korineto
Νεοφερμένος
Στο ΕΜΠ, πολυθέσιο και ολοήμερο ανώτατο ίδρυμα θα βρεις παιδιά από 18 ετών έως και γέρους καθηγητές. Στη μικρή κοινότητα του πολυτεχνείου θα βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχει ειδική μεταχείριση. Είναι σχεδιασμένο με υποδομή όπου τα πάντα είναι προσβάσιμα από άτομα με ειδικές ανάγκες. Στις σχολές του, θα έχεις να κάνεις με μαθητές λευκούς, κίτρινους και μαύρους, άτομα με ειδικές ανάγκες, αγόρια και κορίτσια και κάθε είδους διαφορετικότητα να συνυπάρχουν. Θα βρεις πρωτοετείς, να μαθαίνουν από μικροί να συνυπάρχουν με μεγάλους και με άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως στην κοινωνία των μεγάλων, καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα διαφορετικά. Από τους μεγαλύτερους, διογανώνονται λόγου χάρη σεμινάρια υποδοχής πρωτοετών όπου τους εξηγούν τα βασικά για τους Η/Υ επειδή τα αντίστοιχα μαθήματα το απαιτούν (για όσους δεν έχουν κάποια προηγούμενη επαφή), καθώς υπάρχει και ομάδα Linux (η FOSS.NTUA) που διοργανώνει κάθε εβδομάδα κάποιες ώρες αφιερώματα για εισαγωγή στο Linux.
Στο ΕΜΠ γιορτάζουμε, γιατί βρισκόμαστε πάλι σε ένα ίδρυμα με σύγχρονα εργαστήρια και αμφιθέατρα, με γήπεδα και πράσινο, με πεζόδρομους χωρίς αυτοκίνητα, υποδομή για φοιτητικές ομάδες όπως η θεατρική ή η χορευτική, με εστιατόρια με το δωρεάν φαγητό και το σημαντικότερο, γιατί θα μάθουμε και θα δημιουργήσουμε γνώση με τους δασκάλους-φίλους μας, παίζοντας, συζητώντας και μελετώντας διάφορα βιβλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε μάθημα. Τα συγράμματα είναι πλέον πολλαπλά, και η μεγαλύτερη επιστημονική βιβλιοθήκη της Ελλάδας έχει να μας προσφέρει τις εγκαταστάσεις της.
Στο Πολυτεχνείο, οι φοιτητές είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν δράση μέσα στο χώρο του. Διοργανώνουν ομάδες ποικίλων ενδιαφερόντων, και δεν είναι χώρος συγκέντρωσης μόνο για μάθημα. Οι ομάδες είναι αθλητικές, όπως η ποδοσφαιρική, η ομάδα μπάσκετ, και η ομάδα βόλεϋ, η μουσική ομάδα, η χορευτική ομάδα, ομάδες που συμμερίζονται παρόμοιες πολιτικές απόψεις, ομάδες αντιομοφοβικές και αντιρατσιστικές, ομάδες φωτογραφίας, θεάτρου, και άλλων τεχνών, ομάδα ελεύθερου λογισμικού.
Τα παιδιά στο Πολυτεχνείο μπορούν ήδη από το πρώτο εξάμηνο, να επιλέξουν ακόμη και το ημερήσιο πρόγραμμά τους. Ένα παιδί του τρίτου εξαμήνου, μπορεί μια ημέρα να επισκεφτεί κάποιο μάθημα του επόμενου έτους ή ακόμη και του πρώτου εξαμήνου, αν νομίζει πως αυτό χρειάζεται περισσότερο. Μάλιστα, οι παρακολουθήσεις είναι ελεύθερες για παιδιά και άλλων σχολών, άλλων πανεπιστημίων, ή ακόμα και ατόμων που δεν είναι καν φοιτητές! Επίσης ο καθένας μπορεί να επιλέξει να μην παρακολουθήσει για κάποιο χρονικό διάστημα αν το επιθυμεί, ή και να αρχίσει ένα ή δύο χρόνια αργότερα από τους συμμαθητές του αν δεν νιώθει άτοιμος. Τα παιδιά στο ΕΜΠ, όταν έχουν εξεταστική στα μαθηματικά, φυσική, χημεία, ακόμη και στον προγραμματισμό, επιτρέπεται συχνά να έχουν μαζί τους βοήθημα (όχι απλά βιβλίο με τους τύπους, αλλά όποιο βιβλίο θέλουν και επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές).
Οι παιδαγωγοί τους δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά να μάθουν απ' έξω πράγματα, που μετά από μερικές εβδομάδες δε θα θυμούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μάθουν τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, με κριτική αναλυτική σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήματα και αλληλοσυσχετισμούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει να αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση και το βιβλίο για να συνεχίσουν να μαθαίνουν μόνα τους. Με το ζόρι δε μαθαίνει κανείς. Με το ζόρι μπορείς μόνο να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.
Η διδακτέα ύλη στις σχολές προπτυχιακές σχολές του ΕΜΠ είναι ευρύτερη και καλύτερης ποιότητας από αυτή σε παγκοσμίως γνωστά πανεπιστήμια. Λόγου χάρη η ύλη που διδάσκεται σε μαθηματικά, φυσική, και αλγοριθμική στο προπτυχιακό πρόγραμμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ είναι σαφέστατα ευρύτερη και πιο προχωρημένη, ως σύνολο, από την αντίστοιχη της σχολής Electrical & Computer Engineering του πανεπιστημίου του MIT (με κόστος συχνά πάνω από 50.000? το χρόνο)
Η παρακολούθηση των μαθημάτων δεν είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές ελεύθερα μπαίνουν και βγαίνουν στα αμφιθέατρα όποτε θελήσουν. Οι καθηγητές δεν παρακαλάνε για ησυχία ούτε "βγάζουν" μαθητές έξω, καθώς δεν υπάρχει λόγος. Αν στο ακροατήριο γίνεται υπερβολική φασαρία, οι καθηγητές απλώς αποχωρούν.
Στο ΕΜΠ επίσης υπάρχει άσυλο, που σημαίνει μεγάλη πολιτική δύναμη και επιροή των φοιτητών όσων αφορά την εσωτερική λειτουργία του Πολυτεχνείου, με γενικές συνελεύσεις που οι αποφάσεις που λαμβάνονται είναι ουσιαστικές και εφαρμόζονται, και μπορούν να αποτελούν παρέμβαση ακόμη και στην καθολική λειτουργία κάποιας σχολής. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να είναι το πολυτεχνείο ένας χώρος όπου κυριαρχεί η θέληση των φοιτητών, και όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν εσωτερικά από τους ίδιους.
Πάνω απ' όλα, όλα αυτά είναι δημόσια και δωρεάν...
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
HearTEyeD
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σε μία μακρινή πολυτεχνειούπολη, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο...
τι μλκιες ειναι αυτες?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Antigoni_18
Νεοφερμένος
Σε μία μακρινή πολυτεχνειούπολη, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που εδώ και δεκαετίες οι απόφοιτοί του βγαίνουν πρώτοι σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις, γιορτάζουν τις μέρες αυτές. Γιορτάζουν, γιατί μετά από δύο μήνες διακοπών βρέθηκαν ξανά με τους συμμαθητές και δασκάλους-φίλους τους, στη μικρή κοινότητα του πολυτεχνείου τους. Κάθε χρόνο διοργανώνονται πολλαπλά πάρτυ πρωτοετών και είναι όλοι ενθουσιασμένοι για την νέα χρονιά.
Στο ΕΜΠ, πολυθέσιο και ολοήμερο ανώτατο ίδρυμα θα βρεις παιδιά από 18 ετών έως και γέρους καθηγητές. Στη μικρή κοινότητα του πολυτεχνείου θα βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχει ειδική μεταχείριση. Είναι σχεδιασμένο με υποδομή όπου τα πάντα είναι προσβάσιμα από άτομα με ειδικές ανάγκες. Στις σχολές του, θα έχεις να κάνεις με μαθητές λευκούς, κίτρινους και μαύρους, άτομα με ειδικές ανάγκες, αγόρια και κορίτσια και κάθε είδους διαφορετικότητα να συνυπάρχουν. Θα βρεις πρωτοετείς, να μαθαίνουν από μικροί να συνυπάρχουν με μεγάλους και με άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως στην κοινωνία των μεγάλων, καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα διαφορετικά. Από τους μεγαλύτερους, διογανώνονται λόγου χάρη σεμινάρια υποδοχής πρωτοετών όπου τους εξηγούν τα βασικά για τους Η/Υ επειδή τα αντίστοιχα μαθήματα το απαιτούν (για όσους δεν έχουν κάποια προηγούμενη επαφή), καθώς υπάρχει και ομάδα Linux (η FOSS.NTUA) που διοργανώνει κάθε εβδομάδα κάποιες ώρες αφιερώματα για εισαγωγή στο Linux.
Στο ΕΜΠ γιορτάζουμε, γιατί βρισκόμαστε πάλι σε ένα ίδρυμα με σύγχρονα εργαστήρια και αμφιθέατρα, με γήπεδα και πράσινο, με πεζόδρομους χωρίς αυτοκίνητα, υποδομή για φοιτητικές ομάδες όπως η θεατρική ή η χορευτική, με εστιατόρια με το δωρεάν φαγητό και το σημαντικότερο, γιατί θα μάθουμε και θα δημιουργήσουμε γνώση με τους δασκάλους-φίλους μας, παίζοντας, συζητώντας και μελετώντας διάφορα βιβλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε μάθημα. Τα συγράμματα είναι πλέον πολλαπλά, και η μεγαλύτερη επιστημονική βιβλιοθήκη της Ελλάδας έχει να μας προσφέρει τις εγκαταστάσεις της.
Στο Πολυτεχνείο, οι φοιτητές είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν δράση μέσα στο χώρο του. Διοργανώνουν ομάδες ποικίλων ενδιαφερόντων, και δεν είναι χώρος συγκέντρωσης μόνο για μάθημα. Οι ομάδες είναι αθλητικές, όπως η ποδοσφαιρική, η ομάδα μπάσκετ, και η ομάδα βόλεϋ, η μουσική ομάδα, η χορευτική ομάδα, ομάδες που συμμερίζονται παρόμοιες πολιτικές απόψεις, ομάδες αντιομοφοβικές και αντιρατσιστικές, ομάδες φωτογραφίας, θεάτρου, και άλλων τεχνών, ομάδα ελεύθερου λογισμικού.
Τα παιδιά στο Πολυτεχνείο μπορούν ήδη από το πρώτο εξάμηνο, να επιλέξουν ακόμη και το ημερήσιο πρόγραμμά τους. Ένα παιδί του τρίτου εξαμήνου, μπορεί μια ημέρα να επισκεφτεί κάποιο μάθημα του επόμενου έτους ή ακόμη και του πρώτου εξαμήνου, αν νομίζει πως αυτό χρειάζεται περισσότερο. Μάλιστα, οι παρακολουθήσεις είναι ελεύθερες για παιδιά και άλλων σχολών, άλλων πανεπιστημίων, ή ακόμα και ατόμων που δεν είναι καν φοιτητές! Επίσης ο καθένας μπορεί να επιλέξει να μην παρακολουθήσει για κάποιο χρονικό διάστημα αν το επιθυμεί, ή και να αρχίσει ένα ή δύο χρόνια αργότερα από τους συμμαθητές του αν δεν νιώθει άτοιμος. Τα παιδιά στο ΕΜΠ, όταν έχουν εξεταστική στα μαθηματικά, φυσική, χημεία, ακόμη και στον προγραμματισμό, επιτρέπεται συχνά να έχουν μαζί τους βοήθημα (όχι απλά βιβλίο με τους τύπους, αλλά όποιο βιβλίο θέλουν και επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές).
Οι παιδαγωγοί τους δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά να μάθουν απ' έξω πράγματα, που μετά από μερικές εβδομάδες δε θα θυμούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μάθουν τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, με κριτική αναλυτική σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήματα και αλληλοσυσχετισμούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει να αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση και το βιβλίο για να συνεχίσουν να μαθαίνουν μόνα τους. Με το ζόρι δε μαθαίνει κανείς. Με το ζόρι μπορείς μόνο να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.
Η διδακτέα ύλη στις σχολές προπτυχιακές σχολές του ΕΜΠ είναι ευρύτερη και καλύτερης ποιότητας από αυτή σε παγκοσμίως γνωστά πανεπιστήμια. Λόγου χάρη η ύλη που διδάσκεται σε μαθηματικά, φυσική, και αλγοριθμική στο προπτυχιακό πρόγραμμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ είναι σαφέστατα ευρύτερη και πιο προχωρημένη, ως σύνολο, από την αντίστοιχη της σχολής Electrical & Computer Engineering του πανεπιστημίου του MIT (με κόστος συχνά πάνω από 50.000? το χρόνο)
Η παρακολούθηση των μαθημάτων δεν είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές ελεύθερα μπαίνουν και βγαίνουν στα αμφιθέατρα όποτε θελήσουν. Οι καθηγητές δεν παρακαλάνε για ησυχία ούτε "βγάζουν" μαθητές έξω, καθώς δεν υπάρχει λόγος. Αν στο ακροατήριο γίνεται υπερβολική φασαρία, οι καθηγητές απλώς αποχωρούν.
Στο ΕΜΠ επίσης υπάρχει άσυλο, που σημαίνει μεγάλη πολιτική δύναμη και επιροή των φοιτητών όσων αφορά την εσωτερική λειτουργία του Πολυτεχνείου, με γενικές συνελεύσεις που οι αποφάσεις που λαμβάνονται είναι ουσιαστικές και εφαρμόζονται, και μπορούν να αποτελούν παρέμβαση ακόμη και στην καθολική λειτουργία κάποιας σχολής. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να είναι το πολυτεχνείο ένας χώρος όπου κυριαρχεί η θέληση των φοιτητών, και όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν εσωτερικά από τους ίδιους.
Πάνω απ' όλα, όλα αυτά είναι δημόσια και δωρεάν...
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
Όλο αυτό που κολλάει με τον τίτλο "πολυτεχνείο ή μαθηματικά";
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
andreas157
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΙΡΙΣ27524
Νεοφερμένος
Λοιπόν, πριν λίγους μήνες, όταν έδινα το μηχανογραφικό μου (και αφού είχα περάσει τα χίλια μύρια από τα ταξίδια για να μάθω σχέδιο και να μπορώ να μπω στην αρχιτεκτονική) δεν ήμουν σίγουρη για την επιλογή μου. Βλέπεις, όταν το έδινα, δε δήλωσα πρώτα μαθηματικά μόνο και μόνο επειδή λυπόμουν την ταλαιπωρία που είχα υποστεί. Εγώ ήθελα μαθηματικά, καθαρά θεωρητικά μαθηματικά, όχι εφαρμογές και μ@@@ς, και μάλιστα έρευνα. Όταν έμαθα ότι πέρασα αρχιτεκτονική ήξερα ότι πέρασα εκεί που έπρεπε (έχω και καλλιτεχνικές ευαισθησίες, μη νομίζετε).
Τώρα για εσένα:
Θες να γίνεις καθηγητής; Ναι; Τότε μαθηματικά.
Προτιμάς τις χρηματικές απολαβές και την πράξη; Ναι; Τότε πήγαινε ηλεκτρολόγων.
Πάντως, από τις πολυτεχνικές σχολές έχω την εντύπωση πως το τμήμα των πολιτικών μηχανικών είναι πιο κοντά στα μαθηματικά.
Βέβαια, αν αγαπάς πραγματικά τα μαθηματικά δεν υπάρχει θέμα συζήτησης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kvgreco
Εκκολαπτόμενο μέλος
Καλά όλα αυτά αλλά γιατί τώρα κανένα Ελληνικό εκπαιδευτικό ίδρυμα δεν είναι ανάμεσα στα 300 κορυφαία στον κόσμο είναι ένα ερώτημα δεν συμφωνείς?Σε μία μακρινή πολυτεχνειούπολη, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που εδώ και δεκαετίες οι απόφοιτοί του βγαίνουν πρώτοι σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις, γιορτάζουν τις μέρες αυτές. Γιορτάζουν, γιατί μετά από δύο μήνες διακοπών βρέθηκαν ξανά με τους συμμαθητές και δασκάλους-φίλους τους, στη μικρή κοινότητα του πολυτεχνείου τους. Κάθε χρόνο διοργανώνονται πολλαπλά πάρτυ πρωτοετών και είναι όλοι ενθουσιασμένοι για την νέα χρονιά.
Στο ΕΜΠ, πολυθέσιο και ολοήμερο ανώτατο ίδρυμα θα βρεις παιδιά από 18 ετών έως και γέρους καθηγητές. Στη μικρή κοινότητα του πολυτεχνείου θα βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχει ειδική μεταχείριση. Είναι σχεδιασμένο με υποδομή όπου τα πάντα είναι προσβάσιμα από άτομα με ειδικές ανάγκες. Στις σχολές του, θα έχεις να κάνεις με μαθητές λευκούς, κίτρινους και μαύρους, άτομα με ειδικές ανάγκες, αγόρια και κορίτσια και κάθε είδους διαφορετικότητα να συνυπάρχουν. Θα βρεις πρωτοετείς, να μαθαίνουν από μικροί να συνυπάρχουν με μεγάλους και με άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως στην κοινωνία των μεγάλων, καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα διαφορετικά. Από τους μεγαλύτερους, διογανώνονται λόγου χάρη σεμινάρια υποδοχής πρωτοετών όπου τους εξηγούν τα βασικά για τους Η/Υ επειδή τα αντίστοιχα μαθήματα το απαιτούν (για όσους δεν έχουν κάποια προηγούμενη επαφή), καθώς υπάρχει και ομάδα Linux (η FOSS.NTUA) που διοργανώνει κάθε εβδομάδα κάποιες ώρες αφιερώματα για εισαγωγή στο Linux.
Στο ΕΜΠ γιορτάζουμε, γιατί βρισκόμαστε πάλι σε ένα ίδρυμα με σύγχρονα εργαστήρια και αμφιθέατρα, με γήπεδα και πράσινο, με πεζόδρομους χωρίς αυτοκίνητα, υποδομή για φοιτητικές ομάδες όπως η θεατρική ή η χορευτική, με εστιατόρια με το δωρεάν φαγητό και το σημαντικότερο, γιατί θα μάθουμε και θα δημιουργήσουμε γνώση με τους δασκάλους-φίλους μας, παίζοντας, συζητώντας και μελετώντας διάφορα βιβλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε μάθημα. Τα συγράμματα είναι πλέον πολλαπλά, και η μεγαλύτερη επιστημονική βιβλιοθήκη της Ελλάδας έχει να μας προσφέρει τις εγκαταστάσεις της.
Στο Πολυτεχνείο, οι φοιτητές είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν δράση μέσα στο χώρο του. Διοργανώνουν ομάδες ποικίλων ενδιαφερόντων, και δεν είναι χώρος συγκέντρωσης μόνο για μάθημα. Οι ομάδες είναι αθλητικές, όπως η ποδοσφαιρική, η ομάδα μπάσκετ, και η ομάδα βόλεϋ, η μουσική ομάδα, η χορευτική ομάδα, ομάδες που συμμερίζονται παρόμοιες πολιτικές απόψεις, ομάδες αντιομοφοβικές και αντιρατσιστικές, ομάδες φωτογραφίας, θεάτρου, και άλλων τεχνών, ομάδα ελεύθερου λογισμικού.
Τα παιδιά στο Πολυτεχνείο μπορούν ήδη από το πρώτο εξάμηνο, να επιλέξουν ακόμη και το ημερήσιο πρόγραμμά τους. Ένα παιδί του τρίτου εξαμήνου, μπορεί μια ημέρα να επισκεφτεί κάποιο μάθημα του επόμενου έτους ή ακόμη και του πρώτου εξαμήνου, αν νομίζει πως αυτό χρειάζεται περισσότερο. Μάλιστα, οι παρακολουθήσεις είναι ελεύθερες για παιδιά και άλλων σχολών, άλλων πανεπιστημίων, ή ακόμα και ατόμων που δεν είναι καν φοιτητές! Επίσης ο καθένας μπορεί να επιλέξει να μην παρακολουθήσει για κάποιο χρονικό διάστημα αν το επιθυμεί, ή και να αρχίσει ένα ή δύο χρόνια αργότερα από τους συμμαθητές του αν δεν νιώθει άτοιμος. Τα παιδιά στο ΕΜΠ, όταν έχουν εξεταστική στα μαθηματικά, φυσική, χημεία, ακόμη και στον προγραμματισμό, επιτρέπεται συχνά να έχουν μαζί τους βοήθημα (όχι απλά βιβλίο με τους τύπους, αλλά όποιο βιβλίο θέλουν και επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές).
Οι παιδαγωγοί τους δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά να μάθουν απ' έξω πράγματα, που μετά από μερικές εβδομάδες δε θα θυμούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μάθουν τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, με κριτική αναλυτική σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήματα και αλληλοσυσχετισμούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει να αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση και το βιβλίο για να συνεχίσουν να μαθαίνουν μόνα τους. Με το ζόρι δε μαθαίνει κανείς. Με το ζόρι μπορείς μόνο να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.
Η διδακτέα ύλη στις σχολές προπτυχιακές σχολές του ΕΜΠ είναι ευρύτερη και καλύτερης ποιότητας από αυτή σε παγκοσμίως γνωστά πανεπιστήμια. Λόγου χάρη η ύλη που διδάσκεται σε μαθηματικά, φυσική, και αλγοριθμική στο προπτυχιακό πρόγραμμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ είναι σαφέστατα ευρύτερη και πιο προχωρημένη, ως σύνολο, από την αντίστοιχη της σχολής Electrical & Computer Engineering του πανεπιστημίου του MIT (με κόστος συχνά πάνω από 50.000 το χρόνο)
Η παρακολούθηση των μαθημάτων δεν είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές ελεύθερα μπαίνουν και βγαίνουν στα αμφιθέατρα όποτε θελήσουν. Οι καθηγητές δεν παρακαλάνε για ησυχία ούτε "βγάζουν" μαθητές έξω, καθώς δεν υπάρχει λόγος. Αν στο ακροατήριο γίνεται υπερβολική φασαρία, οι καθηγητές απλώς αποχωρούν.
Στο ΕΜΠ επίσης υπάρχει άσυλο, που σημαίνει μεγάλη πολιτική δύναμη και επιροή των φοιτητών όσων αφορά την εσωτερική λειτουργία του Πολυτεχνείου, με γενικές συνελεύσεις που οι αποφάσεις που λαμβάνονται είναι ουσιαστικές και εφαρμόζονται, και μπορούν να αποτελούν παρέμβαση ακόμη και στην καθολική λειτουργία κάποιας σχολής. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να είναι το πολυτεχνείο ένας χώρος όπου κυριαρχεί η θέληση των φοιτητών, και όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν εσωτερικά από τους ίδιους.
Πάνω απ' όλα, όλα αυτά είναι δημόσια και δωρεάν...
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
Αλλά γιατί τόσο λιβάνισμα γιά ένα ανώτατο ίδρυμα όταν μάλιστα είσαι μόλις Β' Γυμνασίου?Τι παραστάσεις και γνώσεις μπορείς να έχεις εσύ από αυτούς τούς χώρους για να μπορείς να γράφεις αυτά?
Αν έχεις προβληματισμό γιά το πού θάθελες να σπουδάσεις το συζητάμε όλοι εδώ να σε βοηθήσουμε.Αλλά όλα αυτά που λες γιατί?
Αλλά αυτό που έχει πολύ γέλιο είναι που τόλμησες να αναφέρεις στη σύγκριση το ΜΙΤ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
elsolar
Νεοφερμένος
Ως άτομο που ταλαντεύτηκα για πολύ μεταξύ μαθηματικών και πολυτεχνείου, θα έπρεπε να μπορώ να δώσω μία καλή συμβουλή, αλλά…
Λοιπόν, πριν λίγους μήνες, όταν έδινα το μηχανογραφικό μου (και αφού είχα περάσει τα χίλια μύρια από τα ταξίδια για να μάθω σχέδιο και να μπορώ να μπω στην αρχιτεκτονική) δεν ήμουν σίγουρη για την επιλογή μου. Βλέπεις, όταν το έδινα, δε δήλωσα πρώτα μαθηματικά μόνο και μόνο επειδή λυπόμουν την ταλαιπωρία που είχα υποστεί. Εγώ ήθελα μαθηματικά, καθαρά θεωρητικά μαθηματικά, όχι εφαρμογές και μ@@@ς, και μάλιστα έρευνα. Όταν έμαθα ότι πέρασα αρχιτεκτονική ήξερα ότι πέρασα εκεί που έπρεπε (έχω και καλλιτεχνικές ευαισθησίες, μη νομίζετε).
Τώρα για εσένα:
Θες να γίνεις καθηγητής; Ναι; Τότε μαθηματικά.
Προτιμάς τις χρηματικές απολαβές και την πράξη; Ναι; Τότε πήγαινε ηλεκτρολόγων.
Πάντως, από τις πολυτεχνικές σχολές έχω την εντύπωση πως το τμήμα των πολιτικών μηχανικών είναι πιο κοντά στα μαθηματικά.
Βέβαια, αν αγαπάς πραγματικά τα μαθηματικά δεν υπάρχει θέμα συζήτησης.
Κοίτα
εγω βασικα δεν θα ελεγα πως τρελενομαι για μαθηματικα αλλα πως μου αρεσουν αρκετα και επειδη θεωρουσα πως ηταν μια πολυ καλη επιλογη για σχολη η οποια σου δινει περισσοτερες, σε σχεση με αλλες σχολες, μετεπειτα επιλογες (μεταπτυχειακα κτλ) ειχα απο σχετικα νωρις αυτην τη σχολη στο μυαλο μου πρωτη. Παραλληλα ομως ειμαι και ατομο που μου αρεσουν οι υπολογιστες πολυ (γενικα η τεχνολογια) χωρις ομως να εχω ασχοληθει ποτε σοβαρα με αυτο.
Το θεμα που προεκειψε λοιπον ηταν πως (αφου διαβασω καποια πραγματα για το ΗΜΜΥ -απο εδω κυριως) πορωθηκα ειλικρινα, με την γνωση που μπορουσε να μου προσφερει η σχολη αυτη, αν τελικα την επελεγα και περνουσα. Σκεφτηκα ομως πως μπορει ο υπερβολικος ενθουσιασμος που ειχα να μου γυρνουσε μπουμερανγκ και ετσι τελικα να μετανοιωσω που επελεξα πολυτεχνειο ( με λιγα λογια να βγω κατι απο αυτην την σχολη που δεν ειναι ευκολο να ελιχθω επαγελματικα). Με πτυχιο ομως μαθηματικων ειναι αλλιως-ετσι δεν ειναι; Οποτε αυτην την στιγμη ειμαι ακριβως στην μεση και δεν ξερω τι να κανω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ΙΡΙΣ27524
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
koufontinas
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σε μία μακρινή πολυτεχνειούπολη, στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, που εδώ και δεκαετίες οι απόφοιτοί του βγαίνουν πρώτοι σε όλες τις διεθνείς αξιολογήσεις, γιορτάζουν τις μέρες αυτές. Γιορτάζουν, γιατί μετά από δύο μήνες διακοπών βρέθηκαν ξανά με τους συμμαθητές και δασκάλους-φίλους τους, στη μικρή κοινότητα του πολυτεχνείου τους. Κάθε χρόνο διοργανώνονται πολλαπλά πάρτυ πρωτοετών και είναι όλοι ενθουσιασμένοι για την νέα χρονιά.
Στο ΕΜΠ, πολυθέσιο και ολοήμερο ανώτατο ίδρυμα θα βρεις παιδιά από 18 ετών έως και γέρους καθηγητές. Στη μικρή κοινότητα του πολυτεχνείου θα βρεις παιδιά με ειδικές ανάγκες, αφού, σκοπίμως, δεν υπάρχει ειδική μεταχείριση. Είναι σχεδιασμένο με υποδομή όπου τα πάντα είναι προσβάσιμα από άτομα με ειδικές ανάγκες. Στις σχολές του, θα έχεις να κάνεις με μαθητές λευκούς, κίτρινους και μαύρους, άτομα με ειδικές ανάγκες, αγόρια και κορίτσια και κάθε είδους διαφορετικότητα να συνυπάρχουν. Θα βρεις πρωτοετείς, να μαθαίνουν από μικροί να συνυπάρχουν με μεγάλους και με άτομα με ειδικές ανάγκες, όπως στην κοινωνία των μεγάλων, καλλιεργώντας το αίσθημα της ευθύνης και της αλληλεγγύης των μεγάλων παιδιών προς τα μικρότερα και προς τα διαφορετικά. Από τους μεγαλύτερους, διογανώνονται λόγου χάρη σεμινάρια υποδοχής πρωτοετών όπου τους εξηγούν τα βασικά για τους Η/Υ επειδή τα αντίστοιχα μαθήματα το απαιτούν (για όσους δεν έχουν κάποια προηγούμενη επαφή), καθώς υπάρχει και ομάδα Linux (η FOSS.NTUA) που διοργανώνει κάθε εβδομάδα κάποιες ώρες αφιερώματα για εισαγωγή στο Linux.
Στο ΕΜΠ γιορτάζουμε, γιατί βρισκόμαστε πάλι σε ένα ίδρυμα με σύγχρονα εργαστήρια και αμφιθέατρα, με γήπεδα και πράσινο, με πεζόδρομους χωρίς αυτοκίνητα, υποδομή για φοιτητικές ομάδες όπως η θεατρική ή η χορευτική, με εστιατόρια με το δωρεάν φαγητό και το σημαντικότερο, γιατί θα μάθουμε και θα δημιουργήσουμε γνώση με τους δασκάλους-φίλους μας, παίζοντας, συζητώντας και μελετώντας διάφορα βιβλία και όχι ένα υποχρεωτικό σε κάθε μάθημα. Τα συγράμματα είναι πλέον πολλαπλά, και η μεγαλύτερη επιστημονική βιβλιοθήκη της Ελλάδας έχει να μας προσφέρει τις εγκαταστάσεις της.
Στο Πολυτεχνείο, . Διοργανώνουν ομάδες ποικίλων ενδιαφερόντων, και δεν είναι χώρος συγκέντρωσης μόνο για μάθημα. Οι ομάδες είναι αθλητικές, όπως η ποδοσφαιρική, η ομάδα μπάσκετ, και η ομάδα βόλεϋ, η μουσική ομάδα, η χορευτική ομάδα, ομάδες που συμμερίζονται παρόμοιες πολιτικές απόψεις, ομάδες αντιομοφοβικές και αντιρατσιστικές, ομάδες φωτογραφίας, θεάτρου, και άλλων τεχνών, ομάδα ελεύθερου λογισμικού.
Τα παιδιά στο Πολυτεχνείο μπορούν ήδη από το πρώτο εξάμηνο, να επιλέξουν ακόμη και το ημερήσιο πρόγραμμά τους. Ένα παιδί του τρίτου εξαμήνου, μπορεί μια ημέρα να επισκεφτεί κάποιο μάθημα του επόμενου έτους ή ακόμη και του πρώτου εξαμήνου, αν νομίζει πως αυτό χρειάζεται περισσότερο. Μάλιστα, οι παρακολουθήσεις είναι ελεύθερες για παιδιά και άλλων σχολών, άλλων πανεπιστημίων, ή ακόμα και ατόμων που δεν είναι καν φοιτητές! Επίσης ο καθένας μπορεί να επιλέξει να μην παρακολουθήσει για κάποιο χρονικό διάστημα αν το επιθυμεί, ή και να αρχίσει ένα ή δύο χρόνια αργότερα από τους συμμαθητές του αν δεν νιώθει άτοιμος. Τα παιδιά στο ΕΜΠ, όταν έχουν εξεταστική στα μαθηματικά, φυσική, χημεία, ακόμη και στον προγραμματισμό, επιτρέπεται συχνά να έχουν μαζί τους βοήθημα (όχι απλά βιβλίο με τους τύπους, αλλά όποιο βιβλίο θέλουν και επιλέγουν οι ίδιοι οι μαθητές).
Οι παιδαγωγοί τους δεν έχουν κανένα λόγο να απαιτήσουν από τα παιδιά να μάθουν απ' έξω πράγματα, που μετά από μερικές εβδομάδες δε θα θυμούνται. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να μάθουν τα παιδιά τους να σκέπτονται λογικά, με κριτική αναλυτική σκέψη, κατανοώντας περίπλοκα νοήματα και αλληλοσυσχετισμούς. Με λίγα λόγια, τους ενδιαφέρει να αγαπήσουν τα παιδιά τη μάθηση και το βιβλίο για να συνεχίσουν να μαθαίνουν μόνα τους. Με το ζόρι δε μαθαίνει κανείς. Με το ζόρι μπορείς μόνο να αποστηθίσεις ξένη γνώση, για λίγο καιρό.
Η διδακτέα ύλη στις σχολές προπτυχιακές σχολές του ΕΜΠ είναι ευρύτερη και καλύτερης ποιότητας από αυτή σε παγκοσμίως γνωστά πανεπιστήμια. Λόγου χάρη η ύλη που διδάσκεται σε μαθηματικά, φυσική, και αλγοριθμική στο προπτυχιακό πρόγραμμα των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ είναι σαφέστατα ευρύτερη και πιο προχωρημένη, ως σύνολο, από την αντίστοιχη της σχολής Electrical & Computer Engineering του πανεπιστημίου του MIT (με κόστος συχνά πάνω από 50.000? το χρόνο)
Η παρακολούθηση των μαθημάτων δεν είναι υποχρεωτική. Οι μαθητές ελεύθερα μπαίνουν και βγαίνουν στα αμφιθέατρα όποτε θελήσουν. Οι καθηγητές δεν παρακαλάνε για ησυχία ούτε "βγάζουν" μαθητές έξω, καθώς δεν υπάρχει λόγος. Αν στο ακροατήριο γίνεται υπερβολική φασαρία, οι καθηγητές απλώς αποχωρούν.
Στο ΕΜΠ επίσης υπάρχει άσυλο, που σημαίνει μεγάλη πολιτική δύναμη και επιροή των φοιτητών όσων αφορά την εσωτερική λειτουργία του Πολυτεχνείου, με γενικές συνελεύσεις που οι αποφάσεις που λαμβάνονται είναι ουσιαστικές και εφαρμόζονται, και μπορούν να αποτελούν παρέμβαση ακόμη και στην καθολική λειτουργία κάποιας σχολής. Όλα αυτά συμβάλλουν στο να είναι το πολυτεχνείο ένας χώρος όπου κυριαρχεί η θέληση των φοιτητών, και όλα τα προβλήματα μπορούν να λυθούν εσωτερικά από τους ίδιους.
Πάνω απ' όλα, όλα αυτά είναι δημόσια και δωρεάν...
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ
Μικρη κοινοτητα το Πολυτεχνειο; Συγχρονα εργαστηρια και αμφιθεατρα;
Αληθεια το πιστευεις;
Τις παραταξεις τις εχει ακουστα κανεις; αναρωτιεμαι...οι φοιτητές είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν δράση μέσα στο χώρο του
Γενικες συνελευσεις; μονο συνελευσεις δν μπορει να αποκαλεσει αυτο που συμβαινει (παραταξη αντι παραταξης, οφθαλμος αντι οφθαλμου)Στο ΕΜΠ επίσης υπάρχει άσυλο, που σημαίνει μεγάλη πολιτική δύναμη και επιροή των φοιτητών όσων αφορά την εσωτερική λειτουργία του Πολυτεχνείου, με γενικές συνελεύσεις που οι αποφάσεις που λαμβάνονται είναι ουσιαστικές και εφαρμόζονται
Σαν κομμουνιστικη προπαγανδα περιοδου Σταλιν μου φαινεται αυτο το κειμενο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
despondency
Νεοφερμένος
https://www.atopo.gr/?p=251
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maraki.........
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dr.K
Εκκολαπτόμενο μέλος
Sos!!! Μ αρεσουν πολυ τα μαθηματικα και η φυσικη αλλα δεν θελω να σπουδασω μονο ενα απ τα δυο....δηλαδη ή μαθηματικο ή φυσικο..τι να κανω??υπαρχει καποιο πολυτεχνειο που να τα συνδυαζει???
ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maraki.........
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
paokara4ever
Νεοφερμένος
Από το Μαθηματικό της Αθήνας κάνεις πολύ λίγα μαθήματα φυσικής και, γενικά είναι πιο θεωρητικός ο προσανατολισμός του τμήματος (ως προς τα θεμέλια των μαθηματικών). Στο Φυσικό της Αθήνας έχεις μεγαλύτερο εύρος επιλογών αλλά και πάλι επικεντρώνεσαι στη φυσική σημασία των όποιων μαθηματικών μαθαίνεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maraki.........
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Fedde le Grand
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dr.K
Εκκολαπτόμενο μέλος
Υπαρχει αντιστοιχο στη θεσ νικη??
όχι
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
maraki.........
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 15 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.