Διαγραφές προπτυχιακών φοιτητών που έχουν υπερβεί τον προβλεπόμενο χρόνο σπουδών

aladdin

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο aladdin αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 44 ετών και Πτυχιούχος. Έχει γράψει 948 μηνύματα.
Eδω εχω δει σε εταιρια αριστουχους με διδακτορικα να κανουν στοιχειωδη λαθη....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Η αξία του πτυχίου εξαρτάται από αυτόν που το αξιολογεί. Επισήμως το ελληνικό Πανεπιστήμιο θεωρεί "καλύτερο" το πτυχίο με το μεγαλύτερο βαθμό, το ίδιο και ο δημόσιος τομέας μέσω της τακτικής της μοριοδότησης. Ο ιδιωτικός τομέας (και ο καθένας από εμάς προσωπικά) μπορεί να θέσει δικά του κριτήρια, είτε να μην λάβει καν υπόψιν το πτυχίο και να κρίνει τον εργαζόμενο μόνο από την απόδοσή του, είτε να λάβει υπόψιν κι άλλους παράγοντες π.χ. τη διάρκεια και την ποιότητα των σπουδών, το πανεπιστήμιο φοίτησης κλπ.

Αντικειμενικά, είναι δυνατόν να έχει την ίδια αξία ένα πτυχίο με βαθμό 7,5 που επιτεύχθηκε με φοίτηση 4 χρόνων με ένα πτυχίο ίδιας βαθμολογίας που επιτεύχθηκε με φοίτηση 8 χρόνων; Νομίζω όχι. Τα δύσκολα αρχίζουν όταν προσπαθείς να συγκρίνεις ένα πτυχίο με βαθμό 7,5 που επιτεύχθηκε με φοίτηση 4 χρόνων με ένα πτυχίο με βαθμό 9,5 που επιτεύχθηκε με φοίτηση 6 χρόνων. Ποιος φοιτητής ήταν πιο ικανός από ακαδημαϊκής πλευράς; Ιδού η απορία.

Μόλις λες από πάνω πως η αξία ενός πτυχίου εξαρτάται από αυτόν που το αξιολογεί. Για ποια αντικειμενική αξία μιλάς τότε wtf. Μου μιλάς για πράγματα στα οποία έχω απαντήσει στο κομμάτι που δε παρέθεσες. Ξανά:

εφόσον το πτυχίο αντιπροσωπεύει καθαρά την επάρκεια σε Χ διαφορετικά επιστημονικά πεδία και μόνο και όχι κάτι πιο γενικό που να αφορά τις σπουδές ή ό,τι άλλο δεν έχει κανένα λόγο η διάρκεια φοίτησης να αναγράφεται ή να συνυπολογίζεται.
Όπως το πτυχίο ενος μηχανικού 50 χρονών που πήρε το πτυχίο του πριν 30 χρόνια θεωρείται ισάξιο με αυτό ενός μηχανικού που μόλις το πήρε έτσι και δεν έχει καμία διαφορά αν το πήρε κάποιος στα 5 ή στα 8 ή στα 10 χρόνια.

Από κει και πέρα ο κάθε εργοδότης για να σε αξιολογήσει ως πχ μηχανικό μπορεί να σε ρωτήσει ό,τι θέλει. Πότε τελείωσες, αν διάβαζες πολύ, αν έβγαινες, αν είχες κορίτσι, αν είχες πολιτική δράση και πολλά άλλα. Το κατά πόσο το καθένα από αυτά στέκει είναι δουλειά του καθενός.

Αντί να θέτετε και καλά αόριστα ερωτήματα περιμένοντας δε ξέρω κι εγώ τι απαντήσεις πείτε τη γνώμη σας γιατί αυτό το "ναι αλλά γιατί αυτό έτσι.." δεν βγάζει κανένα νόημα και δε βοηθά τη συζήτηση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Μόλις λες από πάνω πως η αξία ενός πτυχίου εξαρτάται από αυτόν που το αξιολογεί. Για ποια αντικειμενική αξία μιλάς τότε wtf. Μου μιλάς για πράγματα στα οποία έχω απαντήσει στο κομμάτι που δε παρέθεσες.
Τα wtf να λείπουνε γιατί δεν μιλάς στη μάνα σου. ΟΚ?

Και δεύτερον, δεν ΣΟΥ μιλάω. Δεν είσαι το μόνο άτομο που συμμετέχει σε αυτή τη συζήτηση. Γυρνάει συχνά η γη γύρω σου; Λάμπει ο ήλιος γύρω από το φωτοστέφανο?

Έγραψα μια σχόλιο με αφορμή ένα σχόλιό σου. Μην το παίρνεις πάνω σου. Τυχαίο ήταν.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chris1993

Περιβόητο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,920 μηνύματα.
Να πω την αλήθεια, αυτό το "πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία της χαλαρότητας" δε το πολυκαταλαβαίνω.
Και γιατί να αλλάξει με νόμο, λες και μιλάμε για κανένα ποινικό αδίκημα;
Ας πούμε ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο δίνει τη δυνατότητα σε όποιον θέλει να ακολουθεί ένα χαλαρό πρόγραμμα φοίτησης. Τόσο κακό είναι αυτό; Μας έχει βλάψει σε κάτι, συνολικά ως χώρα; Πρέπει στα πάντα να ακολουθούμε τα πρότυπα ξένων χωρών;

Νομίζω ότι δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις τι εννοώ.
Δεν μίλησα για ποινικό αδίκημα.
Με την ίδια λογική το να μένεις από απουσίες στο λύκειο είναι ποινικό αδίκημα και το σύστημα τιμωρεί αυτόν που δεν ξυπνάει το πρωί η αυτόν που δεν του αρέσει το σχολείο και κάνει κοπάνες.
(ένας παραλληλισμός για να δείτε τι λέτε μερικοί μερικοί)

Όταν λοιπόν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχεις ΟΡΙΑ, αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να κάνεις ότι θέλεις δηλαδή να είσαι "χαλαρός".

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση λοιπόν γιατί να μην υπάρχει όριο φοίτησης ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ;

Ναι, είναι πολύ κακή η χαλαρότητα, γιατί φέρνει ημιμάθεια. Και δεν γνωρίζω αν το ξέρεις αλλά η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας και (η ημιμάθεια) είναι ένας από τους λόγους που έχουμε φτάσει στον πάτο σαν χώρα (τόσο οικονομικά όσο και ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ).

Όταν αγόρι μου θα πας στο εξωτερικό και θα έχεις τελειώσει στα 6 χρόνια (δεν μιλάω για 10-20 χρόνια) θα σου πουν να δικαιολογήσεις την καθυστέρηση αυτή. Αλλά, στην Ελλάδα μόνο αυτά περνάνε και δεν ενδιαφέρεται κανένας.
Μιας και μιλάμε για ένα έθνος μέσα στη διαφθορά, στη διαπλοκή (και γενικότερα στη λαμογιά) και κυρίως στην ημιμάθεια.

6 χρόνια και 8 χρόνια για αυτούς που δουλεύουν είναι υπέραρκετα. Όσοι διαμαρτύρονται απλά θέλουν να έχουν την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο και είναι οι εν δυνάμει άεργοι που το παίζουν πανεπιστήμονες και έχουν ποικίλες γνώσεις από το "πανεπιστήμιο του δρόμου".

Πήγαινε να ρωτήσεις αιώνιους πχ. στην ΑΣΟΕΕ και αν ξέρει πάνω από το 1% τι είναι το ΑΕΠ (και δεν εννοώ τις λέξεις που σχηματίζουν το αρτικόλεξο) τότε ας μη πάρω ποτέ πτυχίο. Γιατί μάλλον ακόμη δεν έχετε συνειδητοποιήσει ποιός είναι ο μέσος αιώνιος και ποιές οι γνώσεις στο αντικείμενό του. Σίγουρα δεν είναι πάντως αυτός που δυσκολεύεται να πάρει πτυχίο ενώ προσπαθεί πάρα πολύ.

Ναι, λες και η Ελλάδα έχει ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα στον κόσμο και φοβάσαι την κακή επιρροή των ξένων προτύπων.
FAIL.
Ότι σας συμφέρει λέτε νομίζω αλλά δεν μου κάνει καμία έκπληξη.

Ποιος ο λόγος να επηρεάζεται ο βαθμός του πτυχίου από το χρονικό διάστημα λήψης του; Αυτός που τελείωσε τη σχολή του στα προβλεπόμενα χρόνια φοίτησης, τα έμαθε καλύτερα από αυτόν που τελείωσε τη σχολή σε 2 χρόνια παραπάνω με τον ίδιο βαθμό πτυχίου; Εγώ τα 3 χρόνια της σχολής μου (παιδαγωγικό νηπιαγωγών) τα έκανα σχεδόν 5,5. Όμως καθ΄όλη τη διάρκεια αυτών των 5,5 χρόνων δούλευα ως αναπληρώτρια σε νηπιαγωγεία. Πιστεύω ότι πολλά πράγματα τα έμαθα γι΄αυτόν ακριβώς το λόγο καλύτερα απ΄ό,τι θα τα μάθαινα, εάν τα διάβαζα μόνο από βιβλία, χωρίς να έχω την ευκαιρία να βλέπω παράλληλα και την εφαρμογή τους στην πράξη. Δεν ισχυρίζομαι, όμως, ότι είμαι καλύτερη νηπιαγωγός από κάποια συνάδελφο που τελείωσε τη σχολή στα 3 χρόνια, χωρίς ιδιαίτερη εργασιακή εμπειρία από τον τομέα. Ούτε δουλειά μου είναι να το κρίνω αυτό.

Πέρυσι τον Οκτώβριο που τελείωσα τη σχολή, πήγα σε 4 συνεντεύξεις και με πήραν και στις 4 θέσεις. Κανένας δε με συγχάρηκε για τον καλό βαθμό πτυχίου μου, κανένας δε με ρώτησε για την πτυχιακή μου, κανέναν δεν ένοιαξε που κόντεψα να διπλασιάσω τα χρόνια σπουδών μου. Όμως, εάν κάποιον από τους εργοδότες τον ένοιαζε σε πόσο χρόνο πήρα πτυχίο, θα μπορούσε α) να κοιτάξει το cv μου, β) να με ρωτήσει και γ) να το δει από την αναλυτική μου. :P Κι αναλόγως με την απάντησή μου όσον αφορά την αργοπορία λήψης του πτυχίου, θα μπορούσε να κρίνει αν ο παράγοντας αυτός είναι καλός, κακός ή ουδέτερος. Προφανώς ή το πρώτο ή το τελευταίο συνέβη στην περίπτωσή μου, αν και είμαι 99 % σίγουρη ότι χέστηκε η Φατμέ στο Γενί Τζαμί. Από τη συνέντευξη καταλαβαίνεις πολύ περισσότερα απ΄ό,τι παρατηρώντας ένα απρόσωπο χαρτί.

Καταρχάς, δεν καθυστέρησες πολύ να πάρεις το πτυχίο σου παρόλο και που δούλευες κάτι που σου τρώει πολύ χρόνο.
Δεν είσαι παράδειγμα αιώνιου φοιτητή. Βασικά αντιπαράδειγμα είσαι :)

Και εγώ δούλευα από το 1ο έτος και την πρακτική μου έκανα μέσω του πανεπιστημίου σε μεγάλη πολυεθνική και Erasmus θα πάω και θα πάρω το πτυχίο μου στα 4 χρόνια και μάλιστα με άριστο μέσο όρο (περίπου 8,5).

Οπότε δεν καταλαβαίνω αν αυτό που είπες ήταν αντεπιχείρημα των θέσεών μας περί την διαγραφή των αιωνίων η απλά κατάθεση προσωπικών εμπειριών.

Αργοπορία είναι 2 max 4 χρόνια όχι 10 και 15.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

locotrelos

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο locotrelos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 124 μηνύματα.
1oν Στη δευτεροβαθμια υπαρχουν ορια γιατι θεωρεισαι (καλως κακως) ανηλικος αρα δε μπορεις να παρεις την αποφαση να μην πηγαινεις σχολειο εστω και αν καθεσαι μονο σου και διαβαζεις.
2ον αυτο με την ημιμαθεια δεν ισχυει γιατι τα ιδια μαθαινει αυτος που τελειωσε το πανεπιστημιο σε ν+2 χρονια με αυτον που τελειωσε σε 2ν και δε θελω να ακουω δικαιολογιες οτι τον αιωνιο θα τον λυπηθουν και θα τον περασουν στα μαθηματα.
Και τριτον συμφωνω να υπαρχει οριο πχ στα 2ν οχι στα ν+2.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Bemanos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Μοριακός Αρχιτέκτονας αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Διδακτορικός και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 1,879 μηνύματα.
1oν Στη δευτεροβαθμια υπαρχουν ορια γιατι θεωρεισαι (καλως κακως) ανηλικος αρα δε μπορεις να παρεις την αποφαση να μην πηγαινεις σχολειο εστω και αν καθεσαι μονο σου και διαβαζεις.
2ον αυτο με την ημιμαθεια δεν ισχυει γιατι τα ιδια μαθαινει αυτος που τελειωσε το πανεπιστημιο σε ν+2 χρονια με αυτον που τελειωσε σε 2ν και δε θελω να ακουω δικαιολογιες οτι τον αιωνιο θα τον λυπηθουν και θα τον περασουν στα μαθηματα.
Και τριτον συμφωνω να υπαρχει οριο πχ στα 2ν οχι στα ν+2.

Καλως ή κακως δεν ειμαστε ρομποτ ,και οτι το αφηνεις σε αφηνει. Αυτος που θα τελειωσει στα 7-8-ν χρονια νομιζεις θα θυμαται τιποτα απο τα πρωτα 2-3 χρονια? Οχι τιποτα δεν θα θυμαται ,και το πτυχιο που θα παρει θα ειναι απλως ενα χαρτι ,δεν θα αντιπροσοπευει τιποτα. Αυτο ριχνει την ποιοτητα του πτυχιου ,γιαυτο και οι αιωνιοι πρεπει να την πουλεψουν σιγα σιγα
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Ναι, είναι πολύ κακή η χαλαρότητα, γιατί φέρνει ημιμάθεια. Και δεν γνωρίζω αν το ξέρεις αλλά η ημιμάθεια είναι χειρότερη της αμάθειας και (η ημιμάθεια) είναι ένας από τους λόγους που έχουμε φτάσει στον πάτο σαν χώρα (τόσο οικονομικά όσο και ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ).

Μα πόσο πιο προβλέψιμη απάντηση. :)

Για τον οικονομικό πάτο της χώρος και το πόσο σχετίζεται με τη δήθεν ημιμάθεια των Ελλήνων επιστημόνων έχω γράψει τις απόψεις μου.

Τώρα για την ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ (με κεφαλαία όπως το γράφεις κι εσύ) κατάπτωση της χώρας, τι να πω.... έχω λίγους φίλους που υπήρξαν (και κάποιοι είναι ακόμα) "αιώνιοι" φοιτητές χωρίς να έχουν σοβαρή δικαιολογία. Κανένας όμως απ αυτούς δεν έγινε απατεώνας ή λαμόγιο.

Οι μεγαλοχειρούργοι που έχουν βγάλει εκατομμύρια από τα φακελάκια και τις παράνομες συνταγογραφήσεις είναι κι αυτοί ημιμαθείς "αιώνιοι" ?
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

eyb0ss

Δραστήριο μέλος

Ο eyb0ss αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 742 μηνύματα.
https://rodiat5.blogspot.gr/2006/09/blog-post_29.html
Έχουμε φτάσει σε σημείο να βρίσκουμε δικαιολογίες για τους αιώνιους φοιτητές (πλην ειδικών περιπτώσεων) και να θάβουμε τους άριστους φοιτητές που (έχουν το θράσος να) τελειώνουν νωρίτερα τις σπουδές τους. Δε λέω τίποτα παραπάνω, το επισυναπτόμενο άρθρο μιλάει από μόνο του.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Καλά τώρα σοβαρά συγκρίνουμε τη δευτεροβάθμια με τη τριτοβάθμια; Μήπως να καθιερώσουμε και απουσίες και ωριαίες αποβολές; Για ενήλικες ανθρώπους μιλάμε υποτίθεται πως από ένα σημείο και μετά θα αφήσεις ως κράτος τον άλλο να πάρει τη ζωή του στα χέρια του. Στο σχολείο ο υπεύθυνος για το μαθητή είναι το σχολείο. Στο πανεπιστήμιο ο υπεύθυνος για το φοιτητή είναι ο ίδιος ο φοιτητής.

Η θέση τις χώρας δεν έχει καμία σχέση με αιώνιους. Αυτοί που έχουν εξουσία και οδηγούν μια χώρα στην καταστροφή είναι πάντα οι πιο μορφωμένοι με τις περισσότερες επαφές και διασυνδέσεις, όχι κάθε τυχαίος αιώνιος, όχι κι ό,τι μας βολεύει. Και μόρφωση /= διαφθορά.

@Bemanos αφού θέτεις θέμα μνήμης να δούμε, Αυτός που παίρνει πτυχίο στα 22 του στα 30 τι απ' όλα θυμάται; Και μη μου πεις ο ένας πιάνει δουλειά και τα φρεσκάρει γιατί 1) στον επαγγελματικό τομέα πολύ λίγα πράγματα θα χρησιμοποιήσεις 2) πολλοί λίγοι νέοι δουλεύουν πλέον και ακόμη λιγότεροι στο αντικείμενό τους.
Όπως έχω πει και πιο πάνω θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να καθιερονόταν ένα είδος εξέτασης συστηματικά κάθε 10 χρόνια ξέρω γω. Εκεί θα βλέπατε γέλιο ( ή κλάμα ) που θα πεφτε και αν το πρόβλημά μας θα ήταν η αιώνιοι ή κάποιος άλλος.
Κι αν νομίζεις πως κάποιος που έχει 5 χρόνια που πέρασε ξέρω γω βασικά μαθήματα κορμού του πρώτου και του δεύτερου έτους και τα χει ξεχάσει μπορεί εύκολα να περάσει εξειδικευμένα μαθήματα τελευταίων εξαμήνων που πολλές φορές τα έχουν και επίσημα προαπαιτούμενα τότε τι να πω, ίσως το πρόβλημα είναι του πανεπιστημίου κι όχι των φοιτητών.

Όπως πολύ σωστά έχει αναφερθεί πάλι και πάλι αν κάποιος τέλειωσε σε 8 χρόνια και λόγω ξυσίματος όχι βιοπορισμού ή ό.τι άλλο ( δικαίωμά του ) θα το βρει μπροστά του αν πάει για κάποιο μεταπτυχιακό έξω γιατί πιθανότατα θα τον ρωτήσουν. Άρα εσάς ποιο το πρόβλημά σας; Όπως στρώνει ο καθένας έτσι κοιμάται. Επειδή τέλειωσε ο άλλος στα 8 σημαίνει ότι εσείς δε μπορείτε να τελειώσετε στα 4; Τι λογική είναι αυτή;
Μήπως να καθιερώσουμε και ως βάση στα πανεπιστήμια το 7 γιατί υπάρχουν απόφοιτοι του 5 και του 6; γιατί κι εδώ ένας άσχετος θα μπορούσε να θέσει θέμα επάρκειας. Λέμε τώρα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Οπότε δεν καταλαβαίνω αν αυτό που είπες ήταν αντεπιχείρημα των θέσεών μας περί την διαγραφή των αιωνίων η απλά κατάθεση προσωπικών εμπειριών.
Περισσότερο κατάθεση προσωπικών εμπειριών ήταν, κυρίως για το ερώτημα που τέθηκε σχετικά με το αν θα έπρεπε ο χρόνος απόκτησης του πτυχίου να επηρεάζει και το βαθμό του πτυχίου. :)

Άσε που δε στέκει αυτή η λογική έτσι κι αλλιώς. Αν κάποιος πάρει πτυχίο στα 10 χρόνια και έχει περάσει όλα τα μαθήματα με 5, τότε θα χορηγείται πτυχίο με βαθμό 4,5 ξέρω γω, λόγω της καθυστέρησης; Ή μήπως θα αρχίσουμε να επιβραβεύουμε βαθμολογικά τους φοιτητές που είναι απλά συνεπείς στις υποχρεώσεις τους; :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Αν κάποιος πάρει πτυχίο στα 10 χρόνια και έχει περάσει όλα τα μαθήματα με 5, τότε θα χορηγείται πτυχίο με βαθμό 4,5 ξέρω γω, λόγω της καθυστέρησης; Ή μήπως θα αρχίσουμε να επιβραβεύουμε βαθμολογικά τους φοιτητές που είναι απλά συνεπείς στις υποχρεώσεις τους; :P
Απλά δεν θα επιτρέπουμε να είναι μη συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Όλοι θα παίρνουν πτυχίο στον ίδιο χρόνο και έτσι ο βαθμός πτυχίου θα είναι αντιπροσωπευτικός της ακαδημαϊκής ικανότητας του φοιτητή και συγκρίσιμος με τους βαθμούς των άλλων αποφοίτων.

Όπως γίνεται σε όλα τα σοβαρά πανεπιστήμια του κόσμου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lilla My

Εκκολαπτόμενο μέλος

Η Lilla My αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Φινλανδία (Ευρώπη). Έχει γράψει 306 μηνύματα.
Απλά δεν θα επιτρέπουμε να είναι μη συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Όλοι θα παίρνουν πτυχίο στον ίδιο χρόνο και έτσι ο βαθμός πτυχίου θα είναι αντιπροσωπευτικός της ακαδημαϊκής ικανότητας του φοιτητή και συγκρίσιμος με τους βαθμούς των άλλων αποφοίτων.

Όπως γίνεται σε όλα τα σοβαρά πανεπιστήμια του κόσμου.
Αυτό με την προϋπόθεση ότι όλοι έχουν τις ίδιες υποδομές για τις σπουδές τους. Δεν είναι όλοι οι φοιτητές 18άρηδες που μπορούν να τους στηρίξουν οικονομικά οι γονείς τους. Εγώ έχω πολλούς γνωστούς και φίλους που κατά τη διάρκεια των σπουδών τους παντρεύτηκαν, έκαναν παιδιά, αγόρασαν δικό τους σπίτι. Εμένα, του γείτονα ή του πανεπιστημίου δεν μας πέφτει λόγος να κρίνουμε, εάν η απόφαση αυτή ήταν ορθή ή σοφή. Ίσα ίσα θα έπρεπε να πούμε μπράβο που κάποιος στα 40 του θέλει να επιστρέψει στα αμφιθέατρα. Κι όχι να του μειώνουμε και το βαθμό του πτυχίου του από πάνω, αν δεν καταφέρει να ανταπεξέλθει στις φοιτητικές του υποχρεώσεις όπως οι 20άρηδες συμφοιτητές του.

Στη Φινλανδία για τα τριετή προγράμματα σπουδών (bachelor) το χρονικό διάστημα που σου παραχωρείται αυτόματα είναι v + 1 χρόνια. Για τα πενταετή προγράμματα σπουδών (master) σου δίνουν v + 2 χρόνια. Μετά από αυτά τα χρόνια μπορείς να κάνεις αίτηση για παράταση του χρόνου σπουδών. Πρέπει να φτιάξεις και να παρουσιάσεις ένα προσωπικό πρόγραμμα σπουδών, ανάλογα με τα μαθήματα που χρωστάς και τις δυνατότητές σου. Δεν έχω ακούσει ποτέ να έχουν απορρίψει μια τέτοια αίτηση.

Προσωπικά δεν ξέρω αν δούλευα ή αν σπούδαζα περισσότερο κατά τη διάρκεια των φοιτητικών μου χρόνων. Το αποτέλεσμα ήταν να αρρωστήσω μετά το 3ο έτος. Έκανα δυο φορές αίτηση για παράταση του χρονικού ορίου σπουδών και έγινε δεκτή και τις δυο φορές, παρόλο που μετά την πρώτη φορά, μέσα σε έναν ολόκληρο χρόνο δεν είχα κάνει σχεδόν τίποτα.

Έτσι γίνεται στα σοβαρά πανεπιστήμια του κόσμου. Ο φοιτητής δεν είναι μόνο φοιτητής. Μπορεί να είναι ταυτόχρονα και πατέρας, εργαζόμενος κ.ο.κ. Θα έπρεπε να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να σπουδάσουν και για να γίνει αυτό, οφείλουμε να δούμε τον άνθρωπο και τις διάφορες ιδιότητές του σαν σύνολο.

Αυτές βέβαια είναι εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις από αυτές των παραδοσιακών (:P) αιωνίων φοιτητών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Αυτές βέβαια είναι εντελώς διαφορετικές περιπτώσεις από αυτές των παραδοσιακών (:P) αιωνίων φοιτητών.
Ακριβώς. Και επίσης είναι μια πολύ πολύ μικρή μειοψηφία και απορώ γιατί αναλωνόμαστε να τους συζητάμε. Το ότι χρειάζεται ένας βαθμός ευελιξίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι κάτι με το οποίο όλοι (νομίζω) συμφωνούμε, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει το πανεπιστήμιο να είναι ξέφραγο αμπέλι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Ακριβώς. Και επίσης είναι μια πολύ πολύ μικρή μειοψηφία και απορώ γιατί αναλωνόμαστε να τους συζητάμε.

ομγ... οι μικρές μειοψηφίες στον καιάδα?
Αναλωνόμαστε να τους συζητάμε διότι αν δεν υπάρξει ο βαθμός ευελιξίας που όλοι συμφωνούμε ότι πρέπει να υπάρχει, τότε πολλοί από αυτή τη μικρή μειοψηφία θα στερηθούν τη δυνατότητα να πάρουν πτυχίο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nina-nana

Διάσημο μέλος

Η Nina-nana αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής. Έχει γράψει 2,536 μηνύματα.
Ποιον καιάδα βρε άεργε? :eek: Υπάρχει κάποια ένδειξη ότι οι μικρές μειοψηφίες ΔΕΝ θα έχουν ειδική αντιμετώπιση; Ή συζητάμε υποθετικά ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας απλά για να γεμίζουμε σελίδες; Μια ζωή μελόδραμα.................
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

aergos

Δραστήριο μέλος

Ο aergos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 410 μηνύματα.
Ποιον καιάδα βρε άεργε? :eek: Υπάρχει κάποια ένδειξη ότι οι μικρές μειοψηφίες ΔΕΝ θα έχουν ειδική αντιμετώπιση; Ή συζητάμε υποθετικά ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας απλά για να γεμίζουμε σελίδες; Μια ζωή μελόδραμα.................

Δε μπορούμε να συμφωνήσουμε γιατί βλέπουμε το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία.

1ον δεν έχω πειστεί ότι η παρούσα κατάσταση δημιουργεί οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα στο παν/μιο και στη κοινωνία γενικότερα.
Εσύ, ως Nina-nana, πιστεύεις ότι η ποιότητα των γνώσεων που αποκόμισες από το παν/μιο θα ήταν διαφορετική αν δεν υπήρχαν αιώνιοι φοιτητές και αν ναι γιατί? Επηρεάστηκαν με οποιοδήποτε τρόπο οι σπουδές σου από τους αιώνιους φοιτητές;

Και 2ον, θεωρώ ότι ο νόμος είναι σε λάθος βάση γιατί βασίζεται σε ένα γενικό 2ν για εργαζόμενους φοιτητές και ν+2 για όλους τους άλλους.
Θεωρώ ότι ο κάθε φοιτητής αποτελεί μία "ειδική περίπτωση" και πρέπει να αντιμετωπίζεται ξεχωριστά. Γι αυτό θεωρώ ένα σύστημα όπως αυτό που περιέγραψε νωρίτερα η κοπελιά από τη Φινλανδία πολύ πιο ανθρώπινο από αυτό που πάει τώρα να εφαρμοστεί.
Αλλιώς, αν το πάρουμε με τη δική σου αυστηρή λογική, ακόμα και το ν+2 είναι αδικαιολόγητο για ένα φοιτητή που δεν αντιμετωπίζει κανένα προσωπικό/οικογενειακό/οικονομικό πρόβλημα. ν + το πολύ 1 επιπλέον εξεταστική Σεπτέμβρη θα έπρεπε να είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

vassilis498

Διακεκριμένο μέλος

Ο vassilis498 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 7,079 μηνύματα.
Καλά, ας ενδιαφερθούμε πρώτα να γίνουν και έλεγχοι για το κατά πόσο η κάθε σχολή έχει το πρέποντα φόρτο εργασίας ( να βγαίνει ρεαλιστικά σε ν χρόνια δηλαδή ) και κατά πόσο οι καθηγητές είναι εντάξει όσον αφορά τα μαθήματά τους και μετά μας καίει και η περίπτωση του φοιτητή που δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβληα.

Δεν είναι οπτική δική σου και δική μου. Σε νομοθετικές αλλαγές προχωράς για να λύσεις κάποια προβλήματα. Προσπαθούμε να καταλάβουμε εδώ και πόσες σελίδες γιατί πρέπει να γίνουν οι διαγραφές και το μόνο που βλέπω προσωπικά είναι αόριστες θεωρίες. Και σορρυ αν γίνομαι εριστικός αλλά μέχρι τώρα δεν έχω δει κανένα τέτοιο ικανοποιητικό λόγο. Εγώ αυτό που βλέπω είναι μια τάση εκδικητικότητας. Γιατί τι φοβάστε μπουμπούκια μου; μη σας φάει τη θέση ο αιώνιος; Κι όποτε μας βολεύει κοιτάμε τι κάνουν και οι άλλες χώρες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Ν 4283/2014: "Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις"
https://docs.google.com/file/d/0B7Jb_n_W6q6bYnVCS1pON2Y2VHc/edit

Η ρύθμιση για τη διαγραφή των λιμναζόντων φοιτητών περιλαμβάνεται στο άρθρο 9.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

Νεοφερμένος

Ο ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Καθηγητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
[FONT=&quot]Η ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ[/FONT]
[FONT=&quot]Αρχή φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Sweden: Infinite chances to take the exam, if the class is still taught. [/FONT]
[FONT=&quot]The university might not want to keep you enlisted as an active student if you haven't finished any classes for a while (say a year and a half), but they'll keep your records and you'll be able to return later and give it a new go.[/FONT]
[FONT=&quot]Τέλος φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Αρχή φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Denmark:[/FONT]
[FONT=&quot]Ad infinitum.[/FONT]
[FONT=&quot]Some private universities impose a 3 strikes rule, but they are not many and you can get more tries approved, if you make a written application to the leaders of the university. The reason is, that while a student gives a university a certain amount of income, they get a big whopping bonus when a student gets a degree (state pays for just about all education, so this is the system for paying the universities).[/FONT]
[FONT=&quot]It should also be mentioned, that all university classes are open to everyone by law, and unless someone can prove that your presence is disruptive, you are allowed to attend any and all classes/courses you want to. What you pay for are the exams. It should be noted, that the teachers are not required to answer your questions nor to provide you with any equipment used in the class (that means that books are not free). In other words, it makes little financial sense to not allow people to graduate, if they feel ready for the exams.[/FONT]
[FONT=&quot]Τέλος φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Αρχή φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Hungary: [/FONT]
[FONT=&quot]First time you take up the class (normal course): 3 exams[/FONT]
[FONT=&quot]Second time (special course): 2 exams (you can attend classes)[/FONT]
[FONT=&quot]Third time (exam course): 1 exam (you're not allowed to attend classes)[/FONT]
[FONT=&quot]If you failed all three courses, you will be kicked out. However, you can reapply to the same school and study the same thing, but you might lose half a year or more because of this.[/FONT]
[FONT=&quot]It used to be 3-3-1-1-1.[/FONT]
[FONT=&quot]Αρχή φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Basque Country Spain : I believe you have a maximum of six or seven (can remember precisely) years to finish the normally four-year undergraduate courses. You can only fail each class up to six times as well, after which you cannot longer sign up for it. If you fail a mandatory class more than six times, I believe you cannot continue with the course. [/FONT]
[FONT=&quot]Τέλος φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Αρχή φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Here in Latvia I suppose it depends on the university. In my university there's session after each semester (January and June). If you fail your exam at first you have until the end of the session to try again and pass. The number of times you can retry depends on the professor but one is the minimum.
Once the session has ended you can't have more than 15 ECHT of failed courses or you are kicked out. If you have less than 15 then you have until the next session starts to pass the exams otherwise you are kicked out.
All the information about passed classes is saved though so should you re-roll or join a different program you don't have to retake what you already have.[/FONT]
[FONT=&quot]Τέλος φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]Finland [/FONT]
[FONT=&quot]Αρχή φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot]It's all free. But if you take a course you have to take the test related to the course within 10 years of the course.[/FONT]
[FONT=&quot]Τέλος φόρμας[/FONT]​

[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Τέλος φόρμας[/FONT]​
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ΣΩΤΗΡΗΣ_14

Νεοφερμένος

Ο ΣΩΤΗΡΗΣ_14 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 111 μηνύματα.
Καθώς άρχισε φέτος η χρονία, άρχισε και η εμφάνιση των γνωστών αφισών μέσα και γύρω από την σχολή(κλασσικά). Μία όμως που μου έκανε εντύπωση έλεγε στο περίπου (δεν θυμάμαι ακριβώς) "η δαπ σε γραφει για την ψηφο σου και η νδ σε διαγράφει για την ψήφο των γονιών σου-στοπ στις διαγραφές φοιητών". Εντάξει κανείς δεν κατηγόρησε την συγκεκριμένη παράταξη για έλλειψη παρωπίδων αλλά εξηγήστε μου γιάτι κάποιος να έχει αντίρρηση, εστώ και αυτοί. Δηλαδή εγώ πρέπει να τελειώσω σε 6 χρόνια και θα έχω τον άλλο που είναι 10 χρόνια στην σχολή και χρωστάει ΜΟΝΟ 35 μαθήματα. Χώρο πιάνουν μόνο τίποτα άλλο. Αν θέλουν πτυχίο στον φράπε(τώρα το γύρισαν σε φρέντο) και στο τάβλι το παίρνουν και σπίτι τους. Και ναι για αυτό το μικρό ποσοστό που όντως δουλεύει τόσο που δεν μπορεί να παρακολουθεί ας γίνει μία εξαίρεση(αν φυσικά μπορούν να το αποδείξουν). Οκ, δεν είναι οι αιώνιοι φοιτητές το μόνο πρόβλημα της χώρας ούτε θα λύσει κάτι σπουδαίο αλλά καθέ αρχή για καλό είναι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 10 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top