woochoogirl
Τιμώμενο Μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
Αν δουλέψεις πότε για την Apple π.χ., τότε το Big Boss σου (Steve Job) θα είναι απόφοιτος λυκείου.Δεν είπα πως οι αισθητικοί, ξεναγοί, τεχνίτες, λογιστές κλπ είναι άχρηστοι!! Χρησιμότατοι είναι!! Απλώς δεν μπορεί να έχουν τα ίδια δικαιώματα και το ίδιο κύρος με τους δερματολόγους, αρχαιολόγους, μηχανικούς και οικονομολόγους! Είναι σουρεαλιστικό ένας απόφοιτος ΕΜΠ, παραδείγματος χάριν, να έχει προιστάμενό του έναν απόφοιτο ΤΕΙ, επειδή μπορεί ο απόφοιτος ΤΕΙ να είναι περισσότερα χρόνια σε μια υπηρεσία (και, δυστυχώς, έτσι όπως έγιναν τα πράγματα, θα το δούμε και αυτό)!!!!! Η ιεραρχία είναι απαραίτητη, για την ορθή λειτουργία μιας κοινωνίας!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Άγγελος
Επιφανές μέλος
όπως και ο Bill gates ,που για πολλα χρονια δεν ειχε παρει πτυχιο πανεπιστημιου..τότε το Big Boss σου (Steve Job) θα είναι απόφοιτος λυκείου.
όπως και πολλοι εφοπλιστες (Λατσης,Ωνασσης και αλλοι) που δεν ειχα βγαλει σχολες..
για να μην πω οτι οι πολλοι μεγαλοι πετυχημενοι επιχειρηματιες,δεν εχουν πτυχια πανεπιστημιων,,
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Όσον αφορά τους αποφοίτους Πανεπιστημίου που σπουδάζουν σε ΤΕΙ, από προσωπική εμπειρία μπορώ να πώ ότι είναι πολλοί. Ακόμα πολλοί φοιτητές των ΤΕΙ έπιαναν πολλά πανεπιστήμια, αλλά δυστυχώς σημασία έχει η επαγγελματική αποκατάσταση, αυτό φαίνετα από τις βάσεις, όπου υπάρχει και η βαθμολογία του πρώτου. Πολλά πανεπιστήμια έχουν ως βάση αρκετά κατώτερη από πολλά ΤΕΙ.
Anyway αυτά είναι όλα ανούσια, σημασία έχει να μην σε ταϊζουν οι γονείς σου μέχρι τα 40, για να το παίζουν στην κάθε κατίνα της γειτονιάς, ότι "α εμένα το παιδί μου (40άρης, χωρίς επαγγελματική εμπειρία να ζει με ένα ποσό της αγροτικής σύνταξης του μπαμπά) κάνει διδακτορικό".
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Αν τα ΤΕΙ ήταν ισότιμα με τα ΑΕΙ τότε θα έπρεπε τα ΤΕΙ Πολιτικών Δομικών Έργων και Πολιτικών Έργων Υποδομής είναι ισότιμα με τα τμήματα Πολιτικών Μηχανικών, τα ΤΕΙ Μηχανολογίας να είναι ισοδύναμα με τα τμήματα Μηχανολόγων Μηχανικών, τα ΤΕΙ Τοπογραφίας να είναι ισότιμα με τα τμήματα Αγρονόμων-Τοπογράφων Μηχανικών κλπ. Κάτι τέτοιο ούτε κατά διάνοια δεν πρέπει να συμβεί.
Τα ΤΕΙ δεν ιδρύθηκαν για να παράγουν ερευνητές και ήταν ένα κατώτερα από τα ΑΕΙ αλλά ανήκαν και αυτά στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επειδή όμως οι πρόεδροι των ΤΕΙ διαμόρφωσαν προγράμματα 4ετών σπουδών σε αυτά, όπως και στα περισσότερα ΑΕΙ, απαίτησαν να ισοτιμιθούν με ΑΕΙ κι έτσι εν μία νυκτί χωρίς καμία αξιολόγηση έγιναν ως ΑΤΕΙ ισοδύναμα με τα πανεπιστήμια. Αν γίνει αξιολόγηση και κάποιο ΤΕΙ κριθεί ότι ικανοποιεί τα κριτήρια τότε το δίκαιο θα ήταν να μετονομαστεί σε ΑΤΕΙ και να χορηγεί ισοδύναμο τίτλο με ΑΕΙ. Π.χ. κατά την προσωπική μου άποψη κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει με τα τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ πληροφορικής.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Επίσης ξέρω άτομα που με πτυχίο τει έκαναν απευθείας διδακτορικό σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού, ένας φίλος μου το έκανε αυτό και με αυτά τα δύο είναι τώρα senior lecturer σε πανεπιστήμιο της ΜΒ.
Χωρίς να θέλω να κρίνω, αλλά υπάρχουν πολλά τμήματα πανεπιστημιακά που είναι για γέλια και δεν έπρεπε καν να είναι στην τριτοβάθμια, δεν θα ήθελα να αναφέρω συγκεκριμένα γιατί ο σκοπός μου δεν είναι να μειώσω την προσπάθεια κανενός.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Επίσης μην συγχέετε τη δομή οργάνωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων στην Ελλάδα (μόνο στο πτυχίο -εκτός μιας περίπτωσης- και κατ' επέκταση η μισθολογική απολαβή συνδεόμενη με το πτυχίο και μόνο) με την ΕΕ και ΗΠΑ (επαγγελματικά δικαιώματα από το τελευταίο χαρτί και κατ' επέκταση ο μισθός απορρέει από το τελευταίο χαρτί)...
Με τα σημερινά δεδομένα για ΕΛΛΑΔΑ, με μία φράση: ΑΕΙ και ΑΤΕΙ είναι ακαδημαϊκώς (σχεδόν) ισότιμα, επαγγελματικώς διαφέρουν...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Και δεν μπορεί να πείσει κανείς γι'αυτό γιατί ακόμα και όταν στις ιστοσελίδες τους τα ελληνικά πανεπιστήμια νιώθουν υπερήφανα π.χ. για την 170η θέση τους στα 200 αυτό δεν αποτελεί διαφήμιση, περισσότερο δυσφήμιση.
Επίσης με τον τρόπο που δίνονται τα ελληνικά πτυχία, με τους τρόπους που εισάγονται οι περισσότεροι στα ελληνικά μεταπτυχιακά και διδακτορικά, δεν πείθουν κανένα και ιδιαίτερα την διεθνή κοινότητα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Οι κρίσεις των πανεπιστημίων για το ποια θέση κατέχουν παγκοσμίως στηρίζονται σε κριτήρια (μερικά αμφισβητούνται για την εγκυρότητά/ποιότητά τους) που τα περισσότερα αφορούν καθόλου ή λίγο τους προπτυχιακούς φοιτητές και σπουδαστές (και αυτό αφορά κυρίως τα περισσότερα μέλη του i-school) και, αντίστοιχα, περισσότερο τους φοιτητές μεταπτυχιακού επιπέδου.
Τα ελληνικά πτυχία δίνονται με περισσότερο κόπο από ό,τι τα αντίστοιχα του εξωτερικού είτε σε έτη, είτε σε αριθμό μαθημάτων είτε σε ECTS.
Για την εισαγωγή σε μεταπτυχιακά προγράμματα στηρίζονται σε πολλά κριτήρια και εξετάσεις (στο εξωτερικό εξετάσεις δεν υπάρχουν συνήθως). Οι μεταπτυχιακές σπουδές επιπέδου master επαγγελματικώς μιλώντας ΔΕΝ αφορούν την έρευνα (εκτός μιας περίπτωσης), αλλά σε επιπλέον προσόν για την αγορά εργασίας!
Στα Διδακτορικά δεν υπάρχει συνήθως "διαδικασία εισαγωγής", όπως αυτή νοείται για τα masters. Σε επίπεδο PhD τα πάντα όλα (και τα κοάλα τίποτα) εξαρτώνται από τον Επιβλέποντα Καθηγητή (ο εσωτερικός κανονισμός του Department έρχεται σε δεύτερη μοίρα) είτε είναι στην Ελλάδα, είτε στην Αγγλία, είτε στις Η.Π.Α., είτε στην Ουγκάντα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δεν συγκρίνεται η εκπαίδευση στις ΗΠΑ και στην ΜΒ με την Ελλάδα, όταν ο κόπος για να πάρεις εκεί πτυχίο είναι δεκαπλάσιος σε σύγκριση με την Ελλάδα (αντιγραφές, γνωστός καθηγητής, δεν πατάω στα μαθήματα κλπ.). Επίσης δεν ισχύει ο μπάρμπας από την κορώνη για να μπει κάποιος σε μεταπτυχιακό.
Διαδικασία εισαγωγής για διδακτορικά υπάρχει και δημοσιεύται και στα φεκ, άλλο το τι γίνεται.
Και στο εξωτερικό πρέπει να διαθέτεις πολλά κριτήρια και συνήθως εργασιακή εμπειρία για να μπεις σε διδακτορικό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Παρακολουθεί κανείς αυτή την ύλη?
Όχι ότι δεν υπάρχουν λαμπρές εξαιρέσεις, γιατί πιστεύω ότι η υπεράσπισή σου δεν έχει να κάνει με τους συμφοιτητές σου, τους καθηγητές σου και το επίπεδο σπουδών, αλλά με την προσωπική σου προσπάθεια και τον αγώνα σου.
Θα σου πρότεινα να φύγεις και λίγο από την Ελλάδα, για κάποιο μεταπτυχιακό ή εργασία (όχι ότι είναι εύκολο), αλλά έστω και για λίγο διευρύνονται οι ορίζοντες και μπορείς να δείς τα πράγματα πιο ψύχραιμα και αντικειμενικά!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
...απλά βαρέθηκα να βλέπω τις ίδιες κωμωδίες της ελλάδας σε ημερήσια βάση..
Βέβαια αν δεν διδάσκονται τα μαθήματα καλά ή διδάσκονται πιο "εύκολα" από ότι έξω, τότε γιατί φτύνουμε αίμα στην εξεταστική, με σκληρό διάβασμα σε όλο το εξάμηνο και παίζουμε ζάρι μπάς και πέρασε το μάθημα, οριακά;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
sakaros
Νεοφερμένος
Για το θέμα αυτό έχει ξεκινήσει η διαβούλευση και απ' ότι φαίνεται οι πτυχιούχοι των πολυτεχνικών ΤΕΙ, μέσω κάποιας διαδικασίας (εργασιακή εμπειρία ή εξέταση σε 3 μαθήματα ή μεταπτυχιακό) θα εντάσσονται σε ένα διευρυμένο ΤΕΕ και θα αποκτούν τα ίσα και όμοια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των αποφοίτων των πολυτεχνικών σχολών."Το εχετε ακουσει αυτο κατι για τα επαγγελματικα δικαιωματα των τει?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Σχετικά με το επίπεδο σπουδών, υπάρχουν πολλοί παράγοντες που το διαμορφώνουν, ένας από όλους αυτούς είναι η επιστημονικότητα των εκπαιδευτικών. Δεν έχω δει και πολλούς να έχουν δημοσιεύσεις που να υπάρχουν σε διεθνείς βάσεις δεδομένων.
Σωστά περί "ένα κριτήριο είναι η επιστημονικότητα των εκπαιδευτικών". Φυσικά υπάρχουν καλοί και κακοί. Και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό... Και υπάρχουν "πολλοί" που έχουν δημοσιεύσεις που να υπάρχουν σε διεθνείς βάσεις δεδομένων. Και φυσικά αυτό δεν αναιρεί, ότι υπάρχουν και "μπουζούκια". Και σε ΑΕΙ και σε ΑΤΕI και στο εξωτερικό. Δεν είναι πουθενά όλα ρόδινα. Ο φοιτητής μπορεί να αφουγκραστεί πιστεύω, ποιος είναι "μπουζούκι" και ποιος με επιστημονικότητα.
Επίσης όταν η παρουσία δεν είναι υποχρεωτική στην θεωρία σε αντίθεση με το εκπαιδευτικό, για ποιο επίπεδο σπουδών να μιλήσουμε?
Υποχρεωτική παρουσία στη θεωρία δεν υπάρχει ούτε στην Ελλάδα, ούτε στη Κεντρική/Βόρεια Ευρώπη, ούτε στις Η.Π.Α.. Όποιος επιθυμεί δίνει το παρόν.
Στις περισσότερες ιστοσελίδες τους τα πανεπιστήμια έχουν την παγκόσμια κατάταξή τους σχετικά με το επίπεδο σπουδών που προσφέρουν.
Εδώ διαφωνώ. Στις ιστοσελίδες τους τα πανεπιστήμια ΔΕΝ έχουν την παγκόσμια κατάταξή τους σχετικά με το επίπεδο σπουδών που προσφέρουν, αλλά βάσει πλήθους κριτηρίων. Και ανέφερα πριν, ότι καθόλου ή λίγο αφορούν τους προπτυχιακούς φοιτητές αυτά τα κριτήρια. Υπάρχουν και μαϊμουδιές που κάνουν τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, για να είναι ψηλά σε αυτές τις λίστες (δεν είναι του παρόντος)... Εδώ αναφέρομαι για προπτυχιακό επίπεδο μόνο, γιατί αυτό αφορά την πλειοψηφεια των μελών του i-school. Σε μεταπτυχιακό επίπεδο αλλάζουν τα δεδομένα...
Δεν συγκρίνεται η εκπαίδευση στις ΗΠΑ και στην ΜΒ με την Ελλάδα, όταν ο κόπος για να πάρεις εκεί πτυχίο είναι δεκαπλάσιος σε σύγκριση με την Ελλάδα (αντιγραφές, γνωστός καθηγητής, δεν πατάω στα μαθήματα κλπ.).
Επίσης διαφωνώ. Ο κόπος για να αποκτήσεις πτυχίο στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερος από ό,τι και ΜΒ (χαώδης διαφορά) και ΗΠΑ (μικρότερη διαφορά). Μην έχεις στο μυαλό σου τους "γνωστός καθηγητής", "στελέχη πολιτικών κομμάτων", "αντιγραφές" κλπ κλπ μιας και δεν αφορά το μέσο φοιτητή ή πλειοψηφία αν θες. Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν υπάρχουν... στην Ελλάδα ζούμε!
Επίσης, είναι δεδομένο ότι την τελευταία δεκαετία στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο/ΑΤΕΙ το επίπεδο του μέσου φοιτητή/σπουδαστή έχει πέσει κατακόρυφα μιας και οι 42.000 που εισέρχονταν τη δεκαετία του 90 έγιναν από το 1999 και εντεύθεν 70-80.000!
Με μία φράση: Τα Ελληνικά πανεπιστήμια στο προπτυχιακό πρόγραμμα υπερέχουν των αντίστοιχων Ευρώπης και Η.Π.Α. βάσει προγράμματος σπουδών και επιπέδου και υστερούν παρασάγκας σε (μηχαν)οργάνωση. Ακόμα πιο απλοϊκά, ο πτυχιούχος της Ελλάδας υπερέχει σε γνώσεις από τον αντίστοιχο πτυχιούχο του εξωτερικού. Στην έρευνα υστερούμε.
Επίσης δεν ισχύει ο μπάρμπας από την κορώνη για να μπει κάποιος σε μεταπτυχιακό.
Ναι, υπάρχουν πολλά γεγονότα που δεικνύουν το "μπάρμπα από την Κορώνη" για την εισαγωγή σε μεταπτυχιακό. Στο εξωτερικό, η "δίψα" για μεταπτυχιακές σπουδές δεν υφίσταται γιατί υπάρχουν δουλειές για απλούς πτυχιούχους, ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχουν δουλειές για την πληθώρα των πτυχιούχων+μάστερ.
Διαδικασία εισαγωγής για διδακτορικά υπάρχει και δημοσιεύται και στα φεκ, άλλο το τι γίνεται.
Και στο εξωτερικό πρέπει να διαθέτεις πολλά κριτήρια και συνήθως εργασιακή εμπειρία για να μπεις σε διδακτορικό.
Ναι, αν δεν υπάρχει ΠΜΣ ή εκτάκτως να εργασθεί έμμισθα Υπ. Διδάκτορας υπάρχει προκήρυξη σε Φ.Ε.Κ.. Ειδάλλως η "προκήρυξη" γίνεται μέσω της Ανακοίνωσης του ΠΜΣ (Α&Β κύκλος) από τη γραμματεία της σχολής. Σε αυτή την περίπτωση υποβάλλεται αίτηση από τον ενδιαφερόμενο με προσκόμιση της εκπαιδευτικής επίδοσης στον Α κύκλο και αποφαίνεται η ΓΣΕΣ θετικά ή αρνητικά για τη συνέχιση στο Β κύκλο του ΠΜΣ. Φυσικά πάντα υπάρχει η θετική γνώμη του Επιβλέποντα Καθηγητή.
Πάνω-Κάτω τα ίδια συμβαίνουν και στο εξωτερικό σχετικά με την τελευταία περίπτωση. Και φυσικά πάντα κρίνεσαι σε όοοολο το φάκελο προσόντων σου (ειδικά για την εισαγωγή στον Α κύκλο). Επειδή ανέφερες "εργασιακή εμπειρία", αυτό ζητήται κυρίως για μαστερς που ανήκουν στα "ΟικονομικοΔιαχειριστικοΕπιχειρήσεων", ενδεχομένως και για (κλινική?) ψυχολογία (δεν είμαι σίγουρος) και ενδεχομένως και κάπου αλλού που ίσως μου διαφεύγει.
Γενικά (ανεξαρτήτως επιστημονικού κλάδου εδώ), και για Ελλάδα και για εξωτερικό, για να εισαχθεις σε πρόγραμμα μεταπτυχιακού επιπέδου ζητούνται διάφορα κριτήρια για να εισαχθείς (κατοχή πτυχίου, σχετικά προπτυχιακά μαθήματα, εξετάσεις, προϋπηρεσία, ξένες γλώσσες, δημοσιεύσεις/ανακοινώσεις, συστατικές επιστολές, συνέντευξη κλπ κλπ).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lita Athens
Δραστήριο μέλος
Κανένας δυστυχώς δεν έχει αναφέρει, ότι ο επιστήμονας δεν έχει πτυχίο, αλλά πτυχία, μεταπτυχιακά και διδακτορικά, με πτυχίο είσαι πτυχιούχος όπου μπορείς να βρεις καμμία καλύτερη δουλειά, από το απολυτήριο λυκείου. Σε κανένα κράτος ένα πτυχίο δεν θεωρείται ιδιαίτερη γνώση.
Όσον αφορά τους αποφοίτους Πανεπιστημίου που σπουδάζουν σε ΤΕΙ, από προσωπική εμπειρία μπορώ να πώ ότι είναι πολλοί. Ακόμα πολλοί φοιτητές των ΤΕΙ έπιαναν πολλά πανεπιστήμια, αλλά δυστυχώς σημασία έχει η επαγγελματική αποκατάσταση, αυτό φαίνετα από τις βάσεις, όπου υπάρχει και η βαθμολογία του πρώτου. Πολλά πανεπιστήμια έχουν ως βάση αρκετά κατώτερη από πολλά ΤΕΙ.
Anyway αυτά είναι όλα ανούσια, σημασία έχει να μην σε ταϊζουν οι γονείς σου μέχρι τα 40, για να το παίζουν στην κάθε κατίνα της γειτονιάς, ότι "α εμένα το παιδί μου (40άρης, χωρίς επαγγελματική εμπειρία να ζει με ένα ποσό της αγροτικής σύνταξης του μπαμπά) κάνει διδακτορικό".
Δεν θα σταθώ τόσο στο θέμα του topic καθ'εαυτό, γιατί το έχουμε αναλύσει παρα πολύ, κατά τη γνώμη μου. Εν τέλει, ο καθένας είναι ελεύθερος να κάνει τις επιλογές του: Ελλάδα ή εξωτερικό, ΑΕΙ ή ΤΕΙ κλπ.
Θα σταθώ, όμως, στη φράση που τόνισα με bold στο post που παραθάετω. Λοιπόν... κάνεις λάθος.
Σε όλα τα κράτη του δυτικού κόσμου το πτυχίο ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ιδιαίτερη γνώση, όπως εθεωρείτο και στην Ελλάδα πρίν από κάποιες δεκαετίες (προτού δοθεί η δυνατότητα να φοιτεί και η... κουτσή Μαρία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), και όπως θα έπρεπε να θεωρείται και σήμερα.
Και αυτό συμβαίνει λόγω διαφορετικής νοοτροπίας. Στην Ελλάδα κάθε γονιός θέλει το παιδί του να πάρει πτυχίο (ακόμη και αν δεν γνωρίζει πόσο κάνει 1+1), με αποτέλεσμα να ιδρυθούν ορισμένα άκυρα τμήματα ΤΕΙ (και ΑΕΙ), με εισακτέους που δεν μπορούν να γράψουν ορθογραφημένα ούτε το όνομά τους... Αποτέλεσμα: Υποβάθμιση της αξίας που θα έπρεπε να έχει η έννοια "πτυχίο" και η έννοια "πτυχιούχος".
Στο εξωτερικό, όμως, δεν διανοείται ο γονιός να στείλει ένα παιδί σε Παν/μιο, αν δεν μπορεί πρώτα να τελειώσει το σχολείο!!! Αποτέλεσμα: Το πτυχίο και ο πτυχιούχος είναι τίτλοι με ιδιαίτερη αξία, μιας και δεν τους έχει και ο κάθε άσχετος!!!
Ολα αυτά βέβαια, πηγάζουν από της ριζωμένη στο ελληνικό μυαλό "εξίσωση": πτυχίο = λεφτά = κοινωνική ανέλιξη, η οποία, πέραν του ότι είναι αρχέγονη (από την εποχή ίδρυσης του νεοελληνικού κράτους), είναι και σαθρή, όπως μπορείτε να δειτε όλοι!!! Τα λεφτά και η κοινωνική ανέλιξη κάποιου εξαρτώνται από πάρα πολλούς παράγοντες στη σημερινή εποχή. Από αυτούς ένας είναι και η μόρφωση (το πτυχίο), αλλά όχι ο μόνος. Το πτυχίο δεν είναι διαβατήριο για την upper class, αλλά πιστοποιητικό επιστημονικών γνώσεων, εξειδικευμένων σε ένα τομέα το επιστητού. Επίσης, το πτυχίο δεν συνεπάγεται και λεφτά.. Νομίζω πως όλοι έχουμε υπ'όψιν μας τους δείκτες ανεργίας στην Ελλάδα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Στην Ελλάδα μπορεί να έχεις διδακτορικό και να είσαι υπό την επίβλεψη πτυχιούχου, αυτό έξω δεν γίνεται...
Και κάτι ακόμα, οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που ενδεχομένως να κάνουν ορθογραφικά ή γενικά ένα άτομο να έχει οποιαδήποτε δυσκολία, συμμετέχει κανονικά στην εκπαιδευτική διαδικασία στην ΜΒ, όπου υπάρχει και αντίστοιχη μέριμνα, εγώ στο μεταπτυχιακό έχω 2 συμφοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Να είσαι καλά!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Lita Athens
Δραστήριο μέλος
Σε πολλά συμφωνώ μαζί σου, αλλά το πτυχίο και σε δυτικές και ανατολικές χώρες, είναι απλά μια ειδίκευση, τίποτα παραπάνω...και θα μου επιτρέψεις να το γράψω αυτό, γιατί πολύ απλά ζω, σπουδάζω και εργάζομαι στο Λονδίνο. Το πτυχίο τουλάχιστον στην ΜΒ είναι μόνο για να πάρεις μια καλύτερη θέση, για να σου δώσω ένα παράδειγμα στο μεταπτυχιακό που παρακολουθώ, είμαι ο μικρότερος ηλικιακά και αυτό συμβαίνει επειδή, όλοι οι άλλοι είναι εργαζόμενοι με πολυετή εμπειρία και θέλουν στην ήδη υπάρχουσα θέση που κατέχουν να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο.
Στην Ελλάδα μπορεί να έχεις διδακτορικό και να είσαι υπό την επίβλεψη πτυχιούχου, αυτό έξω δεν γίνεται...
Και κάτι ακόμα, οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες που ενδεχομένως να κάνουν ορθογραφικά ή γενικά ένα άτομο να έχει οποιαδήποτε δυσκολία, συμμετέχει κανονικά στην εκπαιδευτική διαδικασία στην ΜΒ, όπου υπάρχει και αντίστοιχη μέριμνα, εγώ στο μεταπτυχιακό έχω 2 συμφοιτητές με μαθησιακές δυσκολίες.
Να είσαι καλά!
Μα φυσικά και δεν αναφέρομαι στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Σπουδάζω φιλολογία και γνωρίζω πολύ καλά πως πρέπει να αντιμετωπίζεται ένας μαθητής με δυσκολίες στη γλώσσα. Σε καμμία περίπτωση δεν αναφερόμουν σε αυτά τα παιδιά!!! Παρερμήνευσες αυτό που έγραψα! Αναφερόμουν στα παιδιά που από τεμπελιά / βαρεμάρα ή αδιαφορία- ΟΧΙ λόγω μαθησιακών δυσκολιών ή αλλων διαταραχών - δεν φροντίζουν να κατακτήσουν τις βασικές γνώσεις που τους παρέχει το σχολείο. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, όπως πιθανόν γνωρίζεις, μπορεί να είναι ιδιαιτέρως έξυπνοι μαθητές και πολλοί από αυτούς αξίζουν να μπουν σε ΑΕΙ/ΤΕΙ περισσότερο από κάποιους χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Θεωρώ επίσης πως θα έπρεπε τα σχολεία να παρέχουν περισσότερες ευκαιρίες σε αυτά τα παιδιά και να μην τα απομονώνουν από τη μαθησιακή διαδικασία.
Συμφωνώ μαζί σου για το απαράδεκτο φαινόμενο της έλλειψης αξιοκρατίας στην Ελλάδα. Αυτό ήταν εξ'άλλου και ο σκοπός που έγραψα στο topic αυτό. Εγώ η ίδια δεν ζω στο εξωτερικό. Πολλά άτομα, όμως, από το στενό οικογενειακό αλλά και από το φιλικό μου περιβάλλον έχουν σπουδάσει και εργαστεί στο εξωτερικό, και από συζητήσεις που έχω κάνει μαζί τους, έχω καταλάβει πως έξω το να είσαι πτυχιούχος έχει ιδιαίτερη αξία. Δεν είναι τίτλος που έχει ο καθένας. Αναφέρομαι φυσικά στο σύνολο της κοινωνίας. Μην κρίνεις μόνο από το εργασιακό/ακαδημαικό σου περιβάλλον, στο οποίο η πλειονότητα είναι πτυχιούχοι, όπως είναι φυσικό. Στο εξωτερικό, για παράδειγμα, δεν θα δείς πτυχιούχο που να δουλεύει ως υδραυλικός, ούτε ως ταξιτζής (μου έχει τύχει), πράγμα που είναι σύνηθες στην Ελλάδα, μιας και δεν μπορει η ελληνική αγορά εργασίας να απορροφήσει την πληθώρα των πτυχιούχων, με συνέπεια αυτοί να απασχολούνται σε αντικείμενο ασχετο με αυτό που έχουν σπυδάσει ή ακόμη και σε αντικείμενο που δεν απαιτεί επιστημονική κατάρτιση!
Καλό βράδυ!
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Τώρα που το εξήγησες εκτενώς κατανόησα το σκεπτικό σου ακόμα καλύτερα. Να σου πώ κάτι...είσαι φοιτήτρια φιλολογίας και βλέπω ότι αντιμετωπίζεις το θέμα των μαθησιακών δυσκολιών με ενσυναισθητική κατανόηση, αυτό θα ήθελα να σου τονίσω ότι έχει να κάνει με εσένα ως άτομο - το πολιτισμικό και πολιτιστικό σου επίπεδο, την παιδεία σου, τα στοιχεία της προσωπικότητάς σου και το περιβάλλον σου - δεν είναι κάτι που το έχεις επειδή είσαι φοιτήτρια και δεν είναι κάτι που το έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί, άρα το πτυχίο σου δίνει την ειδίκευση, αλλά το μεράκι σου, η αφοσίωσή σου, η αγάπη σου για τους εφήβους θα σε κάνει μια ξεχωριστή εκπαιδευτικό...δεν είναι ο κάθε πτυχιούχος - μεταπτυχιακός - διδάκτορας κάτι το ιδιαίτερο, γιατί δεν είναι μόνο τα πτυχία σ' αυτή τη ζωή, οι άνθρωποι είναι ξεχωριστές βιοψυχοκοινωνικές οντότητες.
Στο εξωτερικό βεβαίως δεν έχω δει ανθρώπους με πτυχίο να είναι π.χ. οδηγοί ταξί, όπως το βλέπω στην πατρίδα μου, αλλά δεν έχω δεί να έχουν καμμιά εξαιρετική δημόσια/ιδιωτική θέση και να παριστάνουν ότι κάποιοι είναι, όπως επίσης έχω δει να συμβαίνει στην Ελλάδα.
Σπουδάζεις φιλολογία, πολύ ωραία επιστήμη και μετά ως επάγγελμα πολύ σημαντικό (από πολλές απόψεις π.χ. εκπαιδευτικές & κοινωνικές). Αυτό θα σου δώσει την ειδίκευση για να ασκήσεις εκπαιδευτικό έργο (και εάν είσαι άνθρωπος να ενδιαφερθείς και λίγο για άλλα θέματα των μαθητών σου), αλλά αυτή η ειδίκευση δεν σημαίνει ότι σε κάνουν κάτι το ιδιαίτερο ή το καλύτερο. (Τίποτα από τα παραπάνω μην το πάρεις προσωπικά, δεν αναφέρομαι σε σένα ατομικά - ως παράδειγμα το αναφέρω, έτσι και αλλιώς από τις απόψεις σου δεν μου δείχνεις κάτι τέτοιο). Το ιδιαίτερο ή το καλύτερο είανι μια πληθώρα παραγόντων που το κάνουν να είναι, ένας από τους εκατοντάδες παράγοντες είναι και το πτυχίο.
Δυστυχώς συνήθως υπεργενικεύουμε ή υπερεκτιμούμε κάποια πράγματα, ενώ ως Έλληνες έχουμε την κλάψα και την γκρίνια λίγο στο αίμα μας.
Να αναφέρω και κάτι ακόμα που θεωρώ σημαντικό. Σε γενικές γραμμές κάποιοι Έλληνες που φεύγουν από την Ελλάδα και πηγαίνουν σε πιο ανεπτυγμένες χώρες, εάν μπορώ να το θέσω έτσι, νομίζουν ότι κάτι τρέχει. Δυστυχώς δεν είναι έτσι, έξω είναι πολύ δύσκολα, υπάρχει ρατσισμός (με ευγένεια μεν αλλά υπάρχει), μας θεωρούν κατώτερους (τουλάχιστον σέβονται τον αρχαίο πολιτισμό μας), ενώ γενικά είναι δύσκολα, φαγητό, κλίμα κλπ. Αποτελεί όμως μια καλή ευκαιρία για να δει κάποιος, ζητήματα κοινωνικά από άλλη οπτική να αποκτήσει μια εμπειρία.
Έπειτα στο εξωτερικό σπανίως θα δείς 18χρονα να σπουδάζουν, γιατί δεν υπάρχει η ωριμότητα για να επιλέξεις με τι θες να ασχοληθείς επαγγελματικά για όλη σου την ζωή. Ωστόσο έχουν την δυνατότητα να εργαστούν σε αρκετούς τομείς ώστε να αποφασίσουν τελικά τι θέλουν να σπουδάσουν.
Όσο για το ότι στην Ελλάδα σπουδάζει και η κουτσή Μαρία - ακόμα και ως πτυχιούχος Κουτσή Μαρία θα παραμείνει...
Στο Λονδίνο το άτομο που δίνω αναφορά σχετικά με την εργασία μου είναι διδάκτωρ Κοινωνικής Εργασίας 35 χρονών και υπάρχουν άλλοι εργαζόμενοι κοινωνικοί φροντιστές θα μπορούσα να το μεταφράσω, όπου είναι και 60 χρονών και έχουν higher national diploma, 2ετη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε αυτούς δεν δίνω αναφορά, συνεργάζομαι όμως και τους σέβομαι απεριόριστα, γιατί κάποιοι είναι καλύτεροι από πτυχιούχους, μεταπτυχιακούς ή διδακτορικούς κοινωνικούς λειτουργούς.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
- Status
- Το θέμα δεν είναι ανοιχτό για νέες απαντήσεις.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 3 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.