Civilara
Περιβόητο μέλος
Όποιος έχει πληροφορίες ας τις παραθέσει. Το θέμα είναι σοβαρό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
βιλλαρασ
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Η τελευταία συνάντηση των κοσμητόρων των πολυτεχνικών σχολών των πανεπιστημίων και πρυτάνεων πολυτεχνείων έγινε πέρυσι. Από τότε δεν έχει ακουστεί τίποτα καινούριο από μεριά της πολιτείας. Σκοπεύει να τα αναγνωρίσει ισότιμα με master;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
epsilon
Δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Θέλω να φανώ λίγο πιο αισιόδοξος epsilon. Πιστεύω ότι μέσα στο 2009 θα ψηφιστεί το ΠΔ που θα εξισώνει διπλώματα Πολυτεχνικών Σχολών 5ετούς φοιτήσεως (ίσως και Γεωπονικών Σχολών) με τίτλους master.
Δηλαδή, ένας απόφοιτος ΤΕΙ με MSc (που απονέμουν τα ίδια τα ΤΕΙ) έχει ισοδύναμο πτυχίο με έναν διπλωματούχο Πολυτεχνείου αντίστοιχης ειδικότητας και κατ' επέκταση τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα;
ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ ΑΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟ
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
βιλλαρασ
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
who
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Anarki
Διάσημο μέλος
Δεν σχετίζεται άμεσα με το θέμα βέβαια, απλά είπα να το αναφέρω.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
who
Πολύ δραστήριο μέλος
geoste, για το ΕΜΠ που έψαξα λίγο χτες, κάπου διάβασα ότι οι αρχιτέκτονες, πλέον, αναγνωρίζουν το δίπλωμά τους ως MSc. Το ίδιο και οι άλλες σχολές. Περισσότερες πληροφορίες δεν μπόρεσα να βρω όμως, όπως, και κάτω από ποιές συνθήκες γίνεται αυτή η αναγνώριση.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dark2
Νεοφερμένος
Προφανώς και αυτή τη στιγμή ΔΕΝ μπορεί, και πολύ ορθά, να αναγνωριστεί ακόμα το δίπλωμα του πολυτεχνείου ως master (MSc), ενώ ίσως θα έπρεπε αλλά υπό προϋποθέσεις που αναλύω παρακάτω. Αυτή η προπαγάνδα, περί ισοτίμισης των διπλωμάτων με MSc έχει ξεκινήσει από το ΤΕΕ για άλλους λόγους. Ακούστε λίγο πια είναι η πραγματικότητα.
Η απόκτηση MSc σε ολόκληρη την Ευρώπη (μιλάμε για τα σοβαρά MSc) απαιτεί την εκπόνηση ερευνητικής διατριβής (δευτερογενής έρευνα, και όχι πρωτογενής όπως είναι το Phd). Επίσης ο τίτλος Master Of Science (MSc) πιστοποιεί εξειδίκευση σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα, εξ ου άλλωστε και ο τίτλος Master Of Science in ..... δηλαδή "κάτοχος της γνώσης σε ....[αντικείμενο] ). Η δυνατότητα εκπόνησης μεταπτυχιακών σπουδών δίδεται σε κατόχους πτυχίων αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και όπως σωστά λέει η λέξη πρόκεται για "μεταπτυχιακές σπουδές." Δηλαδή για σπουδές μετά το πτυχίο, τον πρώτο ακαδημαϊκό τίτλο που πιστοποιεί την απόκτηση του στοιχειωδώς απαραίτητου θεωρητικού υπόβαθρου για να προχωρήσει κανείς σε μεταπτυχιακές σπουδές.
Έρχεται τώρα το ΤΕΕ και το ΕΜΠ και ζητάνε τι ? Ισοτίμιση των διπλωμάτων των πολυτεχνικών σχολών με master. Πως ? Έτσι απλά ? με ποια κριτήρια ? Με μια διπλωματική εργασία "ελληνικού τύπου" , συχνά προκύπτουσα από αντιγραφή βιβλίων, στερούμενη σοβαρών παραπομπών σε επιστημονικά περιοδικά, χωρίς έρευνα, χωρίς τίποτα ? (δείτε λίγο τις "βιβλιογραφικές αναφορές" στο ARTEMIS και θα δείτε τι εννοώ). Και το σημαντικό. Δίπλωμα ισότιμο με μεταπτυχιακό πάνω σε ποιό πρόγραμμα σπουδών και μαθημάτων ? Διότι, ως γνωστόν, το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνικών σχολών είναι στημένο και διαρθρωμένο εδώ και πολλά χρόνια ως πρόγραμμα ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΩΝ σπουδών ενιαίου κύκλου. Ξαφνικά θα το βαφτίσουμε ισότιμο με πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών ? Προφανώς όλα αυτά αποτελούν αστειότητες που όμως εξυπηρετούν άλλους, στρατηγικότερους στόχους.
Πως όμως τους ήρθε εδώ και κάμποσα χρόνια αυτή η ιδέα ? Ιδού η απάντηση. Στην Ευρώπη υπήρχαν δύο βασικά μοντέλα εκπαίδευσης. Το Αγγλοσαξονικό και το ΚεντροΕυρωπαϊκο. Το πρώτο είχε ως βασικό άξονα σπουδές διάρκειας 3-4 ετών και δυνατότητα εξειδίκευσης (master), το δεύτερο ενιαίους 4ετής ή 5ετής κύκλους. Είναι σαφές, ότι με τη Συνθήκης της Μπολόνια επικράτησε τελικά το Αγγλοσαξονικό σύστημα το οποίο καλούνται να εφαρμόσουν όλα τα μέλη κράτη. Έτσι λοιπόν καθιερώθηκε το σύστημα των πιστωτικών μονάδων ETCS οι οποίες πιστοποιούν ένα στοιχειώδη κύκλο μαθημάτων τριτοβάθμιων ιδρυμάτων.
Προσέξτε τώρα την κοροϊδία. Ενώ το υποκριτικό ΤΕΕ (Τενχικό Επιμελητήριο), το ΕΜΠ και διάφοροι άλλοι πρυτάνεις, αποδοκιμάζουν στα αυτιά των φοιτητών και των τηλεοράσεων την αναγνώριση των κολεγίων, την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων κλπ για να γίνουν αρεστοί , - υποχρεώσεις που περιλαμβάνονται όλες μέσα στην Συνθήκη της Μπολόνια- , έρχονται από την άλλη και ζητάνε τι ? Την εφαρμογή της συνθήκης της Μπολόνια. Ακριβώς έτσι αγαπητοί. Ζητάνε την εφαρμογή δηλαδή του συστήματος πιστωτικών μονάδων, για την ισοτίμιση του διπλώματος των πολυτεχνικών σχολών με master. Διότι αυτό το αίτημα βασίζεται επί της ουσιίας ακριβώς πάνω στις επιταγές της συνθήκης της Μπολόνια, του συστήματος δηλαδή των πιστωτικών μονάδων.
Άρα λοιπόν, ας σταματήσει το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ) να κοροϊδεύει τον κόσμο και ας πει την αλήθεια η οποία είναι η εξής :
Σε όλες τις χώρες μέλη-κράτη της Ευρ. Ένωση ο τιετής κύκλος σπουδών αναγνωρισμένου ιδρύματος τριτοβαθμιας εκπαίδευσης οδηγεί στην πίστωση 180 ΕCTS, δηλαδή πτυχίο Bachelor.
Η κατοχή μεταπτυχιακού διπλώματος πιστώνεται συνήθως με 60 ECTS οπότε ο κάτοχος bachelor+master φτάνει στα 240 ECTS.
π.χ. Τα Γερμναικά πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών (Fachochschule) με 3 έτη σπουδών αντιστοιχούν σε 180 ECTS.
Τα Ελληνικά ανώτατα ιδρύματα τεχνολογικού τομέα (ΤΕΙ) (ισότιμα των Γερμναικών Fachochschule) πιστώνονται (ως τετραετούς φοίτησης) με 240 ECTS όπως και τα πανεπιστήμια, αλλά υπάρχει ο διαχωρισμός του τεχνολογικού από τον πανεπιστημιακό τομέα.
Οι πολυτεχνικές σχολές αντιστοιχούν σήμερα σε 300 ECTS.
Συνοψίζοντας ? Τι ζητάνε τα πολυτεχνεία και το ΤΕΕ ? Ζητάνε ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΜΠΟΛΟΝΙΑ, δηλαδή την ισοτίμηση των διπλωμάτων με master, στη βάση της οποίας υπάρχει το σύστημα των πιστωτικών μονάδων. Και ζητάνε να γίνει αυτό, χωρίς αλλαγή του προγράμματος σπουδών (που όπως είπαμε είναι σχεδιασμένο για προπτυχιακές σπουδές), και εκπονόντας μόνο ΜΙΑ κοινή εργασία και για πτυχίο και για ισοτίμηση με master.
Αλλά η υποκρισία δεν σταματά εκεί. Ζητούν επί της ουσίας την εφαρμογή της συνθήκης της Μπολόνια ΜΟΝΟ για αυτά. Διότι όταν το Υπουργείο τους λέει πως "Ναι, να το κάνουμε, αλλά θα πρέπει αυτό να ισχύσει γενικά για την τριτοβάθμια εκπαίδευση" τότε λένε, "ΟΧΙ. Οχι για τα ΤΕΙ, όχι για τα κολέγια, αλλά μόνο για εμάς".
Αυτή είναι η αλήθεια αγαπητοί μου φίλοι και ξέρω πολύ καλά ότι ίσως δεν σας αρέσει πολύ. Δυστυχώς το ΤΕΕ (το οποίο είναι πρωτεργάτης σε αυτές τις διαδικασίες για λόγους που έχουν να κάνουν με τον έλεγχο διευθυντικών θέσεων στη δημόσια διοίκηση) μεταφράζει όπως το βολεύει την κοινοτική πραγματικότητα ενώ παράλληλα έχει αναλάβει και ρόλο δημόσιου συκοφάντη των ΤΕΙ της χώρας (επειδή γνωρίζει τι πρόκειται να γίνει).
Ψάξτε λίγο το θέμα, και θα δείτε πόσο υποκριτές είναι όλοι αυτοί που φωνάζουν δήθεν "όχι στη Μπολόνια" ενώ από την άλλη ζητούν να εφαρμοστούν μόνο γιαυτούς τα εδάφια της συνθήκης που τους βολεύουν.
Σας ευχαριστώ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
epsilon
Δραστήριο μέλος
Δεν είναι ακριβώς έτσι.Υπάρχει η κατηγορία MSc έτσι όπως την περιγράφεις αλλά υπάρχει και η άλλη σύμφωνα με την οποία ο τελευταίος χρόνος ενός προκαθορισμένου προγράμματος σπουδών θεωρείται μάστερ.Έτσι για παράδειγμα στην αγγλία αν κανείς πάει να σπουδάσει μηχανικός σε οποιοδήποτε αντικείμενο δύναται να επιλέξει ανάμεσα σε δύο ειδών courses.1)Το BEng,δηλαδή bachelor in engineering,που θεωρείται βασικό πτυχίο πανεπιστημίου και 2)MEng,δηλαδή master in engineering.Το πρώτο έχει διάρκεια 3 χρόνια ενώ το δεύτερο 4.Στην ουσία είναι ένας παραπάνω χρόνος που θεωρείται μάστερ.ΟΜΩΣ πρόκειται για σπουδές στο ίδιο αντικείμενο,δηλαδή συνέχεια του bachelor,χωρίς να κάνεις μάστερ σε μια συγκεκριμένη περιοχή παρά μια εργασία στο τέλος ανάλογη με την διπλωματική εδώ.Και μην υποβιβάζεις τη διπλωματική που κάνουμε εμείς.Μπορεί να υπάρχουν κακές αλλά και καλές.Αρκεί να βρεις τον κατάλληλο καθηγητή(έχω πολλά παραδείγματα από φίλους που έκαναν τρομερή δουλειά στη διπλωματική).Η απόκτηση MSc σε ολόκληρη την Ευρώπη (μιλάμε για τα σοβαρά MSc) απαιτεί την εκπόνηση ερευνητικής διατριβής (δευτερογενής έρευνα, και όχι πρωτογενής όπως είναι το Phd). Επίσης ο τίτλος Master Of Science (MSc) πιστοποιεί εξειδίκευση σε κάποιο συγκεκριμένο τομέα, εξ ου άλλωστε και ο τίτλος Master Of Science in ..... δηλαδή "κάτοχος της γνώσης σε ....[αντικείμενο] ). Η δυνατότητα εκπόνησης μεταπτυχιακών σπουδών δίδεται σε κατόχους πτυχίων αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Και όπως σωστά λέει η λέξη πρόκεται για "μεταπτυχιακές σπουδές." Δηλαδή για σπουδές μετά το πτυχίο, τον πρώτο ακαδημαϊκό τίτλο που πιστοποιεί την απόκτηση του στοιχειωδώς απαραίτητου θεωρητικού υπόβαθρου για να προχωρήσει κανείς σε μεταπτυχιακές σπουδές.
Συνοψίζοντας,θεωρώ πως δεν είναι καθόλου άδικη η πρόταση του ΤΕΕ.Εγώ θα κάνω 5-6 χρόνια να τελειώσω το πολυτεχνείο αλλά παρ'όλα αυτά σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα θεωρούμαι ισότιμος με τον απόφοιτο bachelor της αγγλίας που τέλειωσε σε 3 χρόνια.Πόσο δίκαιο μπορεί να είναι αυτό?Είναι κοροϊδεία να λεγόμαστε διπλωματούχοι μηχανικοί αλλά ταυτόχρονα να μην θεωρούμαστε μάστερ.Για μένα είναι απόλυτα λογικό το αίτημα αδιαφορώντας για τα συμφέρονται που πιθανώς κρύβονται από πίσω.Αλήθεια,με ποια κριτήρια θεωρείς ότι δεν αξίζει να γίνει ο τελευταίος χρόνος μάστερ?Επίσης σου αρέσει να κάνεις 5-6 χρόνια και να θεωρείσαι ισότιμος με τον απόφοιτο bachelor στα 3 χρόνια?
Κάτι τέτοιες απόψεις μου θυμίζουν τα λόγια κάποιων γνωστών παρατάξεων περί δημόσιας,δωρεάν,ενιαίας παιδείας,χωρίς bachelor και master τίτλους.Δηλαδή η ελλάδα να έχει το δικό της σύστημα εκπαίδευσης αποκλεισμένη από όλη την ευρώπη.Κάποιοι άνθρωποι απλά συνεχίζουν να ζουν 100 χρόνια πίσω(δεν αναφέρομαι σε σένα).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dark2
Νεοφερμένος
Σου εξήγησα ότι το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνικών σχολών όπως και όλων των σχολών ΑΕΙ της χώρας μας (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) είναι διαρθρωμένο ως ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ πρόγραμμα σπουδών. Δεν μπορεί, επειδή έτσι θέλει το ΤΕΕ και το ΕΜΠ για τους ευνόητους λόγους που ανέφερα παραπάνω, να το βαφτίσουμε σε πρόγραμμα επιπέδου master. Αυτό που λες θα μπορούσε να γίνει με δύο μεθόδους
1. τροποποίηση και αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών.
2. Πλήρη αποδοχή του συστήματος πιστωτικών μονάδων (που βέβαια, κατά τη γνώμη μου, απαιτείται και το "1").
Επίσης, για να μαθαίνει ο κόσμος την αλήθεια, τα θεωρητικά μαθήματα σε πολλές πολυτεχνικές σχολές δεν είναι 10 εξάμηνα, δηλαδή 5 έτη, αλλά 9 εξάμηνα, δηλαδή 4.5 έτη και το τελευταίο εξάμηνο (το 10ατο) αφιερώνεται, θεωρητικά, για την εκπόνηση της διπλωματικής εργασίας. Πως λοιπόν ζητάτε με 1 εξάμηνο και μια διπλωματική να πέρνετε και πτυχίο και master ????? Όπως ξέρεις όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στη χώρα μας αλλά και στην Κοινότητα έχουν διάρκεια 2 εξαμήνων + thesis ή dissertation.
Τώρα σε ότι αφορά τις ισοτιμίες με 3ετής σχολές από την Αγγλία ή την Ρουμανία ή από οπουδήποτε αλλού, αυτή είναι επιλογή του ΤΕΕ, δηλαδή του φορέα των διπλωματούχων. Γνωρίζεις πόσες χιλιάδες ασχέτους έχει δεχτεί με ανοιχτές αγκάλες το ΤΕΕ από κάτι Ιταλίες, Ρουμανίες κλπ ? Γνωρίζεις πιο είναι το ποσοστό στην ΕΜΔΥΔΑΣ και το ΤΕΕ των αποφοίτων εξ Ιταλίας, Αγγλίας, Βουλγαρίας κλπ ? Κάνε μια ερώτηση και θα εκπλαγείς από το μεγάλο αριθμό.
Σου επαναλαμβάνω όμως ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν είναι αρνητικό σε μια τέτοια ρύθμιση. Δηλαδή σε μια ρύθμιση με βάση τα Ευρωπαϊκά δεδομένα που υπό προϋποθέσεις θα αναγνώριζε το δίπλωμα του πολυτεχνείου ως master. Ομως αυτή η ρύθμιση πρέπει να αφορά το σύνολο των Ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτοί που αντιδρούν σε αυτό, είναι οι ίδιοι που ζητάνε να αναγνωριστεί το δίπλωμα του πολυτεχνείου ως master. Διότι, κατά έναν παρανοϊκό και άκρως συντεχνιακό σκεπτικό, δεν θέλουν αυτές οι ρυθμίσεις να εφαρμοστούν για τα υπόλοιπα ΑΕΙ της χώρας και κυρίως για τα ΤΕΙ, αλλά μόνο για τις πολυτεχνικές σχολές και όλοι οι άλλοι να παραμείνουν σε ένα καθεστώς έξω από αυτό που ισχύει στην Κοινότητα. Οπότε το Υπουργείο είναι αναγκασμένο να μην προχωράει του θέμα και να προσπαθεί να βρει μια λύση. Άρα, τους ενόχους να τους ψάξεις στις γνωστές συντεχνιακές κλίκες του ΤΕΕ και του ΕΜΠ.
Τέλος δεν κατάλαβα γιατί λες ότι μερικοί άνθρωποι είναι 100 χρόνια πίσω. Αυτοί οι άνθρωποι που λες όμως προφανώς βρίσκονται στο ΤΕΕ, το οποίο αρνείται να δει την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, αδυνατεί να αντιληφθεί τις εξελίξεις και βρίσκεται κολλημένο στην εποχή του 1932 όπου θεσπίστηκαν χωρίς καμιά επιστημονική αξιολόγηση τα επαγγελματικά δικαιώματα των βασικών σχολών του ΕΜΠ. Τα οποία σημειωτέον ουδεμία τροποποίηση έχουν υποστεί από τότε παρά το διαχωρισμό των σχολών, τη δημιουργία νέων τμημάτων κλπ.
Διάβασε ξανά το προηγούμενο μήνυμά μου για τις πιστωτικές μονάδες και θα καταλάβεις τι εννοώ. Αν θέλουμε να είμαστε συνεπείς με τις ευρωπαϊκές μας υποχρεώσεις θα πρέπει το ΤΕΕ να σταματήσει τη συντεχνιακή του προπαγάνδα σε βάρος των άλλων σχολών και να αποδεχθεί τη πραγματικότητα που ισχύει σε όλες τις χώρες μέλη της Ευρ. Ένωσης.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
α) Ιστορική αναδρομή (όπως φυσικά την έχω «σακκουλεφθεί»): ο (εκπαιδευτικός) θεσμός του MSc ξεκίνησε δειλά-δειλά στα τέλη της δεκαετίας του 1970-αρχές 1980 στη Γαλλία (νομίζω) ως ΕΝΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ εφόδιο των προπτυχιακών φοιτητών με μικρομεσαίες επιδόσεις, ώστε να ανταγωνιστούν στην αγορά εργασίας τους αριστούχους. Αν μελετήσετε την περιρρέουσα ακαδημαϊκή-εργασιακή σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα, δεν απέχει και πολύ από την «Ιδρυτική» παρουσία των MSc στα εκπαιδευτικά δρώμενα. Στη (ιστορική) συνέχεια, στις αρχές της δεκαετίας των 90s η τότε πρωθυπουργός της Μεγάλης Βρεττανίας κα Θάτσερ ως η «Σιδηρά Κυρία» περιέκοψε δραστικά την Κρατική Επιχορήγηση στα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας (αναφέρθηκε κιόλας ότι δεν «πολυπήγαινε» κιόλας τους διανοούμενους Καθηγητές Πανεπιστημίων, κάτι σαν αυτό που χαρακτηρίζουμε στην Ελλάδα σαν «ψευτοκουλτουριάρηδες») και (συνάμα) εν μία νυκτί μετονόμασε τα τότε Polytechnics (aka ΤΕΙ Αγγλίας) σε Πανεπιστήμια (τα οποία αρχικώς επιβλέπονταν από το γεωγραφικώς κοντινότερο ΑΕΙ για να «αναβαθμιστεί» σε βάθος χρόνου σε ΑΕΙ, όσο αυτό ήταν δυνατόν). Στο πλαίσιο της μετέπειτα Οικονομικής επιβίωσης των Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και το ότι η Αγγλία είχε πολλές αποικίες σε Αφρική και Ασία σκέφθηκαν το έξυπνο «Αγγλοσαξονικό Μοντέλο Εκπαίδευσης» με τα πακέτα «ψεκάστε-σκουπίστε-τελειώσατε και φύγετε για να έρθουν οι επόμενοι (όχι τόσο στο PhD)»: 3 (από 4ετές) Bachelor + 1 MSc +3 PhD (το γνωστό 3+1+3 χρονικοί κύκλοι). Και φυσικά όλα αυτά με Δίδακτρα! Αυτό ήταν. Η εκπαιδευτική βαθμίδα MSc έγινε θεσμός στην Ε.Ε. αλλά και παγκοσμίως και από τα μέσα των 90ς must/hot για τα Ελληνόπουλα και Κινεζόπουλα. Βλέπετε βοηθάει και η γλώσσα της χώρας, τα Αγγλικά! Στη συνέχεια, η «Εκπαιδευτική Κόντρα» των 2 επικρατέστερων μοντέλων στην Ε.Ε. Αγγλοσαξονικό-ΚεντροΕυρωπαϊκό (η Ελλάδα ακολουθεί μέχρι και σήμερα το δεύτερο) επικράτησε το πρώτο (είναι πολλά τα λεφτά Άρη)! Έτσι στις συνάξεις των Υπ. Παιδείας Bologna (1999) και μετά Prague, Lisbon κτλ κτλ επικράτησαν οι επιταγές του 3+1+3 και ECTS (EuropeanCreditTransfer & AccumulationSystem). Η «επιβολή» λοιπόν του ECTS ήρθε ως το νέο «φρούτο» για την «κοινή γλώσσα επικοινωνίας» στην Εκπαίδευση. Σε αυτό το μοντέλο (αρχικά) επέδειξαν αντιδράσεις εμπράκτως μόνο δύο χώρες της Ε.Ε.: Η Γερμανία και η ΕΛΛΑΔΑ (η οποία αντέγραψε το Γερμανικό Μοντέλο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με το διττό ρόλο ύπαρξης των Πανεπιστημίων και Fachochschule-TEI) με γνώμωνα της διατήρησης της ποιότητας στην παιδεία (αλλά αύξησης του κόστους κυρίως προπτυχιακών προγραμμάτων με παροχή σφαιρικής γνώσης προς νέους Επιστήμονες και όχι Τριτοβάθμια Προπτυχιακή Κατάρτιση με τα 3ετή)!!!!!!!!!! Υπάρχουν και άλλοι παράμετροι, αλλά για αρχή αυτά αρκούν...
β) ΕΛΛΑΔΑ: Η ιστορία περί ισοτίμησης των 5ετών (προπτυχιακών) σπουδών με MSc κρατάει από τη δεκαετία του 1980, αλλά δεν αναγνωρίζεται από το ΥΠΕΠΘ ακόμα και εν έτει 2009. Θυμίζω ότι 5ετές πτυχίο δεν έχει μόνο το ΕΜΠ, αλλά και οι Γεωπονικές Σπουδές, Κτηνιατρική, Οδοντιατρική, Δασολογία κτλ κτλ (από ΑΕΙ 4ετή πτυχία έχουν οι λεγόμενες «Καθηγητικές Σχολές» και οι «Οικονομικές Σχολές»). Το πιστοποιητικό πτυχίου π. χ. του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών που γνωρίζω από πρώτο χέρι αναγράφει εδώ και 30 χρόνια στο τέλος «ισοδύναμο με του αγγλοσαξονικού τύπου πτυχία Μάστερ MSc in Agricultual Sciences και MSc in Agricultural Engineering». Στο πλαίσιο λοιπόν της χρόνιας κόντρας «ΕΜΠ-ΥΠΕΠΘ», το ΕΜΠ αυτή τη στιγμή (παρανόμως σύμφωνα με τον τελευταίο Νόμο που διέπει τις Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ελλάδα) δέχεται τους πτυχιούχους του να ξεκινούν Διδακτορική Διατριβή χωρίς την κατοχή Μ.Δ.Ε./MSc (αυτό δεν συμβαίνει στις Γεωπονικές Σχολές/Πανεπιστήμια που γνωρίζω).
γ) Το θέμα δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται, αλλά ξεκινά «φαύλος κύκλος». Για παράδειγμα, μία αυριανή «ισοτίμηση» των 5ετών πτυχίων με MSc από το πουθενά ξαφνικά όλοι οι Δημόσιοι Υπάλληλοι τόσων ειδικοτήτων που αναφέρθηκαν παραπάνω θα βρεθούν με MSc τίτλο και θα αξιώνουν το αντίστοιχο επίδομα (κόστος για το Κράτος που δεν προβλέπεται)! Επίσης, όπως σωστά ανέφερθηκε και από άλλον, άλλη η εκπαιδευτική διαδικασία στο πτυχίο, άλλη στο MSc (και άλλη στο PhD). Επίσης, άλλη η εκπαιδευτική «φιλοσοφία» σε ΑΕΙ και άλλη στο ΑΤΕΙ, αλλά αυτό σε άλλο σημείο συζήτησης...
δ) Αναφέρθηκε (και από άλλους), ότι στην Ευρώπη ισχύουν (σύμφωνα με την πρώτη συνθήκη της Bologna) οι κύκλοι 3+1+3. Αυτό είναι και αλήθεια και ψέμματα. Εξηγώ: Στα πλαίσια της Ε.Ε. για «κοινή γλώσσα» στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση μεταξύ των Ευρωπαϊκών χωρών (το θέμα έγκειται σε Οικονομικά κριτήρια μιας και στη διαμάχη Ε.Ε. με Η.Π.Α. σε διάφορα θέματα μεταξύ των οποίων και η Εκπαίδευση, οι Η.Π.Α. κερδίζαν/κερδίζουν σε έμψυχο και άψυχο υλικό) θεωρήθηκε ότι αυτό αποτελεί σημαντικό παράγοντα. ΟΜΩΣ το 3τές Bachelor επικράτησε μόνο σε Αγγλία και Ουαλία στο «νησί». Η Σκωτία έχει 4ετή, οι Σκαδιναβικές χώρες διατήρησαν την 5ετία, σε όποιες Ειδικότητες προϋπήρχε, αλλά χορηγεί πτυχίο επιπέδου MSc. Στη Γερμανία τα γνωστά. Στις Κάτω χώρες τα 5ετή πτυχία (και Γεωπονία) είπαν «3 το Bachelor και τα επόμενα 2 (ΔΥΟ) το MSc! Σε όλο τον Ευρωπαϊκό Νότο (Πορτογαλία, Ισπανία, Ιταλία, Ελλάδα) επικρατούν αυτά που γνωρίζουμε πάνω-κάτω και στην Ελλάδα. Επομένως? Οι «στόχοι» της Bologna για το 2010 δεν επιτεύχθηκαν και δόθηκε παράταση για μία δεκαετία ακόμα. Η Αγγλία στους νέους πτυχιούχους διακρίνει κενά γνώσης (και αντίστοιχα «κενά» απόδοσης στην εργασία) και έχει αρχίσει να το ξανασκέφτεται για 4ετές πτυχίο. Η Σκωτία μαζεύει αρκετά Αγγλεζάκια μιας και έχει 4τές πτυχίο και θεωρούνται «πιο σοβαρά» προπτυχιακά. Τουλάχιστον έτσι μου τα μετέφεραν «νέοι» με τους οποίους συζητούσα κατά την Μεταπτυχιακή Παρουσία μου στη Βόρεια Ευρώπη.
ε) Επομένως το σύστημα με τα 180 ECTS στο πτυχίο και 60 στο MSc ισχύει στην Αγγλία. Στις άλλες χώρες υπάρχουν «διαρροές». Στην Ολλανδία π. χ. το MSc είναι στα 120 ECTS. Υπάρχουν και Ειδικότητες (πρώην 4ετή πτυχία) με 60 ECTS στο MSc. Επίσης, στη Βόρεια Ευρώπη δεν έχουν την «τρέλλα» των Ελλήνων για σπουδές, μιας και ο βασικός μισθός είναι στα 1300-1400 ευρώ και το κόστος ζωής χαμηλότερο από αυτό της Ελλάδος. Οπότε δεν είναι απαραίτητο για αυτούς να σπουδάσουν σώνει και καλά «για ένα καλύτερο αύριο»!
στ) Αναφέρθηκε ότι το MSc “απαιτεί την εκπόνηση ερευνητικής διατριβής (δευτερογενής έρευνα, και όχι πρωτογενής όπως είναι το Phd)”. Χμ χμ χμ... Και ναι και όχι. ΒΑΣΙΚΑ η παρουσία του MSc ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑ, αλλά ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΡΟΣΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ! Δεν νοείται «έρευνα» με χρονικό ορίζοντα (σε 12 μήνες... τέλος... ό,τι αποτέλεσμα πήρες το γράφεις και φεύγεις). Πάμε στην Αγγλία, στην MSc-χώρα. Εκεί στη φιλοσοφία «MSc πακέτο» έχουμε τα εξής: PostDipl (9 μήνες μαθήματα, δεν αναγνωρίζεται ως ΜΔΕ από το ΔΟΑΤΑΠ αφού είναι <12 μήνες διάρκειας), MSc (9 μήνες μαθήματα, 3 μήνες Μεταπτυχιακή Διατριβή!!!!!!!!!!!!!!! ναι ναι, 3 μήνες), MScRes (12 μήνες ακριβώς «έρευνα» από τη στιγμή που πατήσεις το πόδι σου στο uni σε οποιαδήποτε στιγμή του έτους και ενδεχομένως κάποιο μάθημα ΣΧΕΤΙΚΟ με την έρευνά σου), MPhil (συνήθως 2ετές με έρευνα –συνήθως βιβλιογραφική- και παράλληλα μαθήματα σχετικά με το θέμα της διατριβής), MA (masterinArts), MBA (μπουσίνες αντμινιστράτορ) και δεν ξέρω τι άλλο «master». Χεχε, όπως βλέπετε δεν υπάρχει μόνο το MSc!!!! Στην Ελλάδα τα ονομάσαμε ΜΔΕ και ομολογώ στο χώρο των 5τών πτυχίων είναι αυτό που λένε στην Αγγλία MPhil. Ο γράφων στων Ελλάδα με 5ετές πτυχίο είχε ΜΔΕ διετές (για την ακρίβεια 3+1) με παρακολούθηση μαθημάτων και ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ διετή Μεταπτυχιακή Έρευνα... Να «αισθάνομαι» αδικημένος και στη λογική των ετών στις σπουδές να θέλω «ανώτερο μάστερ» από τα μονοετή? Μήπως?!?!?!? Και άμα πάμε στη λογική της Bologna του 3+1+3 μήπως με τα 5+2 στο ΓΠΑ μου λείπει το τελικό defend για να είχα PhD????? Μπααααα, χλωμό.... Η λογική των «ετών στις σπουδές» φαίνεται να «μπάζει», αφού άλλες οι «λογικές» στις εκπαιδευτικές βαθμίδες (και επαναλαμβάνω άλλη στα ΑΤΕΙ και άλλη στα ΑΕΙ: aka 4 έτη στο ΑΤΕΙ δεν είναι ποσοτικά και ποιοτικά ίδια με 4 έτη στο ΑΕΙ)…
ζ) Αναφέρθηκε πάνω κάτω με έναν τίτλο «και Bachelor και MSc». Ακαδημαϊκά συμφωνώ. Και εργασιακά είναι μια τρύπα στο νερό. Όλοι δεδομένης ειδικότητας θα έχουν MSc, παύει να αποτελεί προσόν. Επίσης, σωστά, δεν γίνεται με μία μελέτη να έχει και πτυχίο και MSc. Άρα? Προσέχτε άλλες δύο παραμέτρους που γνωρίζω από πρώτο χέρι:
ζ.1) οι Κύπριοι φοιτητές που τελειώνουν π.χ. ΕΜΠ στην Ελλάδα, όταν γυρνάνε στην Κύπρο (εκεί το Πολυτεχνείο είναι 4ετές και προσοχή στους Ελλαδίτες με το Πανεπιστήμιο Κύπρου, υπάρχουν επιπλοκές στο ΔΟΑΤΑΠ όταν η Κύπρος εισήχθη πριν 5 έτη και επίσημα στην Ε.Ε.) το Κυπριακό «ΔΟΑΤΑΠ» τους λέει δώσε copy και (πτυχιακής) μελέτης για το αν θα στο αναγνωρίσουμε για master. Κάτι «μεσοβέζικο» δηλαδή από αυτό που είχε κάποιος παραπάνω ischoolιανός. Αν η πτυχιακή είναι «αρκετής ποσότητας» και εκτελέσθει από ένα άτομο, το πτυχίο=MSc, ειδάλλως nop MSc!!!!!!
ζ.2) Η ισοτίμηση 5ετών πτυχίων με MSc στο παρελθόν (εποχή και τότε καταλήψεων) για να «χρυσωθεί το χάπι» ήταν να ισχύσει ότι μισθολογικά στο Δημόσιο θα θεωρείται ότι έχεις και MSc και θα λαμβάνειν ο αντίστοιχο επίδομα. Αυτό δεν σημαίνει και ακαδημαϊκά ότι θα κατέχεις ΜΔΕ και ούτε θα πριμοδοτηθείς στον ΑΣΕΠ με τα μόρια του ΜΔΕ. To τυπικό προσόν άλλωστε του ΜΔΕ χορηγείται εδώ και 11 χρόνια από τα ΠΜΣ όλων των ΑΕΙ και (τελευταία) από μερικά ΑΤΕΙ (σε franchising με unis συνήθως του εξωτερικού)....
Και δεν αναφέρω την ιστορία με το "γενικό μάστερ" και "ειδικό μάστερ" (αθάνατες ελληνικές πατέντες), γιατί θα γελάσει ο κάθε πικραμένος...
ΜΥΛΟΣ? ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ? Είπαμε παίδες: ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΛΓΗΣΙΑ και τώρα άντε να το μαζέψεις. Από πού να το πιάσεις? Από τα χρόνια σπουδών? Από τα ECTS? Από τα ΠΜΣ? Να καταργήσεις τα ΠΜΣ? Με τα ΜΔΕ τί γίνεται? Απόφοιτοι εξωτερικού? Ρουμανίες? Αγγλίες? Το πού θα οδηγήσει όλο αυτό... κανείς δεν ξέρει....
Στην Ελλάδα θυμίζω ότι τα επαγγελματικά δικαιώματα είναι στο ΠΤΥΧΙΟ και μόνον και αυτό μάλλον δεν αλλάζει (βλέπε και συντεχνείες). Στην Τριτοβάθμια παιδεία όλα ακόμα στηρίζονται στην εποχή του 1960, δηλαδή καθαρά Κρατικοδίαιτα στα επαγγελματικά δικαιώματα. Τα υπόλοιπα μεταπτυχιακά είναι στα πλαίσια του ανταγωνισμού για επιπλέον προσόντα κατά την εύρεση εργασίας. Στο εξωτερικό τα πράγματα κυλούν διαφορετικά με ισχύ-επαγγελματική ταυτότητα το τελευταίο χαρτί και πολλές φορές να είσαι «overqualified”.
Ουφ, είναι τόσα πολλά. Καλά, αυτά για την ώρα. Ούτε θυμάμαι τι έγραψα, anywayz… Άμα θυμιθώ τίποτα που λείπει εδώ είμαστε.
Ένας με 340 ECST στο πτυχίο χωρίς τα σεμιναριακά τύπου μαθήματα στο 10ο εξάμηνο, γιατί δεν υπήρχαν ECTS και στο εξωτερικό τα μετράνε...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dark2
Νεοφερμένος
Τώρα, το θέμα της αναγνώρισης του διπλώματος των πολυτεχνικών σχολών με master δεν είναι αποσυνδεδεμένο από τα υπόλοιπα ζητήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και κυρίως με το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕΙ. Η κόντρα ΥΠΕΠΘ-ΕΜΠ έχει τον πυρήνα της στο πρόβλημα που υπάρχει με τα επαγγελματικά δικαιώματα των ΤΕΙ και το οποίο δεν έχει λυθεί εδώ και πόσα χρόνια κυρίως λόγω των συντεχνιακού τύπου παρεμβάσεων του ΤΕΕ.
Λέει λοιπόν το ΥΠΕΠΘ ότι το αίτημα των πολυτεχνείων θα γίνει δεκτό προς συζήτηση εφόσον ενταχθεί σε μια γενικότερη ρύθμιση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση η οποία στην ουσία θα λύσει το πρόβλημα με βάση έναν πιο ευρωπαϊκό προσανατολισμό. Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι όλα τα πτυχία των ΑΕΙ (Πανεπιστήμια και ΤΕΙ) θα πρέπει να είναι ισότιμα και να αποτελούν επίσημα και χωρίς διακρίσεις πρώτο ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών όπως αναγνωρίζονται άλλωστε σε όλη την Ευρώπη.
Ειδικότερα για το θέμα των ΤΕΙ αξίζει να δούμε τι συμβαίνει στην Κοινότητα. Σύμφωνα με το υπ' αριθμ. 1252/14.07.2003 έγγραφο του Ινστιτούτου Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, για να είναι ένα ίδρυμα που λειτουργεί σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και σε άλλες χώρες, ομοταγές προς τα ΤΕΙ πρέπει να ανήκει στην τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας στην οποία λειτουργεί και μετά από τριετείς ή τετραετείς σπουδές να οδηγεί σε ακαδημαϊκό τίτλο σπουδών.
Ειδικότερα, οι τίτλοι που αναγνωρίζονται κατ' αρχήν ως ισότιμοι προς τίτλους σπουδών των ΤΕΙ είναι οι εξής:
Ην. Βασίλειο: Bachelor Universities, Colleges
Γαλλία: Licence - Universites
Γερμανία: Diplom - Fachhochschule
Ιταλία: Diploma Universitario ή Laurea Breve - Universita
Βέλγιο: Diplom Gradue - Ecole Superieur
Ολλανδία: HBO - Hogeschool
Δανία: Bachelor (Eksamensbevis) - Universities level first stage
Σουηδία: University Certificate - Hoges
Φινλανδία: Kandidaatii/Kandidat - Universities level first stage
Νορβηγία: Candidatus/Candidata Magisterii - Universities level first stage
Αυστρία: Diplom - Fachhochschule
Ιρλανδία: Diploma - National Diploma - Colleges, Institutes
Ισπανία: Diplomado - Universidad
Αξίζει να σημειώσουμε τώρα ότι το σύνολο σχεδόν των παραπάνω σχολών είναι πανεπιστήμια ή πανεπιστημιακού επιπέδου. Το first level αντιπροσωπεύει τον πρώτο βασικό τίτλο σπουδών (πτυχίο/δίπλωμα). Second Level είναι σπουδές επιπέδου master και third level σπουδές επιπέδου διδακτορικού (phd). Σε αυτό το ευρωπαϊκό τοπίο, πάγιο αίτημα των ΤΕΙ είναι η μετονομασία τους σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Τεχνών (κατά το Γερμανικό-Αυστριακό πρότυπο στο οποίο άλλωστε στηρίζονται). Το σημαντικότερο όμως είναι ότι τα επαγγελματικά όλων των παραπάνω αποφοίτων δικαιώματα δεν διαφέρουν από αυτά άλλων πανεπιστημίων στις ίδιες χώρες. Διότι είναι άλλο πράγματα τα επαγγελματικά δικαιώματα και άλλο τα ακαδημαϊκά.
Κατά συνέπεια, για να το πω απλά και κατανοητά, το ΥΠΕΠΘ λέει προς το ΕΜΠ και το ΤΕΕ : " Εγώ δέχομαι να συζητήσω το θέμα ισοτιμίας των διπλωμάτων πολυτεχνείων με master (με ότι οικονομικό ή διοικητικό όφελος έχει αυτό) αλλά πρέπει να δεχθείτε και εσείς ότι τα ΤΕΙ της χώρας, ισότιμα γαρ με τα παραπάνω ιδρύματα των άλλων χωρών, δεν μπορεί να έχουν διαφορετικά δικαιώματα από αυτά που έχουν όλοι οι παραπάνω πτυχιούχοι όταν θα εργαστούν ή εδώ ή σε άλλη χώρα μέλος της Ευρ. Ένωσης".
Εδώ λοιπόν είναι που μπαίνει η συντεχνιακή λογική στη μέση και το ΕΜΠ υπό τις πιέσεις του ΤΕΕ αρνείται να δεχθεί αυτό που είναι αυτονόητο σε όλη την Ευρώπη αλλά και δίκαιο. Διότι δεν είναι δυνατόν όλοι οι παραπάνω απόφοιτοι, ισότιμοι με τα ΤΕΙ, να απολαμβάνουν στη χώρα μας πλήρη επαγγελματική ελευθερία και οι Έλληνες πτυχιούχοι, των Ελληνικών Ιδρυμάτων να είναι όμηροι στην ίδια τους τη χώρα.
Βέβαια, ακόμα κι έτσι, εγώ θεωρώ πως το πρόγραμμα σπουδών των πολυτεχνείων, για να ισοτιμηθεί με master πρέπει να υποστεί τροποποιήσεις καθώς η δομή του δεν έχει σχέση με μεταπτυχιακό επίπεδο. Αναμφίβολα όμως, λύση μπορεί να βρεθεί αρκεί το ΤΕΕ να σταματήσει την παράλογη συμπεριφορά του και να δώσει τη δυνατότητα στη πολιτεία να αποκαταστήσει τα ΤΕΙ της χώρας μας, να θέσει τις βάσεις για την ισοτίμηση των πολυτεχνικών διπλωμάτων με μαστερ και επιτέλους να σταματήσει ο εμφύλιος αυτός σπαραγμός που έχει κοστίσει τόσο πολύ στη τριτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας μας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
ΜΕ ΜΑΣΤΕΡ θα ισοδυναμούν στο εξής τα πενταετή πτυχία μηχανικών που χορηγεί το Πολυτεχνείο της Αθήνας με επικύρωση των πρυτανικών του αρχών, οι οποίες με αυτή την «αντάρτικη» μέθοδο παρακάμπτουν το υπουργείο Παιδείας που εδώ και χρόνια τούς έχει υποσχεθεί σχετική νομοθετική ρύθμιση αλλά δεν την έχει προχωρήσει!
Όπως ανακοίνωσε χθες ο πρύτανης του Πολυτεχνείου κ. Κ. Μουτζούρης στη διάρκεια συνόδου των προέδρων και κοσμητόρων των Πολυτεχνικών Σχολών της χώρας που έγινε στα Χανιά, εδώ και λίγες ημέρες το ίδρυμα χορηγεί στους αποφοίτους του συμπληρωματικά πιστοποιητικά μαζί με το πτυχίο, στα οποία αναγράφεται ότι οι 5ετείς σπουδές των Πολυτεχνικών Σχολών αντιστοιχούν σε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών. Μάλιστα σε συνεννόηση με το Τεχνικό Επιμελητήριο, όπως είπε ο πρύτανης, θα ακολουθήσουν και προσφυγές στη Δικαιοσύνη για το ίδιο ζήτημα, προκειμένου το υπουργείο να σταματήσει να ολιγωρεί και να εξαναγκαστεί να προχωρήσει στη ρύθμιση...
Η αναβάθμιση του πτυχίου των Πολυτεχνείων σε μάστερ αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των Πολυτεχνείων της χώρας, που θεωρούν ότι υποβαθμίζονται συγκριτικά με τα Πολυτεχνεία άλλων χωρών, στα οποία οι σπουδές 5ετούς διάρκειας καταλήγουν σε πτυχίο και μάστερ, ενώ στη χώρα μας σε απλό πτυχίο. Το υπουργείο Παιδείας, επί Μαριέττας Γιαννάκου ακόμα, είχε τοποθετηθεί θετικά στο αίτημα των Πολυτεχνικών Σχολών, όμως έκτοτε το ζήτημα πάγωσε και επανήλθε χθες στην επικαιρότητα με την απόφαση του Πολυτεχνείου Αθήνας, που ουσιαστικά παραγκωνίζει το υπουργείο Παιδείας και χορηγεί στους αποφοίτους του τη δυνατότητα να κάνουν απευθείας διδακτορικές σπουδές στα ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια.
Ανάλογες κινήσεις αναμένονται το επόμενο διάστημα και από τα υπόλοιπα Πολυτεχνεία και Πολυτεχνικές Σχολές της χώρας, καθώς οι πρυτάνεις και οι κοσμήτορές τους αποφάσισαν πλέον να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και να πιέσουν με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην έκδοση του απαιτούμενου Προεδρικού Διατάγματος για την επίσημη αναγνώριση της ισοτιμίας.
@ 10/06/2009, Εφημερίδα "Η Ελευθεροτυπία"
«Όχι σε κοινά προγράμματα με τα ΤΕΙ»
«Όχι» σε κοινά προγράμματα σπουδών με τα ΤΕΙ, λένε οι πρυτάνεις των πολυτεχνικών σχολών που συνεδρίασαν χθες στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (ΚΑΜ) στα Χανιά. Αφορμή αποτελεί ο σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τον οποίο, όπως έγινε γνωστό, προβλέπεται η κοινή οργάνωση προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών ανάμεσα σε ΑΕΙ - ΤΕΙ.
Μάλιστα το θέμα αυτό θα απασχολήσει τη σύνοδο των πρυτάνεων των ΑΕΙ όλης της χώρας, που θα πραγματοποιηθεί στα Ιωάννινα. Ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης Ιωακείμ Γρυσπολάκης τόνισε:
«Είμαστε κάθετα αντίθετοι. Δεν είναι ίδιο το επίπεδο των ΤΕΙ με αυτό των Πανεπιστημίων». Πρόσθεσε δε πως για την απόκτηση πτυχίων στα ΤΕΙ απαιτείται ένα χρονικό διάστημα 3,5 χρόνων σπουδών, με ένα εξάμηνο πρακτικής άσκησης σε μια επιχείρηση, ενώ για τα Πανεπιστήμια απαιτούνται 5 χρόνια σπουδών. Σύμφωνα με τον ίδιο και το επίπεδο των διδασκόντων μεταξύ Πανεπιστημίων και ΤΕΙ είναι διαφορετικό.
Ακόμα ο κ. Γρυσπολάκης σημείωσε ότι στη χθεσινή σύνοδο τέθηκε από το ΤΕΕ το ζήτημα της δυνατότητας των πολυτεχνικών σχολών να εισέρχονται στο πεδίο των μελετών. «Είπαμε ότι τα πολυτεχνεία, για να μην έρχονται σε αντίθεση με τους μελετητές, μέλη του ΤΕΕ, δηλαδή τους διπλωματούχους μηχανικούς, θα πρέπει να δέχονται την εκπόνηση μελετών μόνο όταν αφορά έρευνα και όταν αφορά εξειδικευμένο επιστημονικό αντικείμενο», κατέληξε ο κ. Γρυσπολάκης.
@ dark2: Αναγράφεται επίσης στην εφημερίδα "Τα Νέα"
ΓΑΛΛΙΑ: Δεν υπάρχει ενδιάμεσος επαγγελματικός τίτλος για Μηχανικούς και ο τελικός τίτλος αναγνωρίζεται ως master
ΙΤΑΛΙΑ-ΓΕΡΜΑΝΙΑ: Οι επαγγελματικοί τίτλοι ύστερα από τριετείς απουδές ΔΕΝ γίνονται αποδεκτοί από την αγορά εργασίας
ΒΡΕΤΑΝΙΑ (με δύο "τ" δεν γράφεται?): ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΤΑΙ το παραδοσιακό 3+1 ετών για το master και σταδιακά υιοθετούνται τα 4 έτη Πανεπιστημιακών σπουδών με έναν και μόνο τίτλο, το Master in Engineering (παρατήρηση: γενικό δηλαδή? master στη μηχανική?).
Όντως η κατάσταση είναι συγκεχυμένη και μάλλον θα συνεχίσει να είναι. Προσωπική άποψη, γιατί ο καθένας δεν θέλει να πληροί τον ακαδημαϊκό-επαγγελματικό ρόλο για τον οποίο Ιδρύθηκε αλλά στην πορεία θέλει και άλλα. Τώρα διακρίνω, ότι ΚΑΙ η Μ. Βρετανία μου φαίνεται "μπέρδεψε πλέον τα μπούτια της"... Επιπλέον, η Ελλάδα με την περιορισμένη αγορά εργασίας ΔΕΝ έχει χώρο για όλες τις κατηγορίες πτυχιούχων ΤΕΛ/ΤΕΕ/ΕΠΑΣ/ΙΕΚ/ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ/ΤΕΙ/ATEI/ΑΕΙ/MSc/PhD και (φυσιολογικά?) θα υπάρχουν κόντρες.
Και κάτι που δεν είχα αναφέρει τόσο καιρό... τα ΠΙΕΚ!!!!
https://trifylianews.blogspot.com/search?q=%CE%A0%CE%99%CE%95%CE%9A
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
who
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Dark2
Νεοφερμένος
Παρ όλα αυτά οι περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες έχουν λύσει τα ζητήματα αυτά, πλην της Ελλάδος. Καθώς βαδίζουμε προς ένα ενοποιημένο Ευρωπαϊκό τοπίο, το οποίο καθορίζεται από τη Συνθήκη της Μπολόνια, δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Πιο συγκεκεριμένα :
Η τροποποίηση του προγράμματος σπουδών του πολυτεχνείου θα μπορούσε να γίνει εύκολα και να ακολουθήσει επίσημη ισοτίμηση με σπουδές master κατ αντιστοιχία 300 ECTS
Τα ανώτατα ΤΕΙ της χώρας ή θα πρέπει να μετεξελιχθούν σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών (κατά το Γερμανικό μοντέλο) όπως άλλωστε έτσι αναγνωρίζονται στην Ευρώπη (πανεπιστημιακού επιπέδου κατηγορίας ISCED 5Α, βλέπε ευρωπαϊκή έκθεση για τη εκπαίδευση στη χώρα μας εδώ : https://eacea.ec.europa.eu/ressources/eurydice/pdf/085DN/085_EL_EL.pdf ) ή θα πρέπει να ενσωματωθούν στα Πανεπιστήμια. Στη δεύτερη περίπτωση θα πρέπει να υπάρξουν μεταβατικές διατάξεις που να καλύπτουν όλους τους μέχρι σήμερα αποφοίτους ευνοϊκά, όπως έγινε κάποτε με τις παιδαγωγικές σχολές. Η κατάσταση αυτή πάντως του "ολίγον πανεπιστήμιο" δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Πάντως, οφείλω να επισημάνω κάτι. Ασχέτως όλων αυτών, το ΕΜΠ και οι πρυτάνεις ΔΕΝ έχουν το δικαίωμα αυτοβούλως να "νομοθετούν" και να ορίζουν το πτυχίο του πολυτεχνείου ως μεταπτυχιακό. Υπάρχει συντεταγμένη πολιτεία και Υπουργείο Παιδείας το οποίο ρυθμίζει αυτά τα θέματα. Η κίνηση αυτή αποτελεί πρόκληση διότι έτσι ο καθένας μπορεί να αποφασίζει και να δίνει ότι πιστοποιητικό θέλει. Π.χ. αύριο τα ΙΕΚ μπορεί να αποφασίσουν ότι το πτυχίο τους θα γράφει ότι είναι "πανεπιστημιακό". Κατά συνέπεια, θα το πω για άλλη μια φορά, τόσο το ΤΕΕ όσο και το ΕΜΠ, καλό είναι να αποβάλλουν την αλλαζονοία που τους διακατέχει και να καθίσουν στο τραπέζι του διαλόγου με το ΥΠΕΠΘ μακριά από τις σκληρές συντεχνιακές τους νοοτροπίες. Έτσι θα δοθεί μια λύση σε ένα τεράστιο πρόβλημα που κρατά τη χώρα σε μια παράξενη και συχνά πολεμική αντιπαράθεση μεταξύ αποφοίτων και ιδρυμάτων που δεν οδηγεί πουθενά.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Catalyst
Επιφανές μέλος
Θα αναγνωριστούν/'Εχουν αναγνωριστεί τα διπλώματα των σχολών αυτών ισότιμα με Master;
Παρακαλώ μόνο όποιος γνωρίζει να απαντήσει γιατί υπάρχει μεγάλη παραφιλολογία...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.