challenger
Επιφανές μέλος
τι εννοεις να μην υπαρχουν; γινε πιο συγκεκριμενος....Κατα την γνώμη μου δίκαιο θα ήταν να μην υπάρχουν τα ΤΕΙ (το ξέρω γίνομαι κακός) αλλά εφόσον υπάρχουν πιστεύω οτι θα'πρεπε να διαχωριστούν οι αρμοδιότητες π.χ των Ηλεκτρολόγων ΤΕΙ και των Ηλεκτρολόγων ΑΕΙ. Δηλαδή άλλα να κάνει ο ένας και άλλα να κάνει ο άλλος και να μην μπλέκονται οι μεν στις υποθέσεις των δε (δεν ξέρω κατα πόσο είναι αυτό είναι εφικτό).
Όσο για τους πολιτικούς μηχανικούς συμφωνώ μαζί σου οτι θα'πρεπε να κοπούν "μαχαίρι" δικαιώματα Ηλεκτρολόγων-Μηχανολόγων. Πάντως είναι γνωστό οτι οι πολιτικοί μηχανικοί είναι η άρχουσα δύναμη στο τεχνικό επιμελητήριο ελλάδος και κάνουν ό,τι γουστάρουν. Τεράστια αδικία!
οσο για τις αρμοδιοτητες κατα πλειοψηφια ολοι εδω μεσα αυτο φωναζουμε...
τα δικαιωματα ναι τα καταχράται, τις υποχρεωσεις παραμελει....Μονόλογο θέλει να έχει, ενίοτε να παρεμβαίνει και στα εσωτερικά των τμημάτων. Ότι καταχράται τα δικαιώματά και τις υποχρεώσεις του, τα καταχράται.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
kou_nikos
Νεοφερμένος
τι εννοεις να μην υπαρχουν; γινε πιο συγκεκριμενος....
οσο για τις αρμοδιοτητες κατα πλειοψηφια ολοι εδω μεσα αυτο φωναζουμε...
Νομίζω οτι είναι σαφές αυτό που λέω. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να υπάρχει Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος ΤΕΙ και Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος ΑΕΙ. Γιατί να μην υπάρχει μόνο, ένα απο τα δύο?? Όποιο να'ναι , αρκεί να είναι ένα. Δεν μας χωράει όλους η αγορά εργασίας...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
antis
Πολύ δραστήριο μέλος
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
...Πρώτα τα λεγόμενά μου περιληπτικά προσφέροντας παράλληλα σύντομες απαντήσεις περί της άποψή μου σε αυτά που ρωτήθηκα από διάφορους...
Α) Το το ΤΕΕ και κάθε ΤΕΕ προστατεύει τα μέλη του. Ξανατονίζω, ότι στη λέξη «προστατεύει» δώστε ό,τι ερμηνεία θέλετε και κατ’ επέκταση το αυτό ισχύει για όλα τα επιμελητήρια επιστημόνων και ΤΕΙ. Σε αυτό είχα παραθέσει και το λινκ (ως «απόδειξη» αν θέλετε): https://www.alfavita.gr/artrog.php?id=55776
Στην ερώτηση κάποιου αν υπάρχουν άλλα επιμελητήρια να «συγκρούονται» στα Ε.Δ. με το ΤΕΕ, ένα παράδειγμα που μου έρχεται τώρα στο μυαλό είναι η Ένωση Φυσικών για Φυσικούς με ειδικότητα ραδιοηλεκτρονικοί ή ραδιοηλεκτρολογίας (αν το λέω σωστά) που δεν μπορούν να εργαστούν ως ΠΕ-Ηλεκτρονικοί. Δεν ξέρω αν πρόσφατα άλλαξε κάτι. Νομίζω για την εκπαίδευση επετράπηκε, αλλά όχι γενικότερα...
Β) Είναι λάθος (άποψή μου) να υπάρχει στο μυαλό μας περί πτυχίων ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τα Ε.Δ. μόνο τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αλλά ΟΛΕΣ οι βαθμίδες εκπαίδευσης (unis-TEI-IEK-ΕΠΑΛ) που προσφέορυν πτυχίο, γιατί από την κάθε βαθμίδα (με «κόπο και διάβασμα» που λέγαμε) αντίστοιχα απονέμονται τα Ε.Δ. που προσδιορίζουν το χώρο δράσης του καθενός. Επί τούτου σχετικά αναφέρθηκε επίσης, ότι παλαιώθεν θεσπίστηκε η «λογική» των "τάξεων" εργασιακά (απλοϊκή προσέγγιση για χάρη του διαλόγου) ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης που λήφθηκε (Πανεπιστήμιο>ΤΕΙ>ΙΕΚ>ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΤΕΕ/ΤΕΛ/ΟΑΕΔ) και ότι εδώ μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι Πανεπιστήμιο/Πολυτεχνείο ίδιο επίπεδο με ΤΕΙ, αλλά αυτό έχει συμβεί μόνο ακαδημαϊκά και ουχί εργασιακά (για απόδειξη, βλέπε π.χ. προκήρυξη ΑΣΕΠ που οι θέσεις ΠΕ και ΤΕ είναι ακόμα και σήμερα διακριτές)! Φυσικά σε δεδομένους χώρους εργασιακής δράσης δεδομένων επαγγελμάτων υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά σε φόρουμ αναφέρεται ο γενικός κανόνας.
Γ) Η ποσότητα και ποιότητα μαθημάτων διαφέρει μεταξύ ΤΕΙ και Πανεπιστημίων/Πολυτεχνείων και ότι αυτό γίνεται εντονότερο στις πολυτεχνικές και γεωπονοδασολογικές σχολές που είναι 5 έναντι 4 έτη σπουδών στα ΤΕΙ.
Ζ) Οι Πανελλήνιες εξετάσεις από μόνες τους ως θεσμός δεν φανερώνουν σε αυτό το θέμα συζήτησης τίποτα σχετικά με σχολές και unis και ΤΕΙ και Ε.Δ., αλλά εμμέσως το «υλικό/πρώτη ύλη» μεταξύ των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ έχει σημαντική επίπτωση στην όλη (ακαδημαϊκή νοώντας) διαδικασία. Φυσικά σε αυτό υπάρχουν και φωτεινές εξαιρέσεις...
Η) Τα παιδιά στα Πανεπιστήμια κόπιασαν παραπάνω για να "ξεχωρίσουν" (αν θέλετε) από τις υπόλοιπες μορφές εκπαίδευσης και ότι ο Ιδρυτικός νόμος των ΤΕΙ τα κατατάσει στην «τεχνική εκπαίδευση» (το ανέφερε φέτος και η Υπ. Παιδείας). Για τις νέες γενιές πτυχιούχων και με τα Ε.Δ. βάσει αυτού αναρωτήθηκα (εννοώντας για τη σημερινή κατάσταση πάντα) περισσότερο φταίνε τα ίδια τα ΤΕΙ που πήγαν στα 4 έτη σπουδών (3.5 και πρακτική) και αν θα έπρεπε να έχουμε τελικά για την πραγματικότητα στην Ελλάδα ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΤΕΕ/ΤΕΛ-ΙΕΚ-ΤΕΙ-Πανεπιστήμια/Πολυτεχνεία στο πακέτο...
Θ) Τέλος, και σημαντικότερο, η ειδησεογραφία και τίτλος του ποστ «μπλόκο» και με την ταύτιση που έκαναν ορισμένοι με χαρακτηρισμούς τύπου «πάπαλα» είναι κατά την άποψή μου επίσης λανθασμένη, γιατί τα ΤΕΙ έχουν ήδη Ε.Δ.! Όπου υπάρχουν ειδικότητες που δεν έχουν Ε.Δ. αυτό είναι: α) είναι απαράδεκτο, β) ισχύει και για πανεπιστημιακές και ΤΕΙ σχολές. Όποιος θέλει Ε.Δ. του ΤΕΕ γνωρίζει που πρέπει να πάει, για να τα αποκτήσει και προσφέρονται μάλιστα στον ενδιαφερόμενο εναλλακτικές διέξοδοι για αυτό (π.χ. κατατακτήριες). Από εκεί και πέρα το κάθε Επιμελητήριο έχει τους δικούς τους ιδρυτικούς νόμους και βάσει αυτών δέχονται ή όχι μέλη τους.
Αυτά ανέφερα μέχρι στιγμής. Στα ανωτέρω λοιπόν περιμένω τις «αερολογίες», γιατί ξαναρώτησα και δεν πήρα κάποια άποψη.
Θα επανέλθω διαβάζοντας τα τελευταία ποστς για να εκθέσω τις απόψεις μου σε νέο ποστ, για χάρη του διαλόγου...
@ mitsolas και @antis
Η Μπολόνια αναφέρει τις διδακτικές μονάδες ως φόρτο εργασίας (και ποτέ στην ποιότητα/επίπεδο μαθήματος), αλλά ήδη υπάρχει σκεπτικισμός στο αν ήταν σωστή. Στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα εν έτη 2012 ουδέποτε ίσχυσαν αυτά, όπως τα «μετράνε» στην Ε.Ε.. Μάλιστα, στη Β. Ευρώπη ακόμα και π.χ. μιλάει ένας δίνοντας διάλεξη και περνάς έξω από την αίθουσα... τσουπ 1 διδακτική μονάδα! Αυτό δεν είναι εκπαίδευση...
Επιπλέον, τα έτη σπουδών σε όλο τον κόσμο ΔΕΝ νομίζω ότι είναι 3+1. Αυτό ισχύει μόνο στις χώρες που έχουν το αγγλοσαξονικό σύστημα εκπαίδευσης και αυτό πάλι με εξαιρέσεις… Στη Σκοτία π.χ. είναι 4 («απόδειξη»: https://www.ed.ac.uk/studying/undergraduate/degrees?id=0,9&cw_xml=subject.php) ή στον Καναδά το λένε BSc honours τo 4ετές πτυχίο (https://studyadvisor.com/system/education-system-canada) ή στην Ολλανδία είναι 3+2 (https://www.mhs.wur.nl/UK/Programme/Overview+and+Structure/)! Στον ευρωπαϊκό νότο είναι ακόμα 4 ή 5 στα unis (μία «απόδειξη»: https://www.upv.es/estudios/grados/grado-en-ingenieria-civil-en.html, στη λατινική αμερική επίσης, στις HΠΑ είναι 4 (https://studyadvisor.com/system/education-system-united-states-of-america). Δηλαδή αν κάποιος έχει στο μυαλό του π.χ. την Αγγλία δεν σημαίνει αυτόματα «ο κόσμος όλος»... Αλλά δεν έχει να κάνει στα πάντα όλα μόνο τα έτη σπουδών ως κάποιος δείκτης, αλλά και η ποιότητα σπουδών (επίπεδο μαθήματος) κατέχει σημαντικό ρόλο!
Επανέρχομαι...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
venividivici43946
Διάσημο μέλος
Τι κάθεσαι και εξηγείς σε κολλημένους που ερμηνεύουν τα νομικά κατά το δοκούν;@ mitsolas και @antis
Η Μπολόνια αναφέρει τις διδακτικές μονάδες ως φόρτο εργασίας (και ποτέ στην ποιότητα/επίπεδο μαθήματος), αλλά ήδη υπάρχει σκεπτικισμός στο αν ήταν σωστή.Στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα εν έτη 2012 ουδέποτε ίσχυσαν αυτά, όπως τα «μετράνε» στην Ε.Ε.. Μάλιστα, στη Β. Ευρώπη ακόμα και π.χ. μιλάει ένας δίνοντας διάλεξη και περνάς έξω από την αίθουσα... τσουπ 1 διδακτική μονάδα! Αυτό δεν είναι εκπαίδευση...
Επιπλέον, τα έτη σπουδών σε όλο τον κόσμο ΔΕΝ νομίζω ότι είναι 3+1. Αυτό ισχύει μόνο στις χώρες που έχουν το αγγλοσαξονικό σύστημα εκπαίδευσης και αυτό πάλι με εξαιρέσεις… Στη Σκοτία π.χ. είναι 4 («απόδειξη»: https://www.ed.ac.uk/studying/undergraduate/degrees?id=0,9&cw_xml=subject.php) ή στον Καναδά το λένε BSc honours τo 4ετές πτυχίο (https://studyadvisor.com/system/education-system-canada) ή στην Ολλανδία είναι 3+2 (https://www.mhs.wur.nl/UK/Programme/Overview+and+Structure/)! Στον ευρωπαϊκό νότο είναι ακόμα 4 ή 5 στα unis (μία «απόδειξη»: https://www.upv.es/estudios/grados/grado-en-ingenieria-civil-en.html, στη λατινική αμερική επίσης, στις HΠΑ είναι 4 (https://studyadvisor.com/system/education-system-united-states-of-america). Δηλαδή αν κάποιος έχει στο μυαλό του π.χ. την Αγγλία δεν σημαίνει αυτόματα «ο κόσμος όλος»... Αλλά δεν έχει να κάνει στα πάντα όλα μόνο τα έτη σπουδών ως κάποιος δείκτης, αλλά και η ποιότητα σπουδών (επίπεδο μαθήματος) κατέχει σημαντικό ρόλο!
Επανέρχομαι...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Οπότε νομίζω το θέμα έχει μείνει στην Μπολόνια και στο αν έχουν τα συγκεκριμένα ΤΕΙ Ε.Δ. (το ρωτάει κιόλας το παιδί στο πρώτο του ποστ) και η γνώμη μου είναι ότι έχουν (και αυτά που αναφέρω στο θ) στο προηγούμενο ποστ μου δηλαδή)...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
garch
Πολύ δραστήριο μέλος
Στον ευρωπαϊκό νότο είναι ακόμα 4 ή 5 σταunis (μία «απόδειξη»: https://www.upv.es/estudios/grados/grado-en-ingenieria-civil-en.html
Στην Πορτογαλία υπάρχουν και 5ετή προγράμματα που καταλήγουν απευθείας σε master (κυρίως στην ιατρική), ενώ στον κλάδο των μηχανικών (5-6 χρόνια) έχει γίνει αυτό που συζητιόταν και στην Ελλάδα, το τυπικό σπάσιμο των σπουδών σε δύο κύκλους, με τον δεύτερο να είναι υποχρεωτικός για να αποκτηθεί η ιδιότητα του μηχανικού.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Τι κάθεσαι και εξηγείς σε κολλημένους που ερμηνεύουν τα νομικά κατά το δοκούν;
Αυτό ισχύει για όλους
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
challenger
Επιφανές μέλος
Οχι, προστατευω σημαινει απο την ετυμολογια του, αμυνομαι, δεν σημαινει επιτειθομαι(που δεν ειναι πρωτη φορα που κανει κατι τετοιο το ΤΕΕ)Α) Το το ΤΕΕ και κάθε ΤΕΕ προστατεύει τα μέλη του. Ξανατονίζω, ότι στη λέξη «προστατεύει» δώστε ό,τι ερμηνεία θέλετε και κατ’ επέκταση το αυτό ισχύει για όλα τα επιμελητήρια επιστημόνων και ΤΕΙ. Σε αυτό είχα παραθέσει και το λινκ (ως «απόδειξη» αν θέλετε): https://www.alfavita.gr/artrog.php?id=55776
και μιας που το θυμηθηκα: Στο περιοδικο εντυπο του ΤΕΕ(αν καποιος απο εσας το διαβαζει) στην κατηγορια των παραταξεων(συνηθως πολιτικης φυσης) οπου ειναι ο χωρος σε καθε περιοδικο που καθε παραταξη εχει απο μια σελιδα να γραψει οτι θελει. Εχω διαβασει πολλα σε αυτο το περιοδικο, αλλα αυτο που με εκανε να αηδιασω μαζι τους ήταν τοτε που είχα δει προς μεγαλη μου εκπληξη, το αιτημα (της παραταξης που υπεγραφε το αρθρο) για καταργηση των παιδαγωγικων δικαιωματων απο τους αποφοιτους της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ(πλεον ΑΣΠΑΙΤΕ) ειχα μεινει αφωνος
εκτοτε δεν ξανασχοληθηκα με το ΤΕΕ, τους σιχαθηκα... μου θυμιζουν κατι παπαδες που κρυβονται πισω απο την ιδιοτητα του κληρικου για να κανουν τις κομπινες τους....
[Εχουν την πιτα, εχουν και το μαχαιρι, και θελουν να εχουν και το σκυλο χορτατο(οπου σκυλος βαλε αποφοιτοι χωρις δικαιωματα) μοιραια λοιπον, ο σκυλος καποια στιγμη θα λυσσαξει απο την πεινα και τους σακατεψει ασχημα, και τοτε θα ειναι πολυ αργα για να τον ταίσουν με τα ψιχουλα της πιτας που καταβροχθισαν....
απλα μερικες σκεψεις]
Στην αγορα εργασιας γινονται πολυ χειροτερα απο την διαβαθμιση των πτυχιων(που αν μη τι αλλο ειναι ΚΑΙ λογικο ΚΑΙ θεμιτο να υπαρχουν) Ομως απο την στιγμη που δεν υπαρχουν δικαιωματα(αρα το πτυχιο εχει μηδενικη αξια) κατι παει στραβα...Β) Είναι λάθος (άποψή μου) να υπάρχει στο μυαλό μας περί πτυχίων ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ με τα Ε.Δ. μόνο τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, αλλά ΟΛΕΣ οι βαθμίδες εκπαίδευσης (unis-TEI-IEK-ΕΠΑΛ) που προσφέορυν πτυχίο, γιατί από την κάθε βαθμίδα (με «κόπο και διάβασμα» που λέγαμε) αντίστοιχα απονέμονται τα Ε.Δ. που προσδιορίζουν το χώρο δράσης του καθενός. Επί τούτου σχετικά αναφέρθηκε επίσης, ότι παλαιώθεν θεσπίστηκε η «λογική» των "τάξεων" εργασιακά (απλοϊκή προσέγγιση για χάρη του διαλόγου) ανάλογα με το επίπεδο εκπαίδευσης που λήφθηκε (Πανεπιστήμιο>ΤΕΙ>ΙΕΚ>ΕΠΑΛ/ΕΠΑΣ/ΤΕΕ/ΤΕΛ/ΟΑΕΔ) και ότι εδώ μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι Πανεπιστήμιο/Πολυτεχνείο ίδιο επίπεδο με ΤΕΙ, αλλά αυτό έχει συμβεί μόνο ακαδημαϊκά και ουχί εργασιακά (για απόδειξη, βλέπε π.χ. προκήρυξη ΑΣΕΠ που οι θέσεις ΠΕ και ΤΕ είναι ακόμα και σήμερα διακριτές)! Φυσικά σε δεδομένους χώρους εργασιακής δράσης δεδομένων επαγγελμάτων υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά σε φόρουμ αναφέρεται ο γενικός κανόνας.
Δεν ζητησε κανεις εδω κατι παραλογο, ολοι ζηταμε το αυτονοητο, καντε κατανομη των δικαιωματων, τοσο απλο!
στα περισσοτερα κτηρια, εχουν καταπατηθει οι μισοι πολεοδομικοι κανονισμοι, και τους πειραξε που οι αποφοιτοι των ΤΕΙ θελουν να δουλεψουν τιμια, με εκχωρημενα πνευματικα δικαιωματα;;;;
Αυτο θα ελειπε να ηταν και λιγοτερα η Γεωπονικη απο το τμημα Δασοπονιας του ΤΕΙ Λαμιας...Γ) Η ποσότητα και ποιότητα μαθημάτων διαφέρει μεταξύ ΤΕΙ και Πανεπιστημίων/Πολυτεχνείων και ότι αυτό γίνεται εντονότερο στις πολυτεχνικές και γεωπονοδασολογικές σχολές που είναι 5 έναντι 4 έτη σπουδών στα ΤΕΙ.
Ομως η ποιοτητα ειναι σχετικος παραγοντας... Αν γινοταν μια αξιολογηση καθηγητων, θα ηταν αλλιως...
Λοιπον επειδη το παπαλα το ειπα εγω, θα σου απαντησω: Τα ΤΕΙ ΕΧΟΥΝ ΕΔ, ομως σε 17 ειδικοτητες, για τις οποιες ΟΛΩΣ ΠΕΡΙΕΡΓΩΣ ειναι αρμοδιο το ΤΕΕ, στην αρχη του διδακτικου ετους, σταματησαν να ισχυουν τα ΕΔ, γιατι ταχα, το ΣτΕ τα ενεκρινε παρανομα (sic). και οχι, οπως μπορεις και μονος σου να διαβασεις στο αρχικο αρθρο μιλαει για μπλοκο ΜΟΝΟ σε αποφοιτους ΤΕΙΘ) Τέλος, και σημαντικότερο, η ειδησεογραφία και τίτλος του ποστ «μπλόκο» και με την ταύτιση που έκαναν ορισμένοι με χαρακτηρισμούς τύπου «πάπαλα» είναι κατά την άποψή μου επίσης λανθασμένη, γιατί τα ΤΕΙ έχουν ήδη Ε.Δ.! Όπου υπάρχουν ειδικότητες που δεν έχουν Ε.Δ. αυτό είναι: α) είναι απαράδεκτο, β) ισχύει και για πανεπιστημιακές και ΤΕΙ σχολές.
Το λες και το ξαναλες, δεν μιλησε κανενας για επαγγελματικα δικαιωματα ΤΕΕ(στο κατω κατω τις γραφης δεν υφισταται τετοιο πραγμα... το ΤΕΕ ειναι υπευθυνο για την τηρηση των ΕΔ, οχι για την κατανομη τους. (αρα δεν υπαρχουν διακιωματα ΤΕΕ)Όποιος θέλει Ε.Δ. του ΤΕΕ γνωρίζει που πρέπει να πάει, για να τα αποκτήσει και προσφέρονται μάλιστα στον ενδιαφερόμενο εναλλακτικές διέξοδοι για αυτό (π.χ. κατατακτήριες). Από εκεί και πέρα το κάθε Επιμελητήριο έχει τους δικούς τους ιδρυτικούς νόμους και βάσει αυτών δέχονται ή όχι μέλη τους.Αυτά ανέφερα μέχρι στιγμής. Στα ανωτέρω λοιπόν περιμένω τις «αερολογίες», γιατί ξαναρώτησα και δεν πήρα κάποια άποψη.Θα επανέλθω διαβάζοντας τα τελευταία ποστς για να εκθέσω τις απόψεις μου σε νέο ποστ, για χάρη του διαλόγου...
Δεν ειπα πουθενα οτι οι αποφοιτοι των ΤΕΙ δεν γινονται δεκτοι στο ΤΕΕ, αυτο ειναι ενα αλλο μεγαλο και πονεμενο θεμα...
Ας αναλαβει το ΤΕΕ τις ευθυνες του, δεν ειναι δυνατον να κανει τετοιες παρατυπες κινησεις ανενοχλητο...
Τελος μιας και μιλας για Μπολονια, Υπαρχουν αποφοιτοι σχολων του εξωτερικου, που ερχονται με πτυχια μετα απο 3ετεις σπουδες και δουλευουν κανονικοτατα, ενω αντιθετα, αποφοιτοι σχολων της Ελλαδας(σχολες για τις οποιες ειναι υπευθυνο το ΥΠΔΒΜΘ και λειτουργουν με λεφτα του βαρια φορολογουμενου Ελληνα πολιτη) ΔΕΝ εχουν ΕΔ(!!!)
περα απο ολα αυτα μου κανει εντυπωση που μπηκες στον κοπο να γραψεις παλι τα ιδια πραγματα...
YΓ εβαλα σε spoiler τα κομματια απο το ποστ σου που σχολιασα, γιατι ειχε βγει σεντονι το ποστ....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
VouDou
Πολύ δραστήριο μέλος
Οχι, προστατευω σημαινει απο την ετυμολογια του, αμυνομαι, δεν σημαινει επιτειθομαι(που δεν ειναι πρωτη φορα που κανει κατι τετοιο το ΤΕΕ)
και μιας που το θυμηθηκα: Στο περιοδικο εντυπο του ΤΕΕ(αν καποιος απο εσας το διαβαζει) στην κατηγορια των παραταξεων(συνηθως πολιτικης φυσης) οπου ειναι ο χωρος σε καθε περιοδικο που καθε παραταξη εχει απο μια σελιδα να γραψει οτι θελει. Εχω διαβασει πολλα σε αυτο το περιοδικο, αλλα αυτο που με εκανε να αηδιασω μαζι τους ήταν τοτε που είχα δει προς μεγαλη μου εκπληξη, το αιτημα (της παραταξης που υπεγραφε το αρθρο) για καταργηση των παιδαγωγικων δικαιωματων απο τους αποφοιτους της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ(πλεον ΑΣΠΑΙΤΕ) ειχα μεινει αφωνος
εκτοτε δεν ξανασχοληθηκα με το ΤΕΕ, τους σιχαθηκα... μου θυμιζουν κατι παπαδες που κρυβονται πισω απο την ιδιοτητα του κληρικου για να κανουν τις κομπινες τους....
[Εχουν την πιτα, εχουν και το μαχαιρι, και θελουν να εχουν και το σκυλο χορτατο(οπου σκυλος βαλε αποφοιτοι χωρις δικαιωματα) μοιραια λοιπον, ο σκυλος καποια στιγμη θα λυσσαξει απο την πεινα και τους σακατεψει ασχημα, και τοτε θα ειναι πολυ αργα για να τον ταίσουν με τα ψιχουλα της πιτας που καταβροχθισαν....
απλα μερικες σκεψεις]
Στην αγορα εργασιας γινονται πολυ χειροτερα απο την διαβαθμιση των πτυχιων(που αν μη τι αλλο ειναι ΚΑΙ λογικο ΚΑΙ θεμιτο να υπαρχουν) Ομως απο την στιγμη που δεν υπαρχουν δικαιωματα(αρα το πτυχιο εχει μηδενικη αξια) κατι παει στραβα...
Δεν ζητησε κανεις εδω κατι παραλογο, ολοι ζηταμε το αυτονοητο, καντε κατανομη των δικαιωματων, τοσο απλο!
στα περισσοτερα κτηρια, εχουν καταπατηθει οι μισοι πολεοδομικοι κανονισμοι, και τους πειραξε που οι αποφοιτοι των ΤΕΙ θελουν να δουλεψουν τιμια, με εκχωρημενα πνευματικα δικαιωματα;;;;
Αυτο θα ελειπε να ηταν και λιγοτερα η Γεωπονικη απο το τμημα Δασοπονιας του ΤΕΙ Λαμιας...
Ομως η ποιοτητα ειναι σχετικος παραγοντας... Αν γινοταν μια αξιολογηση καθηγητων, θα ηταν αλλιως...
Λοιπον επειδη το παπαλα το ειπα εγω, θα σου απαντησω: Τα ΤΕΙ ΕΧΟΥΝ ΕΔ, ομως σε 17 ειδικοτητες, για τις οποιες ΟΛΩΣ ΠΕΡΙΕΡΓΩΣ ειναι αρμοδιο το ΤΕΕ, στην αρχη του διδακτικου ετους, σταματησαν να ισχυουν τα ΕΔ, γιατι ταχα, το ΣτΕ τα ενεκρινε παρανομα (sic). και οχι, οπως μπορεις και μονος σου να διαβασεις στο αρχικο αρθρο μιλαει για μπλοκο ΜΟΝΟ σε αποφοιτους ΤΕΙ
Το λες και το ξαναλες, δεν μιλησε κανενας για επαγγελματικα δικαιωματα ΤΕΕ(στο κατω κατω τις γραφης δεν υφισταται τετοιο πραγμα... το ΤΕΕ ειναι υπευθυνο για την τηρηση των ΕΔ, οχι για την κατανομη τους. (αρα δεν υπαρχουν διακιωματα ΤΕΕ)
Δεν ειπα πουθενα οτι οι αποφοιτοι των ΤΕΙ δεν γινονται δεκτοι στο ΤΕΕ, αυτο ειναι ενα αλλο μεγαλο και πονεμενο θεμα...
Ας αναλαβει το ΤΕΕ τις ευθυνες του, δεν ειναι δυνατον να κανει τετοιες παρατυπες κινησεις ανενοχλητο...
Τελος μιας και μιλας για Μπολονια, Υπαρχουν αποφοιτοι σχολων του εξωτερικου, που ερχονται με πτυχια μετα απο 3ετεις σπουδες και δουλευουν κανονικοτατα, ενω αντιθετα, αποφοιτοι σχολων της Ελλαδας(σχολες για τις οποιες ειναι υπευθυνο το ΥΠΔΒΜΘ και λειτουργουν με λεφτα του βαρια φορολογουμενου Ελληνα πολιτη) ΔΕΝ εχουν ΕΔ(!!!)
περα απο ολα αυτα μου κανει εντυπωση που μπηκες στον κοπο να γραψεις παλι τα ιδια πραγματα...
YΓ εβαλα σε spoiler τα κομματια απο το ποστ σου που σχολιασα, γιατι ειχε βγει σεντονι το ποστ....
Tα ίδια πράγματα δεν τα έγραψα, τα αντέγραψα από τα προηγούμενα ποστς μου κάνοντας παράλληλα περιλήψεις. Αυτό το έκανα, γιατί κατηγορήθηκα για "αερολογίες" και "λάδι στη φωτιά" και δεν είχα καταλάβει σε ποιο σημείο. Η επανάληψη λοιπόν ήταν, για να "μαζέψω" τις απόψεις μου και να ξανα-δούμε που είναι κάτι λάθος..
Εκεί που λες για ΑΣΠΑΙΤΕ και πολιτικές παρατάξεις απλά ασχολίαστο. Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος ύπαρξης της ΑΣΠΑΙΤΕ άλλωστε...
Εκεί που λες για το πτυχία που δεν έχουν καθόλου Ε.Δ. επίσης είναι σωστό και ανέφερα ότι είναι απαράδεκτο. Αυτό ισχύει και για σχολές ΤΕΙ και Πανεπιστήμια. Σε όποια σχολή ΤΕΙ με το δημοσίευμα που αναφέρει "μπλόκο" θα πρέπει οι ειδικοί (δεν είμαι μηχανικός) να μας πουν τι ζητούσαν, αν είναι "σωστό" (όσο αυτό μπορεί να ειπωθεί πλέον) αυτό το δικαίωμα, αν είναι λάθος αυτό το δικαίωμα κ.λ.π. (όπως λες και εσύ σωστά "δίκαιη κατανομή Ε.Δ.") και όχι ή γενική μονοκονδυλιά "μπλόκο". Αυτό είναι μια άλλη συζήτηση που ΔΕΝ είδα μέχρι στιγμής...
Εκεί που λες για τη Γεωπονική με το Τμήμα Δασοπονίας ΤΕΙ Λαμίας δεν το κατάλαβα... Μάλλον ήθελες να πεις κάτι άλλο, γιατί δεν βγάζω νόημα... Καταρχάς η Γεωπονική δεν έχει κάποια σχέση με το Δασοπονίας ΤΕΙ Λαμίας. Με τη δασοπονία είναι στα Πανεπιστήμια η ΔασοΛογία ΑΠΘ και ΔΠΘ και ουχί η Γεωπονία. Πάντως δεν κατάλαβα τι λες ακριβώς, μάλλον λείπει κάποια λέξη/φράση.
Η ποιότητα είναι σχετικός παράγοντας, αλλά έχει και σταθερούς, μετρήσιμους δείκτες. Δεν είναι μόνο ο Καθηγητής (που στις περισσότερες περιπτώσεις ισχύει Πανεπιστήμιο>ΤΕΙ για διάφορους λόγους, δεν είναι της παρούσης), αλλά έχει να κάνει και με τα αναλυτικά προγράμματα και αν μελετήσεις τα προγράμματα σπουδών υπάρχουν τεράστιες διαφορές (ξέρω να σου πω μόνο για του κλάδου μου απέξω και ανακατωτά, αλλά δεν έχει νόημα τώρα αφού είσαι άλλος κλάδος). Και φυσικά ως προς τους Καθηγητές η αξιολόγηση ΑΔΙΠ θα δώσει αξιόλογα συμπεράσματα και για τους "μπουζούκια" καθηγητές (που είναι παντού).
Για Μπολόνια δεν αναφέρθηκα πρώτος, αλλά σχολίασα σε αυτά που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Δεν ξέρω τι έχεις στο μυαλό σου, αλλά οι κάτοχοι 3ετών πτυχίων εξωτερικού περνούν μέσω ΔΟΑΤΑΠ και μετά "δουλεύουν κανονικότατα", που ανέφερες. Η διαδικασία που τους ζητείται αν ανήκουν σε 5ετές ελληνικό πτυχίο είναι πέραν των 2 ετών. Αν τώρα ανήκουν σε ειδικότητα που ΔΕΝ έχει Ε.Δ. ισχύουν και για αυτούς αυτά που ισχύουν για τις σχολές εσωτερικού χωρίς Ε.Δ., δηλαδή παραμένουν χωρίς Ε.Δ. (το οποίο είναι επαναλαμβάνω απαράδεκτο). Άλλο το ένα θέμα δηλαδή, άλλο το άλλο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Στο περιοδικο εντυπο του ΤΕΕ(αν καποιος απο εσας το διαβαζει)
.....
Εχω διαβασει πολλα σε αυτο το περιοδικο
Γνωρίζω δεκάδες μηχανικούς και κανένας δε το διαβάζει. Όσοι το λάμβαναν (τώρα έχει καταργηθεί η έντυπη έκδοση) ταχυδρομικώς στο σπίτι τους, το πέταγαν μαζί με τη ζελατίνα!
Εσένα τι σε ώθησε να το ανοίξεις;
εκτοτε δεν ξανασχοληθηκα με το ΤΕΕ
Δε φαίνεται κάτι τέτοιο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
challenger
Επιφανές μέλος
Tα ίδια πράγματα δεν τα έγραψα, τα αντέγραψα από τα προηγούμενα ποστς μου κάνοντας παράλληλα περιλήψεις. Αυτό το έκανα, γιατί κατηγορήθηκα για "αερολογίες" και "λάδι στη φωτιά" και δεν είχα καταλάβει σε ποιο σημείο. Η επανάληψη λοιπόν ήταν, για να "μαζέψω" τις απόψεις μου και να ξανα-δούμε που είναι κάτι λάθος..
1)Απ'ότι βλέπεις προσπαθώ να κρατήσω τη συζήτηση σ'ένα επίπεδο...μ'αυτά που γράφεις όμως δεν βοηθάς!Τα παιδιά είναι εξοργισμένα και με το δίκιο τους,δείξε λίγη κατανόηση και μη ρίχνεις λάδι στη φωτιά,όπως ο φίλος VooDoo!
αντιθετως, ειναι αξιο σχολιασμου, και μαλιστα πολυ αρνητικου!Εκεί που λες για ΑΣΠΑΙΤΕ και πολιτικές παρατάξεις απλά ασχολίαστο. Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος ύπαρξης της ΑΣΠΑΙΤΕ άλλωστε...
Εκεί που λες για το πτυχία που δεν έχουν καθόλου Ε.Δ. επίσης είναι σωστό και ανέφερα ότι είναι απαράδεκτο. Αυτό ισχύει και για σχολές ΤΕΙ και Πανεπιστήμια. Σε όποια σχολή ΤΕΙ με το δημοσίευμα που αναφέρει "μπλόκο" θα πρέπει οι ειδικοί (δεν είμαι μηχανικός) να μας πουν τι ζητούσαν, αν είναι "σωστό" (όσο αυτό μπορεί να ειπωθεί πλέον) αυτό το δικαίωμα, αν είναι λάθος αυτό το δικαίωμα κ.λ.π. (όπως λες και εσύ σωστά "δίκαιη κατανομή Ε.Δ.") και όχι ή γενική μονοκονδυλιά "μπλόκο". Αυτό είναι μια άλλη συζήτηση που ΔΕΝ είδα μέχρι στιγμής...
Εκεί που λες για τη Γεωπονική με το Τμήμα Δασοπονίας ΤΕΙ Λαμίας δεν το κατάλαβα... Μάλλον ήθελες να πεις κάτι άλλο, γιατί δεν βγάζω νόημα... Καταρχάς η Γεωπονική δεν έχει κάποια σχέση με το Δασοπονίας ΤΕΙ Λαμίας. Με τη δασοπονία είναι στα Πανεπιστήμια η ΔασοΛογία ΑΠΘ και ΔΠΘ και ουχί η Γεωπονία. Πάντως δεν κατάλαβα τι λες ακριβώς, μάλλον λείπει κάποια λέξη/φράση.
αλλα εαν αντικαταστησεις το τμημα Δασοπονιας Καρπενησιου του Τει λαμιας με το Τει φυτικης παραγωγης Αρτας θα καταλαβεις... εννοω πως απο τη στιγμη που για ενα γνωστικο αντικειμενο υπαρχει πανεπιστημιο, τοτε σαφως και ειναι λογικο το πανεπιστημιο να εχει παραπανω ετη σπουδων(οκ τωρα; )
Η ποιότητα είναι σχετικός παράγοντας, αλλά έχει και σταθερούς, μετρήσιμους δείκτες. Δεν είναι μόνο ο Καθηγητής (που στις περισσότερες περιπτώσεις ισχύει Πανεπιστήμιο>ΤΕΙ για διάφορους λόγους, δεν είναι της παρούσης), αλλά έχει να κάνει και με τα αναλυτικά προγράμματα και αν μελετήσεις τα προγράμματα σπουδών υπάρχουν τεράστιες διαφορές (ξέρω να σου πω μόνο για του κλάδου μου απέξω και ανακατωτά, αλλά δεν έχει νόημα τώρα αφού είσαι άλλος κλάδος). Και φυσικά ως προς τους Καθηγητές η αξιολόγηση ΑΔΙΠ θα δώσει αξιόλογα συμπεράσματα και για τους "μπουζούκια" καθηγητές (που είναι παντού).
μου ειχε πει ενας καθηγητης αρχιτεκτονικης ΕΜΠ, (παππους ενος πολυ καλου μου φιλου....)
"εχουμε τοσους πολλους αρχιτεκτονες για καθηγητες που κανουν μεχρι και μαθηματα φιλοσοφιας-αισθητικης..."
απο κει και μονο καταλαβαινεις...
Για Μπολόνια δεν αναφέρθηκα πρώτος, αλλά σχολίασα σε αυτά που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Δεν ξέρω τι έχεις στο μυαλό σου, αλλά οι κάτοχοι 3ετών πτυχίων εξωτερικού περνούν μέσω ΔΟΑΤΑΠ και μετά "δουλεύουν κανονικότατα", που ανέφερες. Η διαδικασία που τους ζητείται αν ανήκουν σε 5ετές ελληνικό πτυχίο είναι πέραν των 2 ετών. Αν τώρα ανήκουν σε ειδικότητα που ΔΕΝ έχει Ε.Δ. ισχύουν και για αυτούς αυτά που ισχύουν για τις σχολές εσωτερικού χωρίς Ε.Δ., δηλαδή παραμένουν χωρίς Ε.Δ. (το οποίο είναι επαναλαμβάνω απαράδεκτο). Άλλο το ένα θέμα δηλαδή, άλλο το άλλο.
ναι οντως ισχυει αυτο, η μητερα μου δουλευε σε τεχνικο γραφειο και οντως αυτο συνεβαινε,Γνωρίζω δεκάδες μηχανικούς και κανένας δε το διαβάζει. Όσοι το λάμβαναν (τώρα έχει καταργηθεί η έντυπη έκδοση) ταχυδρομικώς στο σπίτι τους, το πέταγαν μαζί με τη ζελατίνα!
Εσένα τι σε ώθησε να το ανοίξεις;
και πριν πανε ανακυκλωση, τα ανοιγα και τα ξεφυλλιζα καμια φορα....
με το περιοδικο εννοούσα, αλλα θα ηταν το λιγοτερο ανευθυνο να εκοβαν τα διακαιώματα απο συγγενη ειδικοτητα της δικιας μου και να αδιαφορουσα, εξαλλου εχω και γω πτυχιο ηλεκτροτεχνιτη, και δεν μπορω να παρω αδεια απο το υπουργειο βιομηχανιας απο τον Ιουνιο-επειδη τοτε αποφασισαν να καταργησουν τα βασιλικα διαταγματα του 30 που οριζαν τα δικαιωματα των ηλεκτροτεχνιτων.. ειμαι και γκαντεμης ο ατιμος...Δε φαίνεται κάτι τέτοιο.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
αλλα θα ηταν το λιγοτερο ανευθυνο να εκοβαν τα διακαιώματα απο συγγενη ειδικοτητα της δικιας μου και να αδιαφορουσα, εξαλλου εχω και γω πτυχιο ηλεκτροτεχνιτη, και δεν μπορω να παρω αδεια απο το υπουργειο βιομηχανιας
Ίσως να είμαι ανεύθυνος και βλάκας που ποτέ δε με απασχόλησαν τέτοια ζητήματα όταν άκουγα τις παρατάξεις της σχολής μου να γκαρίζουν για τα επαγγελματικά δικαιώματα.
well, επέτρεψέ μου να το φιλοσοφίσω λίγο το ζήτημα... για μένα "επαγγελματικά δικαιώματα" σημαίνει να μπορώ να βρω δουλειά στο αντικείμενο που σπούδασα και να αμοίβομαι αξιοπρεπώς, όχι να κάθομαι σε ένα γραφείο και να υπογράφω μελέτες. Υπάρχουν απόφοιτοι ΤΕΙ που ίσως δεν έχουν δικαίωμα υπογραφής κάποιας μελέτης, μετά από χρόνια δουλειάς όμως έχουν καταφέρει να είναι διευθυντές και managers σε εταιρίες. Διάβασε επίσης κι αυτό.
Αυτός που σου κόβει τα επαγγελματικά δικαιωμάτα δεν είναι το ΤΕΕ, είναι το ΔΝΤ και η ευρωπαϊκή ένωση που καταδικάζουν την οικονομία της χώρας σε βαθειά ύφεση και τους νέους εργαζόμενους σε μισθούς πείνας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
challenger
Επιφανές μέλος
σωστα αυτα που λες περι ΔΝΤ και ΕΕ, αλλα σαν να μην φταναν ολα αυτα ερχεται και το ΤΕΕ και σου λεει, δεν εχεις ΕΔ....
εσενα πως θα σου φαινοταν;
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
ερχεται και το ΤΕΕ και σου λεει, δεν εχεις ΕΔ....
εσενα πως θα σου φαινοταν;
Αδιάφορο, μιας και ποτέ στα επαγγελματικά μου σχέδια δεν ήταν η υπογραφή μελετών.
Αλλά ο καθένας με τις απόψεις του, όπως λες κι εσύ.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Jack of Spades
Περιβόητο μέλος
Νομίζω οτι είναι σαφές αυτό που λέω. 1)Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να υπάρχει Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος ΤΕΙ και Μηχανολόγος - Ηλεκτρολόγος ΑΕΙ. Γιατί να μην υπάρχει μόνο, ένα απο τα δύο?? 2)Όποιο να'ναι , αρκεί να είναι ένα. Δεν μας χωράει όλους η αγορά εργασίας...
1)
-Γιατί τα μεν Πολυτεχνεία εκπαιδεύουν μηχανικούς με υψηλό θεωρητικό υπόβαθρο mainly για να στελεχώνουν ερευνητικά projects και καθηγητικές θέσεις σε Ανώτατα ιδρύματα,τα δε Τ.Ε.Ι. εκπαιδεύουν μηχανικούς με περισσότερες εφαρμοσμένες γνώσεις ώστε να βγουν στελέχη στις διάφορες εταιρείες του κλάδου τους (το ότι για τους μεν πρώτους δεν υπάρχουν τέτοιες δουλειές στην Ελλάδα και "απασχολούνται" κατά 90% στις δουλειές που προορίζονται για απόφοιτους Τ.Ε.Ι. είναι άλλη ιστορία),
-Γιατί όπως σε όλα γύρω μας,έτσι και στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν υπάρχουν "μονοπώλια",
-Γιατί κανείς απ'τους "μεν" και τους "δε" δεν μπορεί να κάτσει σ'ένα τραπέζι και να συζητήσει το ενδεχόμενο συγχώνευσης ομοειδών τμημάτων,
-Γιατί χωρίς απόφοιτους Τ.Ε.Ι. οι Πολυτεχνίτες δεν θα είχαν με ποιον ν'ασχολούνται και να αποπροσανατολίζονται απ'τις κουράδες που τρώνε απ'το Τ.Ε.Ε. με τη σέσουλα...
-Γιατί χωρίς απόφοιτους Πολυτεχνείου οι Τ.Ε.Ι.τζήδες δεν θα είχαν σε ποιον να ρίξουν το φταίξιμο για την κατάστασή τους,
κ.α. πολλά...
2)Εκτός από επιστήμων κτηνίατρος είσαι κι εργατολόγος;
Tα ίδια πράγματα δεν τα έγραψα, τα αντέγραψα από τα προηγούμενα ποστς μου κάνοντας παράλληλα περιλήψεις.Αυτό το έκανα, γιατί κατηγορήθηκα για "αερολογίες" και "λάδι στη φωτιά" και δεν είχα καταλάβει σε ποιο σημείο. Η επανάληψη λοιπόν ήταν, για να "μαζέψω" τις απόψεις μου και να ξανα-δούμε που είναι κάτι λάθος..
Εκεί που λες για ΑΣΠΑΙΤΕ και πολιτικές παρατάξεις απλά ασχολίαστο. Αυτός είναι ο μοναδικός λόγος ύπαρξης της ΑΣΠΑΙΤΕ άλλωστε...
Εκεί που λες για το πτυχία που δεν έχουν καθόλου Ε.Δ. επίσης είναι σωστό και ανέφερα ότι είναι απαράδεκτο. Αυτό ισχύει και για σχολές ΤΕΙ και Πανεπιστήμια. Σε όποια σχολή ΤΕΙ με το δημοσίευμα που αναφέρει "μπλόκο" θα πρέπει οι ειδικοί (δεν είμαι μηχανικός) να μας πουν τι ζητούσαν, αν είναι "σωστό" (όσο αυτό μπορεί να ειπωθεί πλέον) αυτό το δικαίωμα, αν είναι λάθος αυτό το δικαίωμα κ.λ.π. (όπως λες και εσύ σωστά "δίκαιη κατανομή Ε.Δ.") και όχι ή γενική μονοκονδυλιά "μπλόκο". Αυτό είναι μια άλλη συζήτηση που ΔΕΝ είδα μέχρι στιγμής...
Εκεί που λες για τη Γεωπονική με το Τμήμα Δασοπονίας ΤΕΙ Λαμίας δεν το κατάλαβα... Μάλλον ήθελες να πεις κάτι άλλο, γιατί δεν βγάζω νόημα... Καταρχάς η Γεωπονική δεν έχει κάποια σχέση με το Δασοπονίας ΤΕΙ Λαμίας. Με τη δασοπονία είναι στα Πανεπιστήμια η ΔασοΛογία ΑΠΘ και ΔΠΘ και ουχί η Γεωπονία. Πάντως δεν κατάλαβα τι λες ακριβώς, μάλλον λείπει κάποια λέξη/φράση.
Η ποιότητα είναι σχετικός παράγοντας, αλλά έχει και σταθερούς, μετρήσιμους δείκτες. Δεν είναι μόνο ο Καθηγητής (που στις περισσότερες περιπτώσεις ισχύει Πανεπιστήμιο>ΤΕΙ για διάφορους λόγους, δεν είναι της παρούσης), αλλά έχει να κάνει και με τα αναλυτικά προγράμματα και αν μελετήσεις τα προγράμματα σπουδών υπάρχουν τεράστιες διαφορές (ξέρω να σου πω μόνο για του κλάδου μου απέξω και ανακατωτά, αλλά δεν έχει νόημα τώρα αφού είσαι άλλος κλάδος). Και φυσικά ως προς τους Καθηγητές η αξιολόγηση ΑΔΙΠ θα δώσει αξιόλογα συμπεράσματα και για τους "μπουζούκια" καθηγητές (που είναι παντού).
Για Μπολόνια δεν αναφέρθηκα πρώτος, αλλά σχολίασα σε αυτά που αναφέρθηκαν προηγουμένως. Δεν ξέρω τι έχεις στο μυαλό σου, αλλά οι κάτοχοι 3ετών πτυχίων εξωτερικού περνούν μέσω ΔΟΑΤΑΠ και μετά "δουλεύουν κανονικότατα", που ανέφερες. Η διαδικασία που τους ζητείται αν ανήκουν σε 5ετές ελληνικό πτυχίο είναι πέραν των 2 ετών. Αν τώρα ανήκουν σε ειδικότητα που ΔΕΝ έχει Ε.Δ. ισχύουν και για αυτούς αυτά που ισχύουν για τις σχολές εσωτερικού χωρίς Ε.Δ., δηλαδή παραμένουν χωρίς Ε.Δ. (το οποίο είναι επαναλαμβάνω απαράδεκτο). Άλλο το ένα θέμα δηλαδή, άλλο το άλλο.
@challenger (και σε όποιον άλλο εδώ μέσα κουβαλάει μυαλό αντί για κουνουπίδι),θα συνιστούσα να αγνοήσετε σχόλια σαν αυτά...
Ο χρήστης VouDou δείχνει ανίκανος να κατανοήσει τη θεματολογία και αναλώνεται στο πως θα μας πείσει ότι οι απόφοιτοι Τ.Ε.Ι. δεν είναι απόφοιτοι Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος και ότι έχουν μάλιστα και Ε.Δ.!Προφανώς με το "έχουν Ε.Δ." εννοεί αυτά των Υπομηχανικών...εντάξει,θα μου πεις κι αυτός αν είχε Ε.Δ. σκατατζή αντί φυσικού θα μπορούσαμε να πούμε ότι "έχει Ε.Δ."!
Τι να απαντήσεις σ'αυτό τον άνθρωπο;Ότι είναι εκτός θέματος;Ότι είναι κομπλεξικός;Αφού το άτομο είναι στην κοσμάρα του κι ότι και να του πεις έχει βάλει μια κασέτα και λέει τα ίδια και τα ίδια...τζάμπα θα (ξανα)κλειδωθεί το θέμα!
Αμφιβάλω αν αυτά που γράφει με τόση ζέση εδώ μέσα τα λέει παραέξω...μπορεί στην τελική κάνας Τ.Ε.Ι.τζής να του έφαγε τη δουλειά/γυναίκα/whatever ή να τον διώξαν από κάνα Τ.Ε.Ι. που δούλευε και να έχει προσωπικά αποθημένα,fine with me...
Ίσως να είμαι ανεύθυνος και βλάκας που ποτέ δε με απασχόλησαν τέτοια ζητήματα όταν άκουγα τις παρατάξεις της σχολής μου να γκαρίζουν για τα επαγγελματικά δικαιώματα.
Καθόλου,έχεις πιάσει το νόημα...το θέμα "Ε.Δ." είναι περισσότερο ζήτημα αξιοπρέπειας κι όχι βιοπορισμού...
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Andante
Εκκολαπτόμενο μέλος
Πρώτον σου μίλησε κανένας για μη δωρεάν μεταπτυχιακά?είπα εγώ ή κανένας άλλος εδώ μέσα να πληρώνουμε τα μεταπτυχιακά μας?Και αν σταθούμε σε αυτό,μεταπτυχιακό= εξειδίκευση σε ένα επιστημονικό πεδίο.Πως επιβάλει το ΤΕΕ χωρίς να σπάσει τα χρόνια σε 3+2 ή 4+1 αναγνώριση μεταπτυχιακού?Δηλαδή ότι μας αρέσει και ότι μας βολεύει κλασική ελληνική νοοτροπία.ΠΧ ο μηχανολόγος μηχανικός από πολυτεχνείο με 5 χρόνια σπουδών θα έχει και πτυχίο και μεταπτυχιακό και πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα και στα μηχανολογικά αλλά και στα ηλεκτρολογικά.Ωραία μέχρι εδώ.Ο μηχανολόγος με 4 χρόνια σπουδών από τει δεν θα έχει επαγγελματικά δικαιώματα στα μηχανολογικά πόσο μάλλον και σε άλλους τομείς,με μεταπτυχιακό + 1 χρόνο ή δύο επίσης καμία αναγνώριση.Αυτά γίνονται αυτή τη στιγμή στην επιστημονική χώρα μας.ΛΟΓΙΚΟ ΕΕΕ!!!!!!!!
Ποιος σου είπε οτι δεν υπάρχει εξειδίκευση; Δεν ξέρω αν γνωρίζεις αλλά στα περισσότερα ελληνικά πολυτεχνεία στο 4ο έτος οι φοιτητές επιλέγουν κατεύθυνση που περιλαμβάνει εξειδικευμένα μαθήματα και στο τέλος απονέμεται και "ειδικότητα" στον μηχανικό τουλάχιστον στους ΠΜ που γνωρίζω υπάρχουν ειδικότητες δομοστατικού, συγκοινωνιολόγου, γεωστατικού κτλπ.
Tο θεωρώ προσβολή στην νοημοσύνη και ισοπέδωση, ο απόφοιτος ενός ΤΕΙ με βαθμό εισαγωγής 11 με ένα γρήγορο μαστεράκι στην Αγγλία (όπου κυρίως μιλάνε τα χρήματα) να αποκτά τα ίδια ή και ανώτερα Ε.Δ. από τον απόφοιτο του πολυτεχνείου που έχει κουραστεί πολύ περισσότερο και έχει πάρει δίπλωμα σε πολύ πιο ανταγωνιστικό και δύσκολο περιβάλλον.
Αν θέλει να διεκδικήσει Ε.Δ μπορεί να δώσει πανελλήνιες ή κατατακτήριες για να εισαχθεί στις αντίστοιχες σχολές.Έτσι και αλλιώς η Ελλάδα βγάζει πάρα πολλούς μηχανικούς, πολύ περισσότερους απο όσους χρειάζονται. Προφανώς αυτοί που περισσεύουν είναι οι "μηχανικοί" ΤΕΙ, τεχνολόγοι στην πραγματικότητα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
challenger
Επιφανές μέλος
ωραια, τοτε ας γινει αυτο που γινεται και παντου, να διαχωριστει το προπτυχιακο απο το μεταπτυχιακο επιπεδο σπουδων, δεν ειπε κανεις κατι παραλογο....Ποιος σου είπε οτι δεν υπάρχει εξειδίκευση; Δεν ξέρω αν γνωρίζεις αλλά στα περισσότερα ελληνικά πολυτεχνεία στο 4ο έτος οι φοιτητές επιλέγουν κατεύθυνση που περιλαμβάνει εξειδικευμένα μαθήματα και στο τέλος απονέμεται και "ειδικότητα" στον μηχανικό τουλάχιστον στους ΠΜ που γνωρίζω υπάρχουν ειδικότητες δομοστατικού, συγκοινωνιολόγου, γεωστατικού κτλπ.
Εγω το θεωρω προσβολη παλι, μια κλικα 20-30 να κρινει για το μελλον των μηχανικων ολης της χωραςTο θεωρώ προσβολή στην νοημοσύνη και ισοπέδωση, ο απόφοιτος ενός ΤΕΙ με βαθμό εισαγωγής 11 με ένα γρήγορο μαστεράκι στην Αγγλία (όπου κυρίως μιλάνε τα χρήματα) να αποκτά τα ίδια ή και ανώτερα Ε.Δ. από τον απόφοιτο του πολυτεχνείου που έχει κουραστεί πολύ περισσότερο και έχει πάρει δίπλωμα σε πολύ πιο ανταγωνιστικό και δύσκολο περιβάλλον.
αυτη ειναι η βασικη μας κουβεντα εδω, ουτε για τα πολυτεχνεια λεγαμε ουτε τιποτα τετοιο...
και στο κατω-κατω της γραφης αν οντως ισχυει αυτη η αποψη πως υπαρχει μια διαβαθμιση στη ποιοτητα της δουλειας, ας φανει στην πραξη...
Ειναι τεραστιες οι διαφορες των εργασιων που οφειλει να εκτελει ενας Ηλεκτρολογος μηχανικος ΤΕ απο εναν αντιστοιχο ΠΕ, αλλο οτι στην Πραξη οι πρωτοι σε λιγο ειτε θα δουλευουν παρανομα επειδη δεν θα μπορουν να κανουν αλλιως και θα δημιουργηθει χειροτερο προβλημα στον κλαδο....
Οχι, ζουμε σε μια χωρα, στο ετος 2012, δεν νοειται να υπαρχουν τριτοβαθμια ιδρυματα χωρις επαγγελματικα δικαιωματα.Αν θέλει να διεκδικήσει Ε.Δ μπορεί να δώσει πανελλήνιες ή κατατακτήριες για να εισαχθεί στις αντίστοιχες σχολές.Έτσι και αλλιώς η Ελλάδα βγάζει πάρα πολλούς μηχανικούς, πολύ περισσότερους απο όσους χρειάζονται. Προφανώς αυτοί που περισσεύουν είναι οι "μηχανικοί" ΤΕΙ, τεχνολόγοι στην πραγματικότητα.
Ειναι το λιγοτερο καταντια..
Οσον αφορα τις κατατακτηριες ή τις πανελλαδικες, ναι μπορει να το κανει καποιος, ομως μονο για να προσαυξησει την επαρκεια του πτυχιου του, οχι για να παρει Ε.Δ. τα ΕΔ θεωρουνται δεδομενα και αυξανονται βαθμιδωτα και οχι ακαριαια....
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
antis
Πολύ δραστήριο μέλος
κατά τα άλλα τα ίδια πράγματα με εμένα λες (χωρίς το μίσος που σε διακατέχει).Άρα είναι 4 χρόνια και ένα χρόνο εξειδίκευση το πολυτεχνείο!!!!!οπότε και ο μηχανικός από τει είναι 4 + μεταπτυχιακό......!!!!!!!Και για τις βάσεις που λες εχει καταντήσει γελοίο μη ξανα λέμε τα ίδια για τους πτυχιούχους από βαλκάνια ή για σχολές πολυτεχνικές γύρω στο 10 ελεύθερα μπορείς να τα βρείς όπου και αν ψάξεις........Ελεος πια
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Civilara
Περιβόητο μέλος
1) Είναι το ίδιο το επίπεδο σπουδών όσον αφορά τα προγράμματα προπτυχιακών σπουδών των τμημάτων μηχανικών ΤΕΙ και πολυτεχνικών σχολών;
Απάντηση: Όχι.
2) Είναι ανώτερο το Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών (έτσι λέγεται ο τίτλος που χορηγούν οι πολυτεχνικές σχολές που ολοκληρώνει τον 1ο κύκλο σπουδών & ΔΕΝ είναι ισοδύναμος με master) που απονέμουν οι πολυτεχνικές σχολές από το πτυχίο των τμημάτων μηχανικών των ΤΕΙ; Γιατί;
Απάντηση: Ναι. Γιατί το Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών των Πολυτεχνείων ισοδυναμεί με 300 ECTS και των μηχανικών των ΤΕΙ με 240 ECTS. Άρα ακαδημαϊκά είναι ανώτερος τίτλος (ο τίτλος Α λέγεται ακαδημαϊκά ανώτερος τίτλος από τον τίτλο Β όταν ότι οι ελάχιστες υποχρεώσεις και ο εργασιακός φόρτος για την απονομή του τίτλου Α είναι περισσότερες από εκείνες που απαιτούνται για την απονομή του τίτλου Β)
3) Πρέπει να έχουν οι διπλωματούχοι μηχανικοί τα ίδια δικαιώματα με τους μηχανικούς των ΤΕΙ; Γιατί;
Απάντηση: Όχι. Γιατί είναι άδικο και αντισυνταγματικό καθώς στο σύνταγμα της Ελλάδας αναφέρεται ρητά ότι άνισοι τίτλοι σπουδών οδηγούν σε άνισα επαγγελματικά δικαιώματα.
4) Είναι το επίπεδο των ΤΕΙ το ίδιο με των κατηργηθέντων ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ;
Απάντηση: Όχι. Είναι ανώτερο από τα ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ, οπότε είναι σύνομο και δίκαιο να τους αποδοθούν περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα από τους αποφοίτους των ΚΑΤΕ/ΚΑΤΕΕ αλλά λιγότερα από εκείνα των διπλωματούχων μηχανικών.
5) Είναι οι απόφοιτοι των τμημάτων της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των ΤΕΙ μηχανικοί;
Απάντηση: Ναι. Έχουν κατοχυρώσει τον τίτλο "πτυχιούχοι μηχανικοί τεχνολογικής εκπαίδευσης".
6) Χρειάζεται σήμερα η ελληνική κοινωνία και αγορά εργασίας τους τεχνολόγους μηχανικούς; Γιατί;
Απάντηση: Δυστυχώς όχι αλλά σε αυτό δεν φταίνε οι πτυχιούχοι μηχανικοί των ΤΕΙ αλλά οι κατά καιρούς κυβερνήσεις και ηγεσίες των υπουργείων παιδείας, ανάπτυξης και οικονομικών. Δυστυχώς η ελληνική αγορά εργασίας είναι υπερκορεσμένη από διπλωματούχους μηχανικούς. Σήμερα στα μητρώα του ΤΕΕ είναι εγγεγραμμένα 100.000 τακτικά μέλη (ίσως και περισσότερα). Μόνο τους διπλωματούχους μηχανικούς να λάβει κανείς υπόψη του, καταλαβαίνει ότι μόνο αυτοί είναι υπέραρκετοι για την ελληνική αγορά εργασίας. Αν προστεθούν 40.000 περίπου πτυχιούχοι μηχανικοί τεχνολογικής εκπαίδευσης που είναι μέλη της ΕΕΤΕΜ, τότε το πρόβλημα γίνεται οξύτερο. Τα παλιά χρόνια υπήρχε ουσιαστικός λόγος ύπαρξης των υπομηχανικών γιατί οι διπλωματούχοι μηχανικοί δεν επαρκούσαν και οι υπομηχανικοί ενίσχυαν την αγορά ως παραγωγικά στελέχη εφαρμογής. Σήμερα είναι τόσοι πολλοί οι διπλωματούχοι μηχανικοί που ακόμα και ως στελέχη εφαρμογής να εργαστούν (δηλαδή ως υπομηχανικοί) πάλι θα μείνουν άνεργοι διπλωματούχοι μηχανικοί. Το ότι ιδρύθηκαν πολλά τμήματα μηχανικών ΤΕΙ οφείλεται στην αδηφάγα διάθεση για ψηφοθηρία των πολιτικών και όχι στις ανάγκες της κοινωνίας. Ο σκοπός τους για να εκλεγούν ήταν να ενισχύσουν τις αγορές σε τοπικές κοινωνίες με το να ιδρύσουν σχολές που "πουλάνε". Οι μηχανικοί"πουλάνε" και οι αντίστοιχες σχολές έχουν ζήτηση από τους υποψηφίους. Αν επιχειρούσαν να ιδρύσουν νέες πολυτεχνικές σχολές, τότε οι πρυτάνεις και οι κοσμήτορες των υφισταμένων πολυτεχνείων/πολυτεχνικών σχολών θα τους έπαιρναν με τις πέτρες. Έτσι αποφάσισαν να ιδρύσουν πολλά τμήματα ΤΕΙ μηχανικών, των οποίων η ίδρυση έχει και μικρότερο κόστος από το κόστος της ίδρυσης πολυτεχνικής σχολής (λιγότερα μαθήματα, άρα λιγότερο διδακτικό προσωπικό, λιγότερα δωρεάν συγγράμματα, λιγότερα εργαστήρια κλπ.). Ο σκοπός τους όπως προανέφερα ήταν να εξυπηρετήσουν τοπικά οικονομικά συμφέροντα (καφετέριες, εστιατόρια, νυχτερινά μαγαζιά, καταστήματα με ρούχα, ιδιοκτήτες ακινήτων που τα νοικιάζουν κλπ.) καθώς θα μετέτρεπαν τις τοπικές κοινωνίες σε φοιτητοπεριοχές με σκοπό να τους ψηφίσουν οι κάτοικοι των περιοχών αυτών οι οποίοι πρώτα σκέφτονται το συμφέρον τους και μετά το συμφέρον της τοπικής κοινωνίας και κατ' επέκταση του ελληνικού λαού. Δυστυχώς οι υποψήφιοι έπεσαν στην παγίδα γιατί δεν ήταν υποψιασμένοι και δεν ήταν ενημερωμένοι, αλλά δε φταίνε αυτοί. Φταίνε οι πολιτικοί και δευτερευόντως οι γονείς τους σε συλλογικό επίπεδο, τουλάχιστον στην πλειονότητα των περιπτώσεων.
7) Είναι σωστό να αποδοθεί ισοδυναμία του Διπλώματος Προχωρημένων Σπουδών των Πολυτεχνείων με τίτλο σπουδών που ολοκληρώνει τον 2ο κύκλο σπουδών; Αν ναι σε ποιο εξειδικευμένο αντικείμενο θα απονέμεται αυτή η ισοδυναμία;
Απάντηση: Όχι χωρίς την αυστηρή επιβολή κάποιου συστήματος διασφάλισης ποιότητας (π.χ. αν κάποιος έκανε 10 χρόνια να τελειώσει δεν του αξίζει αυτή η ισοδυναμία). Μόνο υπό προϋποθέσεις θα ήταν δίκαιο. Το ποιες θα είναι αυτές είναι μία μακρά συζήτηση. Στις περιπτώσεις οι οποίες αξιολογούνται από αρμόδιο φορέα (π.χ. ΔΟΑΤΑΠ) ως επαρκείς για την εξασφάλιση της ισοδυναμίας αυτής, είναι δυνατόν να απονέμεται εξειδίκευση σε αντικείμενο που καθορίζεται από το περιεχόμενο της διπλωματικής εργασίας και την επιλογή του τομέα εξειδίκευσης στα τελευταία 3-4 εξάμηνα του προγράμματος σπουδών. Σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, ο ελάχιστος αριθμός πιστωτικών μονάδων για την απονομή των τίτλων σπουδών που ολοκληρώνουν τους πρώτους 2 κύκλους σπουδών είναι:
180 ECTS (Bachelor)+90 ECTS (Master)=270 ECTS.
8) Είναι δίκαιο να υφίσταται το ενιαίο δίπλωμα;
Απάντηση: Όχι, γιατί λειτουργεί ισοπεδωτικά και απαξιώνει τις σπουδές στις πολυτεχνικές σχολές (πάρα πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν τα πιο εύκολα μαθήματα, τον πιο εύκολο τομέα και την πιο εύκολη διπλωματική για να τελειώσουν. Αυτοί θα έχουν τα ίδια δικαιώματα με όλους τους άλλους που επέλεξαν τα πιο δύσκολα μαθήματα και γενικά αντιμετώπισαν με σοβαρότητα τις σπουδές τους "χωρίς αρπαχτές". Αυτό είναι άδικο και απαξιώνει το επίπεδο των σπουδών μετατρέποντας τους σοβαρούς φοιτητές σε "κορόιδα" της ιστορίας)
9) Πρέπει να αλλάξει η διαδικασία χορήγησης άδειας άσκησης επαγγέλματος:
Απάντηση: Ναι. Οπωσδήποτε. Η εξεταστική διαδικασία στο ΤΕΕ όπως είναι σήμερα είναι μία μπούρδα και μισή. Δεν κόβουν σχεδόν κανένα μόνο και μόνο για να παίρνουν τις ετήσιες συνδρομές των μελών. Γι αυτό πρέπει να τους πάρει και να τους σηκώσει ο έξω από δω. Σοβαρές εξετάσεις γραπτές και πρακτική άσκηση που θα κρίνουν τον μηχανικό στην ικανότητα να αντιλαμβάνεται και να δίνει λύσεις στα προβλήματα της πράξης μέσα από το ισχύον νομοθετικό καθεστώς. Η εξεταστική διαδικασία για τη χορήγηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος πρέπει να κρίνει την ικανότητα του μηχανικού να εφαρμόζει τις γνώσεις του και όχι την επιστημονική του επάρκεια την οποία θεωρητικά τουλάχιστον την απέκτησε κατά την διάρκεια των σπουδών του.
10) Πρέπει να αναθεωρηθούν τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών; Γιατί;
Απάντηση: Ναι, πρέπει για να υπάρχει αξιοκρατία στην άσκηση του επαγγέλματος του μηχανικού. Αυτό το εγχείρημα συνδέεται στενά με την κατάργηση του ενιαίου διπλώματος. Τα παλιά χρόνια που οι μηχανικοί ήταν λίγοι και υπήρχαν μόνο οι βασικές ειδικότητες, κάθε ειδικότητα είχε πληθώρα επαγγελματικών δικαιωμάτων ακόμα και σε αντικείμενα που δεν διδάχθηκαν. Τότε είχε νόημα η εκπόνηση π.χ. απλών ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων από διπλωματούχους μηχανικούς που δεν ήταν μηχανολόγοι ή ηλεκτρολόγοι ή ναυπηγοί μηχανολόγοι μηχανικοί γιατί οι δουλειές ήταν πολλές και οι μηχανικοί λίγοι. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε (πάνω από μισός αιώνας) και το νομοθετικό πλαίσιο δεν έχει αναθεωρηθεί. Η απονομή επαγγελματικών δικαιωμάτων είναι δίκαιο να γίνεται με βάση όλους τους τίτλους σπουδών του μηχανικού (Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, Διδακτορικό Δίπλωμα) και να απονέμονται επαγγελματικά δικαιώματα κατόπιν αξιολόγησης των τίτλων σπουδών με βάση το εθνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων. Η απονομή των επαγγελματικών δικαιωμάτων μπορεί να γίνεται σε συνεργασία με το ΤΕΕ και τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ) κατόπιν εξουσιοδότησης από τα αρμόδια υπουργεία. Είναι εύλογο με αυτό το σκεπτικό ο ΕΟΠΠ να συμμετέχει στην εξεταστική διαδικασία χορήγησης άδειας ασκήσεως επαγγέλματος. Με λίγα λόγια δεν θα έχουν όλοι π.χ. οι πολιτικοί μηχανικοί τα ίδια δικαιώματα εκτός και αν έχουν ακριβώς τις ίδιες σπουδές (ίδιο πανεπιστήμιο, ίδια μαθήματα, ίδια διπλωματική που είναι δύσκολο να συμπίπτουν όλα αυτά). Τα Μεταπτυχιακά Διπλώματα Ειδίκευσης και τα Διδακτορικά Διπλώματα πρέπει να απονέμουν και αυτά επαγγελματικά δικαιώματα στο διπλωματούχο μηχανικό εφόσον είναι σε συναφές αντικείμενο με το Δίπλωμα Προχωρημένων Σπουδών που κατέχει. Για να μην πολυλογώ το σκεπτικό μου είναι "Κάθε κατεργάρης στον πάγκο του" και όχι "Καλοί, κακοί όλοι στο ίδιο τσουβάλι".
Αυτά πιστεύω και αυτά παραθέτω εδώ. Ελπίζω να μη στεναχώρησα κανένα, ακόμα όμως και αν το έκανα δεν το είχα σκοπό.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:Tα παρακάτω 1 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
-
Φορτώνει...
-
Το forum μας χρησιμοποιεί cookies για να βελτιστοποιήσει την εμπειρία σας.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας, συναινείτε στη χρήση cookies στον περιηγητή σας.