Γνώμες για την Ελληνική Παιδεία

Kristal

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Αποστόλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Ζωγράφος (Αττική). Έχει γράψει 381 μηνύματα.
Aπλά...ΑΙΣΧΟΣ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Crookshanks

Διάσημο μέλος

Ο Crookshanks αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 3,567 μηνύματα.
Πιστεύουμε ότι είμαστε πιο έξυπνοι και πιο επιτυχημένοι στο θέμα της παιδείας και πάμε τόσο κόντρα με τα άλλα κράτη που καταρχάς δεν ενσωματώνουν στην παιδεία την θρησκεία. Θεωρούμαι δηλαδή ότι μπορούμε να πετύχουμε κάτι με το να το παίζουμε δήθεν θρησκόληπτοι?
Δήθεν θρησκόληπτοι. Ο θρησκόληπτος είναι από μόνος του κακή έννοια. Τα βλέπει όλα από τη γωνία της θρησκείας. Αλλά ο δήθεν θρησκόληπτος είναι ακόμα χειρότερος, όπως και ο δήθεν ευσεβής. Εμένα μου τη σπάνε τα θρησκευτικά στο σχολείο. Δεν έχω καμία όρεξη να ακούω τη μία και την άλλη περιγραφή της ορθόδοξης πίστης, αφού δεν ανήκω σε αυτήν. Αλλά όμως αν πάει να καταργηθεί η διδασκαλία των θρησκευτικών στο σχολείο, θα επαναστατήσει η Εκκλησία, οι γριούλες με τα σημαιάκια του δικέφαλου αετού και θα λένε το ΥΠΕΠΘ σατανιστική οργάνωση (ίσως υπερβάλλω αλλά το κάνω για να δείξω και την υπερβολή των ενδεχόμενων αντιδράσεων). Γιατί; Επειδή θέλουν μερικοί να γίνεται brainwash στον κοσμάκη και να τον εκμεταλλεύονται.

Φυσικά αυτό είναι ένα μέγα ψέμα αλλά και πάλι πως τολμάνε να το λένε...είναι πραγματικά αξιοσημείωτο.
Και γιατί λέω ότι είναι ψέμα.
Γιατί όλα τα βιβλία μας εκδίδονται πλέον μετά από διαγωνισμό από τις εκδόσεις Πατάκη(δεν είμαι σίγουρος αν αυτό αφορά και τα παλιά βιβλία αλλά όσα άλλαξαν σίγουρα), και όπως είναι φυσικό είναι παράλογο τα εκδοτήρια του Πατάκη να εκδίδουν φυλλάδια για υποψηφίους(επειδή είναι σοβαρή επιχείρηση και όχι κράτος).Άρα είναι πασιφανεστατο ότι δεν κατάφεραν να είναι στην ώρα τους(για τα αλλά βιβλία) και κυρίως για την γνωστή σε όλους μας ιστορία της ΣΤ Δημοτικού, ότι δεν θέλουν να μοιραστεί πριν από τις εκλογές για ευνόητους λογούς.
Τα βιβλία θα έπρεπε να επιστρέφονται υποχρεωτικά από όλους τους μαθητές σε καλή κατάσταση, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις μελλοντικές γενεές. Διαφορετικά να καταβάλλεται το κόστος εκτύπωσης του βιβλίου. Έτσι θα μαθαίνει ο κόσμος να σέβεται τη δημόσια περιουσία, και να εκτιμά περισσότερο τα βιβλία. Ενώ τώρα βλέπεις πολλούς να καίνε βιβλία και να τα σκίζουν στην αυλή του σχολείου. Κι εκεί που καίνει βιβλία, κάποτε θα κάψουν ανθρώπους, είχε πει ο Σίγκουμντ Φρόιντ για τους Ναζί, που έκαιγαν βιβλία. Αργότερα έκαψαν χιλιάδες Εβραίους. Συν το ότι θα εξοικονομούμε χαρτί και το κόστος ανακύκλωσης του (η οποία θα έπρεπε να θεωρείται δεδομένη, κόστον αγοράς θα ταίριαζε πιο καλά στην περίπτωσή μας).

Αδύνατο επίσης να καταλάβω πως γίνεται να υπάρχουν τόσες χιλιάδες ανέργων δασκαλών και καθηγητών σε όλες τις ειδικότητες και ταυτόχρονα να εμφανίζονται τόσες χιλιάδες θέσεις κενές στο προσωπικό, να δείτε πως τις λένε, α ελλείψεις(έλλειψη θα ήταν αν δεν υπήρχαν καθηγητές).
Είτε γιατί δεν υπάρχουν κονδύλια, είτε γιατί τα τρώνε τα υψηλόβαθμα στελέχη. Και στις δύο περιπτώσεις το Υπουργείο προσπαθεί να εξοικονομήσει πόρους.

Πραγματικά είναι στιγμές που λυπάμαι που είμαι μαθητής σε αυτή την χωρά.
Μόνο στιγμές; Εγώ κατά το 90% του χρόνου που περνάω στο σχολείο λυπάμαι. Όχι ότι δε μου αρέσει η μάθηση. Αλλά όμως δεν είναι μάθηση σωστή αυτή που συντελείται μέσα στα ελληνικά σχολεία. Οι καθηγητές: δεν ελέγχονται από κανέναν. Οι μισοί μαθητές; Δε σέβονται: 1) τους καθηγητές που κάνουν μάθημα, 2) τους συμμαθητές τους που προσπαθούν να ακούσουν και να συμμετάσχουν στο μάθημα, 3) τη δημόσια περιουσία - τί σου φταίει το θρανίο να το διαλύεις με τις τρύπες που κάνεις και με τα γκράφιτι; Ή η αυλή που τη λερώνεις με τα σκουπίδια σου;

Και τα σχολικά κτίρια σαν φυλακές, με κάγκελα στα παράθυρα. Τα έχω συνηθίσει πλέον. Τα καλοριφέρ πολλές φορές με σκουριασμένες σωληνώσεις, τζάμια σπασμένα, οι τοίχοι βαμμένοι. Εκεί ποιος φταίει; Οι μαθητές φταίνε. Όσοι διαπράττουν αυτήν την ύβρη προς τη χώρα. Και οι καθηγητές. Γιατί λένε "αν ξανακάνετε τούτο θα πάθετε εκείνο, θα πάρετε τόσες μέρες αποβολή", και τίποτα δεν κάνουν. Λένε, "ω, τα καημένα, είμαστε πολύ αυστηροί μαζί τους". Και το αποτέλεσμα ποιο είναι; Να μη δίνουν οι μαθητές δεκάρα στις απειλές των καθηγητών. Όχι ότι πρέπει το σχολείο να λειτουργεί με απειλές. Αλλά αν δεν λειτουργεί κανένα άλλο μέσο, αυτό μένει. Φταίνε και μερικοί γονείς, που θαρρούν ότι τα παιδιά τους είναι αγγελούδια και καταφθάνουν στο γραφείο των καθηγητών είτε με ένα ύφος-γιατί-ρε-βρωμιάρηδες-δώσατε-αποβολή-στο-γιόκα-μου είτε με το απορημένο βλέμμα του γονιού που έχει πλήρη άγνοια του χαρακτήρα και των συνηθειών του παιδιού του.

Εξίσου μείζονος σημασίας είναι η δομή του εκπαιδευτικού συστήματος. Γιατί να φορτώνεται ο μαθητής με ένα σάκο βαρύ από τα βιβλία όταν μπορεί να τα αφήνει στο σχολείο, να κάνει όλες τις ασκήσεις στο σχολείο και να κάθεται μέχρι τις πέντε αντί να διαβάζει μέχρι τις εφτά, και μετά να κάνει φροντιστήρια και αγγλικά;

Και να που ερχόμαστε και στο πιο ενοχλητικό και ακανθώδες ζήτημα της ελληνικής παιδείας (κατά τη γνώμη μου), αυτό της παραπαιδείας. Εκατομμύρια ευρώ σπαταλούνται κάθε χρόνο σε φροντιστήρια και σε ιδιαίτερα, από γονείς που ολοένα έρχονται και πιο κοντά στα προβλήματα της ακρίβειας. Σε καιρούς που η αγορά εργασίας καθιστάται ολοένα και πιο ανταγωνιστική, γίνεται απαραίτητη η διδασκαλία ξένων γλωσσών, Η/Υ κ.ά. Οι γονείς υποχρεούνται, τόσο εξαιτίας της ανασφάλειας που φροντίζουν να δημιουργούν οι συντελεστές της ιδιωτικής εκπαίδευσης όσο και της ανικανότητας του κρατικού εκπαιδευτικού θεσμού να παράσχει τις γνώσεις αυτές στα μελλοντικά μέλη της κοινωνίας, να πληρώνουν εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο για να εξασφαλίσουν για τα παιδιά τους ένα Lower, ένα Zertifikat, ένα ECDL, πράγμα που σημαίνει ότι όσοι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα μένουν εκτός παιχνιδιού. Εγώ π.χ. νιώθω γάιδαρος και να μην πω τί άλλο που οι γονείς μου δεν μπορούσαν να πληρώσουν και για γερμανικά εκτός από αγγλικά. Τα οποία γερμανικά, ή δε θα κάνω καθόλου, ή θα τα κάνω κατά τις σπουδές μου. Και μετά να, σου ξεπετάγεται κι ένα ECDL. Πλήρωνε, πλήρωνε, αυτή είναι η δωρεάν δημόσια παιδεία. Όσο για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο; Οι γονείς αναγκάζονται και σε αυτή την περίπτωση, εξαιτίας της ανταγωνιστικότητας και της ανεπάρκειας του εκπαιδευτικού συστήματος (αν μπορούμε να μιλήσουμε για σύστημα και όχι για έναν ασυνάρτητο σωρό από βιβλία και δασκάλους τυχαία σπαρμένους), να πληρώσουν κι εκεί ένα σωρό χρήματα σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα, ώστε να εξασφαλίσουν ότι το παιδί τους θα τα πάει καλά στην φρικτή αηδία που λέγεται Πανελλήνιες Εξετάσεις. Ενώ είμαστε, μαζί με την Πορτογαλία, η μόνη χώρα στους "27" της Ε.Ε. που έχει τέτοιο σύστημα. Σε όλες τις άλλες η εισαγωγή καθορίζεται είτε με ξεχωριστές εξετάσεις για κάθε σχολή, είτε με συγκεκριμένη βαθμολογία σε κάθε μάθημα και όχι "μέσο όρο", ή με την εναλλακτική του κολεγίου, όσον αφορά την Αγγλία. ΓΙΑΤΙ;

Για να γεμίζουν τις τσέπες τους οι συντελεστές της παραπαιδείας. Για να μην χάσουν ψηφαλάκια οι κυβερνήσεις από την κοινωνική αυτή ελίτ, και τους εργαζομένους της -οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, είναι κι αυτοί θύματα της κερδοσκοπίας-. Τελικά καταντούμε να έχουμε μια εθνική επιχείρηση, την "ΠΑΡΑΠΑΙΔΕΙΑ Α.Ε.", η οποία ευνοείται από το γεγονός ότι δίνονται ορισμένα μαθήματα για κάθε κατεύθυνση.

Και δεν είναι μόνο αυτό. Για να γίνει κάποιος ψυχολόγος, θα πρέπει να ξέρει αρχαία. Για να γίνει μαθηματικός θα πρέπει να ξέρει φυσική. Πού θα τα χρησιμοποιήσουν οι ψυχολόγοι τα αρχαία, ε; Θα πάνε ταξίδι στο χρόνο για να μεταδώσουν στον Περικλή τις ιδέες του Φρόιντ και μετά θα κάνουν ψυχανάλυση στο Σωκράτη; Δεν υπάρχει αρκετή επαγγελματική εξειδίκευση, δεδομένου ότι υπάρχουν μόνο τρεις κατευθύνσεις. Τί να τις κάνεις; Εγώ ήμουν υποχρεωμένος να πάω να μάθω αρχαία σε όλο το γυμνάσιο, που τα σιχαίνομαι. Και τώρα ακόμα. Μόνο στην Τρίτη θα τα ξεφορτωθώ. Ο τρίτος ξάδερφός μου, που είναι Ελληνοσουηδός, συνομήλικός μου, πάει σε ειδικό δημόσιο σχολείο (τη στιγμή που εγώ πήγαινα Γ' Γυμνασίου), με βαρύτητα στην επιστήμη των υπολογιστών.

Και αγανακτίζω ακόμα περισσότερο, όταν ακούω τις περιγραφές της μητέρας μου, η οποία είναι από την Ολλανδία, και η οποία δεν είχε φροντιστήρια, τίποτε, ενώ έκανε τρεις ξένες γλώσσες στο σχολείο. Δεν είχε διάβασμα για το σπίτι παρά μόνο τις εργασίες πάνω σε κάποιο θέμα (όχι ασκήσεις, όχι θεωρία). Και δεν είχε αρχαία (τα δικά της αρχαία ήταν η Χημεία, την οποία διέγραψε από τον κατάλογο των μαθημάτων που παρακολουθούσε, ως δικαιωματική επιλογή, μετά από ένα ή δύο χρόνια από τότε που την άρχισε, αν θυμάμαι καλά). Και έτσι αγανκτίζω ακόμη περισσότερο, όταν καταλήγω στο συμπέρασμα ότι πριν τριάντα χρόνια έχαιρε ποιότητας εκπαίδευσης πολύ καλύτερης από αυτήν που "χαίρομαι" εγώ τώρα.

Από τα σχολεία μας λείπει το βασικότερό τους στοιχείο. Λείπουν τα παιδιά. Οι μαθητές μας, δεν είναι πια παιδιά. Είναι αποφασισμένοι υποψήφιοι για τις Πανελλήνιες. Είναι εχθροί μεταύ τους εξαιτίας της ζήλιας και του ανταγωνισμού (τα οποία θα μου πείτε υπήρχαν πάντα, αλλά όχι στο βαθμό που υπάρχουν σήμερα). Είναι ανήλικοι, που τρέχουν από την Τρίτη τάξη του Δημοτικού ακόμα, στα μπαλέττα, στα Γερμανικά, στα Αγγλικά, ή στα Γαλλικά, στο ποδόσφαιρο, στους παραδοσιακούς χορούς, στην κολύμβηση και δεν ξέρω κι εγώ πού αλλού. Κι αυτό έχει συνέπειες και αργότερα. Στο Πανεπιστήμιο, ενώ θα έπρεπε πια να έχει πήξει το μυαλό τους και να πέσουν με τα μούτρα στις σπουδές τους, αποφασίζουν να χαρούν τη ζωή που στερήθηκαν πιο πριν. Κι έτσι έπεται, σε συνδυασμό με την έλλειψη κονδυλίων και των Ελλήνων που άνοιξαν τα φτερά τους στο εξωτερικό, η υποβάθμιση της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Λυπάμαι, λυπάμαι, λυπάμαι πολύ. Θέλω να αλλάξω την κατάσταση και δεν ξέρω πώς. Ο μόνος τρόπος που ξέρω είναι να αφιερώσω τη ζωή μου στην Παιδεία του τόπου. Αλλά ήδη είναι αφιερωμένη αλλού. Εκτός αυτού, φοβάμαι. Φοβάμαι μήπως χαραμίσω τη ζωή μου προσπαθώντας να πετύχω κάτι το επισφαλές, κάτι που τα συμφέροντα και το κατεστημένο αποστρέφονται και θα έκαναν τα πάντα για να μην έρθει στη ζωή. Οπότε θα πάω αλλού. Αν μπορέσω, θα φύγω από την Ελλάδα. Μαμά, γιατί διώχνεις τα παιδιά σου;

Υ.Γ. Το κινητό δεν είναι απαραίτητο, υπάρχει το τηλέφωνο του σχολείου το οποίο είναι διαθέσιμο σε όλους. Οι άλλοι δεν είναι υποχρεωμένοι να εκτίθενται στην ακτινοβολία των κινητών των ασυνείδητων συμμαθητών τους. Εγώ δεν έχω κινητό και τα καταφέρνω μια χαρά.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Jason Del Piero

Δραστήριο μέλος

Ο Jason Del Piero αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 546 μηνύματα.

cha0s

Περιβόητο μέλος

Ο cha0s αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 4,550 μηνύματα.
Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι για 'μενα μέτριο προς καλό.
Καταρχήν προσπερνάω το δημοτικό - γυμνάσιο που είναι λίγο ότι να ναι. Φτάνουμε στο λύκειο, το επίπεδο μπορώ να πω είναι αρκετά ψηλό σε σχέση με τις άλλες χώρες. Ναι 'μεν δύσκολο διότι σε βάζουν σε μια ψυχοφθόρα διαδικασία των πανελληνιών, αλλά για όσους διαβάζουν σοβαρά, αποκτούν καλές γνώσεις.
Αναμφισβήτητα, τα πράγματα που κάνουν οι Έλληνες στο σχολείο είναι πολύ μπροστά, σε σχέση με άλλες χώρες (τη γνωστή Φιλανδία που έχει και καλά το καλύτερο σύστημα). Ναι, οκ η Φιλανδία λένε οτι έχει το καλύτερο σύστημα, αλλά τα παιδιά είναι ντουβάρια πραγματικά. Οταν τα ελληνόπουλα κάνουν απο γυμνάσιο το πυθαγόρειο θεώρημα, και πιο εξεζητημένα μαθηματικά προβλήματα(στο λύκειο), στη Φιλανδία κάνουν πίπ3ς. Μου έχει πει και καθηγητής σε πανεπιστήμιο, οι Ελληνες έχουν φοβερές γνώσεις και πράγματα που κάνουμε στο 1ο και στο 2ο έτος τα έχουν διδαχτεί στο λύκειο. Οι μαθητές απο άλλες χώρες δεν ξέρουν τα βασικά πράγματα μαθηματικών πχ.

Αν άλλαζε λίγο η νοοτροπία του συστήματός μας, χωρίς φροντιστήρια, αλλά με σωστή δουλειά στο σχολείο, θα είχαμε εμείς το καλύτερο σύστημα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 11 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 1 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 0 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top