κοίτα μπερδεύεις τα πράγματα...εγώ τουλάχιστον όταν μιλάω για μαθητή του 10 δεν περιορίζομαι στον αριθμό ή στον έλεγχο στο τέλος του τετραμήνου απλά προσπαθώ με σύντομο τρόπο να σκιαγραφήσω τους μπροστάρηδες μιας κατάληψης όπως τους βλέπω στα σχολεία της περιοχής μου, λειτουργικά "αναλφάβητους", πολλοί δεν μπορούν να σταυρώσουν μια σωστή πρόταση με υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, το τσιγάρο έχει γίνει προέκταση του χεριού τους σε όλους τους χώρους ακόμα και μέσα στο δημόσιο χώρο του σχολείου!!! όπου απαγορεύεται ρητά το κάπνισμα και το μέλλον τους διαγράφεται ευοίωνο, στρατός για τα αγόρια (όταν καταφέρουν να πάρουν απολυτήριο) και μετά "ας είναι καλά ο γέρος μου που με ταίζει" , φυσικά μιλάω για την πλειοψηφία και για αυτά που βλέπω γύρω μου, ούτε θίγω υπολήψεις, ούτε σνομπάρω κανένα, άλλωστε κάνω παρέα και με παιδιά που δεν τα πολυκαταφέρνουν στα μαθήματα αλλά κατά τα άλλα συμπεριφέρονται άψογα, δλδ όλα τα παραπάνω δεν πάνε αν θες πακέτο με τη χαμηλή βαθμολογία αλλά αυτό είναι το σύνηθες φαινόμενο.
έχω ακούσει ότι "οι καλοί μαθητές είναι σνομπ και το μόνο που ξέρουν να κάνουν καλά είναι να κάθονται πάνω από ένα βιβλίο με τις ώρες" ώπα ρε παιδιά, εγώ αυτό το λέω ζήλεια προς τους καλούς μαθητές για τις αντοχές, το πείσμα, την όρεξη για μάθηση και το ανώτερο πνευματικό τους επίπεδο....μην τα ισοπεδώνουμε και όλα!!!
Έτσι όπως διατυπώθηκε στην αρχή έθιγε ξεκάθαρα, με απολύτως βαθμολογικά κριτήρια, ορισμένη μερίδα μαθητών. Έτσι όπως το διετύπωσες τωρα δεν έχω λογο να διαφωνήσω, άλλωστε τα ίδια έχω διατυπώσει κι εγώ παλαιότερα και για το λόγο αυτο σε ορισμένες περιπτώσεις δεν συμφωνώ με την κατάληψη που τελικά πολλές φορές γίνεται...παραδοσιακά και όχι ουσιαστικά, αγωνιστικά.
Σχετικά με τους καλούς μαθητές που επίσης ανήκουν στην κατηγορία των "φυτών" (δηλαδή όχι όλους τους καλούς μαθητές) επέτρεψέ μου με τη σειρά μου να τονίσω πως ναι, είναι αρκετά ψωνάρες και μάλιστα κατά
πλειοψηφία. Δεν θα κατηγορούσα ποτέ έναν ανθρωπο με αντοχές, πείσμα, όρεξη για μάθηση και ανώτερο πνευματικό επίπεδο. Μόνο που σε πάρα πολλές περιπτώσεις, στο δεδομένο σύστημα, η βαθμολογία ΔΕΝ είναι συνάρτηση όλων των παραπάνω. Εγώ θίγω απλώς μια κατάσταση που υπάρχει. Να...ζηλεύω τους καλούς μαθητές (δηλαδή όσους περιλαμβάνουν τα προαναφερθέντα προσόντα κι επίσης βαθμολογούνται πολύ καλά) δεν έχω ούτε ένα λόγο, διότι είμαι ένας εξ'αυτών από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου.
Το γεγονός, όμως, οτι πολλές φορές (αν όχι όλες) οι λεγόμενοι "καλοί" μαθητές υποστηρίζουν τις καταλήψεις με σκοπό πολύ απλά να πάνε φροντιστήριο, δεν το έθιξε ουδείς. Και όταν γίνεται μια ψηφοφορία με αποτέλεσμα 200 έναντι 130 υπέρ της καταλήψεως και δεδομένου οτι από τους 200 οι 50 τουλάχιστον είναι καλοί μαθητές που απλά ψηφίζουν "ναι" για να κάνουν το μαθηματάκι τους στο σπίτι, δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να ρίχνεις ακέραια την ευθύνη στο μαθητή του 10. Γνωρίζω κι απο την εμπειρία μου καταλήψεις που έγιναν επειδή στηρίχτηκαν από καλούς μαθητές για τους προηγούμενους λόγους και όχι από τη μερίδα των, χαμηλής επίδοσης, μαθητών, στους οποίους η κάστα μερικών ψωνισμένων "καλών" μαθητών (μαζί και οι γονείς τους που πάντα θεωρούν οτι γέννησαν το νέο Leonardo Da Vinci) έχει μάθει με περίσσια ευκολία εδώ και πολλά χρόνια να ρίχνει τις ευθύνες για κάθε τι στραβό που συμβαίνει στην Εκπαίδευση. Ας αναλογιστεί ο καθένας πως βάζει το χεράκι του για να γίνει ή όχι κατάληψη και μετά θα έχει το ηθικό δικαίωμα να αναζητήσει κι αλλότριες ευθύνες. Ας κάτσει στην κατάληψη ο κάθε λεγόμενος καλός μαθητής, ας ακούσει τα αιτήματα κι ας ανέβει στο βήμα να τ'αντικρούσει. Εκεί τιμάει το ανώτερο πνευματικό του επίπεδο. Στο κάτω-κάτω δεν έγινε και τίποτα αν δεν πάς μια μέρα φροντιστήριο.
ΥΓ: Το κάπνισμα απαγορεύεται μόνο μέσα στο σχολείο (κλειστούς χώρους) όπως και σε όλους τους άλλους δημόσιους κλειστούς χώρους. Στο προαύλιο επιτρέπεται κανονικότατα , δεν απαγορεύεται ποτέ "ρητά" και καμία πειθαρχική ποινή δεν μπορεί να επιβληθεί. Το κάπνισμα, εφ'οσον γίνεται σε ανοιχτό χώρο του σχολείου υπόκειται στην ελευθερία της έκφρασης, για την οποία μπορούν να γίνουν μόνο συστάσεις. Δεν υφίσταται ρητή απαγόρευση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.