[Εξεταστική] Κάλλιο πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρει

Τι γνώμη έχετε για τους φοιτητές που κόβουν τα μαθήματα λόγω χαμηλού βαθμού;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 55)
  • Καλή: η τελειομανία δε ειναι κακό πράγμα

    Ψήφοι: 3 5.5%
  • Καλή: ένας καλός βαθμό πτυχίου θα βοηθήσει για μεταπτυχιακά

    Ψήφοι: 40 72.7%
  • Κακή: είναι φυτά πιστεύουν πως η αξία τους θα φαινεται από το βαθμό

    Ψήφοι: 9 16.4%
  • Κακή: είναι ψώνια και ανταγωνιστικοι

    Ψήφοι: 3 5.5%

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Δεν μου προκαλεί καθόλου έκπληξη το ποστ σου, αλλά θα το σχολιάσω:P
Καταρχήν σου έχω ευχάριστα! Αυτά τα λέει και το υπουργείο, τα λένε οι καθηγητάδες και όλο το σινάφι τους. Άρα προς τα εκεί οδεύουμε.
Λοιπόν, για να λέμε τα πράματα με το όνομα τους αυτό που περιγράφεις λέγεται εντατικοποίηση.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που σε ολοένα και περισσότερες σχολές πανελλαδικά περνάνε νέα προγράμματα σπουδών, που περιλαμβάνουν μαθήματα με αλυσίδες, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις ( ε πως θα πάρεις ολοκληρωμένες γνώσεις αν δεν πατάς στα μαθήματα), εργασίες μέσα στο εξάμηνο, προόδους κτλ. Εγώ τουλάχιστον στη σχολή έχω παρατηρήσει ότι σε όλο και περισσότερα μαθήματα υπάρχουν πλέον εργασίες (ακόμα και υποχρεωτικές!), πρόοδοι (απαλλακτικές και μη) και άλλα όμορφα.
Δεν είναι το θέμα ρε μαν τι στο π...τσο γνώσεις θα πάρεις. Άνεργος θα βγεις, και ας έπαιρνες τις γνώσεις που παίρνουν στο harvard (που προσωπικά αμφιβάλλω για τις γνώσεις που παίρνουν,αλλά είναι άλλο ζήτημα αυτό). Το πανεπιστήμιο δεν είναι αποκομμένο από την κοινωνία και το ζήτημα της εντατικοποίησης είναι πολιτικό. Όποιος αριστερός δεν το αναγνωρίζει ως τέτοιο και την έχει δει ιντελιγκέντσια μάλλον αποπροσανατολίζει (και αποπροσανατολίζεται), διότι δεν γίνεται από την μια να διαμαρτύρεσαι για τις διαγραφές και από την άλλη να στηρίζεις την εντατικοποίηση που θα πετάξει έξω απο το πανεπιστήμιο όσους φοιτητές δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν.
Τέλος, εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι μπορείς να έχεις οποιαδήποτε άποψη για το πως μπορεί ένας άνθρωπος να πάρει καλύτερες γνώσεις αλλά όταν τις λες με αυτόν τον τρόπο (απολίτικα δηλαδή) σαν πρόταση που θα μπορούσε να εφαρμοστεί και να ήταν τα πράματα καλύτερα, τότε κάτι δεν έχεις καταλάβει.
Αυτό που είπα καμία σχέση με εντατικοποίηση δεν έχει. Δεν είπα ότι πρέπει να υπάρχουν αλυσίδες, ούτε υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, ούτε έθεσα χρονικά όρια σε λήψη πτυχίου ή πέρασμα μαθημάτων. Αυτά μου τα προσάπτεις εσύ! :P
Το μόνο που είπα είναι ότι δεν μπορεί ο βαθμός να προέρχεται από μία τελική εξέταση, ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η συνολικότερη εικόνα του φοιτητή και όχι η δυνατότητά του να ανταπεξέρχεται ή όχι σε μία τρίωρη εξέταση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

schooliki

Δραστήριο μέλος

Ο schooliki αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 594 μηνύματα.
Γράφει ο Trolletarian
"Λοιπόν, για να λέμε τα πράματα με το όνομα τους αυτό που περιγράφεις λέγεται εντατικοποίηση. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που σε ολοένα και περισσότερες σχολές πανελλαδικά περνάνε νέα προγράμματα σπουδών, που περιλαμβάνουν μαθήματα με αλυσίδες, υποχρεωτικές παρακολουθήσεις ( ε πως θα πάρεις ολοκληρωμένες γνώσεις αν δεν πατάς στα μαθήματα), εργασίες μέσα στο εξάμηνο, προόδους κτλ. Εγώ τουλάχιστον στη σχολή έχω παρατηρήσει ότι σε όλο και περισσότερα μαθήματα υπάρχουν πλέον εργασίες (ακόμα και υποχρεωτικές!), πρόοδοι (απαλλακτικές και μη) και άλλα όμορφα.

Δεν είναι το θέμα ρε μαν τι στο π...τσο γνώσεις θα πάρεις. Άνεργος θα βγεις, και ας έπαιρνες τις γνώσεις που παίρνουν στο harvard (που προσωπικά αμφιβάλλω για τις γνώσεις που παίρνουν,αλλά είναι άλλο ζήτημα αυτό)."
........................................................................................................................................................

Αν στα δημόσια πανεπιστήμια το σημαντικό δεν είναι οι γνώσεις που θα πάρουμε, αλλά το αν έχουμε εργασίες στη διάρκεια της χρονιάς ή το άν είναι υποχρεωτικά τα εργαστήρια, τότε πριμοδοτούμε άλλα πανεπιστήμια.
Αν τα σοβαρά προβλήματα είναι η μεγαλύτερη συμμετοχή του φοιτητή, η "εντατικοποίηση", και όχι το ξεχαρβάλωμα, που πάνε να κάνουν στα πανεπιστήμια, η μεγάλη μείωση της χρηματοδότησής τους, η "αποψίλωσή" τους από τους πιο ικανούς νέους καθηγητές, οι οποίοι σιγά σιγά βλέπουν την έξοδο προς την Ευρώπη και αλλού, τότε μάλλον πάσχουμε από μυωπία.
Αν αυτό είναι αριστερή άποψη για το πανεπιστήμιο, τότε και γω είμαι πεταλούδα (και όχι σκώληξ).

Είναι η λογική που πέρασε μετά τη μεταπολίτευση από τα δυο κόμματα που κυβέρνησαν. Δε χρειάζεται να κουραζόμαστε, καταβάλουμε τη ελάχιστη δυνατή προσπάθεια, θα μεσολαβήσει το γνωστό στο μπαμπά μας κομματικό στέλεχος (με αντάλλαγμα την ψήφο μας) για να μπούμε στο δημόσιο και να αράξουμε. Καμιά αξιοκρατία, μόνο η κομματική φιλία.
Τώρα ξιφουλκούν υποκριτικά εναντίον των δημοσίων υπαλλήλων, λες και αν χάσουν και άλλοι τη δουλειά τους, ως δια μαγείας θα λυθούν τα προβλήματά της χώρας.

Τα ίδια και στη γεωργία. Αντί να δώσουν τις μεγάλες επιδοτήσεις των προηγούμενων δεκαετιών, ενημερώνοντας τους γεωργούς με γεωπόνους για νέες καλλιέργειες και απαιτώντας, με ελέγχους, τα χρήματα να πάνε μόνο σε παραγωγικές επενδύσεις, τα μοίρασαν, όσα περίσσεψαν από τις λοβιτούρες, ως κομματικό χρήμα για εξαγορά ψήφων. Οι επιδοτήσεις αυτές κατέληξαν να γίνουν πολυτελή αυτοκίνητα και οι γεωργοί άρχισαν να καλλιεργούν από το καφενείο.

Το χειρότερο μήνυμα που έστειλαν όλα αυτά τα χρόνια τα κόμματα αυτά, είναι η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μόνο που χρειάζεται είναι ο κομματικός φίλος.

Υ.Γ.
Εκεί που άλλοι βλέπουν εντατικοποίηση και τρομάζουν, εγώ θέλω να βλέπω ολοκλήρωση των σπουδών όσο νωρίτερα γίνεται, για να μην επιβαρύνονται οι γονείς με τεράστια έξοδα, ειδικά στην περίπτωση των σπουδών εκτός πόλης.
Μόνο σε μία περίπτωση θα δεχθώ ότι ένας φοιτητής πρέπει να έχει μεγάλες διευκολύνσεις και σημαντική παράταση των σπουδών του.
Όταν ο φοιτητής εργάζεται για να σπουδάσει. Πρέπει να υπάρχουν ειδικές πρόνοιες γι' αυτόν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

akikos

Επιφανές μέλος

Ο Ανδρέας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών ΕΜΠ και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 12,162 μηνύματα.
Διαφωνώ...το 5 με το 10 έχει μεγάλη απόσταση...πρακτικά σημαίνει ότι αυτός που πήρε 10 έγραψε τα διπλάσια θέματα από αυτόν που πήρε 5...τις ίδιες γνώσεις έχουν λοιπόν?Και αν δεν υπήρχαν βαθμοί και ήταν μόνο κόπηκες ή πέρασες δε θα μπορούσε να διακριθεί αυτή η διαφορά!Γιατί πάντα υπάρχει κάποιος που ξέρει αρκετά πιο πολλά από τα βασικά...ταυτόχρονα όμως πάντα θα υπάρχει και κάποιος που ξέρει ακόμη περισσότερα...

Δεν καταλαβαίνω πως μπερδεύεις τις γνώσεις με έναν βαθμό ενός γραπτού (ή πολλών γραπτών). Ας υποθέσουμε ότι σε ένα μάθημα του 1ου εξαμήνου κάποιος πήρε 5 και κάποιος άλλος 10. Αυτοί οι δυο όταν αποφοιτήσουν σημαίνει ότι ο δεύτερος γνωρίζει καλύτερα την ύλη του μαθήματος από τον πρώτο;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

PolySol

Δραστήριο μέλος

Η PolySol αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 493 μηνύματα.
Δεν καταλαβαίνω πως μπερδεύεις τις γνώσεις με έναν βαθμό ενός γραπτού (ή πολλών γραπτών). Ας υποθέσουμε ότι σε ένα μάθημα του 1ου εξαμήνου κάποιος πήρε 5 και κάποιος άλλος 10. Αυτοί οι δυο όταν αποφοιτήσουν σημαίνει ότι ο δεύτερος γνωρίζει καλύτερα την ύλη του μαθήματος από τον πρώτο;
Αν θέλαμε να το δούμε από καθαρά θέμα γνώσεων τότε θα έπρεπε να υπήρχαν κι άλλα πράγματα για να αξιολογηθείς σε ένα μάθημα,πέρα από την τελική εξέταση στην εξεταστική...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ironboy

Δραστήριο μέλος

Ο Ironboy αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Πειραιάς (Αττική). Έχει γράψει 787 μηνύματα.
Αν θέλαμε να το δούμε από καθαρά θέμα γνώσεων τότε θα έπρεπε να υπήρχαν κι άλλα πράγματα για να αξιολογηθείς σε ένα μάθημα,πέρα από την τελική εξέταση στην εξεταστική...

Ναι συμφωνώ!Τα project για παράδειγμα βοηθάνε πολύ και στο να μάθεις πέντε πράγματα , αλλά και στην βαθμολογία .Είναι κάπως ποιο δίκαιο αυτός που ασχολείται περισσότερο με το μαθημα να έχει και καλύτερο βαθμό σε σχέση με κάποιον που έτυχε για κάποιους λόγους να γράψει καλά(όλοι ξερουμε ποιους) ;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Trolletarian

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Trolletarian αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Γερμανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,265 μηνύματα.
Αυτό που είπα καμία σχέση με εντατικοποίηση δεν έχει. Δεν είπα ότι πρέπει να υπάρχουν αλυσίδες, ούτε υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, ούτε έθεσα χρονικά όρια σε λήψη πτυχίου ή πέρασμα μαθημάτων. Αυτά μου τα προσάπτεις εσύ! :P
Το μόνο που είπα είναι ότι δεν μπορεί ο βαθμός να προέρχεται από μία τελική εξέταση, ότι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η συνολικότερη εικόνα του φοιτητή και όχι η δυνατότητά του να ανταπεξέρχεται ή όχι σε μία τρίωρη εξέταση.

Ποίοι θα είναι δηλαδή οι άλλοι παράγοντες από τους οποίους θα εξαρτάται ο βαθμός? Προφανώς οι εργασίες, οι πρόοδοι, οι παρακολουθήσεις κτλ. Αυτά δεν συμβάλουν στην εντατικοποίηση των σπουδών; Άμα πρέπει να κάνεις χίλιες δυο εργασίες, να παρακολουθείς τις παραδώσεις και να δώσεις 15 εξετάσεις για να περάσεις ένα μάθημα, αυτό δεν κάνει αυτόματα και πιο δύσκολη τη λήψη του πτυχίου; δεν αναγκάζει ανθρώπους να παρατήσουν τις σπουδές επειδή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν για διάφορους λόγους; (δουλεία, μόνιμη κατοικία σε άλλη πόλη κοκ). Επίσης, αυτό δεν συνεπάγεται ότι λόγου του μεγάλου φόρτου εργασίας πολλοί φοιτητές δεν θα μπορούν να τελειώσουν στα ν+2 ή τέλοσπάντων θα χρειάζονται περισσότερα χρόνια για να πάρουν πτυχίο;
Δεν σου προσάπτω τίποτα εγώ, λογικά επακόλουθα είναι των λεγομένων σου είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πατρεύς

Περιβόητο μέλος

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 38 ετών και μας γράφει απο Ρέθυμνο (Ρέθυμνο). Έχει γράψει 5,268 μηνύματα.
Ἕνας λόγος γιὰ τὸν ὁποῖο πρέπει νὰ ἐντατικοποιηθοῦν οἱ σπουδὲς εἶναι προκειμένου νὰ σταματήσουν νὰ ὑπάρχουν τόσοι πτυχιοῦχοι μὲ πέτσινα πτυχία καὶ νὰ σταματήσῃ ἐπιτέλους αὐτὸς ὁ πληθωρισμὸς πτυχιούχων ὁ ὁποῖος δημιουργεῖ στρατιὲς ἀνέργων καὶ βάζει στὴν ἴδια μοῖρα τοὺς ἀξιόλογους μαζὶ μὲ τὴ μᾶζα τῆς μετριότητας. Ἐπίσης πρέπει ὅσο γίνεται συντομώτερα νὰ κλείσουν πολλὲς σχολὲς καὶ νὰ μειωθῇ δραστικὰ ὁ ἀριθμὸς τῶν εἰσακτέων ὥστε ἐπιτέλους νὰ ἀναβαθμισθοῦν τὰ παν/μια καὶ νὰ λειτουργήσουν ὅπως πρέπει.

Πρέπει ἐπιτέλους νὰ γίνῃ σαφὲς ὅτι ἡ τριτοβάθμια ἐκπαίδευση δὲν εἶναι γιὰ ὅλους καὶ ὅτι πτυχίο παν/μίου πρέπει νὰ ἔχουν μόνο ὅσοι πραγματικὰ μποροῦν καὶ θέλουν νὰ σπουδάσουν. Δυστυχῶς ὁ λαϊκισμὸς καὶ οἱ κομματικὲς σκοπιμότητες καθὼς ἐπίσης καὶ οἱ πιέσεις ἀπὸ διάφορες κοινωνικὲς ὁμάδες, ὡδήγησαν σὲ αὐτὴν τὴ στρεβλὴ κατάσταση τῆς τριτοβάθμιας ἐκπαίδευσης. Τὸ σύνθημα «πτυχία γιὰ ὅλους» κατέστρεψε οὐσιαστικὰ τὰ ἴδια τὰ πτυχία.

Τώρα, σχετικὰ μὲ τοὺς βαθμούς, ὅσο γνωρίζω ὑπάρχουν οἱ ῥῆτρες μὲ τὶς ὁποῖες ἕνας φοιτητὴς μπορεῖ νὰ ῥυθμίσῃ τὴ βαθμολογία του. Καλῶς ὑπάρχουν καθὼς οἱ βαθμοὶ αὐτοὶ χρησιμεύουν γιὰ τὰ μεταπτυχιακά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Pupilloscope

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Σουβλειμαν ο Μεγαλομπεκρης. αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών και μας γράφει απο Ραπτόπουλο (Ευρυτανία). Έχει γράψει 813 μηνύματα.
Ειναι τραγικο το πως ενα θεμα πανεπιστημιακο αντιμετωπιζεται με νοοτροπια δημοτικου.Βεβαια,φοκος ειναι αυτος.
Γενικα,πρεπει λιγο ως φοιτητες να ξεκολλησουμε απο τον τοσο εντονο ανταγωνισμο:Πηρα 9,πηρες 7 ζατς σε περασα ή Πηρε 9,α,το παλιοφυτο!

Προσωπικα,δεν θεωρω το να κοψεις ενα μαθημα με χαμηλο βαθμο, προβληματικη ή αποκλινουσα συμπεριφορα.Εφοσον υπαρχει αυτο το δικαιωμα,οποιος θελει και νομιζει οτι ο βαθμος που ελαβε δεν ανταποκρινεται στην προσπαθεια του,ας κοψει το μαθημα.Και ουτε ειχα καμια ορεξη ειλικρινα να σχολιασω κατι τετοιο πισω απο την πλατη του:Ααα,κοιτα αυτος εκοψε μαθημα με 7.

Δεν ξερω αν σε αλλες σχολες κυριαρχει ιντριγκα τυπου Βραζιλιανικου σηριαλ αλλα ειλικρινα μου φαινεται υπερβολικο.Ο καθενας διαβαζει για τον εαυτο του και θετει τα προσωπικα του στανταρντς αναλογα με την ιδιοσυγκρασια,το χαρακτηρα,τις αντοχες του στο διαβασμα ετσετερα.Κοιταζεις να σαι εσυ καλυμμενος.

Επισης,οπως ειδα εδω μεσα,δεν πιστευω οτι οι βαθμοι σε ολα τα μαθηματα δεν αντικατοπτριζουν την προσπαθεια.Ειναι αδικο να λεω για τον αλλο του κατσαν τα θεματα ή ειχε επιεικη βαθμολογηση.Οχι οτι δεν συμβαινουν αυτα,αλλα σιγουρα οχι στην πλειοψηφια των σοβαρων μαθηματων.


Και φοκο,ειλικρινα chill out.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

exc

Διάσημο μέλος

Ο exc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 2,812 μηνύματα.
Ποίοι θα είναι δηλαδή οι άλλοι παράγοντες από τους οποίους θα εξαρτάται ο βαθμός? Προφανώς οι εργασίες, οι πρόοδοι, οι παρακολουθήσεις κτλ. Αυτά δεν συμβάλουν στην εντατικοποίηση των σπουδών; Άμα πρέπει να κάνεις χίλιες δυο εργασίες, να παρακολουθείς τις παραδώσεις και να δώσεις 15 εξετάσεις για να περάσεις ένα μάθημα, αυτό δεν κάνει αυτόματα και πιο δύσκολη τη λήψη του πτυχίου; δεν αναγκάζει ανθρώπους να παρατήσουν τις σπουδές επειδή δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν για διάφορους λόγους; (δουλεία, μόνιμη κατοικία σε άλλη πόλη κοκ). Επίσης, αυτό δεν συνεπάγεται ότι λόγου του μεγάλου φόρτου εργασίας πολλοί φοιτητές δεν θα μπορούν να τελειώσουν στα ν+2 ή τέλοσπάντων θα χρειάζονται περισσότερα χρόνια για να πάρουν πτυχίο;
Δεν σου προσάπτω τίποτα εγώ, λογικά επακόλουθα είναι των λεγομένων σου είναι.
Κοίτα, πάλι λες πράγματα που δεν είπα εγώ. Ούτε για τόνους εργασιών μίλησα, ούτε για υποχρεωτικές παρακολουθήσεις, ούτε για συνεχείς εξετάσεις.
Επίσης, τα λέω όλα αυτά με την υποτιθέμενη προϋπόθεση ότι δε θα υπάρχει το ν+2 και οι φοιτητές δε θα χρειάζεται να εργάζονται κλπ κλπ.

Βασικά από την εμπειρία μου στο Φυσικό που έχουμε πολλούς εργαζόμενους φοιτητές που είναι 8+ έτος, βλέπω ότι κάθονται διαβάζουν, λύνουν ασκήσεις, αλλά κόβονται στις εξετάσεις. Πιο πολύ ως βοηθητικό μέσο το είπα, λοιπόν, παρά το αντίθετο, αν και αναγνωρίζω ότι έχεις δίκαιο στις δυσκολίες που θα εμφανίζονταν σε μία υποτιθέμενη τέτοια υποχρεωτική εφαρμογή στο υπάρχον σύστημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top