Lagran
ge

= O Νεύτωνας της Γαλλίας
Eμείς αυτά τα κάναμε σε μαθήματα τύπου Ανάλυση ΙΙΙ ή ΙV (Διανυσματικός Λογισμός) ή Κλασική Μηχανική και όσοι εμβάθυναν μετά με μαθήματα κατεύθυνσης όπως Ρευστοδυναμική, Ουράνιο Μηχανική, Αναλυτική Μηχανική, Ειδικές Συναρτήσεις, Εισαγωγή στην Κβαντομηχανική, Ηλεκτροδυναμική και Μερικές Διαφορικές Εξισώσεις Ι-ΙΙ. Εννοείται ότι εξετάζαμε και σφαιρικές συντεταγμένες.
Βέβαια ορισμένοι καθηγητές συνταξιοδότηθηκαν και το 90% των μαθημάτων αυτών ... καταργήθηκε αλλάζοντας φυσιογνωμία στον κλάδο των Εφαρμοσμένων Μαθηματικών. Στο Μαθηματικό Πατρών τέτοια μαθήματα διδάσκονταν από το 1966 (που ιδρύθηκε) έως το 2013 με συνεχείς υποβαθμίσεις. Πριν το 1980 υπήρχαν περισσότερα μαθήματα Μηχανικής που ενσωματώθηκαν στο Τμ.Φυσικής όταν "χωρίστηκε" η παλαιά Φυσικομαθηματική σχολή με την κατάργηση των εδρών και οι έδρες έγιναν τομείς.
Τέτοια μαθήματα Μηχανικής υπάρχουν σε προγράμματα σπουδών Εφαρμοσμένων Μαθηματικών στις ΗΠΑ και στη Γαλλία κυρίως καθώς είναι συνδεδεμένα με εφαρμογές και έρευνα. Ακόμη και έτσι, ότι δεν έχουμε βιομηχανίες ως επιχείρημα (τι μας πρήζεις με άχρηστη φυσική), τα συγκεκριμένα μαθηματικά κατά τη γνώμη μου χτίζουν καλή σκέψη στα Μαθηματικά, αναπτύσσουν διαισθητική εικόνα πολλών θεμάτων, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα για το μαζικό πτυχίο. Δυστυχώς, η Ελληνική κοινωνία των φοιτητών "πάτος" δεν σήκωνε τέτοιο πρόγραμμα γιατί η νοοτροπία είναι σε άλλες συχνότητες. Τέτοια μαθήματα επιλέγονταν από φοιτητές που είχαν δυνατό προφίλ στα Μαθηματικά και έψαχναν κάτι πιο ουσιαστικό από την Στατιστική και Πιθανότητες που πήγαινε η μάζα των φοιτητών για το "πτυχίο".
Ο Lagrange κατά κάποιο τρόπο "μετέφρασε" τον Αρχιμήδη στη νεότερη εποχή και τον εξέλιξε, καθώς τον θαύμαζε.