abracadabra!
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η abracadabra! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 135 μηνύματα.
01-02-09
18:16
Γεια σας.
Στον πιο πάνω άξονα βασίζεται το θέμα του Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας για τη σχολική χρονιά 2008-2009. Ο εν λόγω διαγωνισμός θα διεξαχθεί αύριο σε όλα τα Δημόσια Λύκεια της Κύπρου, από τις 10 περίπου μέχρι και τις 1:30 και είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές.
Το γενικό θέμα, είναι "Η ειρήνη, η συνεργασία και η πρόοδος ανθρώπων και λαών και ο ρόλος του ελληνισμού".
Και δίνονται τρεις ειδικές πτυχές στις οποίες καλούνται οι μαθητές να επικεντρωθούν.
- Η σημασία της επικράτησης της ειρήνης και της συνεργασίας διαχρονικά και η αποδοκιμασία του πολέμου (παραθέτονται παραδείγματα όπως ο Ολυμπισμός, τα βιώματα από τον Πελοποννησιακό Πόλεμο και η αποστροφή έκτοτε του πολέμου, καταστροφικές συνέπειες, πολιτιστικά επιτεύγματα της κλασικής αρχαιότητας μέσα από τραγωδίες και κωμωδίες, ειρήνη = δημοκρατία, κτλ)
- Η σύγχρονη πραγματικότητα και οι δυνατότητες για ενίσχυση και διαφύλαξη της ειρήνης και της συνεργασίας... (ρόλος ελληνικού κράτους για προώθηση ειρήνης στους κόλπους της Ε.Ε.)
- Η επικράτηση της ειρήνης στην Κύπρο και η αρμονική συμβίωση του κυπριακού λαού στο σύνολό του, απαραίτητα στοιχεία για την πρόοδό του (δεινά του πολέμου, αποκλεισμός υιοθέτησής του ως μέσου για επίλυση του κυπριακού, η παιδεία επωμίζεται το καθήκον της προετοιμασίας των νέων για την ειρηνική συμβίωση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων).
- Εισηγήσεις των μαθητών/μαθητριών για το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο ελληνισμός, πρωτοβουλίες που μπορεί να αναλάβει, μέτρα που μπορεί να προωθήσει για την ενίσχυση της ειρήνης, της συνεργασίας και της προόδου σε όλο τον κόσμο.
-----
Λοιπόν, ποια είναι η άποψή σας;
Με έχει προβληματίσει ιδιαίτερα το θέμα. Γιατί μου δημιουργείται το εξής ερώτημα: Ναι, είχαμε ένα ένδοξο παρελθόν. Όπως έχω όμως διαβάσει κάπου, σε κάποιο blog που δε μπορώ τώρα να θυμηθώ, "οι νεοέλληνες θα λογιζόμασταν μέτοικοι για να μην πω δούλοι στην Αθήνα του Περικλή".
Όντως, οι αξίες του ολυμπισμού είναι διαχρονικές και μπορώ να πω δεν έχουν ακόμα ... αποτεφρωθεί. Όμως με ποια λογική τίθεται ένα τέτοιο θέμα και δίνονται παράμετροι που αναφέρουν τον ολυμπισμό και την ηθική της ευγενούς άμιλλας όταν λίγους μήνες πριν στου ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ, είδαμε τόσα για ντόπινγκ και από τους ίδιους τους Έλληνες; Για να μην αναφερθώ στην εφαρμογή της ευγενούς άμιλλας στη ζωή γενικότερα.
Όταν μου δίνεται η φράση "προτιμότερος είναι ο πόλεμος από την ατιμωτική ειρήνη", εγώ σκέφτομαι αμέσως την Κύπρο και την πολύ διπλωματική (πάντως καθόλου 'ηθικά' σωστή) στάση που κράτησε το ελληνικό κράτος από τον καιρό του Βενιζέλου, μέχρι τον Παπανδρέου, μέχρι και σήμερα. Θυμίζω το εξής: "Η Ελλάδα αναπνέει με ένα πνεύμονα αγγλικό και ένα αμερικάνικο. Δε μπορεί να πεθάνει από ασφυξία για την Κύπρο" , Γ.Παπανδρέου. Αυτό εμπίπτει σ'αυτό που ανέφερα στην πρώτη πρόταση της παραγράφου; Ή μια τέτοια ειρήνη δεν είναι ατιμωτική;
Επίσης, στα ίδια τα ελληνικά σύνορα. Ατιμωτική ειρήνη και ανοχή είναι η απάθεια με την οποία αντιμετωπίζονται οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο. Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά δε θα μπορούσε το ελληνικό κράτος να είναι πιο κάθετο και πιο ισχυρό;
Ακόμα πιο ντροπιαστικό είναι το γεγονός ότι ο Σαρκοζύ ζήτησε από το ελληνικό κράτος να αλλάξει τη στάση του απέναντι στην Τουρκία. Δεν πρόκειται για εθνικισμό και ρατσισμό, αλλά, θέλω να πιστεύω, για ένα υγιή εθνισμό, το καθήκον να υπερασπιστείς την πατρίδα σου (όχι να την επιβάλεις σε άλλους, να την υπερασπιστείς! την πνευματική και γεωγραφική της ακεραιότητα).
Κάτι άλλο μου έρχεται στο μυαλό. Ειρήνη, συνεργασία και πρόοδος σίγουρα δεν ήταν τα πρόσφατα επεισόδια στην Ελλάδα, που ξέσπασαν με αφορμή τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου.
Συνεργασία; Στη σύγχρονη Ελλάδα και Κύπρο ΓΙΟΚ. Από τη μια οι Αλβανοί, από την άλλη οι Τούρκοι.
Έχω αρχίσει να ανησυχώ. Μήπως όταν οι θεματοθέτες λένε "ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ" εννοούν αποκλειστικά και μόνο τον αρχαίο ελληνισμό; Θεωρούν ότι κάπου διακόπηκε; Γιατί πραγματικά δε μπορώ να αντλήσω οποιοδήποτε παράδειγμα από τη σύγχρονη ιστορία, το οποίο μπορώ να χρησιμοποιήσω ως επιχείρημα στο κατά πόσο ο ελληνισμός μπορεί να διαδραματίσει κάποιο σοβαρό ρόλο στην επικράτηση της δικαιοσύνης, της ειρήνης, της συνεργασίας και στην πρόοδο του σύγχρονου κόσμου..
Ακούω τις απόψεις σας.
Στον πιο πάνω άξονα βασίζεται το θέμα του Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας για τη σχολική χρονιά 2008-2009. Ο εν λόγω διαγωνισμός θα διεξαχθεί αύριο σε όλα τα Δημόσια Λύκεια της Κύπρου, από τις 10 περίπου μέχρι και τις 1:30 και είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές.
Το γενικό θέμα, είναι "Η ειρήνη, η συνεργασία και η πρόοδος ανθρώπων και λαών και ο ρόλος του ελληνισμού".
Και δίνονται τρεις ειδικές πτυχές στις οποίες καλούνται οι μαθητές να επικεντρωθούν.
- Η σημασία της επικράτησης της ειρήνης και της συνεργασίας διαχρονικά και η αποδοκιμασία του πολέμου (παραθέτονται παραδείγματα όπως ο Ολυμπισμός, τα βιώματα από τον Πελοποννησιακό Πόλεμο και η αποστροφή έκτοτε του πολέμου, καταστροφικές συνέπειες, πολιτιστικά επιτεύγματα της κλασικής αρχαιότητας μέσα από τραγωδίες και κωμωδίες, ειρήνη = δημοκρατία, κτλ)
- Η σύγχρονη πραγματικότητα και οι δυνατότητες για ενίσχυση και διαφύλαξη της ειρήνης και της συνεργασίας... (ρόλος ελληνικού κράτους για προώθηση ειρήνης στους κόλπους της Ε.Ε.)
- Η επικράτηση της ειρήνης στην Κύπρο και η αρμονική συμβίωση του κυπριακού λαού στο σύνολό του, απαραίτητα στοιχεία για την πρόοδό του (δεινά του πολέμου, αποκλεισμός υιοθέτησής του ως μέσου για επίλυση του κυπριακού, η παιδεία επωμίζεται το καθήκον της προετοιμασίας των νέων για την ειρηνική συμβίωση Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων).
- Εισηγήσεις των μαθητών/μαθητριών για το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει ο ελληνισμός, πρωτοβουλίες που μπορεί να αναλάβει, μέτρα που μπορεί να προωθήσει για την ενίσχυση της ειρήνης, της συνεργασίας και της προόδου σε όλο τον κόσμο.
-----
Λοιπόν, ποια είναι η άποψή σας;
Με έχει προβληματίσει ιδιαίτερα το θέμα. Γιατί μου δημιουργείται το εξής ερώτημα: Ναι, είχαμε ένα ένδοξο παρελθόν. Όπως έχω όμως διαβάσει κάπου, σε κάποιο blog που δε μπορώ τώρα να θυμηθώ, "οι νεοέλληνες θα λογιζόμασταν μέτοικοι για να μην πω δούλοι στην Αθήνα του Περικλή".
Όντως, οι αξίες του ολυμπισμού είναι διαχρονικές και μπορώ να πω δεν έχουν ακόμα ... αποτεφρωθεί. Όμως με ποια λογική τίθεται ένα τέτοιο θέμα και δίνονται παράμετροι που αναφέρουν τον ολυμπισμό και την ηθική της ευγενούς άμιλλας όταν λίγους μήνες πριν στου ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ, είδαμε τόσα για ντόπινγκ και από τους ίδιους τους Έλληνες; Για να μην αναφερθώ στην εφαρμογή της ευγενούς άμιλλας στη ζωή γενικότερα.
Όταν μου δίνεται η φράση "προτιμότερος είναι ο πόλεμος από την ατιμωτική ειρήνη", εγώ σκέφτομαι αμέσως την Κύπρο και την πολύ διπλωματική (πάντως καθόλου 'ηθικά' σωστή) στάση που κράτησε το ελληνικό κράτος από τον καιρό του Βενιζέλου, μέχρι τον Παπανδρέου, μέχρι και σήμερα. Θυμίζω το εξής: "Η Ελλάδα αναπνέει με ένα πνεύμονα αγγλικό και ένα αμερικάνικο. Δε μπορεί να πεθάνει από ασφυξία για την Κύπρο" , Γ.Παπανδρέου. Αυτό εμπίπτει σ'αυτό που ανέφερα στην πρώτη πρόταση της παραγράφου; Ή μια τέτοια ειρήνη δεν είναι ατιμωτική;
Επίσης, στα ίδια τα ελληνικά σύνορα. Ατιμωτική ειρήνη και ανοχή είναι η απάθεια με την οποία αντιμετωπίζονται οι τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο. Διορθώστε με αν κάνω λάθος, αλλά δε θα μπορούσε το ελληνικό κράτος να είναι πιο κάθετο και πιο ισχυρό;
Ακόμα πιο ντροπιαστικό είναι το γεγονός ότι ο Σαρκοζύ ζήτησε από το ελληνικό κράτος να αλλάξει τη στάση του απέναντι στην Τουρκία. Δεν πρόκειται για εθνικισμό και ρατσισμό, αλλά, θέλω να πιστεύω, για ένα υγιή εθνισμό, το καθήκον να υπερασπιστείς την πατρίδα σου (όχι να την επιβάλεις σε άλλους, να την υπερασπιστείς! την πνευματική και γεωγραφική της ακεραιότητα).
Κάτι άλλο μου έρχεται στο μυαλό. Ειρήνη, συνεργασία και πρόοδος σίγουρα δεν ήταν τα πρόσφατα επεισόδια στην Ελλάδα, που ξέσπασαν με αφορμή τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου.
Συνεργασία; Στη σύγχρονη Ελλάδα και Κύπρο ΓΙΟΚ. Από τη μια οι Αλβανοί, από την άλλη οι Τούρκοι.
Έχω αρχίσει να ανησυχώ. Μήπως όταν οι θεματοθέτες λένε "ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ" εννοούν αποκλειστικά και μόνο τον αρχαίο ελληνισμό; Θεωρούν ότι κάπου διακόπηκε; Γιατί πραγματικά δε μπορώ να αντλήσω οποιοδήποτε παράδειγμα από τη σύγχρονη ιστορία, το οποίο μπορώ να χρησιμοποιήσω ως επιχείρημα στο κατά πόσο ο ελληνισμός μπορεί να διαδραματίσει κάποιο σοβαρό ρόλο στην επικράτηση της δικαιοσύνης, της ειρήνης, της συνεργασίας και στην πρόοδο του σύγχρονου κόσμου..
Ακούω τις απόψεις σας.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
01-02-09
19:28
Όταν λες πιο κάθετη και πιο ισχυρή η Ελλάδα στο θέμα του Αιγαίου τι εννοείς; Η μόνη περίπτωση που ξέρω εγώ να κατέφυγαν σε πόλεμο για τέτοιους λόγους ήταν ο πόλεμος των Φώκλαντ, Βρετανίας εναντίον Αργεντινής. Εκεί υπήρχε το περιθώριο, η Αργεντινή είχε μια χούντα διεθνώς αναγνωρισμένη. Με την Τουρκία (και τους Τούρκους, σαφώς) γιατί να κάνεις πόλεμο; Μια ζωή δίπλα σου θα είναι, δεν λύνεις κανένα πρόβλημα με πόλεμο, αντίθετα, δημιουργείς. Τα μέσα πίεσης που η Ελλάδα διαθέτει για το θέμα είναι κι άλλα, δεν χρειάζεται πόλεμος.
Όσο για την Κύπρο, όχι, πριν 40 ή 50 χρόνια δεν μπορούσε η Ελλάδα, ως κράτος, να πάει κόντρα ούτε στη Βρετανία, ούτε στην Αμερική. Και δε μπορούσε γιατί αυτοί την ταίζανε. Ναι, σίγουρα να υπερασπιστούμε την Κύπρο από τον τουρκικό επεκτατισμό αλλά όχι όταν κινδινεύει το σπίτι μας. Εκεί αλλάζουν οι συσχετισμοί. Μπορεί το 75% των Κυπρίων να είναι συνέλληνες, αλλά είναι και άλλο κράτος. Όπως η Αλβανία δεν θα έβαζε πιο πάνω απ'τον εαυτό της το Κόσοβο, η Ρωσία την Οσετία, η Κίνα την Ταιβάν, έτσι η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να βάζει πάνω απ'τον εαυτό της την Κύπρο.
Ο Σαρκοζύ και ο κάθε Σαρκοζύ μπορεί να ζητάει ό,τι θέλει. Κι από τη στιγμή που σαν κρατική οντότητα η Ελλάδα μπορεί να έχει οφέλη, δεν βλέπω το λόγο γιατί να μη δεχόμαστε προσφορές. Ένα παγκόσμιο αλισβερίσι είναι τα πάντα και δεν μπορείς να μένεις στην απ'εξω. Ζητάει ο Σαρκοζύ, προσφέρει ανταλλάγματα, παίρνουμε εμείς, παίρνει ο Σαρκοζύ κι όλα εντάξει.
Από κει και πέρα, ο ελληνισμός, πέρα από κρατικές υποστάσεις, προσφέρει παραδείγματα και σήμερα. Ούτε ο θεματοθέτης ούτε εγώ πιστεύουμε, μάλλον, ότι ο ελληνισμός κάπου σταμάτησε. Χιλιάδες Έλληνες στον κόσμο εργάζονται με επιτυχία στο αντικείμενό τους, βοηθώντας στην πρόοδο. Χιλιάδες Έλληνες επίσης, με διεθνή αναγνώριση, πριν 70 χρόνια αμφισβήτησαν το φασισμό όσο λίγοι. Και εκατομμύρια άνθρωποι που ανήκουν στο έθνος, σήμερα, στέκονται στο ύψος τους, όσον αφορά τόσο εσωτερικές, όσο και εξωτερικές προκλήσεις. Όχι όλοι, σαφώς όχι όλοι. Αλλά δεν μπορώ να το συγκρίνω με την Αρχαία Αθήνα. Άλλες εποχές, άλλα ήθη. Η πρόοδος της Αρχαίας Αθήνας δεν αμφισβητείται από κανέναν, αλλά είναι καρπός του γεγονότος ότι οι Αθηναίοι, για παράδειγμα, είχαν την πολυτέλεια να προοδεύουν, όταν τις ταπεινές δουλειές τις έκαναν οι σκλάβοι. Δεν το κατακρίνω και μάλιστα καθόλου αυτό. Το δέχομαι στο ακέραιο, αφού μιλάμε για το 500 π.Χ. Αλλά δεν κάνω και συγκρίσεις.
Από την άλλη, η δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου δεν καταλαβαίνω που κολλάει. Ούτε μπορώ να καταλάβω πως ο ειδικός φρουρός Κορκονέας ή οι κουκολοφόροι μπορούν να αντιπροσωπεύουν τις αξίες του ελληνισμού. Το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας και κυρίως οι νέοι είχαν την αντίδραση που είχαν, δηλώνει ακριβώς το αντίθετο. Κανένας δεν υποστήριξε ως ενδεδειγμένο τρόπο διαμαρτυρίας το κατέβασμα του παραμάγαζου στη Νίκης ή στη Μητροπόλεως.
Δεν θεωρώ ότι ο ελληνισμός είναι ουτοπική έννοια. Απλά για μένα δεν έχει σημασία μόνο το πόσο ο ελληνισμός προάγει αυτά που λες. Δεν υπάρχει μόνο ο ελληνισμός στον κόσμο. Υπάρχουν άλλα 850 έθνη και το ζητούμενο είναι όλοι να τα προάγουν αυτά. Και ο ελληνισμός, σαφώς, αλλά αν δεν προάγουν τα έθνη σε ένα μαζικότερο επίπεδο, δεν κάνει τίποτα μόνο του ένα έθνος.
Όσο για την Κύπρο, όχι, πριν 40 ή 50 χρόνια δεν μπορούσε η Ελλάδα, ως κράτος, να πάει κόντρα ούτε στη Βρετανία, ούτε στην Αμερική. Και δε μπορούσε γιατί αυτοί την ταίζανε. Ναι, σίγουρα να υπερασπιστούμε την Κύπρο από τον τουρκικό επεκτατισμό αλλά όχι όταν κινδινεύει το σπίτι μας. Εκεί αλλάζουν οι συσχετισμοί. Μπορεί το 75% των Κυπρίων να είναι συνέλληνες, αλλά είναι και άλλο κράτος. Όπως η Αλβανία δεν θα έβαζε πιο πάνω απ'τον εαυτό της το Κόσοβο, η Ρωσία την Οσετία, η Κίνα την Ταιβάν, έτσι η Ελλάδα δεν μπορεί και δεν πρέπει να βάζει πάνω απ'τον εαυτό της την Κύπρο.
Ο Σαρκοζύ και ο κάθε Σαρκοζύ μπορεί να ζητάει ό,τι θέλει. Κι από τη στιγμή που σαν κρατική οντότητα η Ελλάδα μπορεί να έχει οφέλη, δεν βλέπω το λόγο γιατί να μη δεχόμαστε προσφορές. Ένα παγκόσμιο αλισβερίσι είναι τα πάντα και δεν μπορείς να μένεις στην απ'εξω. Ζητάει ο Σαρκοζύ, προσφέρει ανταλλάγματα, παίρνουμε εμείς, παίρνει ο Σαρκοζύ κι όλα εντάξει.
Από κει και πέρα, ο ελληνισμός, πέρα από κρατικές υποστάσεις, προσφέρει παραδείγματα και σήμερα. Ούτε ο θεματοθέτης ούτε εγώ πιστεύουμε, μάλλον, ότι ο ελληνισμός κάπου σταμάτησε. Χιλιάδες Έλληνες στον κόσμο εργάζονται με επιτυχία στο αντικείμενό τους, βοηθώντας στην πρόοδο. Χιλιάδες Έλληνες επίσης, με διεθνή αναγνώριση, πριν 70 χρόνια αμφισβήτησαν το φασισμό όσο λίγοι. Και εκατομμύρια άνθρωποι που ανήκουν στο έθνος, σήμερα, στέκονται στο ύψος τους, όσον αφορά τόσο εσωτερικές, όσο και εξωτερικές προκλήσεις. Όχι όλοι, σαφώς όχι όλοι. Αλλά δεν μπορώ να το συγκρίνω με την Αρχαία Αθήνα. Άλλες εποχές, άλλα ήθη. Η πρόοδος της Αρχαίας Αθήνας δεν αμφισβητείται από κανέναν, αλλά είναι καρπός του γεγονότος ότι οι Αθηναίοι, για παράδειγμα, είχαν την πολυτέλεια να προοδεύουν, όταν τις ταπεινές δουλειές τις έκαναν οι σκλάβοι. Δεν το κατακρίνω και μάλιστα καθόλου αυτό. Το δέχομαι στο ακέραιο, αφού μιλάμε για το 500 π.Χ. Αλλά δεν κάνω και συγκρίσεις.
Από την άλλη, η δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου δεν καταλαβαίνω που κολλάει. Ούτε μπορώ να καταλάβω πως ο ειδικός φρουρός Κορκονέας ή οι κουκολοφόροι μπορούν να αντιπροσωπεύουν τις αξίες του ελληνισμού. Το γεγονός ότι η συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας και κυρίως οι νέοι είχαν την αντίδραση που είχαν, δηλώνει ακριβώς το αντίθετο. Κανένας δεν υποστήριξε ως ενδεδειγμένο τρόπο διαμαρτυρίας το κατέβασμα του παραμάγαζου στη Νίκης ή στη Μητροπόλεως.
Δεν θεωρώ ότι ο ελληνισμός είναι ουτοπική έννοια. Απλά για μένα δεν έχει σημασία μόνο το πόσο ο ελληνισμός προάγει αυτά που λες. Δεν υπάρχει μόνο ο ελληνισμός στον κόσμο. Υπάρχουν άλλα 850 έθνη και το ζητούμενο είναι όλοι να τα προάγουν αυτά. Και ο ελληνισμός, σαφώς, αλλά αν δεν προάγουν τα έθνη σε ένα μαζικότερο επίπεδο, δεν κάνει τίποτα μόνο του ένα έθνος.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
abracadabra!
Εκκολαπτόμενο μέλος
Η abracadabra! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια. Έχει γράψει 135 μηνύματα.
02-02-09
00:59
Υπάρχουν άλλα 850 έθνη και το ζητούμενο είναι όλοι να τα προάγουν αυτά. Και ο ελληνισμός, σαφώς, αλλά αν δεν προάγουν τα έθνη σε ένα μαζικότερο επίπεδο, δεν κάνει τίποτα μόνο του ένα έθνος.
Ααα μπράβο. Αυτό θέλω να πω.
Δεν αμφισβητώ την προσφορά του ελληνισμού ανά τους αιώνες. Αν πάρουμε τη γλώσσα και μόνο θα καταλάβουμε. Με τον ίδιο τρόπο όμως συνέβαλαν στο καλύτερο μέλλον - το παρόν μας (πιστεύω ακράδαντα ότι στην τελική, ζούμε καλύτερα από τους παλαιότερους)- και άλλα έθνη. Η εργασιακή ηθική δεν εξαρτάται από το έθνος, δε νομίζω ότι το γεγονός ότι έλληνες ανά το παγκόσμιο είναι καταξιωμένοι με το αντικείμενό τους έχει να κάνει με τις αξίες του ελληνισμού (ίσως τυχαία, αφού ΚΑΙ ο ελληνισμός εμπίπτει στις πανανθρώπινες αξίες).
Αλλά λέω ότι πολλές από τις αξίες του ελληνισμού δε βρίσκουν πρακτική εφαρμογή! Ούτε "καν" από τους Έλληνες. Ο Ολυμπισμός χάθηκε στους ίδιους τους Ολυμπιακούς Αγώνες, πχ. Η παιδεία -δε νομίζω να διαφωνεί κανείς- είναι καταρημαγμένη. Και άλλα πολλά.
Απλά δεν καταλαβαίνω γιατί εξειδίκευσαν το θέμα τόσο - το περιόρισαν στον ελληνισμό αυτό καθ'εαυτό και, ίσως λόγω της κρίσης της εθνικής συνείδησης;, να μας βγαίνει σε ανασφάλειες και ανησυχίες.. ?
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
miv
Επιφανές μέλος
Ο Babis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Βόρεια Μακεδονία (Ευρώπη). Έχει γράψει 8,275 μηνύματα.
02-02-09
14:13
Προφανώς το εξειδίκευσαν γιατί σε πρώτο επίπεδο μας ενδιαφέρει το σπίτι μας. Σε επόμενο επίπεδο, σαφώς, μας ενδιαφέρει και γενικότερα.
Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.
Χρήστες Βρείτε παρόμοια
-
Φορτώνει...