
01-08-14

16:01
Ο ρόλος του καθηγητή
(Θα μου επιτρέψετε να διηγηθώ μια προσωπική μου ιστορία)
Όσο ήμουν στο γυμνάσιο, η Φυσική μου ήταν κάτι εντελώς ανιαρό και αδιάφορο. Είχαμε μια καθηγήτρια που τη λέγαμε “η ηλίθια” και ακόμα και τώρα πιστεύω ότι ο χαρακτηρισμός ήταν σωστός. Πώς έκανε το μάθημα; Μας είπε και πήραμε ένα τετράδιο. Κάθε φορά μας υπαγόρευε και γράφαμε σ’ αυτό το μάθημα που παρέδιδε. Μας είχε πει ότι “το βιβλίο δεν τα λέει καλά”, έτσι θα διαβάζουμε από το τετράδιο. Η υπαγόρευση περιείχε ορισμούς, κανόνες και τύπους. (Αργότερα ανακάλυψα ότι δεν ήταν παρά τα bold του βιβλίου). Αυτά μας τα εξέταζε από τη θέση μας την επόμενη φορά (τα ήθελε κατά λέξη) και προχωρούσε στα επόμενα. Ποτέ δεν μας έκανε ένα σχήμα στον πίνακα, δεν μας έλεγε ούτε να δούμε τις εικόνες του βιβλίου και (προφανώς) δεν μας πήγε ούτε μία φορά σε εργαστήριο. Στο μάθημά της μόνο ησυχία δεν γινόταν, η ίδια μας διηγιόταν (ανόητες) ιστορίες για τα παιδιά της, κουτσομπόλευε άλλους καθηγητές, γκρίνιαζε ότι παίρνει λίγα λεφτά (και τότε δεν υπήρχε ακόμα κρίση), χτυπούσε το κινητό της, έβγαινε έξω, αλλά την ακούγαμε να τσακώνεται με την πεθερά της ή να λέει στη συννυφάδα της τη συνταγή για τα σουτζουκάκια. Ήταν κλασική “μαθητομάνα”, πάντα έλεγε όχι σε οποιαδήποτε τιμωρία και ναι για οποιοδήποτε λόγο να χαθεί μάθημα, ο μικρότερος βαθμός της στα τρίμηνα ήταν το 13, στο τέλος μας έδινε 20 ερωτήσεις SOS που από αυτές έβαζε στις εξετάσεις, περνούσαμε όλοι (εγώ που παπαγάλιζα το τετράδιο έβγαζα 20) και κανένας δεν είχε παράπονο.
Βρέθηκα στο λύκειο. Το τμήμα μου (το τελευταίο της Α πάντα) το πήρε στη Φυσική ο υποδιευθυντής. Τον ξέραμε (καθώς γυμνάσιο και λύκειο συστεγάζονταν), ήταν αυτός που “γαύγιζε” και τον ψιλοφοβόμασταν. Μπήκε πρώτη φορά στην τάξη, φώναξε και κάναμε ησυχία, με “ξέχεσε” που δεν είχα γράψει σωστά το απουσιολόγιο, πέταξε έξω μια μαθήτρια που ζωγράφιζε (μαζί με το μπλοκ και τους μαρκαδόρους της), φώναξε κατάλογο και αμέσως μετά δοκίμασε αν θυμάται σωστά τα ονοματεπώνυμά μας (έκανε μόνο ένα λάθος: είπε Πέτρο τον Παύλο). Μας είπε τι τετράδιο θέλει και ότι στο μάθημά του να έχουμε πάντα μαζί μας μολύβι, γόμα και χάρακα. Ύστερα άρχισε μια εισαγωγή για το τι είναι η Φυσική και μερικά ιστορικά στοιχεία. Με όσα προηγήθηκαν είχαμε “παγώσει” και υπήρχε απόλυτη ησυχία, η οποία διακόπηκε μόνο δύο φορές. Την πρώτη κάποιος μίλησε στο διπλανό του και του έβαλε τις φωνές και τη δεύτερη μια μαθήτρια φτερνίστηκε και μια άλλη της είπε “γείτσες” και δέχθηκε έναν “εξάψαλμο”. Το κουδούνι χτύπησε και βγήκαμε έξω με τη φράση “Ωχ, δεν θα τα πάμε καθόλου καλά με αυτόν”.
Από την επόμενη φορά όταν έμπαινε στη τάξη υπήρχε απόλυτη ησυχία και έκανε το μάθημά του. Όμως αυτό δεν ήταν απλά “μάθημα”, ήταν ολόκληρη οπτικοακουστική παράσταση. Είχε πάντα μαζί του κιμωλίες όλων των χρωμάτων. Ο τρόπος που έγραφε στον πίνακα ήταν καταπληκτικός. Κάθε πίνακάς του ήταν ένα έργο τέχνης. Δεν έσβηνε σχεδόν ποτέ (είχαμε μεγάλους και διπλούς πίνακες) και στο τέλος της ώρας ήταν γραμμένα όλα όσα είχαμε κάνει με τρόπο που διαβαζόταν ευχάριστα και κατανοητά. Δεν ήταν λίγες οι φορές που βγάζαμε τον πίνακα φωτογραφία την οποία κάποιες φορές την ανεβάζαμε στο fb. Αυτά που έλεγε ήταν όλα πολύ προσεκτικά διαλεγμένα, δεν πλάτειαζε ποτέ και δεν έφευγε από το θέμα, εξηγούσε και ανέλυε τα πάντα με τέτοιο τρόπο που αν τον πρόσεχες ήταν αδύνατον να μην τα καταλάβεις. Η φωνή του πάλι; Βαθειά και δυνατή πήγαινε κατευθείαν στο μυαλό και έδινε μια ηρεμία και μια σιγουριά. Δεν ήταν λίγες οι φορές που όταν έλυνα κάποια άσκηση ή σε εξετάσεις, τη στιγμή που ετοιμαζόμουν να κάνω κάποιο λάθος άκουγα μέσα μου τη φωνή του να με διορθώνει και να μου λέει το σωστό. Κάθε μάθημά του ήταν μια θεατρική παράσταση. Ήταν φανερό ότι ο άνθρωπος αυτό που έκανε το ζούσε πραγματικά και το έκανε με μεράκι και αγάπη. Απορούσαμε όλοι και λέγαμε “Καλά, πού τη βρίσκει τέτοια όρεξη;”. Δεν ήταν νέος, είχε περάσει τα 55. Γρήγορα όλοι μας παραιτηθήκαμε από κάθε απόπειρα “αταξίας” στο μάθημά του, ενώ για τους άλλους καθηγητές ήμασταν “το χειρότερο τμήμα”. Τις ελάχιστες φορές που έγινε κάτι, έβαζε τις φωνές στους υπαίτιους (ή και σε όλους), αλλά αμέσως μετά γινόταν αυτόματα ήρεμος και γελαστός, κάτι που σήμαινε ότι δεν θύμωνε πραγματικά αλλά προσποιούταν. Δεν ήταν ο “ψυχρός εκτελεστής” που νομίσαμε στην αρχή. Διέκοπτε το μάθημα όταν έπρεπε, λέγαμε αστεία και ανέκδοτα, αλλά όταν έλεγε “Το διάλειμμα τελείωσε” σταματούσαν τα πάντα και το μάθημα συνεχιζόταν κανονικά. Μπορώ να πω ότι ο άνθρωπος αυτός μας είχε δώσει να καταλάβουμε καλά ποια είναι τα όριά μας. Έβαζε πολύ τακτικά τεστάκια, τα οποία μας τα έφερνε πάντα βαθμολογημένα και με παρατηρήσεις την αμέσως επόμενη φορά. Μας πήγαινε και στο εργαστήριο και κάναμε κάποια πειράματα. Στους βαθμούς του τετραμήνου ήταν αυστηρός, ίσως ήταν ο μόνος στο σχολείο που έβαζε οκτώ (08.) στο τετράμηνο, αλλά μετά από τόσα τεστ και διαγωνίσματα που είχαμε γράψει, κανένας δεν παραπονέθηκε ποτέ.
Από τις πρώτες κιόλας ώρες του μαθήματος του συγκεκριμένου καθηγητή μου κινήθηκε το ενδιαφέρον για τη Φυσική. Άρχισα να αισθάνομαι ότι μπαίνω σε κάτι καταπληκτικό. Παρακολουθούσα προσεκτικά (ήταν και είναι ακόμα ο μοναδικός καθηγητής που έχω ποτέ παρακολουθήσει χωρίς να αποσπάται η προσοχή μου και να “χάνομαι”). Διάβαζα από το βιβλίο και τις σημειώσεις του, έλυνα τις ασκήσεις που μας έβαζε, αλλά δεν ήμουν ικανοποιημένος. Βρήκα τα βιβλία του γυμνασίου και ανακάλυψα πόσο ηλίθια ήταν τότε η καθηγήτριά μου. Πήγα στο βιβλιοπωλείο και αγόρασα τρία (ναι 3) βοηθήματα Φυσικής και (αντί για παιχνίδια στο PC που ποτέ δεν μου πολυάρεσαν) έλυνα από εκεί ασκήσεις. Βρήκα ακόμα και αξιοποίησα παλιά βιβλία των γονιών μου (που όμως ήταν γραμμένα σε ηλίθια καθαρεύουσα). Δεν πήγα καθόλου φροντιστήριο εκείνη την εποχή, δούλευα πάντα μόνος. Όταν κάποιες φορές δυσκολευόμουν σε κάποια άσκηση από βοηθήματα, πήγαινα στο διάλειμμα στον καθηγητή μου και μου έδινε τις απαραίτητες υποδείξεις. Σιγά – σιγά αρχίσαμε συζητήσεις σχετικά με τις σπουδές Φυσικής και το μέλλον τους. Αστειευόμενος πάντα μου έλεγε “Υπάρχουν καλύτερα πράγματα να ασχοληθείς. Τι τη θέλεις τη Φυσική; Να καταντήσεις σαν εμένα;”. Όμως εύρισκα ότι το αντικείμενο με ενδιέφερε πάρα πολύ και διάβαζα στο internet σχετικά με τη Φυσική και τους φυσικούς. Δεν με ικανοποιούσαν πια οι ρυθμοί του σχολείου. Μέχρι τον Ιανουάριο είχα τελειώσει μόνος μου όλη την ύλη της Α λυκείου και άρχισα να ψάχνω τα βιβλία της Β.
Είχα τον καθηγητή αυτόν στην Α Φυσική, στη Β Φυσική και γενικής και κατεύθυνσης και Αστρονομία, ενώ στη Γ τον είχα Φυσική κατεύθυνσης και Ηλεκτρολογία (ήμουν τεχνολογική κύκλος 1). Αυτός ήταν που με έκανε να ενδιαφερθώ και να αγαπήσω τη Φυσική και όχι μόνον εμένα αλλά και άλλους (σε μικρότερο μάλλον βαθμό και όχι μέχρι τη δική μου τρέλα). Όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν τους άρεσε η Φυσική και αυτοί που πήγαν θεωρητική, τον θεωρούσαμε (και ακόμα τον θεωρούμε) σαν πάρα πολύ καλό καθηγητή (για να μην πω και άριστο). Το μάθημά του δεν συγκρινόταν με αυτό των (φημισμένων τάχα) φροντιστών. (Κάποτε ήταν και αυτός σε φροντιστήρια). Τις συμβουλές – ατάκες του, όπως “η Φυσική διαβάζεται πάντα με μολύβι και χαρτί”, “οι ασκήσεις Φυσικής δεν διαβάζονται, αλλά λύνονται”, “σε όλα τα θέματα Φυσικής το σχήμα είναι απαραίτητο και υποχρεωτικό”, δεν τις ξεχνάω ποτέ, ισχύουν ακόμα και για το Πανεπιστήμιο. Βασικά είναι αυτός που με έμαθε να σκέφτομαι (και όχι μόνο για τη Φυσική). Επίσης να σημειώσω ότι ήταν και καταπληκτικός σαν άνθρωπος. Υπήρξαν περιστατικά στα οποία απέδειξε ότι πραγματικά αγαπά τους μαθητές. Αργότερα βρεθήκαμε πιο κοντά και ακόμα και τώρα επικοινωνούμε τακτικά και συναντιόμαστε μερικές φορές. Τον ευχαριστώ για όλα.
Υ.Γ. Έχω γράψει και άλλες φορές για τον καθηγητή αυτόν. Ξέρω ότι κάποιες φορές διαβάζει το ischool (εγώ του το είχα συστήσει) και τώρα αν δει αυτά που έγραψα γι αυτόν θα με “κατσαδιάσει”, αλλά δεν πειράζει. Μακάρι να είχα την άδειά του να γράψω και το όνομά του, για να μάθουν όλοι ότι υπάρχουν ακόμα καταπληκτικοί καθηγητές.
(Θα μου επιτρέψετε να διηγηθώ μια προσωπική μου ιστορία)
Όσο ήμουν στο γυμνάσιο, η Φυσική μου ήταν κάτι εντελώς ανιαρό και αδιάφορο. Είχαμε μια καθηγήτρια που τη λέγαμε “η ηλίθια” και ακόμα και τώρα πιστεύω ότι ο χαρακτηρισμός ήταν σωστός. Πώς έκανε το μάθημα; Μας είπε και πήραμε ένα τετράδιο. Κάθε φορά μας υπαγόρευε και γράφαμε σ’ αυτό το μάθημα που παρέδιδε. Μας είχε πει ότι “το βιβλίο δεν τα λέει καλά”, έτσι θα διαβάζουμε από το τετράδιο. Η υπαγόρευση περιείχε ορισμούς, κανόνες και τύπους. (Αργότερα ανακάλυψα ότι δεν ήταν παρά τα bold του βιβλίου). Αυτά μας τα εξέταζε από τη θέση μας την επόμενη φορά (τα ήθελε κατά λέξη) και προχωρούσε στα επόμενα. Ποτέ δεν μας έκανε ένα σχήμα στον πίνακα, δεν μας έλεγε ούτε να δούμε τις εικόνες του βιβλίου και (προφανώς) δεν μας πήγε ούτε μία φορά σε εργαστήριο. Στο μάθημά της μόνο ησυχία δεν γινόταν, η ίδια μας διηγιόταν (ανόητες) ιστορίες για τα παιδιά της, κουτσομπόλευε άλλους καθηγητές, γκρίνιαζε ότι παίρνει λίγα λεφτά (και τότε δεν υπήρχε ακόμα κρίση), χτυπούσε το κινητό της, έβγαινε έξω, αλλά την ακούγαμε να τσακώνεται με την πεθερά της ή να λέει στη συννυφάδα της τη συνταγή για τα σουτζουκάκια. Ήταν κλασική “μαθητομάνα”, πάντα έλεγε όχι σε οποιαδήποτε τιμωρία και ναι για οποιοδήποτε λόγο να χαθεί μάθημα, ο μικρότερος βαθμός της στα τρίμηνα ήταν το 13, στο τέλος μας έδινε 20 ερωτήσεις SOS που από αυτές έβαζε στις εξετάσεις, περνούσαμε όλοι (εγώ που παπαγάλιζα το τετράδιο έβγαζα 20) και κανένας δεν είχε παράπονο.
Βρέθηκα στο λύκειο. Το τμήμα μου (το τελευταίο της Α πάντα) το πήρε στη Φυσική ο υποδιευθυντής. Τον ξέραμε (καθώς γυμνάσιο και λύκειο συστεγάζονταν), ήταν αυτός που “γαύγιζε” και τον ψιλοφοβόμασταν. Μπήκε πρώτη φορά στην τάξη, φώναξε και κάναμε ησυχία, με “ξέχεσε” που δεν είχα γράψει σωστά το απουσιολόγιο, πέταξε έξω μια μαθήτρια που ζωγράφιζε (μαζί με το μπλοκ και τους μαρκαδόρους της), φώναξε κατάλογο και αμέσως μετά δοκίμασε αν θυμάται σωστά τα ονοματεπώνυμά μας (έκανε μόνο ένα λάθος: είπε Πέτρο τον Παύλο). Μας είπε τι τετράδιο θέλει και ότι στο μάθημά του να έχουμε πάντα μαζί μας μολύβι, γόμα και χάρακα. Ύστερα άρχισε μια εισαγωγή για το τι είναι η Φυσική και μερικά ιστορικά στοιχεία. Με όσα προηγήθηκαν είχαμε “παγώσει” και υπήρχε απόλυτη ησυχία, η οποία διακόπηκε μόνο δύο φορές. Την πρώτη κάποιος μίλησε στο διπλανό του και του έβαλε τις φωνές και τη δεύτερη μια μαθήτρια φτερνίστηκε και μια άλλη της είπε “γείτσες” και δέχθηκε έναν “εξάψαλμο”. Το κουδούνι χτύπησε και βγήκαμε έξω με τη φράση “Ωχ, δεν θα τα πάμε καθόλου καλά με αυτόν”.
Από την επόμενη φορά όταν έμπαινε στη τάξη υπήρχε απόλυτη ησυχία και έκανε το μάθημά του. Όμως αυτό δεν ήταν απλά “μάθημα”, ήταν ολόκληρη οπτικοακουστική παράσταση. Είχε πάντα μαζί του κιμωλίες όλων των χρωμάτων. Ο τρόπος που έγραφε στον πίνακα ήταν καταπληκτικός. Κάθε πίνακάς του ήταν ένα έργο τέχνης. Δεν έσβηνε σχεδόν ποτέ (είχαμε μεγάλους και διπλούς πίνακες) και στο τέλος της ώρας ήταν γραμμένα όλα όσα είχαμε κάνει με τρόπο που διαβαζόταν ευχάριστα και κατανοητά. Δεν ήταν λίγες οι φορές που βγάζαμε τον πίνακα φωτογραφία την οποία κάποιες φορές την ανεβάζαμε στο fb. Αυτά που έλεγε ήταν όλα πολύ προσεκτικά διαλεγμένα, δεν πλάτειαζε ποτέ και δεν έφευγε από το θέμα, εξηγούσε και ανέλυε τα πάντα με τέτοιο τρόπο που αν τον πρόσεχες ήταν αδύνατον να μην τα καταλάβεις. Η φωνή του πάλι; Βαθειά και δυνατή πήγαινε κατευθείαν στο μυαλό και έδινε μια ηρεμία και μια σιγουριά. Δεν ήταν λίγες οι φορές που όταν έλυνα κάποια άσκηση ή σε εξετάσεις, τη στιγμή που ετοιμαζόμουν να κάνω κάποιο λάθος άκουγα μέσα μου τη φωνή του να με διορθώνει και να μου λέει το σωστό. Κάθε μάθημά του ήταν μια θεατρική παράσταση. Ήταν φανερό ότι ο άνθρωπος αυτό που έκανε το ζούσε πραγματικά και το έκανε με μεράκι και αγάπη. Απορούσαμε όλοι και λέγαμε “Καλά, πού τη βρίσκει τέτοια όρεξη;”. Δεν ήταν νέος, είχε περάσει τα 55. Γρήγορα όλοι μας παραιτηθήκαμε από κάθε απόπειρα “αταξίας” στο μάθημά του, ενώ για τους άλλους καθηγητές ήμασταν “το χειρότερο τμήμα”. Τις ελάχιστες φορές που έγινε κάτι, έβαζε τις φωνές στους υπαίτιους (ή και σε όλους), αλλά αμέσως μετά γινόταν αυτόματα ήρεμος και γελαστός, κάτι που σήμαινε ότι δεν θύμωνε πραγματικά αλλά προσποιούταν. Δεν ήταν ο “ψυχρός εκτελεστής” που νομίσαμε στην αρχή. Διέκοπτε το μάθημα όταν έπρεπε, λέγαμε αστεία και ανέκδοτα, αλλά όταν έλεγε “Το διάλειμμα τελείωσε” σταματούσαν τα πάντα και το μάθημα συνεχιζόταν κανονικά. Μπορώ να πω ότι ο άνθρωπος αυτός μας είχε δώσει να καταλάβουμε καλά ποια είναι τα όριά μας. Έβαζε πολύ τακτικά τεστάκια, τα οποία μας τα έφερνε πάντα βαθμολογημένα και με παρατηρήσεις την αμέσως επόμενη φορά. Μας πήγαινε και στο εργαστήριο και κάναμε κάποια πειράματα. Στους βαθμούς του τετραμήνου ήταν αυστηρός, ίσως ήταν ο μόνος στο σχολείο που έβαζε οκτώ (08.) στο τετράμηνο, αλλά μετά από τόσα τεστ και διαγωνίσματα που είχαμε γράψει, κανένας δεν παραπονέθηκε ποτέ.
Από τις πρώτες κιόλας ώρες του μαθήματος του συγκεκριμένου καθηγητή μου κινήθηκε το ενδιαφέρον για τη Φυσική. Άρχισα να αισθάνομαι ότι μπαίνω σε κάτι καταπληκτικό. Παρακολουθούσα προσεκτικά (ήταν και είναι ακόμα ο μοναδικός καθηγητής που έχω ποτέ παρακολουθήσει χωρίς να αποσπάται η προσοχή μου και να “χάνομαι”). Διάβαζα από το βιβλίο και τις σημειώσεις του, έλυνα τις ασκήσεις που μας έβαζε, αλλά δεν ήμουν ικανοποιημένος. Βρήκα τα βιβλία του γυμνασίου και ανακάλυψα πόσο ηλίθια ήταν τότε η καθηγήτριά μου. Πήγα στο βιβλιοπωλείο και αγόρασα τρία (ναι 3) βοηθήματα Φυσικής και (αντί για παιχνίδια στο PC που ποτέ δεν μου πολυάρεσαν) έλυνα από εκεί ασκήσεις. Βρήκα ακόμα και αξιοποίησα παλιά βιβλία των γονιών μου (που όμως ήταν γραμμένα σε ηλίθια καθαρεύουσα). Δεν πήγα καθόλου φροντιστήριο εκείνη την εποχή, δούλευα πάντα μόνος. Όταν κάποιες φορές δυσκολευόμουν σε κάποια άσκηση από βοηθήματα, πήγαινα στο διάλειμμα στον καθηγητή μου και μου έδινε τις απαραίτητες υποδείξεις. Σιγά – σιγά αρχίσαμε συζητήσεις σχετικά με τις σπουδές Φυσικής και το μέλλον τους. Αστειευόμενος πάντα μου έλεγε “Υπάρχουν καλύτερα πράγματα να ασχοληθείς. Τι τη θέλεις τη Φυσική; Να καταντήσεις σαν εμένα;”. Όμως εύρισκα ότι το αντικείμενο με ενδιέφερε πάρα πολύ και διάβαζα στο internet σχετικά με τη Φυσική και τους φυσικούς. Δεν με ικανοποιούσαν πια οι ρυθμοί του σχολείου. Μέχρι τον Ιανουάριο είχα τελειώσει μόνος μου όλη την ύλη της Α λυκείου και άρχισα να ψάχνω τα βιβλία της Β.
Είχα τον καθηγητή αυτόν στην Α Φυσική, στη Β Φυσική και γενικής και κατεύθυνσης και Αστρονομία, ενώ στη Γ τον είχα Φυσική κατεύθυνσης και Ηλεκτρολογία (ήμουν τεχνολογική κύκλος 1). Αυτός ήταν που με έκανε να ενδιαφερθώ και να αγαπήσω τη Φυσική και όχι μόνον εμένα αλλά και άλλους (σε μικρότερο μάλλον βαθμό και όχι μέχρι τη δική μου τρέλα). Όλοι, ακόμα και αυτοί που δεν τους άρεσε η Φυσική και αυτοί που πήγαν θεωρητική, τον θεωρούσαμε (και ακόμα τον θεωρούμε) σαν πάρα πολύ καλό καθηγητή (για να μην πω και άριστο). Το μάθημά του δεν συγκρινόταν με αυτό των (φημισμένων τάχα) φροντιστών. (Κάποτε ήταν και αυτός σε φροντιστήρια). Τις συμβουλές – ατάκες του, όπως “η Φυσική διαβάζεται πάντα με μολύβι και χαρτί”, “οι ασκήσεις Φυσικής δεν διαβάζονται, αλλά λύνονται”, “σε όλα τα θέματα Φυσικής το σχήμα είναι απαραίτητο και υποχρεωτικό”, δεν τις ξεχνάω ποτέ, ισχύουν ακόμα και για το Πανεπιστήμιο. Βασικά είναι αυτός που με έμαθε να σκέφτομαι (και όχι μόνο για τη Φυσική). Επίσης να σημειώσω ότι ήταν και καταπληκτικός σαν άνθρωπος. Υπήρξαν περιστατικά στα οποία απέδειξε ότι πραγματικά αγαπά τους μαθητές. Αργότερα βρεθήκαμε πιο κοντά και ακόμα και τώρα επικοινωνούμε τακτικά και συναντιόμαστε μερικές φορές. Τον ευχαριστώ για όλα.
Υ.Γ. Έχω γράψει και άλλες φορές για τον καθηγητή αυτόν. Ξέρω ότι κάποιες φορές διαβάζει το ischool (εγώ του το είχα συστήσει) και τώρα αν δει αυτά που έγραψα γι αυτόν θα με “κατσαδιάσει”, αλλά δεν πειράζει. Μακάρι να είχα την άδειά του να γράψω και το όνομά του, για να μάθουν όλοι ότι υπάρχουν ακόμα καταπληκτικοί καθηγητές.

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.