Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Και για να απαντήσω στα παραπάνω:Τα παρακατω είναι πράγματα που ακούγονται λίγο πολύ για τους ΗΜΜΥ από άλλους φοιητές άλλων σχολών.
1) Οι ΗΜΜΥ έχουν περισσότερα μαθήματα μεν αλλά είναι ευκολότερα και λιγότερα σε ύλη από τα μαθήματα των φυσικών, πληροφορικών, μαθηματικών.
2) Το επίπεδο γνώσης πληροφορικής των ΗΜΜΥ είναι λιγότερο σε σχέση με την καθαρόαιμη πληροφορική (οι ΗΜΜΥ δεν ξέρουν προγραμματισμό δε είναι πληροφορικοί και για αυτό κακώς διεκδικούνε θέσεις πληροφορικής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση).
3) ΟΙ ΗΜΜΥ έχουν γνώσεις αλλά δεν έχουν ιδέα από πρακτική (αυτό το επιχείρημα χρησιμοποιείται από απόφοιτους Τ.Ε.Ι.).
4) Οι ΗΜΜΥ πάντα είναι πρώτοι στις καταλήψεις ----> μάθημα δεν γίνεται σχεδόν καθόλου ----> ευκολο να βγάλει την σχολή σε σχέση με κάποιες άλλες (αυτό λέγεται χωρίς όμως να μελετάται το ποσοστό των φοιτητων που βγάζουν την σχολή από αυτούς που εισήχθαν)
5) ΟΙ διπλωματική των ΗΜΜΥ είναι εύκολη
6) Οι ΗΜΜΥ δεν πρέπει να θεωρούνται ως κάτοχοι master γιατί ....έτσι..... . Είναι τραγικό να βλέπω σχολές αντί να προσπαθούν να αναβαθμίσουν τις σχολές τους να προσπαθούν να υποβαθμίσουν άλλες ανταγωνιστικές σχολές για να μην χάσουν οι απόφοιτοι τους κάποια επαγγελματικά δικαιώματα.
7) Αυτοι που φεύγουν με το 10% σε άλλη σχολή χρησιμοποιούν ως επιχείρημα ότι δε με ενδιέφερε το αντικείμενο σπουδών των ΗΜΜΥ για αυτό πήγα πληροφορική που έχει πιο ενδιαφέροντα μαθήματα. (Πολλοί λίγοι ότι τα βρήκαν σκούρα με τα μαθήματα)
- Όσον αφορά τα μαθήματα φυσικών / μαθηματικών, είναι προφανές ότι δεν μπορούν 36 μαθήματα άλλων σχολών να συμπιεστούν σε 11. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι εύκολα ή ότι έχουν μικρή ύλη. Ειδικά στο ΕΜΠ, οι ΣΕΜΦίτες βάζουν τα πιο δύσκολα θέματά τους στη σχολή ΗΜΜΥ.
- Ισχύει το ότι οι ΗΜΜΥ δεν είναι προγραμματιστές. Με λίγες γνώσεις C++ ή Java κι ένας του ΕΚΠΑ ή ακόμα και ένας από ΙΕΚ μπορεί να στήσει μια εφαρμογή. Ποια όμως είναι η διαφορά; Ότι διδάσκονται έννοιες βελτιστοποίησης. Το ίδιο πράγμα που μπορεί να φτιάξει ένα ΙΕΚ και να τρέχει σωστά μεν, αλλά να θέλει 10 λεπτά για να τρέξει, μπορεί με καλή βελτιστοποίηση να πέσει κάτω από ένα δευτερόλεπτο. Ο μηχανικός βρίσκει τον αλγόριθμο. Ο προγραμματιστής παίρνει έναν αλγόριθμο και τον υλοποιεί. (Ρωτήστε πόσοι ξέρουν τον ΘΕΟ Παπαδημητρίου)
Πέρα απ' τα παραπάνω, οι γνώσεις που απαιτεί η Δευτεροβάθμια εκπαίδευση καλύπτονται και με το παραπάνω. Αλίμονο αν ένας Μηχανικός Υπολογιστών να μην ξέρει βασικά πράγματα περί πληροφορικής (Word - Excel - Quick Basic - Pascal/ΓΛΩΣΣΑ, που διδάκονται στο σχολείο). - Ενώ η 6μηνη πρακτική των Τ.Ε.Ι. θεωρείται σοβαρή επαγγελματική εμπειρία; Θεωρείται σοβαρή εμπειρία το να σε παίρνουν 6 μήνες για να ... βγάζεις φωτοτυπίες και να κάνεις καφέδες; Αν το πάμε έτσι, εγώ πάντως έχω ήδη πάνω από 6μηνη εργασιακή εμπειρία, προσωπικά, και όχι, δεν έβγαζα φωτοτυπίες. =Ρ
- Ισχύει ότι γίνονται πολλές καταλήψεις. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι εύκολο να τη βγάλεις, γιατί τα θέματα στις εξετάσεις όχι, δεν δυσκολεύουν.
- Ανάλογα με το τι θα επιλέξει κανείς. Υπάρχουν και πολύ σοβαρές διπλωματικές.
- Το "κάτοχος master" δεν είναι κάτι που ήρθε ουρανοκατέβατο στο Πρυτανικό Συμβούλιο. Βάση του άρθρου 6 του Νόμου 1098/2000, ένας κύκλος 5ετών προπτυχιακών σπουδών ισοδυναμεί με 300 ώρες / διδακτικές μονάδες. Και σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, 300 διδακτικές μονάδες (ECTS) == Master.
- Προσωπικά 3 άτομα ξέρω προσωπικά που έχουν κάνει 10% από ΗΜΜΥ. Αλλά και οι 3 έχουν πάει ΑΣΟΕΕ (1 Λογιστικής και Χρηματοοικονομικών, 2 Πληροφορική). Ένα άτομο εξ' αυτών που έχει πάντως όντως αναφέρει ότι έχει βρει πιο εύκολο το επίπεδο των μαθημάτων - ωστόσο χωρίς να παραλείπουμε ότι η ΑΣΟΕΕ έχει κάτι Οικονομετρίες που είναι ... κωλοβυθομετρίες με το συμπάθειο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
νομιζα οτι μιλουσαμε ρεαλιστικα [...] δε νομιζω...
Συνεπώς καταλήγουμε ότι εφόσον έχουμε πλεόνασμα πτυχιούχων φυσικομαθηματικού κλάδου και συρρικνωμένο εργασιακό εύρος επιλογών το καλύτερο θα ήταν να πάψουν σαν ακαδημαϊκά Τμήματα και στον κλάδο της φυσικομαθηματικής επιστήμης να υπάρχει σε εφαρμοσμένη μορφη μόνο το...«χρήσιμο», «πρακτικό», «πολύπλευρο», «πρεστιζάτο», «μοδάτο», «εφαρμοσμένο»...κτλ Πολυτεχνείο. Νομίζω miro2 ότι είναι άδικο να θεραπεύουμε επιστήμες που δεν προσφέρουν εργασιακές προοπτικές στους πτυχιούχους τους, τι λες; (ειρωνικά ρωτάω)
Μήπως η επιστήμη των μαθηματικών ή και της φυσικής έχουν ξεπεραστεί σαν αυτόνομες επιστήμες; Μην ξεχνάμε ότι το Πολυτεχνείο είναι η εφαρμοσμένη μορφή των μαθηματικών και της φυσικής σε μεγάλο βαθμό...συνεπώς δεν θεωρείται παράλογο που έχουμε ομώνυμα Τμήματα Φυσικού ή Μαθηματικού; (ειρωνικά ρωτάω)
Όσο για την ρομαντική οπτική απέναντι στον εργασιακό τομέα, που μου προσάπτεις νομίζω ότι με αδικείς. Ναι, θεωρώ ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων Φυσικομαθηματικών δεν έχουν το υπόβαθρο (με δική τους υπαιτιότητα) για κάτι «καλύτερο», αν και το «καλύτερο» εκτός εργασιακού χώρου εκπαίδευσης το θεωρώ υποκειμενικό. Το Τμήμα Μαθηματικών ή Φυσικής ήταν εκεί και τα δίδαξε με όλη την σοβαρότητα και το επιστημονικό κύρος που διαθέτουν για όσους ξέρουν τι είναι μαθηματικά και φυσική. Το πρόβλημα είναι ότι ελάχιστοι πτυχιούχοι μαθηματικών ή φυσικής ανταποκρίθηκαν στην μάθηση και επένδυσαν σε υψηλού επιπέδου γνώσεις.
Αλλά, από την στιγμή που οι περισσότεροι μαθητές νομίζουν ότι στο μαθηματικό και στο φυσικό μαθαίνεις μόνο μαθηματικά και φυσική αντίστοιχα...λυκείου, ενώ έχουν άγνοια για την διαθεματικότητα και το υψηλό επίπεδο γνώσεων των προγραμμάτων σπουδών αυτών των επιστημών, τι να πεις; Μιλάμε σοβαρά ή κλ**νουμε;
Γενικά τις έννοιες «καλύτερη δουλειά, περισσότερα χρήματα, καλύτερο πρεστίζ, περισσότερο κόμπλεξ...κτλ» τα θεωρώ τελείως υποκειμενικά. Για παράδειγμα, για κάποιον πτυχιούχο Φυσικομαθηματικό η μέση εκπαίδευση μπορεί να αποτελεί χώρος δημιουργίας. Για ποιο λόγο «απαξιώνουμε» αυτήν την εργασιακή επιλογή; Μήπως επειδή ξέρουμε ότι θα μπει «χέρι» με και πολλοί πτυχιούχοι διαφόρων ειδικοτήτων θα είναι ανίκανοι και να διοριστούν σαν εκπαιδευτικοί; Ξέρεις είναι εύκολο να μην θες την εκπαίδευση ως επαγγελματική προοπτική αλλά πολύ δύσκολο να πιάσεις δουλειά.
Δηλαδή όσοι επέλεξαν να σπουδάσουν Φυσική ή Μαθηματικά ήταν άνθρωποι περιορισμένης αντίληψης; Μαζόχες; Άνθρωποι που επιδιώκουν να μην έχουν λιβανιζόμενα «προνόμια» του ΗΜΜΥ, του ΣΥΜΜΥ ...κτλ;
Προσωπικά δεν με καίει μια, αν οι ΗΜΜΥ είναι ανώτεροι από μένα. Δεν με καίει μια για το κόμπλεξ πολλών παλουκαριών για το ρημάδι το ΤΕΕ. Μακάρι οι Πολυτεχνίτες, να είναι για να δουλεύουν περισσότερο, αφού οι καλές δουλειές, έχουν πολλά και εξαντλητικά ωράρια εργασίας και πολλές ευθύνες.
Τελειώνοντας το ειρωνικό στυλ παραπάνω και για να μιλάμε σοβαρά, σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ ότι υστερώ ποιοτικά και ποσοτικά από πλευράς επιστημονικών γνώσεων σε κάτι σε σχέση με το ΗΜΜΥ, ας έκανα 40 περίπου μαθήματα και όχι 70. Ο αριθμός δεν κάνει την διαφορά. Οι αριθμοί μαθημάτων ξέρουμε πως βγαίνουν. Σε πολλά Τμήματα Πανεπιστημίων ο μικρός αριθμός μαθημάτων σημαίνει ενταντικοποιημένο πρόγραμμα σπουδών με συμπιεσμένα 2 μαθήματα σε ένα μάθημα λόγω περιορισμένης χρονικής διάρκειας σπουδών (νομικό το θέμα). Εξάλλου δεν έχει και νόημα σύγκριση του στυλ «ΗΜΜΥ VS Μαθηματικό ή Φυσικό» γιατί σαν επιστήμες διαφέρει η φιλοσοφία τους, το περιεχόμενο σπουδών τους, οι ακαδημαϊκοί στόχοι,...κτλ. Δεν γίνεται ένας ΗΜΜΥτης να θεωρείται μαθηματικός ή φυσικός, γιατί πολύ απλά θα λεγόταν μαθηματικός ή φυσικός και όχι ΗΜΜΥτης.
...για να σοβαρευτούμε λέω εγώ...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miro2
Δραστήριο μέλος
Εξάλλου δεν έχει και νόημα σύγκριση του στυλ «ΗΜΜΥ VS Μαθηματικό ή Φυσικό» γιατί σαν επιστήμες διαφέρει η φιλοσοφία τους, το περιεχόμενο σπουδών τους, οι ακαδημαϊκοί στόχοι,...κτλ. Δεν γίνεται ένας ΗΜΜΥτης να θεωρείται μαθηματικός ή φυσικός, γιατί πολύ απλά θα λεγόταν μαθηματικός ή φυσικός και όχι ΗΜΜΥτης.
...για να σοβαρευτούμε λέω εγώ...
αυτο λεω και γω νικο...να σοβαρευτουμε...εχεις παρει φορα μου φαινεται και δεν 3ερεις τι διαβαζεις και τι γραφεις...εγραψα εγω που8ενα οτι ο πολυτεχνιτης ειναι ΑΝΩΤΕΡΟΣ απο εναν μα8ηματικο ή φυσικο?κατω απο το ονομα μου βλεπεις τη σχολη γραφει...?
η ενσταση μου και γι αυτο το λογο ακριβως παρενεβηκα στο 8εμα ειναι η βεβαιοτητα οτι οι προοπτικες ενος αποφοιτου μιας φυσικομα8ηματικης σχολης ειναι πολλες και διαφορες...τονιζω λοιπον οτι κατι τετοιο πρακτικα ειναι ψευδαισ8ηση....
αυτα τα του στυλ ''αρα να καταργη8ουν οι φυσικομα8ηματικες σχολες'' ειναι επιεικως ε3ωφρενικα...και ρωτω(λιγο ειρωνικα, μην εχεις την αποκλειστικοτητα)τα σκεφτηκες πολλη ωρα για να τα γραψεις?και απο ποια λεγομενα μου ακριβως προκυπτουν?
καλο ειναι να 3ερουμε γιατι και πως 3εσπαμε...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miro2
Δραστήριο μέλος
Eξωφρενικά για ποιο λόγο; Θεωρείς καλό να υπάρχουν επιστήμες χωρίς προοπτικές εργασίας; Για ποιο λόγο να βασανίζεται η πλειοψηφία των πτυχιούχων; Γιατί πρόσεξε miro2, μιλάμε για την πλειοψηφία πάντα, η οποία έχει πολλές κατηγορίες πτυχιούχων!
α καλα, το τι 8εωρω εγω καλο 8α κα8ορισει τα πραγματα?
λοιπον, ειτε το παραδεχεσαι ειτε οχι(λιγο με αφορα)οι περισσοτερες πι8ανοτητες ενος πτυχιουχου φυσικομα8ηματικης σχολης ειναι η απασχοληση στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!χωρις να την υποβα8μιζω σε καμια περιπτωση σαν προοπτικη...η πλειοψηφια λοιπον που αναφερεσαι ασχολειται με αυτον τον τομεα!και οχι παντα απο επιλογη, αλλα απο αναγκη...τα πραγματα ειναι δυσκολα, δεν 3ερω αν το εχεις προσε3ει...σε προκαλω να κανεις μια ερευνα στους αποφοιτους των σχολων αυτων και να τους ρωτησεις με τι ασχολουνται αυτη τη στιγμη!!αν η πλειοψηφια δεν σου πει οτι 3εκινησε με ιδιαιτερα, εδωσε ασεπ ή το κυνηγησε για εργασια σε καποιο φροντιστηριο 8α βγω δημοσια και 8α σε παραδεχτω...(μην ακουσω το παραμικρο για ε3ωτερικο, οι λογοι ειναι ευνοητοι πιστευω)
γιατι βασανιζονται...για τον ιδιο λογο που βασανιζονται οι δικηγοροι, οι φιλολογοι, οι πληροφορικαριοι κλπ...ερωτηση ειναι αυτη τωρα?ο κα8ενας σπουδαζει αυτο που του αρεσει και ειναι(πρεπει να ειναι)ετοιμος να αναλαβει τις συνεπειες της επιλογης του αργοτερα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Δε θα πω πολλά, γιατί ξέρω ότι τσάμπα θα τα πω και θα κουράσω τα δάχτυλά μου...
1) Ένα ποσοστό περίπου 65-70% των φυσικών ασχολούνται με την μέση εκπαίδευση.
Το πτυχίο της Φυσικής έχει μεγάλο εύρος και μπορεί ένας πτυχιούχος να απορροφηθεί σε θέση εργασία φαινομενικά άσχετη με τη Φυσική η οποία, όμως, απαιτεί δεξιότητες τις οποίες αποκτά ένας φυσικός. Και μη ξεχνάμε ότι με ένα μεταπτυχιακό αυξάνονται κατά πολύ οι εργασιακές επιλογές... και μη ξεχνάμε ότι και μεταπτυχιακό φαινομενικά άσχετο μπορεί να κάνει ένας φυσικός...
Το θέμα είναι πρώτα ότι από τη δυσκολία της σχολής, όλοι μπαίνουν με όνειρα και καταλήγουν τελικά να προσπαθούν να περάσουν τα μαθήματα έστω και με 5 για να φύγουν από τη σχολή και κατά δεύτερο, αλλά όχι ασήμαντο λόγο, ότι οι συντεχνία του ΤΕΕ δε μας αφήνει να ανασάνουμε... Η υπογραφή του ΜΗΧΑΝΙΚΟΎ και @@...
Επίσης κάποιος που δε διαλέγει την κατεύθυνση της εκπαίδευσης στο Φυσικό Αθηνών διδάσκεται μόλις ένα μάθημα σχετικό με την εκπαίδευση και αυτό έχει να κάνει περισσότερο με τη χρήση τεχνολογιών για την κατανόηση δύσκολων εννοιών στην εκπαίδευση γενικά και όχι μόνο της μέσης εκπαίδευσης.
2) Οι γνώσεις που παίρνουμε δεν είναι χαμηλού επιπέδου επειδή το μεγαλύτερο ποσοστό των πτυχιούχων ασχολείται με την εκπαίδευση. Μπορείτε ενδεικτικά να το δείτε αυτό από τα προγράμματα σπουδών.
Επίσης, ούτε το ότι πιθανόν κάποτε είχαν χαμηλή βάση έπαιζε κάποιο ρόλο, γιατί οι καθηγητές κάνουν μάθημα βάσει του καλού φοιτητή και όχι βάσει του μέσου όρου. Ο καθένας ό,τι καταλάβει, αν δεν καταλάβει πρόβλημά του...
3) Διάβασα από έναν -προφανώς καθυστερημένο (δεν εξηγείται αλλιώς)- πιο πάνω ότι η φυσική είναι η χαμηλότερου επιπέδου γνώση. Είναι δυνατόν να λέγονται τέτοιες μλκες; Η φυσική είναι η βάση πολλών επιστημών και αυτούσια χρειάζεται λιγότερο ή περισσότερο σε κάθε μία από αυτές. Το ότι στην επιστήμη των υπολογιστών δε χρειάζεται πολλή γνώση για πρακτικές εφαρμογές δεν την κάνει κατώτερη. Άλλωστε ο σκοπός της φυσικής δεν είναι η ανάπτυξη των άλλων επιστημών, αλλά η ανάπτυξη της ίδιας είτε αυτό έχει πρακτικές εφαρμογές είτε όχι. Υπό την ίδια λογική οι υπολογιστές, ο προγραμματισμός κτλ είναι η κατώτερη γνώση, γιατί αποτελούν απλώς ένα μέσο για την ανάπτυξη της Φυσικής.
Και για να μιλήσω και λίγο ακαταλαβίστικα για τους μηχανικούς:
Οι χώροι Hilbert ίσως φάνταζαν στην αρχή ανούσιοι, αλλά σχετικά σύντομα βρέθηκε εφαρμογή στην κβαντομηχανική οπότε και περάσαμε από τη μία περιγραφή των κινήσεων στον μικρόκοσμο που ήταν η κυματική μηχανική του Schrondiger στην μηχανική των μητρών του Dirac. Με την κβαντομηχανική ερμηνεύουμε τις κινήσεις στον μικρόκοσμο και σύντομα έχουμε εφαρμογές-ερμηνείες της στην πυρηνική και στην ατομική φυσική, αλλά και αλλού. Πλέον έχουμε φτάσει τα τελευταία 20-30 χρόνια να παραγάγουμε την κβαντική ηλεκτροδυναμική που είναι μία από τις ακριβέστερες θεωρίες της φυσικής. Σήμερα πλέον μετά από πολλά χρόνια που η κβαντομηχανική εξελίσσονταν χωρίς να υπάρχει ο σκοπός των πρακτικών εφαρμογών, έχουμε ΚΑΙ πρακτικές εφαρμογές στην μικροηλεκτρονική και αλλού...
Δεν είναι ασήμαντη η Φυσική. Ασήμαντοι είναι όλοι αυτοί που δεν καταλαβαίνουν πόσο σημαντική είναι για τα πάντα.
Θα ήθελα να πω και άλλα, αλλά δε θέλω να σας ζαλίσω... ακόμα.
ΥΓ: Τις περίμενα τις αρνητικές ψήφους από τους μηχανικούς, αλλά από φυσικό ομολογώ πως δεν το περίμενα με τίποτα...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nPb
Επιφανές μέλος
γιατι βασανιζονται...για τον ιδιο λογο που βασανιζονται οι δικηγοροι, οι φιλολογοι, οι πληροφορικαριοι κλπ...ερωτηση ειναι αυτη τωρα?ο κα8ενας σπουδαζει αυτο που του αρεσει και ειναι(πρεπει να ειναι)ετοιμος να αναλαβει τις συνεπειες της επιλογης του αργοτερα...
Οπότε λοιπόν κατά τα λεγόμενά σου, όσοι είναι εκτός Πολυτεχνείου, πρέπει να να αναλάβουν την ευθύνη για την αποτυχημένη αγορά εργασίας της Ελλάδας μήπως; Φταίει σε κάτι, κάποιος που επιλέγει να σπουδάσει φυσική, μαθηματικά, οικονομικά, νομική,...κτλ; Γιατί να αναλάβει ευθύνες; Κάνει κάτι κακό που επέλεξε να σπουδάσει συγκεκριμένες επιστήμες με τον τίτλο «χαμηλής ζήτησης»; Εξάλλου ποιες είναι οι επιστήμες υψηλής ζήτησης που μόλις τελειώσεις σε «τραβάνε» από τα ρούχα για δουλεια; Συνεπώς, θες να μου πεις, ότι όσοι επιλέγουν να σπουδάσουν μια επιστήμη που δεν ανήκει στις λίστες επιστημών υψηλής ζήτησης, είναι ηλίθιοι; Σκάβουν τον λάκκο τους; Καταδικάζονται για μια ζωή να πεθάνουν στην ψάθα; (ειρωνικά ρωτάω)
Νομίζω ότι θα ήταν παράλογο και αντιδεοντολογικό να σπούδαζαν όλοι Πολυτεχνείο. Εκ φύσεως δεν γίνεται. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός με διαφορετικά ενδιαφέροντα, κλίσεις,...κτλ. Και στο κάτω κάτω εμάς τους «φωτχούς συγγενείς» δεν μας καίει που δεν έχουμε τις εναλλακτικές και τις σφαγίδες του Πολυτεχνείου.
Τουλάχιστον Ιωάννα, για όσους ξέρουν τι εστί θετική επιστήμη (εννοώοντας την φυσικομαθηματική επιστήμη) είναι ένας τρόπος σκέψης και ζωής ευρύτερος πέρα από τα στενά τεχνοκρατικά πλαίσια επιστήμη-εργασία. Από την άλλη, καμία δουλειά δεν είναι ντροπή. Με ένα πτυχίο φυσικών επιστημών έχεις επενδύσει σε έναν x τρόπο σκέψης με τον οποίο μπορείς να σταθείς επαγγελματικά σε κάθε τομέα (π.χ. ιδιωτικό) και εκτός μέσης εκπαίδευσης. Βέβαια, για την πλειοψηφία των φυσικομαθηματικών που αναφέρεις, που ψάχνει για δουλειά μέσα σε έναν μίζερο κόσμο, να σου υπενθυμίσω πώς παίρνει πτυχίο μήπως; Λίγοι αξίζουν και διαπρέπουν...
Μην εξάγετε συμπεράσματα από τις γενικές πλειοψηφίες για την "ζήτηση" ενός κλάδου γιατί ο κάθε πτυχιούχος είναι μια ξεχωριστή περίπτωση εργαζομένου με διαφορετικά προσόντα, γνώσεις, εργασιακή εμπειρία, ξένες γλώσσες,...κτλ.
Ο exc έχει δίκο σε αυτά που λέει. Αν η φυσική είναι χαμηλό επίπεδο γνώσης τότε το Πολυτεχνείο για ποιο λόγο την χρησιμοποιεί; Επίσης, ποιος είναι σε θέση από τους συνομιλούντες και σπουδάζοντες Πολυτεχνείο και όσοι δεν την σπουδάζουν, να αξιολογήσει τις επιστήμες της φύσης από πλευράς φιλοσοφίας σπουδών, δυσκολίας σπουδών, οπτική σπουδών,...κτλ; Btw, η φυσική δεν είναι εφαρμοσμένη μόνο ούτε η μορφή που εξετάζεται στο Πολυτεχνείο. Στο Πολυτεχνείο γίνεται μια τελείως αποσπασματική χρήση επιλεγμένων ενοτήτων φυσικής χρήσιμες για τον κάθε κλάδο μηχανικού. Για να είμαστε μαθηματικώς σωστοί, η διδασκαλία μετασχηματισμών Fourier στην θεωρία σημάτων και συστημάτων, στο ξεκάρφωτο χωρίς την αναγκαία μαθηματική ανάλυση της θεωρίας γενικευμένων συναρτήσεων δεν είναι σοβαρή από πλευράς μαθηματικών (σαν αξιωματική χρήση τους). Δεν είναι τυχαίο που δεν μπορώ να βρω στην Ελλάδα σε μη Μαθηματικό Τμήμα, βοηθητικό υλικό σε ανάλογο υψηλό επίπεδο με θεωρία μετασχηματισμών Fourier με μιγαδική ανάλυση,...κτλ από Πανεπιστημιακά μαθηματικά βιβλία του Πολυτεχνείου. Ότι έχω βρει είναι τελείως απλοποιημένο-εκλαϊκευμένο (επιπέδου εμπέδωσης) και «μηχανιστικά» διατυπωμένο...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
SotosA
Νεοφερμένος
Κανείς δεν είπε ότι οι ΗΜΜΥτες είναι μαθηματικοί , φυσικοί ή οτιδήποτε άλλο με το οποίο συγκρίνονται.
Ο στόχος της σχολής είναι να σε κάνει ΜΗΧΑΝΙΚΟ , που σημαίνει ότι θα είσαι σε θέση να εφαρμόσεις στην πράξη κάποια πράγματα. Αυτο προυποθέτει να γνωρίζεις βασικές αρχές φυσικής, αλλά και ΠΟΛΛΑ μαθηματικά , ώστε να είσαι σε θέση να φέρεις εις πέρας την εργασία που θα σου έχει ανατεθεί. Δεν βλέπω τον λόγο γιατί ενας ΗΜΜΥτης θα πρέπει να ξέρει πχ αποδείξεις μαθηματικών σχέσεων. ΔΕΝ μας ενδιαφέρουν καθόλου. Για αυτό εξάλλου υπάρχουν και τα τμήματα φυσικής , μαθηματικών κτλ, που το αντικείμενο τους το εκφράζει το όνομα τους.
Τώρα όσον αφορά τα θέματα επαγγελματικής αποκατάστασης , επίσης δεν μπορώ να καταλάβω γιατί όλη αυτη η επίθεση στους ΗΜΜΥ.
Όταν κάποιος κάνει μηχανογραφικό,λαμβάνει υπόψην του τα πάντα. Όσοι διαλέγουν μαθηματικο και φυσικο πχ, γνωρίζουν τα επαγγελματικά δικαιωματα των ΗΜΜΥ , καθως και τα επαγγελματικά δικαιώματα που θα έχουν και οι ίδιοι. Οπότε δεν έχουν κανένα λόγο να παραπονιούνται και να κλαίγονται. Ο καθένας κάνει τις επιλογές του και προχωράει με αυτές.
Τέλος ,απευθυνόμενος σε οσους υποστηρίζουν ένθερμα και φανατικά οτι στους ΗΜΜΥ κάνουμε πασαλλείματα και είμαστε μόνο μοστρα και δεν καταλαβαίνουμε τίποτα, ότι έχουμε 61 μαθήματα επιφανειακά και όχι ουσιώδη, τους προκαλώ να έρθουν και να πάρουν πτυχίο απο τους ΗΜΜΥ.
Γιατί έξω από τον χορό πολλά λέγονται.
Όσοι εξακολουθούν πάλι,έτσι γιατι να είναι της μόδας , να νομίζουν οτι στους ΗΜΜΥ και στα πολυτεχνεία πάει κάποιος για να πουλάει μούρη, ε τι να πω, haters are gonna hate.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miro2
Δραστήριο μέλος
Οπότε λοιπόν κατά τα λεγόμενά σου, όσοι είναι εκτός Πολυτεχνείου, πρέπει να να αναλάβουν την ευθύνη για την αποτυχημένη αγορά εργασίας της Ελλάδας μήπως; Φταίει σε κάτι, κάποιος που επιλέγει να σπουδάσει φυσική, μαθηματικά, οικονομικά, νομική,...κτλ; Γιατί να αναλάβει ευθύνες; Κάνει κάτι κακό που επέλεξε να σπουδάσει συγκεκριμένες επιστήμες με τον τίτλο «χαμηλής ζήτησης»; Εξάλλου ποιες είναι οι επιστήμες υψηλής ζήτησης που μόλις τελειώσεις σε «τραβάνε» από τα ρούχα για δουλεια; Συνεπώς, θες να μου πεις, ότι όσοι επιλέγουν να σπουδάσουν μια επιστήμη που δεν ανήκει στις λίστες επιστημών υψηλής ζήτησης, είναι ηλίθιοι; Σκάβουν τον λάκκο τους; Καταδικάζονται για μια ζωή να πεθάνουν στην ψάθα; (ειρωνικά ρωτάω)
Νομίζω ότι θα ήταν παράλογο και αντιδεοντολογικό να σπούδαζαν όλοι Πολυτεχνείο. Εκ φύσεως δεν γίνεται. Ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός με διαφορετικά ενδιαφέροντα, κλίσεις,...κτλ. Και στο κάτω κάτω εμάς τους «φωτχούς συγγενείς» δεν μας καίει που δεν έχουμε τις εναλλακτικές και τις σφαγίδες του Πολυτεχνείου.
Τουλάχιστον Ιωάννα, για όσους ξέρουν τι εστί θετική επιστήμη (εννοώοντας την φυσικομαθηματική επιστήμη) είναι ένας τρόπος σκέψης και ζωής ευρύτερος πέρα από τα στενά τεχνοκρατικά πλαίσια επιστήμη-εργασία. Από την άλλη, καμία δουλειά δεν είναι ντροπή. Με ένα πτυχίο φυσικών επιστημών έχεις επενδύσει σε έναν x τρόπο σκέψης με τον οποίο μπορείς να σταθείς επαγγελματικά σε κάθε τομέα (π.χ. ιδιωτικό) και εκτός μέσης εκπαίδευσης. Βέβαια, για την πλειοψηφία των φυσικομαθηματικών που αναφέρεις, που ψάχνει για δουλειά μέσα σε έναν μίζερο κόσμο, να σου υπενθυμίσω πώς παίρνει πτυχίο μήπως; Λίγοι αξίζουν και διαπρέπουν...
επιμενεις να μου βαζεις λογια που δεν εχω πει...εγω δεν εκανα κανενα διαχωρισμο...ουτε καν ανεφερα τη λε3η πολυτεχνειο...ουτε καν...και φυσικα και ο μηχανικος πρεπει να αναλαβει ευ8υνες, γιατι πολυ απλα κανεις δεν του ε3ασφαλιζει δουλεια...για μενα δεν υπαρχουν σχολες που σε ''τραβανε'' οπως λες, περα απο τις στρατιωτικες...οταν επιλεγεις μια επιστημη νικο, ειναι αναμενομενο να σκεφτεις τι μπορει να σου προσφερει...γιατι περα απο τη φιλοσοφια και τον τροπο ζωης, πρεπει να ζησεις μ αυτην...μαντευω οτι δε διαφωνεις σ αυτο...κανω λα8ος?
επομενως, αν τα δεδομενα για την επιστημη αυτη δεν ειναι καλα, δεν πρεπει να χεις υποψη σου την (αυ3ημενη)πι8ανοτητα να μην δουλεψεις οπως 8ελεις(ή και κα8ολου?)δεν ειναι συνεπειες επιλογης αυτο?8α φταιει μονο η αγορα εργασιας σ αυτην την περιπτωση?νομιζω οτι εχουμε συμφωνησει και στο παρελ8ον την υπαρ3η και σπουδαιοτητα της ατομικης ευ8υνης...
και για να επανελ8ω λιγακι στο 8εμα και να καταλη3ω καπου, το παιδι ειναι αυτη τη στιγμη σε πολυτεχνικη σχολη και σκεφτεται να παει σε φυσικομα8ηματικη...πρεπει να ακουσει κατ εμε και τα 8ετικα και τα αρνητικα αν διαλε3ει τη δευτερη(αφου αυτο τον ενδιαφερει στην ουσια...)μπορει π.χ να μην τον ενδιαφερει ο τομεας της εκπαιδευσης...να μην ειναι προετοιμασμενος οτι εκει μπορει να καταλη3ει?ή να βλεπει μονο αποψεις του τυπου ''μην αγχωνεσαι, φτανει να παρεις πτυχιο που να το α3ιζεις και ολα 8α πανε οπως τα 8ες''...????
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Γιώργος
Τιμώμενο Μέλος
Εγώ είπα ότι η φυσική είναι στο "χαμηλότερο" επίπεδο. Αυτό όμως που δεν πρόσεξες είναι ότι όταν έλεγα για "επίπεδο" μίλησα για "αφαιρετικό επίπεδο". Αν εσύ δεν ξέρεις να διαβάζεις σωστά ένα επιχείρημα δεν φταίω εγώ.3) Διάβασα από έναν -προφανώς καθυστερημένο (δεν εξηγείται αλλιώς)- πιο πάνω ότι η φυσική είναι η χαμηλότερου επιπέδου γνώση. Είναι δυνατόν να λέγονται τέτοιες μλκες; Η φυσική είναι η βάση πολλών επιστημών και αυτούσια χρειάζεται λιγότερο ή περισσότερο σε κάθε μία από αυτές. Το ότι στην επιστήμη των υπολογιστών δε χρειάζεται πολλή γνώση για πρακτικές εφαρμογές δεν την κάνει κατώτερη. Άλλωστε ο σκοπός της φυσικής δεν είναι η ανάπτυξη των άλλων επιστημών, αλλά η ανάπτυξη της ίδιας είτε αυτό έχει πρακτικές εφαρμογές είτε όχι. Υπό την ίδια λογική οι υπολογιστές, ο προγραμματισμός κτλ είναι η κατώτερη γνώση, γιατί αποτελούν απλώς ένα μέσο για την ανάπτυξη της Φυσικής.
Και ξαναδές τι είπα:
Για παράδειγμα, ένα τυπικό υπολογιστικό σύστημα μπορείς να αντιμετωπίσεις από την σκοπιά των εξής αφαιρετικών επιπέδων:
Δεν χρησιμοποίησα την λέξη "επίπεδο" όπως χρησιμοποιείται σε μια πρόταση όπως "Το επίπεδο διδασκαλίας των ΤΕΙ είναι χαμηλότερο". Και ναι, η Φυσική είναι στο χαμηλότερο αφαιρετικό επίπεδο, ακριβώς γιατί - όπως λέτε εσείς οι Φυσικομαθηματικοί - η επιστήμη σας είναι η βάση των πάντων.
Από εκεί και πέρα, κάθε επίπεδο έχει την αξία του. Το "υψηλότερο" - "χαμηλότερο" αναφέρεται καθαρά στην αφαιρετικότητά τους. Είναι διαφορετικό να αντιμετωπίζεις ένα κύκλωμα σε επίπεδο φυσικής/ψυχολόγησης του ηλεκτρονίου και διαφορετικό σε επίπεδο logical gates. Κάθε ένα όμως έχει και την αξία του.
Βλέπεις, εγώ αναγνωρίζω την αξία του "φυσικού επιπέδου". Θα μπορούσα να πω κι εγώ με την σειρά μου ότι οι Φυσικοί λέτε βλακείες και να μοίραζα κι εγώ αρνητικές, αλλά δεν το κάνω. Αυτό που λέω, ωστόσο είναι ότι δεν κάνουμε όλοι για όλες τις δουλειές. Ένας ΗΜΜΥ θα μελετήσει τα "ανώτερα" επίπεδα, δηλαδή σε επίπεδο λογικών πυλών φερ' ειπείν. Ένας φυσικός θα το μελετήσει στο "χαμηλότερο" επίπεδο - όπου όλα είναι ηλεκτρόνια, δεν υπάρχουν λογικές πύλες και transistors. Αλλά ούτε ο ΗΜΜΥ μπορεί να ψυχολογήσει το ηλεκτρόνιο, ούτε ο Φυσικός μπορεί να κάνει optimization επειδή "απλώς" έχει σπουδάσει το building block του όλου οικοδομήματος (την Φυσική).
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nathalie
Νεοφερμένος
Απλα εγω να διευκρινισω οτι πραγματικα το φυσικο-μαθηματικο τα σεβομαι απεριοριστα σαν σχολες(γι αυτο αλλωστε ηταν και ψηλα στο μηχανογραφικο μου) και πως δεν ειπα τπτ ουτε για το επιπεδο σπουδων τους απο πλευρας μαθηματων,καθηγητων και γενικοτερα πανεπιστημιων.Αλλωστε παροτι το πολυτεχνειο εχει μια αλφα φημη και στο εξωτερικο ως καλο πανεπιστημιο,σε παγκοσμια ερευνα για τα καλυτερα πανεπιστημια εχει πεσει αρκετα κυριως κατα την γνωμη μου της ελλειπης του οργανωσης και των καταληψεων(που απ οτι ξερω ομως δεν ξεπερνουν αυτες τις ιατρικης και αλλων "καλων" πανεπιστημιων).Οποτε χωρις να ξερω απ το πανεπιστημιο του μαθηματικου η του φυσικου,δεν αμφισβητω το ενδεχομενο του να υπερτερουν απο αποψη ποιοτητας απεναντι στους ημμυ.
ΑΛΛΑ:
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ να ακουω για πληθωρα προοπτικων εργασιας περαν της εκπαιδευσης στην Ελλαδα.Στην Ελλαδα που εγω ζω κατι τετοιο δεν υφισταται.ΩΣΤΟΣΟ δεν ειπα οτι υπαρχει τπτ κακο με την εκπαιδευση!Ισα ισα που ειναι ενας πολυ ενδιαφερον κλαδος που με καταλληλη διαχειρηση μπορει να σου επιφερει αρκετα χρηματα και χωρις υπερβολικο κοπο και το κυριοτερο αποτελει λειτουργημα!Απλα θεωρω λιγο ασχημο το να μην μπορεις να εφαρμοσεις και να επεκτεινεις τις γνωσεις σου πανω σε αυτες τις επιστημες και αντι γι αυτο να ξερεις πως μια ζωη θα μεινεις σε μια ρουτινα να διδασκεις πραγματα που εχεις χιλιοδιδαξει και πολυ χαμηλοτερου επιπεδου απ αυτα που εμαθες στο πανεπιστημιο.Προφανως και τα μαθηματικα και η φυσικη ειναι η βαση σε ολες τις επιστημες ομως με την τοση εξιδικευση και ανταγωνισμο που υπαρχει σημερα θελει πολυ κοπο και πολυ μεγαλο μεσο και τυχη για να παρεις μια αλλη θεση.Θεωρητικα μπορεις,πρακτικα οχι.
ΕΠΙΣΗΣ,ΟΧΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΗΜΜΥ ΕΥΚΟΛΑ.Θα συμφωνησω με εναν απο πανω,οποιος το πιστευει παρακαλω ας ερθει ημμυ να το διαπιστωσει.
ΟΧΙ ενας Ημμυ ΔΕΝ ειναι φυσικος ουτε ενας φυσικος Ημμυ.Ειναι 2 σχολες με διαφορετικο αντικειμενο.Ωστοσο ενας ημμυ μπορει να διδαξει(δεν αρκει μονο το πτυχιο ομως)ενω ενας φυσικος δεν μπορει με κανεναν τροπο να εχει την υπογραφη,τα προνομια και τις ευκαιριες του μηχανικου.Παρολα αυτα κανεις εδω περα δεν ειπε πως πρεπει να καταργηθει η σχολη φυσικης και μαθηματικων αφου οι ημμυ για κανεναν λογο δεν μπορουν να γινουν ουτε φυσικοι ουτε μαθηματικοι απο πλευρας γνωσεων μπορουν απλα να διδαξουν.
Τελος ο λογος που κανουμε τοσο λογο για τις επαγγελματικες προοπτικες και για μισθους ειναι γιατι οι εποχες που ζουμε ειναι δυσκολες,το δημοσιο εχει καταστραφει και η μετα-ΔΝΤ εποχη προμηνυεται δυσκολη.Οποτε πρεπει να σκεφτεις και αυτα γιατι ποιος ο λογος να σπουδαζεις αν μετα μεινεις ανεργος η παιρνεις εναν μισθο που δεν σε καλυπτει ουτε για να φας?Γι αυτο και ειναι ενθαρρυντικο να ξερεις οτι υπαρχουν αρκετες θεσεις για το αντικειμενο σου εξω και πως η δουλεια σου θα αμοιβεται καταλληλα οπως ενος ημμυ που οσους ξερω ο πρωτος τους μισθος κυμαινεται γυρω στα 1400 ευρω,ποσο ασυλληπτο για τις μερες μας δυστυχως..
Αν τα πραγματα ηταν το ιδιο καλα για τους μαθηματικους και φυσικους ειναι σχεδον σιγουρο οτι οι σχολες αυτες θα ταν περιζητητες καθως το αντικειμενο ειναι απ τα καλυτερα..
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
nathalie
Νεοφερμένος
To γελοίο της υπόθεσης είναι ότι ακόμη και οι ΗΜΜΥ, ΣΥΜΜΗ, ΤΥΜΜΗ, ΚΥΜΜΗ, ΠΥΜΜΗ, ΞΥΜΜΗ,...και πάει λέγοντας όλοι εκείνοι που σπουδάζουν όπως λένε και διαφημίζουν, κάτι πολύ "δυνατό" και πολλά "υποσχόμενο" ...ύστερα από περιπλάνηση στους πολύπλευρους χώρους εργασίας δηλώνουν μεγάλο ενδιαφέρον για να διοριστούν τελικά, ως εκπαιδευτικοί μέσω ΑΣΕΠ. Τυχαίο; Για ποιο λόγο άραγε;
Γιατί οι Ναταλίες και πολλές άλλες, δεν έχουν μάθει ότι πολλοί μαθητές με κάθε τρόπο, εισήχθησαν σε σχολές Μηχανικών πάσης φύσεως αλλά λίγοι αποφοίτησαν Μηχανικοί...και αυτό φαίνεται από την επαγγελματική διαδρομή που κάνουν μετά, όταν τελειώνουν τα ψέματα περί πρεστιζάτων επιστημών. Το ίδιο συμβαίνει σε κάθε επιστήμη. Πολλοί εισάγονται λόγω...μορίων (και άλλων κόλπων) αλλά λίγοι τιμάνε το πτυχίο που λαμβάνουν κάποια στιγμή. Η παγιωμένη εικόνα από πολλούς και άσχετους με το θέμα εργασία, για ορισμένες επιστήμες στην Ελληνική αγορά εργασίας η οποία αυτή την στιγμή αναπροσαρμόζεται μέσω αλλαγών, δεν πρέπει αποτελεί κριτήριο επιλογής μιας επιστήμης. Με την λογική της Ναταλίας, της miro2,...κ.α. εφόσον τελειώνω Φυσικομαθηματικός θα πρέπει υποχρεωτικά να εργαστώ στην μέση εκπαίδευση αφού εκεί πάει κατά την miro2, το 99% των πτυχιούχων.
Συγγνωμη αλλα επειδη αυτο τωρα το δα,απο που ακριβως εμαθες οτι οι περισσοτεροι μηχανικοι θελουν να μπουν ασεπ?Οχι γιατι εχει και πολυ νοημα αυτο που λες"εγω ειμαι μαζοχα,θα διαβαζω σαν τρελος να γραψω αριστα πανελληνιες,να μπω σε σχολη για να ξεσκιστω 5 και οχι 4 χρονια,να εχω 60 μαθηματα αντι για 30 να παρω πτυχιο και μετα να τρεχω για να παρω την εγκριση ωστε να μπορω να δωσω ασεπ,να απορριψω πολυ καλυτερες θεσεις εργασιας και να εργαστω σε κατι που δεν ειναι το αντικειμενο μου" Ναι νομιζω πως ολοι οσοι μπηκαμε ημμυ κατι τετοιο ειχαμε στο μυαλο μας.
Οπως επισης λογικο ειναι αυτο που λες οτι λιγοι τιμανε το πτυχιο που παιρνουν.Α,δηλαδη εγω απλα με κλειστα ματια δηλωνω μια σχολη και λεω"ελα μωρε,ας παρω ενα πτυχιο οπου να ναι και μετα θα δουλεψω οπου να ναι".Εδω δεν βρισκει δουλεια αυτος με τα 3 μεταπτυχιακα στο αντικειμενο του θα βρει αυτος που εχει σπουδασει κατι ασχετο..Δεν ζουμε 50 χρονια πριν που επιανες δουλεια στο δημοσιο και οπουδηποτε αλλου εχοντας σπουδασει ο,τι να ναι η μην εχοντας καν πτυχιο.Ειμαστε σοβαροι?Επισης οταν λεμε οτι ενας μαθηματικος γινεται εκπαιδευτικος δεν το λεμε επειδη ειναι trendy αλλα επειδη ειναι μονοδρομος,δεν υπαρχει αλλη επιλογη στην χωρα μας!
(Εκτος και αν θελεις να ακολουθησεις το παραδειγμα των τρελων μηχανικων που μετα γινονται εκπαιδευτικοι και θες και εσυ να γινεις χειρουργος η θηριοδαμαστης ας πουμε..)
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
1)Και σου ξαναλέω ότι από τη σκοπιά της φυσικής οι υπολογιστές, τα προγράμματα και τα όργανα είναι στο χαμηλότερο αφαιρετικό επίπεδο, αφού για τη φυσική αποτελούν απλώς ένα εργαλείο ανάπτυξής της. Έχει, λοιπόν, μεγάλη σημασία υπό ποια οπτική γωνία βλέπεις τα πράγματα. Για ξανά δες τι έγραψα... ή μήπως δεν ξέρεις να διαβάζεις;
2)Μα καλά νομίζεις ότι όλη η Φυσική ασχολείται με την "ψυχολογία" του ηλεκτρονίου σε ένα κύκλωμα; Ή μήπως νομίζεις ότι η Φυσική αρκείται στο να διατυπώσει τις βασικές αρχές και τέλος;
Στο τμήμα Φυσικής της Αθήνας υπάρχει τομέας ηλεκτρονικής-υπολογιστών-αυτοματισμού ο οποίος εκτός του ότι αναλαμβάνει τα σχετικά προπτυχιακά μαθήματα του κορμού και της αντίστοιχης κατεύθυνσης, δίνει και μεταπτυχιακά ειδίκευσης και διδακτορικά. Συνεπώς το ότι οι Φυσικοί δεν ασχολούνται με τα "ανώτερα" αφαιρετικά επίπεδα -από τη σκοπιά των ΗΜΜΥ- είναι ψέμα.
Επίσης να σου υπενθυμίσω ότι η Φυσική δεν είναι μόνο η ηλεκτρονική, αλλά και η αστροφυσική, η αστρονομία-μηχανική, η πυρηνική φυσική, η φυσική στοιχειωδών σωματιδίων, η φυσική στερεάς κατάστασης κ.α. Όλοι αυτοί οι κλάδοι ασχολούνται με την ψυχολογία του ηλεκτρονίου μήπως; Φυσικά και όχι.
----------
@nathalie:
1) Καμία έχθρα-μίσος δεν έχουμε προς τους ΗΜΜΥ. Μας υποτιμούν και αντικρούουμε.
2) Καμία σχέση δεν έχουν οι καταλήψεις για τη σχετικά χαμηλή τοποθέτηση του ΕΜΠ παγκοσμίως. Η έρευνα παίζει τον σημαντικότερο ρόλο από όλα. Διάβασε με τι κριτήρια αξιολογούνται τα πανεπιστήμια.
Να υπενθυμίσω εδώ το ότι το ΕΚΠΑ περνάει το ΕΜΠ σε όλες τις αξιολογήσεις.
3) Κι όμως υπάρχει πληθώρα προοπτικών εργασίας. Το θέμα είναι ότι είναι φαινομενικά άσχετες θέσεις με τη Φυσική οι περισσότερες και για αυτό αποφεύγονται από τους Φυσικούς. Επίσης μη ξεχνάμε ότι στη μέση εκπαίδευση έχεις ένα σχετικά καλό εισόδημα σε σύγκριση με τις ώρες που εργάζεσαι την εβδομάδα. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που πολλοί στρέφονται στην εκπαίδευση αντί να εργάζονται σε κάποια επιχείριση-τράπεζα-άλλο.
4) Δεν μπορείς να συγκρίνεις ποια μαθήματα είναι ευκολότερα, γιατί είναι μαθήματα που δεν έχουν καμία σχέση μεταξύ τους. Στα όποια κοινά, όμως, μπορείς να συγκρίνεις. Και φυσικά μη μου πεις ότι πιστεύεις ότι είναι δυσκολότερα από τα δικά μας.
Έλα εσύ στο Φυσικό ή στο Μαθηματικό να πάρεις πτυχίο, να δεις πόσο "εύκολα" είναι.
5) Ένας ΗΜΜΥ δεν είναι Φυσικός και ένας Φυσικός δεν είναι ΗΜΜΥ... Προφανώς. Εδώ συμφωνούμε. Όπως, όμως, είπα προηγουμένως το Φυσικό δίνει μεταπτυχιακά ειδίκευσης και διδακτορικά στην ηλεκτρονική-υπολογιστές-αυτοματισμό. Το ότι παρόλα αυτά ακόμη και η μελέτη να γίνει από Φυσικό χρειάζεται η υπογραφή του ΗΜΜΥ, είναι απλώς θέμα της επιβολής της συντεχνίας του ΤΕΕ και τίποτα παραπάνω. Δεν είναι θέμα γνώσεων, δεν είναι θέμα αξιοκρατίας.
6) Ένας ΗΜΜΥ δεν μπορεί να διδάξει. Για να διδάξεις ένα πράγμα, πρέπει να ξέρεις άλλα 100 και σε μεγαλύτερο βάθος. Οι ΗΜΜΥ τα Μαθηματικά και τη Φυσική τη διδάσκονται πολύ επιφανειακά για να ξέρουν τόσα πολλά πράγματα και σε τόσο μεγάλο βάθος. Δεν είναι ικανοί για διδασκαλία Φυσικής και Μαθηματικών. Ίσως είναι ικανοί για διδασκαλία των μαθημάτων του ΕΠΑΛ, όπως η ηλεκτρολογία κτλ.
7) Οι μηχανικοί θέλουν να μπορούν να έχουν το δικαίωμα να διδάξουν, γιατί όπως είπες και εσύ οι καιροί είναι δύσκολοι. Άλλωστε πόσους ΗΜΜΥ νομίζεις ότι αντέχει η Ελλαδίτσα μας;
8 ) Είστε 5ετές τμήμα και έχετε 60 μαθήματα + διπλωματική ενός εξαμήνου και είμαστε 4ετές τμήμα (Φυσικό) και έχουμε 49 μαθήματα + πτυχιακή δύο εξαμήνων. Συνεπώς ανά έτος έχουμε τον ίδιο σχεδόν αριθμό μαθημάτων (12 εσείς, 12.25 εμείς), οπότε μη μιλάς για το ποιός κουράζεται περισσότερο για να πάρει το πτυχίο του, τη στιγμή που μάλιστα στο φυσικό δεν έχουμε μαθήματα οικονομικών, φιλοσοφίας, ξένων γλωσσών κ.α. όπως έχετε εσείς...
9) Τέλος, μήπως μπορείς να μου πεις γιατί εφόσον είναι τόσο εύκολη σχολή το Φυσικό και το Μαθηματικό όπως λέτε εσείς οι ΗΜΜΥτες, έχουν μέσο χρόνο αποφοίτησης τα 8.5 έτη; Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις επίσης το γιατί οι μισοί πτυχιούχοι παίρνουν βαθμό κάτω από 6.5 και μόλις 1-2 παίρνουν βαθμό πάνω από 8.5 που είναι το άριστα;
ΥΓ: Κι άλλη αρνητική ψήφος από "Φυσικό"...
Φυσικοί δεν είναι οι ΣΕΜΦίτες με κατεύθυνση Φυσικού εφαρμογών;...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Συνολικά περισσότερα μαθήματα, έχουν, αλλά όχι περισσότερη ύλη και όχι περισσότερα μαθήματα ανά εξάμηνο αν λάβεις υπόψη ότι είστε 5ετή τμήματα. Η δυσκολία της πτυχιακής εξαρτάται όχι από το χρόνο διεξαγωγής της (αν και η ποιότητά της εξαρτάται από αυτό), αλλά από το θέμα και τον επιβλέποντα. Με βάση αυτά λοιπόν το Φυσικό είναι δυσκολότερο από τη ΣΕΜΦΕ και δεν μπορεί να συγκριθεί με τις άλλες σχολές στη δυσκολία, γιατί δεν έχουν καθόλου κοινό αντικείμενο. Δεν καταλαβαίνω γιατί δε θέλεις εσύ να το παραδεχτείς, δε σου είπε κανείς ότι η ΣΕΜΦΕ είναι εύκολη και άχρηστη σχολή...@exc, οτι και να λες, η αληθεια ειναι μια, οι πολυτεχνικες σχολες εχουν συνολικα περισσοτερα μαθηματα και η διπλωματικη πρεπει να βγει σε ενα εξαμηνο (και οχι σε δυο κατι που την κανει πολυ πιο δυσκολη). Με βαση αυτα ειναι ξεκαθαρο οτι οι πολυτεχνικες σχολες ειναι πιο δυσκολες και κουραζεσαι περισσοτερο για να παρεις πτυχιο. Δεν καταλαβαινω γιατι δεν θελετε να το παραδεχτειτε, δεν σας λεει κανεις οτι το Φυσικο ειναι ευκολη και αχρηστη σχολη...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
athatsi
Νεοφερμένος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
Για να τελειωσει κανεις μια πολυτεχνικη σχολη πρεπει να περασει συνολικα 60 μαθηματα αρα πρεπει να κοπιασει πιο πολυ. Επισης εχει λιγοτερο χρονο για να ολοκληρωσει την διπλωματικη
Αρχική Δημοσίευση από exc:το ΕΚΠΑ περνάει το ΕΜΠ σε όλες τις αξιολογήσεις
Χαχαχα, σε ποιες ολες? Πλακα μας κανεις?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Rempeskes
Επιφανές μέλος
Γι' αρχή, οι σχολές σας δίνουν πτυχία άχρηστα για την αγορά εργασίας
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Semfer
Εκκολαπτόμενο μέλος
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ έκπληξη για το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο της Αθήνας επιφύλαξε χθες η ανακοίνωση της αναλυτικής κατάταξης των 500 καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου ανά γνωστικό αντικείμενο, όπου το ΕΜΠ κατετάγη στην 114η καλύτερη θέση του κόσμου στον τομέα της Μηχανικής και Τεχνολογίας, θέση υψηλότερη από κάθε άλλο ελληνικό ίδρυμα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Το μόνο που λες είναι απόψεις χωρίς επιχειρήματα. Ας έρθουν οι πολυτεχνίτες να βγάλουν το Φυσικό στα 4+2 χρόνια όπως κάνουν στις σχολές τους στα 5+2 και εγώ θα κάψω δημοσίως το πτυχίο μου όταν το πάρω...πρωτα η ιατρικη και μετα το πολυτεχνειο(σχεδον ολες οι σχολες) ειναι οι πιο δυσκολες σχολες απο οσες υπαρχουν...εχω φιλους απο διαφορες σχολες κ εγω ειμαι πολυτεχνειο...για αυτο που λεω ειμαι σιγουρος...επισης το επιπεδο των φοιτητων ειναι υψηλο(ιατρικη κ πολυτεχνεια εχουν τους καλητερους φοιτητες) κ για αυτο υπαρχει κ αυτη η δυσκολια...π.χ. ολα τα ατομα του εμπ θα εβγαζαν το φυσικο ενω πιστευω πως το αντιστροφο δεν ισχυει..κ η σεμφε ειναι πολυ παλουκι σχολη κ πιο δυσκολη πιστευω απο το φυσικο-μαθηματικο...οχι βεβαια οτι το φυσικο-μαθηματικο ειναι ευκολες σχολες...
Και εγώ, επειδή ξέρω, σου λέω ότι άτομο από το φυσικό που δεν περνούσε μάθημα, πήγε στη ΣΕΜΦΕ και τελείωσε με πάνω από 8 και επί πλέον διδακτορικός του χημικού από το ΧΜ του ΕΜΠ μου είπε ότι το χημικό είναι πολύ δυσκολότερο από τη δική του σχολή. Κάτι θα ξέρει...
Έλα τώρα, Semfer... Μεταξύ μας... Στο μήνυμά σου δε σε ενδιέφερε καθόλου να υποστηρίξεις ολόκληρο το ΕΜΠ, αλλά τη σχολή σου και μόνον.exc, μην πεφτεις τοσο χαμηλα... Δεν μιλησε κανεις για τη ΣΕΜΦΕ κι εσυ αμεσως βρηκες ευκαιρια να την αναφερεις. Τι κομπλεξ ειναι αυτο?
Για να τελειωσει κανεις μια πολυτεχνικη σχολη πρεπει να περασει συνολικα 60 μαθηματα αρα πρεπει να κοπιασει πιο πολυ. Επισης εχει λιγοτερο χρονο για να ολοκληρωσει την διπλωματικη
Χαχαχα, σε ποιες ολες? Πλακα μας κανεις?
Το ότι έχει λιγότερι χρόνο να τελειώσει τη διπλωματική, δε σημαίνει ότι η διπλωματική του έχει και καλύτερο επίπεδο... Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει...
Τον αριθμό των μαθημάτων σας τον έχω χεσμένο, αυτό που έχει σημασία είναι η ποσότητα της ύλης. Και ξαναλέω, γιατί αυτό σε καίει: το να συγκρίνεις τη δυσκολία του Φυσικού με την ΣΗΜΜΥ είναι τουλάχιστον άστοχο και δε θα το κάνω, αλλά το να συγκρίνεις το Φυσικό με τη ΣΕΜΦΕ μπορείς να το κάνεις και το έχουμε κάνει πολλές φορές. Κάνετε την ίδια ύλη αντί σε 49 μαθήματα σε 4 χρόνια, σε 60 μαθήματα (κανονικά δεν είναι 60 αν βγάλεις και τις φιλοσοφίες-οικονομικά-κλπ, αλλά τέλος πάντων) σε 5 χρόνια... Τι είναι δυσκολότερο;
Μιλώ για τις γενικές κατατάξεις των πανεπιστημίων. Είστε σε όλες πολύ μετά από το ΕΚΠΑ.
Δες εδώ:
https://www.topuniversities.com/
https://www.arwu.org/
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 23 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.