Θέλω να ασχοληθώ με πληροφορική και μαθηματικά - ceid Πάτρας

ari07

Νεοφερμένος

Η ari07 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Γεια σας, είμαι Β Λυκείου και θέλω να ασχοληθώ με πληροφορική/μαθηματικά. Μετά από ψάξιμο κατέληξα στο ceid της Πάτρας και στο 2ο πεδίο γιατί θέλω να δηλώσω και το Μαθηματικό σαν εναλλακτική. Αν δεν έχω προηγούμενες βάσεις στην πληροφορική θα αντιμετωπίσω πρόβλημα στο ceid;
 
Τελευταία επεξεργασία:

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,184 μηνύματα.

TehWinnerGR

Νεοφερμένος

Ο TehWinnerGR αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα, εξηγούν τα πάντα από την αρχή. Βέβαια χρειάζεται ψάξιμο και προσπάθεια από την πλευρά των φοιτητών, όση παραπάνω προγραμματιστική εμπειρία αποκτάς μόνη σου τόσο πιο εύκολο θα σου είναι. Δηλαδή μην περιμένεις να σε πάρουν από το χεράκι να στα μάθουν.
 

ari07

Νεοφερμένος

Η ari07 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 5 μηνύματα.
Αυτό φανταζόμουν γι' αυτό θέλω να αρχίσω να ψάχνομαι με το κομμάτι του προγραμματισμού. Να ξεκινήσω κατευθείαν με κάποια γλώσσα ή πρέπει να κάνω κάτι άλλο;
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 72 μηνύματα.
Ξεκίνα με Python μόνη σου. Κατά 99% σε Python θα είναι η δουλειά σου μόλις αποφοιτήσεις.
 

TehWinnerGR

Νεοφερμένος

Ο TehWinnerGR αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής του τμήματος Μηχανικών Η/Υ & Πληροφορικής Πατρών. Έχει γράψει 7 μηνύματα.
Ξεκίνα με Python μόνη σου. Κατά 99% σε Python θα είναι η δουλειά σου μόλις αποφοιτήσεις.
Θα διαφωνήσω. Στο CEID ξεκινάς να μαθαίνεις C. Είναι μια low-level γνώσσα, χωρίς έτοιμες βιβλιοθήκες και συναρτήσεις για το κάθε τι (όπως η Python που είναι οριακά ψευδογλώσσα), άρα προγραμματιστικά όλα τα κάνεις από το μηδέν με κάθε λεπτομέρεια. Είναι η ιδανική γλώσσα για να μάθεις πώς δουλεύει η προγραμματιστική λογική σε βάθος, ΠΡΙΝ προχωρήσεις σε πιο abstract γλώσσες τύπου Python. Δύσκολο να προγραμματίσεις σε C στην δουλειά σου (εκτός αν ασχολείσαι με embedded συστήματα κτλ κτλ). Όμως τα skills που θα αποκτήσεις από την C, από τη Assembly, από μαθήματα τύπου Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, όλα αυτά θα σε κάνουν έναν ανώτερο Software Enginneer από κάποιον που απλά έμαθε Python επιφανειακά.

Προσωπικά προτείνω να τσεκάρεις το CS50 Course του Harvard, είναι ένα δωρεάν Computer Science πρόγραμμα που σου μαθαίνει πολύ κοντινά πράγματα με αυτά που θα μάθεις στα πρώτα εξάμηνα της σχολής.

(Παρένθεση: Δεν υπάρχει καν dedicated μάθημα που να διδάσκει Python στο CEID, γιατί δεν χρειάζεται. Θα κάνεις τόσα πολλά πράγματα μέχρι να φτάσεις στο σημείο να κάνεις (data science κυρίως) projects στην Python, που θα μπορείς να μάθεις κάθε κομμάτι της Python σε ένα Σαββατοκύριακο, τόσο εύκολο θα σου είναι.)
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 72 μηνύματα.
Θα διαφωνήσω. Στο CEID ξεκινάς να μαθαίνεις C. Είναι μια low-level γνώσσα, χωρίς έτοιμες βιβλιοθήκες και συναρτήσεις για το κάθε τι (όπως η Python που είναι οριακά ψευδογλώσσα), άρα προγραμματιστικά όλα τα κάνεις από το μηδέν με κάθε λεπτομέρεια. Είναι η ιδανική γλώσσα για να μάθεις πώς δουλεύει η προγραμματιστική λογική σε βάθος, ΠΡΙΝ προχωρήσεις σε πιο abstract γλώσσες τύπου Python. Δύσκολο να προγραμματίσεις σε C στην δουλειά σου (εκτός αν ασχολείσαι με embedded συστήματα κτλ κτλ). Όμως τα skills που θα αποκτήσεις από την C, από τη Assembly, από μαθήματα τύπου Αρχιτεκτονική Υπολογιστών, όλα αυτά θα σε κάνουν έναν ανώτερο Software Enginneer από κάποιον που απλά έμαθε Python επιφανειακά.

Προσωπικά προτείνω να τσεκάρεις το CS50 Course του Harvard, είναι ένα δωρεάν Computer Science πρόγραμμα που σου μαθαίνει πολύ κοντινά πράγματα με αυτά που θα μάθεις στα πρώτα εξάμηνα της σχολής.

(Παρένθεση: Δεν υπάρχει καν dedicated μάθημα που να διδάσκει Python στο CEID, γιατί δεν χρειάζεται. Θα κάνεις τόσα πολλά πράγματα μέχρι να φτάσεις στο σημείο να κάνεις (data science κυρίως) projects στην Python, που θα μπορείς να μάθεις κάθε κομμάτι της Python σε ένα Σαββατοκύριακο, τόσο εύκολο θα σου είναι.)
Και όμως στα περισσότερα από αυτά που λες έχεις δίκιο και συμφωνώ.

Αλλά πιστεύω πρέπει να ιδρυθούν καινούργιες σχολές που θα έχουν να κάνουν καθαρά με Data Science ή AI engineering, όπου εκεί θα διδάσκεται 100% μόνο η Python και τίποτε άλλο.

Όπως η επιστήμη της ηλεκτρονικής πέθανε και πλέον ασχολούνται μόνο οι Κινέζοι, έτσι πιστεύω και η επιστήμη της Πληροφορικής πέθανε και πλέον μόνο το Data Science και το AI έχουν νόημα ύπαρξης. Οποιαδήποτε τεχνολογική εξέλιξη στο μέλλον θα προέρχεται από αυτούς τους τομείς μέσω της Python, όχι απο τις γραφειοκρατίες της C++ ή της Java, που πρέπει να πας σε δημόσια υπηρεσία εφορίας με 50 άτομα ουρά για να φτιάξεις ένα hello world.

Και είναι γεγονός... Έχουμε και οπισθοδρομικούς, συντηρητικούς πληροφορικάριους που δεν τους αρέσει η εξέλιξη.
 

agg41

Νεοφερμένος

Ο agg41 αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 18 ετών. Έχει γράψει 20 μηνύματα.
Όπως η επιστήμη της ηλεκτρονικής πέθανε και πλέον ασχολούνται μόνο οι Κινέζοι, έτσι πιστεύω και η επιστήμη της Πληροφορικής πέθανε και πλέον μόνο το Data Science και το AI έχουν νόημα ύπαρξης.
Δεν έχεις καμία επαφή με τον χώρο για να λες τέτοιες ηλιθιότητες φαντάζομαι
 

gegeorgiou90

Νεοφερμένος

Ο gegeorgiou90 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών. Έχει γράψει 72 μηνύματα.

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,690 μηνύματα.
Και όμως στα περισσότερα από αυτά που λες έχεις δίκιο και συμφωνώ.

Αλλά πιστεύω πρέπει να ιδρυθούν καινούργιες σχολές που θα έχουν να κάνουν καθαρά με Data Science ή AI engineering, όπου εκεί θα διδάσκεται 100% μόνο η Python και τίποτε άλλο.

Όπως η επιστήμη της ηλεκτρονικής πέθανε και πλέον ασχολούνται μόνο οι Κινέζοι, έτσι πιστεύω και η επιστήμη της Πληροφορικής πέθανε και πλέον μόνο το Data Science και το AI έχουν νόημα ύπαρξης. Οποιαδήποτε τεχνολογική εξέλιξη στο μέλλον θα προέρχεται από αυτούς τους τομείς μέσω της Python, όχι απο τις γραφειοκρατίες της C++ ή της Java, που πρέπει να πας σε δημόσια υπηρεσία εφορίας με 50 άτομα ουρά για να φτιάξεις ένα hello world.

Και είναι γεγονός... Έχουμε και οπισθοδρομικούς, συντηρητικούς πληροφορικάριους που δεν τους αρέσει η εξέλιξη.
1ον : Η επιστήμη της ηλεκτρονικής δεν πέθανε. Δεν ξέρω από πού έβγαλες ένα τόσο αυθαίρετο συμπέρασμα. Η nVidia επένδυσε στο R&D μόνο για το καινούριο της τσιπ για ΤΝ δεκάδες δις. Επίσης δεν ασχολούνται μόνο οι Κινέζοι. Fabless εταιρίες μπορείς να βρεις σχεδόν σε όλο τον κόσμο, ακόμα και στην ταπεινή Ελλάδα.

2ον : Δεν ξέρω από πού έβγαλες το αυθαίρετο συμπέρασμα ότι πέθανε και η πληροφορική επειδή τώρα έχει πέσει η προσοχή στο AI. Για να δώσω έναν παραλληλισμό θα ήταν σαν να έλεγε κάποιος ότι πέθανε η φυσική όταν ξεκίνησε ο κλάδος της ηλεκτρονικής. Απλά δεν ισχύει, τα θεμέλια και το insight που προσφέρουν οι βασικές επιστήμες δεν πεθαίνουν επειδή αναπτύσσονται νέοι κλάδοι.

3ον : Η ίδρυση τμημάτων με μοναδικό αντικείμενο την AI, τουλάχιστον σε αυτή την φάση θα ήταν ανούσια και (ίσως) επαγγελματικά παρακινδυνευμένη για την Ελλάδα. Ο λόγος είναι ότι η ΤΝ προέκυψε μέσα από την εξέλιξη πολλών άλλων κλάδων, στους οποίους συνεχίζει να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό, και θα συνεχίσει εννοείται. Μιλάμε για τεχνολογίες όπως οι αισθητήρες, τα δίκτυα, τα ολοκληρωμένα, και πολλά άλλα... Για ποιον λόγο επομένως κάποιος να εξειδικεύσει τόσο το προπτυχιακό του στην παρούσα φάση και να περιορίσει τις επαγγελματικές του επιλογές ;
 
Τελευταία επεξεργασία:

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,083 μηνύματα.
Δεν έχεις καμία επαφή με τον χώρο για να λες τέτοιες ηλιθιότητες φαντάζομαι
Εδώ υπάρχει κόσμος που πιστεύει ότι τα μαθηματικά έχουν πεθάνει καθώς, ότι μαθηματικά χρειάζονται τα απαντάει το Open AI. Ήδη για πολλές εταιρείες στο εξωτερικό, οι μαθηματικοί φαντάζουν ως too much άχρηστη και ξεπερασμένη ειδικότητα.
 

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 23 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 10,161 μηνύματα.
Εδώ υπάρχει κόσμος που πιστεύει ότι τα μαθηματικά έχουν πεθάνει καθώς, ότι μαθηματικά χρειάζονται τα απαντάει το Open AI. Ήδη για πολλές εταιρείες στο εξωτερικό, οι μαθηματικοί φαντάζουν ως too much άχρηστη και ξεπερασμένη ειδικότητα.
Οτι εξαρτατε απο το παραγωγικο ανθρωπινο μυαλο δεν θα παιθανει..
Μπορει η ΑΙ να βγαζει αποτελεσματα αλλα μαθηματικοι παλι θα τα αξιολογησουν και εφαρμοσουν.
Μπορει να δινεις το τι θες να κανεις στην ΑΙ και να σου γραφει τον κωδικα αλλα παλι κομπιουτεραδες θα το επιμεληθουν, διορθώσουν και εφαρμοσουν.
Κατι σαν εργαλειο επιταχυνσης θα το ελεγα.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,083 μηνύματα.
Οτι εξαρτατε απο το παραγωγικο ανθρωπινο μυαλο δεν θα παιθανει..
Μπορει η ΑΙ να βγαζει αποτελεσματα αλλα μαθηματικοι παλι θα τα αξιολογησουν και εφαρμοσουν.
Μπορει να δινεις το τι θες να κανεις στην ΑΙ και να σου γραφει τον κωδικα αλλα παλι κομπιουτεραδες θα το επιμεληθουν, διορθώσουν και εφαρμοσουν.
Κατι σαν εργαλειο επιταχυνσης θα το ελεγα.

Σίγουρα απλά επικρατεί μια φρενίτιδα του τύπου: ή ΑΙ ή το χάος. Πιστεύω ότι στο τέλος οι υπηρεσίες της τεχνητής νοημοσύνης θα καταλήξουν όπως το Facebook και το Tinder. :D

Φρού φρού και αρώματα.
 

Hased Babis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Μπάμπης Παπαθανασίου αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 20 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Λαμία (Φθιώτιδα). Έχει γράψει 367 μηνύματα.
Κάθε γενιά έχει διαφορετική αντίληψη το τί εστί τεχνολογία.

  • Οι Boomers και οι GenX από περιοδικά και διηγήσεις από τους παππούδες και τους πατεράδες τους έχουν εντυπώσεις από τα στρατιωτικά Spitfire της RAF, τον Σπούτνικ του Κορολιόφ, τον πύραυλο Saturn 5 που πήγε τους Amstrong, Auldrin και Colins στην σελήνη, τα πολιτικά υπερηχητικά Concorde, Τις Ferrari, Lotus, McLaren και Porsche που έφεραν τις νίκες των Clark, Fittipaldi, Peterson, Lauda, Andretti, G. Villeneuve, Prost, Senna, Ikcx και Bell στα Grand Prix του Μονακό και στους αγώνες αντοχής του Le Mans και του Spa, τα σπορ αυτοκίνητα δρόμου όπως η 250 SL, η Miura και το Audi Quattro άλλα και τα απλά καθημερινά άλλα επαναστατικά Citroen DS, Mini Σκαραβαίους και Delta Integrale και τις Yamaha που οδήγησαν οι Agostini και Roberts, όποτε Μηχανολόγοι.
  • Από την άλλη οι Γνώριμες εικόνες των Milennials ήταν αυτές της Ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Τα έξυπνα ρομπότ, τα gadgets που άλλαξαν τις ζωές τους όπως τα Walkman και τα πρώτα κινητά με κουμπιά άλλα και τα πιο σύγχρονα iPod, iPhone. Τα NES, Mega Drive και αργότερα τα Playstation 1 και 2 και Xbox 360 άλλα και η εξέλιξη των αποθηκευτικών μέσων από την Compact Cassete στο CD και από το VHS στο DVD και από κει στο BluRay.
Σήμερα οι τεχνολογικές αναφορές των Zoomers, δηλαδή της δικιάς μου γενιάς είναι άυλες. Οι πλατφόρμες, τα Social Media και τα Video Games, στην πλειοψηφία μας νοιαζόμαστε για το Software παρά για το Hardware που το φιλοξενεί. Η Πληροφορική και η ΤΝ είναι λοιπόν πιο οικεία για εμάς.

Πού να ξέρει λοιπόν ο μέσος/η 18χρονος/η άλλες πτυχές της τεχνολογίας :worry:;
 
Top