Subject to change
e-steki.gr Founder
Θα ήταν άραγε καλύτερα η βαθμολογία (σε ένα σχολέιο, ένα πανεπιστήμιο κλπ) να είναι απόλυτη (δηλαδή ανάλογα με την επίδοση του μαθητή/φοιτητή, χωρίς να επηρεάζεται από την επίδοση των άλλων, οπότε θεωρητικά να μπορεί ακόμα και όλη η τάξη να πάρει άριστα ή μηδέν) ή σχετική (δηλαδή οι καλύτεροι σε σχέση με τους άλλους να παίρνουν άριστα, ασχέτως αν δεν τα πήγαν και πολύ αντικειμενικά καλά, οι χειρότεροι μηδέν, ακόμα κι αν κάτι έγραψαν, κλπ)?
Με επιχειρήματα παρακαλώ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
iJohnnyCash
e-steki.gr Founder
Επίσης η σχετική βαθμολογία, μόνο χάιδεμα στα αυτιά μπορεί να αποτελέσει. Ποίο το νόημα του 10 ή του 20 ή του 100 αν αυτό δεν εκφράζει το τέλειο;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συνεπώς σημαίνει καλύτερο μέτρο σύγκρισης .
Η σχετική χρησιμοποιείται για να αναπαραστήσει "τοπικά" το επίπεδο των σπουδαστών.Η σχετική βοηθάει μεν το σπουδαστή,αλλά οι γνώσεις που έχει παρουσιάζονται με αποκλίσεις.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Subject to change
e-steki.gr Founder
Σε οποιονδήποτε μπορούμε να βάλουμε τα κατάλληλα θέματα ώστε να γράψει ακόμα και μηδέν
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Και είναι από τα θέματα που σηκώνουν πολύ κουβέντα και ανάλυση....για να μη γράφω σεντόνια λοιπόν, θα πω μόνο αυτό:
Η ισότητα στα σχολεία δημιουργεί ανισότητα στην κοινωνία!
Σκεφτείτε το λίγο και θα καταλάβετε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος
Νομίζω γενικά ότι το πρόβλημα με τέτοιες συζητήσεις ξεκινάει από λάθος βάση, δηλαδή θεωρούμε ως δεδομένο ότι η βαθμολογία πρέπει να υφίσταται, οπότε οποιαδήποτε βελτίωση και να προτείνουμε πάλι είναικαταδικασμένη.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Subject to change
e-steki.gr Founder
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Tetragrammaton
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Tsipouro
Διάσημο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Obscura
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Vkey
Επιφανές μέλος
Στο δικό μου κλάδο που δεν έχω να βάλω κάποιο βαθμό τα πράγματα είναι καλύτερα...
Η αξιολόγηση είναι περιγραφική όπου περιέχει τα συν και τα μείον του μαθητή... Την επίδοσή του...το τι μπορεί και τι όχι...το πόσο προσπάθησε και τι στόχους επιτεύχθηκαν κλπ...
Στο γενικό σχολείο τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα...
Και έχει να κάνει με το πως ο δάσκαλος αποφασίζει να αξιολογήσει...
Αξιολογεί την απόδοση ή και την προσπάθεια...
π.χ. ένας μαθητής αξίζει 10 λόγω γνώσης, απόδοσης (με αυτή την βάση ξεκίνησε)
ένας άλλος μαθητής αξίζει 7 βάση των ανωτέρων αλλά προσπαθεί...έχει βελτιωθεί πάρα πολύ...και έχει κάνει κάποια πρόοδο...
Αν ο δάσκαλος συγκεντρωθεί στην προσπάθεια ο άριστος θα πάρει το 10 αλλά και αυτός που πραγματικά προσπαθεί αξίζει το 10 για την δύναμη να καταβάλλει...(άλλωστε πρέπει να λάβουμε υπόψη και το κοινωνικό περιβάλλον που προέρχεται το παιδί καθώς και υπόβαθρο που έχει)
Έχει τύχει προσωπικά σε ορθογραφία να βάλω άριστα σε ένα γραπτό που είχε κάπου στα 5 λάθη επειδή η μαθήτρια παλιά έγραφε ορθογραφία που η κάθε λέξη ήταν λάθος....
Το άλλο είναι η απόλυτη βαθμολογία που βοηθάει να ξεχωρίζουν οι ικανοί από τους λιγότερους ικανούς... Ο μαθητής του 10 θα πάρει 10...ο μαθητής του 7 θα πάρει 7 αφού το γνωστικό του επίπεδο ανήκει εκεί ανεξαρτήτου προσπάθειας...
Και τα δύο συστήματα έχουν τα πλην και τα συν και είναι στην ευχέρεια του δασκάλου...
Δυστυχώς το σχολείο καλεί στο να γίνει διαχωρισμός παιδιών...είναι ανταγωνιστικό και δεν γίνεται όλοι να είναι πρώτη... Όπως στην 1η περίπτωση...
Κάπου ο πρώτος π.χ. μπορεί να νιώσει αδικημένος που εξυψώνεται με τον δεύτερο...
Για εμένα είναι καλύτερη η περιγραφική αξιολόγηση...μιας και έχω την ευχέρεια να την χρησιμοποιώ....
Το θέμα είναι ότι εκεί δεν υπάρχει κάτι που να ξεχωρίζει το έναν μαθητή από τον άλλον...Ή τουλάχιστον δεν έχει βρεθεί τρόπος....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
lugar
Πολύ δραστήριο μέλος
Και είναι λόγος ο βαθμός?Στη πρωτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι απλά ανέφικτο, αφού ούτε ο ίδιος ο μαθητής δεν είναι σίγουρος ότι διαβάζει για κάποιον συγκεκριμένο λόγο. Στην Τριτοβάθμια εκπάιδευση (ΑΕΙ/ΤΕΙ) χώρις να είναι ανέφικτο, αφού ο κάθε φοιτητής έχει πλέον έναν στόχο --> πτυχίο, ...
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχει ήδη καταργηθεί ο βαθμός στην α και β τάξη και νομίζω ότι θα αρκούσε ένα pass/fail ορίζοντας το minimum των δεξιοτήτων που πρέπει να έχουν εμπεδώσει τα παιδιά ίσως και για τις επόμενες τάξεις. Σε αυτές τις ηλικίες το θέμα είναι να νοιώσει κάθε παιδί τις δυνάμεις του και η σύγκριση μόνο κακό επιφέρει για μένα.
Στην τριτοβάθμια/δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι πολύ δύσκολο να καταργηθεί ο βαθμός γιατί αποτελεί "αντικειμενικό κριτήριο" για επόμενο στάδιο.
Παρ'όλα αυτά στην περίπτωση της "αντικειμενικής" βαθμολογίας θεωρώ πολύ σημαντικό να δείξουμε στο παιδί για ποιά πράγματα έχει σημασία και για ποια όχι ο βαθμός. Ο βαθμός δεν δείχνει ότι είσαι εξυπνότερος ή εργατικότερος ή καλύτερος και τα παιδιά δεν γίνονται βαθμοθήρες από μόνα τους συνήθως τα κάνουμε εμείς βαθμοθήρες.
Είναι σημαντικό λοιπόν το παιδί να ξέρει ότι μέσα στο δεδομένο σύστημα οι στόχοι οι δικοί του καθορίζουν που θα δώσει σημασία και πόσο στους βαθμούς, κάτι που ταιριάζει και με την επαγγελματική αποκατάσταση.....
Όμως το σύστημα πάντα θα είναι σκληρό με όσους δεν θέλουν να μπουν στα γρανάζια του. Ο άνθρωπος που ασχολείται ασχολείται είτε σε πολύ βάθος είτε σε πολύ πλάτος, όσο και καλός να είναι πάντα θα απορρίπτεται.....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 749981
Επισκέπτης
- Μαθησιακή ικανότητα
- Ικανότητα Μελέτης
- Συνδυασμός των δύο προηγούμενων
Αν κάποιος βγάλει Μ.Ο. των 3 βγάζει και την ποιότητά του:
π.χ.
1. 20
2. 14
3. 17
Μ.Ο. 17
Αν δε θέλουμε πάλι νούμερα, πάμε σε βθμ επιπέδου (Α, Β και Γ)
Γ = 1 ικανότητα καλή
Β = 2 ικανότητες καλές
Α = Αριστείο
Μπορείτε να προτείνετε κι άλλους τρόπους στα σχόλια.
Επειδή πιστεύω πώς θα σκεφτείτε εγώ πώς με αξιολογώ, με βγάζω Β και 17.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Guest 190013
Επισκέπτης
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 9 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.