Η αξία ενός διδακτορικού και βλέψεις εργασίας

Guest 875331

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γνώμη μου είναι να πας να δουλέψεις 2-3 χρόνια, να αλλάξεις παραστάσεις, να βγάλεις κάποια χρήματα και γενικά να δεις πως είναι η πραγματική ζωή έξω από το πανεπιστήμιο και μετά αν όντος το θέλεις να συνεχίσεις σε μεταπτυχιακό διδακτορικό, δεν σε πήραν και τα χρόνια. Αυτή τη στιγμή αυτό που κάνεις είναι να υποθέτεις πράγματα ενώ είσαι εκτός παιχνιδιού. Υποθέτεις ότι χρειάζεσαι μεταπτυχιακό γι'αυτή τη θέση, διδακτορικό για την άλλη κ.ο.κ χωρίς να έχεις ουσιαστική εργασιακή εμπειρία και να ξέρεις εκ των έσω τι ζητάει η αγορά αυτή τη στιγμή.
Γιατί αυτά τα χρόνια να μην είναι χαμένα ενώ τα άλλα είναι; 5-6 χρόνια σε σπουδές για κάποιο λόγο είναι χαμένα(ενώ μαθαίνουν πράγματα που δε μαθαίνονται αλλιώς) και πάρα πολύ ευχάριστα αν ταιριάζουν στο άτομο. Αντιθέτως γιατί 2-3 χρόνια που μετανιώσει να μην είναι άχρηστα; Οκ, θα βγει με λίγα λεφτά παραπάνω και θα μάθει πιο real life skills όπως την βαρετή(με τα στάνταρ της έρευνας) δουλειά και πως να χειρίζεται τα office politics. Τι θα γίνει αν θέλει να κάνει κάτι πιο ενδιαφέρον. Οι θέσεις rnd, αν και λίγες είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες και αξίζει να το κυνηγήσει κάποιος. Αν αποτύχει η ζωή συνεχίζεται, δε μιλάμε για σοβαρό χρηματικο opportunity cost.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 209912

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Γιατί αυτά τα χρόνια να μην είναι χαμένα ενώ τα άλλα είναι; 5-6 χρόνια σε σπουδές για κάποιο λόγο είναι χαμένα(ενώ μαθαίνουν πράγματα που δε μαθαίνονται αλλιώς) και πάρα πολύ ευχάριστα αν ταιριάζουν στο άτομο. Αντιθέτως γιατί 2-3 χρόνια που μετανιώσει να μην είναι άχρηστα; Οκ, θα βγει με λίγα λεφτά παραπάνω και θα μάθει πιο real life skills όπως την βαρετή(με τα στάνταρ της έρευνας) δουλειά και πως να χειρίζεται τα office politics. Τι θα γίνει αν θέλει να κάνει κάτι πιο ενδιαφέρον. Οι θέσεις rnd, αν και λίγες είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες και αξίζει να το κυνηγήσει κάποιος. Αν αποτύχει η ζωή συνεχίζεται, δε μιλάμε για σοβαρό χρηματικο opportunity cost.

Δεν θα είναι χαμένα γιατί είπε πως ενδιαφέρεται για μη ακαδημαϊκή εργασία. Το να αφιερώσεις 6 χρόνια σε διδακτορικό είναι μία τεράστια επένδυση, γι'αυτό και στην περίπτωσή του πιστεύω πως είναι καλύτερο να χαρτογραφήσει πρώτα τα νερά ο ίδιος προτού την κάνει. Στα 22 οι μόνες εμπειρίες που έχει είναι ως φοιτητής και όχι ως εργαζόμενος, άρα άποψή μου είναι πως είναι καλύτερα να δει πρώτα και την άλλη πλευρά προτού αποφασίσει να ρίξει 6 χρόνια σπουδών.

Τα χρήματα που θα χάσει σε αυτά τα 2-3 χρόνια είναι αρκετά αξιοσέβαστο ποσό, ιδιαίτερα επειδή είναι νέος και όταν είσαι νέος τα χρήματα έχουν πολύ μεγαλύτερη αξία, καθώς μπορείς να τα επενδύσεις για περισσότερα χρόνια. Άλλο 50 χιλιάρικα στα 22 - 26 άλλο στα 55.

Επίσης με αυτά τα χρόνια δουλειάς μπορεί να μάθει καλύτερα ποιοι είναι οι τομείς όπου χρειάζεται ένα διδακτορικό στην βιομηχανία, καθώς θα είναι σε επαφή με άτομα που actually δουλεύουν εκεί και όχι απλά με ακαδημαϊκούς που λένε "Έλα κάνε διδακοτιρκό" χωρίς να έχουν ούτε μια μέρα δουλέψει στον ιδιωτικό τομέα.

Βαρετά πράγματα θα βρεις σε οποιαδήποτε δουλειά. Είτε αυτό είναι έρευνα, είτε craftmanship είτε οτιδήποτε άλλο. Προφανώς και κάθε δουλειά έχει βαρετά πράγματα στο πρόγραμμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

taketrance

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο taketrance αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,108 μηνύματα.
Συμφωνω εν μερη, αλλα :
2)Με το να παει καποιος σε ενα πανεπιστημιο με μεγαλο ονομα για μαστερ εχει τη δυνατοτητα μετα να βρει πολυ πιο ευκολα δουλεια ,ειδικα αν μιλαμε για αλλη χωρα. Το Imperial πχ εχει employability rates γυρω στο 90%, γιατι πολυ απλα πανε οι εταιριες εκει και τους ψαρευουν
3)Θελω να μαθω οσο πιο πολλα πραγματα μπορω, και γιαυτο εξαρχης ενδιαφερθηκα για το διακτορικο

Σχεδον ολα τα παν/μια στη Βρετανια targetαρονται απο εταιρειες κι εχουν υψηλα employability rates, η διαφορα με παν/μια τυπου Imperial ειναι οτι ελκυει τα πιο "high profile" ονοματα, και αντιστοιχα οι αποφοιτοι του χτυπανε τις πιο ανταγωνιστικες δουλειες.

Οσον αφορα το διδακτορικο, αν δε γουσταρεις πραγματικα πολυ την ερευνα στο αντικειμενο σου δεν αξιζει να μπεις στον κοπο. Να αφιερωσεις 3-4 χρονια απ τη ζωη σου (για στανταρντς εξωτερικου, στην Ελλαδα ξερουμε οτι παει παραπανω) με τη λογικη οτι το κανεις για παραπανω qualifications ωστε να μπορεις να εισαι πιο επιθυμητος στην αγορα εργασιας, ειναι ανορθοδοξη σκεψη. Αφιερωσε το χρονο καλυτερα στο να αποκτησεις προϋπηρεσια, η εναλλακτικα κανε μεταπτυχιακο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
εγω στην θεση σου θα εκανα διδακτορικο και αν γινοταν στο imperial δεν τοσυζηταμε
μικρος εισαι αν δεν κανω λαθος ηλικια
το πανεπιστημιο ειναι πολυ καλο
δουλεια εδω δεν θα βρεις πιθανον της προκοπης στο αντικειμενο σου
σιγα τα πολλα χρονια που θα χασεις.μικρος γαρ
θα ειναι μεγαλυτερο αβανταζ ο τιτλος για σενα και ως βιογραφικο και για θεσεις ερευνας εγω λεω και για προοπτικες εργασιας,αν το κανεις σε μεγαλο πανεπιστημιο
και γενικα ποια εναλλακτικη εχεις; εισαι βεβαιος πως θα βρεις κατι αξιο λογου στην ελλαδα;
το κυριοτερο σουαρεσει και ηε ρευνα και το αντικειμενο

και αν μπορεσεις μελλοντικα και βρεις κατι αξιολογο να γυρισεις πισω,νομιζω θα εχεις και καλυτερες πιθανοτητες με ενα phd σε καλο πανεπιστημιο,δεν ειμαι υπερ της ξενιτιας,καλο ειναι να ζεις στον τοπο σου και να προσφερεις και σε αυτον,εκτος και αν δεν γινεται αλλιως

δεν βλεπω ποιο το προβλημα .βεβαια μην σε επηρεασω,απλα η σκεψη μου
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

lkjhgfdsa

Δραστήριο μέλος

Ο lkjhgfdsa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 736 μηνύματα.
εγώ πάντως λέω πως αν αγαπάει το αντικείμενο του κάποιος ,είναι και νεαρός,ενώ βλέπει μια σοβαρότητα σε υποδομές ,αλλά και σε αξία και συμπεριφορά στους καθηγητές να το επιχειρήσει.
Αν οι φοιτητές περίμεναν υποδομές και καλή συμπεριφορά από καθηγητές, δε θα έκανε διδακτορικό ποτέ κανείς και πουθενά.
θυμίζω ο Νανόπουλος τελείωσε το διδακτορικό του σε ενάμιση χρόνο,δεν κατάλαβα δηλαδή,αν κάποιος επιθυμεί και μπορεί να τελειώσει την διατριβή του σε ένα χρόνο ποιό είναι το πρόβλημα; δεν βολεύεται το ίδρυμα;
Ναι, και αν το διδακτορικό ήταν μόνο ένα πιστοποιητικό που αποδεικνύει ότι ολοκλήρωσες ένα κομμάτι μιας ερευνητικής μελέτης, θα είχες δίκαιο. Όμως, αν θέλουμε αυτό το χαρτί να αντικατοπτρίζει με μεγαλύτερη βεβαιότητα την ερευνητική ικανότητα του κατόχου του και όχι μία τυχερή για εκείνον στατιστική διακύμανση στην επίλυση ενός προβλήματος, τότε ίσως χρειάζεται ένα κοινά αποδεκτό standard και στο χρόνο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotis econ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 806 μηνύματα.
Αν οι φοιτητές περίμεναν υποδομές και καλή συμπεριφορά από καθηγητές, δε θα έκανε διδακτορικό ποτέ κανείς και πουθενά.
Ναι, και αν το διδακτορικό ήταν μόνο ένα πιστοποιητικό που αποδεικνύει ότι ολοκλήρωσες ένα κομμάτι μιας ερευνητικής μελέτης, θα είχες δίκαιο. Όμως, αν θέλουμε αυτό το χαρτί να αντικατοπτρίζει με μεγαλύτερη βεβαιότητα την ερευνητική ικανότητα του κατόχου του και όχι μία τυχερή για εκείνον στατιστική διακύμανση στην επίλυση ενός προβλήματος, τότε ίσως χρειάζεται ένα κοινά αποδεκτό standard και στο χρόνο.

Ποσα διδακτορικα εχεις κανει και τα εβγαλες αυτα τα πορισματα?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 47 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Θεωρώ ότι το θέμα του διδακτορικού είναι υποκειμενικό! Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Ο/η καθένας αποφασίζει με βάση τις ανάγκες του και τις συνθήκες. Αν κάποιος/α μπορεί να προωθήσει το διδακτορικό παράλληλα με την εργασία του, θεωρώ ότι θα ήταν ιδανικό. Το να μην βγεις όμως για 5-6 χρόνια στην αγορά εργασίας, για να κάνεις διδακτορικό, θεωρώ ότι δεν θα ήταν και το ιδανικότερο. Εγώ, σκέφτομαι να επιλέξω διδακτορικό εξ' αποστάσεως, για να μπορέσω να τα συνδυάσω και τα δύο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 8 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
δεν καταλαβα lkjhgfdsa
ειτε 1.5 ειτε 4 χρονια μια διδακτορικη εργασια δεν θα παραδωσει;
και απο αυτην δεν θα κριθει η ποιοτητα της δουλειας του;
αλλα αν κανει ολες τις λαντζοδουλειες που να βγει σε 1.5 χρονο,δεν γινεται

εχει ενδιαφερον που στην ελλαδα στα περισσοτερα διδακτορικα ο υποψηφιος δεν παιρνει ουτε ευρω!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 47 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
δεν καταλαβα lkjhgfdsa
ειτε 1.5 ειτε 4 χρονια μια διδακτορικη εργασια δεν θα παραδωσει;
και απο αυτην δεν θα κριθει η ποιοτητα της δουλειας του;
αλλα αν κανει ολες τις λαντζοδουλειες που να βγει σε 1.5 χρονο,δεν γινεται
εχει ενδιαφερον που στην ελλαδα στα περισσοτερα διδακτορικα ο υποψηφιος δεν παιρνει ουτε ευρω!

Γίνεται να ολοκληρώσει κανείς διδακτορικό σε 1,5 χρόνο;:hmm: (Σε ποια σχολή γίνεται αυτό; ;)) Μου φαίνεται ακατόρθωτο, ακόμα και διάνοια να είναι κάποιος/α. Δεν σε αμφισβητώ, για να το λές, θα ξέρεις. Δεν το έχω ακούσει ποτέ όμως. Το νωρίτερο που έχω ακούσει είναι να τελειώσει κάποιος το διδακτορικό του στα 3 χρόνια. Λόγου χάρη, στο ΕΑΠ -που με ενδιαφέρει- βάζουν ως κατώτατο όριο τα 3 έτη και ως ανώτατο όριο τα 8 έτη. Με απλά ελληνικά: Δεν μπορείς να κάνεις ούτε λιγότερα από 3 χρόνια ούτε περισσότερα από 8.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

panagiotis econ

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο panagiotis econ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 806 μηνύματα.
Γίνεται να ολοκληρώσει κανείς διδακτορικό σε 1,5 χρόνο;:hmm: (Σε ποια σχολή γίνεται αυτό; ;)) Μου φαίνεται ακατόρθωτο, ακόμα και διάνοια να είναι κάποιος/α. Δεν σε αμφισβητώ, για να το λές, θα ξέρεις. Δεν το έχω ακούσει ποτέ όμως. Το νωρίτερο που έχω ακούσει είναι να τελειώσει κάποιος το διδακτορικό του στα 3 χρόνια. Λόγου χάρη, στο ΕΑΠ -που με ενδιαφέρει- βάζουν ως κατώτατο όριο τα 3 έτη και ως ανώτατο όριο τα 8 έτη. Με απλά ελληνικά: Δεν μπορείς να κάνεις ούτε λιγότερα από 3 χρόνια ούτε περισσότερα από 8.

Ο Νανοπουλος το εχει παρει σε 2 χρονια...Φυσικα ειναι η εξαιρεση στον κανονα...Κατω απο 3 χρονια και εμενα μου μοιαζει ακατορθωτο ενα διδακτορικο
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,978 μηνύματα.
Στην Ελλάδα νομίζω λόγω των ευρύτερων παθογενειών (και όχι μόνο οικονομικών αιτιών) ένα διδακτορικό σε μια σοβαρή ειδικότητα τραβάει και 5ετία. Βασικό ρόλο παίζει και ο επιβλέπων καθηγητής. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις καβαλημένων υποψηφίων διδακτόρων που απλά επιδιώκουν ένα διδακτορικό όπως ακριβώς το αντιμετωπίζει η Ελληνική κοινωνία και αγορά: σαν ένα επιπλέον χαρτί στα χαρτιά για τον κάδο. Από την άλλη, το άβατο των Ελληνικών Πανεπιστημιακών Τμημάτων δεν δίνει σαφή εικόνα περί της αξιοπιστίας και αξιοκρατίας για τα συγκεκριμένα χαρτιά όσο και πως η ίδια η αγορά αξιοποιεί αυτά τα πιστοποιητικά-ο θεός να τα κάνει πτυχία. Πολλοι ακαδημαϊκοί στην Ελλάδα διοργανώνουν προγράμματα διδακτορικών σπουδών για την δική τους αυταξία στο σινάφι τους. Η αξία ενός διδακτορικού φαίνεται μόνο στις σοβαρές χώρες όπου γίνεται και η σοβαρή επένδυση τόσο από πλευράς του Ερευνητικού Ιδρύματος όσο και από την πλευράς του υποψηφίου σε συνεργασία με τον καθηγητή ή την ερευνητική ομάδα. Φαίνεται κάπως αστείο να λέμε για διδακτορικά διπλώματα με την ίδια δυναμική να μοιράζονται τόσο από το ΑΠΘ όσο και από Πανεπιστήμια του βεληνεκούς όπως Cambridge, Berlin,... Γελάνε και οι πέτρες. Στο εξωτερικό ο κόσμος δεν κατέχεται από πτυχιολαγνία και είναι κάπως σκεπτικός ως προς την ουσιώδη αξία με κύρια βάση την προσωπική αυτογνωσία για την επίτευξη επιπλέον σπουδών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lolosa

Νεοφερμένος

Ο Lolosa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Ο Νανοπουλος το εχει παρει σε 2 χρονια...Φυσικα ειναι η εξαιρεση στον κανονα...Κατω απο 3 χρονια και εμενα μου μοιαζει ακατορθωτο ενα διδακτορικο

Ξέρω άτομο που το τελείωσε σε ένα χρόνο. Βέβαια ήταν διδακτορικό στη νομική στις ΗΠΑ πριν από πολλά χρόνια. Αυτά. Δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να γίνει σήμερα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Κομνηνός

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Κομνηνός αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,681 μηνύματα.
Θεωρώ ότι το θέμα του διδακτορικού είναι υποκειμενικό! Δεν υπάρχει σωστό και λάθος. Ο/η καθένας αποφασίζει με βάση τις ανάγκες του και τις συνθήκες. Αν κάποιος/α μπορεί να προωθήσει το διδακτορικό παράλληλα με την εργασία του, θεωρώ ότι θα ήταν ιδανικό. Το να μην βγεις όμως για 5-6 χρόνια στην αγορά εργασίας, για να κάνεις διδακτορικό, θεωρώ ότι δεν θα ήταν και το ιδανικότερο. Εγώ, σκέφτομαι να επιλέξω διδακτορικό εξ' αποστάσεως, για να μπορέσω να τα συνδυάσω και τα δύο.

εχω γραψει παραπανω πως ο νανοπουλος το πηρε σε εναμιση χρονο
παλια λοιπον γινοταν

τωρα δεν ξερω κανενα μεγαλο ιδρυμα σε ελλαδα,αγγλια η αμερικη που να δινει σε τοσο μικρο χρονικο διαστημα phd
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BLUE SEA

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Τέσα Ηλιού αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 47 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηλιούπολη (Αττική). Έχει γράψει 1,898 μηνύματα.
Ο Νανοπουλος το εχει παρει σε 2 χρονια...Φυσικα ειναι η εξαιρεση στον κανονα...Κατω απο 3 χρονια και εμενα μου μοιαζει ακατορθωτο ενα διδακτορικο
Ε, ναι, αυτός δεν αντιπροσωπεύει τον μέσο όρο.

Στην Ελλάδα νομίζω λόγω των ευρύτερων παθογενειών (και όχι μόνο οικονομικών αιτιών) ένα διδακτορικό σε μια σοβαρή ειδικότητα τραβάει και 5ετία. Βασικό ρόλο παίζει και ο επιβλέπων καθηγητής.
Αυτή την άποψη έχω κι εγώ. Σαφώς το θέμα του/της επιβλέποντα/ουσας είναι καθοριστικό. Κάποιες φορές μάλιστα μου έχει τύχει να ακούσω ότι ο τάδε ή ο δείνα καθηγητής διέκοψε ή άφησε τον τάδε ή τον δείνα φοιτητή και δεν ολοκλήρωσε το διδακτορικό του (κυριώς λόγω διαφωνιών). Αυτό όμως δεν είναι φασιστικό; Δηλαδή, επιβραβεύεται η κομφορμιστική συμπεριφορά; Αυτό κάπως με έχει φοβίσει.
εχω γραψει παραπανω πως ο νανοπουλος το πηρε σε εναμιση χρονο
παλια λοιπον γινοταν τωρα δεν ξερω κανενα μεγαλο ιδρυμα σε ελλαδα,αγγλια η αμερικη που να δινει σε τοσο μικρο χρονικο διαστημα phd
Ε, βέβαια, τώρα έχουν αλλάξει πολύ τα δεδομένα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,978 μηνύματα.
Αυτή την άποψη έχω κι εγώ. Σαφώς το θέμα του/της επιβλέποντα/ουσας είναι καθοριστικό. Κάποιες φορές μάλιστα μου έχει τύχει να ακούσω ότι ο τάδε ή ο δείνα καθηγητής διέκοψε ή άφησε τον τάδε ή τον δείνα φοιτητή και δεν ολοκλήρωσε το διδακτορικό του (κυριώς λόγω διαφωνιών). Αυτό όμως δεν είναι φασιστικό; Δηλαδή, επιβραβεύεται η κομφορμιστική συμπεριφορά; Αυτό κάπως με έχει φοβίσει.

Δεν είμαι μόνο αυτό. Τέτοια περιστατικά έχω ακούσει και εγώ σε πολύ στενό φιλικό περιβάλλον. Η πλειοψηφία των ακαδημαϊκών στην Ελλάδα σε οποιαδήποτε άλλη χώρα, δεν ήταν ακαδημαϊκοί αλλά χρόνια άνεργοι με διδακτορικό. Ο διορισμός τους εξάλλου έγινε συν κομματική διαπλοκή και χείρα κίνει. Δεν είναι τυχαίο που έχουν αμφιλεγόμενη κομπλεξική συμπεριφορά και δεν δέχονται με ευκολία τον αντίλογο ή κάποιον φοιτητή που μπορεί να είναι καλύτερος από αυτούς. Είναι απίστευτα κυκλοθυμικοί τύποι που μέσα σε 2 λεπτά το άσπρο γίνεται μαύρο επειδή το λέει ο καθηγητής! Γενικά στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο δεν υπάρχει η έννοια της χρονικής προθεσμίας και της υπευθυνότητας. Η διαδικασία είναι αρκετά ερασιτεχνική, αριβίστικη και ό,τι κάτσει. Σ' αυτό βέβαια συναινούν και οι κομματικές νεολαίες οι οποίες επενδύουν στη λίμνη της στασιμότητας. Θυμάμαι κάποιους υποψήφιους διδάκτορες (τίτλος πιασάρικος κάτι σαν τίτλος ευγενείας) οι οποίοι ήταν σαν φαντάσματα μέσα στο Τμήμα, δηλαδή, παντού και πουθενά. Λειτουργούσαν ως "αντ' αυτού" της μεγαλειότητος του καθηγητή σε βαθμό που δεν ξέρω αν ασχολούνταν καθόλου με την δική τους σπουδή και έρευνα που απαιτούσε το διδακτορικό πρόγραμμα. Πολλά τα διδακτορικά, οι διδάκτορες και τα ερευνητικά αποτελέσματα για πολλά Τμήματα σε σοβαρές επιστήμες είναι ανύπαρκτα. Οι εκθέσεις της ΑΔΙΠ το αποδεικνύουν αυτό. Έμαθα ότι υπάρχει και συντονιστικό όργανο για τους (αδιόριστους μετα)διδάκτορες με τις ανάλογες κομματικές καραμέλες. Αποτελούν κάτι σαν το κονκλάβιο της Παπικής εκκλησίας. Ο ένας υποσκάπτει τον άλλο, γλείφει δεόντως τον μεγαλειότατο καθηγητή, κατασκηνώνουν σε γραφεία του Τμήματος με αμφιλεγόμενη χρήση τους (με την πρόφαση ότι ερευνούν),...κλπ.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Johnny15

Επιφανές μέλος

Ο Γιάννης? αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 12,749 μηνύματα.
Μα στην Ελλάδα κάνουμε διδακτορικό συνήθως επειδή δεν ξέρουμε τι να κάνουμε μετά το μεταπτυχιακό, όχι επειδή μας ενδιαφέρει η έρευνα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,978 μηνύματα.
Μα στην Ελλάδα κάνουμε διδακτορικό συνήθως επειδή δεν ξέρουμε τι να κάνουμε μετά το μεταπτυχιακό, όχι επειδή μας ενδιαφέρει η έρευνα.

Nαι. Αν πας να ρωτήσεις συμφοιτητές σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα, τι σκέφτονται για μετά οι περισσότεροι ή δεν ξέρουν ή απαντούν διδακτορικό. Είναι κάτι σαν αποφυγή ειλικρινούς απάντησης. :P Τυγχάνει και έχω συναδέλφους όπου μόνο με το πτυχίο άντε το πολύ ένα μεταπτυχιακό έχουν βρει πολύ καλές δουλειές στο εξωτερικό ενώ άλλοι με διδακτορικό κλαίγονται ότι δεν βρίσκουν δουλειά και κάθονται άνεργοι περιμένοντας κάποιον να τους διορίσει κάπου. Είναι τύποι που έχουν μάθει σε μια ταχύτητα. Το ξεβόλεμα από την ρουτίνα των δήθεν σπουδών και το άραγμα μέσα σε γραφεία του Τμήματος ως εν γένει ερευνητές (αυτούς περίμενε η επιστήμη) δεν είναι εύκολο να αλλάξει.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

deviljoy

Νεοφερμένος

Ο deviljoy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 21 μηνύματα.
Μα για πιο λόγο κάποιος να κάνει διδακτορικό στην Ελλάδα anyway? Αν κάποιος φοιτητής θέλει όντως να ασχοληθεί σοβαρά με τον τομέα και να γίνει ερευνιτής/επιστήμονας τα πανεπιστήμια της Αγγλίας/Αμερικής είναι πλέον μονόδρομος. Στην Ελλάδα το διδακτορικό σου είναι απλά για θέση στο δημόσιο πανεπιστήμιο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Thatcherite

Νεοφερμένος

Ο Thatcherite αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 73 μηνύματα.
Μα για πιο λόγο κάποιος να κάνει διδακτορικό στην Ελλάδα anyway?

Στην Ελλάδα το διδακτορικό σου είναι απλά για θέση στο δημόσιο πανεπιστήμιο.

Ερωτηση και απαντηση στο ιδιο μηνυμα ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lolosa

Νεοφερμένος

Ο Lolosa αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 93 μηνύματα.
Μα για πιο λόγο κάποιος να κάνει διδακτορικό στην Ελλάδα anyway? Αν κάποιος φοιτητής θέλει όντως να ασχοληθεί σοβαρά με τον τομέα και να γίνει ερευνιτής/επιστήμονας τα πανεπιστήμια της Αγγλίας/Αμερικής είναι πλέον μονόδρομος. Στην Ελλάδα το διδακτορικό σου είναι απλά για θέση στο δημόσιο πανεπιστήμιο.

Ναι συμφωνώ, αλλά γιατί να μην προσπαθήσουμε να ενισχύσουμε την έρευνα στην Ελλάδα. Δε θεωρώ πως θα έπρεπε όπως τώρα γίνεται, να πηγαίνει κάποιος εξωτερικό για να κάνει έρευνα στα μαθηματικά πχ αλλά δυστυχώς έτσι γίνεται. Κυρίως φταίει το κράτος που δε χρηματοδοτεί την έρευνα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 7 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top