Κοινωνιολογία VS Λατινικά (Δυσκολία)

Praxis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Praxis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών. Έχει γράψει 231 μηνύματα.
Ποιο κατά τη γνώμη σας θα είναι μάθημα του πρώτου πεδίου ποιο απαιτητικό για εξέταση στις Πανελλήνιες και γιατί;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ioannaion

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η ioannaion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Ασία. Έχει γράψει 288 μηνύματα.
Κατά τη γνώμη μου η κοινωνιολογια, καθώς θα αποτελεί άλλο ένα μάθημα αποστήθισης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

jims

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο jims αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,043 μηνύματα.
Εξαρτάται από το πως εξετάζεται το καθένα. Πάντως, πιστεύω πως τα λατινικά γιατί τουλάχιστον σε αυτά υπάρχουν κάποια συντακτικά φαινόμενα που απαιτούν και κάποια σκέψη (λατινισμός του ειδικού απαρεμφάτου, ανάλυση και σύμπτυξη μετοχής, πλάγιος λόγος (που τον βγάλανε από το 16 εκτός από την απαρεμφατική σύνταξη), γερουνδιακή έλξη (που επίσης είναι εκτός από το 16), δήλωση σκοπού, αιτίας κ.λ.π.). Κρίση θέλει ακόμα και στην γραμματική ώστε να βρεις τον σωστό τύπο. Ομοίως και στη μετάφραση διότι είναι αδύνατο να θυμάσαι παπαγαλία τη μετάφραση και κατά συνέπεια επιβάλλεται η άριστη γνώση της σύνταξης και του λεξιλογίου του κειμένου. Αντιθέτως στην κοινωνιολογία υπερισχύει πολύ περισσότερο η παπαγαλία. Για να την περιορίσουν κάπως βέβαια πιστεύω ότι θα βάλουν κείμενα με απόψεις κοινωνιολόγων (κάτι σαν τις πηγές στην ιστορία) αλλά και πάλι δεν αλλάζουν πολλά πράγματα. Εν κατακλείδι, δεν ξέρω αν η κοινωνιολογία θα είναι πιο δύσκολη, αυτό που ξέρω σίγουρα είναι ότι θα είναι εξουθενωτικό διότι θα καταλήξει να είναι μια δεύτερη ιστορία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Arianara S3

Δραστήριο μέλος

Ο Arianara S3 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Αστυφυλάκων. Έχει γράψει 414 μηνύματα.
Πιο δύσκολο πιστεύω πως θα είναι το μάθημα της Κοινωνιολογίας αλλά θεωρώ ότι είναι και πιο χρήσιμο από τα Λατινικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πύρος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος Μάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτισμού & Δημιουργικών Μέσων & Βιομηχανιών Θεσσαλίας. Έχει γράψει 1,739 μηνύματα.
Εάν χρειάζεται ΠΑΛΙ αποστήθιση και παπαγαλία το πιο δύσκολο θα είναι η Κοινωνιολογία

Εάν η Κοινωνιολογία προϋποθέτει ΜΟΝΟ κατανόηση και ''με δικά μου λόγια'' τότε δυσκολότερο είναι τα Λατινικά

Πιο χρησιμο για κοινωνικες-πολιτικες κλπ σχολές, είναι η Κοινωνιολογία

Πιο χρήσιμο για κλασικές και φιλολογικες σχολες είναι τα Λατινικά..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 210267

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Τα λατινικά θα μπορούσαν να ήταν ένα απαιτητικό μάθημα, αλλα έτσι όπως είναι η ύλη τους διαμορφωμένη σήμερα, δεν νομίζω οτι εμφανίζουν κάποια δυσκολία. Αναμφίβολα, πάντως, δεν συγκρίνονται με την κοινωνιολογία. Είναι ένα πράγμα να προσπαθείς να απομνημονεύσεις συγκεκριμένες λέξεις, και άλλο να προσπαθείς να αφομοιώσεις κοινωνικές θεωρίες του Κοντ, του Μαρξ, του Βεμπερ και οποιανού άλλου μελετάμε στην τρίτη λυκείου...Τουλάχιστον οι επόμενες γενιές θα εισέρχονται στο πανεπιστήμιο με μερικές ουσιαστικές γνώσεις.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Avalon12

Νεοφερμένος

Η Avalon12 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 101 μηνύματα.
Δεν Είμαι από θεωρητική Αλλά φαντάζομαι η κοινωνιολογία αφού θα απαιτεί αποστήθιση και ίσως και πηγές (το οποίο θα ήταν οκ αν δεν είχατε ήδη την ιστορία). Γενικά όμως είναι πιο χρήσιμη από τα λατινικα που ίσως σε βοηθήσουν σε 2,3 σχολές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,358 μηνύματα.
Δε γνωρίζουμε ακόμα πώς θα εξετάζεται το μάθημα, συνεπώς οι όποιες εκτιμήσεις είναι δίχως άλλως παρακινδυνευμένες.

Η ύλη των λατινικών είναι πολύ μικρή, οριοθετημένη και πεπερασμένη(σε αντίθεση πχ με το άγνωστο των αρχαίων). Βγαίνει γρήγορα και συνολικά απαιτεί το λιγότερο διάβασμα σε σχέση με τα υπόλοιπα εξεταζόμενα μαθήματα. Η αποστήθιση αφορά μικρά κείμενα και μεμονωμένες λέξεις και ασφαλώς δε θα συγκρίνεται με την παπαγαλία που θα απαιτεί η κοινωνιολογία. Οι συντακτικές ασκήσεις απαιτούν σίγουρα κρίση(όπως και τα πάντα άλλωστε), αλλά όχι και τίποτα σπουδαίο. Αλίμονο να μην μπορεί κάποιος να καταλάβει πώς συμπτύσσονται ή αναλύονται οι μετοχές. Απλούστερο και από άλγεβρα γυμνασίου. Εξάλλου, οι μετοχές είναι ευάριθμες και δεν είναι λίγοι εκείνοι που απλώς απομνημονεύουν πώς αναλύονται, οπότε δεν προϋποτίθεται καν αυτό το ελάχιστο κριτικής σκέψης. Έπειτα, στις εξετάσεις ο διαβασμένος ολοκληρώνει το διαγώνισμα σε 40 λεπτά το αργότερο, οπότε δεν υπάρχει καμία χρονική πίεση. Το 19+ είναι εξασφαλισμένο, αν αποφευχθούν οι απροσεξίες. Ενδεικτικές είναι οι πολύ υψηλές επιδόσεις των υποψηφίων. Οι σωστές απαντήσεις είναι αντικειμενικές, επομένως δε χωρεί ο υποκειμενισμός τού ανθρώπινου παράγοντα και οι βαθμολογίες είναι πάντοτε δίκαιες.

Για την εξέταση της κοινωνιολογίας δεν έχουμε απτά στοιχεία, αλλά σε αδρές γραμμές μπορούμε να συναγάγουμε ορισμένα τεκμαρτά χαρακτηριστικά από τις μέχρι τώρα ενδείξεις. Η παπαγαλία ασφαλώς θα είναι εξουθενωτική, ειδικά σε συνδυασμό με εκείνη τής ιστορίας. Η χρονική πίεση, κατά τη διάρκεια της εξέτασης, μεγάλη. Αν σκεφτούμε μάλιστα ότι η κοινωνιολογία θα έπεται της ιστορίας, πολλοί θα έχουν προβλήματα να γράψουν γρήγορα. Γιατί πραγματικά, όταν γράφεις ιστορία, το χέρι σου υφίσταται βιασμό και αργεί να συνέλθει για κάποιο διάστημα :P Εφόσον θα απαιτείται σχολιασμός άγνωστων πηγών, θα είναι ανάγκη ο υποψήφιος να διαθέτει όχι μόνο ευρύτερες εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, αλλά και οξυμένη κρίση, προκειμένου να κάνει σωστή σύνθεση. Επίσης, αντικειμενικά σωστές απαντήσεις δε θα υπάρχουν. Και η ρευστότητα είναι βέβαια στοιχείο επιπλέον δυσκολίας.

Βέβαια, ο όλος προβληματισμός έχει αποκλειστικά ακαδημαϊκό ενδιαφέρον και στερείται πρακτικής σημασίας, εφόσον όλοι οι μαθητές θα εξετάζονται στο ίδιο μάθημα - φέτος λατινικά, του χρόνου και επέκεινα κοινωνιολογία. Φαντάζομαι θα υπάρξει ειδικό καθεστώς για τα παιδιά που θα δώσουν δεύτερη χρονιά το 2020, όπως συνέβη και κατά τη μετάβαση από το σύστημα με τα έξι μαθήματα στο ισχύον με τα τέσσερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top