Βοήθεια/Απορίες στην ΑΕΠΠ - Ασκήσεις

Τι πιστεύετε για την ΑΕΠΠ;

Αποτελέσματα της δημοσκόπησης (Ψήφισαν 53)
  • Εύκολη

    Ψήφοι: 30 56.6%
  • Δύσκολη

    Ψήφοι: 23 43.4%
  • ΔΞ/ΔΑ

    Ψήφοι: 0 0.0%

drosos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 1,151 μηνύματα.
Αφου ειναι απο 5 μεχρι 1 τοτε δεν ισχυει 5<=1 :/ αφου στην γενικη μορφη
Για i απο AT μεχρι ΤΤ με βημα β
ΑΤ<=ΤΤ για β>0
ΑΤ>=ΤΤ για β<0
Αρα αφου δεν ισχυει η συνθηκη δεν μπαινει στην επαναληψη... με τον τροπο που περιγραφεις ειναι σαν να λες οτι η Για εκτελειται παντα τουλαχιστον μια φορα ενω κανονικα γινεται να μην εκτελεστει κ καμια :/
Την μετετρεψα σε οσο ετσι :
i<--5
oσο i<=1 επαναλαβε
εμφανισε i
i<--i+1
τελος_επαναληψης
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

drosos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 1,151 μηνύματα.
Δεν ξερω οταν εγραφα το διαγωνισμα μου φανηκε λογικο :P Θα δουμε σημερα! Ευχαριστω για την βοηθεια!
Για κ απο 10 μεχρι 1 με βημα 2
γραψε κ
τελος_επαναληψης
Στο φροντιστηριακο μου λεει οτι δεν θα εκτελεστει καμια φορα.. Εκτος αν εχει σχεση με το βημα...
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

drosos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 1,151 μηνύματα.
Αυτο λεω μαλλον εχουν κανει λαθος εκτος αν ελεγε ποια ειναι η τιμη του i και οχι ποια θα εμφανιστει :P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

g1wrg0s

Επιφανές μέλος

Ο 01001 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 9,074 μηνύματα.
Συμφωνω με τα λεγομενα της nansy.

Στην ψευδογλωσσα ισως δεν ειναι τοσο φανερο για το πως "πραττει" ο υπολογιστης σε μια επεναληψη Για .(Στη C για παραδειγμα ειναι πιο ξεκαθαρο)

Ας πουμε οτι εχεις Για iαπο 5 μεχρι 1 με_βημα 1
....
τελος_επαναληψης

τοτε ο υπολογιστης θα φτασει στην επαναληψη, θα αρχικοποιησει τη μεταβλητη i με την τιμη 5 ,ΔΕΝ ΘΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΗ ΣΥΚΡΙΣΗ i<= 1 , και θα μπει μεσα στο βροχο της επαναληψης.Θα εκτελεσει τις εντολες που εχει μεσα και φτανοντας στο Τελος επαναληψης γυρναει στην αρχη του βροχου και ελεγχει την ανισοτητα i<=1 ως προς την ορθοτητα της.Αν ειναι Αληθης ΞΑΝΑμπαινει στο βροχο,αν παλι ειναι Ψευδης τοτε ο αλγοριθμος συνεχιζει με τις εντολες που υπαρχουν μετα το Τελος_επαναληψης. Ελπιζω να βοηθησα !
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

drosos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 1,151 μηνύματα.
Ε τοτε η για θα εκτελειται τουλαχιστον μια φορα(σε καθε περιπτωση)... στο φροντιρστηριακο μου ομως οπως το παραδειγμα παραπανω λεει οτι γινεται και καμια φορα... Δεν ξερω μπερδευτηκα.. ευχαριστω παντως για τις απαντησεις σας :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

drosos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 1,151 μηνύματα.
Παιδια δικια μου βλακει συγνωμη τλκ ζηταγε ποια τιμη θα παρει το i οχι τι θα εμφανιστει! :D Και παλι ομως δεν εμπαινε στην επαναληψη.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Γιώργος

Τιμώμενο Μέλος

Ο Γιώργος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Διδακτορικός και μας γράφει απο Ελβετία (Ευρώπη). Έχει γράψει 30,791 μηνύματα.
όντως σήμερα που το ρώτησα μου είπε η καθηγήτρια πως αν έχεις μια εντολή

πχ

Για ι από 10 μέχρι 5 με βήμα_1

δεν θα μπει καν στην επανάληψη γιατί το βήμα οδηγεί σε άπειρες επαναλήψεις.

όχι η συνθήκη το βήμα

Σωστή είσαι, αλλά με λάθος αιτιολόγηση.

Code:
Για i από 10 μέχρι 5 με_βήμα 1

Γίνονται τα εξής:

  • i = 10, αρχική τιμή
  • βήμα = 1 > 0, άρα κοιτάμε το i <= 5 για να εκτελείται ο βρόχος
  • i = 10 > 5, οπότε δεν μπαίνει ΚΑΝ μέσα
Δεν έχει να κάνει με το ότι το βήμα οδηγεί σε άπειρες επαναλήψεις.
Δες το σχολικό βιβλίο για το τι αλλάζει με θετικό / αρνητικό βήμα. Γενικά, μόνο το σχολικό βιβλίο να εμπιστεύεσαι στην ΑΕΠΠ και όχι το μακρύ και το κοντό του καθενός. :)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Δημήτρης16

Νεοφερμένος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών και Μαθητής Β' λυκείου. Έχει γράψει 8 μηνύματα.
Ο καθηγητής μας έβαλε 2 αλγόριθμους για να βοηθήσουμε το βαθμό μας.
προσπάθησα πολύ και για τους 2 άλλα κάπου τα χάνω στη λογική(στον πρώτο δεν μπορώ να βρω αν και τι βήμα να δώσω και στο δεύτερο πως θα δηλώνω όρια

1)να γραφτεί αλγόριθμος που θα διαβάζει ένα αριθμό και θα υπολογίζει-εμφανίζει αν είναι πολλαπλάσιος του 5.Αν είναι θα δείχνει μήνυμα εγκυρότητας(μέχρι εδώ το έχω γράψει),αν όχι θα υπολογίζει το άθροισμα τωβ 10 πρώτων πολλαπλάσιων του 5.(εδώ μπερδεύτηκα)

2)Μία πιτσαρία κάνει τις εξής προσφορές: στις 3 πίτσες η 1 δώρο και στα 4 αναψυκτικά το 5ο δώρο.Η μία πίτσα έχει 8,80€ και ένα αναψυκτικό 1,20€.Να γραφτεί αλγόριθμος που θα διαβάζει ένα αριθμό΄από πίτσες και αναψυκτικά και θα υπολογίζει-εμφανίζει το σύνολο σε €.(δεν μπορώ να καταλάβω πως θα δηλώνω τα δώρα...)

Κάθε βοήθεια καλοδεχούμενη.
Ευχαριστώ προκαταρκτικά
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

gademis

Τιμώμενο Μέλος

Ο Δημήτρης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 46 ετών. Έχει γράψει 1,634 μηνύματα.
2)Μία πιτσαρία κάνει τις εξής προσφορές: στις 3 πίτσες η 1 δώρο και στα 4 αναψυκτικά το 5ο δώρο.Η μία πίτσα έχει 8,80€ και ένα αναψυκτικό 1,20€.Να γραφτεί αλγόριθμος που θα διαβάζει ένα αριθμό΄από πίτσες και αναψυκτικά και θα υπολογίζει-εμφανίζει το σύνολο σε €.(δεν μπορώ να καταλάβω πως θα δηλώνω τα δώρα...)

Για κάποιο λόγο τα προβλήματα λύνονται πιο εύκολα όταν φαντάζεσαι ένα χαζό με αμνησία να κάνει τη δουλειά που θέλεις (γιατί αυτό προσεγγίζει τον υπολογιστή). Φαντάσου τον ντελιβερά με "κάμποσες" πίτσες μπροστά του να τις βάζει στο παπί:
"μια πίτσα, συν 8.80,
δύο πίτσες, σύν 8.80,
τρείς πίτσες, σύν 8.80,
τέσσ.. α αυτή είναι δώρο, αρχίζω απο την αρχή,
μία πίτσα.. " κ.ο.κ.
και κάνει αυτό μέχρι να του τελειώσει η στοίβα. Μπορείς να κρατάς μια μεταβλητή για να "θυμάσαι" αν είσαι στην 1η 2η 3η η 4η πίτσα, οπότε στην 4η να μη χρεώνεις.

(ναι λύνεται και μαθηματικά, αλλά μάλλον είσαστε στα Loops)

Τώρα το 1ο κολλάς μάλλον στην κατανόηση της εκφώνησης, όπως κι εγω. Εγώ καταλαβαίνω ότι θέλει το άθροισμα "5+10+15...+50" αν δεν είναι πολλαπλάσιο, που όμως μου κάνει εντύπωση ότι δεν είναι σχετικό με τον αριθμό εισόδου.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κωσ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο κωσ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 152 μηνύματα.
καλησπερα!! Γραφω και εγω το πρωτο μου μηνυμα για να ζητησω επειγον τη βοηθεια σας σε μια ασκηση !!!
Ειναι λοιπον η εξησς

Το παιχνίδι «ΒΕΛΑΚΙΑ» (darts) παίζεται ως εξής:
Ο στόχος είναι χωρισμένος σε περιοχές. Σε κάθε περιοχή αντιστοιχούν κάποιοι βαθμοί. Οι βαθμοί που αντιστοιχούν στις περιοχές είναι όλοι οι ακέραιοι από το 1 ως το 20 και οι αριθμοί 30 και 50. Αν το βελάκι δε βρει καθόλου τον στόχο ο παίκτης δεν αφαιρεί κανένα βαθμό από το υπόλοιπό του.
Κάθε παίκτης ξεκινά με «υπόλοιπο» 368 βαθμούς και για κάθε βελάκι που πετάει αφαιρεί από το υπόλοιπο που του έχει απομείνει τους βαθμούς της περιοχής που πέτυχε.
Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι ο παίκτης να μηδενίσει το υπόλοιπό του.
Η ιδιαιτερότητα όμως του παιχνιδιού είναι το ότι τερματίζει μόνο με βολή που είναι ίση με το υπόλοιπο δηλαδή πρέπει η τελευταία βολή του να μηδενίζει ακριβώς το υπόλοιπό του και να μην το κάνει αρνητικό, διαφορετικά το υπόλοιπο μένει ως έχει.
Για παράδειγμα αν έχει υπόλοιπο 17 και η βολή του είναι για 30 βαθμούς, τότε το υπόλοιπο μένει 17 και ο παίκτης συνεχίζει τις βολές του.
Αν βέβαια η βολή είναι για 5 βαθμούς το υπόλοιπο γίνεται 12 και ο παίκτης συνεχίζει τις βολές του.
Το σκορ του παίκτη τελικά είναι το πλήθος των βολών του. Φυσικά καλύτερος θεωρείται ανάμεσα σε δύο παίκτες αυτός που έχει το μικρότερο πλήθος βολών. Σε περίπτωση ισοβαθμίας καλύτερος θεωρείται όποιος είχε περισσότερες βολές με βαθμό 50. Σε περίπτωση που κάποιος έχει υπόλοιπο κάτω από 50 και φέρει βολή των 50 τότε η βολή ΔΕΝ μετράει στο υπόλοιπο αλλά ΟΥΤΕ μετράει στις 50ρες βολές. Προσμετράται όμως στις συνολικές βολές που έχει ρίξει. Δηλαδή αν κάποιος έχει υπόλοιπο 30 και φέρει 50άρα βολή το υπόλοιπο παραμένει 30.

Α. Να δοθεί αλγόριθμος ο οποίος να δέχεται για έναν παίκτη αρχικά το όνομά του και στην συνέχεια διαδοχικά τις βολές του μέχρι να τελειώσει για αυτόν το παιχνίδι και να εμφανίζει το πλήθος των βολών που χρειάστηκε και το πλήθος των βολών που είχε με βαθμό 50. Ο αλγόριθμος να τερματίζει όταν ο παίκτης μηδενίσει το υπόλοιπο. Να γίνεται έλεγχος εγκυρότητας των δεδομένων που εισάγονται.

Β. Να τροποποιήσετε τον παραπάνω αλγόριθμο ώστε αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία για κάποιον παίκτη να ρωτάει αν θέλει ο χρήστης να επαναλάβει την διαδικασία και για άλλον παίκτη ( απαντώντας με ένα «ΝΑΙ» ή με ένα «ΟΧΙ») και αφού τελειώσει η διαδικασία για όλους τους παίκτες να εμφανίζει το όνομα του νικητή ανάμεσα στους παίκτες που διαγωνίστηκαν, το σκορ του, καθώς και το πλήθος των βολών 50 βαθμών που πέτυχε.
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chris1993

Περιβόητο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,920 μηνύματα.
καλησπερα!! Γραφω και εγω το πρωτο μου μηνυμα για να ζητησω επειγον τη βοηθεια σας σε μια ασκηση !!!
Ειναι λοιπον η εξησς

Το παιχνίδι «ΒΕΛΑΚΙΑ» (darts) παίζεται ως εξής:
Ο στόχος είναι χωρισμένος σε περιοχές. Σε κάθε περιοχή αντιστοιχούν κάποιοι βαθμοί. Οι βαθμοί που αντιστοιχούν στις περιοχές είναι όλοι οι ακέραιοι από το 1 ως το 20 και οι αριθμοί 30 και 50. Αν το βελάκι δε βρει καθόλου τον στόχο ο παίκτης δεν αφαιρεί κανένα βαθμό από το υπόλοιπό του.
Κάθε παίκτης ξεκινά με «υπόλοιπο» 368 βαθμούς και για κάθε βελάκι που πετάει αφαιρεί από το υπόλοιπο που του έχει απομείνει τους βαθμούς της περιοχής που πέτυχε.
Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι ο παίκτης να μηδενίσει το υπόλοιπό του.
Η ιδιαιτερότητα όμως του παιχνιδιού είναι το ότι τερματίζει μόνο με βολή που είναι ίση με το υπόλοιπο δηλαδή πρέπει η τελευταία βολή του να μηδενίζει ακριβώς το υπόλοιπό του και να μην το κάνει αρνητικό, διαφορετικά το υπόλοιπο μένει ως έχει.
Για παράδειγμα αν έχει υπόλοιπο 17 και η βολή του είναι για 30 βαθμούς, τότε το υπόλοιπο μένει 17 και ο παίκτης συνεχίζει τις βολές του.
Αν βέβαια η βολή είναι για 5 βαθμούς το υπόλοιπο γίνεται 12 και ο παίκτης συνεχίζει τις βολές του.
Το σκορ του παίκτη τελικά είναι το πλήθος των βολών του. Φυσικά καλύτερος θεωρείται ανάμεσα σε δύο παίκτες αυτός που έχει το μικρότερο πλήθος βολών. Σε περίπτωση ισοβαθμίας καλύτερος θεωρείται όποιος είχε περισσότερες βολές με βαθμό 50. Σε περίπτωση που κάποιος έχει υπόλοιπο κάτω από 50 και φέρει βολή των 50 τότε η βολή ΔΕΝ μετράει στο υπόλοιπο αλλά ΟΥΤΕ μετράει στις 50ρες βολές. Προσμετράται όμως στις συνολικές βολές που έχει ρίξει. Δηλαδή αν κάποιος έχει υπόλοιπο 30 και φέρει 50άρα βολή το υπόλοιπο παραμένει 30.

Α. Να δοθεί αλγόριθμος ο οποίος να δέχεται για έναν παίκτη αρχικά το όνομά του και στην συνέχεια διαδοχικά τις βολές του μέχρι να τελειώσει για αυτόν το παιχνίδι και να εμφανίζει το πλήθος των βολών που χρειάστηκε και το πλήθος των βολών που είχε με βαθμό 50. Ο αλγόριθμος να τερματίζει όταν ο παίκτης μηδενίσει το υπόλοιπο. Να γίνεται έλεγχος εγκυρότητας των δεδομένων που εισάγονται.

Β. Να τροποποιήσετε τον παραπάνω αλγόριθμο ώστε αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία για κάποιον παίκτη να ρωτάει αν θέλει ο χρήστης να επαναλάβει την διαδικασία και για άλλον παίκτη ( απαντώντας με ένα «ΝΑΙ» ή με ένα «ΟΧΙ») και αφού τελειώσει η διαδικασία για όλους τους παίκτες να εμφανίζει το όνομα του νικητή ανάμεσα στους παίκτες που διαγωνίστηκαν, το σκορ του, καθώς και το πλήθος των βολών 50 βαθμών που πέτυχε.

Έκανα μια προσπάθεια για το α!! Δεν ξέρω αν είναι ολόσωστη η λύση αλλά ΟΚ!
Δεν είμαι σίγουρος για την εντολή ΟΣΟ ....
Code:
Αλγόριθμος Βελάκια
 ΥΠ <-- 368
 S_ΒΟΛ <-- 0
 ΒΟΛ_50 <-- 0
 Διάβασε ΟΝ,ΒΟΛ
 Όσο ΥΠ>0 και ΒΟΛ=30 ή ΒΟΛ=50 ή (ΒΟΛ>=0 και ΒΟΛ<=20) τότε
   Αν ΥΠ>50 τότε
     S_ΒΟΛ <-- S_ΒΟΛ+1
       Αν ΒΟΛ=50 τότε
         ΒΟΛ_50 <-- ΒΟΛ_50+1
       τέλος_αν
     ΥΠ <-- ΥΠ-ΒΟΛ
   αλλιώς
     Αν ΒΟΛ=ΥΠ τότε
       Αν ΒΟΛ=50 τότε
         ΒΟΛ_50 <-- ΒΟΛ_50+1
       τέλος_αν
      ΥΠ <-- 0 
     αλλιώς_αν ΒΟΛ>ΥΠ τότε
       ΥΠ <-- ΥΠ
     αλλιώς
       ΥΠ <-- ΥΠ-ΒΟΛ
     τέλος_αν
    S_ΒΟΛ <-- S_ΒΟΛ+1
   τέλος_αν
  Διάβασε ΒΟΛ
 τέλος_επανάληψης
 Εμφάνισε S_ΒΟΛ,ΒΟΛ_50
Τέλος Βελάκια
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Τελευταία επεξεργασία:

Τάσος_Κιλκίς94

Νεοφερμένος

Ο Τάσος_Κιλκίς94 αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 30 ετών. Έχει γράψει 2 μηνύματα.
έχω μία άσκηση που λέει: Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος αφού διαβάσει κάποια στοιχεία θα τα τοποθετεί σε πίνακες . . η απορία μου είναι στη λέξη αφού . . . παίζει ρολό στην εκτέλεση της άσκησης ;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

toi_toi

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο toi_toi αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Έχει γράψει 1,051 μηνύματα.
εννοει προφανως οτι πρωτα διαβαζεις τα στοιχεια (με την εντολη διαβασε) και μετα τα τοποθετεις σε πινακες....πραγμα λογικο....οποτε δεν παιζει ρολο :/::P
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

κωσ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο κωσ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 152 μηνύματα.
ευχαριστω που προσπαθησες.
Δεν ξερω αν βοηθαει αλλα την άσκηση την βρήκα εδω
https://6lyk-n-smyrn.att.sch.gr/aepp/AEPP_AlytesAskiseis_1_EpilogiEpanalipsi-Hard_.pdf
Ασκηση 19
Το λεω μηπως μπορει και κανενας αλλος να βοηθησει
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

drosos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 1,151 μηνύματα.
Ρε παιδια μην μπαινεται στο κοπο να λυνετε τετοιες ασκησεις αυτες ειναι περισσοτερο μαθηματικα που δεν ζητανε στις πανελληνιες :/(εννοω αυτες που υπαρχουν στην ιστιοσελιδα που ποσταρε το παιδι απο πανω)
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chris1993

Περιβόητο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,920 μηνύματα.
ευχαριστω που προσπαθησες.
Δεν ξερω αν βοηθαει αλλα την άσκηση την βρήκα εδω
https://6lyk-n-smyrn.att.sch.gr/aepp/AEPP_AlytesAskiseis_1_EpilogiEpanalipsi-Hard_.pdf
Ασκηση 19
Το λεω μηπως μπορει και κανενας αλλος να βοηθησει

Νομίζω ότι γενικά είναι σωστή η λύση μου.
Μπορεί και κάποιος άλλος να παραθέσει την λύση του η να διορθώσει αν κάπου έκανα λάθος!
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Πληροφορικάριος

Δραστήριο μέλος

Ο Πληροφορικάριος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 623 μηνύματα.
Το παιχνίδι «ΒΕΛΑΚΙΑ» (darts) παίζεται ως εξής:
Ο στόχος είναι χωρισμένος σε περιοχές. Σε κάθε περιοχή αντιστοιχούν κάποιοι βαθμοί. Οι βαθμοί που αντιστοιχούν στις περιοχές είναι όλοι οι ακέραιοι από το 1 ως το 20 και οι αριθμοί 30 και 50. Αν το βελάκι δε βρει καθόλου τον στόχο ο παίκτης δεν αφαιρεί κανένα βαθμό από το υπόλοιπό του.
Κάθε παίκτης ξεκινά με «υπόλοιπο» 368 βαθμούς και για κάθε βελάκι που πετάει αφαιρεί από το υπόλοιπο που του έχει απομείνει τους βαθμούς της περιοχής που πέτυχε.
Η διαδικασία συνεχίζεται μέχρι ο παίκτης να μηδενίσει το υπόλοιπό του.
Η ιδιαιτερότητα όμως του παιχνιδιού είναι το ότι τερματίζει μόνο με βολή που είναι ίση με το υπόλοιπο δηλαδή πρέπει η τελευταία βολή του να μηδενίζει ακριβώς το υπόλοιπό του και να μην το κάνει αρνητικό, διαφορετικά το υπόλοιπο μένει ως έχει.
Για παράδειγμα αν έχει υπόλοιπο 17 και η βολή του είναι για 30 βαθμούς, τότε το υπόλοιπο μένει 17 και ο παίκτης συνεχίζει τις βολές του.
Αν βέβαια η βολή είναι για 5 βαθμούς το υπόλοιπο γίνεται 12 και ο παίκτης συνεχίζει τις βολές του.
Το σκορ του παίκτη τελικά είναι το πλήθος των βολών του. Φυσικά καλύτερος θεωρείται ανάμεσα σε δύο παίκτες αυτός που έχει το μικρότερο πλήθος βολών. Σε περίπτωση ισοβαθμίας καλύτερος θεωρείται όποιος είχε περισσότερες βολές με βαθμό 50. Σε περίπτωση που κάποιος έχει υπόλοιπο κάτω από 50 και φέρει βολή των 50 τότε η βολή ΔΕΝ μετράει στο υπόλοιπο αλλά ΟΥΤΕ μετράει στις 50ρες βολές. Προσμετράται όμως στις συνολικές βολές που έχει ρίξει. Δηλαδή αν κάποιος έχει υπόλοιπο 30 και φέρει 50άρα βολή το υπόλοιπο παραμένει 30.

Α. Να δοθεί αλγόριθμος ο οποίος να δέχεται για έναν παίκτη αρχικά το όνομά του και στην συνέχεια διαδοχικά τις βολές του μέχρι να τελειώσει για αυτόν το παιχνίδι και να εμφανίζει το πλήθος των βολών που χρειάστηκε και το πλήθος των βολών που είχε με βαθμό 50. Ο αλγόριθμος να τερματίζει όταν ο παίκτης μηδενίσει το υπόλοιπο. Να γίνεται έλεγχος εγκυρότητας των δεδομένων που εισάγονται.

Β. Να τροποποιήσετε τον παραπάνω αλγόριθμο ώστε αφού ολοκληρώσει τη διαδικασία για κάποιον παίκτη να ρωτάει αν θέλει ο χρήστης να επαναλάβει την διαδικασία και για άλλον παίκτη ( απαντώντας με ένα «ΝΑΙ» ή με ένα «ΟΧΙ») και αφού τελειώσει η διαδικασία για όλους τους παίκτες να εμφανίζει το όνομα του νικητή ανάμεσα στους παίκτες που διαγωνίστηκαν, το σκορ του, καθώς και το πλήθος των βολών 50 βαθμών που πέτυχε.

Δες αυτό:

Code:
Αλγόριθμος ΒΕΛΑΚΙΑ

Επανάλαβε

                    Διάβασε onoma

                    ypo<--368
                    pli_v<--0
                   peni<--0

      Όσο ypo<>0 Επανάλαβε
                         
                               Επανάλαβε  
                                
                                               Διάβασε voli   
                               
                              Μέχρις_ότου voli>0 και voli<=50

             Αν voli<=ypo
                   
                                ypo<--ypo-voli
                   
                           Αν voli=50
                             
                            peni<--peni+1

              Τέλος_αν
                          
                            pli_v<--pli_v+1

   Τέλος_επανάληψης
   
        Εμφάνισε onoma,pli_v,peni

     Αν win_v = 0  ή  win_v > pli_v ή (win_v = v και peni > win_peni)
      
                      win_onoma<--onoma
                      win_v<--pli_v
                      win_peni<--peni

   Τέλος_αν

   Εμφάνισε "Νέος παίκτης;"

    Διάβασε epilogi

Μέχρις_ότου epilogi=OXI

   Εμφάνισε "Νικιτής:",win_onoma,win_v,win_peni

Τέλος_ΒΕΛΑΚΙΑ
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

κωσ

Εκκολαπτόμενο μέλος

Ο κωσ αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Μαθητής Γ' λυκείου. Έχει γράψει 152 μηνύματα.
Δες αυτό:

Code:
Αλγόριθμος ΒΕΛΑΚΙΑ

Επανάλαβε

                    Διάβασε onoma

                    ypo<--368
                    pli_v<--0
                   peni<--0

      Όσο ypo<>0 Επανάλαβε
                         
                               Επανάλαβε  
                                
                                               Διάβασε voli   
                               
                              Μέχρις_ότου voli>0 και voli<=50

             Αν voli<=ypo
                   
                                ypo<--ypo-voli
                   
                           Αν voli=50
                             
                            peni<--peni+1

              Τέλος_αν
                          
                            pli_v<--pli_v+1

   Τέλος_επανάληψης
   
        Εμφάνισε onoma,pli_v,peni

     Αν win_v = 0  ή  win_v > pli_v ή (win_v = v και peni > win_peni)
      
                      win_onoma<--onoma
                      win_v<--pli_v
                      win_peni<--peni

   Τέλος_αν

   Εμφάνισε "Νέος παίκτης;"

    Διάβασε epilogi

Μέχρις_ότου epilogi=OXI

   Εμφάνισε "Νικιτής:",win_onoma,win_v,win_peni

Τέλος_ΒΕΛΑΚΙΑ

Πως θα γινοταν χωρις εντολη επαναλααβε γιατι δεν την εχω κανει ;;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Επεξεργάστηκε από συντονιστή:

drosos

Πολύ δραστήριο μέλος

Ο Βασίλης αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι Φοιτητής και μας γράφει απο Κερατσίνι (Αττική). Έχει γράψει 1,151 μηνύματα.
υπαρχη εντολη σκετη επαναλβε;; Αρχη_επαναληψης...Μεχρις_οτου ειναι
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Chris1993

Περιβόητο μέλος

Ο Χρήστος αυτή τη στιγμή δεν είναι συνδεδεμένος. Είναι 31 ετών, Μεταπτυχιούχος και μας γράφει απο Αθήνα (Αττική). Έχει γράψει 4,920 μηνύματα.
Προφανώς εννοεί Αρχή_επανάληψης ... Μέχρις ότου !!

Την λύση μου τηv είδε κανείς;
 

Σημείωση: Το μήνυμα αυτό γράφτηκε 12 χρόνια πριν. Ο συντάκτης του πιθανόν να έχει αλλάξει απόψεις έκτοτε.

Top