Γενική συζήτηση για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Πώς θα χαρακτηρίζατε την ελληνική παιδεία; Ποιά τα θετικά της στοιχεία; Ποια τα αρνητικά της; Τϊ εμπειρίες είχατε και τι θα κάνατε πρώτα πρώτα για την αναδιάρθρωσή της; Ποια μέτρα πιστεύετε πρέπει να ληφθούν;

Ελπίζω να μη σας κούρασαν οι ερωτήσεις. Απλώς έβαλα πολλές ερωτήσεις ώστε ο καθένας να εκφράσει αυτό που θέλει για την παιδεία και να μεταπηδά και σε άλλα περιεχόμενα σχετικα με την παιδεία χωρίς να κατηγορείται πως είναι εκτός θέματος.

Με άλλα λόγια μπορείτε να γράψετε ό,τι έχει σχέση με την παιδεία στην Ελλάδα και όλες τις μορφές της. π.χ. σχολείο, πανεπιστήμιο, η παιδεία των σημερινών Ελλήνων, σύγκριση με άλλες χώρες, θετικά στοιχεία της ελληνικής παιδείας κλπ

Ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον! :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fantasmenos

Τιμώμενο Μέλος

Η Διαταραγμένη Προσωπικότητα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Μαυροβούνιο (Ευρώπη). Έχει γράψει 4,026 μηνύματα.
Το να βάζεις ένα παιδί σε ηλικία 17 ετών (όταν ακόμα δεν έχει δικαίωμα να ψηφίζει) να αποφασίζει για το μέλλον του είναι ανορθολογισμός και σίγουρα λάθος ορισμός της λέξης παιδεία από τους υπεύθυνους

Το να βάζεις το ίδιο παιδί να μαθαίνει απ' έξω στίβες βιβλίων αναγκάζοντας το να δαπανά τον πιο παραγωγικό του χρόνο (σε όλους τους τομείς) σε εκμάθηση στείρων γνώσεων και να καταφέρνεις στο τέλος να μισεί το διάβασμα και να το θεωρεί βαρετό πράγμα δεν είναι σωστή άποψη περί παιδείας. Επίσης, το να εμπιστεύεσαι φροντιστήρια για την απόκτηση αυτών των γνώσεων και να βάζεις ανθρώπους να ανταγωνίζονται σε ένα θεσμό ο οποίος μπορεί να στείλει ένα παιδί από Νομική Αθήνας σε Ψυχολογία Αθήνας (άσχετο εντελώς) απλώς και μόνο επειδή δεν έπιασε 30 μόρια (τα οποία μπορεί να τα έχασε στη φυσική, τη σχέση έχει η φυσική με τη Νομική ποτέ δεν κατάλαβα όπως ποτέ δεν κατάλαβα τη σχέση μπορεί να έχει η Ιατρική με την Ιστορία) είναι πως να το πω ...ηλίθιο. Τεσπα, από ότι ξέρω έχουν αφαιρεθεί από τις Πανελλήνιες κάποια μαθήματα. Δυστυχώς δεν έχουν καταργηθεί οι Πανελλήνιες :P

Ελληνική Παιδεία στην Ελλάδα; Για τα πανηγύρια. Πάντως έχουμε τα πιο ικανά ρομποτ μαθητές. Όλοι το λένε και χαιρόμαστε (τρομάρα μας)...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Το θέμα των Πανελληνίων είναι τεράστιο. Αλλά επρεπε να εφευρεθεί ένα αδιάβλητο σύστημα.Και δυστυχώς βρήκαν αυτό. Σε πόσο καιρό πιστεύετε θα καταργηθούν οι Πανελλήνιες; Ή πιστεύετε πως δε θα γίνει... Αυτό μόνο οι ρομποτμαθητές μας το καταλαβαίνουν. ...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Scandal

Διαχειριστής

Ο Πέτρος αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι 35 ετών, Φοιτητής του τμήματος Πληροφορικής ΟΠΑ και μας γράφει απο Περιστέρι (Αττική). Έχει γράψει 18,578 μηνύματα.
Πώς θα χαρακτηρίζατε την ελληνική παιδεία; Ποιά τα θετικά της στοιχεία; Ποια τα αρνητικά της; Τϊ εμπειρίες είχατε και τι θα κάνατε πρώτα πρώτα για την αναδιάρθρωσή της; Ποια μέτρα πιστεύετε πρέπει να ληφθούν;

Με άλλα λόγια μπορείτε να γράψετε ό,τι έχει σχέση με την παιδεία στην Ελλάδα και όλες τις μορφές της. π.χ. σχολείο, πανεπιστήμιο, η παιδεία των σημερινών Ελλήνων, σύγκριση με άλλες χώρες, θετικά στοιχεία της ελληνικής παιδείας κλπ

Ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον! :)
- Έχω παρατηρήσει ότι μεγαλύτερο ρόλο στην παιδεία που θα αποκτήσουν τα παιδιά κατέχουν πρώτα το οικογενειακό περιβάλλον και ύστερα το σχολείο. Αν στο σπίτι ενός παιδιού κυριαρχούν οι μίζερες και ευτελείς αντιλήψεις, το παιδί τις υιοθετεί και δύσκολα το σχολείο μπορεί να βοηθήσει.
Σε κάθε σχολείο ανά περιοχή υπάρχει διαφορετική κουλτούρα (και έχω την υποψία ότι σχετίζεται άμεσα με το βιοτικό επίπεδο των κατοίκων). :/:
- Τα ΤΕΕ/ΕΠΑΛ έχουν γίνει σχολεία όπου οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους που "δεν παίρνουν από γράμματα" (μιας που το γενικό λύκειο θεωρείται δυσκολότερο) και όχι εκπαιδευτικά ιδρύματα για τα άτομα που τους ενδιαφέρει η τεχνική κατάρτιση και όχι η επιστημονική.
- Υπάρχουν και αξιόλογοι καθηγητές αλλά και ανάξιοι της θέσης τους (που μπαίνουν στην τάξη και αντί για μάθημα χαζεύουν στην έδρα - αυτό για τα 3/4 των συνολικών ωρών του σχολικού έτους).
Αν τα ίδια τα παιδιά δεν αντιδρούν στη β περίπτωση, τίποτε άλλο δε μπορεί να περιορίσει το φαινόμενο.
- Ένας λόγος για την κατάντια των δημόσιων σχολείων είναι και η αντίληψη που κυριαρχεί στα παιδιά και τους γονείς ότι αφού ΔΕΝ πληρώνουν (τουλάχιστον όχι με άμεσο τρόπο :P ), το σχολείο έχει μικρότερη σημασία και αξίζει λιγότερη εκτίμηση.

Αυτά τα διάσπαρτα μου ήλθαν στα γρήγορα :P
Το να βάζεις ένα παιδί σε ηλικία 17 ετών (όταν ακόμα δεν έχει δικαίωμα να ψηφίζει) να αποφασίζει για το μέλλον του είναι ανορθολογισμός και σίγουρα λάθος ορισμός της λέξης παιδεία από τους υπεύθυνους
Και ποιος θα αποφασίσει δηλαδή, οι γονείς του; :P
Μη ξεχνάμε ότι πανελλαδικές εξετάσεις για εισαγωγή στην τριτοβάθμια μπορεί να δίνει ο καθένας που έχει τελειώσει τη δευτεροβάθμια, όσες φορές θέλει!
Συνεπώς ακόμα και αν θεωρήσουμε ότι κάποιος επιλέγει στα 17/18 έναν επαγγελματικό προσανατολισμό που στην πορεία διαπιστώνει ότι δε του ταιριάζει, μπορεί να ξανά δώσει πανελλαδικές (είναι κάτι το οποίο κάνουν αρκετοί).

Αυτό σαν απάντηση στο να αποφασίζει για το μέλλον του (και όχι στο αν το σύστημα των πανελλαδικών είναι εντάξει ή όχι).

-petros
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Dark_kronos

Επιφανές μέλος

Ο Rognan αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Μας γράφει απο Ισπανία (Ευρώπη). Έχει γράψει 20,660 μηνύματα.
- Ένας λόγος για την κατάντια των δημόσιων σχολείων είναι και η αντίληψη που κυριαρχεί στα παιδιά και τους γονείς ότι αφού ΔΕΝ πληρώνουν (τουλάχιστον όχι με άμεσο τρόπο :P ), το σχολείο έχει μικρότερη σημασία και αξίζει λιγότερη εκτίμηση.


Και στα ιδιωτικα ομως εχουν την αντιληψη οτι "εγω πληρωνω, σιγα μην κατσω να κανω οτι μου λες... Και επιπλεων αφου αυτα τα ξερω απο το φροντιστιριο, παρατα με...."
Αυτο τουλαχιστων επικρατει στα ιδιωτικα σχολεια της ροδου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 16 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

thanosmylo

Δραστήριο μέλος

Ο Θάνος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Μεταπτυχιακός φοιτητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Δυτικής Αττικής (Αιγάλεω) και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 571 μηνύματα.
Το πρόβλημα με την παιδεία μας είναι ότι δεν έχει βρεθεί ακόμη ένα σύστημα που να είναι τόσο αδιάβλητο όσο είναι οι Πανελλήνιες. Δυστυχώς ζούμε σε μια χώρα που η δαφθορά πάει παντού και γιατί να φύγει από την Παιδεία;; Γι'αυτό και δεν καταργούνται. Ή είναι ένας από τους λόγους.
Ποιό κατά τη γνώμη σας θα ήταν το ιδανικό σύστημα στην Ελλάδα; Ή μάλλον αν ήσασταν υπουργός Παιδείας τί θα κάνατε για το θέμα αυτό;
Σκεφτείτε όλους τους παράγοντες που θα επηρεάσουν την αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος και πείτε.
(Ξέρω σαν θέμα Έκθεσης ακούγεται!:D)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Obscura

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Obscura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,515 μηνύματα.
Στο θέμα για τις καταλήψεις έγραψα η δύστυχη κάτι που θεωρώ τόσο αυτονόητο που με εξέπληξε ο αριθμός των αρνητικών που έλαβα: "Χαμένος είναι ο χρόνος ΜΕΣΑ στην τάξη".

Παρόλο που το ζήτημα είναι αρκετά οδυνηρό για εμένα, θα ήθελα να σπάσω για λίγο τη μεμβράνη και να σας αφουγκραστώ. Γιατί δεν είναι χαμένος χρόνος;

Υ.Γ. Αν έχετε να πείτε κάτι σχετικό με τις καταλήψεις, προτιμήστε το αντίστοιχο θέμα καλύτερα.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Neraida

Επιφανές μέλος

Η Bitch... αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 13,073 μηνύματα.
Να σε ρωτησω εγω πρωτα για ποιο λογο θεωρεις οτι ειναι χαμενος ο χρονος μεσα στις ταξεις?
Διοτι εγω ισως ειμαι απο τις εξαιρεσεις, αλλα ευτυχως στηριξα την παραπαιδεια μονο στην τελευταια ταξη του Λυκειου και αυτο γιατι ηταν "μαστ", ας πουμε...Περισσοτερη δουλεια εκανα μονη μου και κατα την ωρα του μαθηματος στο σχολειο παρα στα φροντιστηρια....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Obscura

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Obscura αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,515 μηνύματα.
Να σε ρωτησω εγω πρωτα για ποιο λογο θεωρεις οτι ειναι χαμενος ο χρονος μεσα στις ταξεις?
Διοτι εγω ισως ειμαι απο τις εξαιρεσεις, αλλα ευτυχως στηριξα την παραπαιδεια μονο στην τελευταια ταξη του Λυκειου και αυτο γιατι ηταν "μαστ", ας πουμε...Περισσοτερη δουλεια εκανα μονη μου και κατα την ωρα του μαθηματος στο σχολειο παρα στα φροντιστηρια....

Ίσως με παρεξήγησες. Δε μιλάω για χαμένο χρόνο στη σχολική τάξη έναντι της φροντιστηριακής τάξης αλλά για χαμένο χρόνο και δυναμικό στην τάξη όπως αυτή διαμορφώνεται από το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα και την ισχύουσα νοοτροπία. Από τη δική μου οπτική δηλαδή, ολόκληρη η κατασκευή χωλαίνει (γι'αυτό και δε θα μπω στον κόπο τα θίξω δένδρα -η έννοια της "ύλης", η βαθμοθηρία, η αποστήθιση, ο θάνατος της σκέψης και της δημιουργικότητας, οι διακρίσεις και πάει λέγοντας- που απαρτίζουν το δάσος). Και αναρωτιέμαι πώς αλλιώς μπορεί να αντιλαμβάνεται κάποιος το χρόνο αυτόν, εκτός από καμμένο; :hmm:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Angie_Ann

Διάσημο μέλος

Η Angie_Ann αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 2,330 μηνύματα.
Εδώ ταιριάζει και ένα από τα αγαπημένα μου αποφθέγματα:

Τα δημιουργικά μυαλά επιβιώνουν σε κάθε είδους κακή εκπαίδευση. ~ Άννα Φρόιντ

Χωρίς να διαφωνώ με τα λεγόμενα σου θα ήθελα να σε 'διορθώσω'. Ο χρόνος στην τάξη δεν είναι ακριβώς χαμένος απλά θα μπορούσε να αξιοποιηθεί καλύτερα. Το εκπαιδευτικό μας σύστημα, θύμα των πολιτικών των τελευταίων δεκαετιών σίγουρα δεν προσφέρει τη γνώση έτσι όπως θα έπρεπε. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν προσφέρει και καθόλου γνώση. Όλοι μας είχαμε και κακούς καθηγητές, και καλούς καθηγητές. Οι δεύτεροι, παρότι γρανάζια του 'σάπιου' συστήματος κατάφεραν με τον τρόπο τους να μας μεταδώσουν τη γνώση. Προσωπικά, ίσως βέβαια να ήμουν και τυχερή, είχα καθηγητές που προώθησαν τη σκέψη και τη δημιουργικότητα μου, καθηγητές που με δίδαξαν αλλά και καθηγητές οι οποίοι ήταν χάσιμο χρόνου.

Και εγώ σου έβαλα αρνητική στο θέμα των καταλήψεων. Γιατί; Γιατί το βρίσκω βλασφημία να καταριέται κανείς την εκπαίδευση όσο χάλια και αν είναι αυτή. Μήπως ήταν και χαμένος ο χρόνος που έμαθες να διαβάζεις; Η μήπως το θεωρείς χαμένο χρόνο που έμαθες μαθηματικά, φυσική και χημεία έστω και με αυτόν τον αποστειρωμένο τρόπο που διδάσκονται στα ελληνικά σχολεία; Δεν πρέπει να τα ισοπεδώνουμε όλα. Μην ξεχνάς ότι παρά τις αδυναμίες του συστήματος εσύ είσαι σε θέση αυτή τη στιγμή να είσαι ένας σκεπτόμενος πολίτης. Μπορεί αυτό να το θεωρείς αποτέλεσμα αποκλειστικά της δικής σου προσπάθειας και αναζήτησης αλλά δεν μπορείς να αρνηθείς ότι τις πρώτες σου γνώσεις, αυτές που χρησιμοποίησες για να γίνεις το άτομο που είσαι σήμερα τις πήρες από το σχολείο.

Μαζί σου πάντως στο ότι έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για μια ικανοποιητική εκπαίδευση. Μιας και συμμετέχω στην εκπαιδευτική διαδικασία, συχνά λέω σε γονείς το εξής: Τι σας ενδιαφέρουν οι βαθμοί; Αφού από αυτά τα 12 χρόνια στο σχολείο το μόνο που μετράει είναι το αποτέλεσμα των Πανελληνίων... Μια πολύ λυπηρή συνειδητοποίηση θα έλεγα :/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

solstice

Νεοφερμένος

Ο solstice αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 6 μηνύματα.
Η κυβέρνηση της ΝΔ βλέποντας ότι το παλιό εκπαιδευτικό σύστημα δημιούργησε άτομα κλειστοφοβικά,σχετικώς αντικοινωνικά και αδύναμα να ανταποκριθούν στους γρήγορους ρυθμούς της παγκοσμιοποίησης.δημιούργησε μέσω του Εθνικού Συμβουλείου Παιδείας ένα νέο εκπαιδευτικό σύστημα όπου θα προωθούνται σε εκλεκτά και ανώτερα επαγγέλματα μόνο όσοι μπορούν να ενταχθούν στη καθημερινότητα του διεθνισμού και του πολυπολιτισμού.Οι υπόλοιποι που επιμένουν εθνοκεντρικά και αρνούνται την επιβολή της παγκοσμιοποίησης στην ιδιωτική και δημόσια ζωής μας θα απομακρύνονται από τα ελεύθερα επαγγέλματα και το δημόσιο μέσα από το κόψιμο που θα υποστούν στις κλειστές πανεπιστημιακές εξετάσεις.
Εάν ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε πιο πολύ επαφή με τον κόσμο,θα καταλάβαινε ότι η αγωνία των λαικών στρωμάτων είναι να αποκτήσουν αστική προπαιδεία ώστε οι πιο αδύναμοι της ζωής να μπορούν να ανοίξουν ένα μαγαζί ή μια βιοτεχνίας ώστε να μην καταντήσουν delivery boys ή άνεργοι.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Nickname

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Νίκος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Φοιτητής και μας γράφει απο Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 1,133 μηνύματα.
στα αρνητικά της ελληνικής παιδείας να προσθέσω και αυτό
[...]Το κύριο μειονέκτημα της παιδείας μας νομίζω πως είναι ότι μαθαίνουμε πάρα πολλά. Τόσο στο Δημοτικό, όσο και στο Γυμνάσιο και ακόμα περισσότερο στο Λύκειο, το σχολείο πασχίζει να χωρέσει στο μυαλό μας χιλιάδες πληροφορίες.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, αυτές οι πληροφορίες απαιτείται να τις μαθαίνουμε απ' έξω. Η ελληνική παιδεία στηρίζεται στην αποστήθιση, και μάλιστα μεγάλου όγκου πληροφοριών και μαθημάτων. Το αποτέλεσμα; Συγκρατούμε για λίγο τα κείμενα που αποστηθίσαμε και μετά τα διαγράφουμε (εκούσια) από τη μνήμη μας. Μαζί όμως με τα "άχρηστα", σβήνονται και τα "χρήσιμα".Επιπλέον, η στείρα αποστήθιση μας δημιουργεί μια αποστροφή για τα σχολικά και κατ' επέκταση και τα εξωσχολικά βιβλία.

Θα πάρω για παράδειγμα την Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης της Γ' Λυκείου: Γιατί πρέπει οι μαθητές να μαθαίνουν (απ' έξω φυσικά) το ακριβές ποσό δανείου που χορήγησε η κάθε χώρα στην Ελλάδα; Είναι κρίμα τόσο ενδιαφέροντα μαθήματα, όπως η Ιστορία, να "αμαυρώνονται" εξαιτίας του όγκου των πληροφοριών που παρέχουν και της αποστήθισης.


>Nickname<
πηγή: https://tiexwstomualomou.blogspot.com/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 15 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Ολοι λενε πως ειναι σκατα. Εγω ομως πιστευω πως με λιγες αλλαγες θα μπορουσαμε καλυτερο.
Μεχρι την 3η γυμνασιου (την ταξη μου), οι πιο πολυ καθυγητες πρπ να εχουν καταλαβει ποια κατευθυνση σου ταιριαζει. Οποτε, γιατι να διαλεγει ο μαθητης στην 2α λυκειου, και να μην αποφασιζει το σχολειο με βαση αυτα που πιστευουν οι καθηγητες; Ετσι δεν θα χρειαζοταν να βασανιζονται τα καιμενα παιδακια σαν κι εμενα π ενω ξερουν οτι δεν τις κατεχουν γενικα τις γλωσσες και τα συντακτικα κ τις γραμματικες, να με βαζαναι στο λυκειο να εκανα μονο βιολογια φυσικη χιμια και μαθηματικα (μην ξεχναμε γυμναστικη :clapup: ), αλλα σε πιο προχορημενο επιπεδο, ωστε ολοι οι Ελληνες πολιτες να βγαινουν απο το σχολειο με γνωσεις που θα τους χρειαστουν, και οχι με βλακειες οπως που θα βαλω την περισπομενη; :hmm:

Ποιος συμφωνει;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Lita Athens

Δραστήριο μέλος

Η Lita Athens αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 541 μηνύματα.
Τί εννοείς να μην αποφασίζει ο μαθητής την κατεύθυνση που θα πάει, αλλά να την αποφασίζει το σχολείο?
Η κατεύθυνση επιλέγεται με βάση τα προσωπικά ενδιαφέροντα του μαθητή και τους προσωπικούς ακαδημαικούς και επαγγελματικούς του στόχους.
Αν η επιλογή γινόταν από το σχολείο, θα δημιουργούνταν πολλά προβλήματα. Πως θα μάθει ο μαθητής να αυτενεργεί, να κρίνει και να επιλέγει? Πως θα επιλεξει το σχολείο κατεύθυνση για κάποιον που είναι καλός σε όλα τα μαθήματα? Πως θα δοθεί η ευκαιρία σε κάποιον να παλέψει για το ονειρό του, έστω και αν δεν είναι καλός σε ορισμένα μαθήματα? (Αν δηλαδή κάποιος, ενώ θέλει να γίνει βιολόγος, δεν είναι καλός στα μαθηματικά ή είναι καλύτερος στα γλωσσικά μαθήματα, και τον βάλουν στη θεωρητική, θα πρέπει να εγκαταλείψει το ονειρό του σπουδάσει βιολογία? Δεν πρέπει να του δοθεί καν η ευκαιρία να το προσπαθήσει???...). Η επιλογή πρέπει να γίνεται από τον μαθητή και πρέπει να του δίνεται η ευκαιρία να προσπαθήσει, ακόμη και σε κάτι που δεν είναι καλός.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Τα ονειρα ειναι βλακιες. Η δουλεια ειναι δουλεια, κατα τη γνωμη μου, ειναι ασκοπο να κανεις ονειρα, ουτος η αλλος, ο,τι δουλεια και να κανεις, καποτε θα τη βαρεθεις κι αυτην. Για να ειναι πιο αποτελεσματικη η χωρα πρεπει να κανει ο καθενας αυτο που ειναι καλυτερος. Ειναι ανοητο να χαραμιζεται ταλεντο για μια βλακεια... Επισεις, αμα λες για τα 'φυτα' της ταξης που περνουν 19 κ 20 παντου, εγω καταλαβαινω που ειναι καλυτερος ο ενας. Συνηθος τα αγορια ειναι για θετικη και τα κοριτσια για φιλολογικη. Λιγα ειναι τα κοριτσια π δεν δυσκολευονται να καταλαβουν μαθηματικα (λιγα και τα αγορια, αλλα πολλα σε σχεση με τα κοριτσια)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ntina_btfc

Νεοφερμένος

Η Ntina_btfc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Άγιοι Ανάργυροι (Αττική). Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Τα όνειρα δεν είναι βλακείες:D. Είναι στόχοι ζωής.Την δουλεία του κάποιος την βαριέται εάν και ΜΟΝΟ αποκλείνει σε μεγάλο βαθμό από τις προσωπικές του επιθυμίες.Πιστέυω ότι δεν υπάρχει ΚΑΜΙΑ περιπτωση να βαρεθείς την δουλεία σου,εάν επιλέγεις με βάση αυτά που σ'αρέσουν. Επίσης είναι λάθος να πιστευεις πως ο καθηγητής μπορει να διαλέξει εκ μέρους σου. Αν ήταν έτσι,τότε κάθε φορά που θα ερχόταν η στιγμή να πάρεις καποια σημαντική απόφαση για την ζωή σου, βάλε κάποιον άλλο να αποφασίσει, που νομίζεις οτι σε ξέρει καλύτερα απ' ότι ΕΣΥ τον εαυτό σου. Ετσι όλοι θα γίνονταν εξαρτημένα όργανα των άλλων και κανείς δεν θα είχε προσωπική βούληση:beating:. Το σχολείο (κανονικά) έχει στόχο την παιδεία των ατόμων σε ένα ΕΥΡΥΤΕΡΟ πλαίσιο γνώσεων και όχι μόνο την εξιδίκευση. ΚΑΘΕ μάθημα έχει τον στόχο του. Φαντάζεσαι να ήξερες μόνο μαθηματικά και να μην μπορούσες να εκφραστείς και να μιλήσεις:eek::eek::eek:??? Θα ήταν σαν να μην ήξερες τιποτα.!!!! Προσπάθησε να αναθεωρήσεις.....:hmm::confused::/:

Το μέλλον ανήκει σε αυτούς που πιστεύουν στην ομορφιά των ονείρων....
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nicoleta1994

Νεοφερμένος

Η Νικολετα αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 30 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Σταυρούπολη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 79 μηνύματα.
Τα ονειρα ειναι βλακιες. Η δουλεια ειναι δουλεια, κατα τη γνωμη μου, ειναι ασκοπο να κανεις ονειρα, ουτος η αλλος, ο,τι δουλεια και να κανεις, καποτε θα τη βαρεθεις κι αυτην. Για να ειναι πιο αποτελεσματικη η χωρα πρεπει να κανει ο καθενας αυτο που ειναι καλυτερος. Ειναι ανοητο να χαραμιζεται ταλεντο για μια βλακεια... Επισεις, αμα λες για τα 'φυτα' της ταξης που περνουν 19 κ 20 παντου, εγω καταλαβαινω που ειναι καλυτερος ο ενας. Συνηθος τα αγορια ειναι για θετικη και τα κοριτσια για φιλολογικη. Λιγα ειναι τα κοριτσια π δεν δυσκολευονται να καταλαβουν μαθηματικα (λιγα και τα αγορια, αλλα πολλα σε σχεση με τα κοριτσια)

Aυτο δεν ισχύει..είναι καθαρα προκατάληψη...
Και ναι το συστημα ειναι χαλια,αλλα αυτο δεν σημαινει οτι ειναι επιτρεπτο να αποφασισει καποιος τριτος για το δικο σου μελλον. Οπως αναφερθηκε και παραπανω τα ονειρα δεν ειναι βλακειες, ειναι στοχοι τους οποιους θετεις στον εαυτό σου με σκοπό να τος πετύχεις.
Το συστημα στην παρούσα φάση δυσκολεύει την επιτευξη τους. Θα ήταν πολύ καλύτερα αν γινόταν μάθημα επαγγελματικού προσανατολισμού της προκοπής στο σχολείο ή αν στην πρώτη λυκείου έκαναν τα παιδιά ένα τεστ το οποίο θα προσδιόριζε σε ποιο τομέα έχουν κλίση και ποια εργασία τους ταιριάζει και από κει και πέρα να επιλέγουν κατεύθυνση σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους έχοντας όμως και ως βοήθεια τα αποτελέσματα του τεστ.(τέτοιου είδους τεστ γίνονται σε κέντρα επαγγελματικού προσανατολισμού)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gregory nub

Διάσημο μέλος

Ο gregory nub αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιακός φοιτητής και μας γράφει απο Ηνωμένο Βασίλειο (Ευρώπη). Έχει γράψει 2,619 μηνύματα.
Αφου ειμαι τριτη, κανω ΣΕΠ 1 ωρα την εβδομαδα. Μπορω να πω πως αυτη η ωρα ειναι χασιμο χρονου και πηγαινω μονο για να μην παρω απουσιες. Δεν με εχει βοηθησει ΚΑΘΟΛΟΥ στο να καταλαβω τι δουλεια θα μου αρεσε. Τους γονεις μου δεν τους ρωταω γιατι θα μου πουν κανα πολυτεχνιο η ιατρικη κ αυτες τις συνηθησμενες παπαριες. Στο ΣΕΠ ολο κατι ασκησεις για να καταλαβουμαι τον εαυτο μας κανουμε. Σορυ αλλα αμα ηθελα να καταλαβω τον εαυτο μ παω κ σε ψυχολογο, παλι καλα π εχω κ κατι τσοντες στο κινιτο να περναει η ωρα στο ΣΕΠ.

Κατα τη γνωμη μου, εμεις που δεν κανουμαι μουσικη ειναι ΚΑΚΟ. Δεν ξερω να παιζω οργανο, αλλα πρπ να καταλαβουν κατι αυτοι οι αναποιροι στο υπουργειο παιδειας. Η ζωγραφικη, γυμναστικη, και μουσικη ειναι οσο σημαντικη ειναι και τα μαθηματικα, γλωσσα κτλ. Αμα μας μαθαιναν να παιζουμαι κανα μουσικο οργανο θα εκαναν πολυ καλο στα παιδια. Η μουσικη χαλαρωνει, ειναι κριμα που εχουμε αφοσιωθει τοσο πολυ στις πραξεις και στο διαβασμα, αλλα δεν εχουμαι κατι για να τα αντισταθμισει. Ας πουμε, εγω δεν ζωγραφιζω καλα, αλλα την ωρα της ζωγραφικης ειναι πολυ ωραια η αισθηση που εισαι υσηχος και το μονο που κανεις ειναι να χρησιμοποιεις την φαντασια σου. Επισης η γυμναστικη κανει καλο στο μυαλο, ξεθολονει το μυαλο μου μετα απο ενα ματσ μπασκετ/βολει και σκεφτομαι πιο καθαρα.

Αλλα φυσικα οι πολιτικοι δεν νοιαζονται για τα παιδια, αφου δεν εχουν καθολου φωνη, δεν μπορουν να κανουν απεργια, τπτ! Οποτε σου λεει πιος τους χεζει, αστους στην μοιρα τους να γαμ***νται στο κολοσχολειο. Τους γονεις δεν τους νοιαζει καθολου φυσικα, το μονο π τους νοιαζει ειναι το παιδι τους να βγαζει 5000 ευρω το μηνα οταν μεγαλωσει. Εχοντας ζησει σκατα ζωη στα σχολεια :(
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ntina_btfc

Νεοφερμένος

Η Ntina_btfc αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών, Μαθητής Β' λυκείου και μας γράφει απο Άγιοι Ανάργυροι (Αττική). Έχει γράψει 25 μηνύματα.
Ωραία.Και εγώ σου λέω: Οι πολιτικοί δεν νοιάζονται.Το σχολείο δεν νοιάζεται.Οι γονείς στην κοσμάρα τους.ΔΕΝ έχεις άδικο. Το ερώτημα είναι:Εσύ νοιάζεσαι????? Ή θα αφήνεις τους άλλους να αποφαζίζουν για σενα???? Μην περιμένεις από κανεναν τιποτα στην τελικη.Ψαξ'το μόνος σου!!!! Τοσες πηγές πληροφόρησης εχουμε στις μέρες μας...!!!! Διαδικτυο , βιβλία , εφημερίδες.... ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ!!! Το συστημα το μόνο που προσπαθεί να κάνει είναι σε κατευθύνει εκεί που αυτο θέλει. Βρές αυτα που γουστάρεις να κάνεις και κυνηγησε το. Αλλα ΕΣΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ. Οχι για το σχολείο, οχι για τους γονείς σου,οχι για τους πολιτικούς. Παρε οτι μπορεις απο το σχολείο (γιατι δεν προσφέρει και πολλά).Τα υπόλοιπα πρέπει να τα ψάξεις μονο σου. Δεν είναι ευκολο,αλλα δεν υπάρχουν πολλές εναλακτικες.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

nPb

Επιφανές μέλος

Ο nPb αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Πάτρα (Αχαΐα). Έχει γράψει 20,986 μηνύματα.

...και όταν κάποιοι σου γκρεμίζουν με ωμό τρόπο (τσαμπουκά) τα όνειρα; :hmm:

Ωραία.Και εγώ σου λέω: Οι πολιτικοί δεν νοιάζονται.Το σχολείο δεν νοιάζεται.Οι γονείς στην κοσμάρα τους.ΔΕΝ έχεις άδικο. Το ερώτημα είναι:Εσύ νοιάζεσαι????? Ή θα αφήνεις τους άλλους να αποφαζίζουν για σενα???? Μην περιμένεις από κανεναν τιποτα στην τελικη.Ψαξ'το μόνος σου!!!! Τοσες πηγές πληροφόρησης εχουμε στις μέρες μας...!!!! Διαδικτυο , βιβλία , εφημερίδες.... ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥ!!! Το συστημα το μόνο που προσπαθεί να κάνει είναι σε κατευθύνει εκεί που αυτο θέλει. Βρές αυτα που γουστάρεις να κάνεις και κυνηγησε το. Αλλα ΕΣΥ ΓΙΑ ΣΕΝΑ. Οχι για το σχολείο, οχι για τους γονείς σου,οχι για τους πολιτικούς. Παρε οτι μπορεις απο το σχολείο (γιατι δεν προσφέρει και πολλά).Τα υπόλοιπα πρέπει να τα ψάξεις μονο σου. Δεν είναι ευκολο,αλλα δεν υπάρχουν πολλές εναλακτικες.

κοπέλα μου...προσκυνώ!! δεν ξέρεις πόσο με βρίσκες σύμφωνο με την άποψή σου...

Αν αυτήν την άποψη σου, την είχαμε υιοθετήσει όλοι εμείς οι μαθητές (διαφόρων βαθμίδων παιδείας: πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτο-τέταρτο-βάθμιας) θα ήταν πολύ διαφορετικά τα πράγματα σε πολλούς τομείς, παγκοσμίως! Ο σκοπός της ζωής και η ζωή δεν είναι μόνο σχολείο ή πανεπιστήμιο.

Ας αναλογιστούμε πως οι παλιότεροι κορυφαίοι επιστήμονες ή κορυφαίοι άνθρωποι (σε άλλους τομείς της κοινωνίας) είχαν διαπρέψει προσφέροντας τετάρτιο έργο στην κοινωνία (δηλ., «μιλούσαν» μέσω του έργου τους και της κοινωνικής προσφοράς τους) ή και εν τέλει αφήνοντας παρακαταθήκη στην ανθρωπότητα αξιόλογο έργο χωρίς τα κοινωνικά, οικονομικά, τεχνολογικά, ακαδημαϊκά,...κ.α. μέσα που έχουμε εμείς οι βουτυρομπεμπέδες και βουτυρομπεμπέδισσες σήμερα απλόχερα από τους είλωτες-γονείς μας. Και αυτοί τότε ζούσαν σε μια φτωχή Ελλάδα προερχόμενη από πόλεμο ή πολέμους με την x διεφθαρμένη πολιτική κλίκα, με το «φτωχό» εκπαιδευτικό σύστημα, τον τεχνολογικό αναλφαβητισμό, ...κ.α. γνωστά από την ιστορία μας.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

  • Τα παρακάτω 0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν μαζί με εσάς αυτό το θέμα:
    Tα παρακάτω 5 μέλη διάβασαν αυτό το θέμα:
  • Φορτώνει...
Top