Να δηλώσω ΣΕΜΦΕ;

MissStressed

Νεοφερμένος

Η MissStressed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Καλησπέρα σας!
Από μικρή ήθελα να ασχοληθώ με τη φυσική και είχα αποφασίσει να σπουδάσω σε φυσικό. Φέτος όμως που φάνηκε ενδιαφέρουσα και η μηχανολογία και το επάγγελμα του φυσικού μηχανικού, το οποίο όμως δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Τώρα που στη ΣΕΜΦΕ έχουν αναγνωριστεί κάποια δικαιώματα μηχανικού, μπορεί να θεωρηθεί πτυχίο μηχανικού φυσικού αν επιλέξω τομέα φυσικής;
Ιδανικά θα ήθελα να ασχοληθώ στον τομέα της έρευνας στο εξωτερικό, ίσως με κβαντική φυσική, αλλά μετά τις βασικές σπουδές στην Ελλάδα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 71 μηνύματα.
Ναι αυτό ακριβώς προσφέρει η ΣΕΜΦΕ. Από άποψη δικαιώματων, είναι στο επίπεδο Μηχανολόγων, ΗΜΜΥτων και Ναυπηγών, δηλαδή δικαιώματα 2ης κλάσης μηχανικών μετά τους Πολιτικούς Μηχανικούς. Αλλά και πρακτικά μόνο στους Πολιτικούς Μηχανικούς χρειάζονται τέτοια δικαιώματα.

Έχω τελειώσει τόσα χρόνια ΗΜΜΥ ΕΜΠ και ποτέ δεν ασχολήθηκα με δικαιώματα.
 

MissStressed

Νεοφερμένος

Η MissStressed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Ναι αυτό ακριβώς προσφέρει η ΣΕΜΦΕ. Από άποψη δικαιώματων, είναι στο επίπεδο Μηχανολόγων, ΗΜΜΥτων και Ναυπηγών, δηλαδή δικαιώματα 2ης κλάσης μηχανικών μετά τους Πολιτικούς Μηχανικούς. Αλλά και πρακτικά μόνο στους Πολιτικούς Μηχανικούς χρειάζονται τέτοια δικαιώματα.

Έχω τελειώσει τόσα χρόνια ΗΜΜΥ ΕΜΠ και ποτέ δεν ασχολήθηκα με δικαιώματα.
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Έψαχνα τώρα τις σχολές και ενώ έβρισκα ωραίες και των μηχανολόγων και το φυσικό ήθελα κάτι να τα συνδιάζει περισσότερο, να βασίζεται και στο πιο θεωρητικό κομμάτι της φυσικής.

Απλά διάβασα μερικά αρνητικά σχόλια για τη ΣΕΜΦΕ, αν και τα περισσότερα ήταν αναρτημένα πριν μια δεκαετία.
Είναι όμως δύσκολη σχολή. Βέβαια σε αυτή την δεδομενη στιγμη είναι πιο εύκολο να την φτάσω.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,929 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Έψαχνα τώρα τις σχολές και ενώ έβρισκα ωραίες και των μηχανολόγων και το φυσικό ήθελα κάτι να τα συνδιάζει περισσότερο, να βασίζεται και στο πιο θεωρητικό κομμάτι της φυσικής.

Απλά διάβασα μερικά αρνητικά σχόλια για τη ΣΕΜΦΕ, αν και τα περισσότερα ήταν αναρτημένα πριν μια δεκαετία.
Είναι όμως δύσκολη σχολή. Βέβαια σε αυτή την δεδομενη στιγμη είναι πιο εύκολο να την φτάσω.
Από τις πιο δύσκολες του ΕΜΠ
Όλα όμως εξαρτώνται στο που βλέπεις τον εαυτό σου σε 5-10 χρόνια.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,667 μηνύματα.
Έχω τελειώσει τόσα χρόνια ΗΜΜΥ ΕΜΠ και ποτέ δεν ασχολήθηκα με δικαιώματα.
Ναι αλλά με τι ειδικότητα τελείωσες, και που εργάστηκες ;
Εαν πεις σε software προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί τα δικαιώματα αφορούν μεταξύ άλλων τις ηλεκτρολογικές μελέτες, για τις οποίες χρειάζεσαι τα δικαιώματα που προσφέρει η σχολή.
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 71 μηνύματα.
Ναι αλλά με τι ειδικότητα τελείωσες, και που εργάστηκες ;
Εαν πεις σε software προφανώς δεν είναι αντιπροσωπευτικό γιατί τα δικαιώματα αφορούν μεταξύ άλλων τις ηλεκτρολογικές μελέτες, για τις οποίες χρειάζεσαι τα δικαιώματα που προσφέρει η σχολή.
Ναι σε software. Αλλά και πάλι τα δικαιώματα δεν έχουν κατά την γνώμη μου κανένα νόημα. Και αυτό γιατί, το πρωτόκολλο επιτυχίας από ότι έχω καταλάβει, εξαρτάται 100% από το αρχικό κεφάλαιο, π.χ. για την κατασκευαστική που ιδρύει κάποιος, όχι από τα δικαιώματα του ιδρυτή.

Άμα ο άλλος έχει 200.000 ευρώ, μια χαρά ιδρύει κατασκευαστική εταιρεία (π.χ. ως εργολάβος), και μια χαρά βρίσκει δικαιωματολάγνους μηχανικούς για να τους δίνει ψίχουλα, ώστε νσ υπογράφουν
 
Τελευταία επεξεργασία:

MissStressed

Νεοφερμένος

Η MissStressed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Από τις πιο δύσκολες του ΕΜΠ
Όλα όμως εξαρτώνται στο που βλέπεις τον εαυτό σου σε 5-10 χρόνια.
Στο εξωτερικό σε τομέα έρευνας 100% . Απλά με ενδιαφέρουν αρκετοί τομείς και δεν θέλω να περιοριστώ από τώρα. Και αργότερα θέλω να έχω την εναλλακτική αν δεν θέλω να ασχοληθώ με κάτι θεωρητικό να ασχοληθώ με κάτι εφαρμοσμένο. Και αντίστροφα.
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,929 μηνύματα.
Στο εξωτερικό σε τομέα έρευνας 100% . Απλά με ενδιαφέρουν αρκετοί τομείς και δεν θέλω να περιοριστώ από τώρα. Και αργότερα θέλω να έχω την εναλλακτική αν δεν θέλω να ασχοληθώ με κάτι θεωρητικό να ασχοληθώ με κάτι εφαρμοσμένο. Και αντίστροφα.
Σε τι τομέα ;

Δεν περιορίζεσαι με τις κλασικές επιλογές (μηχ.μηχ ή ημμυ).
 

MissStressed

Νεοφερμένος

Η MissStressed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Σε τι τομέα ;

Δεν περιορίζεσαι με τις κλασικές επιλογές (μηχ.μηχ ή ημμυ).
Κβαντική φυσική και αστροφυσική από θεωρητικούς τομείς.
Και αεροδιαστημικη και Κβαντική μηχανική από εφαρμοσμενους τομείς.

Γενικά θέλω να σπουδάσω φυσική αλλά να έχω πολλές γνώσεις μηχανικού. Όσο περισσότερες γνώσεις μπορώ να έχω σε πολλούς τομείς. Σχετικούς όμως.

Βασικά ακόμα είμαι μπερδεμένη και δεν έχω αποφασίσει. Μέχρι πέρυσι ήθελα φυσικό και τώρα δεν ξέρω τι θέλω.....
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,929 μηνύματα.
Κβαντική φυσική και αστροφυσική από θεωρητικούς τομείς.
Και αεροδιαστημικη και Κβαντική μηχανική από εφαρμοσμενους τομείς.

Γενικά θέλω να σπουδάσω φυσική αλλά να έχω πολλές γνώσεις μηχανικού. Όσο περισσότερες γνώσεις μπορώ να έχω σε πολλούς τομείς. Σχετικούς όμως.

Βασικά ακόμα είμαι μπερδεμένη και δεν έχω αποφασίσει. Μέχρι πέρυσι ήθελα φυσικό και τώρα δεν ξέρω τι θέλω.....
Με το κλασικό φυσικό του ΕΚΠΑ ( υποθέτω είσαι Αθήνα) δεν περιορίζεσαι στα αντικείμενα που μου γράφεις.
Ούτε φυσικά με το καθαρά μηχ μηχ.

Τσέκαρε πάλι τους οδηγούς σπουδών και σύγκρινε τα μαθήματα.

Πάντρεμα των δύο σχολών είναι δύσκολο να γίνει, δηλαδή φυσικός ή μηχανικός. Πάντα κάτι θα λείπει και από τους. Ουσιαστικά η σχολή σου μαθαίνει να σκέφτεσαι κ να αντιλαμβάνεσαι αλλά και να δουλεύεις σε ένα πλαίσιο.

Εγώ μηχανολόγος είμαι αλλά ασχολούμαι με εμφυτεύματα καρδιάς και νέα υλικά. Από τη σχολή χρησιμοποιώ το μηχανολογικά σχέδιο και κάποιες φορές τα FEA ( που δεν είναι σχετικά με την έρευνά μας, απλά τα κάνω για πάρτη μου). Αντιθέτως έμαθα νέα πράγματα στο διδακτορικό.
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 71 μηνύματα.
Γν
Κβαντική φυσική και αστροφυσική από θεωρητικούς τομείς.
Και αεροδιαστημικη και Κβαντική μηχανική από εφαρμοσμενους τομείς.

Γενικά θέλω να σπουδάσω φυσική αλλά να έχω πολλές γνώσεις μηχανικού. Όσο περισσότερες γνώσεις μπορώ να έχω σε πολλούς τομείς. Σχετικούς όμως.

Βασικά ακόμα είμαι μπερδεμένη και δεν έχω αποφασίσει. Μέχρι πέρυσι ήθελα φυσικό και τώρα δεν ξέρω τι θέλω.....
Πρέπει να διαλέξεις αν θες να ασχοληθείς με κβαντικά θέματα, με αστροφυσική ή με αεροδιαστημική. Δεν μπορείς με τα πάντα, τουλάχιστον σε προπτυχιακό επίπεδο.

Εγώ στην θέση σου θα πήγαινα στους μηχανολόγους μηχανικούς, θα επέλεγα

Κύκλος Μηχανολόγου Μηχανικού Εναέριων

& Επίγειων Μεταφορικών Μέσων

και μόλις τελείωνα θα έκανα μεταπτυχιακό - διδακτορικό είτε στην αεροδιαστημική, είτε στην κβαντική μηχανική.

Γενικά να ξέρεις ότι το πρώτο πτυχίο είναι το σημαντικότερο. Δηλαδή αν τελικά έχεις 3 πτυχία, 2 μεταπτυχιακά και 1 διδακτορικό, πάντα το πρώτο πτυχίο μέχρι τα 23-25 θα είναι αυτό που θα καθορίζει την πορεία - καριέρα σου στον σημαντικότερο βαθμό.
 

MissStressed

Νεοφερμένος

Η MissStressed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Με το κλασικό φυσικό του ΕΚΠΑ ( υποθέτω είσαι Αθήνα) δεν περιορίζεσαι στα αντικείμενα που μου γράφεις.
Ούτε φυσικά με το καθαρά μηχ μηχ.

Τσέκαρε πάλι τους οδηγούς σπουδών και σύγκρινε τα μαθήματα.

Πάντρεμα των δύο σχολών είναι δύσκολο να γίνει, δηλαδή φυσικός ή μηχανικός. Πάντα κάτι θα λείπει και από τους. Ουσιαστικά η σχολή σου μαθαίνει να σκέφτεσαι κ να αντιλαμβάνεσαι αλλά και να δουλεύεις σε ένα πλαίσιο.

Εγώ μηχανολόγος είμαι αλλά ασχολούμαι με εμφυτεύματα καρδιάς και νέα υλικά. Από τη σχολή χρησιμοποιώ το μηχανολογικά σχέδιο και κάποιες φορές τα FEA ( που δεν είναι σχετικά με την έρευνά μας, απλά τα κάνω για πάρτη μου). Αντιθέτως έμαθα νέα πράγματα στο διδακτορικό.
Η ΣΕΜΦΕ δεν κάνει ουσιαστικά αυτό ομως; Να ενώνει τη μηχανικη και τη φυσική;

Θεωρείς πως καλύτερα είναι να δηλώσω φυσικό;
Μηχ μηχ μάλλον δεν πιάνω... εκτός από τις πιο χαμηλοβαθμες...
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,667 μηνύματα.
Ναι σε software. Αλλά και πάλι τα δικαιώματα δεν έχουν κατά την γνώμη μου κανένα νόημα. Και αυτό γιατί, το πρωτόκολλο επιτυχίας από ότι έχω καταλάβει, εξαρτάται 100% από το αρχικό κεφάλαιο, π.χ. για την κατασκευαστική που ιδρύει κάποιος, όχι από τα δικαιώματα του ιδρυτή.

Άμα ο άλλος έχει 200.000 ευρώ, μια χαρά ιδρύει κατασκευαστική εταιρεία (π.χ. ως εργολάβος), και μια χαρά βρίσκει δικαιωματολάγνους μηχανικούς για να τους δίνει ψίχουλα, ώστε νσ υπογράφουν
Εάν έχεις αρχικό κεφάλαιο χαίρω πολύ όμως, δεν χρειάζεται να πας να βγάλεις καν τόσο δύσκολες σχολές. Ανοίγεις εκεί ένα μαγαζάκι και τα οικονομας :bleh: :hehe:.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα δικαιώματα του διπλώματος είναι άχρηστα ή ότι δεν χρειάζονται σε κανέναν. Εξαρτάται τι θες να κάνεις.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,073 μηνύματα.
Επειδή κάπου διάβασα σχετικά με έρευνα στο εξωτερικό, κτλ, απλά να πω ότι αν δεν υπάρχουν διακρίσεις σε μαθηματικά και φυσική νωρίς, ξεχάστε το. Απλά και ωραία. Να το πω κομψά: αν η μαθηματική παρουσία ως νέος ερευνητής σε ένα ακροατήριο πολλών ερευνητών δεν είναι δυναμική, δεν έχεις μαθηματικά τεκμήρια προς ένα νέο θεώρημα, τότε ειδικά στο εξωτερικό δεν σου δίνουν καμία σημασία άσχετα αν στα 18 έλεγες ότι ήθελες να κάνεις διδακτορικό. Δεν κρίνεσαι σε όμοιούς σου αλλά ως απόδοση σε ερευνητικές ομάδες, και θα πρέπει να πείσεις ότι είσαι από τους καλύτερους όχι τόσο στο τι γράφεις αλλά πως το λες και τι απήχηση αφήνεις σε κάθε συνέδριο. Πολλοί ξέρουν την τάδε μέθοδο, αλλά θα κάνεις διαφορά αν μιλήσεις για κάτι νέο με μια ενδιαφέρουσα μαθηματική σκέψη.

Τώρα σχετικά με την ΣΕΜΦΕ, απλά η συζήτηση έχει καταντήσει γραφική κάθε χρόνο. Είναι κρίμα να συγκεντρώνει ενδιαφέρον μόνο από περιέργεια όσων δεν ξέρουν ακριβώς τι θέλουν να κάνουν στη ζωή τους. :hmm:
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 71 μηνύματα.
Η ΣΕΜΦΕ δεν κάνει ουσιαστικά αυτό ομως; Να ενώνει τη μηχανικη και τη φυσική;

Θεωρείς πως καλύτερα είναι να δηλώσω φυσικό;
Μηχ μηχ μάλλον δεν πιάνω... εκτός από τις πιο χαμηλοβαθμες...
Ναι δήλωσε ΣΕΜΦΕ. Έτσι όπως το θέτεις είναι μονόδρομος.

Μην δηλώσεις Φυσικός, η ΣΕΜΦΕ δίνει και Master και περισσότερα δικαιώματα.

Φυσικός αξίζει μόνο αν θες να ασχοληθείς με υπερβολικά θεωρητική φυσική, και ζώντας στην Ελλάδα τουλάχιστον μέχρι τα 35 σου το μόνο πλάνο σου θα είναι η διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ιδιαίτερα, φροντιστήρια κτλ). Από την ΣΕΜΦΕ ίσως κάνεις και κάποια συνέντευξη σε ναυτιλιακή για κάποια engineering ή management position.

Εάν έχεις αρχικό κεφάλαιο χαίρω πολύ όμως, δεν χρειάζεται να πας να βγάλεις καν τόσο δύσκολες σχολές. Ανοίγεις εκεί ένα μαγαζάκι και τα οικονομας :bleh: :hehe:.

Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα δικαιώματα του διπλώματος είναι άχρηστα ή ότι δεν χρειάζονται σε κανέναν. Εξαρτάται τι θες να κάνεις.
Κλασσική απάντηση Έλληνα που νομίζει ότι τα πτυχία είναι 100% καθαρά για επαγγελματική αποκατάσταση. Δεν ισχύει αυτό. Και όσα λεφτά και να έχεις, άμα είσαι αμόρφωτος, πάντα στις συζητήσεις με μορφωμένους (ίσως και οικονομικά χαμηλότερους) θα νιώθεις ότι "έχεις μείνει πίσω". Οι σχολές στα Ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια είναι καθαρά για καλλιέργεια μυαλού.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,667 μηνύματα.
Κλασσική απάντηση Έλληνα που νομίζει ότι τα πτυχία είναι 100% καθαρά για επαγγελματική αποκατάσταση. Δεν ισχύει αυτό. Και όσα λεφτά και να έχεις, άμα είσαι αμόρφωτος, πάντα στις συζητήσεις με μορφωμένους (ίσως και οικονομικά χαμηλότερους) θα νιώθεις ότι "έχεις μείνει πίσω". Οι σχολές στα Ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια είναι καθαρά για καλλιέργεια μυαλού.
Κλασική απάντηση Έλληνα που πιστεύει οτι εαν δεν έχεις πτυχίο είσαι αμόρφωτος...
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,073 μηνύματα.
Ναι δήλωσε ΣΕΜΦΕ. Έτσι όπως το θέτεις είναι μονόδρομος.

Μην δηλώσεις Φυσικός, η ΣΕΜΦΕ δίνει και Master και περισσότερα δικαιώματα.

Φυσικός αξίζει μόνο αν θες να ασχοληθείς με υπερβολικά θεωρητική φυσική, και ζώντας στην Ελλάδα τουλάχιστον μέχρι τα 35 σου το μόνο πλάνο σου θα είναι η διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ιδιαίτερα, φροντιστήρια κτλ). Από την ΣΕΜΦΕ ίσως κάνεις και κάποια συνέντευξη σε ναυτιλιακή για κάποια engineering ή management position.

Η ΣΕΜΦΕ παρέχει μια πιο "engineering" προσέγγιση των Μαθηματικών και της Φυσικής με μια γκάμα μαθημάτων σε εισαγωγικό επίπεδο ξεκινώντας από κλασικά θέματα και φτάνοντας σε τεχνολογία λογισμικού ή μηχανική υλικών: λίγα από όλα. Δεν ξέρω κατά πόσο "χάνει" ένας Μαθηματικός αν δεν ξέρει Μηχανική Υλικών ενώ πιο ειδικός επιστήμονας είναι ένας Χημικός Μηχανικός, αν δεν κάνω λάθος. Τώρα ως προς το Τμήμα Μαθηματικών ή Φυσικής, η διαφορά με τη ΣΕΜΦΕ δεν είναι σημαντική. Η μαθηματική ουσία στο τέλος δεν αλλάζει αν λύσουμε ένα ολοκλήρωμα σε διανυσματικό πεδίο και δεν δώσουμε φυσικές ερμηνείες. Μόνο στην Ελλάδα επιμένουμε σε υπεγενικευμένες σπουδές χωρίς να βγαίνει κάτι στο τέλος.

Η άποψη ότι από το Τμήμα Φυσικής καταλήγεις στην διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως μονόδρομο επαγγελματικών επιλογών είναι μια προπαγάνδα χειρίστου είδους. Ο καθένας κάνει επαγγελματικά ότι επιλέγει να κάνει και είναι υπεύθυνος των ατομικών του επιλογών. Δεν φταίει το Τμήμα γι' αυτό. To ίδιο ισχύει και για το Τμήμα Μαθηματικών. Όταν παρέχονται μαθήματα διαφορικών εξισώσεων, αριθμητικής ανάλυσης, μηχανικής και η συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών ενός Μαθηματικού Τμήματος τα αποφεύγει προτιμώντας οτιδήποτε περνιέται εύκολα προς θεματολογία "Διδακτική Μαθηματικών" ή "Στατιστικές" τότε είναι λογικό να βγαίνει η βρώμα στην κοινωνία, ότι στο Μαθηματικό Τμήμα υπάρχουν περιορισμένες "ευκαιρίες" και ότι οι απόφοιτοι δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Δηλαδή, οι απόφοιτοί του το υποβαθμίζουν καθώς αγνοούν ίσως από τους βασικότερους τομείς των σύγχρονων Μαθηματικών καθώς δεν έχουν επίγνωση τι ακριβώς έχουν σπουδάσει.

Οι σχολές στα Ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια είναι καθαρά για καλλιέργεια μυαλού.

Του ποιού; Γελάμε εδώ. :ropalo:
 

Lancelot

Περιβόητο μέλος

Ο Lancelot αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 4,929 μηνύματα.
Η ΣΕΜΦΕ παρέχει μια πιο "engineering" προσέγγιση των Μαθηματικών και της Φυσικής με μια γκάμα μαθημάτων σε εισαγωγικό επίπεδο ξεκινώντας από κλασικά θέματα και φτάνοντας σε τεχνολογία λογισμικού ή μηχανική υλικών: λίγα από όλα. Δεν ξέρω κατά πόσο "χάνει" ένας Μαθηματικός αν δεν ξέρει Μηχανική Υλικών ενώ πιο ειδικός επιστήμονας είναι ένας Χημικός Μηχανικός, αν δεν κάνω λάθος. Τώρα ως προς το Τμήμα Μαθηματικών ή Φυσικής, η διαφορά με τη ΣΕΜΦΕ δεν είναι σημαντική. Η μαθηματική ουσία στο τέλος δεν αλλάζει αν λύσουμε ένα ολοκλήρωμα σε διανυσματικό πεδίο και δεν δώσουμε φυσικές ερμηνείες. Μόνο στην Ελλάδα επιμένουμε σε υπεγενικευμένες σπουδές χωρίς να βγαίνει κάτι στο τέλος.

Η άποψη ότι από το Τμήμα Φυσικής καταλήγεις στην διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως μονόδρομο επαγγελματικών επιλογών είναι μια προπαγάνδα χειρίστου είδους. Ο καθένας κάνει επαγγελματικά ότι επιλέγει να κάνει και είναι υπεύθυνος των ατομικών του επιλογών. Δεν φταίει το Τμήμα γι' αυτό. To ίδιο ισχύει και για το Τμήμα Μαθηματικών. Όταν παρέχονται μαθήματα διαφορικών εξισώσεων, αριθμητικής ανάλυσης, μηχανικής και η συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών ενός Μαθηματικού Τμήματος τα αποφεύγει προτιμώντας οτιδήποτε περνιέται εύκολα προς θεματολογία "Διδακτική Μαθηματικών" ή "Στατιστικές" τότε είναι λογικό να βγαίνει η βρώμα στην κοινωνία, ότι στο Μαθηματικό Τμήμα υπάρχουν περιορισμένες "ευκαιρίες" και ότι οι απόφοιτοι δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Δηλαδή, οι απόφοιτοί του το υποβαθμίζουν καθώς αγνοούν ίσως από τους βασικότερους τομείς των σύγχρονων Μαθηματικών καθώς δεν έχουν επίγνωση τι ακριβώς έχουν σπουδάσει.



Του ποιού; Γελάμε εδώ. :ropalo:
Καλά έχουμε δει και διαλέξεις στο καλύτερο πολυτεχνείο της Γερμανίας και βλέπουμε τι διδάσκονται και πώς.

Ακόμα και στο ETH.

Κάποια μυθευματα σπιλωνουν
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,667 μηνύματα.
Κβαντική φυσική και αστροφυσική από θεωρητικούς τομείς.
Και αεροδιαστημικη και Κβαντική μηχανική από εφαρμοσμενους τομείς.

Γενικά θέλω να σπουδάσω φυσική αλλά να έχω πολλές γνώσεις μηχανικού. Όσο περισσότερες γνώσεις μπορώ να έχω σε πολλούς τομείς. Σχετικούς όμως.

Βασικά ακόμα είμαι μπερδεμένη και δεν έχω αποφασίσει. Μέχρι πέρυσι ήθελα φυσικό και τώρα δεν ξέρω τι θέλω.....
Επέλεξε Σεμφε μην το σκέφτεσαι πολύ. Είναι το κοντινότερο σε αυτό που ζητάς για να πάρεις ένα καλό υπόβαθρο στην εφαρμοσμένη φυσική, και ένα βασικό υπόβαθρο στην μηχανική. Απο εκεί και πέρα βλέποντας και κάνοντας, γιατί σίγουρα θα έχει αλλάξει ο τρόπος σκέψης σου.

Για να ηρεμήσει το κεφαλάκι σου πάντως, σου λεω οτι είναι αδύνατο να ασχοληθείς και με αεροδιαστημική και κβαντική φυσική και αστροφυσική και με μηχανική. Ίσως όλα αυτά ακούγονται φανταχτερά όταν τα βάζεις μαζί σε μια πρόταση τώρα, αλλά θα δεις οτι στην πράξη είναι πολύ δύσκολο να εμβαθύνεις σε καθένα απο αυτά και είναι κάτι που παίρνει χρόνια ολόκληρα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά η εμβάθυνση δεν γίνεται όπως έχεις μάθει στο λύκειο που παίρνεις ένα βιβλίο και το διαβάζεις. Θα πρέπει να έχεις επαφή και με εργαστήρια, τα οποία έχουν σχετικά ακριβό εξοπλισμό, να κάνεις προσωπικά projects, να δουλέψεις πάνω σε πραγματικά προβλήματα κτλπ.

Αυτό που πρέπει να γνωρίζεις πάντως είναι οτι υπάρχει μια μεγάλη διαφορά θεωρητικά μεταξύ φυσικού και μηχανικού. Ο πρώτος παρατηρεί την φύση και προσπαθεί να περιγράψει την συμπεριφορά της μέσω των φυσικών θεωριών που αναπτύσσουν και των μαθηματικών μοντέλων που τα συνοδεύουν. Η σχέση εδώ είναι αμφίδρομη, κάποιες φορές νέα φυσική οδηγεί σε νέα μαθηματικά, ή νέα μαθηματικά οδηγούν σε καλύτερη κατανόηση των φαινομένων και επομένως νέα φυσική. Ο μηχανικός απο την άλλη επιστρατεύει τα επιτεύγματα των φυσικών επιστημών, των μαθηματικών και της υπάρχουσας τεχνολογίας, με σκοπό πάντα να πετύχει ένα συγκεκριμένο στόχο ή να αναπτύξει νέα τεχνολογία.

Για να σου δώσω ένα παράδειγμα, σε ουκ ολίγες εφαρμογές, μπορείς να πάρεις έτοιμο ένα μοντέλο που ενσωματώνει όλη την φυσική ενός συστήματος, και να σχεδιάσεις ή να φτιάξεις κάτι που λειτουργεί όπως το θες, χωρίς να μπλέκεσαι με όλη την φυσική που υπάρχει στο κατώτερο επίπεδο. Αυτό είναι μια πολύ ισχυρή σχεδιαστική τεχνική, αλλά εαν είσαι πιο ερευνητικό πνεύμα μπορεί να σε ξενερώσει.

Προφανώς και ως μηχανικός κάνεις αρκετή φυσική, και πολλές φορές είναι και αναγκαία για να αντιληφθείς πως να βελτιώσεις το σχέδιο σου ή μπορείς να εμπλακείς στην διαδικασία δημιουργίας αυτών των μοντέλων που ανέφερα. Αλλά τώρα σου περιγράφω μια βασική διαφορά που υπάρχει στην φιλοσοφία μεταξύ των δύο γενικότερα. Οι φυσικοί δηλαδή εμβαθύνουν στα της φύσης, ενώ οι μηχανικοί είναι πιο πολύ σε στυλ, τα μίνιμουμ που χρειάζομαι για να πετύχω ή να βελτιώσω ένα σύστημα, μια διαδικασία, κάτι τέλος πάντων.

Η Σεμφε έρχεται να καλύψει το κενό κάπως. Δηλαδή σε εξοπλίζει με κάπως πιο θεωρητικό υπόβαθρο στα μαθηματικά και την φυσική, με σκοπό όμως να τα εφαρμόσεις στους τομείς της μηχανικής. Αναζητάς δηλαδή νέες μεθόδους που μπορούν να εφαρμοστούν συστηματικά στην μηχανική. Οπότε πρόκειται για μια ερευνητική σχολή κατά κύριο λόγο. Πέραν αυτού, στο τέλος κάποια στιγμή θα εξειδικευτείς ακόμα και απο εκεί, αλλά το καλό είναι οτι θα έχεις πάρει μια γεύση απο πολλούς τομείς, όπως πυρηνική, ρευστά, κβαντική, αστροφυσική, υλικά κτλπ. οπότε θα μπορείς να επιλέξεις πιο συνειδητά κάτι που σε γεμίζει.

Τέλος σημειώνω οτι συνήθως ο κόσμος που προσπαθεί να μάθει όσα περισσότερα γίνεται απο όσους περισσότερους τομείς γίνεται, συνήθως καταλήγει να μην ξέρει τίποτα απο κανέναν τομέα. Η συμβουλή μου είναι προσπάθησε να το πάρεις χαλαρά, και να μάθεις πολύ καλά τα βασικά απο κάθε τομέα. Δώσε έμφαση στην ποιότητα δηλαδή, και όχι στην ποσότητα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

MissStressed

Νεοφερμένος

Η MissStressed αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μαθήτρια Γ' λυκείου. Έχει γράψει 17 μηνύματα.
Γν

Πρέπει να διαλέξεις αν θες να ασχοληθείς με κβαντικά θέματα, με αστροφυσική ή με αεροδιαστημική. Δεν μπορείς με τα πάντα, τουλάχιστον σε προπτυχιακό επίπεδο.

Εγώ στην θέση σου θα πήγαινα στους μηχανολόγους μηχανικούς, θα επέλεγα

Κύκλος Μηχανολόγου Μηχανικού Εναέριων

& Επίγειων Μεταφορικών Μέσων

και μόλις τελείωνα θα έκανα μεταπτυχιακό - διδακτορικό είτε στην αεροδιαστημική, είτε στην κβαντική μηχανική.

Γενικά να ξέρεις ότι το πρώτο πτυχίο είναι το σημαντικότερο. Δηλαδή αν τελικά έχεις 3 πτυχία, 2 μεταπτυχιακά και 1 διδακτορικό, πάντα το πρώτο πτυχίο μέχρι τα 23-25 θα είναι αυτό που θα καθορίζει την πορεία - καριέρα σου στον σημαντικότερο βαθμό.
Δεν είμαι σίγουρη ακόμα σε ποιο ερευνητικό τομέα θα ήθελα να ασχοληθώ. Απλά από τους πολλούς έχω περιοριστεί σε μερικούς. Ελπίζω βέβαια να μην αλλάξω άποψη αργότερα. Ευχαριστώ πάντως πολύ για τις απαντήσεις, αλλά δεν θα πιάσω μηχανολόγων. Αν και ίσως να ήταν μια ιδέα που "φόρτωσαν" φέτος. Θα βάλω πρώτη επιλογή σεμφε και μετά τα φυσικά.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ναι δήλωσε ΣΕΜΦΕ. Έτσι όπως το θέτεις είναι μονόδρομος.

Μην δηλώσεις Φυσικός, η ΣΕΜΦΕ δίνει και Master και περισσότερα δικαιώματα.

Φυσικός αξίζει μόνο αν θες να ασχοληθείς με υπερβολικά θεωρητική φυσική, και ζώντας στην Ελλάδα τουλάχιστον μέχρι τα 35 σου το μόνο πλάνο σου θα είναι η διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (ιδιαίτερα, φροντιστήρια κτλ). Από την ΣΕΜΦΕ ίσως κάνεις και κάποια συνέντευξη σε ναυτιλιακή για κάποια engineering ή management position.
Η αλήθεια είναι πως θέλω να τα δω στη πράξη και μετά να αποφασίσω. Δεν με ενδιαφέρει να ασχοληθώ με την εκπαίδευση για πολλούς λόγους. Και σίγουρα δεν νομίζω να με καλύπτει η Ελλάδα.
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Η ΣΕΜΦΕ παρέχει μια πιο "engineering" προσέγγιση των Μαθηματικών και της Φυσικής με μια γκάμα μαθημάτων σε εισαγωγικό επίπεδο ξεκινώντας από κλασικά θέματα και φτάνοντας σε τεχνολογία λογισμικού ή μηχανική υλικών: λίγα από όλα. Δεν ξέρω κατά πόσο "χάνει" ένας Μαθηματικός αν δεν ξέρει Μηχανική Υλικών ενώ πιο ειδικός επιστήμονας είναι ένας Χημικός Μηχανικός, αν δεν κάνω λάθος. Τώρα ως προς το Τμήμα Μαθηματικών ή Φυσικής, η διαφορά με τη ΣΕΜΦΕ δεν είναι σημαντική. Η μαθηματική ουσία στο τέλος δεν αλλάζει αν λύσουμε ένα ολοκλήρωμα σε διανυσματικό πεδίο και δεν δώσουμε φυσικές ερμηνείες. Μόνο στην Ελλάδα επιμένουμε σε υπεγενικευμένες σπουδές χωρίς να βγαίνει κάτι στο τέλος.

Η άποψη ότι από το Τμήμα Φυσικής καταλήγεις στην διδασκαλία στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως μονόδρομο επαγγελματικών επιλογών είναι μια προπαγάνδα χειρίστου είδους. Ο καθένας κάνει επαγγελματικά ότι επιλέγει να κάνει και είναι υπεύθυνος των ατομικών του επιλογών. Δεν φταίει το Τμήμα γι' αυτό. To ίδιο ισχύει και για το Τμήμα Μαθηματικών. Όταν παρέχονται μαθήματα διαφορικών εξισώσεων, αριθμητικής ανάλυσης, μηχανικής και η συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών ενός Μαθηματικού Τμήματος τα αποφεύγει προτιμώντας οτιδήποτε περνιέται εύκολα προς θεματολογία "Διδακτική Μαθηματικών" ή "Στατιστικές" τότε είναι λογικό να βγαίνει η βρώμα στην κοινωνία, ότι στο Μαθηματικό Τμήμα υπάρχουν περιορισμένες "ευκαιρίες" και ότι οι απόφοιτοι δεν μπορούν να βρουν δουλειά. Δηλαδή, οι απόφοιτοί του το υποβαθμίζουν καθώς αγνοούν ίσως από τους βασικότερους τομείς των σύγχρονων Μαθηματικών καθώς δεν έχουν επίγνωση τι ακριβώς έχουν σπουδάσει.



Του ποιού; Γελάμε εδώ. :ropalo:
Φυσικά και δεν καταλήγεις μόνο ως καθηγητής. Και σήμερα όπως έχουν τα πράγματα ο καθένας μπορεί να εργαστεί στο οτιδήποτε αρκεί να έχει τις κατάλληλες δεξιότητες. Και το Τμήμα Μαθηματικών αδικείται διαρκώς. Από κάθε σχολή ειδικά αυτές που ανήκουν στο STEM προσφέρουν πολλές γνώσεις και μία οξυμενη αντίληψη.

Απλώς με μπέρδεψαν πολύ τα αρνητικά σχόλια για τη ΣΕΜΦΕ, το ότι δεν βγαίνεις τίποτα, απλά λίγο από όλα....🙄
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Καλά έχουμε δει και διαλέξεις στο καλύτερο πολυτεχνείο της Γερμανίας και βλέπουμε τι διδάσκονται και πώς.

Ακόμα και στο ETH.

Κάποια μυθευματα σπιλωνουν
Δηλαδή;;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top