04-12-19
13:53
Βρίσκομαι στο 2ο έτος των σπουδών μου στο τμήμα Ιστορίας- Αρχαιολογίας του ΑΠΘ. Το επόμενο εξάμηνο καλούμαστε να επιλέξουμε κατεύθυνση και εγώ απλά δεν ξέρω τι να επιλέξω. Δεν με απασχολεί ιδιαίτερα ο χώρος της διδασκαλίας, στο μυαλό μου βρίσκεται τελευταίος. Αυτό με το οποίο θέλω να ασχοληθώ πάση θυσία είναι η ξενάγηση. Ανάμεσα στις 2 κατευθύνσεις βρίσκω αρκετά ενδιαφέρουσα την αρχαιολογία αλλά μου κινεί το ενδιαφέρον και η ιστορία. Πάνω σε αυτό που με ενδιαφέρει ποια κατεύθυνση πιστεύετε μπορεί να μου δώσει περισσότερες ευκαιρίες;;
05-12-19
09:45
Καλησπέρα!
Καταρχάς εφόσον σε ενδιαφέρει η ξενάγηση θα ήθελα να ρωτήσω αν το έχεις ψάξει και γνωρίζεις το πως μπορείς να εισαχθείς σε μια σχολή ξεναγών και αν ασχολείσαι ενεργά με το να μαζέψεις μόρια ώστε να το πετύχεις. Έχεις ήδη μόρια από κάποια ξένη γλώσσα; Μαθαίνεις κάποια/ες άλλες για να μαζέψεις; Τα ταχύρρυθμα έχουν πάψει να εφαρμόζονται εδώ και κάποιες χρονιές. Σε αυτό να αναφέρω και οτι υπάρχει μια πρωτοβουλία και από φοιτητές του εκπα για την επαναφορά των ταχύρρυθμων μαθημάτων και αν σε ενδιαφέρει και δεν την ξέρεις μπορώ να σου στείλω πληροφορίες inbox.
Ακριβώς πάντως επειδή η ξενάγηση είναι κάτι πολύ δύσκολο να πετύχεις και μπορεί να πάρει χρόνια μέχρι να το καταφέρεις, πιστεύω θα ήταν καλό να έχεις και μια εναλλακτική. Έχεις πάει ποτέ σε κάποια ανασκαφή; Νομίζω πως θα σε βοηθούσε, αν και μέχρι το επόμενο εξάμηνο δεν υπάρχει αρκετός χρόνος. Σκέψου το όμως για το καλοκαίρι, αν τελικά επιλέξεις αρχαιολογική κατεύθυνση. Μπορείς να δεις αν υπάρχει και κάποια πρακτική πάνω στο υλικό στην οποία να μπορείς να συμμετάσχεις. Στο εκπα πχ υπάρχει μουσείο και έρχεται μέρος του υλικού στην σχολή και δουλεύουν σε αυτό και προπτυχιακοί για να μάθουν πράγματα για την συντήρηση. Καλό θα είναι να εξετάσεις και τι επιλογές σου δίνει η μια κατεύθυνση που δεν σου δίνει η άλλη. Οι ιστορικοί για παράδειγμα δεν μπορούν να εργαστούν ως αρχαιολόγοι σε ανασκαφές.Γι'αυτό πιστεύω πως είναι πιο εύκολο αν κάποιος αποφασίσει να αλλάξει κατεύθυνση αργότερα (να ακολουθήσει άλλη στο μεταπτυχιακό πχ) να το κάνει από αρχαιολογία σε ιστορία επειδή ένας ιστορικός με αρχαιολογικό μεταπτυχιακό, πάλι δεν θα έχει δικαιώματα αρχαιολόγου. Η ιστορία βοηθάει περισσότερο πιστεύω αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με διδασκαλία μιας και στα σχολεία διδάσκεται η ιστορία, αλλά και οι δύο έχουν δικαιώματα φιλολόγου. Σημασία βέβαια έχει τι σου αρέσει περισσότερο, και τα δύο είναι χρήσιμα σαν γνώσεις για να γίνεις μετά ξεναγός. Μπορείς να δεις αν υπάρχουν στο τμήμα σου σύμβουλοι σπουδών ώστε να απευθυνθείς (καθηγητές που ανα έτος αναλαμβάνουν αυτόν τον ρόλο). Αν έχετε θα αναγράφεται κάπου στον οδηγό σπουδών.
Καταρχάς εφόσον σε ενδιαφέρει η ξενάγηση θα ήθελα να ρωτήσω αν το έχεις ψάξει και γνωρίζεις το πως μπορείς να εισαχθείς σε μια σχολή ξεναγών και αν ασχολείσαι ενεργά με το να μαζέψεις μόρια ώστε να το πετύχεις. Έχεις ήδη μόρια από κάποια ξένη γλώσσα; Μαθαίνεις κάποια/ες άλλες για να μαζέψεις; Τα ταχύρρυθμα έχουν πάψει να εφαρμόζονται εδώ και κάποιες χρονιές. Σε αυτό να αναφέρω και οτι υπάρχει μια πρωτοβουλία και από φοιτητές του εκπα για την επαναφορά των ταχύρρυθμων μαθημάτων και αν σε ενδιαφέρει και δεν την ξέρεις μπορώ να σου στείλω πληροφορίες inbox.
Ακριβώς πάντως επειδή η ξενάγηση είναι κάτι πολύ δύσκολο να πετύχεις και μπορεί να πάρει χρόνια μέχρι να το καταφέρεις, πιστεύω θα ήταν καλό να έχεις και μια εναλλακτική. Έχεις πάει ποτέ σε κάποια ανασκαφή; Νομίζω πως θα σε βοηθούσε, αν και μέχρι το επόμενο εξάμηνο δεν υπάρχει αρκετός χρόνος. Σκέψου το όμως για το καλοκαίρι, αν τελικά επιλέξεις αρχαιολογική κατεύθυνση. Μπορείς να δεις αν υπάρχει και κάποια πρακτική πάνω στο υλικό στην οποία να μπορείς να συμμετάσχεις. Στο εκπα πχ υπάρχει μουσείο και έρχεται μέρος του υλικού στην σχολή και δουλεύουν σε αυτό και προπτυχιακοί για να μάθουν πράγματα για την συντήρηση. Καλό θα είναι να εξετάσεις και τι επιλογές σου δίνει η μια κατεύθυνση που δεν σου δίνει η άλλη. Οι ιστορικοί για παράδειγμα δεν μπορούν να εργαστούν ως αρχαιολόγοι σε ανασκαφές.Γι'αυτό πιστεύω πως είναι πιο εύκολο αν κάποιος αποφασίσει να αλλάξει κατεύθυνση αργότερα (να ακολουθήσει άλλη στο μεταπτυχιακό πχ) να το κάνει από αρχαιολογία σε ιστορία επειδή ένας ιστορικός με αρχαιολογικό μεταπτυχιακό, πάλι δεν θα έχει δικαιώματα αρχαιολόγου. Η ιστορία βοηθάει περισσότερο πιστεύω αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με διδασκαλία μιας και στα σχολεία διδάσκεται η ιστορία, αλλά και οι δύο έχουν δικαιώματα φιλολόγου. Σημασία βέβαια έχει τι σου αρέσει περισσότερο, και τα δύο είναι χρήσιμα σαν γνώσεις για να γίνεις μετά ξεναγός. Μπορείς να δεις αν υπάρχουν στο τμήμα σου σύμβουλοι σπουδών ώστε να απευθυνθείς (καθηγητές που ανα έτος αναλαμβάνουν αυτόν τον ρόλο). Αν έχετε θα αναγράφεται κάπου στον οδηγό σπουδών.