Ημέρα πρότυπου μαθήματος!

Valnon

Νεοφερμένος

Ο Valnon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Γεια σας!
Δεν είμαι σίγουρος αν επιτρέπεται να γράψω για το θέμα αυτό εδώ αλλά δε βρήκα καλύτερο μέρος!
Επειδή ο τρόπος που γίνεται το μάθημα στα σχολεία είναι εντελώς βαρετός και ανούσιος (κατα τη γνώμη μου πάντα), σκεφτήκαμε λοιπόν με κάτι φίλους μου πως θα ήταν αν γινόταν μια ημέρα ιδανικού μαθήματος! Μετά απο συζήτηση με κάποιους καθηγητές αποφασίσαμε να το προσπαθήσουμε.
Τα μαθήματα θα γίνονται με τρόπο τέτοιο ώστε οι μαθητές να μην βαριούνται και να ερευνούν και οι ίδιοι για ένα θέμα, να κάνουν πειράματα κλπ και όχι απλά να παραδίδει ο καθηγητής και αυτοί να λύνουν ασκήσεις των φροντιστηρίων...
Θα ήθελα λοιπόν άν μπορεί κάποιος και έχει όρεξη να πεί και αυτός κάποια ιδέα...
Μιας και έχω αναλάβει μαθηματικά και φυσική (γενικής παιδείας μόνο), θα ήθελα να βρω πως διδάσκονται τα μαθήματα στο εξωτερικό (σε χώρες με καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα όπως Φιλανδία, Γαλλία, Γερμανία κλπ) και να προσπαθήσουμε να τα εφαρμόσουμε.
Μια αρχική σκέψη είναι η φυσική π.χ. να παρουσιάζεται με παραδείγματα απο την ζωή μας. Ας πούμε ένας πυκνωτής, μαθαίνουμε τον τύπο, ξέρουμε να λύσουμε μια άσκηση αλλά δεν ξέρουμε καν που υπάρχει ενας πυκνωτής στη ζωή μας - και υπάρχει παντού! -
Κάθε ιδέα είναι δεκτή ;)
Αν κάποιος είναι απο νομό Χανίων και ενδιαφέρεται είναι ευπρόσδεκτος!
Είπα πολλά και σας κούρασα αλλά δε γινόταν αλλιώς, ευχαριστώ εκ των προτέρων!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Καταρχάς, καλή επιτυχία!
Κατά δεύτερον, πρέπει να προσέξεις αν όντως όλοι οι μαθητές έχουν τη διάθεση να προσέξουν στο μάθημα. Δηλαδή, το γιατί ένας μαθητής δεν προσέχει εξαρτάται απ' τον καθηγητή, το μάθημα, την ύλη του μαθήματος την τάδε χρονική στιγμή (μισώ τη φυσική στις ταλαντώσεις, τη λατρεύω στο ηλ. ρεύμα), τα προσωπικά του καθενός (δε γουστάρω τώρα ρε παιδί μου, πώς το λένε???), το πώς ξύπνησε καθένας, την κατάσταση της τάξης (αν υπάρχει άνεση χώρου, και όχι μόνο στο μέγεθος) και τόοοσα άλλα.
Αν υπάρχει υποστήριξη από ολόκληρο το τμήμα και δε γίνει για χαβαλέ και να περάσει η ώρα έτσι απλά, πιστεύω θα γίνει δουλειά.
Ωστόσο, όσο και να παραπονιόμαστε για το πώς γίνεται το μάθημα, βαθιά μέσα μας μερικές φορές διασκεδάζουμε με τα λάθη που γίνονται, κυρίως όταν το εκάστοτε μάθημα είναι εκτός των ενδιαφερόντων μας.

Θέλω να πω, είναι το "πρότυπο μάθημα" αυτό που πραγματικά ζητάμε; Ή το λέμε για να έχουμε κάτι να κλαψουρίζουμε;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Valnon

Νεοφερμένος

Ο Valnon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Συμφωνώ ότι υπάρχουν και καλοί καθηγητές αλλά δυστυχώς είναι ελάχιστοι :( Τώρα άν στο σχολείο σου είναι όλοι καλοί μάλλον είσαι απίστευτα τυχερός! Οπότε πως να δεν δώσει ο καθηγητής ερεθίσματα πως να κάτσει να ασχοληθεί ο μαθητής; Εκεί που λες ότι το μάθημα είναι εκτός ενδιαφερόντων θα διαφωνήσω. Στόχος είναι να τελειώσεις το σχολείο και να ξέρεις πέντε πράγματα για τον κόσμο. Όχι μόνο να ξέρεις να λύνεις εξισώσεις και να μην μπορείς να μιλήσεις η να ξέρεις τι έγινε το '40.Η να ξέρεις να μιλάς απταιστα αρχαία και να μην ξέρεις πόσο κάνει 1+1. Όσο για το πρότυπο μάθημα, δεν καταργείται η θέση του καθηγητή, απλά θέλουμε να γίνει το μάθημα διαδραστικό έτσι ώστε να έχουν πιο πολύ ενδιαφέρον οι μαθητές. Και φυσικά θα είναι προαιρετικό, οπότε δε νομίζω να γίνει για χαβαλέ. Βασικά βαθύτερος στόχος είναι να δουν επιτέλους οι μαθητές ότι η μάθηση μπορεί να γίνει “παιχνίδι” και ότι είναι ενδιαφέρον, όχι να μη το βλέπουν όλοι σαν αγγαρεία.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Manthak47

Νεοφερμένος

Ο Θοδωρής αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σέρρες (Σέρρες). Έχει γράψει 97 μηνύματα.
Είμαι υπέρ αυτής της προσπάθειας, εννοείται. Είναι πολύ σημαντικό να γίνει κατανοητή η αξία της μόρφωσης, απλά από αυτά που είπα θέλησα να περάσω δύο πράγματα:
- Υπάρχουν μαθητές που ποτέ τους δεν θα ενδιαφερθούν, επειδή "έτσι είναι αυτοί", και επίσης υπάρχουν άλλοι, που, ενώ ενδιαφέρονται, τους πιάνει ώρες-ώρες κάτι και δε θέλουν να παρακολουθήσουν, κάνοντας δυστυχώς κακή εντύπωση. Για τη δεύτερη περίπτωση είναι που υπάρχουν και παρεξηγήσεις μαθητών-καθηγητών.
- Την αξία της εκπαίδευσης τη γκρεμίζουν πολλοί και από πολλές πλευρές. Για παράδειγμα, ένας υπεύθυνος είναι το υπουργείο, που πάει και βάζει θέματα πανελληνίων με τόσο επιστημονική και εξειδικευμένη ύλη, που πρέπει να πας δυο χρόνια φροντιστήριο αν σε ενδιαφέρουν υψηλόβαθμες σχολές, και όλα αυτά από το ΓΕΝΙΚΟ (ακόμα) Λύκειο. Πού πήγε η "γενική παιδεία"; Που μου έβγαλαν τα "δύσκολα" από την ύλη, αλλά παράλληλα παν και βάζουν ό,τι πιο τρελό στις εξετάσεις; Τι θα πει "κατανοώ ότι η θετική δεν ασχολείται με τα αρχαία" ή "πού να καταλάβει χημεία η θεωρητική;". Και επίσης, οι περισσότεροι ασχολούνται με το σχολείο μόνο στο λύκειο, επειδή εξαρτάται η ζωή και η καριέρα τους από 18 ώρες στις εξεταστικές αίθουσες. Στο Γυμνάσιο ποιος θυμάται τι έμαθε; Κι όμως, η ύλη ήταν πολύ χρήσιμη (η περισσότερη τουλάχιστον). Δηλαδή, η αξία των γενικών γνώσεων έχει ήδη περιθωριοποιηθεί από υπουργείο-φροντιστήρια-μαθητές. Άρα, λίγο αργά για να τη θυμηθούμε...

Πάνω σε αυτά τα δύο αν στηριχθούμε, βλέπουμε ότι είμαστε εκτός "εκπαιδευτικής πορείας" για ποικίλους λόγους, και μια μέρα πρότυπου μαθήματος, παρόλο που είναι τεράστιας σημασίας, πιθανόν να μη βρει αντίκρυσμα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Valnon

Νεοφερμένος

Ο Valnon αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και Μαθητής Α' λυκείου. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Σίγουρα το πιθανότερο είναι να μην βρεί αντίκρυσμα αλλά δεν θα χάσει κανείς τίποτα αν προσπαθήσει!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

*Iro*

Νεοφερμένος

Η *Iro* αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Απόφοιτος και μας γράφει απο Ζάκυνθος (Ζάκυνθος). Έχει γράψει 13 μηνύματα.
Μια ιδέα είναι να δειτε κάποια ταινία ή ντοκιμαντερ σχετικό με φυσική/μαθηματικα (αναλόγως). Αν έχετε όρεξη μπορείτε ακόμα να κάνετε και κάποιες εργασίες (να χωριστείτε σε ομάδες και η καθεμία να βρει πληροφοίες για ένα θέμα -π.χ. πως,ποτε ανακαλύφθηκε κάτι, που εφαρμοζεται σήμερα κτλ.) και να κάνετε την παρουσίαση στην τάξη. Ακόμα καλύτερα, αν έχετε εργαστήριο στο σχολειο βέβαια, μπορείται να κάνετε πειράματα (είναι αρκετα εντυπωσιακα, ειδικα στη χημεια, και πιστεύω οτι όλοι θα θέλουν να παρακολουθήσουν, ακόμα και αν δεν έχουν ασχοληθεί με το μάθημα).. Όσο για το πως γίνεται το μάθημα στο εξωτερικό, προσπάθησα να βρω καμια πληροφορία μεσω google αλλα δεν βρήκα κάτι αξιόλογο. Εκεί που καταλήγουν όλοι είναι οτι στο εξωτερικό το μάθημα γίνεται πολύ καλύτερα απ ότι εδω. Αυτά! Ελπίζω να σε βοήθησα!!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

_DORA_

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η _DORA_ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 303 μηνύματα.
Γεια σας!
Δεν είμαι σίγουρος αν επιτρέπεται να γράψω για το θέμα αυτό εδώ αλλά δε βρήκα καλύτερο μέρος!
Επειδή ο τρόπος που γίνεται το μάθημα στα σχολεία είναι εντελώς βαρετός και ανούσιος (κατα τη γνώμη μου πάντα), σκεφτήκαμε λοιπόν με κάτι φίλους μου πως θα ήταν αν γινόταν μια ημέρα ιδανικού μαθήματος! Μετά απο συζήτηση με κάποιους καθηγητές αποφασίσαμε να το προσπαθήσουμε.
Τα μαθήματα θα γίνονται με τρόπο τέτοιο ώστε οι μαθητές να μην βαριούνται και να ερευνούν και οι ίδιοι για ένα θέμα, να κάνουν πειράματα κλπ και όχι απλά να παραδίδει ο καθηγητής και αυτοί να λύνουν ασκήσεις των φροντιστηρίων...
Θα ήθελα λοιπόν άν μπορεί κάποιος και έχει όρεξη να πεί και αυτός κάποια ιδέα...
Μιας και έχω αναλάβει μαθηματικά και φυσική (γενικής παιδείας μόνο), θα ήθελα να βρω πως διδάσκονται τα μαθήματα στο εξωτερικό (σε χώρες με καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα όπως Φιλανδία, Γαλλία, Γερμανία κλπ) και να προσπαθήσουμε να τα εφαρμόσουμε.
Μια αρχική σκέψη είναι η φυσική π.χ. να παρουσιάζεται με παραδείγματα απο την ζωή μας. Ας πούμε ένας πυκνωτής, μαθαίνουμε τον τύπο, ξέρουμε να λύσουμε μια άσκηση αλλά δεν ξέρουμε καν που υπάρχει ενας πυκνωτής στη ζωή μας - και υπάρχει παντού! -
Κάθε ιδέα είναι δεκτή ;)
Αν κάποιος είναι απο νομό Χανίων και ενδιαφέρεται είναι ευπρόσδεκτος!
Είπα πολλά και σας κούρασα αλλά δε γινόταν αλλιώς, ευχαριστώ εκ των προτέρων!



αυτό που λες το έχω σκεφτεί πολλές φορές...αλλά λίγοι είναι αυτοί που έχουν τη διάθεση να το πραγματοποιήσουν...
ενδιαφέρομαι πάρα πολύ...είμαι από χανιά :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top