Καταλήψεις σε σχολεία για την Συμφωνία των Πρεσπών

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Αν και νομίζω ότι είμαστε εκτός θέματος, πώς την εννοείς την απαγόρευση; Γιατί τα μιλάνε κανονικά πάνω, ολόκληρα χωριά συνεννοούνται μόνο έτσι και δεν έχουν σταματήσει ποτέ. Και ο μπαμπάς μου, οι θείοι μου, όσοι συγγενείς μου ζουν πάνω τα μιλάνε κανονικά, απλά δεν τα γράφουν.

Για τα τραγούδια επίσης το ξέρω, τα χορεύω άλλωστε από τότε που έμαθα να περπατάω. Απλά στα αστικά κέντρα έφτασαν χωρίς λόγια.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,740 μηνύματα.
Αν και νομίζω ότι είμαστε εκτός θέματος, πώς την εννοείς την απαγόρευση; Γιατί τα μιλάνε κανονικά πάνω, ολόκληρα χωριά συνεννοούνται μόνο έτσι και δεν έχουν σταματήσει ποτέ. Και ο μπαμπάς μου, οι θείοι μου, όσοι συγγενείς μου ζουν πάνω τα μιλάνε κανονικά, απλά δεν τα γράφουν.

Για τα τραγούδια επίσης το ξέρω, τα χορεύω άλλωστε από τότε που έμαθα να περπατάω. Απλά στα αστικά κέντρα έφτασαν χωρίς λόγια.

Δε μιλαω για την σημερινή εποχη. Αλλ ακομα και παλαιότερα, οι άνθρωποι μιλούσαν μεταξύ τους την γλωσσα, όταν ευρισκονταν σε οικείο περιβάλλον.

Απέφευγαν ομως την ομιλία μπροστά στην χωροφυλακή και τα όργανα του κράτους( χρηματικό πρόστιμο ή ακομα και ξυλοδαρμοί):

«Ο Παύλος Κούφης αναφέρει δυο διαφορετικά δείγματα δημόσιας διαμαρτυρίας. Στην πρώτη περίπτωση, ευκατάστατος πρώην μετανάστης από την Αμερική , καταδικασμένος σε πρόστιμο 500 δραχμών επειδή μίλαγε την μητρική του γλωσσα , αφηνει στο δικαστήριο χιλιάρικο, δηλώνοντας με περηφάνια πως «αύριο θα ξανάρθει». Στη δεύτερη , ένας παλιός μακεδονομαχος, αφηνει την πίκρα και την οργή του να ξεσπάσουν αμεσως μετα την τιμωρία του Γιά τον ιδιο λογο: «Γιατί κύριε Ειρηνοδίκη, Γιατί; Τι σι εκανα; Διαμαρτύρεται με τα σπασμένα ελληνικα του.Σι σκότωσα τον πατέρα;»

Κουφής 1990, σ 55-56.


Αν σε ενδιαφερει πολυ το θέμα, σου προτείνω το βιβλίο του Τάσου Κωστωπουλου , «η απαγορευμένη γλωσσα, κρατική καταστολή των σλαβικών διαλέκτων στην ελληνική Μακεδονία».

Ο ανθρωπος έχει κάνει μια πολυ καλη και εμπεριστατωμένη έρευνα πάνω στο συγκεκριμένο αυτο θέμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Δεν με ενδιαφέρει καθόλου το θέμα ομολογώ, απλά σου μεταφέρω τις εμπειρίες μου καθώς είμαι από εκεί, έχω περάσει μεγάλα διαστήματα της ζωής μου εκεί και θα πάω μάλιστα και μεθαύριο (-15 έχει, θα τον δαγκώσω).

Και όταν λέω δεν με ενδιαφέρει, το λέω ειλικρινά. Δεν με ενδιαφέρει τί λένε ιστορικοί και τί λένε οι πολιτικοί, αδιαφορώ πλήρως. Εκεί πάνω είναι άλλος κόσμος, κανείς που δεν το έχει ζήσει δεν μπορεί να το κατανοήσει και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί κάνουν ό,τι κάνουν. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

paskmak

Διάσημο μέλος

Ο paskmak αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών, Πτυχιούχος και μας γράφει από Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,740 μηνύματα.
Δεν με ενδιαφέρει καθόλου το θέμα ομολογώ, απλά σου μεταφέρω τις εμπειρίες μου καθώς είμαι από εκεί, έχω περάσει μεγάλα διαστήματα της ζωής μου εκεί και θα πάω μάλιστα και μεθαύριο (-15 έχει, θα τον δαγκώσω).

Και όταν λέω δεν με ενδιαφέρει, το λέω ειλικρινά. Δεν με ενδιαφέρει τί λένε ιστορικοί και τί λένε οι πολιτικοί, αδιαφορώ πλήρως. Εκεί πάνω είναι άλλος κόσμος, κανείς που δεν το έχει ζήσει δεν μπορεί να το κατανοήσει και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί κάνουν ό,τι κάνουν. :)


Καλα ντε , δεν κάνουν και τπτ κακο, ειπαμε , η γλωσσα διαδόθηκε στην περιοχή από τον 6ο αιώνα από τους Σλάβους και ομιλείται κεχρί και σήμερα. Γλωσσα και παράδοση ειναι, δεν ειναι τπτ παραπάνω , ισα-ισα, πολιτιστικός πλούτος για μια χώρα σαν την Ελλάδα με μακραίωνης ιστορια.

Το θέμα ειναι να μάθουμε από την ιστορια και να αποδεχόμαστε την διαφορετικότητα (Εν αντιθέσει μ αυτα που γίνονταν στο παρελθόν).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

konstantinantia

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η konstantinantia αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 361 μηνύματα.
Δεν με ενδιαφέρει καθόλου το θέμα ομολογώ, απλά σου μεταφέρω τις εμπειρίες μου καθώς είμαι από εκεί, έχω περάσει μεγάλα διαστήματα της ζωής μου εκεί και θα πάω μάλιστα και μεθαύριο (-15 έχει, θα τον δαγκώσω).

Και όταν λέω δεν με ενδιαφέρει, το λέω ειλικρινά. Δεν με ενδιαφέρει τί λένε ιστορικοί και τί λένε οι πολιτικοί, αδιαφορώ πλήρως. Εκεί πάνω είναι άλλος κόσμος, κανείς που δεν το έχει ζήσει δεν μπορεί να το κατανοήσει και δεν μπορεί να καταλάβει γιατί κάνουν ό,τι κάνουν. :)


Ρεβέκκα να θέσω μια ερώτηση σε παρακαλώ. Οι θείοι σου που μιλάνε αυτήν την διάλεκτο των σλάβικων ή ό,τι άλλο έγραψες, θεωρούν ότι έχει καμμία σχέση με τα ελληνικά και την ελληνική ιστορία; Για την Μακεδονία τί άποψη έχουν; Πρέπει τα Σκόπια να διεκδικήσουν τον όρο Μακεδονία;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Revekka

Τιμώμενο Μέλος

Η Revekka αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 40 ετών, Καθηγητής Πανεπιστημίου και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 22,453 μηνύματα.
Καλα ντε , δεν κάνουν και τπτ κακο, ειπαμε , η γλωσσα διαδόθηκε στην περιοχή από τον 6ο αιώνα από τους Σλάβους και ομιλείται κεχρί και σήμερα. Γλωσσα και παράδοση ειναι, δεν ειναι τπτ παραπάνω , ισα-ισα, πολιτιστικός πλούτος για μια χώρα σαν την Ελλάδα με μακραίωνης ιστορια.

Το θέμα ειναι να μάθουμε από την ιστορια και να αποδεχόμαστε την διαφορετικότητα (Εν αντιθέσει μ αυτα που γίνονταν στο παρελθόν).

Βρε συ, δεν είπα ότι είπες κάτι εσύ! :) Και σου είπα έτσι και αλλιώς ότι οι δικοί μου τα μιλάνε, εγώ τα χορεύω, δεν είναι κάτι που κρύβουν/κρύβουμε. Απλά σου τονίζω, πέρα από το ό,τι λένε οι ιστορικοί και οι εθνογράφοι, ότι δεν τα ονομάζουν έτσι και δεν τα έχω ακούσει ποτέ έτσι.

Η αντίδρασή μου έγκειται στο ότι δεν μπορεί κανείς να κατανοήσει πώς σκέφτονται και πώς αντιδρούν αν δεν είναι ντόπιοι. Όπως σε όλες τις ιστορίες, δεν καταγράφονται όλες οι πλευρές και οι απόψεις, και το σημαντικότερο, η καθημερινή τους μείξη.
Ρεβέκκα να θέσω μια ερώτηση σε παρακαλώ. Οι θείοι σου που μιλάνε αυτήν την διάλεκτο των σλάβικων ή ό,τι άλλο έγραψες, θεωρούν ότι έχει καμμία σχέση με τα ελληνικά και την ελληνική ιστορία; Για την Μακεδονία τί άποψη έχουν; Πρέπει τα Σκόπια να διεκδικήσουν τον όρο Μακεδονία;

Δεν θεωρούν τους εαυτούς τους Έλληνες, ούτε Σκοπιανούς. Θεωρούν ότι είναι Μακεδόνες "καθαροί".
Δεν ξέρω πώς να στο εξηγήσω... Πώς λένε μερικές φορές οι Κρητικοί μεταξύ σοβαρού και αστείου να ανεξαρτητοποιηθούν; Έτσι θεωρούσαν και αυτοί ότι πρέπει να γίνει με τη Μακεδονία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 5 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 4 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top