Ελλάδα: 1η στην Ευρώπη σε αύξηση εισακτέων από το 1999 έως το 2007

GiorgosAsi

Δραστήριο μέλος

Ο GiorgosAsi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 781 μηνύματα.
Θες να μας πεις οτι οι υπολοιπες χωρες δεν ενδιαφερονται για την 3 βαθμια εκπαιδευση αλλα εμεις σαν Ελλαδαρα μεσα στον πολιτισμο και την αναπτυξη εχουμε 10 φορες περισσοτερους εισακτεους?

Ακριβως επειδη δεν ειμαστε μεσα σε πολιτισμο και αναπτυξη αλλα το αντιθετο,πρεπεινα υπαρχει πολιτικη δυναμωσης της παιδειας.
Η φιλανδια εχει περισσοτερους εισακτεους απο εμας.
Η διαφορα ειναι οτι στις αλλες χωρες εχουνε πολιτισμο και αλλη παραδοση απο τη δικη μας και επειδη στην παραδοση παραδινεσαι ετσι ,εχουνε διαφορετικη νοοτροπια,διαφορετικη συνειδηση,διαφορετικες πολιτικες,διαφορετικη οικονομια και ειναι 50 χρονια μπροστα απο την ελλαδα.

Διαφορετικες ευκαιριες στην παραγωγη,δημιουργικη οικονομια κτλ.

Οι εισακτεοι ειχαν αυξηση αλλα ειναι σε λογικα πλαισια σε σχεση με την ευρωπαικη κλιμακα.

Επιχείρημα νούμερο 1: Προφανώς δεν έχεις ιδέα από την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Πάνε σε κανένα αμφιθέατρο και μετά περιμένω feedback.

Επιχείρημα νούμερο 2: Μιλάς για Ν.Δ και ΠΑΣΟΚ, αλλά μάλλον αγνοείς πως οι αυξήσεις των θέσεων έγιναν από τους συγκεκριμένους και προφανώς όχι για την καλή τους την καρδιά.

Δεν είναι όλοι για το πανεπιστήμιο. Τελεία και παύλα.
Δε θα συνεχίσουμε να υποβαθμίζουμε την παιδεία γιατί εσύ γουστάρεις να λες αύριο-μεθαύριο πως ο γιος σου είναι στο πανεπιστήμιο.
Έχουμε γεμίσει τμήματα μαθηματικών, φιλολογιών, πολυτεχνεία, ιατρικές. Πού θα δουλέψουν όλοι αυτοί; Ήδη το μόνο ουσιαστικά που "εξάγουμε" είναι πτυχιούχοι.

Τι μας λες.Ειμαι 30 δουλευω και ακομα σπουδαζω 3 πτυχιο.

Εσενα το μονο σου επιχειρημα ειναι που θα δουλεψουν ολοι αυτοι.

Για αυτο σου λεω ασε μας
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

EngineSp

Νεοφερμένος

Ο EngineSp αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 27 μηνύματα.
Ντάξει ρε αγόρι, αν είναι να σπουδάζουμε για τη γνώση και μονάχα γι'αυτή. Τι τα θέλουμε τα πτυχία;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cherchez

Νεοφερμένος

Ο Cherchez αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 102 μηνύματα.
Ακριβως επειδη δεν ειμαστε μεσα σε πολιτισμο και αναπτυξη αλλα το αντιθετο,πρεπεινα υπαρχει πολιτικη δυναμωσης της παιδειας.
Η φιλανδια εχει περισσοτερους εισακτεους απο εμας.
Η διαφορα ειναι οτι στις αλλες χωρες εχουνε πολιτισμο και αλλη παραδοση απο τη δικη μας και επειδη στην παραδοση παραδινεσαι ετσι ,εχουνε διαφορετικη νοοτροπια,διαφορετικη συνειδηση,διαφορετικες πολιτικες,διαφορετικη οικονομια και ειναι 50 χρονια μπροστα απο την ελλαδα.

Διαφορετικες ευκαιριες στην παραγωγη,δημιουργικη οικονομια κτλ.

Οι εισακτεοι ειχαν αυξηση αλλα ειναι σε λογικα πλαισια σε σχεση με την ευρωπαικη κλιμακα.

Ναι η διαφορα ειναι οτι στην Φιλανδια δεν υπαρχουν 1.000 σχολες απο τις οποιες μπαινεις με πανελληνιες μονο και μονο για ν λεει ο καθενας οτι σπουδαζει.Στην Ελλαδα ο θεσμος των πανελληνιων ειναι γελοιος δεδομενου οτι ακμ και αστυνομικος ν πας πρεπει ν δωσεις εξετασεις .Στο βελγιο μου ετυχε να μιλησω μ ενα φιλο του μπαμπα μ ο οποιος ηθελε ν γινει αστυνομικος . Η διαδικασια ηταν απλη πηγαινες χωρις εξετασεις σε αχρηστα για το αντικειμενο μαθηματα και εδινες αθληματα κτλ. Ο συγκεκριμενος κοπηκε γτ απλα δεν εκανε για αστυνομικος (αντοχες σωματοτυπο κριση κτλ ).Γιατι λοιπον στην Ελλαδα πρεπει ν γινεται αστυνομικος το παιδι της φαπας ( το ειδα σχολειο μου φετος ) επειδη εγραψε καλα σε αχρηστα μαθηματα γι αυτο που θελει ν γινει? Αναλογα παει και στις περισσοτερες σχολες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GiorgosAsi

Δραστήριο μέλος

Ο GiorgosAsi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 781 μηνύματα.
Σερσεζ συμφωνω με 1000
Αρα πρεπει να μας γινει συνειδηση!
Πρπει να αλλαξει το εκπαιδευτικο συστημα ολο απο τα θεμελια.!
Γιαυτο και προσπαθω αυτο το πραγμα και το λεω σε ολους φιλους και γνωστους γιατι τελικα ειναι θεμα συνειδησης,για νψα αρχισει η αλλαγη.

Το σημερινο συστημα ειναι απλα μια αποψη καποιων πολιτικων ελιτ,τιποτα παραπανω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,986 μηνύματα.
Αφού εξυπηρετεί την ματαιοδοξία του Έλληνα μαθητή και γονιού γιατί να αλλάξει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cherchez

Νεοφερμένος

Ο Cherchez αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 102 μηνύματα.
Αφού εξυπηρετεί την ματαιοδοξία του Έλληνα μαθητή και γονιού γιατί να αλλάξει;

Πιστευεις οτι πολλοι γονεις θελουν ν ξοδευουν χιλιαδες ευρω χωρις αντικρισμα? Επισης δεν ειναι ολοι οι μαθητες ιδιοι και ματαιοδοξοι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 699855

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
Όταν ο άλλος μπαίνει με 4.000 και 5.000 μόρια σε τει κωλοπετινίτσας μόνο και μόνο για να πει πως πέρασε και σπουδάζει κάπου, ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ, τι να σου πω φίλε.....

Γεια στο στόμα σου :clapup::clapup::clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,986 μηνύματα.
Πιστευεις οτι πολλοι γονεις θελουν ν ξοδευουν χιλιαδες ευρω χωρις αντικρισμα? Επισης δεν ειναι ολοι οι μαθητες ιδιοι και ματαιοδοξοι

Πιστεύω ότι οι Έλληνες γονείς θέλουν διακαώς το παιδί τους να σπουδάσει. Μάλιστα όχι απλά να σπουδάσει, αλλά αν υπάρχει τρόπος να σπουδάσει περισσότερα από το παιδί του γείτονα. Είπαμε, ο κάθε γονιός θεωρεί το παιδί του εξυπνότερο, ομορφότερο και καλύτερο από τα άλλα παιδιά του κόσμου. Αν υπήρχε απολυτήριο με βάση τις πραγματικές επιδόσεις του μαθητή και όχι αυτό που συμβαίνει τώρα, πολλοί θα έπρεπε να ζήσουν έξω από τη φούσκα...λιγάκι δύσκολο. :hmm: Μπορεί να μην είναι όλοι οι μαθητές και οι γονείς ματαιόδοξοι αλλά τουλάχιστον θέλουν όλοι να περάσουν Πανεπιστήμιο (τουλάχιστον οι γονείς θέλουν περισσότερο από ότι τα ίδια τους παιδιά).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jack of Spades

Περιβόητο μέλος

Ο Jack of Spades αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 5,214 μηνύματα.
nPb εκεί είναι που πρέπει να βρεθεί μια σοβαρή και στιβαρή κυβέρνηση να "κόψει" τον αέρα σε φραπεδοφόρους υποψήφιους αιώνιους κ.λπ. φοιτητές και σε χαζοφιλόδοξους γονείς που ονειροβατούν!

Εφόσον όμως υπάρχουν τόσες πολλές ανοικτές θέσεις εισακτέων και είναι τόσο εύκολο να περάσει και να σπουδάσει κανείς σε Α.Ε.Ι. ΔΩΡΕΑΝ, λογικό δεν είναι και οι γονείς με τα παιδιά τους να το επιδιώκουν;
Σου λέει "τζάμπα είναι, ας περάσω και βλέπουμε" ή "ακόμη και υδραυλικός κ.λπ. να γίνω ας είμαι κι εκεί και κάααποτε μπορεί να πάρω και κάνα πτυχίο" κ.α.!

Δεν είναι όλα "μαζί τα φάγαμε", κάπου φέρουν αποκλειστική ευθύνη και οι κυβερνώντες!;)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cherchez

Νεοφερμένος

Ο Cherchez αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 102 μηνύματα.
Πιστεύω ότι οι Έλληνες γονείς θέλουν διακαώς το παιδί τους να σπουδάσει. Μάλιστα όχι απλά να σπουδάσει, αλλά αν υπάρχει τρόπος να σπουδάσει περισσότερα από το παιδί του γείτονα. Είπαμε, ο κάθε γονιός θεωρεί το παιδί του εξυπνότερο, ομορφότερο και καλύτερο από τα άλλα παιδιά του κόσμου. Αν υπήρχε απολυτήριο με βάση τις πραγματικές επιδόσεις του μαθητή και όχι αυτό που συμβαίνει τώρα, πολλοί θα έπρεπε να ζήσουν έξω από τη φούσκα...λιγάκι δύσκολο. :hmm: Μπορεί να μην είναι όλοι οι μαθητές και οι γονείς ματαιόδοξοι αλλά τουλάχιστον θέλουν όλοι να περάσουν Πανεπιστήμιο (τουλάχιστον οι γονείς θέλουν περισσότερο από ότι τα ίδια τους παιδιά).

και ειναι τοσο κακο οι γονεις ν προσπαθουν για τ καλυτερο των παιδιων τους?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GiorgosAsi

Δραστήριο μέλος

Ο GiorgosAsi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 781 μηνύματα.
Απο τη δικη μου εμπειρια npb ,πιστευω οτι αυτο που λες το εχεις και εσυ.
Θα ηθελες πολυ το παιδι σου να σπουδασει.Και μαλιστα εχεις αυτο το οποιο αναφερεις,δηλαδη εχεις μια διψα για γνωση περισσοτερη απο το παιδι του γειτονα.

Τωρα επι της ουσιας,εαν υπαρχουν οι δυνατοτητες στο παιδι,φυσικα και πρεπει να σπουδασει.Ακομα και εαν εχει κενα στα μαθηματα ελεγε ο Γραμματικακης,θα τα αναπληρωσει,με ξενυχτι ,σαββατοκυριακα και ελεγε οτι και αυτος δεν ηταν καλος και ειχε απειρα κενα,αλλα μολις μπηκε στην οξφορδη,ξενυχταγε λεει τρεις μερες αυπνος και διαβασε σαββατοκυρια για να αναπληρωσει τα κενα και οτι τα παιδια θα τα καταφερουν και θα τα αναπληρωσουν ολα στη γνωση,οπως καναμε και εμεις ελεγε,και δεν με ανησυχει αυτο.Λογια δικα του.

Ας αφησουμε τους γονεις που φυσικα θελουν το καλυτερο για το παιδι τους,και ειναι απολυτα φυσιολογικο,ασχετα εαν τους το παρεχουν.
Νομιζω οτι πολλοι φοιτητες γινονται αιωνιοι γιατι ο θεσμος των πανελληνιων τους οδηγει εκει.Οταν ενα παιδι δεν μπαινει στη σχολη που του αρμοζει συμφωνα με τα ταλεντα του και συμφωνα με τον επαγγελματικο προσανατολισμο(σημαντικοτατο),αλλα τρωει ενα παραμυθι μιας αμφιβολης αξιολογησης μιας και τα παιδια καλουνται να μαθουν τομ0υς παπαγαλιας και σελιδες των σελιδων σε εναν θεσμο που τα αποτελεσματα του πολλες φορες ειναι κωμικοτραγικα,και δεν ειναι οτι δεν υπαρχουν εναλλακτικες .Εχω μιλησει με δεκαδες ατομα που μου λενε οτι στη σχολη τους μπηκαν λογω τζοκερ στο μηχανογραφικο..Ε πως θα την τελειωσουν,εαν δεν ειναι στο θελω τους.Εαν πηγαινουν για μαθημα και βαριουνται κ δεν τους ενδιαφερει?Και δεν ειναι οτι αυτα τα παιδια δεν εχουν ενδιαφεροντα ειναι οτι τους επιβαλουν και καταπιεζονται.Η κοπελα μου ηθελε να ειναι νηπιαγωγος και σπουδασε οικονομικα!Γιαυτο και η ελλαδα πνιγει τα παιδια της και ειναι απο τις πιο δυστυχισμενες χωρες του κοσμου.Γιαυτο και πολλοι που φυγανε εξωτερικο λεγανε σε μια στιγμη απολογισμου'' στην Ελλαδα δεν θα μπορουσα να εχω κανει αυτα που εκανα και λυπαμαι που θα το πω αλλα η ελλαδα θα με ειχε πνιξει.''
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Guest 278211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
:confused:

Ιδέα μου είναι ή εδώ έχουμε μια τρομερή υπεραπλούστευση; Του τύπου, η βασική αιτία που η τριτοβάθμια εκπαίδευση "δεν είναι τόσο αναπτυγμένη" είναι ο υψηλός αριθμός των εισακτέων. Δηλαδή αν μειωθεί, όλα θα φτιάξουν. :hmm: Οκ.
Δε φταίνε πρωτίστως οι παρατάξεις, που έχουν μετατρέψει το πανεπιστήμιο σε χώρο δήθεν πολιτικής αντιπαράθεσης, αλλά ουσιαστικά σε χώρο από όπου προκύπτουν τα μελλοντικά μεγαλοστελέχη των κομμάτων. Ούτε βέβαια είναι βασικό το ότι τα μέλη ΔΕΠ έχουν σε μεγάλο βαθμό πολιτική στήριξη, κάτι που πολλές φορές προέχει από την επιστημονική τους κατάρτιση. Ούτε ένα σωρό άλλες αιτίες που υποβαθμίζουν το εκπαιδευτικό σύστημα από το δημοτικό ακόμα.

Το ότι είμαστε αμόρφωτοι σε μεγάλο βαθμό ως λαός προφανώς και πάλι δε σχετίζεται με τον αριθμό των εισακτέων. Μου κάνει πολλή εντύπωση που καθόμαστε και το συζητάμε αυτό. Προέχουν άλλα προβλήματα, ας εστιάσουμε στα σημαντικά!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

GiorgosAsi

Δραστήριο μέλος

Ο GiorgosAsi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος. Έχει γράψει 781 μηνύματα.
Μπραβο ρε spyak επιτελους ορθολογισμος και ανασα!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Cherchez

Νεοφερμένος

Ο Cherchez αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 102 μηνύματα.
το οτι υπαρχουν πολλοι εισακτεοι εχει αμεση σχεση με τ προβληματα που αναφερεις ως πιο σημαντικα.Πως το απθ ν συντηρισει 80.000 εγεγραμμενους φοιτητες ,με τι κεφαλαιο?Οπως ειχε πει και ο πρυτανης του μιτ κυριος λογος της επιτυχιας του ιδρυματος του ειναι οι λιγοστοι φοιτητες
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Guest 278211

Επισκέπτης

αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμέν. Δεν έχει γράψει κανένα μήνυμα.
το οτι υπαρχουν πολλοι εισακτεοι εχει αμεση σχεση με τ προβληματα που αναφερεις ως πιο σημαντικα.Πως το απθ ν συντηρισει 80.000 εγεγραμμενους φοιτητες ,με τι κεφαλαιο?Οπως ειχε πει και ο πρυτανης του μιτ κυριος λογος της επιτυχιας του ιδρυματος του ειναι οι λιγοστοι φοιτητες

Στα λόγια μου έρχεσαι! Το πρόβλημα είναι η υποχρηματοδότηση. Αν και ακόμα και με αυτή την ελλειπή χρηματοδότηση που υπάρχει τώρα, εάν οι καθηγητές επιλέγονταν με βάση την προσφορά τους στην επιστήμη, θα ήταν σίγουρα πιο αποδοτικό το πανεπιστήμιο. Υπάρχουν έδρες που κάνουν έρευνες, οι οποίες κατά συνέπεια έχουν χρήματα. Όπως φαντάζεσαι, οι έδρες αυτές έχουν την καλύτερη οργάνωση στα μαθήματά τους, τα εργαστήρια που έχουν είναι τα πιο χρήσιμα κτλ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dias

Επιφανές μέλος

Ο Dias αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Φυσικής ΕΚΠΑ (Αθήνα). Έχει γράψει 10,196 μηνύματα.
Το θέμα είναι μάλλον πιο πολύπλοκο. Ας δούμε την ιστορία από την αρχή. Εκεί στο 1999 με 2000 έγινε μία ακόμα “μεταρρύθμιση” στην ανώτατη εκπαίδευση. Να θυμηθούμε ότι τότε το χρήμα από την ευρωπαϊκή ένωση (με σκοπό την ανάπτυξη) ερχόταν άφθονο, σε βαθμό πολλές φορές να μην μπορούμε να απορροφούμε όλα τα κονδύλια. Στα πλαίσια της “μεταρρύθμισης” αυτής εγκαινιάστηκαν πάρα πολλές καινούργιες σχολές από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη, αλλά και στις υπάρχουσες ιδρύθηκαν πολλά νέα τμήματα.

Ο σκοπός της “μεταρρύθμισης” αυτής ήταν διπλός. Το πρώτο σκέλος ήταν να μπορεί η κάθε (τυπική) Ελληνίδα μάνα να καμαρώνει στη γειτόνισσα ότι το βλαστάρι της είναι φοιτητής. Δηλαδή για τον κάθε μαθητή που θα έπαιρνε το απολυτήριο του λυκείου, θα αντιστοιχούσε και μια θέση σε ανώτατη ή ανώτερη σχολή. Ο δεύτερος στόχος ήταν η “ανάπτυξη της περιφέρειας”, δηλαδή οι φοιτητές που θα πετύχαιναν σε κάποια νέα επαρχιακή σχολή, να επέφεραν οικονομικά οφέλη στους κατοίκους της μικρής πόλης. Πιστεύω ότι η σκέψη αυτή του συνδυασμού δεν ήταν σωστή, καθώς η Παιδεία έχει τα δικά της προβλήματα οπότε δεν θα έπρεπε να συνδέεται με άλλα άσχετα θέματα.

Οι σχολές (φυσικά) ιδρύθηκαν χωρίς σχέδιο και προγραμματισμό. Όποια τοπική κοινωνία είχε τις κατάλληλες διασυνδέσεις, κατάφερε να αποκτήσει ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επίσης, πολλά νέα τμήματα είχαν εντελώς ασαφές αντικείμενο και αόρατη επαγγελματική αποκατάσταση. (Έτσι κυκλοφόρησαν σαν “ανέκδοτα” υποθετικές σχολές όπως Ζαμπονοκοπτικής Καστελόριζου, Βαφής αυγών Μακρονήσου, Μυγοκτονίας Κάτω Ραχούλας, Οδηγών ασθενοφόρων Ελαφονήσου, Θαλάσσιου πλούτου Τρικάλων κλπ). Είναι προφανές ότι δεν ήταν λίγες οι σχολές με πολύ χαμηλή προτίμηση. Σε αρκετές έμεναν κενές θέσεις και σε άλλες οι νέοι φοιτητές έκαναν εγγραφή μόνο για το “πάσο” με σκοπό να ξαναδώσουν πανελλήνιες την επόμενη χρονιά. Αλλά και όσοι φοιτητές τελικά παρέμειναν σε τέτοιες σχολές δεν έδειξαν και δείγματα υπερβολικής επιμέλειας. Υπάρχει τμήμα που μέχρι το 2011 είχε δώσει συνολικά μόνον 8 (ναι οκτώ) πτυχία. Όσο για την επαγγελματική αποκατάσταση των πτυχιούχων, αυτή αποτελεί μια άλλη πολύ πονεμένη ιστορία.

Η λεγόμενη “ανάπτυξη της περιφέρειας” σε κάποιο βαθμό επιτεύχθηκε, φυσικά σε βάρος των γονιών που πλήρωναν για να σπουδάζουν τα παιδιά τους σε τόπο μακρινό. Οι φοιτητές άφηναν μπόλικο χρήμα στις μικρές πόλεις. Στην αρχή βέβαια υπήρξαν και κάποια “παράξενα”, όπως πλυσταριά και στάβλοι να νοικιάζονται σαν φοιτητικές σουίτες, όμως γρήγορα δημιουργήθηκαν σωστές υποδομές, όπως γκαρσονιέρες, καφετέριες, σουβλατζίδικα, μπαράκια, κλαμπάκια και γενικά ότι είναι απαραίτητο για έναν φοιτητή. Έτσι οι κάτοικοι κάποιων μικρών πόλεων πήραν οικονομικά τα πάνω τους. Κάποια στιγμή όμως το σύστημα κινδύνεψε, καθώς ορίστηκε η “βάση του 10”. Αυτό θα ήταν καταστροφή για τις τοπικές κοινωνίες που είχαν επενδύσει στους φοιτητές, καθώς δεν ήταν καθόλου μικρός ο αριθμός αυτών που έμπαιναν σε αρκετές σχολές με ελάχιστα μόρια. Όμως πίεσαν οι ντόπιοι βουλευτές και η “βάση του 10” αποσύρθηκε.

Όμως η εποχή των “παχιών αγελάδων” πέρασε και φτάσαμε στην εποχή των “μη αγελάδων”. Το (καθοδηγούμενο από το ΔΝΤ) κράτος μας, ανακάλυψε ξαφνικά ότι το υπάρχον καθεστώς σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κοστίζει πολύ ακριβά. Το να περιορίσει δραστικά τον αριθμό των εισαγόμενων φοιτητών, θα είχε ανυπολόγιστο κομματικό κόστος. Έτσι βρέθηκαν άλλες λύσεις. Κάποια τμήματα καταργήθηκαν, άλλα συγχωνεύτηκαν, μερικά μεταφέρθηκαν. Η χρηματοδότηση προφανώς μειώθηκε. Η λεγόμενη “αξιολόγηση” που ξεκινάει, θα οδηγήσει σε νέο περιορισμό των σχολών. Λέγεται ακόμα ότι και οι μεταγραφές που θα γίνουν φέτος έχουν και σαν (κρυφό) στόχο τη συρρίκνωση περιφερειακών τμημάτων.

Φυσικά, μέσα σε όλα μπαίνει και η νοοτροπία μας να θέλουμε όλοι να σπουδάσουμε σε ανώτατη σχολή. Αυτό έχει συζητηθεί αρκετά και δεν έχω κάτι να προσθέσω. Έγραψα το “σεντόνι” μου για να παραθέσω κάποια “ιστορικά” στοιχεία. Ευχαριστώ όσους είχαν την υπομονή να το διαβάσουν ολόκληρο.



 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 2 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top