Δίδακτρα στα ελληνικά πανεπιστήμια

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,167 μηνύματα.
Γιατί μπλέκουμε την κακοδιοίκηση των Πανεπιστημίων με τα δίδακτρα ή την ποιότητα των πτυχιούχων; Στην Ελλάδα είμαστε ικανοί να βάλουμε δίδακτρα στην σημερινή εικόνα των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Να πληρώνουμε την σαπίλα και τις νευροψυχιατρικές διαταραχές των κομματικών νεολαιών μέσα σε αυτά μαζί με τις παθογενείς συμπεριφορές ιδιότροπων διδασκόντων...που αγνοούν τον ακαδημαϊκό τους ρόλο. Δεν θα με πείραζε να μπουν ελάχιστα δίδακτρα όπως στην Ολλανδία και στο Βέλγιο μόνο και μόνο να γίνει καλύτερη διαχείρηση του κάθε Τμήματος και να μην περιμένουμε προεκλογικές εξαγγελίες καταβολής κονδυλίων με την ολόκληρη γραφειοκρατική διαδικασία επίκυρωσής τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο, Πρόεδρο Δημοκρατίας...και λοιπών καρεκλομένων. Τα ελάχιστα δίδακτρα θα αποτελούν και πηγή πληρωμής του διδακτικού προσωπικού και παροχής καλύτερης ποιότητας συγγραμμάτων στους φοιτητές. Παράλληλα το ίδιο το Τμήμα θα αξιοποιεί ένα μέρος του ποσού σε ειδικά σεμινάρια και συνέδρια για προπτυχιακούς φοιτητές σχετικά με διάφορα θέματα της επιστήμης τους αλλά και στην διασύνδεση με την αγορά εργασίας. Για ποιο λόγο να μην υπάρχει και μια "επιχειρηματική" στροφή ώστε ο κάθε τελειόφοιτος ή πτυχιούχος να μπορεί να εργάζεται για πρακτική εξάσκηση σε κάποια βιομηχανία ή υπηρεσία, όπως γίνεται στο εξωτερικό; Γιατί εμμένουμε στην θεωρητική βλακεία του Πανεπιστημίου που παράγει πτυχιούχους χωρίς επαφή με την πραγματικότητα; :hmm:

Θα ήταν καλό τα δίδακτρα να μπαίνουν σε φοιτητές που θα είναι από άλλες χώρες. Έτσι θα δώσουμε μια άλλη εικόνα του Πανεπιστημίου στον έξω κόσμο με προσέλκυση νέου αξιόλογου φοιτητικού δυναμικού αλλά και συναλλάγματος για την οικονομία της Ελλάδας, της τοπικής αγοράς και του κάθε Τμήματος. Πρέπει επιτέλους να αποκτήσουμε διασύνδεση με την κοινωνία στην οποία ανήκουμε. Για παράδειγμα το Πανεπιστήμιο Πατρών δεν θα πρέπει να αποτελεί ακαδημαϊκή κοινότητα της Δυτικής Ελλάδας, αλλά μια αυτοδύναμη και σύγχρονη ακαδημαϊκή κοινότητα της Ν.Ευρώπης, μαζί με τα άλλα Πανεπιστήμια της ίδιας γεωγραφικής ζώνης (π.χ. Ιταλίας).

Με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται να επιβαρύνουμε τον κρατικό προϋπολογισμό. Γιατί όλα να τα περιμένουμε από το κράτος που η οικονομία του δεν μπορεί να συντηρήσει πολλά πράγματα, ενώ μπορούμε ως πολίτες να κάνουμε μια αυτοδιαχείρηση διοικητική και οικονομική, του Πανεπιστημίου;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

venividivici43946

Διάσημο μέλος

Ο venividivici43946 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,392 μηνύματα.
Θα ήταν καλό τα δίδακτρα να μπαίνουν σε φοιτητές που θα είναι από άλλες χώρες.

Πληρώνουν. Λόγω γλώσσας δεν έρχονται, όπως και μεις δεν πάμε σε Δανίες και Νορβηγίες. Αν υπήρχαν αγγλόφωνα τμήματα, θα είχαμε αθρόα προσέλευση.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,167 μηνύματα.
εννοείται ότι θα έπρεπε να έχουμε και αγγλόγλωσσες σπουδές
σήμερα ένα proficiency έχει και η κουτσή Μαρία..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ShatteredIce

Δραστήριο μέλος

Η ShatteredIce αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 573 μηνύματα.
βρήκα αυτό το άρθρο...

Η Α. Διαμαντοπούλου για το άσυλο και τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία

Απορρίπτει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο επιβολής διδάκτρων στα ελληνικά πανεπιστήμια, αφού δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα, καλεί τους Έλληνες φοιτητές που σπουδάζουν στο εξωτερικό να επιστρέψουν στη χώρα μας και αναφέρεται στο θέμα του ασύλου, χωρίς ουσιαστικά να πάρει συγκεκριμένη θέση.

Μιλώντας στο ελληνικό παρατηρητήριο της Σχολής Οικονομικών Επιστημών του Λονδίνου, υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου τόνισε ότι μελετώνται εποικοδομητικές προτάσεις για το μοντέλο διοίκησης και διαχείρισης των πανεπιστημίων, ενώ στις προτάσεις αυτές περιλαμβάνεται και το κρίσιμο θέμα του ασύλου στα πανεπιστήμια.

Σε ερώτηση σχετικά με τις προθέσεις της κυβέρνησης για το ακαδημαϊκό άσυλο, απάντησε: «Δεν μπορούμε να πούμε ότι ως δημοκρατική χώρα, ως δημοκρατικό σύστημα, χρειαζόμαστε την αστυνομία για να βάλουμε την τάξη στα πανεπιστήμια. Παράλληλα, όμως, δεν μπορούμε να πούμε ότι είμαστε αδύναμοι να ενεργήσουμε, για να αντιμετωπίσουμε αυτό το θέμα. Στις προτάσεις για τη διοίκηση των πανεπιστημίων, προβλέπονται εποικοδομητικά βήματα για την σωστή αντιμετώπιση αυτού του θέματος».

Τέλος, κάλεσε τους χιλιάδες Έλληνες φοιτητές, που σπουδάζουν στα βρετανικά πανεπιστήμια, να επιστρέψουν στην Ελλάδα και να συμβάλλουν στην αναμόρφωση του μέλλοντος της χώρας. «Είναι δική μας υπευθυνότητα, ως κυβέρνηση, να σας προσφέρουμε τις ευκαιρίες. Είναι, επίσης, δική σας υπευθυνότητα, όταν σας προσφέρεται η ευκαιρια, να σκεφθείτε την επιστροφή σας στην Ελλάδα και να συμβάλλετε στην προσπάθεια αναμόρφωσης του μέλλοντος της χώρας μας. Αυτό είναι το κοινό μας όνειρο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Libertus

Συντονιστής

Ο Libertus αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 10,326 μηνύματα.
Τέλος, κάλεσε τους χιλιάδες Έλληνες φοιτητές, που σπουδάζουν στα βρετανικά πανεπιστήμια, να επιστρέψουν στην Ελλάδα και να συμβάλλουν στην αναμόρφωση του μέλλοντος της χώρας. «Είναι δική μας υπευθυνότητα, ως κυβέρνηση, να σας προσφέρουμε τις ευκαιρίες. Είναι, επίσης, δική σας υπευθυνότητα, όταν σας προσφέρεται η ευκαιρια, να σκεφθείτε την επιστροφή σας στην Ελλάδα και να συμβάλλετε στην προσπάθεια αναμόρφωσης του μέλλοντος της χώρας μας. Αυτό είναι το κοινό μας όνειρο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δεν παίζει , πρέπει να κάνει πλάκα !
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

ShatteredIce

Δραστήριο μέλος

Η ShatteredIce αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 573 μηνύματα.
καλά, πέρα από τις μπαρούφες που λέει η Διαμαντοπούλου για την επιστροφή των φοιτητών, εγώ το πόσταρα περισσότερο για αυτό "Απορρίπτει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο επιβολής διδάκτρων στα ελληνικά πανεπιστήμια, αφού δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα"..ας ελπίσουμε ότι το εννοεί...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,167 μηνύματα.
καλά, πέρα από τις μπαρούφες που λέει η Διαμαντοπούλου για την επιστροφή των φοιτητών, εγώ το πόσταρα περισσότερο για αυτό "Απορρίπτει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο επιβολής διδάκτρων στα ελληνικά πανεπιστήμια, αφού δεν προβλέπεται από το Σύνταγμα"..ας ελπίσουμε ότι το εννοεί...

Νομίζω ότι δεν έχει νόημα η επιβολή διδάκτρων σε μια εποχή υποβάθμισης των Ελληνικών Πανεπιστημίων. Θα ήταν σκέτη τρέλα να πληρώνουμε την σίψη! Στην Ελλάδα θα επιβληθούν δίδακτρα όταν φύγουν τα κόμματα από τα Πανεπιστήμια, δηλαδή, ποτέ. :clapup:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,120 μηνύματα.
Πιστεύω ότι ένα σημαντικός λόγο που πρέπει να μπουν δίδακτρα στη τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι για να αμοίβονται οι επιστημονικοί συνεργάτες και οι διδακτορικοί όπως το εξωτερικό. Πάντως είναι εκνευριστικό να βλέπεις ότι τα μέλη ΔΕΠ έχουν κάποια φιλική ή συγγενική σχέση μεταξύ τους. Εμάς σε ένα τομέα ο καθηγητής έχει βάλει το γαμπρό του και τη γυναίκα του....*
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,167 μηνύματα.
Γιατί μπλέκουμε τα δίδακτρα με την είσοδο των επιχειρήσεων στα Ελληνικά Πανεπιστήμια; Πιο πάνω ανέφερα κάτι, το οποίο μάλλον πέρασε απαρατήρητο:

Τα δίδακτρα να είναι ένα συμβολικό χρηματικό ποσό μόνο και μόνο να γίνει καλύτερη διαχείρηση του κάθε Τμήματος και να μην περιμένουμε προεκλογικές εξαγγελίες καταβολής κονδυλίων με την ολόκληρη γραφειοκρατική διαδικασία επίκυρωσής τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο, Πρόεδρο Δημοκρατίας...και λοιπών καρεκλομένων. Τα ελάχιστα δίδακτρα θα αποτελούν και πηγή πληρωμής του διδακτικού προσωπικού και παροχής καλύτερης ποιότητας συγγραμμάτων στους φοιτητές. Παράλληλα το ίδιο το Τμήμα θα αξιοποιεί ένα μέρος του ποσού σε ειδικά σεμινάρια και συνέδρια για προπτυχιακούς φοιτητές σχετικά με διάφορα θέματα της επιστήμης τους αλλά και στην διασύνδεση με την αγορά εργασίας...Με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται να επιβαρύνουμε τον κρατικό προϋπολογισμό. Γιατί όλα να τα περιμένουμε από το κράτος που η οικονομία του δεν μπορεί να συντηρήσει πολλά πράγματα, ενώ μπορούμε ως πολίτες να κάνουμε μια αυτοδιαχείρηση διοικητική και οικονομική, του Πανεπιστημίου;
Θα ήθελα να προσθέσω την επαγγελματική διασύνδεση του πτυχίου με την αγορά εργασίας. Να υπάρχει δυνατότητα ο φοιτητής να κάνει εξαμηνιαία πρακτική σε κάποια υπηρεσία ή βιομηχανία. Να υπάρχει δυνανότητα κάποιος μεταπτυχιακός ή διδακτορικός φοιτητής να εργαστεί σε κάποια υπηρεσία ή βιομηχανία. Όλα αυτά βέβαια όχι με την σημερινή μορφή των Ελληνικών Πανεπιστημίων και αναφέρομαι φυσικά στο βασικό θέμα, που είναι οι κομματικές νεολαίες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

din@!!

Δραστήριο μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 403 μηνύματα.
Γενικά,εγώ πιστεύω πως η καταβολή διδάκτρων,μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα δηλαδή κάτω από χιλιάρικο το χρόνο,και με εξαίρεση παιδιά οικογενειων με πολύ χαμηλό εισόδημα,θα ήταν καλό για την εξυγίανση των ελληνικών πανεπιστημίων και τει.
Καταρχάς,θα υπήρχαν πόροι για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων,συνεδρίων,ενώ θα υπήρχαν περισσότερες υλικοτεχνικές υποδομές.Επιπλέον ίσως θα μπορούσε να φτιάξει η εικόνα των πανεπιστημίων,που από το λίγο που τα έχω δει,δεν ειναι και τιποτα σπουδαία κτήρια.Τέλος,και κυριότερο για εμένα, θα... έπερναν πόδι πολλοί "αιώνιοι φοιτητές',που κατα τη γνώμη μου δρουν παρασιτικά.(Συγγνώμη αν γίνομαι κακιά ή υπερβολική αλλά δεν μπορώ να φανταστω πως υπάρχουν άνθρωποι που σπουδάζουν στα λεγόμενα "ευκολα" τμήματα τα διπλάσια χρόνια από το φυσιολογικό.)
ΑΛΛΑ.......γιατί να δίνω εγώ τα λεφτά μου,όταν τα 17 χρόνια ζωής μου,μου έχουν φανερώσει οτι το πιο πιθανό είναι να καταλήξουν σε...άλλες τσέπες; Γιατί να δίνω εγώ τα χρήματά μου και να χάνω τουλάχιστον 1,5 χρόνο συνολικα από τις σπουδές μου εξαιτίας κομματικών καπρίτσιων;(καταλήψεις,απεργίες κλπ κλπ),ενώ παράλληλα δεν είναι σίγουρο οτι θα έχω καθηγητές γιατί δεν θα υπάρχουν λεφτά να τους πληρώσουν; Για αυτό καλύτερα να τα αφήσουν αυτά,να αλλάξουμε πρώτα νοοτροπία σαν λαός,να αφήσουμε κατα μέρος προσωπικά και κομματικά συμφέροντα,και μετά να έρθουν οι αρμόδιοι να ζητήσουν δίδακτρα από τους φοιτητές.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Γενικά,εγώ πιστεύω πως η καταβολή διδάκτρων,μέσα σε λογικά πλαίσια πάντα δηλαδή κάτω από χιλιάρικο το χρόνο,και με εξαίρεση παιδιά οικογενειων με πολύ χαμηλό εισόδημα,θα ήταν καλό για την εξυγίανση των ελληνικών πανεπιστημίων και τει.
Καταρχάς,θα υπήρχαν πόροι για την πραγματοποίηση εκδηλώσεων,συνεδρίων,ενώ θα υπήρχαν περισσότερες υλικοτεχνικές υποδομές.Επιπλέον ίσως θα μπορούσε να φτιάξει η εικόνα των πανεπιστημίων,που από το λίγο που τα έχω δει,δεν ειναι και τιποτα σπουδαία κτήρια.Τέλος,και κυριότερο για εμένα, θα... έπερναν πόδι πολλοί "αιώνιοι φοιτητές',που κατα τη γνώμη μου δρουν παρασιτικά.(Συγγνώμη αν γίνομαι κακιά ή υπερβολική αλλά δεν μπορώ να φανταστω πως υπάρχουν άνθρωποι που σπουδάζουν στα λεγόμενα "ευκολα" τμήματα τα διπλάσια χρόνια από το φυσιολογικό.)

Εμ... λεφτά υπάρχουν!
Τα δικά μας. Φόρους πληρώνουμε (οι περισσότεροι) κανονικά. Υπεραρκετά είναι τα χρήματα. Γιατί όμως φαίνεται σαν να έχουμε ανάγκη δίδακτρα για χρηματοδότηση;
α. επειδή το κράτος επιλέγει να "επενδύει" αλλού, όπως για παράδειγμα σε μπαταρισμένα υποβρύχια, και
β. επειδή από τα χρήματα που παίρνει κάθε ίδρυμα, μεγάλο κομμάτι σπαταλιέται στο τίποτα.

Το θέμα δεν είναι "γιατί να πληρώσω, αφού θα χαθούν κι αυτά." Το θέμα είναι ότι "πληρώνω ήδη και χάνονται."
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,167 μηνύματα.
Σαφώς αλλά σαν ενεργοί πολίτες μπορούμε να αγνοήσουμε την ύπαρξη του κράτους και "επενδύσουμε" μόνοι μας στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Φυσικά όσοι φοιτητές είναι από οικογένειες χαμηλού εισοδήματος, δεν υπάρχει λόγος να πληρώνουν δίδακτρα. Τα δίδακτρα θα ήταν καλό να αυξάνονται για όποιον αδυνατεί να τελειώσει τις σπουδές του έγκαιρα...μέσα στο καθορισμένο πλαίσιο. Με αυτόν τον τρόπο θα εξαφανιστεί και το φαινόμενο της αιώνιας φοίτησης. Για ποιο λόγο να τα περιμένουμε όλα από το κράτος; Γνωρίζουμε δυο πράγματα:
α). την πολιτική που ακολουθούν οι αρμόδιοι φορείς σχετικά με το Πανεπιστήμιο
β). την οικονομική αδυναμία (λόγω μεγέθους,...κτλ) της χώρας μας σε σχέση με άλλες οικονομικά ισχυρές χώρες (για παράδειγμα είναι απαράδεκτο και οικονομικά παράλογο η Ελλάδα χωρίς βιομηχανική ανάπτυξη και τεχνολογική πρόοδο, να συντηρεί 23 Πανεπιστήμια σε όλη την επικράτεια, με αριθμό Τμημάτων τουλάχιστον 4)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

din@!!

Δραστήριο μέλος

Η Κωνσταντίνα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτήτρια και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 403 μηνύματα.
Εμ... λεφτά υπάρχουν!
Τα δικά μας. Φόρους πληρώνουμε (οι περισσότεροι) κανονικά. Υπεραρκετά είναι τα χρήματα. Γιατί όμως φαίνεται σαν να έχουμε ανάγκη δίδακτρα για χρηματοδότηση;
α. επειδή το κράτος επιλέγει να "επενδύει" αλλού, όπως για παράδειγμα σε μπαταρισμένα υποβρύχια, και
β. επειδή από τα χρήματα που παίρνει κάθε ίδρυμα, μεγάλο κομμάτι σπαταλιέται στο τίποτα.

Το θέμα δεν είναι "γιατί να πληρώσω, αφού θα χαθούν κι αυτά." Το θέμα είναι ότι "πληρώνω ήδη και χάνονται."

Δεν αμφιβάλω οτι λεφτά μπαίνουν στα ταμία του κράτους από τη φορολόγηση.Αμφιβάλλω οτι οι περισσότεροι πληρώνουν κανονικά αλλά αυτό είναι αλλό θέμα. Όπως όμως είπε ο nPb, τα πανεπιστήμια και τει πλέον υπάρχουν και στο...τελευταίο κατσικοχώρι!!Ας μην αναφέρω το γεγονός οτι όλοι οι Έλληνες πλέον έχουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αφου περνανε και παιδια που εγραψαν 20,και παιδια που έγραψαν 8!!! Όλα αυτά όμως κοστίζουν στο κράτος που ετσι και αλλιως δεν ειναι και από τα πιο υγιή της Ευρώπης.Εδώ χώρες με καλύτερη κρατικη διαχείρηση και επιβάλλουν δίδακτρα (Βέλγιο,Ολλανδία). Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Κορυφαίο επίπεδο σπουδών και Πανεπιστήμια στα οποία ντρέπεσε να πατήσεις! Επαναλαμβάνω όμως οτι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σωστά στη χώρα μας καθώς η κακή διαχείρηση των λίγων,θα συνεχίσει στα πολλά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,167 μηνύματα.
Διάφορες οικονομικά προηγμένες χώρες με βιομηχανική οικονομία, στο γεωγραφικό μέγεθος της Ελλάδας έχουν:
- πολύ μικρό δημόσιο τομέα (ευέλικτο) και ευέλικτες εναλλακτικές πηγές ανάπτυξης (π.χ. αγροτικό τομέα, ορυκτούς πόρους,...κτλ)
- πολύ μικρό αριθμό Πανεπιστημίων και Τεχνικών Κολλεγίων (κάτι σαν τα Ελληνικά ΤΕΙ)

Η χώρα μας με ποια οικονομική προοπτική έχει τόσα Τμήματα όπου σε πολλά εξ' αυτών γίνεται "αλληλεπικάλυψη" γνωστικού αντικειμένου; Μήπως η Ελλάδα θέλει να συναγωνιστεί χώρες όπως Δανία, Βέλγιο, Ολλανδία,...κτλ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,120 μηνύματα.
Οι Ελληνες δίνουν συνολικά παραπάνω λεφτά για τα ξένα πανεπιστήμια παρά για τα Ελληνικά

κοιτάξτε πόσοι υποψήφιοι Ελληνες υπάρχουν σε αυτά

https://www.youtube.com/watch?v=bw063piTFws&feature=related

κοιτάξτε και στην Πράγα
https://www.youtube.com/watch?v=Wg82GrjRo3o&feature=related

https://www.youtube.com/watch?v=EU1MtDrq6qQ
(κάνουν μετάφραση και στα Ελληνικά )

Αυτοί όλοι θα δουλέψουν στην Ελλάδα, δε θα βρίσκουν δουλειά και θα τα ρίχνουν όλα στο Ελληνικό κράτος (ότι δε δίνει δουλειές, δε ... δε... δε.. , θα γίνουν κύματα αγανακτισμένων και άλλα τέτοια), μήπως για την κρίση φταίμε και εμείς οι Ελληνες;

Προσωπικά με ενοχλεί να βλέπω ξένα πανεπιστήμια να είναι με στην χλίδα τρώγοντας Ελληνικά λεφτά....... και τα δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια με επίπεδο φοιτητών πολυ καλύτερο καθώς και καθηγητών να μην έχουν ωραία εικόνα προς τα έξω. Ακόμα και τα κολέγια στην Ελλάδα βγάζουν πολύ καλή εικόνα προς τα έξω.

Αν πλήρωνε το 1/8 των λεφτών που πληρώνουν έξω ο κάθε φοιτητές για το Ελληνικό Πανεπιστημιο θα γινόντουσαν θαύματα αλλά δυστυχώς κάποιοι το θεωρούν υποχρέωση του κράτους.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

garch

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο garch αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,510 μηνύματα.
Δεν αμφιβάλω οτι λεφτά μπαίνουν στα ταμία του κράτους από τη φορολόγηση.Αμφιβάλλω οτι οι περισσότεροι πληρώνουν κανονικά αλλά αυτό είναι αλλό θέμα. Όπως όμως είπε ο nPb, τα πανεπιστήμια και τει πλέον υπάρχουν και στο...τελευταίο κατσικοχώρι!!Ας μην αναφέρω το γεγονός οτι όλοι οι Έλληνες πλέον έχουν πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αφου περνανε και παιδια που εγραψαν 20,και παιδια που έγραψαν 8!!! Όλα αυτά όμως κοστίζουν στο κράτος που ετσι και αλλιως δεν ειναι και από τα πιο υγιή της Ευρώπης.Εδώ χώρες με καλύτερη κρατικη διαχείρηση και επιβάλλουν δίδακτρα (Βέλγιο,Ολλανδία). Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Κορυφαίο επίπεδο σπουδών και Πανεπιστήμια στα οποία ντρέπεσε να πατήσεις! Επαναλαμβάνω όμως οτι κάτι τέτοιο δεν μπορεί να εφαρμοστεί σωστά στη χώρα μας καθώς η κακή διαχείρηση των λίγων,θα συνεχίσει στα πολλά.

Τα ιδρύματα στου διαόλου τη μάνα είναι άλλο θέμα. Έχω πει στο αντίστοιχο νήμα ότι πρέπει να κλείσουν όσα περιττεύουν.

Η βάση του 10 είναι επίσης ένα άλλο θέμα. Το πρόβλημα των πανεπιστημίων δεν δημιουργήθηκε όταν καταργήθηκε η βάση.
Και ούτως ή άλλως, το πτυχίο της ζαμπονοκοπτικής με ακτίνες λέηζερ δεν είναι το ίδιο με των μηχανολόγων.


Αφού λοιπόν συμφωνούμε ότι λεφτά υπάρχουν και ότι το να πληρώνουμε δεν έχει νόημα με αυτή την νοοτροπία, γιατί τίθεται το θέμα των διδάκτρων; Αν αλλάξει η νοοτροπία και η πολιτική, δε θα χρειάζονται καν τα δίδακτρα για να αναβαθμιστούν τα πανεπιστήμια, γιατί θα διαχειριζόμαστε σωστά τα υπάρχοντα χρήματα.

Και μη συγκρίνουμε τώρα την Ολλανδία με την Ελλάδα... Τη χώρα-πρότυπο της ευρωπαϊκής ένωσης με τη νεοφιλελεύθερη φιλοσοφία, που έως και οι πολεοδομικές αναπλάσεις γίνονται μέσω ιδιωτικοποιήσεων, με τη βαλκανική αναποφάσιστη Ελλάδα που ταλαντεύεται ανάμεσα στο σοσιαλισμό, τη γραφειοκρατία και τις επιταγές των Αμερικανών.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 13 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Civilara

Περιβόητο μέλος

Ο Civilara αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Δανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,344 μηνύματα.
Όπως διαβάζουμε στηνΚαθημερινή ανάμεσα στα μέτρα που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση έτσι ώστε να καταφέρει να εξασφαλίσει τα η κυβέρνηση τα 11,6 δισ. ευρώ υπάρχουν θέματα που αφορούν άμεσα την φοιτητική ζωή και γενικώς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ανάμεσα σε αυτά θα είναι και η επιβολή διδάκτρων 200 ευρώ για τους σπουδαστές ΤΕΙ (ανά έτος) και 300 ευρώ σε φοιτητές ΑΕΙ (ανά έτος) ενώ θα υπάρχει και επιβάρυνση 500 ευρώ για φοιτητές σε μεταπτυχιακές σπουδές πρώτου επιπέδου, ανεξαρτήτως τμήματος – σχολής.

Πηγή:https://foitiblog.net/2012/08/didaktra-se-aei-kai-tai/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nikosgr123

Νεοφερμένος

Ο nikosgr123 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών. Έχει γράψει 67 μηνύματα.
Πιστεύω ότι αυτό το μέτρο έπρεπε να έχει θεσπιστεί προ πολλού. Όντως τώρα δεν είναι ο καιρός. Δυστυχώς όμως όσες μέταρρυθμίσεις χρειαζόταν να γίνουν τον καιρό τους και οι πολιτικοί τις παραγνώριζαν, αναγκάζονται λοιπόν τώρα να κάνουν, που είναι όχι η καλύτερη εποχή. Θα αναβαθμιζόταν πολύ το πανεπιστήμιο διά των διδάκτρων, νομίζω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Mr. Crowley

Διάσημο μέλος

Ο Mr. Crowley αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 3,046 μηνύματα.
Όπως διαβάζουμε στηνΚαθημερινή ανάμεσα στα μέτρα που θέλει να επιβάλει η κυβέρνηση έτσι ώστε να καταφέρει να εξασφαλίσει τα η κυβέρνηση τα 11,6 δισ. ευρώ υπάρχουν θέματα που αφορούν άμεσα την φοιτητική ζωή και γενικώς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Ανάμεσα σε αυτά θα είναι και η επιβολή διδάκτρων 200 ευρώ για τους σπουδαστές ΤΕΙ (ανά έτος) και 300 ευρώ σε φοιτητές ΑΕΙ (ανά έτος) ενώ θα υπάρχει και επιβάρυνση 500 ευρώ για φοιτητές σε μεταπτυχιακές σπουδές πρώτου επιπέδου, ανεξαρτήτως τμήματος – σχολής.

Πηγή:https://foitiblog.net/2012/08/didaktra-se-aei-kai-tai/

Κάτι τέτοιο,δεν ισχύει.Το μόνο που είχε ακουστεί,ήταν για δίδακτρα στα μεταπτυχιακά ή/και στους "αιώνιους" (και πάλι,χωρίς να είναι σίγουρο).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 0 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top