vassilis498
Διακεκριμένο μέλος
Και τα αντίστοιχα δικαιώματα στο ΤΕΕ πάνε αναλόγως. Η ειδικότητα του μηχανικού πληροφορικής αν δεν κάνω λάθος είναι υποσύνολο του ΗΜΜΥ, άρα από ΗΜΤΥ, ΗΜΜΥ θεωρείσαι και μηχανικός πληροφορικής για το ΤΕΕ ( το αν οι γνώσεις είναι ίδιες είναι άλλη ιστορία ).
Όχι ότι έχουν κάποια σημασία τα "δικαιώματα" στην πληροφορική τέλος πάντων.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Ποια η διαφορά του τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής στην Πάτρα με το τμήμα στα Ιωάννινα;
Κάποιος να με διαφωτίσει;;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Thoba19
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Thoba19
Πολύ δραστήριο μέλος
Στα γιαννενα δεν εχει πολυτεχνιο επειδη νομιζω θελει 3 τμηματα για να δημιουργηθει πολυτεχνικη σχολη .δηλαδη για τον αριθμο τον τμηματων που υπαρχουν στα γιαννενα δεν υπαρχει επισημο πολυτεχνικο τμημα κσι ριναι νομιζω στο θετικων επιστιμωνΔηλαδή έχουν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα ακόμα και αν το ένα είναι πολυτεχνικό τμήμα ενώ το άλλο όχι;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Thoba19
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Πάντως δεν μου φαίνεται λογικό να βγαίνεις μηχανικός και από το τμήμα στην Πάτρα που είναι πολυτεχνείο και από το τμήμα στη Σάμο πχ.
Άσε που το ένα έχει βάση 15500 σχεδόν και το άλλο 10500.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Thoba19
Πολύ δραστήριο μέλος
Σε φαινεται δεν φαινεται μηχανικος ειναι και αυτος στη σαμο και αυτος στην πατρα .τα μορια που εχει καθε τμημα ειναι κατι υποκειμενικο μθα που διαμορφονονται απο την ζητησει η οποια ισως να συνδευεται και απο την αποστασει απο τα αστικα κεντρα .τις οικονομικες απαιτησεις διαμωνεις κτλΜάλιστα...Ευχαριστώ για την κατατόπιση
Πάντως δεν μου φαίνεται λογικό να βγαίνεις μηχανικός και από το τμήμα στην Πάτρα που είναι πολυτεχνείο και από το τμήμα στη Σάμο πχ.
Άσε που το ένα έχει βάση 15500 σχεδόν και το άλλο 10500.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Δεν μπορεί όμως ο ένας να διαβάζει για να βγάλει 15500 και να καταλήγει να έχει το ίδιο πτυχίο με κάποιον που έβγαλε κοντά στην βάση, συγνώμη κιόλας δηλαδή.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Τι να πω..
Δεν μπορεί όμως ο ένας να διαβάζει για να βγάλει 15500 και να καταλήγει να έχει το ίδιο πτυχίο με κάποιον που έβγαλε κοντά στην βάση, συγνώμη κιόλας δηλαδή.
Τα μόρια τι σχέση έχουν με την ποιότητα του πτυχίου / πτυχιούχου;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Loreley
Περιβόητο μέλος
Τα μόρια τι σχέση έχουν με την ποιότητα του πτυχίου / πτυχιούχου;
Πιστεύω ότι με την ποιότητα του πτυχιούχου, πολλές φορές έχουν. Αλλά βγαίνουμε εκτός θέματος, οπότε στείλε πμ αν θες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Πιστεύω ότι με την ποιότητα του πτυχιούχου, πολλές φορές έχουν. Αλλά βγαίνουμε εκτός θέματος, οπότε στείλε πμ αν θες.
Όλα είναι πολύ σχετικά. Μη κολλάς σε βαθμούς και δες την ουσία.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
vasilakis13
Δραστήριο μέλος
Τα μόρια ούτε με την ποιότητα του πτυχιούχου έχουν σχέση ούτε με την ποιότητα του τμήματος. Όποτε συμβαίνει αυτό πρόκειται απλά για σύμπτωση. Για παράδειγμα πολλές σχολές του πανεπιστημίου κρήτης έχουν αξιολογηθεί καλύτερα από τις αντίστοιχες της αθήνας ή της θεσσαλονίκης παρ'ότι έχουν λιγότερα μόρια. Και πάλι βέβαια οι διαφορές είναι μικρές.
Μπορεί αυτός που έβγαλε 10.000 μόρια να μην ήταν τόσο συνεπής στο Λύκειο ή να ζούσε στην επαρχία και να μην είχε τόσες πολλές φροντιστηριακές επιλογές και στο πανεπιστήμιο η σχολή να του κίνησε το ενδιαφέρον και να έγινε ένας εξαίρετος φοιτητής ενώ αυτός που έβγαλε 19.000 μόρια να θεώρησε δεδομένη την επιτυχία, να επέλεξε την σχολή που του υπέδειξαν οι συγγενείς και να απέτυχε ως φοιτητής. Το παράδειγμα είναι ακραίο αλλά καταλαβαίνεις τι εννοώ.
Να και ένα link για το πολυτεχνείο Ιωαννίνων https://www.newsbeast.gr/greece/ekpa...nepistimiou-ioanninon-gia-idrusi-polutehneiou
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μηχανογραφικό και Πληροφορική
Απόψεις
&Σχόλια
του Θανάση Κ. Τσακαλίδη Καθηγητή του τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών
23/06/2015
Πλησιάζει η ώρα της συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού. Είναι μία απόφαση ζωής, πολύ σημαντική για τον υποψήφιο και για όλη την οικογένεια. Στην τελική απόφαση συνεισφέρουν οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι φίλοι και οι φροντιστές. Παρότι στους υποψήφιους και ιδιαιτέρως σε όσους συγκέντρωσαν πολλά μόρια, δίνεται μια πολύ ευρεία γκάμα επιλογής τμημάτων και ειδικοτήτων, η συμπλήρωση του μηχανογραφικού προκαλεί άγχος, ενίοτε και φόβο μιας και ανακύπτει το θέμα του κατά πόσο το κάθε τμήμα ταιριάζει με τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου.
Καλό είναι για τη σωστή απόφασή τους να συμβουλευτούν κυρίως απόφοιτους των τμημάτων, που θα επιλέξουν, για να τους ενημερώσουν για το πρόγραμμα σπουδών, τη μέση διάρκεια σπουδών και την επαγγελματική και ακαδημαϊκή αποκατάστασή τους.
Είναι αλήθεια ότι πολλά από τα υπάρχοντα τμήματα προέκυψαν κατόπιν αυτοσχεδιασμού των διοικήσεων των ιδρυμάτων χωρίς να υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός της πολιτείας, που μεριμνά για τον αριθμό των εισακτέων, αλλά και για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων. Άλλωστε η έλλειψη επαγγελματικών δικαιωμάτων επί μακρόν οδήγησε στην κατά κόρον καπήλευση ειδικοτήτων κυρίως στο χώρο των νέων τεχνολογιών. Πρόσφατα προεδρικά διατάγματα προσπαθούν να ξεκαθαρίσουν αυτό το θολό τοπίο, καταγράφοντας τα επαγγελματικά δικαιώματα και τις ανάγκες της αγοράς στις οποίες ανταποκρίνεται ο τίτλος σπουδών, που απονέμει κάθε τμήμα.
Δεδομένου ότι οι επιστήμες εξελίσσονται ραγδαία είναι εύλογο σε μερικά χρόνια να μορφοποιείται ένα καινούργιο γνωστικό πεδίο, το οποίο όταν παράγει αρκετά γνωστικά αντικείμενα μπορεί να στηρίξει ένα αυτόνομο πρόγραμμα σπουδών στη νέα εκκολαπτόμενη ειδικότητα. Εάν διαπιστωθεί ότι αυτή η ειδικότητα δημιουργεί μαζικές νέες θέσεις εργασίας, τότε είναι θεμιτή και ευκταία η ίδρυση ενός νέου τέτοιου τμήματος. Αυτό συνέβη και με το γνωστικό πεδίο των νέων τεχνολογιών στη δεκαετία του ‘80.
Τα τελευταία τριάντα χρόνια ιδρύθηκαν 45 τμήματα νέων τεχνολογιών (22 σε ΑΕΙ και 23 σε ΤΕΙ), με 100 έως 250 εισακτέους κατά περίπτωση. Όλα αυτά τα τμήματα παράγουν απόφοιτους, που καλύπτουν βασικά 5 γνωστικά πεδία: Ηλεκτρολογία (Electrical Engineering), Ηλεκτρονική (Electronics), Τεχνολογία Υπολογιστών (Computer Engineering), Επιστήμη των Υπολογιστών (Computer Science) και Τηλεπικοινωνίες (Telecommunications). Τα παραπάνω τμήματα καλύπτουν ικανοποιητικά το πολύ δύο ή τρία από τα ανεφερθέντα γνωστικά πεδία. Έτσι μεταξύ αυτών των τμημάτων υπάρχουν επικαλύψεις μαθημάτων σε μικρό ή μεγάλο βαθμό.
Το 1979 (Π.Δ. 779, 26.09.1979) ιδρύθηκε στην Ελλάδα το Τμήμα Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής στην Πολυτεχνική Σχολή του Πανεπιστημίου Πατρών για να καλύψει τα γνωστικά πεδία της Τεχνολογίας Υπολογιστών, των Τηλεπικοινωνιών και της Επιστήμης των Υπολογιστών. Από το 1980 έως το 1993 το τμήμα αυτό είχε την υψηλότερη βάση εισαγωγής στην Ελλάδα. Η βάση αυτή διατηρήθηκε πολύ ψηλά μέχρι το 2005. Εξαιτίας προβλημάτων με την επετηρίδα, ασαφών επαγγελματικών δικαιωμάτων, μεταγραφών και αλόγιστης αύξησης του αριθμού των εισακτέων η βάση παρουσίασε μία κάμψη. Τελευταία, η βάση ανακάμπτει και πιθανόν να ισορροπήσει πάλι σε υψηλή θέση στα επόμενα χρόνια.
Από το 1985 το Τμήμα αυτό απένειμε τουλάχιστον 3500 διπλώματα σε μηχανικούς, 430 Μεταπτυχιακά Διπλώματα και 130 Διδακτορικά Διπλώματα. Από τους απόφοιτούς του, οι περισσότεροι εργάζονται στο αντικείμενο που σπούδασαν. Αξιοσημείωτο είναι ότι τουλάχιστον 900 εξ αυτών έκαναν επιτυχείς μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό και σχεδόν άλλοι τόσοι στο εσωτερικό. Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των αποφοίτων (τουλάχιστον 5%) διαπρέπει στον ακαδημαϊκό χώρο, δηλαδή είναι Καθηγητές σε ΑΕΙ και ΤΕΙ εντός και εκτός Ελλάδας. Αυτό το ποσοστό Ακαδημαϊκότητας είναι από τα υψηλότερα σε δημόσιο ίδρυμα σε όλη την Ευρώπη. Οι απόφοιτοι βρίσκουν εύκολα δουλειά, τόσο σε εταιρείες Πληροφορικής όσο και στο ΤΠΕ-τμήμα διαφόρων ομίλων, τραπεζών και οργανισμών. Και το πιο σημαντικό όλων ίσως, για την όποια ελπίδα ανάκαμψης έχει η οικονομία μας, είναι ότι αρκετοί εξ αυτών έχουν κάνει δικές τους νεοφυείς επιχειρήσεις με χρηματοδότηση από διεθνείς οίκους.
Το Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής προέκυψε από το παλαιότερο τμήμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, το οποίο μετονομάσθηκε το 1994 σε τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών και εξυπηρετεί τα τρία από τα παραπάνω γνωστικά πεδία (Ηλεκτρολογία, Τεχνολογία Υπολογιστών και Τηλεπικοινωνίες).
Η επιστημονική ταυτότητα του τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής είναι να υπηρετεί την Πληροφορική. Αυτό άλλωστε φαίνεται και από τους τρείς τομείς που έχει (Τομέας Εφαρμογών και Θεμελιώσεων της Επιστήμης των Υπολογιστών, Τομέας Λογικού (Software) των Υπολογιστών και Τομέας Υλικού (Hardware) και Αρχιτεκτονικής των Υπολογιστών). Το τμήμα προσφέρει τη διδασκαλία 85 μαθημάτων, από τα οποία ένα ποσοστό είναι υποχρεωτικά για όλους και ένα άλλο κατ’ επιλογή. Τελικά στο πτυχίο αναγράφονται τουλάχιστον 55 μαθήματα. Όπως προαναφέρθηκε το τμήμα αυτό από τα πέντε προαναφερθέντα γνωστικά πεδία εξυπηρετεί τα τρία (Τεχνολογία Υπολογιστών, Επιστήμη των Υπολογιστών και Τηλεπικοινωνίες). Οι αξιολογήσεις του τμήματος είναι προσβάσιμες στον ιστότοπο www.ceid.upatras.gr.
Εάν θεωρήσουμε ότι κάθε ένα από τα πέντε γνωστικά πεδία, που αναφέρθηκαν παραπάνω, συνίσταται από τουλάχιστον 50 αυτοτελή γνωστικά αντικείμενα, τότε είναι προφανές ότι είναι αδύνατον όλα αυτά τα 250 συνολικά γνωστικά αντικείμενα να καλυφθούν με την προσήκουσα επιστημονική επάρκεια μέσω ενός και μόνο προγράμματος σπουδών. Επομένως είναι προφανές ότι για όσους ενδιαφέρονται για την Πληροφορική το πρόγραμμα σπουδών στο τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής θα δικαιώσει καλύτερα τα όνειρά τους και θα τους μάθει να έχουν τον προγραμματισμό σαν χόμπι και να φτάσουνε στον επιθυμητό στόχο της γνώσης παρακάμπτοντας μαθήματα, που ανήκουνε σε διακριτά ξένο από τα ενδιαφέροντά τους γνωστικό πεδίο. Άλλωστε πολλά ασύνδετα μαθήματα αποθαρρύνουν τους φοιτητές από τις σπουδές τους και πολλοί εγκαταλείπουν έγκαιρα, ενώ άλλοι εγκλωβίζονται σε μια παρατεταμένη αδράνεια σπουδών.
Η απόφαση για τις σπουδές είναι μια απόφαση που καθορίζει το επαγγελματικό μέλλον των υποψηφίων. Με την επιλογή του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πατρών, ο επιτυχών ή η επιτυχούσα γίνεται μέλος μιας ομάδας με σταθερό βηματισμό και προσανατολισμό προς το μέλλον.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vold
Πολύ δραστήριο μέλος
Τελος παντων σκεφτόμουν να παω σε αυτη τη σχολη με την ελπιδα οτι θα μαθω περισσοτερα για τον τομεα της τεχνητης νοημοσυνης, το οποιο απο οτι ξερω ειναι και μαθημα στο 3ο ετος.
Μαθήματα όπως τα παρακάτω μπορούν να σου δώσουν μια πολύ καλή εικόνα για την αξία της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Αν το τμήμα αυτό παρέχει τα περισσότερα εξ αυτών τότε πήγαινε.
Τεχνητή Νοημοσύνη
Μηχανική Μάθηση
Αλγορίθμοι
Δομές Δεδομένων
Big Data
Data Mining
Νευρωνικά Δίκτυα
Συστήματα Ανάκτησης Πληροφοριών
Βιοπληροφορική
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Elliot 01
Νεοφερμένος
Λοιπόν είμαι θετική κατεύθυνση τα πάω σχετικά καλά μέχρι τώρα, εννοείται με φροντηστήριο, και σκεφτόμουν να πάω στο ΤΜΗΥΠ. Απο το τελος του γυμνασιου μεχρι περυσι ασχολουμουν με τον προγραμματισμο (Python, C++, Java klp) αλλα δεν ειχα φτασει σε βαθυ επιπεδο τις περισσοτερες φορες. Τελος παντων σκεφτόμουν να παω σε αυτη τη σχολη με την ελπιδα οτι θα μαθω περισσοτερα για τον τομεα της τεχνητης νοημοσυνης, το οποιο απο οτι ξερω ειναι και μαθημα στο 3ο ετος. Ομως ακουσα οτι οι ηλεκτρολογοι κλπ κλπ ειναι καλυτερη επιλογη γιατι καλυπτουν ενα ευρυτερο πεδιο του τομεα της πληροφορικης παραλληλα με το ρευμα. Η σχολη ξερει κανεις αν ξενερωνει και απογοητευει οντως,οπως ακουσα, γτ η πληροφορικη ως μαθημα στο λυκειο μου φανηκε απαισια οπως και η ψευδογλωσσα. Ευχαριστω.
Κατά την άποψη μου αν θες πληροφορική(έστω και ένα ευρύτερο πεδίο του τομέα της), δεν υπάρχει λόγος να πας στους ηλεκτρολόγους. Η ψευδογλώσσα σου μαθαίνει τα βασικά του προγραμματισμού. Στο ΤΜΗΥΠ θα συναντήσεις μαθήματα τόσο hardware όσο και software. Στα 2 πρώτα έτη τουλάχιστον, θα συναντήσεις αρκετά μαθήματα και εργαστήρια σχετικά με το hardware (το οποίο συνεπάγεται και ρεύματα εννοείται). Τώρα όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη από τα μαθήματα που ανέφερε ο Vold -εκτός ίσως από τα νευρωνικά δίκτυα που δεν γνωρίζω αν διδάσκεται- τα υπόλοιπα διδάσκονται, άλλα ως υποχρεωτικά και άλλα ως επιλογής. Δεν κατάλαβα τι εννοείς με το "αν ξενερωνει και απογοητευει οντως,οπως ακουσα", γίνε λίγο πιο συγκεκριμένος αν θες...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.