Μήκος καμπύλης σε γραφική παράσταση

juanium

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει από Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 362 μηνύματα.
Καλησπέρα παιδιά, καθόμουν και σκεφτόμουν σήμερα, μια που ορίσαμε το ολοκλήρωμα στο φροντιστήριο τον τελευταίο καιρό, κάτι εξίσου ενδιαφέρον με το εμβαδόν κάτω απο καμπύλη. Δηλαδή το ίδιο το μήκος της καμπύλης. Θέλω λοιπόν να μοιραστώ με εσάς τους μαθηματικοδουλευταράδες του φόρουμ τις σκέψεις μου στο θέμα. Πρώτα πρώτα πήρα το γνωστό σχήμα με τα μικρά ορθογώνια που οπτικοποιεί το πως βρίσκουμε το εμβαδόν. Αθώα πρώτη σκέψη ήταν να αθροίσω τις οριζόντιες πλευρές των ορθογωνίων, βεβαια μετα ενιωσα χαζός γιατι απλα αυτη ειναι η οριζοντια απόσταση των α,β που έστω οτι ειναι τα ακρα του μηκους καμπύλης που θέλω. Μετά λέω στον εαυτό μου: "οκ, στην ουσία εκτός απο την οριζόντια απόσταση θελω να λάβω υπόψιν και οτι τρελες κανει η γραφικη παρασταση κατακορυφα, άρα πρεπει να ρίξω μεσα και κατακορυφες μεταβολες." Σκέφτηκα λοιπόν να πάρω τις υποτείνουσες απο τα τρίγωνα που δείχνω στην παρακάτω εικόνα (σε οριακα μεγέθη) και ίσως τελικά το άθροισμα αυτό να μου δίνει όντως το μήκος της καμπύλης. Αυτά βασικα, πείτε μου παρακαλώ αμα ισχύει αυτό που λεω γιατι μεχρι να ανοιξουν φροντ και σχολεία έχουμε ακομα και θα με φάει η απορία.
1735596146320.png
 

nearos

Επιφανές μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 8,591 μηνύματα.

Μπορεί αυτό να σου φανεί χρήσιμο.
Νομίζω με τις υποτείνουσες το προσεγγίζεις
 

juanium

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει από Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 362 μηνύματα.

Μπορεί αυτό να σου φανεί χρήσιμο.
Νομίζω με τις υποτείνουσες το προσεγγίζεις
καλοο, θενκ γιου
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,285 μηνύματα.
Καλησπέρα παιδιά, καθόμουν και σκεφτόμουν σήμερα, μια που ορίσαμε το ολοκλήρωμα στο φροντιστήριο τον τελευταίο καιρό, κάτι εξίσου ενδιαφέρον με το εμβαδόν κάτω απο καμπύλη. Δηλαδή το ίδιο το μήκος της καμπύλης. Θέλω λοιπόν να μοιραστώ με εσάς τους μαθηματικοδουλευταράδες του φόρουμ τις σκέψεις μου στο θέμα. Πρώτα πρώτα πήρα το γνωστό σχήμα με τα μικρά ορθογώνια που οπτικοποιεί το πως βρίσκουμε το εμβαδόν. Αθώα πρώτη σκέψη ήταν να αθροίσω τις οριζόντιες πλευρές των ορθογωνίων, βεβαια μετα ενιωσα χαζός γιατι απλα αυτη ειναι η οριζοντια απόσταση των α,β που έστω οτι ειναι τα ακρα του μηκους καμπύλης που θέλω. Μετά λέω στον εαυτό μου: "οκ, στην ουσία εκτός απο την οριζόντια απόσταση θελω να λάβω υπόψιν και οτι τρελες κανει η γραφικη παρασταση κατακορυφα, άρα πρεπει να ρίξω μεσα και κατακορυφες μεταβολες." Σκέφτηκα λοιπόν να πάρω τις υποτείνουσες απο τα τρίγωνα που δείχνω στην παρακάτω εικόνα (σε οριακα μεγέθη) και ίσως τελικά το άθροισμα αυτό να μου δίνει όντως το μήκος της καμπύλης. Αυτά βασικα, πείτε μου παρακαλώ αμα ισχύει αυτό που λεω γιατι μεχρι να ανοιξουν φροντ και σχολεία έχουμε ακομα και θα με φάει η απορία.
View attachment 143160
Καλησπέρα.
Είχα ασχοληθεί με ακριβώς το ίδιο πρόβλημα όταν πήγαινα Γ λυκείου !
Πράγματι όπως είπες το μήκος της καμπύλης προκύπτει εαν αθροίσεις όλα τα στοιχειώδη τμήματα απο τις υποτείνουσες των ορθογωνίων τριγώνων :

dx² + dy² = ds² =>
ds = sqrt( dx² + dy² ) =>
ds = sqrt[ 1+ (dy/dx)² ] dx =>

Ολοκληρώνοντας την παραπάνω ποσότητα απο x = α εως x = β, βρίσκεις το συνολικό μήκος της καμπύλης της συνάρτησης μεταξύ των θέσεων x = α και x = β :

s = S sqrt[ 1+ (f'(x))² ] dx , x = α -> x = β
 

juanium

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει από Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 362 μηνύματα.
Καλησπέρα.
Είχα ασχοληθεί με ακριβώς το ίδιο πρόβλημα όταν πήγαινα Γ λυκείου !
Πράγματι όπως είπες το μήκος της καμπύλης προκύπτει εαν αθροίσεις όλα τα στοιχειώδη τμήματα απο τις υποτείνουσες των ορθογωνίων τριγώνων :

dx² + dy² = ds² =>
ds = sqrt( dx² + dy² ) =>
ds = sqrt[ 1+ (dy/dx)² ] dx =>

Ολοκληρώνοντας την παραπάνω ποσότητα απο x = α εως x = β, βρίσκεις το συνολικό μήκος της καμπύλης της συνάρτησης μεταξύ των θέσεων x = α και x = β :

s = S sqrt[ 1+ (f'(x))² ] dx , x = α -> x = β
Τέλειο, ευχαριστώ πολύ Σαμαελ!
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12,476 μηνύματα.
Καλημερα και καλη χρονια και καλη επιτυχία τον ιουνιο.

Τωρα εσυ θες να μπεις σε χωραφια πανεπιστημιου θετικων και μαλιστα φυσικου και μηχανικων... οκ μια χαρα ανήσυχο παιδι εισαι.
Μια και πραγματεύεσαι εργο επι καμπυλης για δες την παρακατω ασκηση.
Η Β περίπτωση σε ενδιαφέρει και κυρίως πως απο δυο μεταβλητές πάμε σε μια.

Ασκηση φυσικου σεμφε
1735635458739.png

1735635566202.png

1735635800697.png

1735635839162.png

1735635951342.png

1735635995270.png

1735636039063.png

1735636074963.png
 

juanium

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει από Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 362 μηνύματα.
Καλημερα και καλη χρονια και καλη επιτυχία τον ιουνιο.

Τωρα εσυ θες να μπεις σε χωραφια πανεπιστημιου θετικων και μαλιστα φυσικου και μηχανικων... οκ μια χαρα ανήσυχο παιδι εισαι.
Μια και πραγματεύεσαι εργο επι καμπυλης για δες την παρακατω ασκηση.
Η Β περίπτωση σε ενδιαφέρει και κυρίως πως απο δυο μεταβλητές πάμε σε μια.

Ασκηση φυσικου σεμφε
View attachment 143174
View attachment 143175
View attachment 143177
View attachment 143178
View attachment 143179
View attachment 143180
View attachment 143181
View attachment 143182
Αρχικά μου φάνηκαν ακαταλβίστικα εντελώς έτσι; Τωρα κατι πιανω. Θυμαμαι μια φορα στην ταξη στο σχολειο ελυνε ενα παιδι μια ασκηση στον πινακα και ηθελε εργο μεταβλητης δυναμης (προφανώς γραμμική εξίσωση με την θέση λόγω λυκειου, καταλαβες) και ανοιγω εκει το τετράδιο και το κανω με ολοκληρωμα για χαβαλε, μια χαρα βγηκε.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12,476 μηνύματα.
Αρχικά μου φάνηκαν ακαταλβίστικα εντελώς έτσι; Τωρα κατι πιανω. Θυμαμαι μια φορα στην ταξη στο σχολειο ελυνε ενα παιδι μια ασκηση στον πινακα και ηθελε εργο μεταβλητης δυναμης (προφανώς γραμμική εξίσωση με την θέση λόγω λυκειου, καταλαβες) και ανοιγω εκει το τετράδιο και το κανω με ολοκληρωμα για χαβαλε, μια χαρα βγηκε.
ενταξει η μεταβλητη δυναμη ειναι ο κομπαρσος της υποθεσης μπορεις να την βαλεις και 1i+1j ( ωχ μπλεξαμε με διανυσματα)
Η καμπυλη εχει το ζουμι
καλη τυχη
 

nearos

Επιφανές μέλος

Ο Giorgos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών και Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 8,591 μηνύματα.
Αρχικά μου φάνηκαν ακαταλβίστικα εντελώς έτσι; Τωρα κατι πιανω. Θυμαμαι μια φορα στην ταξη στο σχολειο ελυνε ενα παιδι μια ασκηση στον πινακα και ηθελε εργο μεταβλητης δυναμης (προφανώς γραμμική εξίσωση με την θέση λόγω λυκειου, καταλαβες) και ανοιγω εκει το τετράδιο και το κανω με ολοκληρωμα για χαβαλε, μια χαρα βγηκε.
Άμα θες να τρολλάρεις κανά παιδάκι Α λυκείου λύσε του την άσκηση στη φυσική (απλή ΕΟΚ) με ολοκλήρωμα ή sum function, θα πάθει ανεύρυσμα
 

juanium

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αλέξανδρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 17 ετών, Μαθητής Γ' λυκείου και μας γράφει από Χολαργός (Αττική). Έχει γράψει 362 μηνύματα.
Άμα θες να τρολλάρεις κανά παιδάκι Α λυκείου λύσε του την άσκηση στη φυσική (απλή ΕΟΚ) με ολοκλήρωμα ή sum function, θα πάθει ανεύρυσμα
Την επόμενη φορά που θα έρθει κάνα τέτοιο στο σχολείο για βοήθεια ψήνω Χαχαχα
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών και μας γράφει από Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 12,476 μηνύματα.
Άμα θες να τρολλάρεις κανά παιδάκι Α λυκείου λύσε του την άσκηση στη φυσική (απλή ΕΟΚ) με ολοκλήρωμα ή sum function, θα πάθει ανεύρυσμα
σεμναααα...
Η γνωση για να ειναι γνωση πρεπει να διαδιδεται.
Και εσας οπως καποιος σας εμαθε ετσι και εσεις πρεπει να μαθετε αλλους.
Τα νεoτερα παιδια εχουν δικαιωμα να σας εμπιστευονται και οχι να σας βριζουν.

1735669909437.png
 
Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top