Εσφαλμένη προσέγγιση σχολών απο μαθητές

monaxiko brizolaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Η alex from sheffield αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,864 μηνύματα.
Το θέμα κυριολεκτικά ονομάζεται "
Εσφαλμένη προσέγγιση σχολών απο μαθητές". Προσθέτω και τους φοιτητές μαζί.
Δηλαδή θα εμπιστευτώ έναν τυπά στο ιντερνετ που έκανε ενα μεταπτυχιακό και νομίζει οτι είναι εξπερτ στον τομέα και όχι το τι μας λένε στην σχολή μας(καθώς και την ίδια μου την κρίση απο αυτά που βλέπω και ακούω) , που όπως και να το κάνουμε είναι από τις κορυφαίες στον κλάδο. Οκ πάω πάσο.
 

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,492 μηνύματα.
Δηλαδή θα εμπιστευτώ έναν τυπά στο ιντερνετ που έκανε ενα μεταπτυχιακό και νομίζει οτι είναι εξπερτ στον τομέα και όχι το τι μας λένε στην σχολή μας που είναι από τις κορυφαίες στον κλάδο. Οκ πάω πάσο.
Θα μάθετε στη ζωή σας ότι τα μέλη ΔΕΠ, λόγω του ότι απέχουν από την πραγματική ενασχόληση με το επάγγελμα, παρουσιάζουν μία πολύ εξειδανικευμένη (και ιδρυματοποιημένη) άποψη των πραγμάτων. Δεν βρίσκονται στη θέση σας και όταν βρίσκονταν, η αγορά εργασίας στον κλάδο ήταν σε πολύ πρωτόγονα στάδια.

Ήδη όσα μαθαίνετε είναι παρωχημένα... Αλίμονο αν στις δουλειές ζητούσαν ακόμη την πανεπιστημιακή γνώση...
 

monaxiko brizolaki

Πολύ δραστήριο μέλος

Η alex from sheffield αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 1,864 μηνύματα.

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,550 μηνύματα.
Δηλαδή θα εμπιστευτώ έναν τυπά στο ιντερνετ που έκανε ενα μεταπτυχιακό και νομίζει οτι είναι εξπερτ στον τομέα και όχι το τι μας λένε στην σχολή μας(καθώς και την ίδια μου την κρίση απο αυτά που βλέπω και ακούω) , που όπως και να το κάνουμε είναι από τις κορυφαίες στον κλάδο. Οκ πάω πάσο.
Δεν είμαι expert, δεν έχω 20 χρόνια προϋπηρεσία. Την γνώμη μου λέω, όπως όλοι κάνουμε εδώ μέσα. Αυτό που συνειδητοποίησα είναι πρώτον η αγορά εργασίας είναι σκληρή, δεύτερον ότι η αγορά εργασίας απέχει πολύ από το πανεπιστήμιο. Και ασε με εμένα, θα σου μιλήσω για άλλους που τελείωσαν πληροφορική. Έχω συνάδελφο, τελείωσε πληροφορική. Είναι Frontend engineer, γράψει react. Τον ρώτησα αν στο πανεπιστήμιο έμαθε react και μου απάντησε "Ούτε καν, από Ινδό στο udemy έμαθα, από αυτά που έκανα στη σχολή, ούτε τα μισά χρειάζομαι".
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Είναι άλλη η επιστημονική επιμέλεια (πχ ενός έργου) και άλλο η υλοποίησή του. Ας πούμε (κι απαντώ και στον samael σε αυτό), ένας ηλεκτρολόγος μηχανικός ηγείται μίας ομάδας εγκατάστασης ηλεκτρολογικού εξοπλισμού στην πτέρυγα ενός εργοστασίου. Αυτοί που θα υλοποιήσουν το project (θα βάλουν τα καλώδια) είναι οι απόφοιτοι ΤΕΙ, ΕΠΑΛ ή οι εμπειροτέχνες ηλεκτρολόγοι που δουλεύουν ως τέτοιοι όλοι τους τη ζωή (τι; Εδώ που αφήνει ο νόμος δεν κάνει σωστά; ).
Δεν καταλαβαίνω που είναι το πρόβλημα στην αναφορά αυτή . Όλα αυτά δεν θα τα έκανε ο μελετητής μηχανικός ούτως η άλλως . Όλοι αυτοί απο κάτω , για να το πω στεγνά και λαϊκά , είναι τα "monkeys" . Είναι τα χέρια και τα πόδια , και ο μελετητής είναι ο εγκέφαλος που ρυθμίζει τα πόδια και τα χέρια με σκοπό να πετύχει κάτι που το βλέπει εκείνος απο ένα πιο ανώτερο και αφηρημένο επίπεδο . Σε έναν ιδανικό κόσμο ο μελετητής ξέρει αρκετά πράγματα σχετικά με την υλοποίηση , γιατί αυτό επηρεάζει άμεσα την μελέτη και τον σχεδιασμό ( πολύς κόσμος νομίζει οτι είναι μονόδρομη διαδικασία...it's not ) .

Να πω όμως και το εξής . Όταν βάζεις έναν άνθρωπο να κάνει μια δουλειά , που λέει οτι έχει εμπειρία , χωρίς να μπορείς να το επιβεβαιώσεις ή να το πιστοποιήσει κάποιος , ή τον βάζεις λόγω βύσματος , ξεκινάνε τα προβλήματα . Ξαναλέω βλέπε Τέμπη . Οπότε οι νόμοι υπάρχουν για συγκεκριμένους λόγους , δεν είναι θέμα θεωρίας και πράξης . Η εμπειρία του μελετητή/μηχανικού έρχεται να καλύψει τα κενά που δεν προβλέπονται απο τους νόμους , αλλά οι παρεκκλίσεις πρέπει να γίνονται για εντελώς δικαιολογημένους λόγους και όχι κατά το δοκούν .
Επίσης, true story από τον οικοδόμο πατέρα μου, οι τεχνίτες βοηθούσαν άπειρα τους μηχανικούς κατά την σχεδίαση των έργων (γιατί; Γιατί είχαν την εμπειρία και την τεχνογνωσία). Κι όχι μόνο στα σπίτια, αλλά ακόμη και σε τεράστια έργα, όπου υπάρχει σχετικό documentation (πχ γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου).
Η δουλειά του τεχνίτη είναι σημαντική , και όσο αξιοπρεπής και γνώστης είναι ένας άνθρωπος τόσο πιο πολύ θα εκτιμηθεί . Σε επίπεδο σπουδών σαφώς είναι "κατώτερος" απο έναν διπλωματούχο και για αυτό δεν μπορεί να αναλάβει τα καθήκοντα του μελετητή ή "αρχιτέκτονα" μηχανικού . Δεν είναι κάποια προσωπική διαφορά , απλώς δεν έχει την κατάλληλη εκπαίδευση και γνώση . Αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει οτι η συμβολή τους δεν είναι κρίσιμη . Και το τονίζω οτι το κατώτερος δεν το λέω με υποτιμητικό τόνο . Όπως σε όλα στην ζωή υπάρχουν διαβαθμίσεις . Το να ξέρουμε ποιος είναι πάνω απο εμάς σε ένα θέμα και ποιος κάτω έχει σκοπό την δική μας διευκόλυνση για να ξέρουμε ποιον να συμβουλευτούμε , αλλά και πως να συνεργαστούμε προς έναν κοινό σκοπό .

Δυστυχώς στην Ελλάδα , όταν όλα τα επαγγέλματα ήταν σε μια σχετική άνθιση και η κρίση δεν είχε τσακίσει τα πάντα , και όλοι μπορούσαν να βολευτούν στο δημόσιο...κάποια παιδιά επειδή έγραφαν καλά και πέρναγαν πολυτεχνείο , θεωρούσαν οτι αυτό τους εξασφάλιζε . Οπότε ξέσκιζαν τους απο κάτω τους μέσω ψυχολογικής υποβάθμισης και κακοποίησης , αλλά και κοινωνικής υποτίμησης για να ικανοποιηθεί το εγώ τους . Αλλά και σε πρακτικό επίπεδο πληρωνόντουσαν παραπάνω , οπότε απο κάθε άποψη είχαν το πάνω χέρι. Με την κρίση , τα πράγματα άλλαξαν , γιατί πολλοί κατάλαβαν οτι το πόσο έξυπνος είσαι και το τι σπουδάζεις won't make a difference . Οπότε πήγαμε στο άλλο άκρο . Πολλοί πολυτεχνίτες να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις της αγοράς και να ξεχνάνε πόσο σημαντική είναι και η formal ακαδημαϊκή εκπαίδευση σε έναν τομέα . Τώρα κάποιος ίσως πει εδώ "τι σημασία έχει εαν μπορεί να κάνει την δουλειά του και να βγάζει το ψωμί του ;" . Ναι εαν ζεις στην Ελλάδα και το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι αυτό , τότε μπορείς να γράψεις την formal γνώση στα παλιά του τα παπούτσια . Όμως αμ έλα που έτσι η τεχνολογία δεν εξελίσσεται , το βοιοτικό επίπεδο δεν βελτιώνεται και οι επιστήμες παραμένουν στάσιμες . Οι παλιοί σου λένε αφού όλα λειτουργούν ρολόι και πληρώνομαι γιατί να κάνω πειράματα ; Και οι καινούριοι σου λένε , αφού οι παλιοί δεν ενδιαφέρονται , και εμένα τι με νοιάζει αφού και εγώ πληρώνομαι ; Ας τα αφήσουμε όλα ίδια , ας βολευτούμε όλοι και ας συνεχίσουμε έτσι . Ξαναλέω , για όσους απλά ψάχνουν μια δουλειά ή προσπαθούν να αλλάξουν καριέρα γιατί ψωμολυσάνε όλο αυτό είναι τέλειο , αλλά σχολές όπως το πολυτεχνείο δεν μπορούν να λαμψουν με κόσμο που μπαίνει με τέτοιο mindset . Εκτός αυτού δεν είναι βιώσιμο όλο αυτό και στο μέλλον οδηγεί σε περισσότερη οικονομική εξαθλίωση . Και εννοείται πως όλη αυτή η νοσηρή νοοτροπία πέρασε και στις υπόλοιπες σχολές , μαθηματικό και φυσικό αφανίστηκαν απο τον χάρτη για τους περισσότερους και οι απόφοιτοι κατά πλειοψηφία έγιναν frustrated με την κατάσταση και κατέληξαν να υποτιμούν ή να εξευτελίζουν τον εαυτό τους και τις σπουδές τους στον βωμό του χρήματος . Τέλος πάντων , εκεί που θέλω να καταλήξω είναι οτι ναι , η πραγματικότητα είναι αυτή που είναι , αλλά πρέπει να αναλογιστούμε σε τι κόσμο θα ζούμε όταν δεχόμαστε μοιρολατρικά το status quo και δεν επιχειρούμε να αλλάξουμε την πραγματικότητα σε κάτι πιο όμορφο .

Η καλή Ελληνική κυβέρνηση απο την άλλη , για να κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα μέσα σε όλο αυτό το μπάχαλο , αποφάσισε εξίσωση των πάντων για να μην νιώθει κανένας αδικημένος . Αντί να λύσει τα προβλήματα αυτά και να καταστήσει σαφή την απόλυτη αναγκαιότητα και σημασία των ΤΕΙ , ενισχύοντας τα και αναβαθμίζοντας τα σε μια αξιοπρεπή επιλογή σπουδών αντί το καλάθι των άχρηστων για όσους δεν πέρναγαν πολυτεχνείο . Το αποτέλεσμα ; Όλη η χώρα σπουδάζει πλέον ιατρική και σε πολυτεχνεία , με focus την πληροφορική γιατί χάθηκαν οι ειδικότητες που ήταν κρίσιμες για να στηριχτούν πολλές βιομηχανίες που θα παρείαν δουλειά και σε φυσικούς και μαθηματικούς και πολυτεχνίτες . Οπότε δεν υπάρχει το κατάλληλο προσωπικό για να έχουμε βαριά βιομηχανία ή καν βιομηχανία . Αντί να μειωθεί το braindrain , αυξάνεται εν κατακλείδι .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Θα μάθετε στη ζωή σας ότι τα μέλη ΔΕΠ, λόγω του ότι απέχουν από την πραγματική ενασχόληση με το επάγγελμα, παρουσιάζουν μία πολύ εξειδανικευμένη (και ιδρυματοποιημένη) άποψη των πραγμάτων. Δεν βρίσκονται στη θέση σας και όταν βρίσκονταν, η αγορά εργασίας στον κλάδο ήταν σε πολύ πρωτόγονα στάδια.

Ήδη όσα μαθαίνετε είναι παρωχημένα... Αλίμονο αν στις δουλειές ζητούσαν ακόμη την πανεπιστημιακή γνώση...
Δεν ισχύει σε όλες τις δουλειές jj αυτό .
Σε μικρές , μεσαίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ψάχνουν μπαλαντέρ γιατί δεν δημιουργούν υψηλής τεχνολογίας προϊόντα και υπηρεσίες ναι . Αλλά σε τεχνολογικούς κολοσσούς που εστιάζουν στην καινοτομία και την υψηλή τεχνολογία όχι μόνο το πανεπιστήμιο κρίνεται απαραίτητο αλλά ζητείται και PhD , ειδικά σε θέματα επεξεργασίας σήματος . Θα μου πεις τώρα , ναι οκει αλλά πολλοί δεν στοχεύουν σε αυτό . Εε η πραγματικότητα είναι οτι οι περισσότεροι απο πολυτεχνεία στοχεύουν σε αυτό . Διαφορετικά έβγαζες ΙΕΚ ή παρακολουθούσες και λίγα courses στο udemy και ήσουν happy . Μπορείς να το κάνεις αυτό ; Sure...αλλά δεν είναι ισοδύναμοι αυτοί οι δύο άνθρωποι .

Υπάρχουν σίγουρα και καθηγητές που είναι σε φάση , η θεωρία δεν έχει αξία , μόνο πράξη αλλιώς δεν μαθαίνεις , αλλά και το άλλο άκρο που πράγματι όπως λες δεν έχουν δουλέψει ποτέ και δεν τους νοιάζει καθόλου η πρακτική πλευρά του πράγματος . Και οι δύο άσχετοι είναι σε ένα γενικό πλαίσιο εαν και θα τους αξιοποιήσεις διαφορετικά στην πράξη . Εν τέλει όμως ο πιο "μορφωμένος" είναι αυτός που ξέρει και την θεωρία και την πράξη , γιατί αυτός ακριβώς ξέρει οτι αυτά τα δύο δεν είναι διαφορετικά . Είναι το ένα και το αυτό . Και κατά την δική μου εμπειρία , αυτοί είναι οι πιο γνώστες απο όλους . Μπορούν ταυτόχρονα να σου πουν τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά τι συμβαίνει . Οι άλλοι είναι είτε μπακάληδες που απλά έμαθαν κάποια πράγματα για να βγάζουν την δουλειά και μπορούν να κάνουν μόνο πολύ συγκεκριμένα πράγματα , είτε τυπάδες που ότι γνώση έχουν περιορίζεται σε επίπεδο βιβλίων μόνο και στην λύση ενός πραγματικού προβλήματος δεν μπορούν να σε βοηθήσουν καθόλου .
Αυτόματη ένωση συνεχόμενων μηνυμάτων:

Ήδη όσα μαθαίνετε είναι παρωχημένα... Αλίμονο αν στις δουλειές ζητούσαν ακόμη την πανεπιστημιακή γνώση...
Ιδιαίτερη αναφορά θα ήθελα να κάνω και σε αυτό .
Το γεγονός οτι σήμερα κάτι είναι παρωχυμένο δεν σημαίνει οτι δεν μπορείς να μάθεις απο αυτό . Υπάρχουν μέθοδοι που σήμερα εφαρμόζονται με μηχανήματα που απαιτούν πολλές χιλιάδες ή και δεκάδες χιλιάδες ευρώ , και όμως παλιότερα γινόντουσαν , έστω και με λιγότερη ακρίβεια , με μεθόδους που απαιτούσαν πάμφθηνα υλικά , ένα μολύβι και ένα χαρτί . Εγώ αυτό το βρίσκω ιδιοφυές , πανέμορφο και πολύ χρήσιμο τόσο απο πρακτικής όσο και απο γνωστικής πλευράς .

Το τι είναι απαρχαιωμένο και τι όχι αλλάζει κάθε μέρα . Αυτό που δεν αλλάζει είναι το mindset που αποκτάς στην σχολή . Η καινοτομία του χθες δεν είναι ίδια με την καινοτομία του σήμερα . Αλλά το σκεπτικό που οδήγησε απο την μια καινοτομία στην άλλη , είναι .
 
Τελευταία επεξεργασία:

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,549 μηνύματα.
Έχω παρακολουθήσει τη συζήτηση και θέλω να πω το εξης…
Το μεταπτυχιακό δεν σου δίνει επαγγελματικά δικαιώματα και για μενα το μεταπτυχιακό είναι εξειδίκευση του προπτυχιακου (πρέπει με λίγα λόγια να υπάρχει συσχέτιση του προπτυχιακου με το μεταπτυχιακό)
Δεν γίνεται εγώ που σπουδάζω οικονομικά να κάνω μεταπτυχιακό στη νομικη και να το παίζω δικηγόρος…είναι αστείο να το λέμε αυτό…
Κάποιοι όμως κατάφεραν μέσω του μεταπτυχιακού να κάνουν στροφή καριέρας και μπράβο τους…δεν είναι για όλους αυτό και υπόψην ότι δεν θα το καταφέρουν όλοι αυτό…
Και ΞΑΝΑ λέω ένα καλό μεταπτυχιακό ισοδυναμεί με μερική ή ολική εξειδίκευση πάνω στο τομέα που έχεις στο προπτυχιακό!!
2) Σε ότι αφορά τα Courses…κει γώ σπουδάζω οικονομικά και γνωρίζω σε σχετικά καλό βαθμό προγραμματισμό σε γλώσσα R και Python αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να αντικαταστήσω και να συγκρίνω τη γνώση που έχει ένας software engineer με μενα…μη τρελαθούμε τελειως…
Αν ήταν ετσι όπως είπε ο @Samael θα σπουδάζαμε όλοι παιδαγωγικά και μετά με ένα μαστερ θα μπορούσαμε να κάνουμε ότι θελουμε…δεν πάει ετσι…
3ον) Εγώ εργάζομαι τα ΣΚ παρολαυτα δεν χρησιμοποιώ την εργασία (+ κάνω αγγλικά για proficiency + παίζω μπασκετ την τοπική ομάδα) για δικαιολογία ως προς την ακαδημαϊκή μου ανέλιξη! (ναι οκ δεν πληρώνω ενοίκιο ) Διαβάζω παρα πολυ και κατά τη διάρκεια του εξαμήνου όσο μπορώ και έχω μέσο όρο κοντά στο 8! Και το να κανεις διδακτορικό δεν είναι κακό ούτε σε κάνει άνεργο και τεμπέλη όπως λένε κάποιοι (εργάζεσαι όταν κανεις διδακτορικό αλλά στην Ελλάδα είμαστε τόσο πισω σε νοοτροπία ακαδημαϊκή που ότι και να πω είναι λίγο…)
Εγώ μπορεί από μικρός να έχω τρέλα με τον Χριστιανισμό, να πηγαίνω συνέχεια εκκλησία, να διαβάζω επιστολές, αγία γραφή και ο,τι άλλο υπάρχει (συγγνώμη παιδιά, είμαι τελείως άσχετος), και να αποφασίσω να σπουδάσω θεολογία γράφοντας τέλεια στις πανελλήνιες.
Η πραγματικότητα έχει δείξει ότι ελάχιστους αναπληρωτές θεολόγους παίρνουν στα σχολεία (για διορισμό δε θα μιλήσω καν) και 3-4 άτομα που ξέρω που τελείωσαν θεολογία, είναι πάνω απο 30 χρονών και δουλεύουν ως πωλητές σε μαγαζιά με ρούχα/παιδικά παιχνίδια με βασικό μισθό, γιατί δε μπορούν να αξιοποιήσουν το πτυχίο τους. Άρα; Η επιλογή αυτή δε τους δικαίωσε γιατί δε μπόρεσαν αφενός να αξιοποιήσουν το πτυχίο τους (μιας και οι επαγγελματικές προοπτικές του συγκεκριμένου κλάδου είναι ελάχιστες), αφετέρου να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι.
Εγώ θα σας πω το εξής:
Σπουδάζω οικονομικά…ναι είμαι πολυ καλός φοιτητής με πολυ καλό μέσο όρο και προσπαθώ στο προπτυχιακό να χτίσω όσο το δυνατόν καλύτερο ακαδημαϊκό βιογραφικό ( ώστε στο μέλλον αν θέλω να ακολουθήσω ακαδημαϊκή καριέρα)
Όμως εμένα το όνειρο μου ήταν-είναι και θα είναι η δημοσιογραφία! Έχω ταλέντο στο να γράφω κείμενα δημοσιογραφικά…και δεν το λέω μονο εγώ…το λένε και άλλοι(δεν είμαι ψωναρα 😂😂)
Παρολαυτα όταν έμαθα τι παίζει με τα κανάλια…τα κονε…κλπ και έπεσα από το σύννεφο του παραμυθιού που είχα πλάσει στο μυαλό μου πραγματικά αποφάσισα να ξεφύγω από αυτό τελειως…και να αφήσω τη δημοσιογραφία σαν ένα απλό όνειρο…
Το αν θα πραγματοποιηθεί δεν ξέρω…ελπίζω πως ναι αλλά με έναν καλό μισθό Γτ φίλος μου 30 χρόνων δημοσιογράφος με μεταπτυχιακό στη Αγγλία και δεν έχει «να φάει» …

Όποτε στράφηκα στη δεύτερη μου αγάπη τους υπολογιστές και έθεσα ως στόχο να περάσω πληροφορικη…δεν έπιασα τα μόρια και βρέθηκα σε οικονομική σχολή…οκ δεν πειράζει μου αρέσει εξίσου…

Από κει και πέρα…ναι τα όνειρα είναι ωραία απλά πρέπει να έχουν και έναν ρεαλιστικό και πραγματικό αντίκρισμα…
Προφανώς δεν λέω να σπουδάσουμε όλοι ιατρικη ή πληροφορικη αλλά αν δούμε ότι το «επάγγελμα των ονείρων» μας από κάπου μπάζει καλό είναι να δούμε και εναλλακτικές…
Σίγουρα θα υπάρχουν!!

Υ.Γ μιας που φέρατε το αλλαγή καριέρας στο προσκήνιο…
Σκεφτόμουν σήμερα το εξής :
Μου αρέσουν πολυ οι σπουδές μου με τις οποίες δυσκολίες και αν υπάρχουν παρολαυτα μου αρέσει ένας κλάδος που στην Ελλάδα δεν έχει καθόλου άνθηση γιατί είμαστε πολυ πισω σε αυτό το κομμάτι και είναι λίγο άσχετος με τον τομέα των σπουδών μου…
Σκεφτόμουν να ασχοληθώ μετά το πέρας των προπτυχιακών σπουδών μου με τα Sport Analytics και την Ανάλυση δεδομένων στον αθλητισμό σε μεταπτυχιακό επίπεδο!!
Ποια η γνώμη σας πάνω σε αυτό; Είναι εφικτή μια τέτοια αλλαγή;
 

Natsuko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Natsuko αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 143 μηνύματα.
Έχω παρακολουθήσει τη συζήτηση και θέλω να πω το εξης…
Το μεταπτυχιακό δεν σου δίνει επαγγελματικά δικαιώματα και για μενα το μεταπτυχιακό είναι εξειδίκευση του προπτυχιακου (πρέπει με λίγα λόγια να υπάρχει συσχέτιση του προπτυχιακου με το μεταπτυχιακό)
Δεν γίνεται εγώ που σπουδάζω οικονομικά να κάνω μεταπτυχιακό στη νομικη και να το παίζω δικηγόρος…είναι αστείο να το λέμε αυτό…
Κάποιοι όμως κατάφεραν μέσω του μεταπτυχιακού να κάνουν στροφή καριέρας και μπράβο τους…δεν είναι για όλους αυτό και υπόψην ότι δεν θα το καταφέρουν όλοι αυτό…
Και ΞΑΝΑ λέω ένα καλό μεταπτυχιακό ισοδυναμεί με μερική ή ολική εξειδίκευση πάνω στο τομέα που έχεις στο προπτυχιακό!!
Με αφορμή αυτά που λες έχω να πω πως στην πραγματική ζωή και στην αγορά εργασίας δεν υπάρχουν αυτά τα "πρέπει".
Τι εννοώ: φίλη μου, απόφοιτη ΑΣΟΕΕ (4-5 χρόνια σπουδές στα οικονομικοmanagement), θέλει να βρει δουλειά σε θέση hr. ΔΕΝ τη διαλέγουν στις συνεντεύξεις. Ξέρεις ποιους/ες διαλέγουν; Αποφοίτους αγγλικής/ελληνικής φιλολογίας, ΤΕΦΑΑ και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο άσχετο με τις επιχειρήσεις, αλλά έχουν κάνει 1 χρόνο μεταπτυχιακό στο Hr.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Με αφορμή αυτά που λες έχω να πω πως στην πραγματική ζωή και στην αγορά εργασίας δεν υπάρχουν αυτά τα "πρέπει".
Τι εννοώ: φίλη μου, απόφοιτη ΑΣΟΕΕ (4-5 χρόνια σπουδές στα οικονομικοmanagement), θέλει να βρει δουλειά σε θέση hr. ΔΕΝ τη διαλέγουν στις συνεντεύξεις. Ξέρεις ποιους/ες διαλέγουν; Αποφοίτους αγγλικής/ελληνικής φιλολογίας, ΤΕΦΑΑ και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο άσχετο με τις επιχειρήσεις, αλλά έχουν κάνει 1 χρόνο μεταπτυχιακό στο Hr.
Σε πολλές εταιρίες οι μάνατζερς και οι talent seekers είναι άσχετοι .
Το γεγονός οτι υπάρχουν αυτά δεν σημαίνει οτι είναι σωστό ή νορμάλ .
Μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση δεν νοιάζεται ακόμα και εαν είσαι μάγειρας , αρκεί να μπορεί να σε πληρώσει όσο πιο λίγα γίνεται και να μπορείς να βγάλεις την δουλειά . Μεγάλες εταιρίες δεν μπορούν να κάνουν innovation και R&D με κόσμο που έκανε ένα μεταπτυχιακό χωρίς background ή επειδή έχει διαβάσει πολύ wikipedia / έχει δει πολύ youtube . Οκει σε κάποιους τομείς και για κάποιες θέσεις ίσως , αλλά δεν είναι πανάκεια ούτε ο ενδεδειγμένος τρόπος . Το λέω γιατί πάμε να το περάσουμε ως η νόρμα , ενώ κάθε άλλο παρά η νόρμα είναι . Υπάρχουν πολλές σοβαρές εταιρίες πληροφορικής , και το τονίζω σοβαρές , ζητάνε απαραίτητα πτυχίο και μάλιστα ακόμα και διδακτορικό . Κάτι που παλιότερα δεν ήταν τόσο έντονο .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Natsuko

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Natsuko αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 143 μηνύματα.
Πάντως στο HR αυτό που περιέγραψα παραπάνω συμβαίνει κατά κόρον.
 

GeorgePap2003

Διάσημο μέλος

Ο GeorgePap2003 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 21 ετών, Φοιτητής του τμήματος Οικονομικής & Περιφερειακής Ανάπτυξης Παντείου και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 2,549 μηνύματα.
Πάντως στο HR αυτό που περιέγραψα παραπάνω συμβαίνει κατά κόρον
Γενικά σε ότι αφορά τα οικονομικά σε μη ιδιαίτερες θέσεις (που απαιτούν να γνωρίζεις οικονομικά) συμβαίνει αυτό
Και στα ναυτιλιακά ισχύει αυτό!
 

jj!

Τιμώμενο Μέλος

Ο jj! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος. Έχει γράψει 13,492 μηνύματα.
Αποφοίτους αγγλικής/ελληνικής φιλολογίας, ΤΕΦΑΑ και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο άσχετο με τις επιχειρήσεις, αλλά έχουν κάνει 1 χρόνο μεταπτυχιακό στο Hr.
Ο επιχειρηματικός κόσμος, ειδικά στο εξωτερικό, αλλά και στην Ελλάδα, έχει αρχίσει να ζητάει στελέχη που έχουν ένα υπόβαθρο σε ευρύτερα πεδία αντί σε ένα μοναδικό πεδίο μίας μόνο επιστήμης (intended :P ).

Κι αυτό γιατί στην πραγματική οικονομία υπάρχει συνεργασία όλων των κλάδων και αρκετή ευελιξία, σε επίπεδο διοίκησης, που χρειάζεται τα soft skills και τις επικοινωνιακές δεξιότητες. Όσο κλισέ και αν ακούγεται το "Η επιχείρηση είναι οι άνθρωποί της" ισχύει σε μεγάλο βαθμό.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,976 μηνύματα.
Σε πολλές εταιρίες οι μάνατζερς και οι talent seekers είναι άσχετοι .
Το γεγονός οτι υπάρχουν αυτά δεν σημαίνει οτι είναι σωστό ή νορμάλ .

Αυτό φίλτατε που περιγράφεις ισχύει και σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού που ζητάνε επιστημονικούς συνεργάτες-υπαλλήλους έκτασης απασχόλησης. Σε κάθε περίπτωση αυτός που διαβάζει ένα βιογραφικό είτε είναι ο καθηγητής της ομάδας είτε κάποιος υπεύθυνος παραλαβής βιογραφικών που σημαίνει ότι είναι άνθρωπος και άρα, όσο αντικειμενικά να είναι τα κριτήρια επιλογής, η επιλογή είναι και λίγο προσωπική άποψη. Από άποψη ο χ αναγνώστης δεν τον ενδιαφέρει ο τάδε υποψήφιος. Αυτό δεν μπορούμε να το αλλάξουμε. Δυστυχώς, αρκετοί υπεύθυνοι παραλαβής βιογραφικών αδυνατούν να κατανοήσουν πολλές φορές ένα βιογραφικό ως προς τις δεξιότητες ή πως αυτές οι δεξιότητες ταιριάζουν με την εταιρία και την θέση εργασίας. Επίσης υπάρχει μια διαστρέβλωση στο είδος των δεξιοτήτων καθώς πολλές δεν έχουν κανένα επιστημονικό νόημα για κάποια συγκεκριμένη δουλειά. Για παράδειγμα, μπορείς να μου αναπτύξεις με επιχειρήματα recruiter (απόφοιτου Θεολογίας, Αγγλικών και Management) ποια είναι η διαφορά της επιχειρησιακής έρευνας και του business analytics;

Είναι μια προέκταση ότι στη ζωή κάποια πράγματα δεν λειτουργούν με λογική ή με επιστημονική συνέπεια όταν στη μέση υπάρχει η χρηματική συναλλαγή.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,976 μηνύματα.
Φιλικά, προς νεοεισερχόμενους, η Coursera παρέχει μια γκάμα πρωτοποριακών μαθημάτων κυρίως για βελτίωση κάποιων δεξιοτήτων ή επανάληψης υπαρχόντων μαθημάτων που μπορεί να έγιναν στις σπουδές, αλλά ο διδάσκων να μην ήταν αρκετά μεταδοτικός ή η ύλη να μην παρείχε δεξιότητες. H Coursera δεν ενδείκνυται για αλλαγή επιστημονικής κατεύθυνσης, καθώς αυτή χτίζεται μόνο μέσω σπουδών και σκληρής δουλειάς. Προσωπικά σε 8 μήνες έχω μάθει περισσότερα πράγματα από όσα έχω μάθει σε 10 χρόνια με τη συμβατική πορεία σπουδών, πτυχίων, μεταπτυχιακών, βραδυκίνητα εξάμηνα και "εξεταστικές". Ζούμε σε μια εποχή όπου γενικά και το ακαδημαϊκό κατεστημένο είναι κάπως απαρχαιωμένο αλλά και η αγορά εργασίας έχει δημιουργήσει φανταστικές θέσεις υπηρεσιών από τα μερίσματα των επενδυτών. Δεν είναι θέσεις εργασίας που χωρίς αυτές η εταιρία θα κλείσει.

Εννοείται ότι στην Ελλάδα, οι περισσότεροι μαθητές και καλά κάνουν, δεν έχουν σαφή εικόνα για τις επιστήμες λόγω ανεπάρκειας τόσο των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης όσο και της κλασικής αποσύνδεσης των σπουδών (ακόμη και των τεχνικών σπουδών) με την αγορά. Υπάρχει μια λανθασμένη άποψη και προσέγγιση σε αυτό το θέμα από διάφορες πλευρές. Ο καθένας ισχυρίζεται κάτι χωρίς να είναι σε θέση να μας πει πως τα Στοιχεία Ορυκτών Ι θα μπορούσαν να συσχετιστούν με μια επιστημονική κατεύθυνση που να συνδέεται με ένα επάγγελμα μετά. Στην Ελλάδα οι επιλογές είναι δυο: το δημόσιο και οι δουλειές του ποδαριού. Για τις δουλειές του ποδαριού δεν χρειάζεται να κάνουμε αναλύσεις, τις βλέπουμε και βιώνουμε τις συνέπειες με την συνεχώς προβληματική οικονομία.

Το προσωπικό που είναι αρμόδιο για την ενημέρωση των μαθητών αλλά και φοιτητών συνήθως έχει μια κακή εικόνα με τη δουλειά, ως υπεύθυνη διαδικασία έργου, καθώς η πλειονότητά τους είναι ανεύθυνοι επαγγελματίες. Είδατε ποτέ να απολυθεί κάποιος εκπαιδευτικός επειδή η δουλειά του κρίθηκε ανεπαρκής; Οπότε ένας κακός Μαθηματικός καθηγητής στη μέση εκπαίδευση που απλά έχει βολευτεί στη συνδικαλιστική καρέκλα του, τι είδους άποψη να έχει για τα Μαθηματικά του 21ου αιώνα και πώς αυτά εφαρμόζονται στην αγορά εργασίας; Ένας μέτριος Φιλολόγος που απλά έχει κολλήσει στην διδασκαλία μέσω ασκήσεων παπαγαλίας των Αρχαίων για να βγει το 45λεπτο μαθήματος τι ακριβώς μπορεί να μας πει για την Υπολογιστική Γλωσσολογία; Ο καθένας από το πόστο του μπορεί να κάνει πολλά πράγματα για να αλλάξει η κοινωνία αλλά δυστυχώς, όλοι (αν όχι οι περισσότεροι) βολεύονται στο ότι κάποιος άλλος θα βγάλει το φίδι. Είναι η εθνική κατάρα που βασανίζει γενιές Ελλήνων σε όλα τα επίπεδα. Έτσι όμως θα διαιωνίζεται η κατάσταση της εσφαλμένης εικόνας για την επιστήμη, ακόμη και για την ίδια κοινωνία από την ίδια την κοινωνία. Εννοείται ότι τα ΜΜΕ ως κομμάτι της κοινωνίας πλέον απλά κατοπτρίζουν την ασχετοσύνη, στέλνοντας το είδωλο της χαζομάρας σε αυτόν που καθρεπτίζεται.
 

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,358 μηνύματα.
Σε πολλές εταιρίες οι μάνατζερς και οι talent seekers είναι άσχετοι .
Το γεγονός οτι υπάρχουν αυτά δεν σημαίνει οτι είναι σωστό ή νορμάλ .
Μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση δεν νοιάζεται ακόμα και εαν είσαι μάγειρας , αρκεί να μπορεί να σε πληρώσει όσο πιο λίγα γίνεται και να μπορείς να βγάλεις την δουλειά . Μεγάλες εταιρίες δεν μπορούν να κάνουν innovation και R&D με κόσμο που έκανε ένα μεταπτυχιακό χωρίς background ή επειδή έχει διαβάσει πολύ wikipedia / έχει δει πολύ youtube . Οκει σε κάποιους τομείς και για κάποιες θέσεις ίσως , αλλά δεν είναι πανάκεια ούτε ο ενδεδειγμένος τρόπος . Το λέω γιατί πάμε να το περάσουμε ως η νόρμα , ενώ κάθε άλλο παρά η νόρμα είναι . Υπάρχουν πολλές σοβαρές εταιρίες πληροφορικής , και το τονίζω σοβαρές , ζητάνε απαραίτητα πτυχίο και μάλιστα ακόμα και διδακτορικό . Κάτι που παλιότερα δεν ήταν τόσο έντονο .
Πάντως, επειδή εργάζομαι σε μια απ τις κορυφαίες δικηγορικές εταιρείες στη χώρα, με οργάνωση, υποδομές και έσοδα που πριν μερικούς μήνες δε θα μπορούσα καν να φανταστώ ότι υπάρχουν στην Ελλάδα, επιβεβαιώνω ότι τα hr και it departments έχουν και άτομα με άσχετες ή πιο «υποβαθμισμένες» πρώτες σπουδές. Πιο πολύ μετράνε η εργασιακή εμπειρία και οι εκπαιδεύσεις που έχεις, καθώς και η πειστικότητα της συνέντευξης που θα δώσεις ότι μπορείς να κάνεις τη δουλειά. Και πιστεψέ με, δεν θα ήταν τίποτα για την εταιρεία να προσλάμβανε κανονικούς αποφοίτους σχετικών σχολών και να τους έδινε λίγα χρήματα παραπάνω. Αν πίστευε πως αυτοί οι απόφοιτοι θα έκαναν καλύτερα τη δουλειά, θα τους προσλάμβαναν και 1000 ευρώ παραπάνω να απαιτούσαν ως μισθό. Είναι ψίχουλα γι αυτούς.

Δεν λέω ότι αυτό είναι το σωστό, απλώς πλέον το κάνουν και ελίτ εταιρείες, όχι μόνο μικρομεσαίες που κοιτάνε να μη δώσουν μερικά ευρώ παραπάνω. Υπάρχει μεγάλη ευλυγισία, με τον προπτυχιακό τιτλο σπουδών να μην έχει πλέον (τουλάχιστον στον ιδιωτικό τομέα) το απόλυτο κύρος που επισκίαζε κάθε άλλη εμπειρία ή εκπαίδευση, όπως γινόταν ίσως στο παρελθόν.
 

Samael

Τιμώμενο Μέλος

Ο Samael αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών ΠΑΔΑ και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,179 μηνύματα.
Πάντως, επειδή εργάζομαι σε μια απ τις κορυφαίες δικηγορικές εταιρείες στη χώρα, με οργάνωση, υποδομές και έσοδα που πριν μερικούς μήνες δε θα μπορούσα καν να φανταστώ ότι υπάρχουν στην Ελλάδα, επιβεβαιώνω ότι τα hr και it departments έχουν και άτομα με άσχετες ή πιο «υποβαθμισμένες» πρώτες σπουδές. Πιο πολύ μετράνε η εργασιακή εμπειρία και οι εκπαιδεύσεις που έχεις, καθώς και η πειστικότητα της συνέντευξης που θα δώσεις ότι μπορείς να κάνεις τη δουλειά. Και πιστεψέ με, δεν θα ήταν τίποτα για την εταιρεία να προσλάμβανε κανονικούς αποφοίτους σχετικών σχολών και να τους έδινε λίγα χρήματα παραπάνω. Αν πίστευε πως αυτοί οι απόφοιτοι θα έκαναν καλύτερα τη δουλειά, θα τους προσλάμβαναν και 1000 ευρώ παραπάνω να απαιτούσαν ως μισθό. Είναι ψίχουλα γι αυτούς.

Δεν λέω ότι αυτό είναι το σωστό, απλώς πλέον το κάνουν και ελίτ εταιρείες, όχι μόνο μικρομεσαίες που κοιτάνε να μη δώσουν μερικά ευρώ παραπάνω. Υπάρχει μεγάλη ευλυγισία, με τον προπτυχιακό τιτλο σπουδών να μην έχει πλέον (τουλάχιστον στον ιδιωτικό τομέα) το απόλυτο κύρος που επισκίαζε κάθε άλλη εμπειρία ή εκπαίδευση, όπως γινόταν ίσως στο παρελθόν.
Δεν διαφωνώ αλλά μιλάμε για θέσεις hr που τις καλύπτει και η κουτση Μαρία είτε με είτε χωρίς μεταπτυχιακό . Δεν απαιτούν ειδικό επιστημονικό υπόβαθρο τις περισσότερες φορές για να καλυφθούν ή τουλάχιστον αντιμετωπίζονται ως τέτοιες θέσεις από τις περισσότερες εταιρίες στην Ελλάδα . Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι σαν αντικείμενο/θέση δεν έχει την δική του θεωρία και πράξη .

Το μεταπτυχιακό ειναι καλό αλλά δεν είναι πανάκεια . Τα περισσότερα μάλιστα είναι σκέτη κοροϊδία στην Ελλάδα . Δεν μπορείς με ένα μεταπτυχιακό να αντικαταστήσεις χρόνια σπουδών σε έναν τομέα . Διαφορετικά όπως είπα ας πήγαινε κάποιος παιδαγωγικά και με ένα πτυχίο ας έβγαινε δικηγόρος . Δεν γίνεται...αλλά ακόμα και να γινόταν ( να μπορούσες μέσω των παιδαγωγικών να εργαστείς στον χώρο της νομικής ) , εσύ δεν το έκανες . Και ερχόμαστε στο point μου , επειδή κάτι η αγορά το προωθεί δεν σημαίνει ότι είναι σωστό . Αντί να επιλέξεις αυτό τον δρόμο , θα πας να σπουδάσεις 4 χρόνια σε ένα τμήμα νομικής , και ο λόγος είναι ότι θες να έχεις την καλύτερη επιστημονική μόρφωση , το καλύτερο υπόβαθρο και την μεγαλύτερη επαφή με το αντικείμενο , άσχετα με το τι κρίνει απαραίτητο και χρήσιμο η κάθε εταιρία .
 
Τελευταία επεξεργασία:

Nihilist

Τιμώμενο Μέλος

Ο Nihilist αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Νομικής ΕΚΠΑ. Έχει γράψει 1,358 μηνύματα.
Δεν διαφωνώ αλλά μιλάμε για θέσεις hr που τις καλύπτει και η κουτση Μαρία είτε με είτε χωρίς μεταπτυχιακό . Δεν απαιτούν ειδικό επιστημονικό υπόβαθρο τις περισσότερες φορές για να καλυφθούν ή τουλάχιστον αντιμετωπίζονται ως τέτοιες θέσεις από τις περισσότερες εταιρίες στην Ελλάδα . Χωρίς αυτό να σημαίνει οτι σαν αντικείμενο/θέση δεν έχει την δική του θεωρία και πράξη .

Το μεταπτυχιακό ειναι καλό αλλά δεν είναι πανάκεια . Τα περισσότερα μάλιστα είναι σκέτη κοροϊδία στην Ελλάδα . Δεν μπορείς με ένα μεταπτυχιακό να αντικαταστήσεις χρόνια σπουδών σε έναν τομέα . Διαφορετικά όπως είπα ας πήγαινε κάποιος παιδαγωγικά και με ένα πτυχίο ας έβγαινε δικηγόρος . Δεν γίνεται...αλλά ακόμα και να γινόταν ( να μπορούσες μέσω των παιδαγωγικών να εργαστείς στον χώρο της νομικής ) , εσύ δεν το έκανες . Και ερχόμαστε στο point μου , επειδή κάτι η αγορά το προωθεί δεν σημαίνει ότι είναι σωστό . Αντί να επιλέξεις αυτό τον δρόμο , θα πας να σπουδάσεις 4 χρόνια σε ένα τμήμα νομικής , και ο λόγος είναι ότι θες να έχεις την καλύτερη επιστημονική μόρφωση , το καλύτερο υπόβαθρο και την μεγαλύτερη επαφή με το αντικείμενο , άσχετα με το τι κρίνει απαραίτητο και χρήσιμο η κάθε εταιρία .
Σίγουρα είναι καλύτερο το προπτυχιακό σου να είναι σχετικό με τη δουλειά σου, δεν το αμφισβητώ.
Επίσης όντως τα περισσότερα μεταπτυχιακά στην Ελλάδα είναι αστεία, απλώς για το χαρτί τα κάνεις. Σε ελάχιστα μαθαίνεις όντως πράγματα.

Αυτό που θέλω απλώς να πω είναι πως η εργασιακή εμπειρία, οι εκπαιδεύσεις με σεμινάρια ή προγράμματα σε ιδιωτικά, τα μεταπτυχιακά κλπ αρκούν σε πολλά επαγγέλματα πλέον, όπου βέβαια δεν χρειάζονται επαγγελματικά δικαιώματα τα οποία κατοχυρώνει μόνο το προπτυχιακό. Η νομική είναι ειδική περίπτωση, γιατί ο δικηγόρος έχει πολλά αποκλειστικά δικαιώματα που χωρίς να έχεις δώσει εξετάσεις συλλόγου κανείς δεν μπορεί να τα κάνει. Τα ίδια φαντάζομαι γίνονται και με τους γιατρούς και τους μηχανικούς. Αλλά αν θες απλά ένα άτομο να σου γράφει κώδικα, να μανατζάρει τους εργαζόμενους, να κάνει νομικό case research, να λύνει τεχνικά προβλήματα υπολογιστή κλπ δε θα πας απαραίτητα σε αυτόν που έχει το πτυχίο ή το βαθμό, αλλά σ αυτόν που έχει εργασιακή εμπειρία και recommendations. Σίγουρα το σχετικό πτυχίο είναι μεγάλο plus, αλλά όχι απαραίτητο πλέον.

Υ. Γ. το hr μπορεί σε μικρές επιχειρήσεις να φαίνεται πως μπορεί να το κάνει και η κουτσή μαρία, αλλά στις μεγάλες είναι πολύ σημαντικό κομμάτι, που επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την πορεία της εταιρείας. Γι αυτό και οι προσλήψεις σε αυτό τι πεδίο δεν γίνονται αψήφιστα, τουλάχιστον από τους σοβαρούς οργανισμούς.
 

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,976 μηνύματα.
Δεν ξέρω πού θα μπορούσε το θέμα συζήτησης αυτό να ταίριαζε καλύτερα αλλά το ξεκινάω εδώ με επιφύλαξη μεταφοράς του σε πιο σχετικό θέμα συζήτησης.

Τελευταία κοιτάζοντας στο διαδίκτυο για συγκεκριμένα επαγγελματικά θέματα, μου εμφανίζονται αρκετές αγγελίες παράδοσης μαθημάτων μαθηματικών(!) από ειδικότητες που δόξα τω θεώ, παρέχουν άλλου τύπου επαγγελματικές επιλογές εκτός εκπαίδευσης. Τις προάλλες είδα έναν απόφοιτο Ιατρικής με βαθμό πτυχίου 9 να διδάσκει μαθήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και να προετοιμάζει μαθητές για πανελλαδικές ακόμη και για το διεθνές απολυτήριο ΙΒ κάνοντας μαθηματικά για το IGCSE.

Τρεις απλές ερωτήσεις.
  • Πώς μπορεί ένας πτυχιούχος Ιατρικής ή άλλης επιστημονικής ειδικότητας να εξηγήσει ειδικά κεφάλαια Μαθηματικών ακόμη και Βιολογίας όχι ως γιατρός αλλά ως καθηγητής;
  • Όσο καλός να ήταν στα Μαθηματικά του Λυκείου επαρκούν οι γνώσεις του σε συνδυαστικές ερωτήσεις να μπορεί να στέκεται με άνεση σε διάφορα επίπεδα μαθηματικών, αλλά και προγράμματα σπουδών π.χ. του βρεταννικού εκπαιδευτικού συστήματος; Εδώ ένας Μαθηματικός με μεταπτυχιακές σπουδές και πάλι, χρειάζεται χρόνια δουλειάς για να μπορεί να έχει αυτή την παιδαγωγική μέθοδο.
  • Πόσα μαθηματικά μοτίβα και ασκήσεις διαφορετικών θεωριών έχει μελετήσει ένας γιατρός και ένας μαθηματικός για να μπορεί να ετοιμάσει, να διδάσκει, να εξηγεί και παρέχει ένα οργανωμένο μάθημα στο μαθητή ή στους μαθητές του;
Μου κάνει εντύπωση από τη στιγμή που κάποιος επιλέγει συνειδητά(!) να γίνει γιατρός για ποιο λόγο θέλει να κάνει τον ιδιώτη καθηγητή μαθηματικών ή βιολογίας; Το ίδιο ισχύει και για έναν απόφοιτο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Τελευταία αρκετοί Πολιτικοί Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί ακόμη και Αρχιτέκτονες εργάζονται ως καθηγητές μέσης εκπαίδευσης στα μαθήματα που επιστημονικά ανήκουν σε άλλες ειδικότητες. Για ποιο λόγο δεν περιορίζονται να διδάσκουν μαθήματα της επιστήμης τους; Ή για ποιο λόγο στρέφονται στη "μέση εκπαίδευση" εφόσον αντικειμενικά το Πολυτεχνείο δεν συνδέεται άμεσα με τη μέση εκπαίδευση;

Κάτι ανάλογο συμβαίνει με πτυχιούχους Νομικής που μπαίνουν σε χωράφια Φιλολόγων και διδάσκουν Λατινικά, Αρχαία μέχρι και ΑΟΘ. Ό,τι να 'ναι.
 
Τελευταία επεξεργασία:

γιαννης_00

Επιφανές μέλος

Ο γιαννης_00 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 24 ετών, Μαθητής Α' γυμνασίου και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 11,934 μηνύματα.
Δεν ξέρω πού θα μπορούσε το θέμα συζήτησης αυτό να ταίριαζε καλύτερα αλλά το ξεκινάω εδώ με επιφύλαξη μεταφοράς του σε πιο σχετικό θέμα συζήτησης.

Τελευταία κοιτάζοντας στο διαδίκτυο για συγκεκριμένα επαγγελματικά θέματα, μου εμφανίζονται αρκετές αγγελίες παράδοσης μαθημάτων μαθηματικών(!) από ειδικότητες που δόξα τω θεώ, παρέχουν άλλου τύπου επαγγελματικές επιλογές εκτός εκπαίδευσης. Τις προάλλες είδα έναν απόφοιτο Ιατρικής με βαθμό πτυχίου 9 να διδάσκει μαθήματα Μαθηματικών, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας και να προετοιμάζει μαθητές για πανελλαδικές ακόμη και για το διεθνές απολυτήριο ΙΒ κάνοντας μαθηματικά για το IGCSE.

Τρεις απλές ερωτήσεις.
  • Πώς μπορεί ένας πτυχιούχος Ιατρικής ή άλλης επιστημονικής ειδικότητας να εξηγήσει ειδικά κεφάλαια Μαθηματικών ακόμη και Βιολογίας όχι ως γιατρός αλλά ως καθηγητής;
  • Όσο καλός να ήταν στα Μαθηματικά του Λυκείου επαρκούν οι γνώσεις του σε συνδυαστικές ερωτήσεις να μπορεί να στέκεται με άνεση σε διάφορα επίπεδα μαθηματικών, αλλά και προγράμματα σπουδών π.χ. του βρεταννικού εκπαιδευτικού συστήματος; Εδώ ένας Μαθηματικός με μεταπτυχιακές σπουδές και πάλι, χρειάζεται χρόνια δουλειάς για να μπορεί να έχει αυτή την παιδαγωγική μέθοδο.
  • Πόσα μαθηματικά μοτίβα και ασκήσεις διαφορετικών θεωριών έχει μελετήσει ένας γιατρός και ένας μαθηματικός για να μπορεί να ετοιμάσει, να διδάσκει, να εξηγεί και παρέχει ένα οργανωμένο μάθημα στο μαθητή ή στους μαθητές του;
Μου κάνει εντύπωση από τη στιγμή που κάποιος επιλέγει συνειδητά(!) να γίνει γιατρός για ποιο λόγο θέλει να κάνει τον ιδιώτη καθηγητή μαθηματικών ή βιολογίας; Το ίδιο ισχύει και για έναν απόφοιτο Ηλεκτρολόγων Μηχανικών. Τελευταία αρκετοί Πολιτικοί Μηχανικοί, Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί ακόμη και Αρχιτέκτονες εργάζονται ως καθηγητές μέσης εκπαίδευσης στα μαθήματα που επιστημονικά ανήκουν σε άλλες ειδικότητες. Για ποιο λόγο δεν περιορίζονται να διδάσκουν μαθήματα της επιστήμης τους; Ή για ποιο λόγο στρέφονται στη "μέση εκπαίδευση" εφόσον αντικειμενικά το Πολυτεχνείο δεν συνδέεται άμεσα με τη μέση εκπαίδευση;

Κάτι ανάλογο συμβαίνει με πτυχιούχους Νομικής που μπαίνουν σε χωράφια Φιλολόγων και διδάσκουν Λατινικά, Αρχαία μέχρι και ΑΟΘ. Ό,τι να 'ναι.
Δηλαδη τωρα εσυ δεν θα καθοσουν στην Ερυφιλη να σχεδιαση την προσωπαρα σου ε..? εγω θα παρακαλουσα..
Μα δεν εχει βγαλει την σχολη καλων τεχνων?... ε και ? αν το ηξερε η σχολη θα την αρπαζε.... αλλα δεν θα παμε ..κανουμε το χομπι μας.
 

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top