Βοήθεια/Απορίες στη Βιολογία Προσανατολισμού

Luis

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο Luis αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει από Φλώρινα (Φλώρινα). Έχει γράψει 329 μηνύματα.
Η αντιγραφή του DNA αρχίζει από το άκρο, όπου έχει ήδη ξετυλιχθεί η έλικα του DNA από τις DNA ελικάσες. Όπως βλέπεις, δημιουργείται μια θηλιά, όπου και θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία της αντιγραφής. Η αντιγραφή του DNA είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται με κατεύθυνση 5 -> 3 και οι αλυσίδες του DNA στη διπλή έλικα είναι αντιπαράλληλες. Άρα, στην αλυσίδα Α, η αντιγραφή θα πραγματοποιηθεί με συνεχή τρόπο. Ενώ στην αλυσίδα Β, η αντιγραφεί γίνεται με ασυνεχή τρόπο και στη συνέχεια τα διάφορα τμήματα DNA που προκύπτουν συνδέονται μεταξύ τους με φωσφοδιεστερικό δεσμό.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
Καλησπέρα, θα ήθελα τη γνώμη σας για την παρακάτω άσκηση:
Στον άνθρωπο τα κατσαρά μαλλιά επικρατούν των ίσιων και οι ελεύθεροι λοβοί των σταθερών. Ένα παντρεμένο ζευγάρι είναι ετερόζυγο και για τα δύο χαρ/κα. Ποιά η πιθανότητα α) το πρώτο τους παιδί να έχει σταθερούς λοβούς; β)η πρώτη κόρη τους να έχει ελεύθερους λοβούς και κατσαρά μαλλιά; γ)το επόμενο παιδί τους να είναι αγόρι με ίσια μαλλιά και ελεύθερους λοβούς;

Λύση:
Πρόκειται για πρόβλημα διυβριδισμού και μάλιστα η διασταύρωση δίνει την φ.α. 9:3:3:1 της διασταύρωσης της f1 γενιάς του mendel.
α)η πιθανότητα είναι 4/16=25%
β) Εδώ είναι το πρόβλημα. Εγώ απαντώ πως η πιθανότητα είναι 9/16, χωρίς να υπολογιστεί η πιθανότητα του φύλου (1/2) καθώς όπως διατυπώνεται το ερώτημα με δεδομένο πως το παιδί θα είναι κορίτσι καλλούμαστε να υπολογίσουμε την πιθανότητα να έχει τα χαρακτηριστικά που περιγράφονται.
Όμως, μου είπαν πως αυτό είναι λάθος, αφού έπρεπε να υπολογίσω και την πιθανότητα του φύλου, οπότε το αποτέλεσμα θα ήταν 9/32.
γ) αντίθετα εδώ που ζητάει να εξετάσουε την πιθανοτητα που αφορά το επόμενο ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΓΟΡΙ ΚΑΙ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΑ ΧΑΡ/ΚΑ υπολόγισα και το 50% για την περίπτωση να είναι αγόρι.

Πιστεύετε ότι η λύση μου και το σκεπτικό της είναι σωστό; Αυτή η σκέψη φαίνεται να επηρεάζει τη λύση καθώς η πιθανότητα μειώνεται στο μισό και το νέο νούμερο δεν έχει καμία σχέση με το αρχικό. Απλά θέλω ν αμου πείτε τη γνώμη σας και πως θα λύνατε εσεις την άσκηση.
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια.

την έχω λύσει είναι από βοήθημα.σωστή απάντηση είναι η δική σου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amarienne

Νεοφερμένος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και μας γράφει από Κύμη (Εύβοια). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει στη Μενδελική Κληρονομικότητα (5ο κεφάλαιο) αμιγές στέλεχος; Μας το ειχαν εξηγήσει την πρώτη φορά που κάναμε το κεφάλαιο αλλά δε μπορώ να το καταλαβω.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,165 μηνύματα.
Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει τι ακριβώς σημαίνει στη Μενδελική Κληρονομικότητα (5ο κεφάλαιο) αμιγές στέλεχος; Μας το ειχαν εξηγήσει την πρώτη φορά που κάναμε το κεφάλαιο αλλά δε μπορώ να το καταλαβω.

Αμιγή = Καθαρή

Θα σου πω περίπου τον επίσημο ορισμό (εσύ να χρησμιμοποιήσεις τον ορισμό που γράφει το βιβλίο σου δεν ξέρω πως το γράφει)

Το αμιγές στέλεχος μιας ιδιότητας κυττάρου ή οργανισμού είναι ο οργανισμός ή το κύττατο που θα διατηρήσει την ίδια ιδιότητα μετά από αυτογονιμοποίηση του.

Ο λόγος που σου το λέω αυτό είναι ότι πολλοί που διορθώνουν τα γραπτά είναι φυσιογνώστες συνεπώς δεν ξέρουν (καλή βιολογία) και αν γράψεις κάτι που δεν καταλαβαίνουν το παίρνουν για λάθο. ΓΙα αυτό να χρησιμοποιείς τους ορισμόυς του βιβλίου.

π.χ. ένα αμιγή μαύρη αρσενική γάτα ως προς το χρώμα διασταυρώνεται με μια μαύρη γατίνα και αυτή αμιγή ως προς το χρώμα. Τα γατάκια που θα προκύψουν θα είναι όλα μαύρα. :).
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

amarienne

Νεοφερμένος

Η Μαρία αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 31 ετών και μας γράφει από Κύμη (Εύβοια). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Ευχαριστώ πολύ! Νομίζω πώς το ξεκαθάρισα τώρα.
Ναι, αυτό είναι όμως χαζό. Να μη μπορείς να γράψεις κάτι με το τρόπο που το έχεις καταλάβει ενώ είναι σωστό. Μας το έχουν επισημάνει. Όλα μέσα απο το βιβλίο!Πφ!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χριστινα Θεσνικη

Νεοφερμένος

Η Χριστινα Θεσνικη αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι 32 ετών και Φοιτήτρια του τμήματος Ιατρικής Θράκης (Αλεξανδρούπολη). Έχει γράψει 19 μηνύματα.
παιδακια ηθελα να ρωτησω κατι σχετικα με τα θεματα τ οεφε 2004....
στα πολλαπλης επιλογης υπαρχουν 2 αποριες απο την πλευρα μου:
1)το κωδικονιο του mrna που κωδικοποει το αμινοξυ μεθειονινη ειναι:
α.5'-GUA-3'
β.3'-AUG-5'
γ.3'-GUA-5'
δ.5'-UAC-3'

εγω λεω οτι ειναι το γ ομως στις απαντησεις λεει οτι ειναι το α....πειτε μου την αποψη σας!!

2)Η μεταγραφη σε ενα ευκαρυωτικο κυτταρο πραγματοποιειται:
α.στο κυτταροπλασμα
β.στους χλωροπλαστες
γ.στα μιτοχονδρια
δ.σε ολα τα προαναφερθεντα

για μενα,δεδομενου οτι το κυτταρο ειναι ευκαρυωτικο καμια απαντηση δεν με καλυπτει.αντιθετα στις απαντησεις ειδα οτι ειναι σωστο το δ.Πιστευω οτι η ερωτηση επρεπε να αναφεροταν σε προκαρυωτικο κυτταρο...αν γνωριζετε οτι υπαρχει λαθος παρακαλω πειτε μου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
παιδακια ηθελα να ρωτησω κατι σχετικα με τα θεματα τ οεφε 2004....
στα πολλαπλης επιλογης υπαρχουν 2 αποριες απο την πλευρα μου:
1)το κωδικονιο του mrna που κωδικοποει το αμινοξυ μεθειονινη ειναι:
α.5'-GUA-3'
β.3'-AUG-5'
γ.3'-GUA-5'
δ.5'-UAC-3'

εγω λεω οτι ειναι το γ ομως στις απαντησεις λεει οτι ειναι το α....πειτε μου την αποψη σας!!

2)Η μεταγραφη σε ενα ευκαρυωτικο κυτταρο πραγματοποιειται:
α.στο κυτταροπλασμα
β.στους χλωροπλαστες
γ.στα μιτοχονδρια
δ.σε ολα τα προαναφερθεντα

για μενα,δεδομενου οτι το κυτταρο ειναι ευκαρυωτικο καμια απαντηση δεν με καλυπτει.αντιθετα στις απαντησεις ειδα οτι ειναι σωστο το δ.Πιστευω οτι η ερωτηση επρεπε να αναφεροταν σε προκαρυωτικο κυτταρο...αν γνωριζετε οτι υπαρχει λαθος παρακαλω πειτε μου...


Χριστινα μου,
η πρώτη απορία σου αρχικά μ μπέρδεψε,γιατι σκέφτηκα πως επειδη DNA και RNA ειναι αντιπαραλληλα ισως το DNA ειναι 5-3 και το RNA 3-5.Ομως πηγαινε στο βιβλίο της Βιολογιας σου ,σελίδα 36,εικόνα α.αποδεικνυει πως εισαι σωστη χωρι αμφιβολια.(δες και εικονα σελιδα 32.μονο στο τΡΝΑ θα σκεφτεσαι 3-5) στη δευερη σου ερωτηση ομως εχεις λαθος.μηπως μπερδεψες τους ορισμους?Ευκαρυωτικο=εχει πυρηνα,οπως το φυτικό που σου εχει η ερωτηση.Τα φυτικα εχουν ΔΝΑ στον πυρηνα,απο τον οποιο εξερχεται το ΜΡΝΑ και μεταφραζεται στο κυταροπλασμα απο τα ριβοσωματα,στα μιτοχονδρια(εχουν ολα τα ΕΥΚΑΡΙΩΤΙΚΑ),και επειδη ειναι φυτικα και στους χλωροπλαστες.Για να παρεις απαντηση λοιπον διαβασε τη θεωρια του βιβλίου σου σελιδα 21,"τα μιτοχονδρια...μητρική") θα σε διαφωτισει.αντιθετα τα προκαριωτικα κυτταρα τα κανουν ολα στο κυταρροπλασμα!δεν εχουν πυρηνα,δεν εχουν μιτοχονδρια,ουτε χλωροπλαστεςτιποτε σε οργανιδια.κι ο,τι γινεται στο ΔΝΑ τους,ειτε μιλαμε για το κυριο ειτε για πλασμιδια γινεται στο κυτταροπλασμα.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A7%CE%BB%CF%89%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B7%CF%82

https://el.wikipedia.org/wiki/Μιτοχόνδριο

users.sch.gr/.../toprokariotikokyttaro-diaforetikakyttaragiadiaforetikeslitourgies.pps


δες τα προς ενημερωση σου αν εχεις το χρονο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ceres Victoria

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ceres Victoria αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,934 μηνύματα.
παιδακια ηθελα να ρωτησω κατι σχετικα με τα θεματα τ οεφε 2004....
στα πολλαπλης επιλογης υπαρχουν 2 αποριες απο την πλευρα μου:
1)το κωδικονιο του mrna που κωδικοποει το αμινοξυ μεθειονινη ειναι:
α.5'-GUA-3'
β.3'-AUG-5'
γ.3'-GUA-5'
δ.5'-UAC-3'

εγω λεω οτι ειναι το γ ομως στις απαντησεις λεει οτι ειναι το α....πειτε μου την αποψη σας!!

2)Η μεταγραφη σε ενα ευκαρυωτικο κυτταρο πραγματοποιειται:
α.στο κυτταροπλασμα
β.στους χλωροπλαστες
γ.στα μιτοχονδρια
δ.σε ολα τα προαναφερθεντα

για μενα,δεδομενου οτι το κυτταρο ειναι ευκαρυωτικο καμια απαντηση δεν με καλυπτει.αντιθετα στις απαντησεις ειδα οτι ειναι σωστο το δ.Πιστευω οτι η ερωτηση επρεπε να αναφεροταν σε προκαρυωτικο κυτταρο...αν γνωριζετε οτι υπαρχει λαθος παρακαλω πειτε μου...

1. αυτο που πρεπει να θυμασαι ειναι οτι η κατευθυνση του mRNA ειναι 5'->3' συνεπως η σωστη απαντηση ειναι η γ.
2. δεν υπαρχει σωστη απαντηση στη συγκεκριμενη ερωτηση. Η μεταγραφη γινεται στον πυρηνα. Μηπως η ερωτηση αφορουσε την μεταφραση και οχι την μεταγραφη;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

prion

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο prion αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 144 μηνύματα.
Bρε παιδιά,τα μιτοχόνδρια και οι χλωροπλάστες έχουν γενετικό υλικό,φυσικά και γίνεται μεταγραφή εκεί!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Ceres Victoria

Πολύ δραστήριο μέλος

Η Ceres Victoria αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Έχει γράψει 1,934 μηνύματα.
Bρε παιδιά,τα μιτοχόνδρια και οι χλωροπλάστες έχουν γενετικό υλικό,φυσικά και γίνεται μεταγραφή εκεί!

εχουν (ελαχιστο) γενετικο υλικο εκει, αλλα εχουν και στον πυρηνα και επιπλεον η ερωτηση δεν διευκρινιζει σε ποιο γονιδιωμα απευθυνεται. Η μεταγραφη του nDNA σε RNA γινεται στον πυρηνα. Η μεταγραφη του mtDNA γινεται στο μιτοχονδριο και οχι στον πυρηνα ή στον χλωροπλαστη. Ηθελα να 'ξερα ποιος σκεφτεται τοσο αστοχες ερωτησεις :/:
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

forakos

Νεοφερμένος

Ο Χριστόφορος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 32 ετών, Φοιτητής του τμήματος Βιολογίας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Λάρισα (Λάρισα). Έχει γράψει 83 μηνύματα.
Πιστεύετε ότι κάποια κομμάτια έχουν αυξημένες πιθανότητες να μπούνε φέτος;
Εγώ έχω κάποια υπόψιν μου...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chemwizard

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιάννης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 33 ετών, Καθηγητής κι έχει σπουδάσει στο τμήμα Χημείας Κρήτης (Ηράκλειο) και μας γράφει από Ρόδος (Δωδεκάνησα). Έχει γράψει 3,379 μηνύματα.
1. αυτο που πρεπει να θυμασαι ειναι οτι η κατευθυνση του mRNA ειναι 5'->3' συνεπως η σωστη απαντηση ειναι η γ.
2. δεν υπαρχει σωστη απαντηση στη συγκεκριμενη ερωτηση. Η μεταγραφη γινεται στον πυρηνα. Μηπως η ερωτηση αφορουσε την μεταφραση και οχι την μεταγραφη;



α καλααα....εγώ απάντησα στην ερώτηση διαβάζοντας "μετάφραση"αντι "μεταγράφη".:whistle:Αν η κοπέλα που έκανε την ερώτηση δεν μπερδευτηκε μιλάμε για τελείως ασχετη ερώτηση.Συνοψίζοντας:η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ γίνεται σε πυρήνα,μιτοχόνδρια και χλωροπλάστες.η ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ γίνεται σε κυτταρόπλασμα,μιτοχόνδρια και χλωροπλάστες.Αυτό διότι το DNA ,ώντας διπλή ελικα και συσπειρωμένο με ιστόνες δε χωρά να περάσει απο τον πυρηνικό φάκελο,ενώ το mRNA είναι πιο ευέλικτο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,165 μηνύματα.
Θα μπει πιθανότατα άσκηση σαν 4ο θέμα O mendel που θα έχει ένα σχήμα και θα ζητάει τι είδους γονίδιο είναι αυτό (επικρατές ή υπολυπόμενο) ή και την πιθανότητα ένας απόγονος να φέρει τον γονίδιο ή να αρρωστήσει.
Προσοχή στα φυλλοσύνδετα


Σαν 3ο θέμα θα πέσει μια έλικα dna Που θα την κάνεις mrna και πρωτείνες και θα σου ζητάει το είδος μετάλλαξης.
Nα ξέρεις όλα τα είδη των μεταλλάξεων να τα αναγνωρίζει αλλά και να τα φτιάχεις σε μια τυχαία αλυσίδα rna ή dna,

Σαν πολλαπλής μπορεί να ρωτήσει τα πάτνα.

SOS BIΟΛΟΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ENZYMΩΝ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ
ΕΙΔΗ RNA και βιολογικός ρόλος του καθενός.
από τι αποτελείται ένα ριβόσωμα.
Τι κάνει η dna λιγκάση

Διαφορές μεταξύ ευκαριωτικού και προκαριωτικού κυττάρου στην αντιγραφή μεταγραφή μετάφραση

εσώνια, εξώνια (που έχει που δεν έχει)

ογκοκατασταλτικά γονίδια, ογκογονίδια----.> καρκίνος Super s.o.s

τι γνωρίζετε για το ανθρώπινο γονίδιωμα, το μήκος του πόσες βάαεις, πότε έγινε η αποκρυπτογράφηση του.


Και SUPER SOS και ξέρει ο fockos τι λέει
να ξέρετε να σχεδιάζετε την ανοιγμένη έλικα αντιγραφής, τον συνεχή και τον ασυνεχή και τις σωστές κατευθύνσεις.
Να τα κάνετε σε ένα τετράδιο


Ποια είναι η διπλή έλικα dna (ή Watson kai crick ) και τι γνωρίζεται για αυτή (sosara)

Kυτταρικός κύκλος οι φάσεις του (πόσα τα χρωμοσώματα σε κάθε φάση)

Αρρώστιες (sos αχρωματοψία)
σύνδομο κλάμα της γάτας, turner, klenefelter (κάπως έτσι) και
down
Nα ξέρετε πότε ποια γυναίκα έχει προδιάθεση να γεννήσει παιιδά με σύνδομο Down.


Γιατί το dna περιέχει την γονιδιακή πληροφορία (αναφέρετε ιδιότητες του που το καθιστούν καταλληλότερο μόριο για φορέας γονιδιακής πληροφορίας)


Άλλα:
διαφορά ευχρωματίνη, ετεροχρωματίνης
ορισμούς : γονιδιακός κώδικας, χρωματινή, χρωμόσωμα, νουκλεόσωμα (πόσες βάσεις βάσεων έχει το καθένα)
Τι είναι τα τελομερίδια.


η Dna πολυμεράση μπορεί να συνθέσει εξαρχής dna; Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης να περιγάψετε την διαδικασία.


Σε ποια σημεία δρα η Dna ελικάση.

μείωση μίτωση πόσα χρωμοσώματα υπάρχουν σε κάθε στάδιο... τι είναι τα κεντρομερίδια και τι οι κινητοχώροι.

Ποια είναι τα κωδικια έναρξης και λήξης.


ΔΕΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΤΟΝ MENDEL ΟΠΟΙΟΣ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ ΕΡΩΤΗΣΗ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΕΙ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!GeoRge!

Δραστήριο μέλος

Ο !GeoRge! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 641 μηνύματα.
Oσον αφορα τη βιολογια κατευθυνσης για μας τους θετικους...:
πιστευετε οτι αυτο π οντως θελουν ειναι η στειρα παραθεση των κειμενων του σχολικου προκειμενου να πιασεις το 20αρι?
ή μηπως εχει βγει στην πιατσα αυτη η αντιληψη λογω του οτι τα παιδια οταν τα λενε με δικα τους λογια ''το χανουν'' ή παραλειπουν σημαντικα πραγματα..?
πχ εγω νιωθω οτι την εχω νιωσει στο πετσι μ τη βιολογια:Pκαι δεν πιστευω οτι θα παραλειψω καποια ''σημαντικη λεπτομερεια'' αν αρχισω να τα διατυπωνω με διαφορετικα λογια...:/:
οι βαθμολογητες λετε να μ κοψουν πχ επειδη εκανα διαφορετικη συνταξη στην προταση του σχολικου βιβλιου??
εχετε ακουσει απο παλιοτερους τι παιζει μαυτο το θεματακι πανω κατω..?:/:
παντως οι ερωτησεις κρισεως ελπιζω να παιξουν περισσοτερο φετος στη βιολογια...φαινεται αν εχει ''πιασει'' ο μαθητης οντως το νοημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BioLogiC

Νεοφερμένος

Η BioLogiC αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Το σημαντικό είναι να έχεις κατανοήσει τη βιολογία σε βάθος. Όντως προτείνεται να μαθαίνετε την ύλη όσο τον δυνατό πιο κοντά στο βιβλίο, αλλά ο λόγος είναι ακριβώς αυτός που ανέφερες:
Είναι η ασφαλέστερη μέθοδος (αλλά όχι μοναδική) για να γράψει κανείς καλά. Διαφορετικά υπάρχει το ρίσκο να ξεχάσεις κάποια πληροφορία ή να κάνεις κάποιο λάθος στην έκφρασή σου που ενδεχομένως να αλλάξει το βιολογικό νόημα μιας πρότασης.
Η απλή παπαγαλία από την άλλη δεν εγγυάται τίποτα γιατί πρέπει να κατανοείς αυτά που μαθαίνεις για να μπορείς χωρίς προβλήματα να απαντήσεις και σε μια ενδεχόμενη ερώτηση κρίσεως...
Αν κρίνουμε από την βιολογία γενικής, θα υπάρξουν και εδώ ερωτήσεις που θα αναδείξουν τον μαθητή που όχι απλά διάβασε αλλά κατανοεί και εις βάθους το αντικειμενο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

fockos

Επιφανές μέλος

Ο fockos αυτή τη στιγμή είναι συνδεδεμένος. Είναι Πτυχιούχος και μας γράφει από Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 15,165 μηνύματα.
Πιστεύω ότι ένα λάθος που γίνεται στα παιδιά είναι όταν διαλέγουν μάθημα επιλογής της β λυκείου αστρονομιά και όχι βιολογία έστι χάνεται το παιχνίδι με αποτέλεσμα οι μαθητές να αποστηθίζουν προτάσεις και στην αρχή να μην κατανοούν την διαδικασία. Η βιολογία είναι ένα ωραίο μαθημα το οποίο αν διαβάζετε σωστά δε θα αντιμετωπίσει κανέανς καμία δυσκολία. Προσωπικά θεωρώ λάθος ένας μαθητής να αρχίζει κατευθείαν μοριακή βιολογία αν δεν ξέρει βασική βιοχημεία (τι είναι πρωτείνες, λιπίδια, υδατάνθρακες, ελεύθερη ενέργεια), τα βασικά γνωρίσματα του κυττάρου, ο βιοχημικός ρόλος των ενζύμων και διάφεορες βασικές βιολογικές αρχές,

!George εγώ πιστεύω ένας άριστα διαβασμένος μαθητής αν έχει να την πατήσει καου θα την πατήσει στα πολλαπλής απο απροσεξία. Δεν ξέρω τι γνώμη έχει η biologic αυτή θα σου απαντήσει σωστότερα. Πολλοί βαθμολογητές είναι φυσιογνώστες δεν είναι βιολόγοι και ξέρουν την βιολογία του σχολικού βιβλίου και ελάχιστα παραπάνω, για αυτο πολλά παιδιά που ξέρουν πράγματα πέρα από το σχολικό βιβλίο και τα γράφουν βαθμολογούντε μερικες φορές αρνητικα. Πιστεύω αν έχεις ένα θέμα ανάπτυξης πρέπει να το ξεκοκαλήσεις το θέμα να γράφεις όσες λεπτομέρειες ξέρεις αλλά να είναι όλες μέσα από το βιβλίο.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

!GeoRge!

Δραστήριο μέλος

Ο !GeoRge! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 641 μηνύματα.
Το σημαντικό είναι να έχεις κατανοήσει τη βιολογία σε βάθος. Όντως προτείνεται να μαθαίνετε την ύλη όσο τον δυνατό πιο κοντά στο βιβλίο, αλλά ο λόγος είναι ακριβώς αυτός που ανέφερες:
Είναι η ασφαλέστερη μέθοδος (αλλά όχι μοναδική) για να γράψει κανείς καλά. Διαφορετικά υπάρχει το ρίσκο να ξεχάσεις κάποια πληροφορία ή να κάνεις κάποιο λάθος στην έκφρασή σου που ενδεχομένως να αλλάξει το βιολογικό νόημα μιας πρότασης.
Η απλή παπαγαλία από την άλλη δεν εγγυάται τίποτα γιατί πρέπει να κατανοείς αυτά που μαθαίνεις για να μπορείς χωρίς προβλήματα να απαντήσεις και σε μια ενδεχόμενη ερώτηση κρίσεως...
Αν κρίνουμε από την βιολογία γενικής, θα υπάρξουν και εδώ ερωτήσεις που θα αναδείξουν τον μαθητή που όχι απλά διάβασε αλλά κατανοεί και εις βάθους το αντικειμενο.
ευχαριστω για την απαντηση! και γω ετσι πιστευω.....
οι βαθμολογητες δηλαδη γνωριζουν μονο τα του σχολικου?? αν γραφεις παρα πολλα και μεσα σαυτα τα ''παρα πολλα'' υπαρχουν και αυτα που ''πρεπει να δουν απτο σχολικο'' θα σου κοψουν μορια??? ή πχ το σχολικο σε καποια σημεια μπορει να λεει κατι με μικροασαφειες!αν εσυ το διατυπωσεις με μεγαλυτερη σαφηνεια σ κοβουν επειδη δεν τα ειδαν αυτολεξι? αχ ευχομαι να μην γινονται τετοια...ελεος..
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BioLogiC

Νεοφερμένος

Η BioLogiC αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Μην αγχώνεσαι Γιώργο για τέτοια πράγματα!
Αν η απαντησή σου είναι ορθή και περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες του σχολικού βιβλίου, δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα και ας μην έχεις χρησιμοποιήσει την οργάνωση ή τη στίξη (!) του βιβλίου...
Εξ' άλλου, κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.:P
Δεν είναι μπαμπούλες οι καθηγητές να κόβουν ό,τι δεν μοιάζει με του σχολικού βιβλίου, ούτε παιδάκια που έχουν μπροστά τους δύο κείμενα (το γραπτό σου και το σχολικό) και συγκρίνουν λεξούλες χωρίς να ξέρουν τί σημαίνουν.
Διευκρινίζω όμως ότι οι περιγραφές κάποιας βιολογικής διαδικασίας που έχουν συγκεκριμένη χρονική σειρά και αρχή, μέση και τέλος, όπως πχ. ο μηχανισμός αντιγραφής ή η διαδικασία δημιουργίας διαγονιδιακών ζώων,δεν επιτρέπουν την ''ελεύθερη'' ανάπτυξή σου, διαφορετικά ''την πατάς''!
Καλό διάβασμα και Καλή επιτυχία!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

!GeoRge!

Δραστήριο μέλος

Ο !GeoRge! αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής. Έχει γράψει 641 μηνύματα.
Μην αγχώνεσαι Γιώργο για τέτοια πράγματα!
Αν η απαντησή σου είναι ορθή και περιλαμβάνει όλες τις πληροφορίες του σχολικού βιβλίου, δεν έχεις να φοβάσαι τίποτα και ας μην έχεις χρησιμοποιήσει την οργάνωση ή τη στίξη (!) του βιβλίου...
Εξ' άλλου, κάθε απάντηση επιστημονικά τεκμηριωμένη είναι αποδεκτή.:P
Δεν είναι μπαμπούλες οι καθηγητές να κόβουν ό,τι δεν μοιάζει με του σχολικού βιβλίου, ούτε παιδάκια που έχουν μπροστά τους δύο κείμενα (το γραπτό σου και το σχολικό) και συγκρίνουν λεξούλες χωρίς να ξέρουν τί σημαίνουν.
Διευκρινίζω όμως ότι οι περιγραφές κάποιας βιολογικής διαδικασίας που έχουν συγκεκριμένη χρονική σειρά και αρχή, μέση και τέλος, όπως πχ. ο μηχανισμός αντιγραφής ή η διαδικασία δημιουργίας διαγονιδιακών ζώων,δεν επιτρέπουν την ''ελεύθερη'' ανάπτυξή σου, διαφορετικά ''την πατάς''!
Καλό διάβασμα και Καλή επιτυχία!:)
αχ ωραια ηρεμισα λιγο!:D θελω 19+ βιολογια γιαυτο αγχωθηκα...
και καλυτερα να βαλουν και 1-2 κρισεως ποιοτικες να φανει αυτος που τα καταλαβαινει και οχι απλα τα αποστηθιζει! μου αρεσει πολυ η βιολογια και οταν περναει το μηνυμα ''διαβαστε την οπως την ιστορια'' μου τη δινει! καλη επιτυχια σολους της θετικης! (και πανω απολα να ευχηθουμε σωστα διατυπωμενες εκφωνησεις αυριο!!! δεν ειναι λιγες οι φορες που τα ζητανε με ασαφειες και οι πολυ καλοι μαθητες την πατανε!)




Aν αντιλαμβανομαι σωστα ειστε καθηγητρια βιολογιας??
καθε χρονο τα 19+ στη βιολογια ειναι αρκετα??
ειχα ιαβασει καπου οτι ενας στους τρεις θετικους περιπου γραφει 18 με 20 βιολ.κατ! αληθευει? :/:/
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

BioLogiC

Νεοφερμένος

Η BioLogiC αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένη. Είναι Καθηγητής και μας γράφει από Θεσσαλονίκη (Θεσσαλονίκη). Έχει γράψει 16 μηνύματα.
Ναι τα τελευταία χρόνια σε φροντιστήρια και ιδιαίτερα και φέτος επιπλέον και ως ωρομίσθια...
Αν και δεν πρέπει να σε απασχολούν στην παρούσα φάση αυτά τα δεδομένα, δηλαδή να κοιτάξεις να γράψεις εσύ όσο πιο καλά γίνεται, σου παραθέτω κάποια στοιχεία που μάλλον επιβεβαιώνουν αυτό που κάπου διάβασες:
Από το υπουργείο παιδείας:
Ποσοστό μαθητών με βαθμό 18-20 στη Βιολογία Θετικής:
2001: 14,77 %
2002: 14,02 %
2003: 17,75 %
2004: 23,35 %
2005: 37,91 %
2006: 37,54 %
2007: 40,31 %
2008: 32,16 %
2009: 32,52 %
Οι διακυμάνσεις από χρονιά σε χρονιά σαφώς σχετίζονται με τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων...
Bye!!!:)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 14 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Χρήστες Βρείτε παρόμοια

Top