Βαθμοί συγγένειας:
1ος βαθμός: γονέας - παιδί
2ος βαθμός: αδέρφια , παππούς-εγγόνι
3ος βαθμός: θείος-ανήψι
4ος βαθμός: πρώτα ξαδέρφια
να ρωτήσω πάνω εδω κάτι, αν είναι 1ου βαθμού (γονέα) δικαιούσαι μεταγραφή ανευ περιορισμών ή όχι?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
fockos
Επιφανές μέλος
Ανεξαρτητα πως ξεκινησαν και τι σκοπο ειχαν,εγω πιστευω οτι το συστημα των μεταγραφων πρεπει να εχει την λογικη της οικονομικης βοηθειας.Για αυτο και ολες οι κατηγοριες πρεπει να εχουν εισοδηματικους περιορισμους με εξαιρεση καποιες <<ιδιαιτερες περιπτωσεις>>(ορφανα,παιδια ανθρωπων με κινητικα και νοητικα προβληματα κλπ).
Αν λειτουργησει με την λογικη της οικονομικης βοηθειας και τις μεταγραφες τις περνουν αυτοι που πραγματικα τις εχουν αναγκη,τοτε θα ειναι απολυτα δικαιες.
Διαφωνώ κάνε μια βόλτα σε μια φοιτητική εστία και θα δεις πόσοι φοιτητές που στεγάζονται σε εστίες που της πληρώνει ο φορολογούμενος συντηρούν δικά τους αυτοκίνητα και μερικά από αυτά πολυτελείας. Δεν κάνανε τίποτα παράνομο αυτοί αλλά αυτό αποδυκνύει ότι το εισόδημα δεν πρέπει να αποτελεί κριτήριο για παροχή φοιτητικής εστία, μετεγγραφής κ.λπ. και ότι οι καλύτεροι σε επίδοση πρέπει να τα δικαιούνται..
Ενας πλούσιος με δικιά του επιχειρήση εύκολα μπορεί να δώσει μια fake δουλειά στο γιο του (του οποίου δεν έχει μεταβιβάσει τίποτα από κινητή ή ακίνητη περιουσία) έτσι ώστε να συμπληρώσει ατομική φορολογική δήλωση (θα πληρώνει ο γονιός - εργοδότης 300 ευρώ το μήνα τα ένσυμα του γιου/κόρης τους που είναι πολύ λιγότερα από αυτά που θα πλήρωνε αν έστελνε το παιδί του επαρχία). Ένα σημαντικό ποσοστό ατόμων που παίρνουν τις θέσεις σε εστίες και άλλα τέτοια προνόμια είναι τέτοια άτομα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
gianhs18
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ανηκω σ τριτεκνη οικογενεια κ ειμαι η μεγαλυτερη. Το ερωτημα μ ειναι οτι εφοσον δικαιουμαι μεταγγραφη στ συγκεκριμενη περιπτωση απο διοικηση επιχειρησεων κεφαλλονια (γυρω στ 3.400) σ αντιστηχα τμηματα αθηνασ πειραια ή χαλκιδασ (πανω απο 13.000) υπαρχει περιπτωση να μην με δεχτουν και να μεινω κεφαλλονια? Διοτι απο προσφατεσ δηλωσεις που διαβασα τα τει χαλκιδασ και αθηνασ δεν θα δεχτουν αλλεσ μεταγγεραφεσ! Αν γινει κατι τετοιο γινεται να παω στ δευτερη μου επιλογη τουριστικα ή θα παω σε καποιο πιο κοντινο?
ευχαριστω!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris1993
Περιβόητο μέλος
Και να ξέρεις , ότι κατα πάσα πιθανότητα θα ανεβούν οι βάσεις στα πολυ χαμηλόβαθμα ΤΕΙ
Διάβασε και δώσε τον καλύτερο σου εαυτό...μην στηρίζεσαι στις μετεγγραφές και στις χαμηλές βάσεις!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Μην ακούς φήμες!Περίμενε να βγεί η εγκύκλιος των μετεγγραφών...αν ισχύσουν και φέτος κανονικά οι μετεγγραφές,τότε θα σε στείλουν στο ΤΕΙ Διοίκησης Επιχειρήσεων Χαλκίδας
Και να ξέρεις , ότι κατα πάσα πιθανότητα θα ανεβούν οι βάσεις στα πολυ χαμηλόβαθμα ΤΕΙ
Διάβασε και δώσε τον καλύτερο σου εαυτό...μην στηρίζεσαι στις μετεγγραφές και στις χαμηλές βάσεις!
Αμαν αυτο δεν τ εχω ακουσει γιατι φετοσ αυτο ?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
glaider
Νεοφερμένος
Αληθεια ειναι οτι στο συστημα των μεταγραφων δεν ειναι και τοσο δικαιο,αλλα οχι οτι γενικοτερα δεν ειναι σωστο!
Παραδειγματα αδικιας ειναι οτι οι τριτεκνοι και οι πολυτεκνοι περνουν χωρις κανεναν εισοδηματικο περιορισμο μεταγραφη,πραγμα ΑΔΙΚΟ αφου ο σκοπος των μεταγραφων ειναι η βοηθεια των οικονομικα ασθενεστερων.
Αν ας πουμε οτι εχουμε εναν τριτεκνο γιο ενος εφοπλιστη,το παιδι αυτο για το υπουργειο θεωρειτε οικονομικα ασθενες και χρειαζεται την μεταγραφη γιατι δεν θα εχει ο μπαμπακας του να το ταισει στην ξενιτια.Αντιθετως,το μοναχοπαιδι η ενα απλο παιδι, που οι γονεις του βγαζουν δεν βγαζουν 15000 ευρω το χρονο,ΔΕΝ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ!Για το υπουργειο ο γιος του εφοπλιστη την εχει πιο πολυ αναγκη.
Αυτο που σκεφτεται η κυρια υπουργος ειναι εντελως ηλιθιο κατα την γνωμη μου.
Χρειαζονται αλλαγες στο συστημα μεταγραφων,αλλα οχι ετσι.
Υπαρχουν κατηγοριες που δεν ειναι μονο η οικονομικη βοηθεια,αλλα και η ψυχικη.Οπως ορφανα(που ανεξαρτητα απο την οικονομικη βοηθεια,ειναι και η ψυχικη βοηθεια,κρατωντας την οικογενεια δεμενη),τα παιδια των αναπηρων και διαφορες τετοιες κατηγοριες που ειναι ελαχιστες στον αριθμο.
Τωρα για τριτεκνους και πολυτεκνους πιστευω οτι κανονικα πρεπει να δινεται οικονομικη βοηθεια απλα,αλλα αφου αυτο ειναι πολυ δαπανηρο για το κρατος,ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ θα πρεπει οπωσδηποτε να μπει ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΟΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ.
30.000 ευρω για τριτεκνους και 6000 για καθε επιπλεον παιδι για τους πολυτεκνους.Πιστευω αυτο θα ηταν πολυ πιο δικαιο.
Δηλαδή εσύ θεωρείς πως όλοι τρίτεκνοι είναι από πλούσιες οικογένειες??? Ξέρεις πολλούς εφοπλιστές στην Ελλάδα εσύ?? Και οι πλούσιοι νομίζεις τα παιδιά τους θα τα έστελναν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια αντί για το εξωτερικό που είναι σαφώς καλύτερα??? Μην γελιόμαστε... Στην Ελλάδα οι Πλούσιοι είναι λίγοι!! Τα 2/4-3/4 του πληθυσμού μετα βίας τα βγάζουν πέρα κάθε μήνα... Η μετεγγραφή για τρίτεκνους είναι σωστή και σωστά ισχύει!! Σκέψου μια οικογένεια με 3 παιδιά που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις το καθένα, πιστεύεις πως ακόμα και για τους σχετικά εύπορους είναι εύκολο να ανταπεξέλθουν στα έξοδα??
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Selestian
Δραστήριο μέλος
Τωρα προσπαθεις να μας πεισεις οτι ΟΛΕΣ οι υπολοιπες οικογενειες με δυο ή ακομη και ενα παιδι ειναι σε θεση να αντεπεξελθουν στα εξοδα σε σχεση με των τριτεκνων κ.τ.λ ; Δεν νομιζω οτι τη διαφορα θα τη κανει το ενα παιδι αλλα περισσοτερο το εισοδημα της οικογενειας. Και ας μην γελοιομαστε , η μεταγγραφη τριτεκνων και πολυτεκνων χωρις τον ελενχο του εισοδηματος ειναι ενα αστειο , που πρεπει οσο γινεται το συντομοτερο να δωθει ενα τελος σε αυτο. Δηλαδη δεν θα υπηρχε ουδεμια περιπτωση να συμβει το εξεις : Οικογενεια με δυο παιδια εχει εισοδημα 35.000 ευρω και Οικογενεια με τρια παιδια εχει εισοδημα 80.000 ευρω. Ποιος πιστευεις οτι θα αξιζε περισσοτερο τη μεταγγραφη ;Δηλαδή εσύ θεωρείς πως όλοι τρίτεκνοι είναι από πλούσιες οικογένειες??? Ξέρεις πολλούς εφοπλιστές στην Ελλάδα εσύ?? Και οι πλούσιοι νομίζεις τα παιδιά τους θα τα έστελναν στα Ελληνικά Πανεπιστήμια αντί για το εξωτερικό που είναι σαφώς καλύτερα??? Μην γελιόμαστε... Στην Ελλάδα οι Πλούσιοι είναι λίγοι!! Τα 2/4-3/4 του πληθυσμού μετα βίας τα βγάζουν πέρα κάθε μήνα... Η μετεγγραφή για τρίτεκνους είναι σωστή και σωστά ισχύει!! Σκέψου μια οικογένεια με 3 παιδιά που σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις το καθένα, πιστεύεις πως ακόμα και για τους σχετικά εύπορους είναι εύκολο να ανταπεξέλθουν στα έξοδα??
Και επισης το οτι παιρνει καποιος την ευθυνη να μεγαλωσει και ενα τριτο παιδι υποτιθεται οτι κατανοει οτι θα υπαρξουν και Οικονομικες συνεπειες.Και εξαλλου αν ειναι τοσο το προβλημα σου οτι θα σπουδαζουν και τα τρια παιδια σε διαφορετικες πολεις , ας στρωσεις κωλο και ας διαβασεις για να περασεις με την αξια σου στην αντιστοιχη σχολη που επιθυμεις , η οποια βρισκεται στη πολη σου και οχι να αναζητας την ευκολη και προχειρη λυση με το παραθυρακι των μεταγγραφων (αν βαριεστε απο τωρα να διαβασετε στο Πανεπιστημιο τι θα κανετε ; ). Οι αλλοι δηλαδη που παλευουν για να περασουν στην αντιστοιχη σχολη επειδη χωρις μεταγγραφη χρειαζονται 5000 μορια παραπανω , ειναι κοροιδα ; Και τελος , γενικα ανεξαρτητα απο τα εισοδηματα θα πρεπει να υπαρχει και ενας ποσοτικος περιορισμος στις μεταγγραφες για καθε σχολη γιατι εχει καταντισει ενα αχουρι. Κατα τη γνωμη μου καλυτερο θα ηταν τα μορια να επαιζαν ρολο ακομα και στις μεταγγραφες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Angelique.
Διακεκριμένο μέλος
Τωρα προσπαθεις να μας πεισεις οτι ΟΛΕΣ οι υπολοιπες οικογενειες με δυο ή ακομη και ενα παιδι ειναι σε θεση να αντεπεξελθουν στα εξοδα σε σχεση με των τριτεκνων κ.τ.λ ; Δεν νομιζω οτι τη διαφορα θα τη κανει το ενα παιδι αλλα περισσοτερο το εισοδημα της οικογενειας. Και ας μην γελοιομαστε , η μεταγγραφη τριτεκνων και πολυτεκνων χωρις τον ελενχο του εισοδηματος ειναι ενα αστειο , που πρεπει οσο γινεται το συντομοτερο να δωθει ενα τελος σε αυτο. Δηλαδη δεν θα υπηρχε ουδεμια περιπτωση να συμβει το εξεις : Οικογενεια με δυο παιδια εχει εισοδημα 35.000 ευρω και Οικογενεια με τρια παιδια εχει εισοδημα 80.000 ευρω. Ποιος πιστευεις οτι θα αξιζε περισσοτερο τη μεταγγραφη ;
Και επισης το οτι παιρνει καποιος την ευθυνη να μεγαλωσει και ενα τριτο παιδι υποτιθεται οτι κατανοει οτι θα υπαρξουν και Οικονομικες συνεπειες.Και εξαλλου αν ειναι τοσο το προβλημα σου οτι θα σπουδαζουν και τα τρια παιδια σε διαφορετικες πολεις , ας διαβασεις και ας περασεις με την αξια σου στην αντιστοιχη σχολη που επιθυμεις , η οποια βρισκεται στη πολη σου και οχι να αναζητας την ευκολη και προχειρη λυση με το παραθυρακι των μεταγγραφων. Οι αλλοι δηλαδη που παλευουν για να περασουν στην αντιστοιχη σχολη επειδη χωρις μεταγγραφη χρειαζονται 5000 μορια παραπανω , ειναι κοροιδα ; Και τελος , γενικα ανεξαρτητα απο τα εισοδηματα θα πρεπει να υπαρχει και ενας ποσοτικος περιορισμος στις μεταγγραφες για καθε σχολη , γιατι εχει καταντισει ενα αχουρι. Κατα τη γνωμη μου καλυτερο θα ηταν τα μορια να επαιζαν ρολο ακομα και στις μεταγγραφες.
Έτσι μπράβο,πες τα.
Την κάνουν όλοι λαχείο με τις μεταγγραφές να πούμε.
Προσωπικά ξέρω άτομα που έχουν έρθει λόγω τριτεκνίας στην περιοχή τους,ενώ είχαν περάσει στου διαόλου την μάνα,και είχανε μια χαρά οικονομική δυνατότητα οι δικοί τους να σπουδάσουν έξω, όχι ένα,αλλά και τα τρία παιδιά.
Πέρασε ο άλλος Κρήτη και τον φέραν ΑΠΘ και λέει ότι πέρασε στο Αριστοτέλειο. ο.Ο
Που ήταν 2 και 3.000 μόρια παραπάνω από αυτά που έβγαλε αυτός. Και μας πουλάει και μούρη ο πανηλίθιος.
Αυτό που με τρελαίνει είναι ότι δεν κοιτάνε την οικονομική κατάσταση του άλλου. (!)
Είσαι τρίτεκτος? Μεταγγραφή αμέσως.
Ρε γαμώ το στανιό μου τι λογική είναι αυτή?
Δηλαδή πόσες οικογένειες με ένα ή δύο παιδιά,έχουν οικονομικό πρόβλημα και δεν μπορούν να σπουδάσουν αλλού τα παιδιά τους?
Αυτό που πρέπει να ισχύει μόνο είναι η οικονομική κατάσταση. Τέλος.- Ανεξάρτητα από τριτεκνίες και τα λοιπά.
Μετά και κάποιες εξαιρέσεις σε όσα παιδιά έχουν χάσει γονείς ίσως ή είχαν κάποια πολύ σοβαρή ασθένεια,θα ήταν ok θεωρώ και δεν θα ενοχλούσε κανέναν.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Selestian
Δραστήριο μέλος
Αν διαβαζες τα posts θα εβλεπες οτι δεν "κλαιγομασταν" αλλα διναμε καθαρα επιχειρηματα.Είναι σουρεαλιστικό. Να κλαίγονται οι "αδικημένοι", ενώ αν είχαν τον απαιτούμενο αριθμό αδελφών, τώρα απλώς θα σφύριζαν αδιάφορα. Περαστικά.
Μηπως εσυ εισαι αυτος που σφυριζει ;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
babisgr
Πολύ δραστήριο μέλος
Γιατί δυστυχώς στην Ελλάδα τα ίδια απολαμβάνουν οι 3τεκνοί και το ίδιο οι υπερπολύτεκνοι.. Το λέω από προσωπική καθημερινή πείρα..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
panos.333
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
teo30
Νεοφερμένος
Έδωσα πανελλήνιες το 2010 και πέρασα στο οικονομικό της Πάτρας, 2 μέρες πριν την αρχή του εξαμήνου καθώς ταξίδευα προς Πάτρα με τους γονείς μου συνέβει ένα τρακάρισμα στο οποίο έχασα τον πατέρα μου και εγώ πέρασα 76 μέρες στο νοσοκομείο και ακόμα και τώρα δεν περπατάω παρά μόνο με πατερίτσες, η μητέρα μου έχει πρόβλημα με το περπάτημα οπότε έχει αναπηρία πάνω από 64%. Θέλω να πάρω μετεγγραφή στην Αθήνα και ειδικότερα στο οικονομικό της ΑΣΟΕΕ. Ξέρω ότι πληρώ κάποιες προυποθέσεις για μετεγγραφή οι οποίες είναι 1. ορφανός από τον ένα γονέα, 2. γονέα με αναπηρία άνω του 64% και 3. χαμηλό εισόδημα. Αν πάρω μετεγγραφή θα μπορέσω να μείνω σε συγγενείς και να μειωθούν πολύ τα έξοδα μου, το μόνο που έχω σαν κόλλημα είναι ότι είμαι από Λακωνία και δεν ξέρω αν δικαιούμαι μετεγγραφή στην ΑΣΟΕΕ επειδή υπάρχει και τμήμα οικονομικού στο πανεπιστήμιο Πελοποννήσου στην Τρίπολη. Παρακαλώ όποιος μπορεί να με βοηθήσει με οποιαδήποτε πληροφορία ας το κάνει.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
asteroskoni
Νεοφερμένος
https://www.minedu.gov.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2409%3A31-03-11-eksorthologismos-tis-eisagogis-ypopsifion-se-panmia-a-tei-se-theseis-peran-toy-prokathorismenoy-arithmoy-eisakteon&catid=80%3Adeltia-typoy&Itemid=806&lang=el
Όπως είναι γνωστό στα Παν/μια, στα ΤΕΙ, στις Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην
ΑΣΠΑΙΤΕ (Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής & Τεχνολογικής Εκπ/σης), στις
Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπ/σης του Υπουργείου Πολιτισμού &
Τουρισμού, ο αριθμός των εισακτέων καθορίζεται με υπουργική απόφαση αφού ληφθούν
υπ’ όψη οι προτάσεις των Ιδρυμάτων.
Η Πολιτεία διαχρονικά, για μια σειρά από λόγους,
έχει θεσπίσει διατάξεις με τις οποίες εξυπηρετούνται συγκεκριμένες κοινωνικές
ομάδες όσον αφορά την εισαγωγή στα Παν/μια και τα ΤΕΙ. Έχουν έτσι θεσμοθετηθεί
οι μετεγγραφές για οικονομικούς λόγους, για οικογενειακούς λόγους, για
περιορισμό πολλαπλών νοικοκυριών που οι οικογένειες υποχρεούνται να διατηρούν
λόγω φοίτησης σε διαφορετικές πόλεις, για λόγους υγείας των μελών οικογενειών
των υποψηφίων, κλπ.
Ένα μεγάλο μέρος των κοινωνικών αυτών αναγκών
καλύπτονται με μετεγγραφές οι οποίες πραγματοποιούνται μετά την έναρξη του
ακαδημαϊκού έτους και αφού υποβληθούν τα σχετικά δικαιολογητικά. Οι φοιτητές
μετεγγράφονται αφού έχουν ήδη εγγραφεί στο Ίδρυμα στο οποίο έχουν πετύχει, με
αποτέλεσμα να επιβαρύνονται με πρόσθετα έξοδα ενοικίων κλπ. αλλά και να
διαταράσσεται η ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία τόσο για τους ίδιους όσο και
για τους συμφοιτητές τους στα Τμήματα στα οποία μετεγγράφονται (εργασίες που
έχουν ανατεθεί, κατανομή σε εργαστήρια, κτλ).
Ταυτόχρονα, υπάρχουν ειδικές κατηγορίες
ενδιαφερομένων, οι οποίοι έχουν την ευχέρεια να διεκδικήσουν την εισαγωγή τους
στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ την ίδια χρονιά με δύο ή τρεις τρόπους, ανάλογα με την
κατηγορία στην οποία ανήκουν, σύμφωνα με ειδικές διατάξεις που έχουν
θεσμοθετηθεί, όπως: τέκνα Ελλήνων του εξωτερικού και τέκνα Ελλήνων υπαλλήλων
αποσπασμένων στο εξωτερικό τα οποία φοίτησαν αντίστοιχα 4 ή 3 χρόνια σε σχολεία
του εξωτερικού και έχουν ολοκληρώσει την φοίτησή τους στην Δευτεροβάθμια
εκπαίδευση αποκτώντας απολυτήριο στην Ελλάδα, αλλοδαποί-αλλογενείς που έχουν
ολοκληρώσει την φοίτησή τους σε Λύκεια της Ελλάδας, αλλογενείς-ομογενείς
υπότροφοι, έλληνες της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, αθλητές με
διακρίσεις, μαθητές διακριθέντες στην Βαλκανική ή διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών,
Πληροφορικής, Φυσικής, Χημείας κλπ. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, μια στις δυο
θέσεις επιτυχίας τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά το ίδιο ακαδημαϊκό έτος
μένει κενή αφού οι επιτυχόντες έχουν την δυνατότητα επιλογής.
Η διαμορφωθείσα κατάσταση όμως έχει και μια πολύ
σοβαρή αρνητική διάσταση όσον αφορά την ουσία της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής
διαδικασίας. Ενώ καθορίζεται ένας συγκεκριμένος αριθμός εισακτέων στα κεντρικά
Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ο αριθμός αυτός πολλαπλασιάζεται χωρίς κανείς να έχει
ακριβή εικόνα του αριθμού των φοιτητών, οι οποίοι τελικά θα εγγραφούν μέχρι το
τέλος του α΄ έτους. Ταυτόχρονα, ο αριθμός των νέων φοιτητών που παραμένουν στα
περιφερειακά ιδρύματα μετά τις μετεγγραφές μειώνεται σημαντικά. Αυτό έχει ως
αποτέλεσμα να υπάρχουν τμήματα με μεγάλο αριθμό διδασκόντων, για τα οποία έχουν
γίνει επενδύσεις σε προσωπικό αλλά και σε υποδομές χωρίς, όμως, ο πραγματικός
όγκος των φοιτητών σε αυτά να δικαιολογεί τις παραπάνω επενδύσεις.
Ενδεικτικά, αναφέρονται οι παρακάτω περιπτώσεις
των Τμημάτων, όπου ο αριθμός των μετεγγραφέντων υπερδιπλασίασε ή σχεδόν
διπλασίασε τον αριθμό των πρωτοετών φοιτητών σε αυτά (σύμφωνα με τα στοιχεία για
το ακαδημαϊκό έτος 2009-2010):
1. Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας, όπου ο αριθμός εισακτέων ήταν 70 και οι
μετεγγραφέντες ανήλθαν σε 91.
2. Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου ο αριθμός εισακτέων ήταν 110
και οι μετεγγραφέντες ανήλθαν σε 104.
3. Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του
Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου ο αριθμός εισακτέων ήταν 250 και οι
μετεγγραφέντες ανήλθαν σε 218.
4. Πολιτικών Δομικών Έργων του ΤΕΙ Πειραιά, όπου
ο αριθμός εισακτέων ήταν μόλις 60 και οι μετεγγραφέντες ανήλθαν σε 123,
τριπλασιάζοντας ουσιαστικά τον αριθμό των νεοεισαχθέντων σπουδαστών.
5. Λογιστικής του ΤΕΙ Πειραιά, όπου ο αριθμός
εισακτέων ήταν 150 και οι μετεγγραφέντες ανήλθαν σε 257.
6. Διατροφής και Διαιτολογίας του Αλεξανδρείου
ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, όπου ο αριθμός εισακτέων ήταν 60 και οι μετεγγραφέντες ανήλθαν
σε 74.
7. Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας, όπου ο
αριθμός εισακτέων ήταν 85 και οι μετεγγραφέντες ανήλθαν σε 98.
Για τα ίδια Τμήματα για το ακαδημαϊκό έτος
2010-2011 (από τα στοιχεία των μετεγγραφών για τις οποίες οι αιτήσεις έγιναν
ηλεκτρονικά και αποτελούν το 95% του συνόλου των μετεγγραφέντων), σε
σύγκριση με το 2009-2010, υπάρχουν οι εξής διαπιστώσεις:
1. Στο Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής
Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ο αριθμός των μετεγγραφέντων κινήθηκε
στα ίδια επίπεδα φτάνοντας τους 92.
2. Στο Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των
μετεγγραφέντων από 104 ανέβηκε στους 145.
3. Στο Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης
Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ο αριθμός των μετεγγραφέντων
από 218 μειώθηκε σε 97 λόγω των νέων ρυθμίσεων.
4. Στο Τμήμα Πολιτικών Δομικών Έργων του ΤΕΙ
Πειραιά, όπου ο αριθμός εισακτέων ήταν 80, ο αριθμός των μετεγγραφέντων ανήλθε
σε 131.
5. Στο Τμήμα Λογιστικής του ΤΕΙ Πειραιά, ο
αριθμός των μετεγγραφέντων από 257 μειώθηκε σε 110 λόγω των νέων ρυθμίσεων.
6. Στο Τμήμα Διατροφής και Διαιτολογίας του
Αλεξανδρείου ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ο αριθμός των μετεγγραφέντων κινήθηκε στα ίδια
επίπεδα φτάνοντας τους 78.
7. Στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ
Αθήνας, ο αριθμός των μετεγγραφέντων από 98 μειώθηκε σε 50 λόγω των νέων
ρυθμίσεων.
Είναι φανερό ότι ο αριθμός των πρόσθετων
εισακτέων σε τμήματα από μετεγγραφές μειώθηκε μόνο στις περιπτώσεις όπου έγινε
ομαδοποίηση Τμημάτων στον ίδιο νομό, όπως στα παραδείγματα του Τμήματος
Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Αθήνας, του Τμήματος Λογιστικής του ΤΕΙ Πειραιά
και του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού
Πανεπιστημίου Αθηνών.
Για να αναδειχθεί και το πρόβλημα από την πλευρά
των περιφερειακών τμημάτων αρκεί επίσης να αναφερθούν μερικές ακραίες
περιπτώσεις:
Στο Τμήμα Λογιστικής του ΤΕΙ Μεσολογγίου
εισήχθησαν 450 και αποχώρησαν με μετεγγραφή 170 φοιτητές. Στο Τμήμα Διοίκησης
Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας εισήχθησαν 550 και αποχώρησαν 166. Στο
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων εισήχθησαν 350 και αποχώρησαν
164. Στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Παν/μίου Αιγαίου εισήχθησαν 250 και
αποχώρησαν 158. Στο Τμήμα Λογιστικής του ΤΕΙ Δυτ. Μακεδονίας εισήχθησαν 500 και
αποχώρησαν 153. Στο Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης του ΤΕΙ Κρήτης εισήχθησαν
330 και αποχώρησαν 152. Στο Τμήμα Λογιστικής του ΤΕΙ Ηπείρου εισήχθησαν 420 και
αποχώρησαν 134. Στο Τμήμα Νομικής του Δημοκριτείου Παν/μίου Θράκης εισήχθησαν
600 και αποχώρησαν 132. Στο Τμήμα Εμπορίας & Διαφήμισης του ΤΕΙ Λαμίας
εισήχθησαν 300 και αποχώρησαν 131. Στο Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας &
Ιστορίας του Παν/μίου Αιγαίου εισήχθησαν 180 και αποχώρησαν 121. Στο Τμήμα
Μαθηματικών του Παν/μίου Αιγαίου εισήχθησαν 210 και αποχώρησαν 118. Στο
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Παν/μίου Αιγαίου εισήχθησαν 250 και
αποχώρησαν 116. Στο Τμήμα Λογιστικής του ΤΕΙ Καβάλας εισήχθησαν 500 και
αποχώρησαν 115.
Ένα άλλο πρόβλημα που είναι προφανές ότι
δημιουργείται στην ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η μεγάλη
ανομοιογένεια των πρωτοετών φοιτητών στα Τμήματα μεγάλης ζήτησης λόγω ακριβώς
αυτών των ρυθμίσεων. Όπως είναι φανερό, σε αρκετά από τα τμήματα αυτά, το
ποσοστό των φοιτητών με χαμηλή βαθμολογία είναι περίπου ίδιο με το ποσοστό αυτών
με υψηλή βαθμολογία. Η ανομοιογένεια αυτή αδικεί όσους κατάφεραν να πετύχουν
υψηλές βαθμολογίες και δικαιωματικά προσδοκούν να πάρουν την καλύτερη δυνατή
εκπαίδευση.
Επίσης, σε πολλές περιπτώσεις, κεντρικά ιδρύματα
αδυνατούν να εκπαιδεύσουν, μετά και τις μετεγγραφές, τον τελικό αριθμό των
φοιτητών που εισάγονται σε αυτά. Αυτό έχει οδηγήσει σε διαμαρτυρίες, κλείσιμο
σχολών, πρόσθετες εκ των υστέρων χρηματοδοτήσεις, αλλά και λύσεις εκ των ενόντων
που ανατρέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία και υποβαθμίζουν την ποιότητα των
σπουδών.
Πολλές διοικήσεις πανεπιστημίων,
πανεπιστημιακοί, και εκπαιδευτικοί αναλυτές έχουν εισηγηθεί την κατάργηση όλων
των ρυθμίσεων μετεγγραφών ή εγγραφών εκτός των πανελλήνιων εξετάσεων,
προκειμένου να αντιμετωπισθούν τα φαινόμενα αυτά. Μια τέτοια προσέγγιση θα έλυνε
οπωσδήποτε τα ακαδημαϊκά και εκπαιδευτικά προβλήματα. Θα επιβάρυνε, όμως,
υπερβολικά οικογένειες που έχουν από την πολιτεία θεωρηθεί ότι πρέπει να
βοηθηθούν και οι οποίες προσβλέπουν στις μετεγγραφές, ως μια παροχή της
πολιτείας προς αυτούς. Η κοινωνία έχει αποδεχθεί την πρακτική αυτή και για αυτό
εξ άλλου δεν έχει ποτέ γίνει προσπάθεια να καταργηθούν οι διευκολύνσεις
αυτές.
Είναι, επομένως, ανάγκη να αντιμετωπισθεί με
ουσιαστικό τρόπο το πρόβλημα αυτό, χωρίς ταυτόχρονα να καταργηθεί η ειδική
μεταχείριση που η πολιτεία έχει αποφασίσει να παρέχει σε συγκεκριμένες
κοινωνικές ομάδες και άτομα.
Προκειμένου να αντιμετωπισθεί το παραπάνω
πρόβλημα, το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων επεξεργάζεται
ρύθμιση με την οποία από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012
θα θεσπισθεί ειδικός αριθμός θέσεων εισακτέων για κάθε Τμήμα ή Σχολή και
για κάθε ειδική κατηγορία πέραν του κανονικού αριθμού εισακτέων. Με την
ρύθμιση αυτή, θα εξακολουθήσει να ικανοποιείται το κοινωνικό πρόβλημα που
προσπαθούν να λύσουν οι διατάξεις για μετεγγραφές χωρίς όμως να επιβαρύνεται σε
υπερβολικό βαθμό το επίπεδο παρεχόμενης εκπαίδευσης και γενικά η ουσία της
εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα.
Για να γίνει κατανοητή η εφαρμογή αυτής της
διάταξης δίνεται το παρακάτω παράδειγμα.
Παράδειγμα: Το Τμήμα Οργάνωσης και
Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κατά το ακαδημαϊκό
2009-2010, είχε 250 εισακτέους από ΓΕΛ και μετεγγράφησαν σε αυτό συνολικά 218
επιπλέον φοιτητές. Με την θέσπιση των επιπλέον θέσεων επί του αριθμού εισακτέων,
θα μπορούσε να καθορισθεί πρόσθετος αριθμός εισακτέων για ειδικές κατηγορίες,
π.χ. 30 από οικογένειες πολυτέκνων, 15 από οικογένειες τριτέκνων, 4 αν
έχουν αδελφό/ή που φοιτά ήδη σε άλλη πόλη εκτός της μόνιμης κατοικίας των γονέων
ή είναι ορφανός/ή ή υπάρχει λόγος υγείας μελών οικογενείας, 1 αν στην οικογένειά
τους έχει υπάρξει θύμα τρομοκρατικής ενέργειας και 4 συνολικά για τις παραπάνω
κατηγορίες από εσπερινά ΓΕΛ, δηλαδή συνολικά 54 επιπλέον φοιτητές. Με παρόμοιο
τρόπο θα καθορίζεται ο ειδικός αριθμός των πρόσθετων εισακτέων για όλα τα
τμήματα των κεντρικών –και όχι μόνο- Ιδρυμάτων που με την ισχύουσα
νομοθεσία δέχονται φοιτητές από μετεγγραφή.
Η επιλογή σε κάθε τμήμα θα γίνεται με βάση τον
αριθμό των μορίων του κάθε υποψηφίου και την σειρά προτίμησης που έχει δηλώσει ο
υποψήφιος στο μηχανογραφικό του. Η διαδικασία επιλογής σε κάθε τμήμα για τις
ειδικές κατηγορίες θα γίνεται αφού θα έχει προηγηθεί ο πρώτος κύκλος επιλογής,
με αποκλειστικό κριτήριο τον αριθμό των μορίων και την σειρά προτίμησης στο
μηχανογραφικό. Ταυτόχρονα, θα θεσπιστεί ανώτατο όριο οικογενειακού εισοδήματος
κατά περίπτωση, ώστε παράλληλα με τα αξιοκρατικά κριτήρια να λαμβάνονται υπόψη
και τα κοινωνικά. Το ανώτατο όριο οικογενειακού εισοδήματος θα αφορά μόνο τα
Τμήματα και τις Σχολές των νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται, δηλαδή, για πλήρως αντικειμενική
επιλογή για όλους τους υποψηφίους και με την αρχική κατανομή αλλά και με την
υπαγωγή στις ειδικές κατηγορίες.
Σκοπός, επομένως, της αλλαγής αυτής είναι να
δοθεί η δυνατότητα σε όσους αντιμετωπίζουν οικογενειακά προβλήματα ή προβλήματα
υγείας μελών της οικογενείας τους και αδυνατούν ή δυσκολεύονται να φοιτήσουν σε
σχολές ή Τμήματα που βρίσκονται μακράν της μόνιμης κατοικίας τους, να επιλέξουν
να φοιτήσουν σε σχολές ή Τμήματα της περιοχής κατοικίας τους από την
έναρξη του ακαδημαϊκού έτους, με την προϋπόθεση όμως ότι έχουν
συγκεντρώσει την απαιτούμενη βαθμολογία είτε με τη γενική σειρά, είτε με τον
αντίστοιχο ειδικό αριθμό θέσεων για κάθε κατηγορία για τις σχολές επιλογής τους.
Οι προερχόμενοι από πολύτεκνες οικογένειες δηλαδή, θα έχουν τη δυνατότητα να
εισάγονται σε ίδρυμα της περιοχής που κατοικούν, αλλά το Τμήμα στο οποίο
θα εισάγονται θα εξαρτάται από την απόδοσή τους στις Πανελλαδικές εξετάσεις και
την σειρά προτίμησης που θα έχουν δηλώσει. Είναι σημαντική η σωστή συμπλήρωση
του μηχανογραφικού τους δελτίου ώστε να μην δηλώσουν Τμήματα ή Σχολές πόλεων στα
οποία δεν επιθυμούν να εισαχθούν. Σε όποιο Τμήμα ή σε όποια Σχολή τελικά
εισαχθούν θα υποχρεούνται να παρακολουθήσουν.
Με αυτόν τον τρόπο, ο προερχόμενος, για
παράδειγμα, από πολύτεκνη οικογένεια θα διευκολυνθεί, αφού θα του δοθεί η
δυνατότητα να σπουδάσει στην περιοχή όπου ζει η οικογένειά του, ενώ ταυτόχρονα
θα εγγραφεί από την αρχή του ακαδημαϊκού έτους μαζί με όλους τους άλλους
επιτυχόντες. Επομένως, δεν θα χρειαστεί να περιμένει τις ειδικές διαδικασίες των
μετεγγραφών, που και κόστος προκαλούσαν στις οικογένειές τους, αλλά και
δυσκολεύουν την λειτουργία των Τμημάτων υποδοχής. Ταυτόχρονα, τηρείται η
αξιοκρατία, αφού η επιτυχία στο Τμήμα στο οποίο θα εγγραφεί θα εξαρτάται από την
απόδοσή του. Τέλος, θα υπάρξει εξορθολογισμός στην λειτουργία όλων των Τμημάτων,
αφού κάθε Τμήμα θα γνωρίζει εκ των προτέρων τον μέγιστο αριθμό εισακτέων που
μπορεί να έχει.
Οι υποψήφιοι των ειδικών κατηγοριών, εάν το
επιθυμούν, θα μπορούν πάντοτε να φοιτήσουν σε Σχολή ή Τμήμα μακριά από τον τόπο
της μόνιμης κατοικίας των γονέων τους, σύμφωνα με την σειρά δήλωσης προτιμήσεων
σχολών ή τμημάτων στο μηχανογραφικό τους δελτίο, κρινόμενοι ανάμεσα από τους
συνυποψηφίους τους που ανήκουν στην ίδια με αυτούς ειδική κατηγορία.
Διαδικασία εισαγωγής:
Για κάθε ένα από τα τμήματα ή τις σχολές του
μηχανογραφικού δελτίου, θα υπάρχει προκαθορισμένος ειδικός αριθμός εισακτέων για
κάθε κατηγορία υποψηφίων προερχομένων από οικογένειες πολύτεκνες, τρίτεκνες
κ.λ.π.
Οι υποψήφιοι αυτοί θα κρίνονται αρχικά με το
σύνολο των υποψηφίων για κάθε τμήμα ή σχολή για το σύνολο των θέσεων εισαγωγής,
με την γενική σειρά κατάταξης, βάσει της συνολικής βαθμολογίας τους και της
σειράς προτίμησής τους στο μηχανογραφικό τους δελτίο. Σε περίπτωση που δεν
επιλεγούν από την γενική σειρά σε κάποιο τμήμα, θα κρίνονται στην συνέχεια για
το ίδιο τμήμα ή σχολή με τους συνυποψήφιους τους στην ειδική κατηγορία στην
οποία ανήκουν, ή την οποία έχουν επιλέξει στην περίπτωση που ανήκουν σε
περισσότερες από μία ειδικές κατηγορίες.
Για παράδειγμα, έστω ότι ένας υποψήφιος είναι
μέλος πολύτεκνης οικογένειας που ζει στη περιοχή της Θεσσαλονίκης, έχει
συγκεντρώσει σύνολο μορίων 18.000 και θέλει να σπουδάσει στην Θεσσαλονίκη με
πρώτη προτίμηση την Νομική Σχολή. Αν στο τμήμα Νομικής του Πανεπιστημίου
Θεσσαλονίκης ο τελευταίος εισαχθείς με την γενική σειρά έχει συγκεντρώσει 17.950
μόρια, τότε ο συγκεκριμένος υποψήφιος εισάγεται στο Τμήμα αυτό με την γενική
σειρά και δεν εξετάζεται περαιτέρω η υποψηφιότητά του στην ειδική κατηγορία των
πολυτέκνων. Εάν, όμως, ο τελευταίος εισαχθείς στο Τμήμα αυτό με την γενική σειρά
έχει συγκεντρώσει 18.300 μόρια, τότε ο παραπάνω υποψήφιος δεν εισάγεται με τη
γενική σειρά και η υποψηφιότητά του θα εξετασθεί για το τμήμα αυτό για τις
πρόσθετες θέσεις της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων προερχομένων από πολύτεκνες
οικογένειες. Εάν στην ειδική αυτή κατηγορία, ο τελευταίος εισαχθείς έχει
συγκεντρώσει 17.990 μόρια τότε ο εν λόγω υποψήφιος εισάγεται στην Νομική
Θεσσαλονίκης. Αν όμως, ο τελευταίος εισαχθείς της ειδικής κατηγορίας των
πολυτέκνων έχει συγκεντρώσει 18.100 μόρια τότε, ο εν λόγω υποψήφιος δεν θα
εισαχθεί στην Νομική Θεσσαλονίκης, και η υποψηφιότητά του εξετάζεται για το
επόμενο Τμήμα προτίμησής του. Η πιο πάνω περιγραφείσα διαδικασία, γενική σειρά -
ειδική κατηγορία κ.ο.κ., επαναλαμβάνεται για όλες τις Σχολές ή Τμήματα που έχει
δηλώσει στο μηχανογραφικό του δελτίο κατά σειρά προτίμησής τους μέχρι να
εισαχθεί σε κάποιο από αυτά μέσω της γενικής σειράς ή της ειδικής κατηγορίας ή
μέχρι εξαντλήσεως των δηλώσεών του. Φυσικά, προκειμένου να εξασφαλίσει την
επιτυχία στον τόπο που διαμένει θα πρέπει να επιλέξει ένα ευρύ φάσμα προτιμήσεων
Τμημάτων ή Σχολών της περιοχής αυτής και στην γενική σειρά και στην ειδική
κατηγορία στην οποία ανήκει.
Καθορίζοντας εξ αρχής ειδικό αριθμό εισακτέων
για κάθε Τμήμα ή Σχολή και για κάθε μια από τις ειδικές αυτές κατηγορίες,
επιτυγχάνεται ο ακριβής προσδιορισμός εισακτέων. Επιτυγχάνεται, δηλαδή, ο
επιδιωκόμενος εξορθολογισμός ο οποίος επιτρέπει τον καλύτερο προγραμματισμό των
ενδιαφερομένων αποφοίτων λυκείων και των οικογενειών τους, των Πανεπιστημίων
αλλά και της πολιτείας τόσο προς το συμφέρον των πολιτών όσο και για την σωστή
λειτουργία των Ιδρυμάτων.
Με τον καθορισμό των ειδικών αριθμών εισακτέων
για τους υποψηφίους των ειδικών κατηγοριών, δίνεται σε όσους ανήκουν σε αυτές η
δυνατότητα επιλογής μέσα από ένα μεγαλύτερο φάσμα Τμημάτων στον τόπο που
επιθυμούν, ακόμη και όταν αυτό λόγω της απόδοσής τους δεν είναι εφικτό μέσω της
γενικής σειράς. Αντίθετα, με την υφιστάμενη διαδικασία μετεγγραφών, η επιδίωξή
τους αυτή περιορίζεται μόνον σε Σχολή ή σε Τμήμα επιλογής τους αντίστοιχο με
αυτό στο οποίο εισήχθησαν, ενώ παράλληλα δεν διασφαλίζεται η μετακίνησή τους
στον τόπο συμφερόντων τους, αφού εξαρτάται από τον αριθμό των συνυποψήφιων τους
που προέρχονται από όλες τις αντίστοιχες Σχολές ή Τμήματα της χώρας και ζητούν,
επίσης, μετεγγραφή στην ίδια Σχολή ή στο ίδιο Τμήμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Αρκετά σωστό το βήμα του να βάλεις ως κριτήριο την επίδοση, καθώς είναι αρκετά αξιοκρατικό. Την φορολογική δήλωση την παραποιείς άμα θες.
Πρακτικά, απ' ό,τι κατάλαβα, με το μέτρο αυτό γίνεται το εξής:
- Υπάρχει η κλασική "βάση" της σχολής, που υπήρχε ήδη.
- Εισάγονται και επιπλέον "βάσεις" για κάθε ειδική κατηγορία, που είναι λίγο (?) χαμηλότερες από την κλασική βάση. Π.χ. αν μια σχολή παίρνει 10 επιπλέον άτομα από πολύτεκνους και η κλασική βάση είναι 18000 μόρια, η βάση για τους πολύτεκνους μπορεί να είναι φερ' ειπείν 17900 μόρια. Δηλαδή ο 10ος καλύτερος πολύτεκνος, απ' αυτούς που δεν επελέγησαν, είχε 17900 μόρια.
Πρακτικά δηλαδή με αυτό το νομοσχέδιο, αν περάσει έτσι, οι συγκεκριμένες μετεγγραφές καταργούνται. Στη θέση τους μπαίνουν εξτρά θέσεις για τις ειδικές ομάδες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
babisgr
Πολύ δραστήριο μέλος
Έπρεπε για παράδειγμα να είχα δηλώσει στο μηχανογραφικό μαθηματικό θεσσαλνίκης και γιάννενα, και αν περνούσα γιάννενα να είχα δικαίωμα να έρθω στη θεσ/νικη; Και τη μεταγγραφή πότε τη δήλωνα; όταν περνούσα στα γιάννενα έλεγα ότι θέλω να μεταγγραφώ;
Και για φέτος αν κατάλαβε κανείς πως θέλουν να το κάνουν θα δηλώνουμε στο ειδικό ποσοστό κατευθείαν; δε θα δηλώνουμε στη γενική κατάταξη στο 90% ας πούμε;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
yozerehs
Τιμώμενο Μέλος
Τέλος οι μετεγγραφές στα ΑΕΙ. Το υπουργείο Παιδείας, με ρύθμιση που κατέθεσε προς ψήφιση στη Βουλή, καταργεί τις μετεγγραφές σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ και δημιουργεί -απλώς- μια κατηγορία εισαγομένων για καθ' υπέρβασιν πρόσβαση σε περιορισμένο αριθμό θέσεων στις ανώτατες σχολές. Η κατάργηση -από του χρόνου- της ειδικής κατηγορίας υποψηφίων του λεγόμενου 10% (απόφοιτοι παλαιότερων ετών που εισάγονται βάσει βαθμολογίας και όχι εξετάσεων) συμπεριλαμβάνεται στις υπόλοιπες αλλαγές που αφορούν τις πανελλαδικές.
Από τον Σεπτέμβριο, όσοι επρόκειτο να ενταχθούν στις ειδικές κατηγορίες μετεγγραφομένων (πολύτεκνοι, τρίτεκνοι κ.ά.) και υπολογίζονται φέτος περί τους 15.000 θα διεκδικήσουν πλέον μόνο την πρόσβασή τους στις σχολές ανώτατης εκπαίδευσης και μάλιστα με αυστηρότερους όρους. Σύμφωνα με την τροπολογία που ενέταξε στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου για τα πειραματικά σχολεία η υπουργός Παιδείας, καταργούνται οι μετεγγραφές ειδικών κατηγοριών και θεσπίζεται μια άλλη κατηγορία εισαγομένων που διεκδικούν έναν περιορισμένο αριθμό θέσεων ανά τμήμα, όχι πάνω από το 20% του συνολικού αριθμού των εισακτέων σε κάθε τμήμα. Οπου εισαχθούν, εκεί θα παραμείνουν.
Βασικά κριτήρια, η βαθμολογία (κατά φθίνουσα σειρά) σε σχέση με τη σειρά προτίμησης στο μηχανογραφικό κατά πρώτον ως υποψήφιοι γενικής σειράς και κατά δεύτερον ως υποψήφιοι μιας εκ των ειδικών περιπτώσεων. Σε Αττική και Θεσσαλονίκη προβλέπεται και περιορισμός σχετικά με το οικογενειακό εισόδημα: δεν πρέπει να ξεπερνά τα 50.000 ευρώ. Στις ειδικές κατηγορίες εντάσσονται πολύτεκνοι, τρίτεκνοι, εισαγόμενοι με αδελφό ή αδελφή σε ΑΕΙ διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας γονέων, ορφανοί, συγγενείς αναπήρων κ.ά.
Η κατάργηση των μετεγγραφών ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των κεντρικών Ιδρυμάτων, συμβάλλει στην αποσυμφόρησή τους, αλλά από την άλλη πλήττει χιλιάδες νοικοκυριά και εντάσσεται στις καθοριστικές αλλαγές του συστήματος εισαγωγής στην ανώτατη εκπαίδευση.
Αλλες αλλαγές που επέφερε το υπουργείο Παιδείας, λίγες ημέρες πριν από την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων που αναμένεται να μειωθεί αρκετά, είναι:
**Κατάργηση της δυνατότητας εισαγωγής χωρίς εξετάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Λυκείων προηγούμενων ετών σε ποσοστό 10% επί του αριθμού εισακτέων. Στόχος «η ίση μεταχείριση με πανελλαδικές εξετάσεις επί των ίδιων θεμάτων όλων των υποψηφίων». Το μέτρο που έδινε το δικαίωμα επανυποβολής μηχανογραφικού για δύο χρονιές μετά το έτος εξέτασης και εισαγωγής σε κάποιο ΑΕΙ (χωρίς, μάλιστα, να αφαιρεί τη δυνατότητα εγγραφής σ' αυτό) καθιερώθηκε επί Αρσένη και ισχύει με τη σημερινή του μορφή από το 2000 (οπότε και τροποποιήθηκε από τον Π. Ευθυμίου). Φέτος, θα είναι η τελευταία χρονιά εφαρμογής του μέτρου.
**Τροποποίηση στον υπολογισμό των βαθμολογικών επιδόσεων των υποψηφίων που ουσιαστικά αφαιρεί το έτσι κι αλλιώς ανενεργό τεστ δεξιοτήτων. Συνυπολογίζονται το σύνολο των μορίων που προκύπτουν από το άθροισμα των γινομένων του Γενικού Βαθμού Πρόσβασης της βεβαίωσης, οι βαθμοί πρόσβασης των δύο μαθημάτων αυξημένης βαρύτητας με τους αντίστοιχους συντελεστές βαρύτητας και κατά φθίνουσα σειρά μέχρι να καλυφθεί ο αριθμός θέσεων κάθε σχολής ή τμήματος. Για τα ειδικά μαθήματα, προστίθενται και τα μόρια από το γινόμενο του βαθμού των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών με τον αντίστοιχο συντελεστή.
**Ανακοίνωση του αριθμού των θέσεων εισακτέων στα ΑΕΙ «ένα τουλάχιστον μήνα πριν την υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων, μετά τη γνώμη της Συγκλήτου του κάθε Πανεπιστημίου και του Συμβουλίου του κάθε ΤΕΙ, καθώς και του ΕΣΥΠ».
**Καθιέρωση του ενδοσχολικού απολυτηρίου το οποίο α) είναι ισότιμο με αυτό που αποκτάται μέσω πανελλαδικών και β) δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε πανελλαδικές κατά τα επόμενα έτη. *
Πηγή
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
babisgr
Πολύ δραστήριο μέλος
Θέλω π.χ. να περάσω Μαθηματικό θεσ/νίκης.. Με τα περσυνά δεδομένα θα δήλωνα στο μηχανογραφικό 1η επιλογή μαθημ.Θεσ/νικης και μετα όλα τα αλλα μαθηματικά ωστε αν περνουσα στο Ιόνιο θα ζητούσα μεταγραφή και θα ερχόμουν θεσ/νικη.
Τώρα όμως αν τα δηλώσω έτσι θα περάσω στο Ιόνιο - θα ζητήσω μεταγγραφή και αν με δεχτούν καλώς ..αλλιώς κλάφτα Χαράλαμπε; θα μείνω στο Ιόνιο;
Τζόκερ θα παίξω στο μηχανογραφικό;
ΥΓ: Στην σελίδα του υπουργείου γιατί δεν ανακοινώθηκε τίποτα; Μήπως είναι αλλαγές που ακόμα συζητιούνται;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 8 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 15 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.