Ιστορία-Σπουδές ΓΠΑ & Μελέτη περίπτωσης

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,340 μηνύματα.
Γεια σε όλους. Ακολουθεί σταχυολόγηση πληροφοριών περί ΓΠΑ (το είχα αναφέρει κάποτε), που ενδεχομένως να μην υφίστανται στο διαδίκτυο. Στο τέλος αναφέρεται εν περιλήψει και μία μελέτη περίπτωσης, του ΕΦΠ ΓΠΑ, που διενεργήθηκε από μέλη ΔΕΠ του ΓΠΑ, περί της ισοδυναμίας του με το European MSc.


ΓΠΑ (Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών)
• 1919: Το Νοέμβριο του 1919 κατατίθεται στη Βουλή το σχετικό νομοσχέδιο ίδρυσης της (τότε) Σχολής

• 1920 (Ιανουάριος): Ίδρυση και λειτουργία της «Ανωτέρας Γεωπονικής Σχολής Αθηνών (ΑΓΣΑ) (νόμος 1844/1920) με διάρκεια σπουδών τα 3,5 έτη (συν πρακτική)

• 1927-1928: Αρχίζει τη λετουργία του το Γεωπονικό Τμήμα της ΦυσικοΜαθηματικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

• 1929: Η Γεωπονική Σχολή μετονομάζεται από Ανωτέρα, σε «Ανωτάτη» (ν. 3894/1929)

• 1930-1931: Διάρκεια σπουδών 4 έτη (συν πρακτική)

• 1934: Ισοτιμία Γεωπονικής Σχολής με τις τότε (και μόνες) ελληνικές ανώτατες σχολές ΕΚΠΑ και ΕΜΠ (ν. 6263/1934)

• 1937 (Ιούνιος): Επί Μεταξά, ενσωμάτωση της Σχολής στο ΑΠΘ και έναρξη ως ανεξάρτητη Σχολή, η Γεωπονοδασολογική Σχολή (ν. 835/1937)

• 1943: Ξανά (οριστικά) η Σχολή στην Αθήνα (ν. 672/1943)

• 1947: Πενταετής ΑΓΣΑ (συν πρακτική) με εισαγωγή μαθημάτων ειδίκευσης με τέσσερις ειδικότητες από το ακαδ. έτος 1948-1949 και πέντε από το ακαδ. έτος 1952-1953 (Δενδροκομία & Ελαιουργία, Γεωργία, Ζωοτεχνία, Αμπελουργία & Οινολογία, Φυτοπαθολογία & Εντομολογία)

• 1949: Η ΑΓΣΑ αρχίζει να απονέμει Διδακτορικά Διπλώματα (πρώτος: Οδυσσέας Νταβίδης)

• 1950: Έναρξη λειτουργίας του τμήματος Αγροτικής & Οικιακής Οικονομίας, για τη μετεκπαίδευση των αποφοίτων της Χαροκόπειου Σχολής Οικιακής Οικονομίας

• 1959: Η ΑΓΣΑ υπάγεται πλέον στο ΥΠΕΠΘ και όχι στο ΥπΑΑ&Τ (ν.δ. 3973/1959)

• 1963-1964: Ιδρύονται προς λειτουργία δύο νέες ειδικότητες, οι α) Εγγείων Βελτιώσεων και β) Γεωργικής & Συνεταιριστικής Οικονομίας

• 1963-1964: Αναφέρεται για πρώτη φορά (ξανά το 1983) η ιδέα περί δημιουργίας του «Αττικού Πανεπιστημίου» (ΑΓΣΑ, ΑΣΟΕΕ, Πάντειο, Βιομηχανική). Τότε, το ΤΕΕ αμφισβητούσε τον τεχνικό χαρακτήρα της Σχολής (βλέπε Έγγειες Βελτιώσεις) με κύριο επιχείρημα ως «εξωπανεπιστημιακές σχολές» και το Αττικό Πανεπιστήμιο θα έδινε μοναδικό επιχειρήμα (δεν υπήρχε τότε το ΓΕΩΤΕΕ)

• 1972: Καθιέρωση προγράμματος σπουδών με τα μαθήματα κορμού (3 έτη) και ειδικότητας (2 έτη) με Κλάδους (ειδικότητες): Φυτοτεχνίας, Ζωοτεχνίας, Γεωργικής Οικονομίας, Γεωργικών Βιομηχανιών, Εγγείων Βελτιώσεων & Γεωργικής Μηχανικής. Η μορφή των Κλάδων διέρχεται από διάφορα μεταβατικά στάδια και από το ακαδ. έτος 1978-1979 δρύονται οι Τομείς (ν. 815/1978): Φυτοτεχνίας, Ζωοτεχνίας, Βιολογικών Επιστημών, Γεωργικής Οικονομίας, Γεωργικών Βιομηχανιών

• 1983: Ανεξάρτητο ΑΕΙ η σχολή (ν. 1404/1983)

• 1984: Δεν υφίσταται πλέον ενιαίο Τμήμα, αλλά υφίσταται η διάσπαση της Σχολής σε δύο Τμήματα (προηγήθηκε η ίδρυση 6 Τομέων): α) Γεωργική Παραγωγή με Τομείς Φυτικής Παραγωγής, Ζωικής Παραγωγής και Εφαρμοσμένης Βιολογίας στη Γεωπονία και β) Γεωργική Ανάπτυξη με Τομείς Αγροτική Οικονομία, Επιστήμη & Τεχνολογία Τροφίμων & Γεωργικών Προϊόντων, Εγγείων Βελιτώσεων & Γεωργική Μηχανική

• 1985-1986: Η ΑΓΣΑ περιλαμβάνει πλέον στο Τμήμα Γεωργικής Παραγωγής τις ειδικότητες: Φυτοτεχνία, Ζωοτεχνία, Βιολογικών Επιστημών και, αντίστοιχα, στο Τμήμα Γεωργικής Ανάπτυξης: Γεωργική Οικονομία, Γεωργικών Βιομηχανιών, Έγγειες Βελτιώσεις & Γεωργική Μηχανική

• 1989: Μετονομασία της ΑΓΣΑ σε Γεωργικό Πανεπιστήμιο (ν. 377/1989) με 7 ανεξάρτητα Τμήματα (μαζί με το Γενικό Τμήμα): Φυτική Παραγωγή, Ζωική Παραγωγή, Γεωργική Βιολογία & Βιοτεχνολογία, Γεωργική Οικονομία, Γεωργικών Βιομηχανιών, Εγγείων Βελτιώσεων & Γεωργική Μηχανική και χορηγούν ΕΝΙΑΙΟ ΠΤΥΧΙΟ ΓΕΩΠΟΝΟΥ/γεωπονικών σπουδών

• 1990: Εσωτερικός κανονισμός (ΦΕΚ 165/1990) για θεώρηση του πτυχίου ως ισοδύναμο με MSc (το πτυχίο του ΓΠΑ θεωρείται ισοδύναμο των πτυχίων MSc in Agricultural Engineering & MSc in Agricultural Sciences), ωστόσο στην πράξη δεν έτυχε της επίσημης αναγνώρισης από το ΥΠΕΠΘ

• 1995: Μετονομασία του Γεωργικού Πανεπιστημίου σε Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (ΠΔ 226/1995), καθώς και των Τμημάτων: Γεωργική Βιολογία & Βιοτεχνολογία σε Γεωπονική Βιοτεχνολογία, Γεωργική Οικονομία σε Αγροτική Οικονομία & Ανάπτυξη, Γεωργικών Βιομηχανιών σε Επιστήμης & Τεχνολογίας Τροφίμων και Εγγείων Βελτιώσεων & Γεωργικής Μηχανικής σε Αξιοποίηση Φυσικών Πόρων & Γεωργικής Μηχανικής

• 2008: Μετονομασία των Τμημάτων Φυτικής Παραγωγής σε Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής και Ζωικής Παραγωγής σε Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών

• 2013. Ίδρυση δύο Σχολών στο ΓΠΑ (ΦΕΚ 119/28-5-2013): α) Αγροτικής Παραγωγής, Υποδομών & Περιβάλλοντος (ανήκουν τα 5-ετή Τμήματα: Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, Επιστήμης Ζωικής Παραγωγής & Υδατοκαλλιεργειών, Αξιοποίησης Φυσικών Πόρφων & Γεωργικής Μηχανικής) και β) Τροφίμων, Βιοτεχνολογίας & Ανάπτυξης (ανήκουν τα 4-ετή Τμήματα: Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής του Ανθρώπου, Βιοτεχνολογίας, Αγροτικής Οικονομίας & Ανάπτυξης). Το «γεωπόνος»-Τμήμα θα το έχουν στα πτυχία τους τα Τμήματα που ανήκουν στην α) σχολή και μόνο.

ΣΠΟΥΔΕΣ στο ΓΠΑ
• Αριθμός μαθημάτων για τη λήψη πτυχίου 300 πιστωτικών μονάδων: 57-62 μαθήματα (>95% των μαθημάτων με εργαστήριο, ήτοι διπλασιασμός αριθμού εξετασθέντων μαθημάτων και πρέπει να «περασθούν» ξεχωριστά και η θεωρία και το εργαστήριο κάθε μαθήματος) ανάλογα με το Τμήμα και Κατεύθυνση (από κατάλογο με >130 υποχρεωτικά και επιλογής μαθήματα). Συγκεκριμένα: ΕΦΠ: 57, ΕΖΠ&Υ: 61, ΓΒ: 57, ΑΟΑ: 61, Ε&ΤΤ: 57, ΑΦΠ&ΓΜ (3 κατευθύνσεις): 59-60-62

• Υποχρεώσεις φοιτητή για τη λήψη πτυχίου από όλα τα προαναφερθέντα Τμήματα στο ΓΠΑ: 57-62 μαθήματα (ταξινομημένα σε 9 ακαδημαϊκά εξάμηνα), πρακτική άσκηση (καλοκαίρια ή/και μετά το 10ο εξάμηνο), πτυχιακή μελέτη (10ο εξάμηνο), σεμινάρια (10ο εξάμηνο, κατά περίπτωση Τμήματος και ακαδ. έτους)

• Αριθμός φοιτητών ΓΠΑ: 4650 (~3000 ενεργοί) και κατ’ έτος εισάγονται ~500 (το 2013: ~650 μόνο με Πανελλήνιες) με μία συνεχή αύξηση του ποσοστού των φοιτητών που εγγράφονται με άλλο τρόπο πλην Πανελληνίων εξετάσεων από το 2000 και εντεύθεν

• Εισάγονται ~500 φοιτητές ανά έτος, 270-300 πτυχιούχοι/έτος (2004: 100 άτομα εισέρχονται, 65 πτυχιούχοι; 2008: 100 άτομα εισερχονται, 50 πτυχιούχοι)

• Χρόνος για τη λήψη πτυχίου: 2003-2004  7,6 έτη 2007-2008  8,0 έτη (2006 απεργίες) με ποσοστά πτυχιούχων ανά Τμήμα ΓΠΑ: ΓΒ και Ε&ΤΤ: 73%, ΕΦΠ: 61%, ΑΦΠ&ΓΜ: 48%, ΕΖΠ&Υ: 43%, ΑΟΑ: 41% (στο ΑΟΑ λαμβάνει χώρα ο διπλασιασμός μετεγγραφών, κυρίως λόγω ΔΠΘ)

• Μ.Ο. βαθμού πτυχίου ΓΠΑ (ανά Τμήμα): ΓΒ: 7.34-7.56; Ε&ΤΤ: 7.03-7.31; ΕΦΠ και ΑΦΠ&ΓΜ: 7,03; ΕΖΠ&Υ: 6.88; ΑΟΑ: 6.82 (κυρίως λόγω μετεγγραφών από ΔΠΘ)

• Μ.Δ.Ε. (διάρκειας 2-3 εξάμηνα): 11 στον αριθμό (8 μονοτμηματικά & 3 διατμηματικά) από τα οποία τα 10 είναι με δίδακτρα και 1 με κρατική επιχορήγηση). Μ.Ο. ετήσιος αριθμός εισακτέων μεταπτυχιακών φοιτητών τελευταίας πενταετίας: 167; Μ.Ο. ετήσιος αριθμός αποφοίτων μεταπτυχιακών φοιτητών τελευταίας πενταετίας: 133; Διάστημα 2003-2007: 612 Μ.Δ.Ε. πτυχία, βαθμός: 7.88-9.30 (Μ.Ο.: ~8.5)

• Δ.Δ. 2004-2008: 118 διδακτορικά (~30 ΔΔ/έτος)

• Μέλη ΔΕΠ: 1,6 δημοσιεύσεις/ΔΕΠ/έτος (5η θέση από τα 24 Πανεπιστήμια της χώρας)

• Προσωπικό: 527 μέλη (210 ΔΕΠ, 39 ΕΕΔΙΠ, 43 ΕΤΕΠ, 232 Διοικητικοί Υπάλληλοι)



ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΦΠ ΓΠΑ
• Αν σπουδές ΓΠΑ δκαιολογούν τη θεώρηση του πτυχίου που χορηγειται στους αποφοίτους του ως ισοδύναμου με το «Ευρωπαϊκό Δίπλωμα 5 του ενιαίου 2ου κύκλου σπουδών» (five years integrated 2nd cycle degree)

• Η διερεύνηση που επιχειρήθηκε δεν βασίστηκε (μόνο) στην 5ετή ενιαία και αδιάσπαστη διάρκεια σπουδών, αλλά κυρίως στο περιεχόμενο των διδασκομένων μαθημάτων σε σύγκριση με αναγνωρισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού (Σύγκριση ΕΦΠ ΓΠΑ με Reading UK (BSc), Imperial College UK (MSc), MCGill Canada (BSc+MSc), Davis USA, Cornell USA, Dublin University Ireland)

• Για δεκαετίες, τα διεθνώς αναγνωρισμένα πανεπιστήμια του εξωτερικού δέχονται απευθείας ως υποψήφιους διδάκτορες (3ος κύκλος σπουδών) του πτυχιούχους ΓΠΑ με βάση το περιεχόμενο των σπουδών και επίδοσης ενδιαφερομένων (σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτείται από τους Υπ. Διδάκτορες παρακολούθηση περιορισμένου αριθμού μαθημάτων σχετιζόμενων με την ειδικότερη κατεύθυνση της Διδακτορικής Διατριβής)

• Κριτήρια σύγκρισης: αριθμός υποχρεωτικών μαθημάτων, σύνολο ωρών θεωρητικής διδσκαλίας και εργαστηριακής εκπαίδευσης, αριθμός Διδακτικών Μονάδων (Δ.Μ.) ή φόρτος εργασίας (υφίσταται ποικιλία ορισμών: 1 ECTS αντιστοιχεί σε 25-30 ώρες εργασίας την εβδομάδα και για ένα έτος είναι 1500-1800 ώρες και 60 πιστωτικές μονάδες, ενώ 1 Δ.Μ. αντιστοιχεί σε 1 ώρα/εβδομάδα θεωρίας ή εργαστηρίου ή φροντιστηρίου  μέση εβδομαδιαία συμμετοχή 30 ώρες και εξάμηνο διάρκειας 13 εβδομάδων  30 Δ.Μ./εξάμηνο) και περιεχόμενο διδασκομένων μαθημάτων

• Αδύνατα σημεία μελέτης: α) φοιτητές στο εξωτερικό συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, β) οι ώρες ατομικής μελέτης διαφέρουν ίσως από μάθημα σε μάθημα, γ) επίπεδο δυσκολίας και εμβάθυνσης  περιθώρια παρερμηνείας (συνήθως η αξιολόγηση επιπέδου εικάζεται από τον τίτλο του περιεχομένου) και δ) υποδομές, ακαδημαϊκό περιβάλλον, επίπεδο απαιτήσεων Πανεπιστημίου

• Υπεροχή προγράμματος σπουδών ΕΦΠ ΓΠΑ σε αριθμό μαθημάτων, περιεχόμενο μαθημάτων μιας και τα πανεπιστήμια εξωτερικού δεν προσφέρουν βασικές γνώσεις φυσικής, χημείας, μαθηματικών, Η/Υ και γεωπονικές γνώσεις σε μορφολογία φυτών, φυσιολογία φυτών, λαχανοκομίας, ανθοκομίας, δενδροκομίας, αμπελουργίας. Επιπλέον, στο ΕΦΠ ΓΠΑ πραγματοποιείται εμβάθυνση σε φυτοπαθολογία, εντομολογία, βελτίωση φυτών, φυτά μεγάλης καλλιέργειας, γεωργικό πειραματισμό, αμπελουργία, λαχανοκομία, δενδροκομία

• Για τους ανωτέρω λόγους προτείνεται το πτυχίο ΕΦΠ ΓΠΑ = European MSc


Σχόλιο Voudou: Ακόμα και στη σημερινή Ιστοσελίδα του ΕΦΠ ΓΠΑ θα παρατηρηθεί, ότι υφίστανται εξάμηνα με >30 ΔΜ/εξάμηνο (με 7 και 8 εξαμηνιαία μαθήματα) με άθροισμα τα 306-309 ΔΜ (ανάλογα τα επιλογής μαθήματα). Ο Voudou είχε αναφέρει στο παρελθόν, ότι στο ΕΦΠ ΓΠΑ είναι ~335 ΔΜ. Αναφέρει ότι ήταν εσφαλμένο μιας και πρέπει να φαίνεται το πτυχίο στην ΕΕ ισοδύναμο με 300 ΔΜ (ή ECST αν και υφίσταται διαφορετική προσέγγιση μεταξύ τους, συνήθης περίπτωση: 5 ΔΜ = 6 ECTS). Αυτό επιτυγχάνεται από τη Γραμματεία (από ό,τι πληροφορήθηκε ο Voudou, από το 2005-2006) “τσεκουρώνοντας” τις ΔΜ στα μαθήματα που ανήκουν στα εξάμηνα με τα 7 και 8 μαθήματα και ΔΕΝ προσφέρονται καθόλου ΔΜ (αν και υποχρεωτικά για τη λήψη πτυχίου) στην πρακτική άσκηση, στα σεμιναριακού τύπου μαθήματα του 10ου εξαμήνου και στα 6 μαθήματα Αγγλικών. Ο Voudou πιθανολογεί, ότι ίσως αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουν ακόμα οριστεί ξεκάθαρα οι ΔΜ και ECTS στο ΓΠΑ (από ό,τι γνωρίζει το αυτό συμβαίνει και σε άλλα Τμήματα 5ετούς διάρκειας), μιας και τελικά όντως πρόκεται για ΠΠΣ Πανεπιστημιακού επιπέδου με φόρτο εργασίας >300 ECTS!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

paterasyp

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο paterasyp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 243 μηνύματα.
Καλό είναι αυτή η ιστορία με το μάστερ των 5ετών σπουδών να τελειώσει , ώστε τα παιδιά να έχουν σαφή τίτλο σπουδών .

Δεν πρέπει να συνεχίζεται αυτή η ασαφής κατάσταση , που βασίζεται σε καθηγητικές εμμονές και σε φοβίες των πτυχιούχων και των επιμελητηρίων τους .
Αν η Ευρώπη και η Αμερική έχουν πάει στο 3+2 η στο 4+1 , πρέπει και εμείς να προσαρμοστούμε .
Πρέπει βέβαια άμεσα να λυθεί και το θέμα των σχέσεων με τα αντίστοιχα τει .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Άντε και γίνονται 4ετή. Τι γίνεται με τους ήδη πτυχιούχους;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

paterasyp

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο paterasyp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 243 μηνύματα.
Να βρεθεί τρόπος τακτοποίησης τους . Πάντως η κατάσταση η τωρινή που παίρνεις ένα χαρτί από την γραμματεία και δεν στο αναγνωρίζει κανείς , δεν μπορεί να συνεχιστεί .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Είναι αλήθεια ότι σε ορισμένες πολυτεχνικές και γεωπονικές σχολές (όχι σε όλες) 5ετούς φοίτησης, οι υποχρεώσεις ανταποκρίνονται σε πολύ περισσότερες από 300 ECTS. Προσωπικά το δικό μου δίπλωμα γράφει 338 ECTS με υπογραφή του προέδρου.

Ο ελάχιστος αριθμός ECTS για 10 εξάμηνα είναι 300. Από εκεί και πέρα κάθε τμήμα καθορίζει το δικό του ελάχιστο όριο ECTS για την απονομή πτυχίου που μπορεί να είναι παραπάνω από 300.

Υπάρχει μεγάλη αδικία αυτή τη στιγμή. Εντάξει τρόλλαρα λίγο, το παραδέχομαι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

paterasyp

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο paterasyp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 243 μηνύματα.
Αδικία γιά τα παιδιά , κολλήματα και εμμονές από τους καθηγητές . Ολη η ιστορία είναι το τι θα γίνει με τις αντίστοιχες σχολές των τει , αν σπάσει το πτυχίο του ενιαίου 5ετούς .

Επίσης σε περίπτωση που σπάσει το πτυχίο , ίσως υπάρξει πρόβλημα με τα ενιαία επαγγελματικά δικαιώματα και πάμε σε δικαιώματα μόνο της κατεύθυνσης , η του μεταπτυχιακού .

Γενικά χρειάζεται μιά σοβαρή συζήτηση επί του θέματος , αλλά δεν είναι λογικό εσύ με τις 338 μονάδες να κάθεσαι στο εξωτερικό , στο ίδιο θρανίο γιά μεταπτυχιακό με τον Αγγλο των 180 μονάδων επειδή και οι δύο θεωρείστε ότι έχετε μπάτσελορ .
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

VouDou

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Δημήτριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 49 ετών, Καθηγητής και μας γράφει απο Κυπαρισσία (Μεσσηνία). Έχει γράψει 1,340 μηνύματα.
Εύλογες οι απορίες και λεγόμενα και των δύο σας... Δύο συστήματα συζητούνται πάντως από ό,τι έχω καταλάβει: 5+3 ή 4+1+3... Μέχρι στιγμής (για τους λόγους που έχουμε πει και φαντάζεστε) προτιμάται το 5+3! Τα τελευταία 2-3 χρόνια πολλά 5ετή Τμήματα έχουν άρει την υποχρέωση του παρελθόντος με 5ετές πτυχίο να κάνεις πρώτα ΜΔΕ, για να πας στο ΔΔ. Αυτό στην ακαδημαϊκή πλευρά του θέματος. Στα ΕΔ δεν αλλάζει τίποτα, από ό,τι δείχνει (συμπεριλαμβανομένου και τα των ΤΕΙ).

Τώρα paterasyp αν πας στο εξωτερικό, τότε (και βάσει λογικής) ακολουθείς το δικό τους εκπαιδευτικό σύστημα. Πάντως το "δεν είναι λογικό εσύ με τις 338 μονάδες να κάθεσαι στο εξωτερικό , στο ίδιο θρανίο γιά μεταπτυχιακό με τον Αγγλο των 180 μονάδων επειδή και οι δύο θεωρείστε ότι έχετε μπάτσελορ" που λες (και το είχαμε συζητήσει ξανά) δεν ισχύει παντού, ακόμα και στην Αγγλία. Μπορεί ναι, μπορεί όχι (νομίζω στις περισσότερες περιπτώσεις είναι το "όχι"). Βέβαια κυρίαρχο ρόλο παίζει και τι πτυχίο έχεις (και ίσως για τα 5ετίας και τι κατεύθυνση/ειδικότητα) και σε τι κλάδο πας για ΜΔΕ και ΔΔ. Μην το ξεχνάς αυτό στο συλλογισμό σου...

Επειδή εδώ έχουμε τα του ΓΠΑ και γεωπονίας εν γένει... σκέφτηκε κανένας ότι τα 3 Τμήματα του ΓΠΑ που δεν θα χορηγούν πτυχίο υπό της "γεωπονικής ομπρέλας" και θα είναι 4ετή, ότι τα όμορρά τους σε ΑΠΘ, ΔΠΘ και Παν. Θεσ. θα συνεχίζουν να είναι στην 5ετία και γεωπόνος-τμήμα? Π.χ. τα Τρόφιμα ΑΠΘ και Τρόφιμα ΔΠΘ? Αυτά είναι...

Επίσης, από την ιστοσελίδα του ΓΠΑ φρέσκο και τραγανό (στα χρόνια μου ήμασταν ούτε οι μισοί σε συνολικό αριθμό από το 2013-2014):
Η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Συνεδρία: 443/20.6.2013), μετά την ανακοίνωση του αριθμού εισακτέων στα Τμήματα του Γ.Π.Α. για το ακαδ. έτος 2013-2014 από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, θεωρεί υπέρμετρη την αύξηση κατά 50% του αριθμού των εισακτέων. Υπενθυμίζεται προς κάθε κατεύθυνση ότι η εκπαίδευση στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών είναι κατά βάση εργαστηριακού χαρακτήρα, γεγονός που απαιτεί επίβλεψη σχετικά μικρών ομάδων φοιτητών, εργαστηριακές υποδομές και αυξημένες δαπάνες αναλωσίμων υλικών. Είναι επομένως αναπόφευκτο ότι ο μεγάλος αριθμός των νέων φοιτητών σε συνδυασμό με τη δραστική μείωση της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό και τον συνεχώς μειούμενο αριθμό των μελών ΔΕΠ και του υπόλοιπου προσωπικού του Ιδρύματος θα οδηγήσουν στη σταδιακή υποβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 5 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top