LiViNGtheLiFE
Διάσημο μέλος
εδώ και ώρα εξηγώ ότι δεν μπορούμε να μάθουμε τα αρχαία σε ένα αρκετά υψηλό επίπεδο, δεν φτάνει ο χρόνος, άκομα και τα παιδιά της κατεύθυνσης δεν τα μαθαίνουν αρκετά καλά.Μα δε ξέρουμε πως είναι το καινούργιο. Ξαναέλα του χρόνου.
Δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά διευκρίνησα
Και δηλαδή, ούτε ένα μαθηματικός ή φυσικός δεν έχει δυσκολευτεί ποτέ μα ποτέ του σε μια άσκηση, όλοι τις λύνουν μέσα σε 5 λεπτά ολόσωστα. Κάποια κείμενα είναι εξειδικευμένα και απαιτούν βαθιά γνώση για να τα αντιμετωπίσεις, άρα και εμπειρία. Όπως και με κάποιες ασκήσεις φυσικής, ουσιαστικά για το ίδιο πράγμα μιλάμε, για μια διαφορετική γλώσσα που αιαιτεί μαθηματική σκέψη (σε προλαβαίνω: λέγε με συντακτικό). Το να κλίνεις το "λύω" και γενικά να μαθαίνεις γραμματική έχει σημασία, την έχω εξηγήσει 2-3 φορές από χτες.
Ήταν ό,τι καλύτερο για την εποχή του και συνεχίζουν να έχουν διαχρονική αξία. Σαφώς και επηρέασαν άλλους, αλλά αυτοί οι άλλοι εκεί στηρίχτηκαν και ουσιαστικά τις ίδιες ιδέες πρεσβεύουν, που εγώ τουλάχιστον προτιμώ να τις διαβάσω από την πηγή τους πρώτα και μετά να προχωρήσω στα άλλα, να ακολουθήσω κι εγώ τον ίδιο δρόμο εξέλιξης. Διόρθωσέ με αν κάνω λάθος, μη βάλεις πάλι -, απάντα επί της ουσίας.
Μου είπες ότι δε γίνεται με 2 αρχαία κείμενα που διδασκόμαστε να κατανοήσουμε το σύνολο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας. Σου απάντησα ότι με 10 μαθηματικά θεωρήματα δε μπορούμε να κατανοήσουμε το σύνολο της μαθηματικής επιστήμης. Τώρα μου λές "στα αρχαία κατανοείς ένα αρχαίο κείμενο, ξέρεις αρχαία". Τα συμπεράσματα δικά σου.
Άλλο αρχαία, άλλο λογοτεχνία. Τα αρχαία περιλαμβάνουν εκτός από τα κείμενα, γραμματική, συντακτικό και λεξιλόγιο, άρα είναι άτοπο.
Και ξαναλέω ότι μίλησα για θεοποίηση του Πλάτωνα! Δεν λέω ότι δεν έχει αξία! απλώς πολλές φορές το σχολείο το παρουσιάζει ως ότι το καλύτερο έχει γραφτεί, ότι δεν υπάρχει εξέλιξη! έχει καταντησει κουραστικό να προσπαθώ να εξηγήσω το ίδιο πραγμα 100 φορές! Το -1 δεν είναι δικό μου ούτε τα προηγούμενα ήταν μην βγάζεις έστι συμπεράσματα! το "πάλι" μου άρεσε!
λεγοντας ότι με δυο αρχαία δεν κατανοούμε γραμματεία εννοούσα ότι στο σχολείο διδασκόμαστε δυο αρχαία (μεταφορικα!) και δεν φτανουν για να κατανοησουμε γενικότερα την αρχ ελλ γραμ.! τα μαθηματικά δεν έχουν συγκερκιμένο κριτήριο!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iGiannis
Πολύ δραστήριο μέλος
Μα αν δεν διδαχθούν τα αρχαία στο γυμνάσιο, μετά στο λύκειο θα θεωρούνται (και ενδεχομένως να είναι) τελειωμένα ως μάθημα καθώς η ύλη θα'ναι τεράστια και τα παιδιά θα έχουν πολλά κενά (γιατί πολλή ύλη = γρήγορη διδασκαλία = κενά στους μαθητές)..Δεν λέμε ότι είναι άχρηστα, αλλά ανούσια στο γυμνάσιο. Μάλιστα με το τωρινό σύστημα θα έλεγα ότι είναι καλύτερο να καταργηθούν την Β' και Γ' λυκείου και να μείνουν μόνο στην κατεύθυνση. Αλλά να μην γίνονται 6 ώρες την εβδομάδα όπως στην Α λυκείου, Jesus.
Μην κάνετε το λάθος να συγκρίνεται τα λατινικά με τα αρχαία.. Η ύλη των λατινικών δεν είναι τίποτα μπροστά στην ύλη των αρχαίων..
Επίσης, αν τα αρχαία καταργούνταν από το γυμνάσιο, θα έπρεπε να αλλάξει και η .. ύλη (?) του πανεπιστημίου καθώς πολλά πράγματα δεν θα είχαν διδαχθεί στο σχολείο ή θα είχαν διδαχθεί αλλά οι φοιτητές θα θυμόντουσαν λίγα πράγματα..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ορεστης93
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Miss Brightside
Πολύ δραστήριο μέλος
πιστευω οτι μια γλωσσα απο μονη της ειναι κατι το ξερο και εμενα ο τροπος διδασκαλιας των αρχαιων με εκανε να τα μισησω. αν ομως στην θεση τους υπηρχε μαθημα φιλοσοφιας τοτε θα μαθαιναμε πραγματικα κατι για τους προγονους μας και τον τροπο σκεψης τους
Μπορούμε να μάθουμε μέσα από τα κείμενα που διδασκόμαστε (Αντιγόνη, Επιτάφιος), τώρα αν φταίει ο διδάσκων ή το ακροατήριο που δε γίνεται αυτό, είναι άλλη συζήτηση. Προσωπικά, τα αρχαία γενικής που έκανα 2 χρόνια ήταν η ώρα του παιδιού, με υπερελαστικές βαθμολογίες, γελοία θέματα στο τέλος, και αδιαφορία από τα 3/4 της τάξης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iGiannis
Πολύ δραστήριο μέλος
Μα αν δεν ήταν τα αρχαία στο γυμνάσιο, κανείς δεν θα πήγαινε θεωρητική καθώς δεν είχε έρθει σε επαφή ποτέ ξανά με τα αρχαία και όλα τα παιδιά θα πήγαιναν στη θετικοτεχνολογική κατεύθυνση καθώς θα έλεγαν αυτό που λένε και τα παιδάκια του δημοτικού όταν πάνε γυμνάσιο "Αρχαία, ε;; Αγγούρι που θα φάμε!!".. Και ειδικά με τις πανελλήνιες της 3ης λυκείου, ποιος θα έδινε τα αρχαία στις πανελλήνιες με μόνο δύο χρόνια διδασκαλία;;Δεν θα είναι τελειωμένα για αυτούς που θα είναι θεωρητική. Για αυτό είπα να μην καταργηθούν στο γυμνάσιο αλλά στο λύκειο (Β και Γ).
[GeekModeON]Το θέμα όμως είναι τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν αυτοί που αντιπαθούν τα αρχαία να τα θεωρούν σοβαρά, αλλιώς τσάμπα όλες οι απαντήσεις που δώσαμε.. [/GeekModeOFF]Δε νομίζω ότι χρειάζεται να εφαρμόσουμε τη Σωκρατική διαλεκτική, γιατί προυποθέτει σοβαρά επιχειρήματα και θέσεις από την άλλη πλευρά, αν και η σαθρότητα έχει ήδη αποδειχτεί..
Νομίζω βέβαια ότι θα μου πήγαινε ο χιτώνας, τσπ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δεν είναι ανούσιο το θέμα, συζητιέται πολύ σοβαρά από "κάποιους" να γίνει. Ακόμη και φιλόλογοι το υποστηρίζουν. Επιχειρήματα πάνω σε αυτό υπάρχουν αλλά δεν βλέπω να έχουν αναφερθεί εδώ. Μερικά τα έχω αναφέρει, απλά και πάλι δεν βλέπω να στέκουν και πολύ.15 ειναι ρε φιλε τι επιχειρηματα να εχει ειδικα σε ενα θεμα που δεν μπορουν καν να υπαρχουν ? το θεμα πρεπει να κλεισει ειναι ανουσιο..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
alexacker
Νεοφερμένος
Πολύ λεπτή η γραμμή στο άχρηστα και στο ανούσια. Σε αυτήν την περίπτωση μπορεί να μην υπάρχει κιόλας. Και για να καταλάβω δηλαδή, υπάρχουν μαθήματα στο γυμνάσιο τα οποία, είναι καλύτερα από τα Αρχαία? Στη Χημεία δηλαδή, τι θα σου χρησιμέυσει να μάθεις να συμπληρώνεις συντελεστές σε 3 αντιδράσεις της πλάκας? Στη σχολή μου η Χημεία του γυμνασίου πραγματικά θα μου είναι ΑΧΡΗΣΤΗ. Το μόνο που μου έκανε ήταν να μου κινήσει το ενδιαφέρον έτσι ώστε να ψαχτώ γενικά με την Χημεία σαν επιστήμη. Ότι ακριβώς πρέπει να κάνουν τα μαθήματα του Γυμνασίου. Να σου δίνουν μια γενική εικόνα.Δεν λέμε ότι είναι άχρηστα, αλλά ανούσια στο γυμνάσιο
Άλλο το ένα μάθημα είναι άχρηστο, άλλο η ''δοσολογία'' που χρειάζεται. Και οι αλλαγές που χρειάζεται ενδεχομένωςΜάλιστα με το τωρινό σύστημα θα έλεγα ότι είναι καλύτερο να καταργηθούν την Β' και Γ' λυκείου και να μείνουν μόνο στην κατεύθυνση. Αλλά να μην γίνονται 6 ώρες την εβδομάδα όπως στην Α λυκείου Jesus.
Btw, ο Επιτάφιος του Περικλή είναι από τα πιο γαμάτα αρχαία κείμενα, καλό θα ήταν να μην τρομπάρετε στα Αρχαία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ορεστης93
Νεοφερμένος
Μπορούμε να μάθουμε μέσα από τα κείμενα που διδασκόμαστε (Αντιγόνη, Επιτάφιος), τώρα αν φταίει ο διδάσκων ή το ακροατήριο που δε γίνεται αυτό, είναι άλλη συζήτηση. Προσωπικά, τα αρχαία γενικής που έκανα 2 χρόνια ήταν η ώρα του παιδιού, με υπερελαστικές βαθμολογίες, γελοία θέματα στο τέλος, και αδιαφορία από τα 3/4 της τάξης.
ναι αλλα αφου το βλεπεις οτι αυτο το συστημα δεν λειτουργει και τελικα αρχαια ξερουν μονο οι θεωρητικοι ...κατι πρεπει να αλλαξει
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
moxa15
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Miss Brightside
Πολύ δραστήριο μέλος
ναι αλλα αφου το βλεπεις οτι αυτο το συστημα δεν λειτουργει και τελικα αρχαια ξερουν μονο οι θεωρητικοι ...κατι πρεπει να αλλαξει
Σαφώς, το είπα πολλές φορές ότι φταίει ο τρόπος διδασκαλίας. Όχι όμως και η κατάργησή τους που λένε άλλοι εδώ, είπαμε.
Εμείς τουλάχιστον στην πρώτη λυκείου, είχαμε πέσει σε πολύ καλό καθηγητή στα αρχαία, και μέχρι και ο πιο αδιάφορος πρόσεχε και διάβαζε. Θεωρώ λοιπόν ότι είναι θέμα διδάσκοντος κυρίως, του τρόπου διαβάσματος που προτείνει και των σημειώσεων. Αν τα κάνει σωστά όλα αυτά, τότε δεν τίθεται θέμα χρησιμότητας, δυσκολίας, κλπ κλπ κλπ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μα αυτό δεν λέω και εγώ; Ναι στην κατάργηση του μαθήματος (με την ισχύουσα μορφή του) αλλά όχι στην πλήρη απουσία τους από το γυμνάσιο (και το σχολείο γενικότερα)ναι αλλα αφου το βλεπεις οτι αυτο το συστημα δεν λειτουργει και τελικα αρχαια ξερουν μονο οι θεωρητικοι ...κατι πρεπει να αλλαξει
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Ορεστης93
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
alexacker
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ελεναα
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Miss Brightside
Πολύ δραστήριο μέλος
Πάντως υπάρχουν πολύ ωραία και έξυπνα επιχειρήματα υπέρ της κατάργησης του συγκεκριμένου μαθήματος! Σκεφτείτε και λίγο...
Όντως.. θα έλεγα μερικά, αλλά πάλι τα ίδια θα αρχίζαμε..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τι κάνεις όμως όταν ανάμεσα σε αυτούς που τάσσονται υπέρ της κατάργησής τους υπάρχουν και μερικοί φιλόλογοι; (για διάφορους λόγους-κυρίως όμως λόγω έλλειψης αυτοπεποίθησης που πηγάζει από την ελλιπή κατάρτιση και άγνοια)πραγματικα θα πρεπει να αναρωτηθουμε ΄΄τις πταει ΄΄για αυτη την αποστροφη των μαθητων γυμνασιου και λυκειου για την αρχαια ελληνικη γλωσσα .ειναι επιβεβλημενο να αλλαξει οτροπος διδασκαλιας και για να γινει αυτο οι φιλολογοι εχουν μεγαλη ευθυνη.νομιζω πωσ μονο αυτοι περισσοτερο απο ολους μπορουν να βοηθησουν τους μαθητες να καταλαβουν την αξια της αρχαιας ελληνικης γλωσσας!(κατι που δυστυχως λιγοι το προσπαθουν)
Ξαφνικά γίναμε όλοι προοδευτικοί και βγάλαμε τα αρχαία άχρηστα!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Johnny15
Επιφανές μέλος
Αυτά βλέπω εγώ. Συνεχίζω να επιμένω πως πρέπει να εμβαθύνουμε στην νέα καθώς πιστεύω πως μόνο πέρυσι και φέτος μαθαίνω πραγματικά να γράφω ελληνικά, και διορθώνω τα ορθογραφικά. Τόσο χρόνο στο γυμνάσιο με τα αρχαία... μην σας πω ότι και εμπόδιο ήταν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lolarikos
Εκκολαπτόμενο μέλος
https://www.youtube.com/watch?v=l8WWd19Ok1c&feature=related
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 12 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 12 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.