα κατέχεις σίγουρα εσύ τη γλώσσα. Έχεις ασχοληθεί και με τις δύο εκδοχές της και καταλαβαίνεις τη σύνδεσή τους σε σημείο που μ' αρέσει ή όχι έχεις καθαρό προβάδισμα (μου αρέσει btw). Όμως, λέω με σχετικά μεγάλη σιγουριά αν όχι απόλυτη βεβαιότητα ότι τόσο στην καθημερινότητα όσο και σε πιο επίσημες περιστάσεις -- όσο επίσημες θες, mind that -- δε θα καταλάβαινε ΚΑΝΕΙΣ ότι εσύ έχεις ασχοληθεί και με τα αρχαία ενώ εγώ όχι.

Και πρόσεξε δε μιλάω για φόρουμ και μαλακιούλες, που ο καθένας μπορεί πολύ εύκολα να γίνει καθηγητής πανεπιστημίου στην έκφραση, αλλά για επιτόπου συνεννόηση. Είτε είμαστε για καφέ με άλλους πέντε είτε, πού στο καλό, σε μια κουβέντα πιο σοβαρή ρε φίλε, δε θα φαινόταν η παραμικρή διαφορά στις ικανότητές μας. Και γραπτά αν θες για να ελέγχαμε ορθογραφίες κι άλλα τέτοια χαζά.

Θυμήσου παραμένεις καλύτερη αλλά στη ζωή μας έξω, σε οποιαδήποτε περίσταση πλην της επιστημονικής προσέγγισης της γλώσσας στο τμήμα σου -- φιλολογία νομίζω έτσι; Συγχαρητήρια, δεν έτυχε να σου πω -- δε φαίνεται η διαφορά.

Επαναλαμβάνω, η αρχαία ελληνική ΔΕ χρειάζεται για τον ικανοποιητικό γενικό χειρισμό της νέας από οποιονδήποτε όσα γλωσσολογικά στερεότυπα και να βάλουμε στη μέση. Συνδέονται, ναι. Να τις χαίρεστε και τις δύο, ναι. Χρειάζονται και οι δύο για τον delivery-dude ή τον επιστήμονα; Όχι.

Οπότε αυτή που πρέπει να εξηγήσει ποια είναι αυτή η τόσο σημαντική και απαραίτητη χρήση των αρχαίων για τα νέα, χωρίς την οποία ΔΕΝ είναι δυνατή η αναβάθμιση της διδασκαλίας της γλώσσας στα σχολεία, είσαι εσύ.

Αυτό φυσικά αν θες να σταθεί το επιχείρημά σου, εγώ δεν έχω πρόβλημα κι εξήγησα ότι δε με πείθεις.

Κάνεις έναν τελείως άτοπο παραλληλισμό κατά τη γνώμη μου. Αυτό που ανέφερα πιο πάνω, είναι ένας από τους πιο γνωστούς κανόνες της αρχαίας ελληνικής, πρώτη γυμνασίου το μάθαμε, ήταν το πρώτο πράγμα που έγραφε σε εκείνες τις μπλε σελιδούλες μετά τα κείμενα, δε νομίζω ότι πρόκειται για κάτι τόσο εξειδικευμένο κι περίπλοκο :P

Μιλάει ποια όμως, η μέση μαθήτρια ή η απόφοιτος θεωρητικής γενικού λυκείου; Γιατί και για μένα τα ένζυμα της αντιγραφής του DNA (ύλης λυκείου) δεν είναι κάτι εξειδικευμένο ή περίπλοκο αλλά δεν έρχομαι να μιλήσω εκ μέρους όλων ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ, δεν έρχομαι να τους αναγκάσω όλους να τα μάθουν.

Σαφώς από ένα σημείο και μετά μαθαίνεται εμπειρικά, αλλά καλό θα ήταν πιστεύω να ξέρεις πως και γιατί γράφεις κάτι τέτοιο όπως το γράφεις, τέλοσπάντων..

Το μοναδικό πάτημα που υπάρχει νομίζω, όντως. Μαθαίνεις κάτι απλά για την περιέργειά σου, just for the sake of it, να ξέρεις να απαντήσεις το γιατί ρε πούστη. Εδώ συμφωνώ.

Όμως και πάλι δε ρωτήσαμε αν όλοι θέλουν να μάθουν την απάντηση γιατί στην τελική δε θα τη χρησιμοποιήσουν πουθενά ενώ τη φράση καθαυτή πολλές φορές τη μέρα.

Επιπλέον, εδώ δεν κάνουμε λόγο για βιολογία και για ένζυμα, αλλά για τη γλώσσα που μιλάμε και την οποία οφείλουμε να ξέρουμε να χειριζόμαστε σωστά.

Παντού υπάρχει χώρος για βιολογία, έλα μη γίνει χαμός εδώ μέσα.

:P

Όποια δουλειά και να κάνεις στο μέλλον, είτε ασχολείσαι με ένζυμα είτε με delivery, αν θέλεις να σε παίρνουν στα σοβαρά και να σέβονται αυτά που λες και γράφεις, πρέπει να τα λες και να τα γράφεις σωστά, χωρίς γραμματικά και συντακτικά λάθη.

Απάντησα πριν. Το θυμάμαι όλο το μήνυμα βασικά κι ό,τι μου 'ρθει απ' αυτό το πετάω όχι απαραίτητα με σειρά, κάπως έτσι πάει.

Στο εξωτερικό, τα ελληνικά δεν είναι η μητρική τους γλώσσα, άρα καλά κάνουν και παίρνουν μόνο τα νοήματα. Στην Ελλάδα όμως, τα ελληνικά είναι η μητρική μας γλώσσα, και είτε το θες είτε όχι μέχρι να μεταναστεύσεις με αυτά θα συννενοείσαι, άρα καλό θα ήταν να τα χειρίζεσαι σωστά, αν θέλει κάποιος να τον παίρνουν στα σοβαρά ξαναλέω, και γι'αυτό χρειάζονται και οι αρχικοί χρόνοι του λύω, και η κλίση των ουσιαστικών και τα πάντα (αρκεί να μη μένεις στην παπαγαλία, αλλά να εμβαθύνεις).

Εγώ προσωπικά πάντως δε βλέπω ΠΏΣ εμβαθύνεις με τις γνώσεις που παρέχει το σχολείο τώρα στο μάθημα. Δε λέω ότι δε γίνεται, λείπει η εμπειρία. Αλλά εντάξει, όλα αυτά μου φαίνονται απλά υλικό παπαγαλίας.

Αλλά ναι, ξέχασα, μιλάμε για το μέσο μαθητή του σημερινού σχολείου, που σαφώς επιδεικνύει αδιαφορία σε ότι δε σχετίζεται με την κατεύθυνσή του (και μετά παραπονιέται για τη μονοδιάστατη παιδεία που προσφέρεται).

Όχι ακριβώς, μιλάμε για το μέσο μαθητή του ΙΔΑΝΙΚΟΥ σχολείου απλά για να 'χουμε κάτι χειροπιαστό απ' το τι θα ζητούσε ο τύπος απ' το σύστημά του.

Τίποτα σημαντικό δηλαδή, είπαμε, την ώρα μας περνάμε. :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

persi

Πολύ δραστήριο μέλος

Η persi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,949 μηνύματα.
Δεν ενδιαφέρει κανέναν το αν ενδιαφέρει εσένα... Επίσης το αν σε ενδιαφέρει ή όχι, δεν σημαίνει ότι δεν είναι και κάτι χρήσιμο αυτό...

Αλλά ναι, το δέχομαι... Είναι αναφαίρετο δικαίωμά σου το να μην μάθεις ποτέ να μιλάς...


Και όχι, δεν μπορεί να γίνει στα Νέα... Γιατί αλλιώς τα κατανοείς στην μία περίπτωση και αλλιώς στην άλλη... Αν δεν μπορείς να καταλάβεις γιατί, μάλλον δεν είσαι και τόσο θετικό μυαλό όσο θες να λέγεσαι...

Ωραία, θα στο εξηγήσω όπως το σκέφτομαι εγώ, και μετά θα μου εξηγήσεις τον υπερφυσικό τρόπο σκέψης σου που δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενώ μου αρέσουν τα μαθήματα της τεχνολογικής είμαι τέρμα θεωρητικό μυαλό.

Λοιπόν.

Θες να μάθεις Bridge.
Μαθαίνεις Bridge.

Έχεις βαθμολογία 1500.

Και ξαφνικά κάποιος σου λέει, πως το σκάκι έχει πολλά κοινά με το Bridge, και άμα μάθεις σκάκι θα μπορέσεις να εμβαθύνεις στο Bridge.
Αν μάθεις σκάκι με 6 ώρες μάθημα τη βδομάδα για 1 χρόνο, στο Bridge θα πας 1600.
Αν αυτές τις 6 ώρες αυτές τις επενδύσεις στο Bridge, θα πας 1800.

Γιατί, ΓΙΑΤΙ να θες να μάθεις σκάκι;
Συν του ότι πρέπει πρώτα να φανταστείς ότι ΚΑΝΕΝΑΣ στο κόσμο δεν παίζει σκάκι, θα μάθεις ένα παιχνίδι που έχει καταργηθεί.

Έτσι το έχω στο μυαλό μου ( κάνω γαμάτες παρομοιώσεις ε; ).
Τώρα πες μου αν κατάλαβες γιατί δεν με ενδιαφέρει το επιχείρημα αυτό.

Και πες μου και κάποιο άλλο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ελεναα

Δραστήριο μέλος

Η ελεναα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 458 μηνύματα.
η ικανοτητα μας να χειριζομαστε τη μητρικη γλωσσα δεν υπαρχει απο τη στιγμη που ξεκιναμε να μιλαμε τη γλωσσα-με το περασμα των χρονων αποκτουμε περισσοτερη εμπειρια και αναπτυσσουμε πιο συνθετους γλωσσικους μηχανισμους.σιγουρα μπορουμε να γινουμε καλυτεροι στη νεα ελληνικη χωρις να ασχολουμαστε με τα αρχαια.σκοπος ομως καθε ανθρωπου ειναι να μαθει στο μεγιστο βαθμο τη γλωσσα που χρησιμοποιει(για να επικοινωνει καλυτερα με τους αλλους και να εξελλισσει τις σκεψεις του),ΣΥΠΕΡΑΣΜΑ-ΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ για να μαθουμε οσο γινεται καλυτερα την Ν.ΕΛΛΗΝΙΚΗ.!ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΚΟΜΑ'ΟΣΟΙ ΕΜΒΑΘΥΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΡΧ.ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΞΕΧΩΡΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΥς ΑΛΛΛΟΥΣ(δεν το λεω με ελιτιστικη διαθεση)και στον τροπο που μιλανε και στον τροπο που αντιμετωπιζουν τις καταστασεις
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top