wannabeconomist
Νεοφερμένος
Ο wannabeconomist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 110 μηνύματα.
28-03-16
16:25
Καλησπέρα παιδιά ,
Πολλές σχολές (ανεξαρτήτως βασικού αντικειμένου) δίνουν τη δυνατότητα στους φοιτητές να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση (συνήθως μετά το 2ο-3ο έτος) .Έτσι οι φοιτητές μπορούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμα σπουδών τους στα ενδιαφέροντά τους προσανατολίζοντας το πτυχίο τους σε έναν συγκεκριμένο κλάδο.Πολλοί μάλιστα φοιτητές θεωρούν το την ύπαρξη "κατευθύνσεων" ως ένα μεγάλο ατού καθώς οι αρχικές γενικές γνώσεις συνοδεύονται από την εμβάθυνση στο αντικείμενο που ο καθένας διαλέγει.
Μου έχει γεννηθεί πάραυτα η εξής απορία:Για ποιον λόγο σε ένα τμήμα να υπάρχουν "κατευθύνσεις" και να μην "μένει" ΚΑΘΑΡΑ στο δικό του αντικείμενο;
(Θα αναφέρω ως παράδειγμα κάποιες σχολές χωρίς εννοείται να τις υποτιμώ)
Στο τμήμα του ΟΔΕ λόγου χάρη υπάρχουν οι κατευθύνσεις του Μάρκετινγκ,της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Διοίκησης,της Διοίκησης Πληροφοριακών Συστημάτων,και του Μάνατζμεντ.Για ποιον λόγο λοιπόν ένας φοιτητής του ΟΔΕ να ακολουθήσει πχ την κατεύθυνση Μάρκετινγκ ή Χρηματοοικονομικών ,ενόσω ήδη υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα(Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και ΛΟΧΡΗ αντιστοίχως) που να "καλύπτουν" το αντικείμενο αυτό;Και το λέω αυτό διότι δυστυχώς τη σήμερον ημέρα η εξιδείκευση "μετρά".Γιατί να μην επιλέξει εξαρχής ένα από αυτά τα τμήματα ώστε να έχει πλήρη γνώση του αντικειμένου από τη βάση του;(νομίζω πως οι γνώσεις που παρέχονται στο τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας διαφέρουν κατά πολύ από αυτές στο τμήμα του ΟΔΕ με κατεύθυνση Μάρκετινγκ).Εξάλλου δεν είναι διαφορετικό να ασχολείσαι με ΕΝΑΝ τομέα για 4 χρόνια και διαφορετικό να ασχολείσαι με τον ίδιο για 2 χρόνια(νομίζω από το 5ο εξάμηνο ξεκινούν οι επιλογές των κατευθύνσεων);
Επειδή όμως έπιασα μόνο το ΟΔΕ και θα με φάνε,ας αναφερθώ και στο τμήμα της Οικονομικής Επιστήμης.
Κι εκεί εκτός από την κατεύθυνση της Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής(που ταιριάζει περισσότερο με τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών),υπάρχει και η κατεύθυνση της Οικονομικής Επιχειρήσεων και Χρηματοοικονομικής και η Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών(οι οποίες ξανά "καλύπτονται" από τα τμήματα του ΛΟΧΡΗ και ΔΕΟΣ αντίστοιχα).
Και ερωτώ εγώ τώρα: (υποθετικό παράδειγμα)η επιχείρηση θα προτιμήσει έναν απόφοιτο Οικονομικής Επιστήμης που έχει απλά ακολουθήσει την κατεύθυνση των Χρηματοοικονομικών και Οικονομικών των Επιχειρήσεων ή θα προτιμήσει λόγου χάρη τον απόφοιτο του ΛΟΧΡΗ που έχεις σπουδάσει το αντικείμενο από τη βάση του;
Τα τμήματα που ανέφερα(ΟΔΕ-Οικον.Επιστήμης) είναι τα αρχαιότερα στον κλάδο τους στην Ελλάδα και βάση των κατευθύνσεών τους δημιουργήθηκαν τα νεότερα τμήματα(ΔΕΤ-ΛΟΧΡΗ-Μ&Ε) που έχουν ένα πιο εξειδεικευμένο προφίλ.Γιατί όμως η κάθε σχολή να μην "εμμένει" στο αντικείμενό της από τη στιγμή που υπάρχουν αυτά τα νέα ξεχωριστά τμήματα που να ασχολούνται αποκλειστικά με έναν τομέα;Δεν θεωρείτε πως ο απόφοιτος πχ του ΛΟΧΡΗ έχει "αβαντάζ" απέναντι στον απόφοιτο Οικονον.Επιστήμης με κατεύθυνση Χρηματοοικονομιών;
(Βέβαια η εύρεση εργασίας δεν εξαρτάται ΜΟΝΟ από το πτυχίο αλλά ένα πτυχίο "λίγο από όλα" δεν θα βρεί λιγότερη αναγνώριση στην αγορά; )
Είναι πιστεύετε "σώφρον" να επιλέγονται σχολές με "ευρύ" αντικείμενο σπουδών (και η εξειδείκευση να γίνει μέσω των κατευθύνσεων και των μεταπτυχιακών) ή σχολές που επικεντρώνονται αποκλειστικά σε ένα αντικείμενο(πράγμα που καθιστά και την εις βάθος ενασχόληση περισσότερο εφικτή).
Συγγνώμη εάν κούρασα
Πολλές σχολές (ανεξαρτήτως βασικού αντικειμένου) δίνουν τη δυνατότητα στους φοιτητές να ακολουθήσουν μια συγκεκριμένη κατεύθυνση (συνήθως μετά το 2ο-3ο έτος) .Έτσι οι φοιτητές μπορούν να προσαρμόσουν το πρόγραμμα σπουδών τους στα ενδιαφέροντά τους προσανατολίζοντας το πτυχίο τους σε έναν συγκεκριμένο κλάδο.Πολλοί μάλιστα φοιτητές θεωρούν το την ύπαρξη "κατευθύνσεων" ως ένα μεγάλο ατού καθώς οι αρχικές γενικές γνώσεις συνοδεύονται από την εμβάθυνση στο αντικείμενο που ο καθένας διαλέγει.
Μου έχει γεννηθεί πάραυτα η εξής απορία:Για ποιον λόγο σε ένα τμήμα να υπάρχουν "κατευθύνσεις" και να μην "μένει" ΚΑΘΑΡΑ στο δικό του αντικείμενο;
(Θα αναφέρω ως παράδειγμα κάποιες σχολές χωρίς εννοείται να τις υποτιμώ)
Στο τμήμα του ΟΔΕ λόγου χάρη υπάρχουν οι κατευθύνσεις του Μάρκετινγκ,της Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Διοίκησης,της Διοίκησης Πληροφοριακών Συστημάτων,και του Μάνατζμεντ.Για ποιον λόγο λοιπόν ένας φοιτητής του ΟΔΕ να ακολουθήσει πχ την κατεύθυνση Μάρκετινγκ ή Χρηματοοικονομικών ,ενόσω ήδη υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα(Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και ΛΟΧΡΗ αντιστοίχως) που να "καλύπτουν" το αντικείμενο αυτό;Και το λέω αυτό διότι δυστυχώς τη σήμερον ημέρα η εξιδείκευση "μετρά".Γιατί να μην επιλέξει εξαρχής ένα από αυτά τα τμήματα ώστε να έχει πλήρη γνώση του αντικειμένου από τη βάση του;(νομίζω πως οι γνώσεις που παρέχονται στο τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας διαφέρουν κατά πολύ από αυτές στο τμήμα του ΟΔΕ με κατεύθυνση Μάρκετινγκ).Εξάλλου δεν είναι διαφορετικό να ασχολείσαι με ΕΝΑΝ τομέα για 4 χρόνια και διαφορετικό να ασχολείσαι με τον ίδιο για 2 χρόνια(νομίζω από το 5ο εξάμηνο ξεκινούν οι επιλογές των κατευθύνσεων);
Επειδή όμως έπιασα μόνο το ΟΔΕ και θα με φάνε,ας αναφερθώ και στο τμήμα της Οικονομικής Επιστήμης.
Κι εκεί εκτός από την κατεύθυνση της Οικονομικής Θεωρίας και Πολιτικής(που ταιριάζει περισσότερο με τα μαθήματα του προγράμματος σπουδών),υπάρχει και η κατεύθυνση της Οικονομικής Επιχειρήσεων και Χρηματοοικονομικής και η Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών(οι οποίες ξανά "καλύπτονται" από τα τμήματα του ΛΟΧΡΗ και ΔΕΟΣ αντίστοιχα).
Και ερωτώ εγώ τώρα: (υποθετικό παράδειγμα)η επιχείρηση θα προτιμήσει έναν απόφοιτο Οικονομικής Επιστήμης που έχει απλά ακολουθήσει την κατεύθυνση των Χρηματοοικονομικών και Οικονομικών των Επιχειρήσεων ή θα προτιμήσει λόγου χάρη τον απόφοιτο του ΛΟΧΡΗ που έχεις σπουδάσει το αντικείμενο από τη βάση του;
Τα τμήματα που ανέφερα(ΟΔΕ-Οικον.Επιστήμης) είναι τα αρχαιότερα στον κλάδο τους στην Ελλάδα και βάση των κατευθύνσεών τους δημιουργήθηκαν τα νεότερα τμήματα(ΔΕΤ-ΛΟΧΡΗ-Μ&Ε) που έχουν ένα πιο εξειδεικευμένο προφίλ.Γιατί όμως η κάθε σχολή να μην "εμμένει" στο αντικείμενό της από τη στιγμή που υπάρχουν αυτά τα νέα ξεχωριστά τμήματα που να ασχολούνται αποκλειστικά με έναν τομέα;Δεν θεωρείτε πως ο απόφοιτος πχ του ΛΟΧΡΗ έχει "αβαντάζ" απέναντι στον απόφοιτο Οικονον.Επιστήμης με κατεύθυνση Χρηματοοικονομιών;
(Βέβαια η εύρεση εργασίας δεν εξαρτάται ΜΟΝΟ από το πτυχίο αλλά ένα πτυχίο "λίγο από όλα" δεν θα βρεί λιγότερη αναγνώριση στην αγορά; )
Είναι πιστεύετε "σώφρον" να επιλέγονται σχολές με "ευρύ" αντικείμενο σπουδών (και η εξειδείκευση να γίνει μέσω των κατευθύνσεων και των μεταπτυχιακών) ή σχολές που επικεντρώνονται αποκλειστικά σε ένα αντικείμενο(πράγμα που καθιστά και την εις βάθος ενασχόληση περισσότερο εφικτή).
Συγγνώμη εάν κούρασα
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Chris1993
Περιβόητο μέλος
Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,920 μηνύματα.
28-03-16
21:22
Είναι διαφορετική η φύση των γενικών τμημάτων και των εξειδικευμένων τμημάτων. Στη δευτεροβαθμια εκπαίδευση πρακτικά δεν ξέρεις τι θα κάνεις στο πανεπιστήμιο, αν εξαιρέσεις τα τμήματα Οικονομικής Επιστήμης (στο 1ο ετος). Αυτό που θέλω να πω είναι ότι αυτοί που επιλέγουν τα εξειδικευμενα τμήματα Οικονομικών πρέπει να είναι σίγουροι ότι θέλουν να στοχευσουν προς τα εκεί ακόμα και επαγγελματικά (αν όχι ακαδημαικα). Σε περίπτωση που δεν ξέρουν η δεν μπορούν να αποφασίσουν εκ των προτέρων και είναι λάτρες της διεπιστημονικότητας ειδικά τα τμήματα Διοίκησης Επιχειρήσεων είναι λουκούμια. Με τα οποία, με μια κατεύθυνση και ένα μεταπτυχιακό ισοδυναμεί με τη εξειδίκευση των αντίστοιχων προπτυχιακών (οι οποίοι και πάλι κάνουν μεταπτυχιακό διότι είναι έτσι οι αναγκαιότητες της αγοράς). Άρα, ο καθένας επιλέγει το τι θα κάνει.Δυστυχώς όμως βλέπω ότι τα παιδιά πχ στο ΛΟΧΡΗ τα βρίσκουν σκούρα, όχι από άποψη αντικειμενικης δυσκολίας αλλά από άποψη φύσης μαθημάτων που πρέπει εντός ολίγων χρονών να εμβαθυνεις αρκετά, διερευνόντας και μόνος σου πολλές φορές, σε κάτι εντελώς καινούργιο και οι στριφνοι καθηγητές δεν βοηθάνε το κλίμα .
Δεν υπάρχει αντικειμενικα σωστό ή λάθος, ούτε η μία επιλογή δεν είναι χειρότερη από την άλλη. Είναι άκρως υποκειμενικά. Εμένα πχ μου άρεσε που είδα πολλά αντικείμενα και σε όποια μου άρεσαν εμβάθυνα. Εξάλλου, θαρρώ ότι η πολύπλευρη γνώση βοηθάει να προσαρμοστείς σε κάθε περιβάλλον, ενώ η μυωπικοτητα οδηγεί κατά πάσα πιθανότητα σε δουλειές με αντίστοιχη μυωπικοτητα όσο αφορά τις εκάστοτε αρμοδιότητες.
Όσο για την αγορά, όλοι στην ίδια παίζουμε και ξεχωρίζουν οι καλοί πλέον η οι βυσματίες.
Δεν υπάρχει αντικειμενικα σωστό ή λάθος, ούτε η μία επιλογή δεν είναι χειρότερη από την άλλη. Είναι άκρως υποκειμενικά. Εμένα πχ μου άρεσε που είδα πολλά αντικείμενα και σε όποια μου άρεσαν εμβάθυνα. Εξάλλου, θαρρώ ότι η πολύπλευρη γνώση βοηθάει να προσαρμοστείς σε κάθε περιβάλλον, ενώ η μυωπικοτητα οδηγεί κατά πάσα πιθανότητα σε δουλειές με αντίστοιχη μυωπικοτητα όσο αφορά τις εκάστοτε αρμοδιότητες.
Όσο για την αγορά, όλοι στην ίδια παίζουμε και ξεχωρίζουν οι καλοί πλέον η οι βυσματίες.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.